در سال ۲۰۱۸، پس از آن که جانی دپ پرونده دادگاهی پر سروصدای خود بر علیه ناشران روزنامه سان را از دست داد، این بازیگر اعلام کرد که از وی خواسته شده است تا از قسمت سوم فیلم جانوران شگفت‌انگیز (Fantastic Beasts 3) کناره‌گیری کند. روزنامه سان ادعا کرده بود که جانی دپ دست بزن دارد و امبر هرد را چندین بار کتک زده است. پس از هفته‌ها گمانه زنی بازیگر سرشناس دانمارکی مس میکلسن به عنوان جایگزین جانی دپ در نقش گریندل والد در مجموعه جانوران شگفت انگیز انتخاب شد، وی در ماه نوامبر رسما به عنوان جانشین جانی دپ معرفی گردید.
جانی دپ به شدت ادعای سوء استفاده، اذیت و آزار را رد کرد، اما در دادگاه برگزار شده در دادگستری نیکول از حق تجدید نظر در رای دادگاه محروم شد. جانی دپ پیش از این با وینونا راید (از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳)، کیت ماس (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸) و ونسا پارادیس ( ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۲) ارتباط داشته است. در سال ۲۰۰۹ بازی مشترک جانی دپ و امبر هرد در فیلم خاطرات عجیب و غریب در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت.
ناگفته نماند که امبر هرد از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به مدت چهار سال با عکاس و نقاشی به نام تاسیا ون‌ری رابطه داشته است. در ادامه این مطلب ماجرای کامل آشنایی جانی دپ و امبر هرد و روابط پر سروصدای آن‌ها به طور کامل آورده شده است. با ما همراه باشید.

امبر هرد و جانی دپ - رابطه

ملاقات جانی دپ و امبر هرد در صحنه فیلم خاطرات عجیب و غریب

در فیلم خاطرات عجیب و غریب، جانی دپ در نقش پائول کمپ روزنامه‌نگاری که در پورتوریکو کار می‌کرد ظاهر شد، این فیلم برگرفته از کتاب خاطرات عجیب و غریب نوشته هانتر اس. تامپسون است. تامپسون یکی از دوستان واقعی و نزدیک دپ است.

امبر هرد و جانی دپ - خاطرات عجیب و غریب
در این فیلم، امبر هرد نقش چنول را بازی می‌کرد، زنی که با مرد دیگری نامزد کرده بود، که کمپ در اولین برخورد با وی درگیر می‌شود. در سال۲۰۱۱، امبر هرد در گفتگو با مجله ووگ گفته است که کار کردن با جانی دپ چیزی بهتر و فراتر از تصور من بود، او واقعا حرفی برای گفتن دارد.

قرارهای عاشقانه جانی دپ و امبر هرد در اوایل سال ۲۰۱۲

در یک پرونده قضایی، امبر هرد نوشته است که او و جانی در اواخر سال ۲۰۱۱ و اوایل سال ۲۰۱۲ شروع به برقراری رابطه کرده‌اند. هم‌چنین در سال ۲۰۱۲ جانی دپ و پارتنر دیرینه‌اش پارادایس علنا خبر جدایی خود را پس از ۱۴ سال رابطه دوستانه اعلام کردند. دپ از پارادایس صاحب دو فرزند به نام‌های لیلی رز (متولد ۱۹۹۹) و جان کریستوفر (متولد ۲۰۰۲) است.

امبر هرد و جانی دپ - قرار ملاقات
در همین زمان امبر هرد نیز از پارتنر خود تاسیا ون‌ری جدا شده بود. به گزارش USA Today امبر هرد در سال ۲۰۰۹ به اتهام حمله فیزیکی به دوست دختر وقت ون‌ری در فرودگاه بین‌الملل سیاتل تاکوما در واشنگتن دستگیر شده بود. پس از این مسئله بین امبر هرد و تاسیا اختلافاتی پیش آمده است. البته اعلام کرد که هرد به ناحق توسط یک پلیس بیش از حد حساس دستگیر شده است.

نامزدی امبر هرد و جانی دپ در سال ۲۰۱۴

امبر هرد و جانی دپ - نامزدی

در سال ۲۰۱۴، مجله People تصاویری از امبر هرد و جانی دپ منتشر کرد که نشان می‌داد امبر هرد یک حلقه نامزدی زینتی به دست دارد. جانی دپ در مصاحبه ویدیویی راThe Daily Mail این مسئله را تائید کرد. وی اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای تدارکات مراسم عروسی هستند و هم‌چنین به حلقه نامزدی در دست چپ خود اشاره کرد.

