به رسم هر سال، کمپانی پنتون به عنوان تاثیرگذارترین موسسه در حوزه ی انتخاب رنگ، رنگ سال ۲۰۲۰ را انتخاب و اعلام کرده است. این کمپانی ست رنگ آبی کلاسیک را برای سال در پیش رو پیشنهاد کرده است. این رنگ نمادی از رنگ آبی بی‌انتها، کلاسیک، عمیق و در حال شیک است که هم می‌توان به صورت مینیمال و ساده از آن استفاده کرد، هم به عنوان رنگ اصلی ست آبی کلاسیک به خصوص در بخش‌های مربوط به مد و فشن. این رنگ الهام گرفته از آسمان به خصوص در هنگام غروب است، زمانی که سایه‌های آبی همانند چتری عظیم بر روی تمام دنیا گسترانده می‌شود.

اگر چه در ظاهر ممکن است به نظر برسد که ست رنگ آبی کلاسیک یک رنگ رسمی است، اما همه ما روزانه به طرز باور نکردنی در معرض طیف رنگ‌ آبی قرار داریم. از نظر عاطفی، لذت زیادی در دنیا وجود دارد که از آن غافل هستیم، در صورتی که همواره به صورت عملی و بصری در پیش‌روی ما قرار دارد، همانند رنگ آبی آسمان و دریا.

رنگ آبی کلاسیک همان رنگ سایه مانندی است که اغلب مردم آن را با نام آبی سلطنتی می‌شناسند، این رنگ پر تحرک و همه‌گیر کاربردهای بسیار متنوع دارد از لباس فضانوردان ناسا گرفته تا روپوش‌های بند دارد. در مصاحبه ای با نیویورک تایمز، معاون ارشد موسسه رنگ پنتون بیان کرده است:« انتخاب این رنگ هیچ پیام سیاسی به دنبال ندارد.»

ست رنگ آبی کلاسیک - رنگ سال 2020

رنگ آبی کلاسیک رنگی رسمی و در عین حال شیک

درمانگر رنگ مجله معتبر وگ (Vogue) بر این باور است که سایه‌های رنگ آبی از نظر روانشناختی دارای اثرات مثبت هستند. وی بیان کرده است: « در صورتی که به مرور زمان افراد در معرض این رنگ قرار بگیرند، قلمروهای ذهنی آنان بازتر خواهد شد. به عبارت دیگر رنگ آبی کلاسیک محرکی برای ذهن است. هر انسانی توانایی‌های روانی منحصر به خود دارد، اما بیشتر افراد به قسمت شهودی ذهن خود توجه نمی‌کنند چون همیشه وجود دارد و در دسترس آنان قرار دارد.» اگر هنوز ذهن روانشناختی شما درک دقیقی از نحوه خرید یا ست کردن استایل رنگ آبی کلاسیک یا سلطنتی برای سال ۲۰۲۰ را ندارد، اجازه دهید در این نوشتار مروری بر نحوه ست کردن لباس با  رنگ آبی کلاسیک داشته باشیم.

انتخاب صحیح رنگ لباس

ست رنگ آبی کلاسیک - چرخه رنگ

ترکیب رنگی مناسب برای ست کردن لباس

ترکیب مناسب رنگ های لباس می‌تواند جلوه ای زیبا به استایل شما ببخشد. به همین دلیل بهتر است برای شیک بودن در انتخاب تن رنگ و ست کردن آن‌ها در کنار یکدیگر بیشتر دقت کنید و انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشته باشید.

هنگامی که صحبت از ترکیب رنگ و انتخاب آن برای لباس می‌شود، یکی از مفیدترین ابزارهایی که می‌تواند به شما در شناسایی رنگ‌های مکمل و مشابه کمک کند، چرخه رنگ‌هاست. رنگ‌های مکمل که در جهت‌های متضاد یکدیگر قرار گرفته‌اند، با ایجاد تضاد در استایل شما می‌تواند ترکیب رنگ خوبی را فراهم کند. به همین دلیل اغلب از رنگ‌های مکمل در کنار یکدیگر استفاده نمی‌شود. در چرخه رنگ‌، رنگ‌های آنالوگ در کنار یکدیگر قرار دارند، این رنگ‌ها تن رنگ مشابه با هم دارند و اغلب به خوبی با هم ترکیب می‌شوند. رنگ‌های سه گانه نیز در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. هماهنگی استفاده از رنگ‌ها در کنار یکدیگر نیاز به کمی جسارت در انتخاب رنگ دارد. برای مثال رنگ آبی کلاسیک را بر اساس چرخه رنگ می‌توان به صورت زیر ست کرد:

ست رنگ آبی کلاسیک و فیروزه‌ای

ترکیب آبی کلاسیک و فیروزه ای

رنگ آبی کلاسیک و فیروزه‌ای

 

رنگ لاجوردی یا آبی کلاسیک را می‌توانید با فیروزه‌ای ترکیب کنید. این ترکیب رنگ هوشمندانه برای انتخاب لباس به شما یک استایل روشن در عین حال جذاب و قدرتمندانه می‌بخشد. این ترکیب رنگ بسیار شیک، ظریف و با کلاس است. لزوما برای خنثی کردن ست رنگ آبی کلاسیک لازم نیست از رنگ سفید یا کرم استفاده کنید.

