در مسیر رشد و پیشرفت یک کسب و کار نوپا، همواره مشکلات و سختی های بسیاری وجود دارد. این شرایط پیچیده معمولا به دلیل رقابت سخت برند ها با یکدیگر است که کار را برای استارتاپ های جدید سخت می کند. امروزه پیشرفت و رشد در صنعت تجارت بسیار سخت و پیچیده شده است. در این مقاله توصیه هایی در زمینه رشد سریعتر کسب و کارهای نوپا ارائه گردیده است. استفاده از این توصیه ها باعث می شود تا با سرعت بالاتری به نقطه اوج کار تجاری خود برسید و تغییرات گسترده ای در این زمینه ایجاد کنید.

بر روی تیم های مناسب سرمایه گذاری کنید

یکی از توانایی های که در اکثر کارآفرینان جوان و موفق مشاهده می شود، انتخاب یک تیم تجاری قوی و پر نفوذ برای راه اندازی کسب و کار نوپا است. ایرینا وین یکی از فعالان تجاری در این مورد می گوید: “دلیل اصلی درآمد یک میلیون دلاری من در سه ماه داشتن یک همکار و دوست با مهارت های کافی بوده است. او در زمینه توسعه تجارت در رسانه مهارت کافی داشت، به همین دلیل سعی می کردم تمامی مسائل در این زمینه را به او سپرده و بیشتر زمان خود را صرف برندینگ و خلاقیت تجاری کنم.”

تقریبا غیر ممکن است با توجه به محدودیت منابع مالی و زمان بدون داشتن یک تیم قوی به موفقیت برسید. داشتن نفراتی در قالب یک تیم که بتواند نظراتی مشابه شما را در مورد تجارت مورد نظر داشته باشند به رشد کسب و کار نوپای شما کمک زیادی می کند.

Smiley face

مسیر پیشرفت کسب و کار نوپای خود را پیچیده نکنید

زمانی که در حال ساخت توانایی های مورد نیاز برای تجارت خود هستید، سعی کنید ذهنیت خود را در مورد موفقیت بازخوانی کنید. زمانی که توانستید این ذهنیت مثبت را در خود به خوبی جا بیاندازید و آن را تقویت کنید، در واقع تنها عامل بازدارنده شما از موفقیت، خود شما هستید.

جرمی آدامز از مدیران موفق استارتاپی در دنیا در این مورد می گوید: “آنچیزی که مردم در مورد توسعه تجارت نمی دانند ساده بودن رسیدن به آن است. شما برای رسیدن به یک میلیون دلار کافیست ۱۰۰ تا ۱۰ هزار دلار یا ۱۰ تا ۱۰۰ هزار دلار فروش داشته باشید. من به سادگی صنعتی را انتخاب کردم که مشتریان آن سالانه یک میلیون دلار خرید می کنند. این موضوع با باور داشتن و جلوگیری از پیچیدگی آن امکان پذیر است.”

این گفته به این معناست که همواره سعی کنید نیمه پر لیوان را در مسیر رشد کسب و کار نوپای خود ببینید. این موضوع باعث می شود روحیه تیمی شما بالا بوده و مسیر رشد و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کنید. البته در کنار این موضوع باید کمی واقع بین هم باشید.

Smiley face

همواره کیفیت محصول خود را در بسنجید

شان پاتل موسس شرکت Mark Cuban-funded معتقد است که: “تجارت شما تا زمانی که محصولاتی برای کمک به مردم تولید نکند، رشد نمی کند. سه کلید اساسی برای رشد تجارت وجود دارد که عبارتند از: محصول، محصول و محصول. تجربه ای که کاربر از محصول شما دارد می تواند بهترین گزینه برای تبلیغ آن باشد. در صورتی که این تجربه مناسب باشد باعث توصیه آن از طرف کاربر به دوست یا همکارش شده که موجب گسترش استفاده از محصول می شود. تبلیغات مستقیم از طریق کلام یکی از بهترین روش های بازاریابی است. با تولید محصول با کیفیت از این خصوصیت بازاریابی می توانید استفاده کنید.”

مطابق با آنچه که آقای پاتل گفته است برای رشد تجاری در زمینه تولید باید کیفیت کالا در اولویت اول باشد. این موضوع در زمینه ارائه خدمات نیز صادق می باشد.

قدرت نفوذ در اجتماعات اطراف داشته باشید

اگر دچار مشکل کاهش فروش شده اید، کافیست به مسائل محیطی کسب و کار نوپای خود توجه کنید و سعی کنید مشتریان را برای ارتباط بهتر با محصولات آماده کنید.