برگزاری مراسم ازدواج خصوصی دپ و هرد در سال ۲۰۱۵

امبر هرد و جانی دپ - ازدواج

پس از چندین سال روابط عاشقانه، بالاخره در سال ۲۰۱۵ امبر هرد و جانی دپ در یک مراسم کاملا خصوصی در خانه خود در لس آنجلس با یکدیگر ازدواج کردند. مجله People عکس‌های این مراسم خصوصی را منتشر کرده است. در همان سال جانی دپ و امبر هرد بعد از آن که نتوانستند سگ‌های خود را به هنگام ورود به کشور اعلام کنند و قوانین امنیت زیستی استرالیا را نقض کردند، با هم یک فیلم عذرخواهی منتشر کردند.

درخواست طلاق امبر هرد و متهم کردن جانی دپ به آزار جسمی در سال ۲۰۱۶

در بیست و سوم ماه می ۲۰۱۶، امبر هرد تقاضای طلاق کرد و هم‌چنین باعث شد قرار بازداشت موقت علیه بازیگر نامزد اسکار داده شود. وی ادعا کرد که در طول رابطه جانی دپ با وی بدرفتاری جسمی داشته است و معمولا تحت تاثیر مواد مخدر یا الکل بوده است.

امبر هرد و جانی دپ - درخواست طلاق امبر هرد
وی ادعا کرده است که در زمان تقاضای طلاق، حادثه‌ای روی داده است. وی ادعا می‌کرد که جانی دپ تلفن خود را به سمتش پرتاب کرده است و رد کبودی بر روی صورتش به جا مانده است. با این حال، سخنگوی پلیس به مردم بیان کرده است که تحقیقات در مورد این حادثه نشان می‌دهد که هیچ جرمی رخ نداده است.

جانی دپ تمام این اتهامات را رد کرد و از طریق وکلای خود بیان کرد که امبر هرد قصد دارد با مطرح کردن ادعاهای مربوط به سوءاستفاده از وی پول دریافت کند.

توافق ۷ میلیون دلاری در تاریخ ۱۶ آگوست ۲۰۱۶ در دادگاه

با وجود آنکه که امبر هرد در دادگاه سوگند یاد کرده‌ بود، اما سرانجام وی درخواست خود برای صدور قرار منع خشونت خانگی را پس گرفت و توانست با جانی دپ به توافق برسد. وی هم‌چنین درخواست حمایت از همسر خود به ارزش مالی ماهانه ۵۰ هزار دلار را نیز پس گرفت.

امبر هرد و جانی دپ - طلاق

امبر هرد و جانی دپ بیانیه مشترکی را منتشر کردند، در این بیانیه اظهار داشتند که رابطه ما به شدت پرشور و در برخی مواقع ناپایدار بوده است. با این وجود این رابطه همیشه به عشق وابسته بوده است و هیچ یک از طرفین برای سود مالی اتهامات دروغین به دیگری وارد نکرده است. در ادامه این بیانیه ذکر شده است که هرگز هیچ گونه آسیب جسمی یا روحی به طرفین وارد نشده است. به گزارش مجله People هرد ۷ میلیون دلار غرامت خود را به امور خیریه اهدا کرد.

نهایی شدن طلاق در سال ۲۰۱۷

سرانجام یک سال پس از طرح پرونده در دادگاه، طلاق امبر هرد و جانی دپ قطعی شد. هرد تقاضای نگهداری سگ‌هایشان را داشت. همان سگ‌هایی که در سال ۲۰۱۵ به دلیل وارد کردن غیرقانونیشان به استرالیا رسوایی به بار آمده بود. در عین حال، جانی دپ مالکیت کلیه املاک از جمله جزیره خصوصی در باهاما، مجموعه اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های کلاسیک را برای خود حفظ کرده بود.

امبر هرد و جانی دپ - طلاق نهایی

به گزارش هالیوود ریپورتر یک بند عدم تحقیر نیز در این توافق‌نامه ذکر شده است که مانع از گفتن هر گونه موارد منفی در مورد روابط پر اهمیت و قطع رابطه  بین امبر هرد و جانی دپ می‌شود.

ادعای امبر هرد در مورد خشونت خانگی در دسامبر ۲۰۱۸

امبر هرد و جانی دپ - خشونت خانگی

امبر هرد در مطلبی که برای واشنگتن پست نوشته بود، از نحوه رفتار کردن با زنانی که مورد آزار و اذیت جسمی، روحی و خشونت خانگی قرار می‌گیرند، صحبت کرده بود. هرد در این مقاله نوشته است که: «من به عنوان یک شخصیت عمومی که مورد خشونت خانگی قرار گرفته‌ام، تمام قدرت خشم فرهنگی که این زنان احساس کرده‌اند را بیان خواهم کرد.» البته در این مطلب هرگز نامی از جانی دپ برده نشد.

