مبحث روانشناسی رنگ معتقد است که رنگ‌هایی که شما برای پوشیدن انتخاب می‌کنید، می‌توانند هر کدام معنا و مفهوم خاص خودشان را داشته باشند. این رنگ‌ها می‌توانند روی مخاطب شما و کسانی که شما را می‌بیند تاثیر بگذارند یا اینکه در خصوص روحیات و درونیات شما مفاهیمی را برملا کنند. مثلا اینکه می‌بینید در رژه‌های نظامی در میان جمعیت زنانی با لباس قرمز حرکت می‌کنند، دلیل بر آن است که رنگ قرمز نشان قدرت است و این زنان قدرتمند هستند. در ادامه با مالتینا همراه باشید.

رنگ‌ها حتی می‌توانند در زمینه شغلی و حرفه‌ای شما هم موثر باشند. برای مثال تا زمانی که شما یک نویسنده یا کارآفرین یا فردی هستید که سعی دارید خلاقیت و متمایز بودن‌تان مورد توجه قرار بگیرد، خوب است که از ترکیب‌های رنگی مختلف و خلاقانه استفاده کنید و خود را در انتخاب رنگ‌ها آزاد بگذارد. اما اگر حسابدار هستید یا کسی هستید که وظیفه مدیریت منابع مالی را به عهده دارد، بهتر است سعی کنید لباس‌هایی با رنگ‌های محدود‌تر انتخاب کنید و رویکرد محافظه‌کارانه‌ای در این زمینه داشته باشید. چرا که افراد به کسانی که ظاهر شیک و موجه و البته خلوت و ساده‌ای دارند، بیشتر اعتماد می‌کنند. درواقع در این افراد تیپ‌های کلاسیک و ساده‌تر از نظر انتخاب رنگ می‌تواند مفید‌تر و موثرتر باشد.

Trắc nghiệm tính cách Myers-Briggs (MBTI) là gì?

شناختن تاثیرات رنگ‌ها به غیر از انتخاب لباس در سایر زمینه‌های حرفه‌ای هم می‌تواند به کارتان بیاید. برای مثال اگر شما یک طراح بنرهای تبلیغاتی یا حتی طراح سایت هستید، باید از روانشناسی رنگ‌ها و تاثیرات آن‌ها اطلاع داشته باشید تا بتوانید چینش رنگ بهتری را در سایت‌تان انتخاب کنید و بازتاب بهتر و اصولی‌تری نیز دریافت کنید. درواقع همه ما به دلیلی باید متخصص رنگ‌ها باشیم و از این مهارت در کار و زندگی‌مان استفاده کنیم.

کافی است نگاهی به اطراف‌تان بیندازید و ببینید که کدام رنگ‌ها بیشتر به چشم می‌آیند و چه تاثیری در نگاه اول روی شما دارند. به همین سادگی شما تاثیر و مفهوم هر رنگ را متوجه می‌شوید و به آن پی می‌برید. درواقع معنا و مفهوم هر رنگ تاثیری است که روی افراد می‌گذارد و معمولا حس افراد نسبت به هر رنگ مشخص و یکسان است.

از طرفی مطالعات نشان می‌دهند که رنگ مورد علاقه شما می‌تواند شخصیت شما را برملا کند و زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. آیا شده است که در محاصره رنگ‌ها احساس آرامش کنید یا اینکه هیجان زده شوید؟ من عاشق رنگ مشکی هستم اما نه تا زمانی که تمام دور و بر خودم را با این رنگ اشباع کنم. چرا که مشکی می‌تواند باعث شود غمگین و افسرده شوم.

زیبایی این جهان در گرو رنگ‌ها است. رنگ‌ها بلندتر از کلمات صحبت می‌کنند. این واقعیت جالبی است هیچ کدام از ما نمی‌توانیم آن را انکار کنیم. رنگ‌ها همچنین شفابخش هستند و تاثیر مستقیمی روی ذهن ما می‌گذراند. مصریان و چین‌ها هم به نوعی رنگ‌درمانی می‌کردند و از اثرات رنگ برای بهبود و تغییر وضعیت ذهن و بدن کمک می‌گرفتند.

