باربارا دی آنجلیس (Barbara De Angelis)، نویسنده، روانشناس و سخنران انگیزشی محبوب آمریکایی است که سخنان الهام بخش او در مورد رسیدن به موفقیت در زندگی و تغییر و تحول شخصی، توانسته میلیون‌ها نفر را از احساس ناامیدی، افسردگی و شکست نجات دهد. طی ۳۵ سال فعالیت باربارا دی آنجلیس در زمینه رسیدن موفقیت و رشد و پیشرفت شخصی، او توانسته از طریق برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، سخنرانی‌های متعدد انگیزشی و نوشتن کتاب‌های آموزنده، برند خود را ایجاد کند و نامش را به گوش مردم جهان برساند.

باربارا دی آنجلیس نویسنده شانزده کتاب پرفروش است که بیش از ده میلیون نسخه از این کتاب‌ها به فروش رفته و در سراسر جهان به بیست و پنج زبان مختلف ترجمه شده است. کتاب‌های او همیشه در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

سخنان الهام بخش و زیبای باربارا دی آنجلیس با بیانی ساده، به نکات ظریف و در عین حال مهمی در زندگی اشاره می‌کند و هر فردی که خود را در بن بست زندگی می‌بیند با خواندن این نکات و درک و بکارگیری آن‌ها، سرشار از شور و هیجان زندگی شده و سعی در بهبود شرایط و ایجاد تغییرات مثبت کند.

باربارا دی آنجلیس

جملات آموزنده باربارا دی آنجلیس

در ادامه این مطلب از وبلاگ مالتینا، به بررسی مفاهیم و رازهای رسیدن به موفقیت و داشتن زندگی بهتر، از نگاه دکتر باربارا دی آنجلیس می‌پردازیم. با مطالعه این رازها خواهید توانست کنترل امور زندگی خود را در دست گرفته و دریچه نگاه خود را به زندگی و مشکلات آن تغییر دهید و راه‌های مواجهه با شرایط دشوار را بیاموزید.

هدف از زندگی، رشد و رسیدن به کامل‌ترین وجه انسانی ممکن است

وقتی عملکرد چیزی را نمی‌دانیم و یا هدف آن چیز را به روشنی درک نمی‌کنیم، ممکن است به اشتباه به این نتیجه برسیم که آن چیز ناقص است و ایراد و اشکالی دارد. اگر هدف از وقوع حادثه‌ای را ندانیم، در تفسیر و پیامدهای آن دچار اشتباه و سوءتفاهم می‌شویم.

هدف زندگی شما چیست؟ آیا تا به حال این پرسش اساسی را از خود پرسیده‌اید؟ هدف از گذر هر سال و هر روز چیست؟ هرشب که می‌خواهید بخوابید یا در آستانه تحویل سال نو که عملکرد دوازده ماه گذشته خود را مرور می‌کنید، از کجا می‌فهمید که به هدف زندگی خود رسیده‌اید یا نه؟

باربارا دی آنجلیس

سخنان زیبای باربارا دی آنجلیس

هر یک از ما، پاسخ خودمان را به پرسش‌‌های بالا داریم. شاید یکی از اهداف زندگی‌تان ازدواج و تشکیل خانواده، داشتن یک زندگی راحت و یک خانه زیبا، به دست آوردن شغلی پردرآمد و… است. البته ممکن است، اهداف زیرمجموعه‌ای مانند رفتن به مسافرت، کسب مدرک دانشگاهی و… نیز داشته باشید.

از نظر شما، رسیدن به اهداف‌‌تان، معیاری برای سنجش موفقیت در زندگی محسوب می‌شود و اگر بنابر دلایلی یه این اهداف نرسید، احساس شکست می‌کنید و به دلیل اینکه اوضاع بر وفق مرادتان نیست، ایمان‌تان به زندگی سست می‌شود.