ست رنگ آبی کلاسیک و نارنجی

رنگ آبی کلاسیک و نارنجی

رنگ آبی کلاسیک و نارنجی

شاید در نگاه اول قرار دادن این دو رنگ در کنار هم به نظرتان جالب نباشد، اما با ترکیب این دو طیف رنگ به یک استایل متفاوت با طیف رنگی مناسب دست خواهید یافت. این ترکیب بی نظیر استایل شما را شیک و جذاب خواهد کرد.

نحوه ست کردن لباس با رنگ آبی کلاسیک

روش‌های بسیار مختلفی بر ادغام کردن رنگ‌های مختلف با آبی کلاسیک بر حسب سلیقه هر فرد وجود دارد. آبی کلاسیک قابلیت ست شدن فوق‌العاده‌ای با انواع رنگ را دارد، که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • کت: استفاده از کت یا یک ژاکت یکی از ساده‌ترین راه‌ها به اضافه کردن رنگ به استایل خود است، به خصوص اگر از آن دسته افرادی هستید که بیشتر اوقات از رنگ‌های خنثی استفاده می‌کنید. رنگ آبی ساختاری زنده به ست لباس شما می‌دهد و جلوه‌ای زیبا به آن می‌بخشد.
ست رنگ آبی کلاسیک - کت

ست کردن با کت آبی کلاسیک

  • ژاکت/ یقه اسکی/ بلوز: یک استایل مینیمال و راحت بدون هیچ گونه تلاش و کوچکترین ریسک انتخاب شلوار جین و ژاکت است. در کنار شلوارهای جین هر رنگی زیباست، بنابراین نباید نگران رنگ بلوز یا ژاکت خود باشید. اگر شلوار جین خودتان را انتخاب کرده‌اید، برای شیک‌تر کردن استایل خود می‌توانید از یک ژاکت، یقه اسکی یا بلوز به رنگ آبی کلاسیک یا لاجوردی استفاده کنید.
ژاکت رنگ آبی

ژاکت رنگ آبی کلاسیک

  • اکسسوری: اگر در ست لباس خود قصد استفاده از هیچ رنگی را ندارید، می‌توانید از کیف و کفش آبی کلاسیک استفاده کنید. دو رنگ آبی و سیاه ارتباط قوی با یکدیگر دارند، بنابراین نیازی نیست نگران این باشید که چه رنگی پوشیده‌اید، یک کیف دستی زیبا یا کفش پاشنه بلند استیلتو کلاسیک به رنگ آبی یا لاجوردی استایل شما را تکمیل می‌کند. برای مهمانی‌ها و جلسات شبانه این ترکیب رنگ یک انتخاب فوق العاده است.
 اکسسوری آبی

ست کردن اکسسوری با رنگ آبی کلاسیک

  • کت و شلوار: کت و شلوارهای ترند امروزی کمی عجیب به نظر می‌رسد و تقریبا تمام فروشگاه‌ها پر شده از کت و شلوارهای مد روز. اگر به دنبال یک انتخاب کلاسیک و ساده‌تر هستید می‌توانید از ست رنگ آبی کلاسیک کمک بگیرید. استفاده از پیراهن به رنگ صورتی یا فیروزه‌ای در کنار این رنگ ظاهری شیک و ظریف به شما می‌بخشد.
کت و شلوار رنگ آبی

رنگ آب کلاسیک برای آقایان

فروشگاه اینترنتی مالتینا با فراهم آوردن امکان خرید مستقیم از وب سایت معتبر آمازون به شما این فرصت را می‌دهد، شیک‌ترین لباس‌ها را معتبرترین برندها خریداری کنید. اگر برای استایل سال جدید خود به دنبال لباس ست رنگ آبی کلاسیک هستید، به فروشگاه بزرگ مالتینا سر بزنید.

 

بیشتر بخوانید: ست کردن لباس زنانه با ۱۰ ترکیب رنگی فوق العاده جذاب و خاص