شکایت ۵۰ میلیون دلاری جانی دپ از امبر هرد به دلیل افترا در مقاله واشنگتن پست

در دادخواستی که جانی دپ ارائه کرد، چنین بیان شد: «امبر هرد هرگز قربانی خشونت خانگی نبوده است، بلکه وی خود یک مجرم است.» جانی دپ ادعای سوءاستفاده و آزار امبر هرد را رد کرد. هم‌چنین در این شکایت آورده شد که ادعاهای امبر هرد بخشی از حقه‌بازی و کلاه‌برداری‌های بی‌پایان او برای ایجاد تبلیغات مثبت است.

امبر هرد و جانی دپ - شکایت علیه هرد

وکلای جانی دپ بیان کردند که: «رأی دادگاه بستگی به این قضیه دارد که خانم هرد قربانی آزار و خشونت خانگی شده باشد و آقای دپ خشونت خانگی را علیه وی انجام داده باشد.»

در دادگاهی که سعی در رد شکایت افترا به جانی دپ داشت، امبر هرد مواد مختلفی از ادعای سوءاستفاده در زمان ازدواج خود را بیان کرد و بارها از جانی دپ با عنوان هیولا نام برد. وی ادعا کرد که هنوز آثار جای زخم‌های جانی دپ بر روی دست‌وپاهایش باقی‌مانده است. زمانی که جانی دپ او را از روی میز پینگ‌پنگ انداخته است یا او را بر روی شیشه‌های شکسته انداخته است.

بیشتر بخوانید: هالیوودی هایی که با طرفداران خود ازدواج کرده اند + داستان آشنایی آن‌ها

انتشار فایل‌های صوتی مبنی بر آزار و اذیت جانی دپ توسط امبر هرد در سال ۲۰۲۰

در ژانویه ۲۰۲۰، فایل‌های صوتی ضبط شده تلفنی توسط دیلی میل منتشر شد. در این فایل‌های صوتی، امبر هرد اعتراف کرده است که جانی دپ را کتک زده است. امبر هرد می‌گوید: «متأسفم که مانند یک سیلی معمولی به صورتت ضربه نزدم اما به هر حال تو را کتک زدم. عزیزم تو مشت نمی‌خوردی، مشت نمی‌زدم. به درستی نمی‌دانم که حرکات دستم چه بود اما تو حالت خوب بود. من به تو آسیب نرساندم. به تو مشت نزدم. داشتم به تو سیلی می‌زدم.»

امبر هرد و جانی دپ - فایل صوتی

در عین حال، دپ در ادامه همین فایل می‌گوید: «من دیشب رفتم. راستش را بخواهی قسم می‌خورم که تصور نمی‌کردم هرگز بتوانیم به صورت فیزیکی و بدنی یکدیگر را مورد آزار و اذیت قرار دهیم.» دپ در ادامه می‌گوید اگر این کار را ادامه دهیم، کار به جاهای باریک می‌کشد. عزیزم من یک‌بار دیگر نیز به تو گفته‌ام من از تو می‌ترسم، من احساس می‌کردم که در صحنه جنایت هستم، از ترسم آنجا را ترک کردم.

امبر هرد پاسخ می‌دهد: «من نمی‌توانم به تو قول بدهم که دیگر به تو آزار جسمی نخواهم رساند. گاهی اوقات چنان عصبانی می‌شود که کنترل خودم را از دست می‌دهم.»

آغاز دادگاه سه هفتگی رسیدگی به شکایت افترا در ۷ جولای ۲۰۲۰

جانی دپ از گروه نویسندگان خبری روزنامه سان به دلیل نشر اکاذیب و انتشار مقاله‌ای مبنی بر کتک زدن امبر هرد در سال ۲۰۱۸ شکایت کرد. جانی دپ هم از ناشر روزنامه و هم از سردبیر اجرایی روزنامه سان، دان ووتون به دلیل افترا شکایت کرد. رایدر و پارادیس نیز هر دو اظهاراتی در دفاع از جانی دپ ارائه کردند.

رایدر نوشت: «این ایده که او فردی فوق‌العاده خشن است، بسیار از شخصیت جانی دپ که من می‌شناختم و دوستش داشتم به دور است. من نمی‌توانم این اتهامات را قبول کنم.»

در عین حال، پارادایس نوشت: « اتهامات واردشده توسط هرد به هیچ وجه شبیه جانی دپ واقعی نیست، من او را شناخته‌ام و با توجه به تجارت شخصی خودم در طول چندین سالی که با وی گذرانده‌ام او هرگز نسبت به من خشونت یا آزار جسمی نرسانده‌ است.»