شما خود را سرزنش می‌کنید و با خود فکر می‌کنید که عمر خود را به هدر داده‌اید. شما خود را عذاب می‌دهید و احترام به خود را از بین می‌برید. اینجاست که شما درباره هدف زندگی‌تان دچار سوتفاهم شده‌اید و خودتان را براساس این سوتفاهم‌ها ارزیابی کرده‌اید.

هدف اصلی زندگی و ورود ما به این دنیا از نگاه باربارا دی آنجلیس

دکتر باربارا دی آنجلیس معتقد است که هدف اصلی در زندگی یافتن شریک مناسب، موفقیت، تشکیل خانواده، کشفی بزرگ در راه خدمت به جامعه و احساس خوشی و سعادت نیست. بلکه هدف اصلی زندگی، رشد و تعالی شماست.

او معتقد است زندگی روی کره زمین یک کلاس است و من، شما و دیگران دانش آموزان این کلاس هستیم. ما در این کلاس می‌نشینیم تا درس‌های خاصی بیاموزیم. به عبارت دیگر، انتظار نمی‌رود که زندگی همیشه با ملاطفت پیش برود و همه چیز کامل باشد.

باربارا دی آنجلیس

هدف اصلی زندگی از نگاه باربارا دی آنجلیس

از ما انتظار می‌رود چالش‌های متعددی را تجربه کنیم و طعم سختی‌ها را بچشیم. ما به دنیا آمده‌ایم، تا بیاموزیم. مشکل اینجاست که این حقیقت بزرگ، این هدف اصلی زندگی را به دست فراموشی سپرده‌ایم. ما هدف از آمدن‌مان به روی کره زمین را فراموش کرده‌ایم.

ما به زندگی خود می‌نگریم و می‌بینیم هیچ شباهتی به عکسی که در ذهن خود از آن تصور کرده‌ایم، نداریم و بعد به این نتیجه می‌رسیم که عیب از خودمان است و وقتی به این نتیجه رسیدیم، دیگر نمی‌توانیم خودمان را دوست داشته باشیم.

نباید انتظار داشته باشید که زندگی آسان باشد و اوضاع همیشه بر وفق مرادتان باشد

زندگی طوری طراحی شده که شما را به چالش می‌طلبد و از این طریق شما را به تکامل می‌رساند. اگر به جهان اطراف نگاه کنید، در می‌یابید که رشد در ذات آن نهفته است. همه چیز از سلول‌های بدن‌تان گرفته تا سیاراتی که به دور مدار خورشید می‌گردند، مرتب رشد می‌کنند و هیچ چیز به حالت اولیه باقی نمی‌ماند.

الماس یک قطعه زغال تکامل یافته است. به این تکه زغال که در اعماق زمین نهفته فکر کنید. زغال سنگ مسیر تکامل خود را می‌پیماید و در نهایت الماس به الماس تبدیل می‌شود. همه ما انسان‌ها تکه سنگ‌هایی هستیم که می‌توانیم مبدل به الماس شویم.

زمین تکه زغال را می‌گیرد، به آن فشار می‌آورد، آن را می‌گدازد و آنقدر نگه می‌دارد تا گوهری تابناک و درخشان پدید آورد. زندگی نیز همین گونه است. زندگی بر ما فشار وارد می‌آورد، ما را به چالش و مبارزه می‌طلبد، ما را در تنگناها قرار می‌دهد تا به آن انسان کامل، متعالی و حکیمی‌ برسیم که هدف از آفرینش است.

باربارا دی آنجلیس به شدت تاکید می‌کند که به جای مقایسه کردن خود با آن تصویر دلخواه و مطلوبی که در ذهن‌تان دارید، بهتر است خود و زندگی‌تان را بر مبنای میزان رشد و یادگیری‌تان ارزیابی کنید. درک این فرمول جادویی هر روز از زندگی را هدفمند و پربار می‌سازد. وقتی می‌اندیشید زندگی واقعی‌تان آن چیزی نیست که در ذهن خود ساخته و پرداخته‌اید، چیزی جز خسران نصیب خود نکرده‌اید.

