نسل جدید شارژرهای وایرلس با ظهور خود، انقلابی در نحوه شارژ کردن گوشی‌های هوشمند به وجود آوردند. اکنون بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، تبلت ها و … قابلیت شارژ شدن با شارژر وایرلس یا بی‌سیم را دارا هستند و از این تکنولوژی مدرن؛ سود می‌برند. البته پدهایی وجود دارند که به وسیله آن‌ها می‌توانید گوشی‌های هوشمند فاقد این پشتیبانی را برای استفاده از شارژر وایرلس؛ آماده سازید. با کمک این پدها، گوشی‌های هوشمند شارژ کابلی نیز، قادر به دریافت شارژ بی‌سیم خواهند بود. با این حساب بهتر است، برای خرید موبایل در سال جدید که به تازگی چند هفته آن را پشت سر گذاشته‌ایم، به پشتیبانی گوشی از شارژر بی‌سیم دقت داشته باشید.

خرید شارژر گوشی اصل با اطمینان

شارژر وایرلس چیست؟

شارژر وایرلس یا بی‌سیم بر مبنای برقراری ارتباط بی‌سیم میان یک فرستنده و یک گیرنده ایجاد شده است. بدیهی‌ست که گیرنده ولتاژ را باید گوشی موبایل دانسته و فرستنده نیز خود شارژر خواهد بود.

در شارژرهای وایرلس جریان الکتریکی به میدان مغناطیسی قابل ارسال تبدیل شده و در نقطه گیرنده، دوباره به ولتاژ برگردانده می‌شود.

راهنمای خرید شارژر وایرلس

مزایای استفاده از شارژر وایرلس

استفاده از شارژر وایرلس مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها موارد زیر هستند:

راحتی استفاده

بدیهی‌ست که به دلیل نبود نیاز به اتصال گوشی به شارژر، استفاده از شارژرهای وایرلس به مراتب راحت‌تر است.

دوام بالا

با توجه به این که حین استفاده از شارژرهای وایرلس، نیازی به اتصال کابلی گوشی نخواهید داشت؛ دوام و طول عمر بیشتری برای موبایل خود به همراه می‌آورید. (احتمالا شما نیز با خرابی پورت کابل شارژ گوشی تلفن همراه روبرو شده‌اید که بر اثر وارد و خارج کردن مکرر شارژر بی‌سیم به محل آن، اتفاق می‌افتد.)

راهنمای خرید شارژر وایرلس

معایب استفاده از شارژر وایرلس

استفاده از شارژرهای وایرلس معایبی نیز دارد که باید به آن‌ها اشاره کنیم:

سرعت پایین‌تر شارژ

غالبا شارژرهای وایرلس سرعت شارژ پایین‌تری نسبت به شارژرهای کابلی ارائه خواهند کرد. البته این موضوع در نسل جدید شارژرها، تقریبا برطرف شده است و می‌توان رفته رفته آن را نادیده گرفت.

محدودیت استفاده از گوشی در حال شارژ

همین طور زمانی که گوشی تلفن همراه شما در حال دریافت شارژ از یک شارژر بی‌سیم است؛ برای استفاده از آن محدودیت خواهید داشت.

انواع شارژر وایرلس

شارژهای بی‌سیم دارای شکل و سایزهای مختلف بوده و طراحی‌های گوناگونی دارند. اما مهم‌ترین چیزی که در خصوص انواع شارژرهای وایرلس باید به آن توجه کنیم، استانداردهای موجود در ساخت این شارژهاست.

استاندارد Qi

استاندارد Qi که باید آن را “چی” بخوانید، استانداردی‌ست که از سوی سازندگان مشهور چون اپل، سامسونگ، گوگل و ال جی تبعیت می‌شود. اگر خرید گوشی موبایل خود را از میان مدل‌های به روز این برندها انجام دهید، استاندارد شارژر بی سیم Qi را در آن‌ها خواهید داشت.

شارژر بی سیم

بیشتر گوشی‌های هوشمندی که در شمار نسل‌های جدید و پرچم‌داران قرار دارند، از استاندارد چی پیروی می‌کنند. حتی برخی از آن‌ها که دارای نسخه‌های جدیدتری از چی هستند، سرعت شارژ بالاتری را تجربه خواهند کرد.