جاناتان گرینزبوسکی یکی از بنیان گذارن آژانس بازاریابی دیجیتال در این مورد می گوید: “در سال ۲۰۱۷ ما مشکلاتی در زمینه ثبت نام کاربران جدید داشتیم. تا اینکه براساس یک ایده توانستیم کاربران زیادی را به استارتاپ خود اضافه کنیم. ایده پیشنهاد به اینصورت بود که برای سرویس های ارزش گذاری شده بدون سود نیاز به پرداخت ماهیانه یک دلار بود. به سرعت این ایده در محیط های محلی پخش شد و یکی از تاثیر گذار ترین استارتاپ های منطقه به حساب می آمد.”

Smiley face

برای تولید محتوا، برنامه داشته باشید

باور داشتن به انجام هر کاری موجب ثمره دادن آن می شود اما باید مدت زمان نتیجه دادن را هم در نظر بگیرید. برای ایده جدید خود مصرانه استقامت کنید تا به نتیجه برسید. به‌جای نیروی تازه دادن به محتوای قبلی، محتوای جدیدی برای برنامه‌ های گوناگون بسازید. به ‌جای ساخت ۱۰ تصویر برای کمپین های داخلی، ۲ یا ۳ تصویری بسازید که بتوانید در تمام پلتفرم ‌های موجود از آن مجدداً استفاده کنید.

در واقع این موضوع نشان دهنده اهمیت خلاقیت در تولید محتوا است که باعث ایجاد تفاوت در برند ها می شود.

Smiley face

هزینه‌ها را اولویت بندی کنید

هر تجارت و استارتاپی در دنیا دارای بودجه ای محدود می باشد که با توجه به گستره عملکردی آن باید با برنامه مناسبی آن را اولویت بندی کند.

با اطمینان بر اینکه تمام تیم بازاریابی بر روی اهداف سطح بالایی متمرکز شده‌اند، سعی کنید هزینه‌ها را بیشتر بر روی حوزه‌ هایی متمرکز کنید که بیشترین تأثیر را در کمترین زمان به شما ارائه می ‌دهد. نیاز نیست در تمام دسته‌بندی‌ های بازاریابی فعالیت کنید، کافیست درزمینه هایی که به شما پاسخ مناسب ارائه می‌ دهند، متمرکز شوید. این روش و راهکار می تواند تاثیر زیادی بر پیشرفت تجارت شما بگذارد.

Smiley face

کمپین‌های داخلی ایجاد کنید

یکی از گزینه های مناسب انگیزشی در درون تیم کسب و کارهای نوپا، ایجاد کمپین ها و مسابقات داخلی است. این کمپین ها به مرور زمان می تواند گسترده شده و در جوامع بزرگتری اجرا گردد.

یکی از مدیران استارتاپی در این زمینه می گوید: “در ژانویه ۲۰۱۷ ما یک کمپین در ۵۸۴ منطقه داخلی مترو ایجاد کردیم. برای پایین نگه ‌داشتن هزینه ‌ها، ما به ارائه تصاویری که خودمان طراحی کرده بودیم پایان دادیم و از مشتریان خود خواستیم تا یک بازخورد از طراحی برند به ما بدهند. ما تقریباً حدود ۵۰۰۰۰ دلار را حفظ کردیم و درعین‌حال کمپین کارایی بسیار بالایی داشت زیرا که توسط مردمی طراحی ‌شده بود که برند را می ‌شناختند.” ایجاد این کمپین ها به گسترش تجارت کاری شما کمک می کند و باعث افزایش توجهات به برند شما می شود.

Smiley face

راوی داستان های جذاب باشید

برای داشتن یک تجارت جذاب، باید ابزار لازم برای جذب کاربر را داشته باشید. یکی از اصلی ترین مسائل در زمینه جلب توجه مخاطب، ارائه داستان های جذاب در مورد برند و محصولات می باشد. همه عاشق یک داستان خوب هستند. از این مورد استفاده کنید و محتوایی جامع و داستانی متقاعدکننده تولید کنید. داستان را به بخش‌ های کوچک ‌تر تقسیم کنید تا بتواند داستان‌ های شخصی افراد را بیان کند و یا این بخش‌ ها در کنار یکدیگر قرار داده و یک تصویر کامل، از یک محتوای بخش بخش شده را ارائه دهد.

به صورت شخص به شخص عمل کنید

همه مردم از گرفتن هدیه های خاص ذوق زده می شوند. زمانی که این هدیه از طرف استارتاپ یا تجارت خاصی باشد باعث جلب توجه مخاطب به این استارتاپ می شود. این هدیه می تواند در کنار یک بروشور یا دفترچه تبلیغاتی ارائه گردد.

