نقل قول‌ها و جملات انگیزشی توانایی زیادی در ایجاد تغییرِ زندگی ما دارند. به همین دلیل است که این جملات زیبا در مسیر موفقیت‌مان بسیار سرنوشت‌ساز هستند. اما چه رازی درون آن‌ها وجود دارد؟

وقتی کیفیت طرز فکرتان را تغییر می‌دهید، درواقع کیفیت زندگی‌تان را هم تغییر داده‌اید. درست همان‌ طور که کلمات مثبت می‌توانند لبخند بر لب شخصی بیاورند یا یک لطیفه که می‌تواند باعث خنده‌‌ٔ کسی شود، افکار ما هم در لحظه به جهان اطرفمان واکنش نشان می‌دهند. شما فقط کنترل یک چیز را در جهان دارید: افکارتان. در همین زمان است که می‌توانید از نقل قول‌های انگیزشی کمک بگیرید.

شما تصمیم گیرنده نوع افکارتان در لحظات مختلف هستید. طرز فکرتان مشخص کنندهٔ حرکات بعدی و نتیجه‌ای است که از آن خواهید گرفت. همه چیز با افکار شما شروع می‌شود، جملات زیبا و الهام‌بخش مسیر فکری‌تان را سریع‌تر و کوتاه‌تر می‌کند. سعی کنید ایده‌ها و افکار مثبتی را که به ذهنتان می‌رسند جایی یادداشت کنید. اگر به تازگی دچار افسردگی و یا دل‌سردی شده‌اید کافیست چند جمله الهام بخش و انگیزشی بخوانید، تا به سرعت روحیه خود را تقویت کنید.

 

جملات زیبا - موفقیت

جملات زیبا و انگیزشی درباره زندگی

در این مقاله، فهرستی از جملات زیبا و انگیزشی را برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم تا بتوانید با خواندن آن‌ها کنترل افکارتان را در دست بگیرید و یک زندگی جدید را با اندیشهٔ مثبت شروع کنید.

۱. بهترین راه حل؛ والت دیزنی

بهترین راه حل، این است که کم‌تر حرف زده و بیشتر عمل کنیم – این نقل قول از یک ثروتمند میلیارد است، کسی که شادترین مکان را روی زمین ساخت. یعنی دیزنی‌لند(مجتمع‌های بازی و تفریح)

۲. بدبینی؛  وینستون چرچیل

بدبین همهٔ فرصت‌ها را به چشم مشکل می‌بیند. خوشبین همهٔ مشکلات را به شکل فرصت می‌بیند. وقتی حرف از جملات زیبا و نقل قول‌های افراد موفق می‌شود، همیشه سخنان انگیزشی چرچیل در آن فهرست وجود دارند.

۳.کنترل زندگی؛ ویل راجرز

اجازه نده آنچه دیروز اتفاق افتاده، امروزت را تحت تاثیر قرار دهد. ویل راجرز یک بازیگر، گاوچران، ستون نویس روزنامه و مفسر اجتماعی اهل آمریکا بود، که اعتقاد داشت هر روز باید حرکت رو به جلو و مفید داشته باشد. این مورد هم از اصیل‌ترین جملات زیبا به شمار می‌رود.

۴. درس از شکست؛ ناشناس

بیشترین درس را از شکست می‌توان آموخت تا موفقیت، پس اجازه ندهید شکست جلوی شما را بگیرد. زیرا باعث ساخته شدن شخصیت‌تان می‌شود. وقتی لغت باختن را با آموختن در دایره لغات‌تان جایگزین می‌کنید، فکر شکست کم‌رنگ‌تر شده و باعث می‌شود روی پیشرفت‌تان تمرکز کنید.

۵.  درس گرفتن از شکست؛ وینس لامباردی

اینکه چطور زمین می‌خورید مهم نیست، مهم نحوهٔ برخاستن‌تان از زمین است. وینس لامباردی، قهرمان رشته فوتبال آمریکایی بود که جملات زیبا و انگیزشی‌ِ او همواره در ۱۰ فهرست برتر نقل قول‌های انگیزشی قرار می‌گیرند.