از طرفی نظر شما در مورد رنگ‌ها می‌تواند درونیات و شخصیت شما را نشان دهد. هر کدام از ما رنگ خاصی را دوست داریم که نشانگر ویژگی های منحصر به فرد خودمان است.

در ادامه با معنا و تاثیر هر رنگ بیشتر آشنا می‌شویم. از طرفی تاثیر استفاده از هر رنگ را در استایل و لباسی که انتخاب می‌کنیم را می‌بینم.

روانشناسی رنگ های مختلف و تاثیر آن ها در استایل و پوشاک شما

آبی

روانشناسی رنگ آبی

روانشناسی رنگ آبی

یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها رنگ آبی است که نشان دهنده وفاداری، صلح و اطمینان و موفقیت است. این رنگ آرامش بخش است و می‌تواند باعث شود که احساس آرامش و اطمینان بیشتری داشته باشید. مطالعات نشان داده‌اند که این رنگ باعث می‌شود که بدن مواد شیمیایی خاصی تولید کند که باعث آرام و ریلکس شدن بدن می‌شود. هر چند استفاده نادرست از این رنگ می‌تواند باعث سردی و منزوی بودن فرد شود.

آبی نیروی دریایی برای مصاحبه شغلی عالی است. این لباس حس کنترل را القا می‌کند و با ست کردن با رنگی که جسورانه‌تر و پویاتر است، یک تضاد خوب ایجاد می‌کند که باعث جلوه بیشتر این رنگ می‌شود.

رنگ‌هایی که می‌توانید با آبی ست کنید:

برای اینکه بیشترین تاثیر را از ابی القا کنید، می‌توانید این رنگ را با صورتی یا قرمز ست کنید.صورتی انتخاب محتاطانه‌تر و ظریف‌تری است اما قرمز و آبی تضاد بیشتری با هم دارند و جلوه جسورانه‌تری هم ایجاد می‌کنند. مثلا میتوانید یک شلوار جین آبی را با یک ژآکت قرمز ست کنید.

همچنین می‌توانید رنگ نارنجی را در کنار آبی استفاده کنید. برای مثال یک پیراهن نارنجی را با شلوار آبی بپوشید. یا اینکه یک لباس آبی را با گردنبند نارنجی ست کنید. این رنگ‌ها در کنار هم ترکیب زیبایی را ایجاد می‌کنند.

در مالتینا ببینید:  رنگ سال ۲۰۲۰| راهنمای ست کردن لباس با رنگ آبی کلاسیک

فیروزه‌ای

روانشناسی رنگ فیروزه ای

اگر این رنگ را دوست دارید، به این معنی است که شما قدرت و توانایی مدیریت بالایی دارید. همچنین شما کسی هستید که شخصیت پرتلاطمی داشته و می‌تواند یک لحظه آرام باشد و لحظه دیگر پرهیاهو و عصبانی. شما همچنین توانایی انطباق پذیری بالایی دارید و می‌توانید خودتان را با هر شرایطی وقف دهید. هیچ دو روزی در زندگی شما دقیقا شبیه به هم نیست اما شما همیشه می‌توانید تمام امور را در زندگی‌تان اداره کنید و به آن‌ها نظم بدهید.

این رنگ مطابق رنگ آبی با رنگ‌های دیگر ست می‌شود.

قرمز

روانشناسی رنگ قرمز

زمانی که به قرمز فکر می‌کنید، احتمالا عشق و رمانس و احساسات در ذهن شما تداعی می‌شوند. اگر عاشق لباس‌های قرمز هستید، احتمالا فردی با انرژی، با اراده، با شور و شوق زندگی و البته تهاجمی هستید که معمولا صریح صحبت می‌کند. شما از زندگی کردن بیشترین لذت را می‌برید و در بعضی از مواقع کمی هم ریسک‌پذیر هستید.