وقتی بفهمید زندگی یک کلاس درس است که در آن موفقیت به معنای رشد و تبدیل شدن به متعالی‌ترین وجه انسانی ممکن می‌باشد، در می‌یابید که باید خود و زندگی‌تان را از زاویه دید کاملا متفاوتی بنگرید.

باربارا دی آنجلس

مشکلات زندگی و نگاه ما نسبت به آن‌ها

تغییر اجتناب ناپذیر است، پس مقاومت نکنید و تسلیم جریان زندگی شوید

در جهان فیزیکی پیرامون ما یک حقیقت زنده و جاوید به چشم می‌خورد؛ تغییر. روز تبدیل به شب و شب تبدیل به روز می‌شود. تابستان تبدیل به پاییز و پاییز تبدیل به زمستان می‌شود. در حقیقت در جهان چیزی را نمی‌یابید که در حال تغییر نباشد. تغییر اجتناب ناپذیر است و همه چیز در زندگی ناپایدار، متغیر و در حرکت است و هیچ چیز برای مدت زیاد یکسان نمی‌ماند.

گاهی من و شما وقتی با موقعیت و فرصت جدیدی برای تغییر و رشد روبرو می‌شویم، به آن تن نمی‌دهیم و‌ ترجیح می‌دهیم به دور مدار بسته خود بگردیم. ما آشنا را بر ناآشنا و قدیمی‌ را بر جدید ارجح می‌دانیم. ما دوست داریم در وضعیت راحت قبلی خود بمانیم و دلمان نمی‌خواهد ریسک کنیم و با تغییراتی که ما را به سوی ناشناخته‌‌ها می‌رانند، همراه شویم. وقتی زندگی تغییراتی برایمان پدید می‌آورد، به عادت کهنه خود می‌چسبیم و با تحولاتی که شکل گرفته‌اند، می‌جنگیم.

بسیاری از ما در برابر تغییرات زندگی می‌ایستیم. ما هر آنچه در توان داریم به کار می‌بندیم تا ایجاد اطمینان، امنیت و آرامش نماییم. ما می‌کوشیم همه چیز را تحت کنترل درآوریم.

باربارا دی آنجلیس

بیوگرافی باربارا دی آنجلیس

مقاومت در برابر تغییر و پیامدهای آن

مقاومت در برابر تغییر به این می‌ماند که بخواهید مانع حرکت رودخانه شوید یا جلوی نفس کشیدن خودتان را بگیرید. به چنین کارهایی مرگ می‌گویند. مرگ موقعیتی است که در آن هیچ تغییری صورت نمی‌گیرد. سعی برای حفظ ثبات و گریز از تغییر انتخابی در جهت مرگ است نه زندگی. مقاومت بی‌فایده است. چرا؟ زیرا تغییر اجتناب ناپذیر است.

در حقیقت هر چقدر بیشتر در برابر تغییر مقاومت کنیم، بیشتر زمینه رنج خود و دیگران را فراهم کرده‌ایم. باربارا دی آنجلیس می‌گوید که به جای کوشیدن برای حفظ ثبات دیرینه امور، جنگ در برابر حرکت زندگی را متوقف کنیم و تسلیم شدن را بیاموزیم.

تمام تغییرات و تحولات، پریدن از صخره‌ای به صخره دیگر، رها کردن منطقه آرامش و جهیدن به سرزمینی ناشناخته، نیاز به خطر کردن دارند. هر زمان که ما ریسک می‌کنیم و از شخصیت قبلی خود جدا می‌شویم، به سرزمین ناشناخته‌ای قدم می‌گذاریم.

مقاومت در برابر تغییر یکی از عوامل بازدارنده و خطرناک روند رشد به حساب می‌آید. تغییر لازمه رشد است و رشد بدون تغییر ممکن نیست.