جملات زیبا - improvement

۶.اهمیت بینش؛ استیو جابز

اگر در حال انجام کاری هستید که به آن اهمیت می‌دهید، نیازی نیست خودتان را مجبور به انجام آن کنید. بینشی که دارید به شما ارادهٔ انجام آن کار را می‌دهد. در واقع در این جمله استیو جابز بخشی از هوشمندی انسان را به تصویر می‌کشد. کاری را انجام دهید که مشتاق آن باشید، در این صورت انجام کارهایتان راحت‌تر خواهد شد.

۷. عزم و اراده؛ او جی ماندینو

اگر عزم من برای موفقیت به اندازه کافی محکم باشد، هرگز شکست نخواهم خورد. این گونه جملات زیبا و انگیزشی همیشه در قلب ما جای ویژه‌ای دارند. آن‌ها ما را به یاد انگیزه‌هایمان برای تبدیل شدن به یک سخنران خوب می‌اندازند.

۹. کارآفرینی؛ مونیش پابرای

کارآفرینان عادی در برخورد با موقعیت‌های معمولی بسیار عالی عمل می‌کنند و خیلی خوب خطرات را نادیده می‌گیرند. کارآفرینیِ کلاسیک یعنی همین. این جمله همیشه لبخند بر لب ما می‌نشاند، باعث می‌شود از آنچه قرار است در زندگی برای ما اتفاق بیافتد و از آن آگاهی نداریم، هیجان‌زده شویم.

۱۰.شجاعت و جسارت؛ مایا آنجلو

شاید در زندگی با شکست‌های زیادی روبرو شویم، اما نباید خودمان را ببازیم. مایا آنجلو یکی از فعالان مدنی بود که روحیه مثبت اندیشی و اراده قوی را در خود تقویت کرده بود. این مورد هم از قابل‌تامل‌ترین جملات زیبا به شمار می‌رود.

۱۱.  عملگرایی؛ جان ولفگنگ وان گوته

علم و آرزو بدون عمل بی‌فایده است. این سخن حکیمانه یکی از پرطرفدارترین جملات زیبا و انگیزشی بین مردم است. این جمله به ما یادآوری می‌کند که به جای انتظار و امید بی‌مورد داشتن، از آنچه یاد می‌گیریم در جهت رسیدن به موفقیت‌ها گام برداریم.

۱۲.تلاش برای تکامل؛ برایان ترِیسی

دنیای خود را عالی و بدون نقص تصور کنید، چه شکلی خواهد داشت؟ از این بخش می‌توانیم به لحاظ فلسفی متوجه شویم که به طور واضح از زندگی‌مان چه می‌خواهیم؟ یک تصویر ذهنی از زندگی ایده آل و پر از نشاط برای خودتان تصور کنید، سپس به عقب برگشته و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

جملات زیبا - successful-business-woman

۱۳. مواجهه با ترس‌ها؛‌دکتر هنری لینک

ترس‌های ما وقتی ایجاد می‌شوند که منفعل هستیم، با حرکت و عمل بر آن‌ها پیروز می‌شویم.   شاید یکی بهترین جملات زیبا همین نقل قول باشد. وقتی ما قصد انجام کاری را داریم، ابتدا در ذهن خود مسیر ترسناکی را برای رسیدن به آن تصور می‌کنیم. اما وقتی شروع به حرکت می‌کنیم تازه متوجه می‌شویم که آن مسیر اصلا ترسناک نبوده است.