چیزهای جدید شما را نمی‌ترسانند چرا که حرکت رو به جلو را دوست دارید. شما قرمز می‌پوشید چرا که عاشق توجه هستید. قرمز شما را در مرکز توجه نگه می‌دارد و باعث می‌شود که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. رنگ قرمز یک رنگ محرک است و باعث می‌شود که جذابیت جنسی و جسارت را در شما تداعی کند. روانشناسی رنگ قرمز می‌گوید که علاقه مندان این رنگ معمولا هوشیار هستند و همیشه خودشان را آماده واکنش به موقعیت‌های جدید نگه می‌دارند.

پوشیدن لباس قرمز باعث جذابیت جنسی و البته اعتماد به نفس شما می‌شود.

رنگ‌هایی که می‌توانید با قرمز ست کنید:

قرمز و آبی در کنار هم ترکیب خوبی هستند: می‌توانید یک جین آبی را با یک ژاکت قرمز ساده ست کنید. همچنین می‌توانید کفش‌های آبی را با یک پیراهن قرمز ست کنید. رنگ‌های دیگری مانند صورتی یا نقره‌ای در کنار آبی می‌توانند کمی رنگ قرمز را خنثی کرده و ترکیب جذابی ایجاد کنند.

روانشناسی رنگ زرد

روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ زرد

زرد رنگ آفتاب است. این رنگ باعث می‌شود که روحیه‌ای شاد و مثبت و سرگرم کننده داشته باشید. اگر معمولا لباس‌های زرد می‌پوشید پرتحرک بوده، همیشه خندان هستید و عواطف زنانه غیر قابل انکاری دارید. پوشیدن لباس زرد نشان می‌دهد که شما یک زن فعال، خلاق و مهیج هستید. این رنگ باعث می‌شود که هوشیار‌تر بمانید. بنابراین توصیه می‌شود که در روزهای کاری از این رنگ به عنوان منبع الهام‌تان استفاده کنید. روانشناسی رنگ زرد می‌گوید که علاقه به این رنگ نشان دهنده این است که شما شخصیتی پرجنب و جوش و خونگرم دارید و انرژی شما حد و مرزی ندارد. شما می‌توانید اطرافیان‌تان را شاد کنید و همیشه یک جو مهیج و پرانرژی در اطراف‌تان جریان داشته باشد. البته شما عاشق توجه هستید و به دست آوردن آن هم برای‌تان اصلا سخت نیست.

زرد باعث می شود که احساس جدیت و مهم بودن به شما دست بدهد. به همین خاطر است که در اطلاعیه‌های قانونی یا دفترچه‌های یادداشت یا تابلوهای راهنمایی رانندگی هم از این رنگ استفاده می‌شود. البته فراموش نکنید که زیاده روی در استفاده از این رنگ می‌تواند تاثیر عکس داشته باشد و علیه شما عمل کند. سعی کنید این رنگ را با رنگ‌های متضاد کمی خنثی کنید. استفاده درست از رنگ زرد می‌تواند باعث شود که احساس قوی بودن بکنید و استفاده نادرست و بیش از حد ممکن است شما را لجباز کند و اجازه ندهد درست تصمیم بگیرید.

استفاده از یک کمربند سبز یا زیورآلات رنگ متضاد باعث می‌شود که جلوه این رنگ کمی متعادل‌تر باشد.

رنگ‌هایی که با زرد ست می‌شوند:

زرد و سبز ترکیبی تازه و شادابی ایجاد می‌کنند که تقریبا در تمام دنیا دوست داشتنی و پذیرفته شده است. با زرد خردلی رنگ‌های خاکی، سبز تیره را امتحان کنید. این ترکیب شاداب‌تر و جذاب‌تر است.

با رنگ زرد همچنین می‌توانید رنگ مشکی، نقره‌ای، سفید یا مشکی را هم ست کنید.

