راهنمای کامل انتخاب انواع کراوات برای هر فرد و هر لباس

انواع کراوات

هیچ‌چیز مانند کراوات نمی‌تواند ظاهر یک مرد را ارتقا دهد و او را به جنتلمنی جذاب تبدیل کند. قبول دارید؟ اما هر کراواتی برای هر لباسی مناسب نیست. یعنی با انتخاب یک کراوات و استفاده از آن در سِت لباستان لزوما به یک جنتلمن شیک‌پوش بدل نمی‌شوید. انتخاب انواع کراوات برای خود اصول و قوانینی دارد که باید حتما آنها را یاد بگیرید. در نظر گرفتن جنس، طرح، طول و گزینه‌های متعدد دیگر باعث می‌شود که به انتخابی مناسب در پوشیدن انواع کراوات دست پیدا کنید.

ضمن اینکه باید با شکل بدن و صورت خود هم کاملا آشنا باشید تا کراوات منتخب‌تان به زیبایی و در نهایت تناسب روی سینه‌تان بنشیند. با ما همراه باشید تا از انتخاب کراوات برایتان بگوییم. این بار که به مهمانی یا مراسمی رسمی می‌روید، کراوات شیک و متناسبی استفاده کنید که جلوه و زیبایی تیپ‌تان را صد برابر می‌کند. کراوات‌ها در دنیای مد و پوشاک بسیار حائز اهمیت هستند.

انواع کراوات - کراوات برند

شناخت بخش‌های مختلف یک کراوات بسیار مهم است. خرید انواع کراوات مناسب هم نیاز به اطلاعات و آگاهی دارد. شاید دقت زیاد به یک بخش کوچک از لباس، به نظرتان غیرضروری و اضافی می‌آید. اما این‌طور نیست.

دو نکته را همیشه در ذهن داشته باشید:‌ نخست اینکه کراوات بخش کوچکی از لباس است اما اثرگذاری آن در تیپ و استایل خیلی بیشتر از آن است که فکر می‌کنید. در درجه دوم هم یادتان باشد که هر چقدر اطلاعات‌تان درباره جزئیات و کلیات یک موضوع بیشتر باشد در هنگام خرید راحت‌تر خواهید بود، با دیدی باز خرید خواهید کرد و انتخاب مناسب‌تر و بهتری خواهید داشت.

توجه

به نکات زیر دقت کنید:

  • انواع کراوات باید آستر داشته باشند. بهترین جنس آستر، آستری از جنس پشم است. آسترها مانع از چروک شدن کراوات می‌شوند و به صحیح قرار گرفتن آن روی سینه کمک می‌کنند.
  • به جنس کراوات دقت داشته باشید. ابریشم، ایده‌آل‌ترین جنسی است که می‌توان برای یک کراوات در نظر گرفت. جنس‌های دیگری که حاوی مواد مصنوعی هستند به خوبی کراوات ابریشمی روی سینه قرار نمی‌گیرند.
  • در هنگام خرید به این توجه کنید که بنا به جنس کراوات، گره آن چطور خواهد بود؟ مثلا برخی از کراوات‌ها در ناحیه گره بسیار بدشکل و ناموزون می‌شوند و علت ،جنس و ضخامت پارچه است.

اندازه طول و پهنای کراوات

انواع کراوات - قد کراوات

اگر اندازه کراوات را به درستی انتخاب نکنید، فاجعه‌ای بی‌رقیب در تیپ و استایلتان به وقوع خواهد پیوست. فرض کنید که کراوات‌تان بسیار کوتاه است و بالای نافتان قرار می‌گیرد یا آن‌قدر طول بلندی دارد که تا بعد از کمربند هم ادامه پیدا می‌کند. چنین بی‌دقتی‌هایی در طراحی تیپ و استایل و انتخاب انواع کراوات باعث می‌شود تا از گروه خوش‌پوش‌های خوش‌تیپ جا بمانید.

توجه:

به طور کلی، قد یا اندازه طولی کراوات باید طوری باشد که بالای سگگ کمربندتان قرار بگیرد. پهنای آن هم باید چیزی در حدود ۵.۵ تا ۱۰ سانتی‌متر باشد:

  • اگر دوست دارید، تیپی رسمی و کلاسیک داشته باشید باید پهنای کراوات‌تان به اندازه پهنای یقه کت‌تان باشد.
  • از گره‌های شُل و گشاد یا سفت و تنگ برای دور گردن بپرهیزید. زیرا هیچ‌یک ظاهر خوبی نخواهند داشت.