ارسال یک نامه خاص برای هر مشتری نشان دهنده اهمیت بالای شخصیت مشتریان برای شما است. تمامی این تکنیک ها می تواند جذب مخاطب را در زمان کوتاه و با سرعت بالاتری به جریان بیاندازد. ساده، کم‌هزینه، و فوق‌العاده پربازده!.

از باور های عامیانه ای که مانع پیشرفت شما می شود، پیشگیری کنید

در زمان های قدیم صنعت پیام رسانی بر روی ایجاد تغییرات متمرکز بود نه بر روی خاص بودن. مدت زمان زیادی طول کشید تا راه های مختلفی برای انجام کار ها ارائه شود. یکی از بهترین روش ها برای نفوذ به بازار، ارائه محصول یا سرویس خود به عنوان گزینه جایگزین است و پس از آن ایجاد فضای مناسب برای مشتریان تا از سرویس یا محصول شما استفاده کنند.

تفاوتی نمی کند که مخاطبان شما مشتریان عادی هستند یا تاجران کاربلد، شما باید فرصت استفاده از محصولات را قبل از خرید به آن ها بدهید، این روش متقاضیان اولیه شما را مشتاق می کند و برای موفقیت اولیه کاری شما، بسیار مهم است. استفاده از تکنیک ( اول استفاده کنید سپس بخرید) می تواند یک گزینه مناسب برای پیشرفت کسب و کار نوپای شما باشد.

Smiley face

بازار را ارزیابی کنید

موثر ترین روش برای ارزیابی بازار انتخاب یک جهت مناسب برای پیام رسانی است. استفاده از رویکرد پیام رسانی در زیر مجموعه های کوچک از مخاطبان به شما کمک می کند تا بهترین بازار را برای هدف قرار دادن انتخاب کنید. مهم نیست که روش مورد استفاده شما کاربردی خواهد بود یا خیر، شما فقط باید ارزیابی های خود را در بازار تکرار کنید. زمانی که شما پیام خود را کشف کردید، باید چگونگی پرورش آن را در جهت چشم انداز های خود رشد دهید.

به پیام خود تکیه کنید

اعتماد، یکی از کلید واژه های مهم در زمینه شروع یک کسب و کار نوپا است. زمانی که شما بهترین پیام و داستان خود را کشف کردید، به آن تکیه کنید. سازگاری یکی از موارد مهم در زمینه ورود به یک بازار جدید و ایجاد یک برند در محیطی که شما مایل به ورود به آن هستید، است. بازار همواره در برابر ورود یک برند جدید از خود مقاومت نشان می دهد، این یک امر طبیعی است. به صورت موثر پیام خود را ارزیابی کرده و به آنچه که بر روی مخاطبان هدف شما تاثیر گذاشته است تکیه کنید و از آن جدا نشوید.

احساسات خود را بروز دهید

احساسات یکی از بهترین گزینه ها برای تکمیل فرآیند رشد تجاری شما است. هیچ چیز مانند اتفاقات موجود در جهان واقعی تغییرات ایجاد نمی کند. آن چیزی که اهمیت دارد ارائه تجربه ای فوق العاده و منحصر به فرد برای افرادی است که برای اولین بار از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند. این موضوع شاید مهم تر از اشتراک گذاری باشد. تجربیاتی که برای اولین بار برای شما ایجاد می شوند آن ها را بسیار خاطره انگیز می کند و احتمال اشتراک گذاری آن را افزایش می دهد. قدرتمند ترین راه برای موفقیت شما اتفاقاتی است که مشتریان و مخاطبان شما برای اولین بار آن را به اشتراک می گذارند، پس تجربیاتی که به مشتریان خود ارائه می دهید را با ارزش کنید تا احتمال اشتراک گذاری آن افزایش یابد. یکی از برنامه های مناسب برای ایجاد یک اتفاق منحصر به فرد برای مشتریان که لحظاتی به یاد ماندنی را ایجاد می کند، تبریک روز تولد آن ها با استفاده از ارائه کادو های خاص یا تخفیف های مدت دار می باشد.

همانطور که می بینید برای سرعت بخشیدن به رشد تجاری نیاز است که مسائل را با دیدگاهی ساده تر ببینید. کافیست که خود را آماده تلاش و همفکری با اعضای گروه کنید تا با استفاده از راهکار های ارائه شده در کمترین زمان ممکن بهترین دستاورد ها را کسب کنید.