لازم به ذکر است که در خودروهایی چون شورولت، کیا، هیوندای، آئودی و نیسان نیز شارژرهای بی‌سیم داخل کابین با استاندارد Qi قرار داده شده است.

همین طور وقتی به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنید، در مکان‌های مختلف شارژرهای بی سیم را خواهید یافت که به صورت عمومی امکان شارژ به کاربران را ارائه می‌دهند. به طور مثال در فروشگاه‌های گوگل یا در فرودگاه‌های بزرگ جهان، چنین چیزی را مشاهده می‌کنیم.

شارژر وایرلس در فرودگاه های بزرگ جهان

استاندارد AirFuel

لازم به ذکر است که اگر چه استاندارد AirFuel نیز مانند استاندارد Qi بر مبنای القای الکترومغناطیسی است، اما این دو استاندارد از یکدیگر پشتیبانی نمی‌کنند. به این معنا که گوشی‌های هوشمندی که تنها دارای استاندارد Qi هستند، قادر به دریافت شارژ از یک شارژر وایرلس با استاندارد AirFuel نخواهند بود.

البته بیشتر گوشی‌های موبایل از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند و استاندارد AirFuel به مراتب کمتر است. اما با این همه برخی از مدل‌های اتفاقا پرفروش از برندهای مطرح؛ به این استاندارد مجهز هستند.

پد شارژ بی سیم AirPower

اپل پد شارژ بی سیم AirPower را تولید کرده است که می تواند به صورت همزمان محصولات آیفون، اپل واچ و ایرپاد را شارژ کند. به واقع بیشتر شارژرهای بی‌سیم قادر به ارائه شارژ همزمان به چند دستگاه بوده و برخی از آن‌ها به صورت موازی امکان شارژ کابلی را نیز فراهم می‌سازند. به این شکل که ممکن است شما در یک زمان برای دو دستگاه شارژ بی‌سیم دریافت کرده و یک وسیله را با کابل به شارژر متصل ساخته باشید.

شارژر بی سیم Air Power

خرید از آمازون

حین خرید شارژر بی‌سیم به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمانی که قصد خرید شارژر بی‌سیم را دارید، باید به فاکتورهای زیر در انتخاب خود دقت داشته باشید:

ابعاد شارژر

ابعاد شارژر بی‌سیم یکی از فاکتورهای مهم حین خرید به حساب می‌آید. برخی از شارژرها گرد و دایره‌ای بوده و برخی مستطیل شکل هستند. همین طور بعضی برای قرار گرفتن روی سطوح صاف طراحی شده‌اند. بسته به نوع نیاز و سلیقه خود، می‌توانید شکل ظاهری و ابعاد شارژر را در نظر گرفته و انتخاب نهایی‌تان را انجام دهید.

وزن شارژر

به تناسب ابعاد، وزن شارژر نیز تفاوت خواهد کرد. به طور معمول شارژرهای وایرلس، وزن‌های گرمی داشته و در حدود ۱۰۰ گرم نوسان وزنی دارند.

ولتاژ ورودی و خروجی

ولتاژ ورودی و خروجی شارژرها را حتما بررسی کنید. یک مدل ممکن است دارای ولتاژ ورودی ۲ و ولتاژ خروجی ۱ باشد. همین طور نمونه دیگر می‌تواند ولتاژ ورودی و خروجی ۵ داشته باشد. لازم است که حتما ولتاژ شارژر با گوشی تلفن همراه خود را بررسی نمایید؛ زیرا عدم تطابق میان این ولتاژها به دستگاه شما آسیب رسانده و در ضمن روند شارژ شدن را به شدت کند می‌سازد.

فاکتورهای موثر در انتخاب شارژر بی سیم

شدت جریان خروجی

شدت جریان خروجی نیز اهمیت دارد. شدت جریان خروجی در بعضی مدل‌ها ۱.۰ آمپر بوده که مخصوص موبایل است. اما شدت جریان بعضی دیگر می‌تواند ۲.۰ آمپر و ویژه موبایل و تبلت باشد.