امبر هرد و جانی دپ - دادگاه

دادگاه در اوایل جولای برگزار شد و سه هفته ادامه داشت. دپ در دادگاه ادعا کرد که هرد در رختخواب خود مدفوع کرده است و به او مشت زده است. امبر هرد تمامی این ادعاها را انکار کرد. دپ هم‌چنین امبر هرد را به داشتن رابطه با جیمز فرانکو و ایلان ماسک متهم کرد، اتهامی که هرد آن را نیز انکار کرد.

در عین حال، امبر هرد جانی دپ را متهم به آزار و اذیت جسمی می‌کرد و ادعا داشت که جانی به سمت او گوشی پرتاب کرده است که منجر به کبودی صورت وی شده است. به علاوه امبر هرد گفت که دپ چندین بار او را تهدید به مرگ کرده است.

رأی نهایی دادگاه در تاریخ ۲ نوامبر

سه ماه پس از آغاز محاکمه پرسروصدا، قاضی آقای نیکول حکم داد که گزارش روزنامه سان مبنی بر خشونت جانی دپ به همسر سابقش امبر هرد صحیح است. در ادامه رأی دادگاه، قاضی به ۱۴ مورد جداگانه اشاره کرد که نشان می‌دهد جانی دپ خشونت خانگی علیه امبر هرد انجام داده است، همه این موارد توسط وکلای نشریه سان در دادگاه ذکر شده بود.

به دنبال این حکم، سخنگوی روزنامه سان بیان کرد: «روزنامه سان بیش از ۲۰ سال است که از قربانیان خشونت خانگی که مورد آزار و اذیت جسمی و روحی قرارگرفته‌اند، حمایت می‌کند. قربانیان خشونت خانگی نباید ساکت بمانند. ما از قاضی دادگاه به دلیل بررسی دلیل این مسئله تشکر می‌کنیم. هم‌چنین از خانم امبر هرد به دلیل شهامتش جهت حضور در دادگاه و ارائه شواهد تشکر می‌کنیم.»

امبر هرد و جانی دپ - دادگاه

در بیانیه‌ای که وکیل امبر هرد در آمریکا در BBC منتشر کرده است، چنین گفته‌شده است: «برای آن‌هایی که در دادگاه عالی لندن حاضر هستیم، این تصمیم جای هیچ گونه قضاوت و تعجبی ندارد. ما خیلی زود حجم بیشتری از مدارک را در آمریکا ارائه خواهیم کرد. ما متعهد به جلب عدالت برای امبر هرد در دادگاه‌های آمریکا و دفاع از حق آزادی بیان خانم هرد هستیم.»

جانی دپ تمام ادعاهای خشونت‌آمیز نسبت به امبر هرد را به شدت انکار کرد و در بیانیه‌ای که اندکی پس از صدور حکم منتشر شد، وکلای وی اظهار داشتند:  این تصمیم به همان اندازه روابط بین امبر هرد و جانی دپ گیج‌کننده است. بیشترین نگرانی این است که اعتماد قاضی دادگاه به شهادت امبر هرد و بی‌توجهی به مدارک ارائه‌شده توسط افسران پلیس، پزشکان، دستیاران سابق خود، شاهدان و مجموعه‌ای از مدارک مستند باعث ارائه این حکم شده باشد. همه این‌ها نادیده گرفته شده است. این قضاوت به قدری نادرست است که عدم اعتراض آقای جانی دپ به رأی دادگاه مسخره خواهد بود. در این میان ما امیدواریم که بر خلاف این پرونده، دادرسی‌ افترا در دادگاه‌های آمریکا با رعایت حقوق هر دو طرف در راستای افشای کامل و نه یک استراتژی یک‌جانبه برگزار شود. این دادگاه مشخص خواهد کرد که باید به چه مدارکی اعتماد کرد و به چه مدارکی اعتماد نکرد.

هم‌چنین جانی دپ یک پرونده ۵۰ میلیون دلاری برعلیه امبر هرد در ایالات‌متحده به دلیل انتشار مقاله‌ای در نشریه واشنگتن پست در مورد تجربه خود به عنوان قربانی خشونت‌های خانگی تشکیل داد. این در حالی است که در این مطلب به ‌هیچ ‌عنوان نامی از جانی دپ برده نشده است. تیم حقوقی وی اصرار داشتند که این مطلب به شدت از دپ استنباط شده است.