سبز

روانشناسی رنگ سبز

سبز رنگی است که روی چشم و ذهن تاثیر ساده‌ای دارد. یک لباس سبز معمولا تاثیر تسکین دهنده و آرامش بخشی دارد و گزینه خوبی برای استفاده در اتاق خواب یا نشیمن خانه است. اگر متوجه شدید که معمولا لباس‌های سبز را انتخاب می‌کنید، به احتمال زیاد برای این است که می‌خواهید مورد پسند و قبول واقع شوید. این رنگ همچنین نشان می‌دهد که شما قلب رعوفی دارید و دلسوز هستید.

کسانی که لباس سبز را می‌پسندند، معمولا حضور فعال‌تری در اجتماع دارند و یا در یک محله خوب زندگی می‌کنند و به رفتارهای اجتماعی و معاشرتی بودن‌شان شناخته می‌شوند. سبز همچنین رنگی است که به زندگی و طبیعت متصل است. به این معنی که شما به طبیعت احترام بیشتری می‌گذارید و حتی عاشق طبیعت هستید و همیشه بودن در فضاهای سرسبز و دامان طبیعت می‌تواند باعث شود که احساس بهتری داشته باشید.از طرفی شما عاشق گوش دادن به مردم و کمک کردن به دیگران می‌باشید. شما کاریزماتیک هستید و شخصیت‌تان همیشه هاله‌ای از رمز و راز است.

رنگ‌هایی که با سبز ست می‌شوند:

زرد و سبز ترکیب خوبی هستند که همانطور که گفتیم ترکیب پذیرفته شده و رایجی هم می‌باشد. با زرد خردلی از رنگ‌های خاکی یا سبز تیره استفاده کنید. این ترکیب شما را به یاد طبیعت و طراوت و زندگی می‌اندازد.

با یک لباس سبز می‌توانید از زیورآلات مشکی، طلایی، نقره‌ای، بژ و سفید استفاده کنید.

مشکی

روانشناسی رنگ مشکی

مشکی نشانگر این است که برای شما زیبایی و شیک بودن در اولویت قرار دارد. چه کسی عاشق پوشیدن لباس‌های مشکی نیست. مشکی همیشه به کار می‌اید و می‌تواند یک انتخاب برای همه شرایط باشد. از طرفی رنگ مشکی باعث می شود که شما لاغرتربه نظر برسید که این خود حسن مهمی است. این رنگ در بین لباس‌های زنانه هم بسیار محبوب است و نماد قدرت، ظرافت و لوکس بودن است.

اگر مشکی رنگ مورد علاقه شما است احتمال این وجود دارد که شما یک فرد سخت کوش و مصمم باشید و در عین حال عصیان گر و ماجراجو و پرهیاهو و کمی هم مرموز هستید. شاید مردم به اشتباه گمان کنند که شما غمگین هستید یا اینکه نمی‌توان در کنارتان شاد بود اما موضوع این است که شما فرد پیچیده‌ای هستید.

زمانی که این لباس‌ها را در محل کار می‌پوشید، به نظر مقتدرتر و مصمم‌تر خواهید آمد. همچنین مشکی باعث می شود که شیک‌تر و جذاب‌تر به نظر برسید.

رنگ‌هایی که می‌توانید با مشکی ست کنید.

مشکی تقریبا به تمام رنگ‌ها می‌آید. اما بهترین و رایج‌ترین انتخاب این است که کمی تکه‌های رنگ بژ یا نقره‌ای را به آن اضافه کنید. اگر قصد دارید ترکیب جسورانه‌تری را انتخاب کنید، می‌توانید مشکی را با قرمز و سایر رنگ‌های روشن هم ست کنید.

روانشناسی رنگ سفید

روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ سفید

سفید نشانه معصومیت و بی گناهی و سادگی و خوش بینی است. اگر لباس سفید را انتخاب می‌کنید نشانه این است که فرد قابل اعتماد و خوش بینی هستید که احساس آزادی مطلق دارید.