۱۴. اعتماد به خود؛ هنری فورد

اگر توانایی‌هایتان را باور کنید یا آن‌ها را نادیده بگیرید، زندگی دقیقا همان طور پیش خواهد رفت. زمانی این نقل قول جذاب‌تر می‌شود، که بدانیم دقیقا در زندگی کاپیتان صنعت آمریکا، یعنی هنری فورد هم این جمله اتفاق افتاده است؛ او هنوز هم یکی از ثروتمندترین چهره‌های مشهور عصر مدرن به‌ شمار می‌رود. یکی دیگر از جملات زیبای او این است: شکست، یک فرصت‌ تازه برای شروعی دوباره است، این بار هوشمندانه‌تر.

۱۵. جسارت؛ هلِن کلِر

امنیت بیشتر یک خرافه است. زندگی یا یک ماجراجوییِ جسورانه است یا اصلا هیچ ارزشی ندارد. هلن کلر یک نویسنده با تفکرات محرک درباره زندگی است. بیشتر ما عاشق روح جست‌و جوگر او هستیم.

۱۶. جملات زیبا در ضرب المثل‌های هاسیدیک

مردی که اعتماد به نفس داشته باشد، اعتماد دیگران را هم جلب می‌کند. در این ضرب‌المثل هاسیدیک (ضرب‌المثل‌های یهودی)، یک حقیقت باستانی را می‌آموزیم که  همواره می‌توانید با تغییر افکارتان درباره خود، افکار دیگران را هم تغییر دهید.

در مالتینا بیشتر بخوانید:

افزایش اعتماد به نفس با استفاده از راهکارهای قطعی و اثبات شده

۱۷. تردیدها؛فرانکلین دی. روزولت

تنها محدودیتی که فردایمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تردیدهای امروزمان است.  فرانکلین روزولت، اصرار داشت که تفکرات مثبت ما می‌توانند بر جهان تاثیر بگذارند. به عقیدهٔ او شک و تردید، تنها محدودیتی است که در آینده با آن مواجه خواهیم شد.

۱۸. خلاقیت ؛آلبرت انیشتین

خلاقیت به خرج دادن یک سرگرمی هوشمندانه است. آلبرت انیشتین کسی است که این جملهٔ انگیزشی و دلگرم کننده را مطرح کرده است. فقط در چند کلمه، او تمام نبوغ خودش را در فلسفه و زندگی به نمایش گذاشته و دیگران را هم تشویق کرده است تا در زندگی خلاق باشند.

جملات زیبا - bigstock-business-success-leadership

۱۹.  ارزش تلاش؛ دان زیمر

هرچیز که در آن استعداد ندارید را می‌توان با آرزو، پشتکار و اختصاص ۱۱۰٪ از زمان‌تان محقق کنید. بازیکن و مربی حرفه‌ای بیسبال، دان زیمر ۶۵ سال از عمر خود را به این ورزش اختصاص داد. خرَدی که دان زیمر در زندگی به خرج داد، دلیل بر قدرت زیاد او دارد. باز هم به این نتیجه می‌رسیم که موفقیت ابتدا در ذهن شکل می‌گیرد و سپس در واقعیت تجلی می‌یابد.

۲۰. تلاش ؛تئودور روزولت

هرکه هستی و هرکجا هستی، با تمام توانت یک کار را انجام بده. در شماره بیستم جملات زیبا، یکی از معروف‌ترین جملات انگیزشی تئودور روزولت را داریم که از سال ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۹ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بوده. او یک خوش‌بین واقعی بود، و همواره عقیده داشت که شما باید تمام تلاشتان را برای انجام کاری، فارغ از شخصیت و محل زندگی‌تان به کار بگیرید.

۲۱. قدردانی و شکرگزاری؛ برایان تریسی

خاصیت قدردانی را در خودتان گسترش دهید. بابت هر کاری که دیگران برایتان انجام می‌دهند از آن‌ها تشکر کنید.

۲۲.  شورو اشتیاق؛ سی. اس. لوییس

هرگز برای تعیین هدف یا رویایی تازه پیر نخواهید بود.

۲۳.  عمل‌گرایی؛کنفسیوس

دانستن حقیقت و عمل نکردن به آن، نشانهٔ بزدلی است.