امکان شارژ سریع

در صورتی که گوشی موبایل شما از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند (مانند S8 سامسونگ)، بهتر است نوعی از شارژر بی‌سیم را خریداری کنید که دارای Fast Charge یا همان شارژ سریع باشد.

نشانگر LED

تعدادی از شارژرهای بی‌سیم دارای نشانگر LED هستند. به وسیله این نشانگر می‌توانید از وضعیت شارژ مطلع شده و به نوعی زیبایی بخشی به وسیله نیز محسوب می‌گردد.

نوع استاندارد

نوع استاندارد نیز همان طور که گفتیم در بیشتر موارد Qi بوده و بعضی نیز مجهز به AirFuel یا هر دوی آن‌ها هستند.

سازگاری با دستگاه

اما به موازات تمام نکات بالا، سازگاری شارژر بی‌سیم با موبایل یا دیگر دستگاه‌های شما نیز در اولویت قرار دارد. برخی از برندها مانند اپل یا سامسونگ، شارژرهای اختصاصی خود را تولید کرده‌اند؛ اما حتی برای همین گوشی‌های موبایل مانند سامسونگ، می‌توانید از سایر شارژرهای بی‌سیم متفرقه در بازار (در صورت سازگاری) استفاده نمایید.

فاکتورهای موثر در انتخاب شارژر بی سیم

خرید شارژر وایرلس

در زیر به تعدادی از شارژرهای وایرلس مشهور و دارای قدرت و کیفیت بالا اشاره می‌کنیم:

شارژر وایرلس Yootech

این شارژر دارای استاندارد Qi بوده و برای گوشی‌هایی از جمله آیفون XR، آیفون Xs، گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس، گلکسی S9 و … مناسب است. شکل ظاهری شارژر بی‌سیم Yootech زیبا و جذاب بوده و می‌توانید نوع اصل آن را از طریق لینک زیر خریداری نمایید:

شارژر وایرلس Yootech

خرید از آمازون

شارژر بی‌سیم Yootech دایره ای

این شارژر شکل یک قرص دایره‌ای بسیار زیبا بوده و از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کند. گوشی‌های آیفون X، آیفون ۸، گلکسی S9، گلکسی S9 پلاس، گلکسی نوت ۸ و … در شمار گوشی‌های سازگار با این شارژر قرار دارند.

شارژر وایرلس Yootech

خرید از آمازون

شارژر بی‌سیم Seneo

شارژر بی‌سیم Seneo با استاندارد Qi همراه است. این شارژر فاقد آداپتور AC بوده و برای گوشی‌های گلکسی S9، گلکسی S9 پلاس، آیفون X، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس، گلکسی S8، گلکسی S7 و … تولید شده است.

شارژر وایرلس Seneo

خرید از آمازون

شارژر وایرلس Hevanto

این شارژر نیز شکل دایره‌ای داشته و بسیار شکیل و زیبا به نظر می‌رسد. استاندارد این شارژر نیز همان طور که انتظار داریم، Qi بوده و برای گوشی‌های آیفون Xs Max، Xs، XR، X، ۸ و ۸ پلاس دارای شارژ سریع است. همچنین پشتیبانی از گوشی‌های گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس، گلکسی S10E، گلکسی نوت ۸، گلگسی S9، گلگسی S9 پلاس و … را نیز داراست.

شارژر وایرلس Hevanto

خرید از آمازون

شارژر وایرلس Samsung

شارژر وایرلس از برند مشهور و خوشنام Samsung با استاندارد Qi عرضه می‌شود. این شارژر برای تمام گوشی‌های هوشمندی که دارای استاندارد Qi هستند، مناسب بوده و در صورتی که گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی کند، این قابلیت را از شارژر بی سیم سامسونگ دریافت خواهد کرد.

شارژر بی سیم سامسونگ

 

خرید از آمازون

در صورتی که تجربه استفاده از شارژر وایرلس باکیفیت و خاصی را داشته و آن را به دیگران توصیه می‌کنید، در بخش نظریات مدل و مشخصات آن را با ما درمیان بگذارید.