شما عاشق شروع کردن کارهای تازه هستید و از همه مزایایی که نصیب‌تان می‌شود، قدردان هستید. همچنین به زندگی کردن با قدردانی و کمال لذت می‌برید. از طرفی به تمیزی اهمیت زیادی می‌دهید و دوست دارید همیشه همه جا تمیز و منظم باشد. شما به نوعی کمال گرا هستید اما در عین حال خوش بین و مثبت نگر بوده و همیشه می‌دانید که چطور باید از دل مشکلات و سختی‌ها با موفقیت عبور کنید. ست کردن این رنگ با برخی از رنگ‌های متضاد باعث می‌شود که ترکیب بهتر و چشمگیرتری ایجاد شود.

رنگ‌هایی که با سفید ست می شوند:

در مورد سفید هم باید گفت که بیشتر رنگ‌ها در کنار این رنگ ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند. هرچند ترجیح ما بیشتر رنگ‌های نقره‌ای و طلایی است. برنزی، بنفش و قرمز هم انتخاب‌های خوبی هستند.

بنفش

روانشناسی رنگ بنفش

در گذشته بنفش یک رنگ سلطنتی به شمار می‌رفت و مردم عادی نمی‌توانستند از آن استفاده کنند. این رنگ نماد زیبایی، ثروت و تجمل است. در روزگار مدرن این رنگ نشانگر نوعی شخصیت خلاق و جذاب است که بینش خاصی دارد و عاشق هنر است. روانشناسی رنگ بنفش می‌گوید که شما فرد متدینی هستید و دوست دارید که دین و عرفانیت را در زندگی‌تان زنده نگه دارید. شما نگران نیستید که هر چند وقت یک بار همه چیز در زندگی‌تان از هم بپاشد اما هرگز پا را فراتر نمی‌گذارید. شما از سن‌تان عاقل‌تر هستید و سعی می‌کنید به رویاهای‌تان پایبند باشید. البته قطعا شما دیدگاه عاشقانه‌ای در زندگی دارید.

از آن‌جا که بنفش ترکیبی از قرمز و آبی است، کسانی که به این رنگ جذب می‌شوند، شخصیتی غیرقابل پیش‌بینی دارند و در عین حال آرام و متعادل هستند. این رنگ معمولا برای همه جذاب نیست اما شما می‌توانید به سلیقه خودتان این رنگ را در لباس یا دکوراسیون خانه‌تان داشته باشید.

رنگ‌هایی که به بنفش می‌آیند

بنفش با سفید ترکیب زیبا و چشم‌گیری دارد. در عین حال استفاده رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و طلایی و بژ و آبی هم در کنار این رنگ انتخاب خوبی هستند.

روانشناسی رنگ صورتی

روانشناسی رنگ صورتی

صورتی نشانه زنانگی و لطافت است. این رنگ با زنانگی گره خورده است و نشان دهنده این است که شخصیت آرام و متین و مهربانی دارید. اگر کمد لباس شما بیش از تعداد انگشت شماری از رنگ‌های دیگر مملو از لباس‌های صورتی رنگ است، نشان دهنده این است که شما فردی مهربان هستید که راحتی اصلی‌ترین ویژگی شما می‌باشد. از طرفی ممکن است کمی هم بازیگوش باشید و همیشه کمی شیطنت را بتوان در وجود شما پیدا کرد.

صورتی نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید بی رحمی را تحمل کنید. اما گاهی اوقات هم آسیب پذیر می شوید. همچنین صورتی مانند قرمز نشانه عشق و احساسات هم هست اما قرمز تهاجمی‌تر است. جالب است که در بعضی جاها سلول‌های زندان‌ها را با رنگ صورتی رنگ می‌کنند تا از میزان خشونت و تهاجمی بودن فرد بکاهد و باعث آرام بودن او بشود.

رنگ‌هایی که با صورتی ست می شوند:

صورتی و آبی کم رنگ ترکیب خوب و ملایمی هستند که می‌توانند توجه شما را هم به خوبی جلب کنند و تطبیق پذیری بالایی هم دارند. رنگ صورتی یا خاکستری را با هم تست کنید و از ترکیب زیبا آن لذت ببرید.

می‌توانید درکنار لباس‌های صورتی از جواهرات و زیورآلات زرد، فیروزه‌ای، کبالت آبی یا قرمز استفاده کنید.