۲۴. جملات زیبا از برایان تریسی

  • خواندن برای ذهن، مانند ورزش برای بدن است.
  • از چیزی که می‌خواهید باشید تقلید کنید، طوری با اعتماد به نفس آن کار را انجام دهید که تبدیل به واقعیت شود.
  • آینده متعلق به افراد صالح است. خوب شوید و بهتر شوید تا بهترین باشید.

۲۵.  امید؛جک کَنفیلد

اگر به هر دلیلی یک کار ناممکن است، بدانید که صدها نفر قبلا با همین شرایط آن کار را به سرانجام رسانده‌اند.

۲۶. تلاش مفید؛ جان وودِن

همه چیز به بهترین شکل اتفاق خواهد افتاد، برای کسانی که به بهترین شکل عمل می‌کنند.

۲۷.ارزش کتاب؛ مارکوس تالیوس کیکِرو

خانه بدون کتاب، مانند جسم بدون روح است. این مورد هم از بهترین و اثربخش‌ترین جملات زیبا به شمار می‌رود.

۲۸. سختی اهداف؛ مایکل فلِپس

به نظر من اهداف هرگز نباید آسان باشند، آن‌ها باید شما را مجبور به کار کنند، حتی اگر در آن لحظه سخت و طاقت‌فرسا به نظر برسند.

جملات زیبا - successful-people

۲۹. هدف‌مندی؛ میشِل اوباما

یکی از درس‌هایی که من با آن بزرگ شدم این بود که، همیشه به خودت ایمان داشته باش و هرگز اجازه نده گفته‌های دیگران تو را از هدفی که داری منحرف کند.

۳۰.  موفقیت؛ رابرت اچ. شولِر

دست آورد‌های امروز، غیرممکن‌های دیروز هستند.

۳۱. کشف علایق؛استیو جابز

تنها راه انجام کارهای بزرگ، عشق به کاریست که انجام می‌دهید. اگر هنوز آن کار را پیدا نکرده‌ای، بی‌کار نباش و بازهم جست‌وجو کن.

۳۲. شروع تلاش؛زیگ زیگلار

لازم نیست برای شروع، عالی باشید. اما باید برای عالی بودن، باید از همین حالا شروع کنید. این مورد هم از قابل‌تامل‌ترین جملات زیبا به شمار می‌رود.

۳۳. ترسیم چشم‌انداز؛ برایان تریسی

  • یک چشم‌انداز روشن، به پشتوانهٔ برنامه‌های مشخص، احساس اعتماد به نفس و قدرت فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد. جملات زیبا.
  • هیچ محدودیتی برای دستیابی به اهدافتان وجود ندارد، بجز محدودیتی که در فکر خود ایجاد می‌کنید.

جملات زیبا و انگیزشی برای رهبران

جملات زیبا - WHY-HARD-WORK-IS-THE-KEY-FOR-SUCCESS

بهترین نقل قول‌‌ها در مورد موفقیت تجاری، از رهبران جهان الهام گرفته شده است. اگر شما یک کارآفرین، صاحب کسب و کار یا مدیر مجموعه‌ای هستید، در ادامه این مطلب چند نقل قول انگیزشی و جملات زیبا از برایان تریسی، برای کمک به ایجاد انگیزه در شما قرار داده‌ایم.

  • به یاد داشته باشید که رهبر واقعی در پی تلاش برای بهتر شدن در همه زمینه‌های زندگی است. او همه افراد خود را حمایت می‌کند تا  شخصیتی عالی از خودشان بسازند. همیشه بر بهبود کیفیت رهبری خودتان همانند شخصیت افرادتان اهمیت دهید.
  •  صداقت با ارزش‌ترین و قابل احترام‌ترین ویژگی یک رهبر است. همیشه به حرفتان عمل کنید.
  •  رهبری، توانایی دستیابی به موفقیت‌های بزرگ با استفاده از مردم عادی است.
  • رهبران استانداردهای بالایی تعیین کرده، و از پذیرفتن عملکردهای متوسط یا ضعیف خودداری می‌کنند.
  • شفافیت، از نکات کلیدی برای رهبری است. اهداف شما چه چیزهایی هستند؟