تغییر و جادوی آن از نگاه باربارا دی آنجلیس

باربارا دی آنجلیس می‌گوید، وقتی سعی می‌کنیم همه چیز را در موقعیت قبلی خود نگه داریم، در نهایت درمی‌یابیم با اشخاص و شرایطی هستیم که نباید باشیم و در می‌یابیم امکان و فرصتی را که برای رشد به ما داده شده بود از دست داده‌ایم. ما جلوی رشد خود را می‌گیریم و در نتیجه پیشرفت و شادی خود را تباه می‌سازیم. ما غیرقابل انعطاف و لجباز می‌شویم و  بعد متحیر از خود می‌پرسیم که چرا از شور زندگی خالی هستیم، چرا روابط‌مان کسل کننده شده و چرا گاهی زندگی بی‌معنا به نظر می‌رسد.

ما هرگز به این نمی‌اندیشیم که علت مشکلات این است که به سختی می‌کوشیم چیزها را ساکن نگه داریم و زندگی را از حرکت باز داریم.

وقتی در برابر تغییر مقاومت می‌کنیم، در برابر حرکت طبیعی و رو به رشد زندگی، مقاومت کرده‌ایم. وقتی مقاومت می‌کنیم، زندگی را به سکون و انزوا کشانده‌ایم و هیچ چیزی غیرطبیعی‌تر از این مقاومت نیست.

تمام موانع و مشکلات زندگی دارای درس‌های نهانی هستند. به آن‌ها احترام بگذارید و از آن‌ها بیاموزید

اگر می‌دانستید هر اتفاقی که در زمان حیات برای‌تان می‌افتد، بخشی از یک نقشه و طرح بزرگ برای تبدیل شما به انسانی موفق، قوی و دانا است، چه می‌کردید؟ اگر می‌دانستید هر اتفاق به ظاهر مشکل و دشوار، حامل رحمت الهی پنهان و فرصتی برای رشدی عظیم است  که در هیچ جای دیگر نمی‌توان به آن رسید، چه می‌کردید؟

احتمالا همین حالا برخی موانع و مشکلاتی در زندگی سر راه‌تان هستند. شاید این موانع در روابط زناشویی، در محل کار، در رابطه با اعضای خانواده یا در مقوله پول یا سلامت شما باشند.

احتمالا بر این باورید که اگر می‌توانستید با یک بشکن زدن تمام موانع را دود کرده به هوا بفرستید، خوشحال‌ترین و سعادت‌مند‌ترین انسان دنبا بودید. شاید فکر می‌کنید، بروز مشکلات نشان می‌دهند که کار خطا یا اشتباهی انجام داده و خطا کارید.

باربارا دی آنجلیس

روش های مقابله با مشکلات از نظر باربارا دی آنجلیس

این یکی از خطاهای بزرگ زندگی است. ما فکر می‌کنیم موانع و مشکلات چیزهای بدی هستند که باید مانند یک کیسه زباله متعفن، هرچه زودتر از زندگی خارج کنیم. وقتی درباره موانع خود چنین می‌اندیشیم، زندگی  تبدیل به نبردی بی پایان با تقدیر و سرنوشت می‌گردد. با این حساب تعجبی ندارد که اغلب احساس نگرانی، خستگی و غم می‌کنیم.

موانع و مشکلات زندگی از نگاه باربارا دی آنجلیس

ما خود را درگیر جنگی بی‌حاصل با زندگی نموده‌ایم. ما معمولا جنگیدن با مشکلات را‌ ترجیح می‌دهیم و می‌پنداریم کار درستی است. چه کسی ادامه یک رابطه ناموفق، تجربه فقر و تنگدستی، رویارویی با بحران‌های متعدد را انتخاب می‌کند؟ وقتی شما به موانع زندگی، به چشم بلایای آسمانی می‌نگرید، نمی‌توانید هدایا و مواهب نهفته در بطن آن‌ها را دریابید.