در این باره ببینید : ست رنگ صورتی و دنیای متنوعی از انتخاب برای داشتن یک استایل شیک

نارنجی

روانشناسی رنگ نارنجی

همه زن‌ها استفاده از لباس‌های نارنجی را ترجیح نمی‌دهند. اما اگر این رنگ را دوست دارید، نشان دهنده یک ویژگی متمایز و خاص در شماست. نارنجی می‌گوید که شما پرانرژی و شاد هستید و از آن دسته افرادی می‌باشید که عاشق مهمانی رفتن هستند. همچنین سرگرم کننده جذاب و خلاق هستید. این رنگ نشان دهنده گرمی، دوستی، امکانات جدید و داشتن اوقات خوب و البته جاه‌طلبی است. تنها چیزی که می‌تواند کمی شما را پایین نگه دارد، کسالت و زندگی یکنخوات و نداشتن چیزی برای مشغول نگه داشتن خودتان است. در صورتی که دیوانه پوشیدن لباس‌های قرمز هستید و دیگر دارید در این مسیر زیاده روی می‌کنید، بهتر است به رنگ نارنجی هم فکر کنید. اگر لباس‌های نارنجی را برای پوشیدن انتخاب می‌کنید، بهتر است در ست کردن زیورآلات و لباس‌های دیگر با آن دقت کافی را داشته باشید.

رنگ‌هایی که با نارنجی ست می شوند:

نارنجی و آبی یا نارنجی و مشکی ترکیب‌های خوب و البته جسورانه‌ای هستند که اعتماد به نفس شما را نشان می‌دهند. همچنین استفاده از طوسی یا خاکستری هم در کنار این رنگ باعث می شود که نارنجی کمی متعادل‌تر به نظر برسد.

برای انتخاب کفش یا زیورآلات بهتر است که قهوه‌ای یا مشکی را انتخاب کنید. نقره ای هم در کنار این رنگ جلوه خوبی دارد.

روانشناسی رنگ قهوه‌ای

روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ قهوه ای

قهوه‌ای نشان دهده استحکام و قابل اعتماد بودن شماست. قهوه‌ای رنگ طبیعت و زمین است. زمانی که یک لباس قهوه‌ای می‌پوشید، قابل اعتمادتر و باثبات‌تر به نظر می‌رسید. انتخاب لباس‌های قهوه‌ای همچنین شما را فردی قابل اعتماد، باهوش و منطقی جلوه می‌دهد که در انجام کارهایش عجله ندارد و همیشه معقولانه رفتار می‌کند. شما می‌توانید همیشه رفتار صمیمی و دوستانه‌ای داشته باشید و همچنین می‌توانید مردم را به سمت خودتان جذب کنید.

مطالعات نشان می‌دهند که قهوه‌ای در مقایسه با دیگر رنگ‌ها نقش موثری در تقویت ارتباط بین افراد دارد.

رنگ قهوه‌ای با چه رنگ‌هایی ست می‌شود:

قهوه‌ای و نارنجی یا زرد به راحتی با هم ست می‌شوند و یک ظاهر پرانرژی و خاص ایجاد می‌کنند. رنگ‌های سفید، آبی، قرمز و صورتی هم به این رنگ می‌آید.

می‌توانید کفش‌های سفید یا سیاه و سفید را با لباس‌های قهوه‌ای ست کنید. همچنین رنگ‌های زرد و صورتی هم با این رنگ همخوانی خوبی دارند.

نقره‌ای

روانشناسی رنگ نقره ای

روانشناسی رنگ در خصوص نقره‌ای می‌گوید که این رنگ نشان دهدنده ماجراجویی و مرکز توجه بودن است. معمولا افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند یا افراد مشهور از لباس‌هایی به رنگ نقره‌ای استفاده می‌کنند. نقره‌ای رنگ یک فلز است که نشان دهنده این است که عاشق ماجراجویی بوده و برای هر کاری آماده هستید. این رنگ همچنین نمادی از ثبات عاطفی و از بین بردن عواطف منفی است.