در مالتینا بخوانید:

نحوه شروع یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه

جملات زیبا درباره مشخصات رهبر واقعی

این جملات زیبا درباره ویژگی‌های رهبران واقعی هستند:

  • بهترین رهبران، بسیار دقیق‌اند و به همه چیز توجه می‌کنند. آن‌ها واقعا به مردم خود اهمیت می‌دهند.
  • رهبران واقعی دربارهٔ راه حل‌ها فکر و صحبت می‌کنند. افراد آن‌ها دربارهٔ مشکلات فکر و صحبت می‌کنند.
  • مسئولیت اصلی رهبر، آینده نگری است. هیچکس نمی‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.
  •  رهبران تاثیرگذار، تشخیص می‌دهند بیشتر از اینکه مردم به آن‌ها احتیاج داشته باشند، آن‌ها به مردم نیاز دارند.
  • رهبران هرگز از کلمه شکست استفاده نمی‌کنند. آن‌ها مشکلات را به عنوان تجربه‌هایی برای یادگیری بیش‌تر می‌بینند.
  • همیشه قانون طلایی رهبری را در انجام کارهایتان رعایت کنید. دیگران را طوری مدیریت کنید که دوست دارید خودتان را همان‌طور مدیریت کنند.

جملات زیبا - rules-for-business-success

نمونه‌های دیگری از جملات زیبا درباره رهبری را در ادامه می‌خوانید:

  •  رهبران برتر، حاضرند اشتباهات‌شان را بپذیرند و جلوی ضرر را بگیرند. وقتی که تصمیم‌تان درست نیست، روی آن پافشاری نکنید.
  •  رهبران، متفکرانی پیش‌گو هستند. آن‌ها قبل از عمل، تمام پیامدهای کارشان را در نظر می‌گیرند.
  • آزمون اصلی یک رهبر، عملکرد او در مواقع بحرانی است.
  •  رهبران، تنها روی یک مسئله متمرکز می‌شوند. و تمرکزشان را تا اتمام آن کار حفظ می‌کنند.
  • سه طبقه‌بندی مهم برای رهبری عبارتند از: تمرکز، توجه و ادب. با همه مو‌ٔدبانه برخورد کنید.
  •  احترام، کلید تعیین‌کننده نوع عملکرد رهبری است. اینکه افراد شما چقدر برایتان احترام قائلند، میزان عملکرد آن‌ها را مشخص می‌کند.
  • رهبری، بیش‌تر به شخصیت شما برمی‌گردد تا کاری که انجام می‌دهید.
  •  رهبرِ کارآفرین باید در استفاده از فرصت‌ها سرعت عمل مناسب داشته باشد.
  •  رهبران، مبتکر، کارآفرین و آینده‌نگر هستند. آن‌ها بر انجام صحیح کارشان تمرکز می‌کنند.

این موارد هم از قابل‌تامل‌ترین و تاثیرگذارترین جملات زیبا به شمار می‌روند.

در مالتینا بخوانید:

چگونگی رشد و پیشرفت یک کسب و کار نوپا

سخن پایانی در باب جملات زیبا

اگر به دنبال منابع و کتاب‌های بیش‌تری برای خواند مطالب و جملات زیبا و انگیزشی هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از وبسایت مالتینا (واسط خریداران ایرانی و فروشگاه آمازون آمریکا) دیدن فرمایید. تمامی کتاب‌ها و دیگر محصولات این سایت با تضمین کیفیت و اصالت به شما عزیزان عرضه می‌شوند. ضمنا برای خواند مطالب متنوع دیگر هم می‌توانید به صفحه اصلی وبلاگ مالتینا مراجعه کنید.

منبع: briantracy