به خاطر داشته باشید که هدف زندگی رشد و تغییر اجتناب ناپذیر است. نباید انتظار داشته باشید که همه چیز خوب، عالی و بدون مشکل پیش برود. موانع و مشکلات بخشی از زندگی هستند. به اعتقاد باربارا دی آنجلیس یکی از خصایصی که ما را به عنوان بشر تعریف می‌کند، چگونگی مواجهه ما با موانع و چالش‌های زندگی است.

آفرینش یک زندگی موفق، به این معنا نیست که یک روز صبح از خواب بیدار شده بگویید: بالاخره دیگر هیچ مشکل، مانع و بدبیاری ندارم. وجود موانع و مشکلات در زندگی مهم نیست. چگونگی مواجهه و رویارویی شما با این موانع مهم است.

تمام مشکلات زندگی در ذات خود حامل موهبتی نهانی هستند. در دل این مشکلات درس‌های مهمی‌ برای ما نهفته است. وقتی موانع را به عنوان درس ببینید، نظرتان را درباره آن‌ها عوض می‌کنید، دیدتان گسترده‌تر می‌شود. بعد می‌توانید به چالش‌های زندگی ارج نهاده و حتی آن‌ها را به خاطر کمک‌شان به روند رشد و تعالی شما، با آغوشی باز بپذیرید.

باربارا دی آنجلیس

مشکلات و موانع زندگی

ذهن شما تجربه شما را از واقعیت را خلق می‌کند. پس با ذهن‌تان دوست باشید

آیا می‌دانستید که شما صاحب نیرویی خارق العاده و جادویی هستند؟ شما با این نیرو می‌توانید خود را در آن واحد شاد یا غمگین کنید. این نیرو می‌تواند منبع بی‌پایان الهام و خلاقیت یا نیروی نابودگر موفقیت‌ها و رویاهای شما باشد.

این نیروی استثنایی که چنین توانی دارد، چیست؟ این نیرو، قدرت ذهن شماست.

ما در زندگی همیشه به دنبال قدرت هستیم و همواره در پی نیرویی می‌گردیم که از طریق آن بتوانیم زمام امور و سرنوشت خود را در دست بگیریم. اما از این حقیقت غافلیم که برترین قدرت‌‌ جهان در وجود خودمان نهفته است. در حقیقت ما چه بدانیم و چه ندانیم، هر روز برای شکل دادن به سرنوشت‌مان از این قدرت استفاده می‌کنیم.

ذهن شما از طریق قدرت تجسم و بهره گیری از تصویر موجود در بخش ناخودآگاه، عمل می‌کند.

باربارا دی آنجلیس

کتاب های باربارا دی آنجلیس

ذهن شما بی‌نهایت قدرتمند است و با واکنش‌ها، تفاسیر و تجسم، واقعیت لحظه به لحظه شما را خلق می‌کند و درد، لذت، اسارت و آزادی شما را رقم می‌زند. ذهنی که کنترل نشود، از یک لحظه خنثی دردناک‌ترین لحظه را می‌سازد، از هیچ، تلخی می‌آفریند و بدبختی می‌آورد.

از آنجا که ذهن شما تجربه شما از واقعیت را خلق می‌کند، باید با آن دوستی کنید. دوستی با ذهن یعنی آموختن و  استفاده از نیروی آن در جهت ساختن نه ویران کردن.

ترس یکی از قدرتمندترین دشمنان درونی شماست

ترس یکی از قدرتمندترین دشمنان درونی شماست.‌ ترس نیرویی است که خوشبختی را به تباهی می‌کشد و مانع پیشرفت شما می‌شود، بین شما و دیگران جدایی می‌افکند و شما را از تعالی، رشد و نمو باز می‌دارد.