بافت و جنس انواع  کراوات

انواع کراوات - جنس کراوات

بافت و جنس کراوات‌ها هم بسیار مهم است. مثلا زمانی که قرار است یک کت زمستانی به تن کنید یا لباستان پارچه‌ای ضخیم و زمستانی دارد باید به سراغ کراوات‌های پشمی بروید. درحالی‌که، کت و شلوارهای نازک‌تر، کراوات‌های ابریشمی یا نازک می‌طلبند. به طور کلی، باید به هماهنگی جنس کراوات با لباس‌های دیگر خود توجه داشته باشید. اگر جنس انواع کراوات با بخش‌های دیگر لباس در هماهنگی قرار نگیرد به وصله ناجوری بدل خواهد شد که تیپ و استایلتان را نابود می‌کند.

توجه به رنگ‌ها

انواع کراوات - ست کراوات

وقتی صحبت از رنگ به میان می‌آید با دریای بیکرانی از انتخاب‌های متنوع رو به رو خواهید بود. کراوات‌های طرح‌دار، راه‌راه، خال‌خالی، ساده و…، دست‌تان را در انتخاب گزینه دلخواه کاملا باز می‌گذارند. برای اینکه از میان انواع کراوات به گزینه بهتری دست پیدا کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

در مرحله نخست به این توجه کنید که رنگ کت و شلوارتان چیست. به رنگ پیراهنتان هم دقت داشته باشید. سپس رنگی را برای کراوات در نظر بگیرید که رگه‌هایی از آن در کت و شلوار یا پیراهنتان وجود دارد. اگر کراوات‌تان ساده نیست باید سراغ گزینه‌ای بروید که در آن علاوه بر رگه‌های رنگی سایر بخش‌های لباس، رنگی دیگر هم در خود داشته باشد. وجود رنگی متفاوت باعث جلوه بیشتر کراوات می‌شود.

توجه:

برای موقعیت‌ها و مراسم رسمی هم باید کراواتی ساده انتخاب کنید که رنگ آن از رنگ پیراهنتان تیره‌تر است. نکات زیر را هم در انتخاب رنگ انواع کراوات در نظر داشته باشید:

  • کراوات‌های ساده و رنگی را می‌توان با انواع لباس‌ها پوشید؛
  • کراوات‌های تیره برای موقعیت‌های رسمی و کاری مناسب هستند؛
  • کراوات‌های مشکی برای انواع سبک‌های پوشش و موقعیت‌های رسمی و غیررسمی مناسب هستند ضمن اینکه لک و کثیفی را زیاد نشان نمی‌دهند؛
  • بهتر است، جوان‌ها یا افرادی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند به سراغ کراوات‌های رنگی و شاد بروند.(البته رنگ، سن و سال نمی‌شناسد ولی جوان‌ها با کراوات رنگی شاداب‌تر و امروزی‌تر به نظر خواهند رسید و این به معنای منع افراد مسن‌تر از پوشیدن کراوات‌های رنگی نیست).

هماهنگ کردن طرح‌ها و نقش‌ها

انواع کراوات - خرید کراوات برند

به رعایت اصل تضاد در انتخاب انواع کراوات طرح‌دار دقت کنید. اصل تضاد یعنی چه؟ منظور این است که اگر پیراهن‌تان طرح و نقش دارد باید کراواتی ساده انتخاب کنید و اگر پیراهنی ساده می‌پوشید، دست‌تان در انتخاب بازتر است و می‌توانید از کراوات‌هایی با طرح‌های مختلف استفاده کنید.

توجه:

نکات زیر را هم به خاطر بسپارید:

  • کراوات‌هایی با خال‌خال‌های ریز برای موقعیت‌های رسمی مناسب هستند. اما اگر کراوات از حالت خال‌خالی به تو‌پ‌توپی بدل شود یعنی خال‌ها بزرگ و نمایان باشند، امکان اینکه ظاهرتان به دلقک‌ها شبیه شود به شدت زیاد خواهد بود. پس دور کراوات‌هایی با خال‌خال‌های بزرگ را خط بکشید.
  • کراوات‌های راه‌راه  هم در کنار پیراهن و کت‌شلواری ساده، انتخاب مناسبی هستند. اگر راه‌راه‌ها یا طرح رده‌های روی پارچه افقی باشد، بهتر است از این طرح در تیپ‌های غیرسمی و اسپورت استفاده کنید. کروات‌های چهارخانه هم کارکردی مشابه با انواع کراوات راه‌راه دارند.