نقره‌ای با چه رنگ‌هایی ست می‌شود:

می‌توانید از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. همچنین طلایی هم سازگاری خوبی با این رنگ دارد. بعد از آن رنگ‌های آبی، بنفش یا فیروزه‌ای هم با رنگ نقره‌ای ست می‌شوند.

بهتر است با لباس‌های نقره‌ای، کفش‌های مشکی یا سفید استفاده کنید. برای اینکه کمی رنگ‌های بیشتر در استایلتان داشته باشید، می‌توانید قرمز را انتخاب کنید.

طلایی

روانشناسی رنگ طلایی

روانشناسی رنگ معنی طلایی را کاریزماتیک بودن و شخصیت قوی فرد می‌داند. طلایی یکی دیگر از رنگ‌های فلزات است که خیلی‌ها را جذب خود می‌کند. این رنگ نشانه اعتماد به نفس، اقتدار و خلاقیت است. پوشیدن لباس طلایی نه تنها شما را منحصر به فرد و شیک جلوه می‌دهد که سنبل و نماد شخصیت کاریزماتیک شما هم هست. انتخاب طلایی نشانه این است که شما به اندازه‌ای قدرت دارید که دیگران بتوانند در کنار شما احساس راحتی کرده و به شما ارزش بدهند. از طرفی شما علاقه دارید که خودتان به تنهایی از املاک و دارایی‌هایتان محافظت کنید. شما به ندرت بیمار می‌شوید و همیشه سعی می‌کنید موفق و پیشرو بمانید.

رنگ‌هایی که می‌توانید با طلایی ست کنید:

مشکی، سفید و طلایی ترکیب خوبی در کنار هم هستند. اضافه کردن کمی رنگ قرمز هم باعث می‌شود این رنگ جلوه شگفت انگیزی داشته باشید.

خاکستری

روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ نقره ای

خاکستری رنگی است که می‌تواند ظریف و زیبا به نظر برسد. شما یک شخصیت غیرقابل تصور و خود باور دارید که در خود خنثی شده‌اید. اگر خاکستری را دوست دارید احتمالا می‌دانید که چطور زندگی را با تعادل اداره کنید و این را هم می‌دانید که چطور همیشه بین بحت و جدال‌ها در دوستان‌تان باید بی طرف بوده و فضا را آرام نگه دارید. روانشناسی رنگ معتقد است که شما خاکستری می‌پوشید چرا که ترجیح می‌دهید توجه دیگران را به خودتان جلب نکنید. این رنگ نه تاریک است و نه روشن. رنگ خاکستری در لباس به این معنی است که شما می‌خواهید بی پرده و بدون شیله پیله باشید.

اگر کمد لباس‌تان مملو از لباس‌های حاکستری است، می‌توانید اغلب رنگ‌ها را در کنار آن‌ها ست کنید.

رنگ‌هایی که با خاکستری ست می‌شوند:

خاکستری و صورتی یک ترکیب زنانه و شیک و دوست داشتنی است. همچنین مشکی، سفید، قرمز و نارنجی هم ترکیب خوبی در کنار خاکستری هستند.

می‌توانید رنگ‌های نئونی یا آبی کبالت هم در کنار این رنگ ست کنید. البته حتما خودتان به زودی متوجه می‌شوید که خاکستری یکی از راحت‌ترین رنگ‌ها در ست کردن و ترکیب کردن با رنگ‌های دیگر است و با هر رنگی ترکیب خوبی ایجاد می‌کند.

رنگ لباس شما اولین موردی است که مردم به آن توجه می‌کنند. حالا می‌دانید که رنگ‌ها هر کدام چه مفهومی دارند و در هر کجا باید از چه رنگی استفاده کنید تا بتوانید به هدف‌تان راحت‌تر و بهتر برسید. پس بهتر است از روانشناسی رنگ ها و تاثیری که می‌توانند روی افراد بگذارند غافل نشوید و سعی کنید از این مورد به نفع خودتان استفاده کنید.

منابع:

thekewlshop

business.tutsplus

sweetyhigh