درخواست از جانی دپ برای استعفا از ایفای نقش در جانوران شگفت‌انگیز ۳ در ۶ نوامبر

جانی دپ دیگر نقش جادوگر جنجالی گریندل والد در فیلم جانوران شگفت‌انگیز ۳ را به تصویر نمی‌کشد. چهار روز پس از رأی دادگاه و نتیجه‌گیری در مورد پرونده افترا در تاریخ ۶ نوامبر دپ در پست اینستاگرامی خودش نوشت: «دوست دارم به اطلاع شما برسانم که برادران وارنر از من خواسته‌اند که از ایفای نقش گریندل والد در فیلم جانوران شگفت‌انگیز ۳ استعفا دهم. من به درخواست آن‌ها احترام می‌گذارم و با این خواسته‌ی آن‌ها موافقت کرده‌ام.»

وی ادامه داد: «سرانجام، مایلم این را بگویم که قضاوت سورئال دادگاه انگلیس تغییری در مبارزه من برای بیان حقیقت ایجاد نمی‌کند و من تائید می‌کنم که قصد تجدیدنظر در رأی دادگاه را دارم.» دپ افزود: «قاطعیت من همچنان پابرجاست و قصد دارم ثابت کنم که ادعاهای علیه من نادرست است. زندگی و حرفه‌‌ی من در این لحظه مشخص نخواهد شد.»

امبر هرد و جانی دپ - گریندل والد

نسخه سوم فیلم جانوران شگفت‌انگیز قبل از این رویدادها تولیدشده بود، اما در بیانیه‌ای که اندکی پس از اظهارات جانی دپ توسط برادران وارنر منتشر شد درخواست استعفای جانی دپ به‌گونه‌ای دیگر روایت گردید. آن‌ها در بیانیه‌ی خود از جانی دپ به خاطر حضورش در این فیلم تا به امروز تشکر کردند. پس از هفته‌ها گمانه‌زنی، بازیگر دانمارکی مادس میکلسن به عنوان بازیگر جایگزین دپ رسماً معرفی گردید.

علی‌رغم اخراج از فیلم و تنها فیلم‌برداری یک سکانس از فیلم از زمان شروع فیلم‌برداری در تاریخ ۲۰ سپتامبر در انگلیس، نشریه هالیوود ریپورتر ادعا می‌کند که دپ همچنان برای قسمت‌های بعدی نیز غرامت کامل دریافت خواهد کرد.

بر اساس قرارداد «پرداخت یا بازی» بیان شده است که در صورت متوقق شن ساخت یک فیلم یا حتی بازسازی مجدد سکانس‌های آن، پرداخت باید به صورت کامل انجام شود. جانی دپ برای غرامت کار خود مبلغی ۸ رقمی را دریافت خواهد کرد.

محروم شدن جانی دپ از حق تجدیدنظر با حکم دادگاه

جانی دپ و تیم حقوقی وی امیدوار بودند که با درخواست تجدید نظر رأی دادگاه لغو شود، اما در بیانیه‌ای که در تاریخ ۲۵ نوامبر به صورت علنی منتشر شد، قاضی نیکول از اعطای مجوز تجدید نظر به دپ خودداری کرد و بیان کرد: «من دلایل پیشنهادی ارائه شده به دادگاه برای تجدید نظر را قبول ندارم و این دلایل چشم‌انداز موفقی برای برگرداندن رأی دادگاه ندارند.»

امبر هرد و جانی دپ - محروم شدن از حق تجدید نظر

هم‌چنین قاضی به دپ دستور داد برای پرداخت هزینه‌های حقوقی مبلغ ۶۳۰.۰۰۰ پوند معادل ۸۴۱.۷۳۳ دلار را به روزنامه‌های گروه خبری، ناشر روزنامه سان، پرداخت کند. دپ تا تاریخ ۷ دسامبر مهلت دارد تا درخواست تجدیدنظر بالاتری را از قاضی نیکول در مورد دادگاه تجدیدنظر ارائه دهد.

کلام آخر

امبر هرد و جانی دپ - رابطه

در سال‌های اخیر رابطه امبر هرد و جانی دپ یکی از جنجالی‌ترین روابط در سینمای هالیوود بوده است. به نظر می‌رسد دادگاه امبر هرد و جانی دپ وارد مرحله تازه‌ای شده است. دپ به شدت در جستجوی اعتبار ازدست‌رفته و کسب غرامت از همسر سابق خود است. البته هنوز مشخص نیست که در این مسیر موفق خواهد شد یا خیر. اگر از علاقه‌مندان به اخبار سینمای جهان هستید و از خواندن این مطلب لذت برده‌اید، لطفاً این مطلب را از طریق گزینه‌های اشتراک‌گذاری زیر با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع : insider.com