توجه به شکل صورت و بدن

انواع کراوات - برد پیت

شکل صورت و بدن هم در انتخاب انواع کراوات بسیار اثرگذار است. اگر شکل صورت یا بدن را در نظر نگیرید، زیباترین و گران‌ترین کراوات‌ها هم در تیپ‌تان، جلوه خوبی نخواهند داشت. در ادامه از کراوات مناسب برای هر تیپ و چهره خواهیم گفت. ببینید که در کدام گروه قرار می‌گیرید و از این به بعد، انتخاب‌های دقیق‌تر و هوشمندانه‌تری برای خود ترتیب بدهید.

مردان لاغر

انواع کراوات - رابرت پتینسون

اگر در دسته مردانی قرار دارید که بدنی لاغر و باریک دارند نباید به دنبال کراوات‌های پهن باشید. چنین کراواتی روی سینه‌تان بسیار پهن و عریض به نظر خواهد رسید و تناسب را در تیپ و استایل‌تان نابود می‌کند. پس بهتر است به عنوان مردی لاغر با بدنی باریک و صورتی استخوانی از کراوات‌های باریک استفاده کنید.

مردان متناسب و عادی

انواع کراوات - کروات مناسب

این گروه از مردان به واسطه اندام  مناسبی که دارند به راحتی می‌توانند هر مدل از لباس و کراوات را برای خود طراحی کنند و بپوشند. پس اگر شما هم اندامی عادی دارید و صورت‌تان هم نه استخوانی است و نه چاق، هر نوعی کراواتی را می‌توانید با لباستان سِت و هماهنگ کنید. یادتان باشد، کراوات‌های پهن‌تر، رسمی‌تر و کلاسیک‌تر هستند و کراوات‌های باریک، جوانانه‌تر و غیررسمی‌تر.

مردان با هیکل درشت و صورت‌های بزرگ

انواع کراوات - خرید کراوات برند

اگر از جمله مردان قوی‌هیکل هستید، دور انواع کراوات باریک را خط بکشید. چنین کراوات‌هایی می‌توانند روی سینه ستبر و پهن‌تان خنده‌دار به نظر بیایند. پس بهتر است از کراوات‌های پهن استفاده کنید. البته کراوات‌های خیلی پهن هم گزینه خوبی به شمار نمی‌روند چون سال‌هاست از دنیای مُد کنار گذاشته شده‌اند و استفاده از آنها می‌تواند باعث مخدوش شدن تیپ و استایلتان شود. اگر از این کراوات‌های بسیار پهن در کمد خود دارید، آنها را نگه دارید. شاید دوباره به دنیای مد بازگشتند.

پوشیدن انواع کراوات بدون کت

پوشیدن کراوات بدون کت و شلوار، ایده درست و مناسبی است؟ پاسخ به این سوال منفی نیست اما یادتان باشد که به طور کلی، از کراوات در موقعیت‌های رسمی استفاده می‌شود. موقعیت‌های رسمی هم نیاز به پوشیدن کت و شلوار دارند. پس نتیجه می‌گیریم که پوشیدن کراوات بدون کت و شلوار تا حد زیادی جالب از کار درنمی‌آید.

اما بعضی از جوانان کم‌سن و سال یا افراد در مهمانی‌ها و مراسمی با میزان رسمی بودن اندک، شلوار، پیراهن و کراوات را با هم می‌پوشند. در چنین مواقعی باید به سراغ انواع کراوات طرح‌دار رفت. کراوات‌های ساده برای چنین استایلی مناسب نیستند. اگر کت و شلوار نمی‌پوشید، برای سِت کردن کراوات خود با پیراهن و شلوار، هماهنگی رنگ‌ها را به شدت در نظر بگیرید و کراواتی چهارخانه یا خال‌خالی برای خود بخرید.

جمع‌بندی نهایی

برای خرید انواع کراوات به اندام خود دقت کنید و با در نظر گرفتن سلیقه و علاقه‌تان به رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، گزینه‌ای را بخرید که با کت و شلوار و پیراهنتان هم در تناسب است. تنوع رنگ‌ها و طرح‌ها در انواع کراوات بسیار زیاد است پس خلاق باشید و بهترین‌ها را برای ساختن تیپ و استایلی جذاب و شیک انتخاب کنید. برای دیدن شیک‌ترین و به روزترین مدل‌های کراوات به فروشگاه بزرگ مالتینا هم سر بزنید. قطعا پشیمان نخواهید شد.

منبع: wikihow.com و  ties.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024