هم‌اکنون در زندگی‌تان چیزهایی هست که می‌خواهید انجام دهید اما نمی‌دهید، می‌خواهید تغییراتی ایجاد کنید اما نمی‌کنید، می‌خواهید حرف‌های مهمی‌ بزنید ولی نمی‌زنید، می‌خواهید کارهای مهیجی را تجربه نمایید ولی … شاید هفته‌‌ها، ماه‌ها و سال ها در اشتیاق این کارها به سر برده‌اید، اما همچنان امروز و فردا می‌کنید. چه چیزی مانع شما می‌شود؟ ترس.

در طی روند رشد و مواجه شدن با تغییرات، تجربه کردن ترس اجتناب ناپذیر است. همین ترس است که ما را روی صخره خود متوقف می‌کند و از پرش باز می‌دارد. اما توانایی ترس بیش از اینهاست. ترس می‌تواند، شور و آزادی شما را برباید.

احساس ترس و اضطراب قبل از انجام کارها، به ویژه کارهای جدید، امری طبیعی است. در واقع تا وقتی در قالب بشری هستید، ترس شما را ترک نمی‌کند. ترس پاسخ طبیعی جسم و ذهن به بسیاری از تجارب است. پس انتظار برای ناپدید شدن آن بی‌معناست.

باربارا دی آنجلیس

احساس ترس

اگر می‌خواهید در زمان حال زندگی کنید و آگاهانه درباره واگذاردن زمام خود به ترس، با شهامت و آگاهی، تصمیم به تغییر و بهبود بگیرید. ترس ما را از زمان حال خارج می‌کند و به سوی آینده ای خیالی می‌کشاند که فکر می‌کنیم، آسیبی به ما می‌رساند. اگر کمی‌ فکر می‌بینید اغلب چیزهایی که از آن می‌ترسیدید، هرگز برایتان اتفاق نیفتاده است. این ترس‌ها، فقط احتمالاتی هستند که شما از رخ دادن آن‌ها در آینده می‌ترسید.

قبل از اینکه عشق دیگران را دریافت نمایید و یا عشق خود را نثار آن‌ها کنید باید به خودتان عشق بورزید

ما انسان‌ها از روزی که به دنیا می‌آییم تا روزی که می‌میریم، به دنبال عشق می‌گردیم. گاهی وقت‌ها جستجوی ما برای عشق به سادگی در آغوش گرفتن محبوب‌مان است، گاهی وقت‌ها به ظرافت لبخند کوچکی است که ما هنگام برخورد با غریبه‌ای به او تحویل می‌دهیم. ما با این اطمینان که بدون عشق قادر به زندگی نیستیم، به دنبال آن می‌گردیم. ما باید قبل از اهدا یا گرفتن عشق، باید خود را دوست داشته باشیم.

چگونگی دوست داشتن خود از زبان باربارا دی آنجلیس

دوست داشتن خود، یعنی خودتان را همانطور که هستید، بپذیرید. یعنی خود را در درد و لذت، در وحشت و شجاعت، در شکست و پیروزی بپذیرید. با خود مهربان باشید و هرگز خود را به خاطر احساسات‌تان سرزنش نکنید. دوست داشتن خود یعنی افتخار به شهامت خود برای گام نهادن در جاده رشد و تعالی.

باربارا دی آنجلیس

دوست داشتن خود

به خاطر تمام پیشرفت‌هایی که کرده‌اید، برای گام‌هایی که در جهت بهتر شدن برمی‌دارید، به خود افتخار کنید. به خاطر داشتن مشکلات، برخورد قدرتمند و صادقانه با آن‌ها و تسلیم آنها نشدن به خود افتخار کنید.

برای هر قدمی‌ که بر می‌دارید، خود را دوست داشته باشید. وقتی دوباره آماده برخاستن می‌شوید، خود را دوست داشته باشید. چیزهایی به خود بگویید که دوست دارید، دیگری به شما بگوید. اگر نتوانید همین حالا این حرف‌ها را به خود بزنید، هرگز آن‌ها را از دهان شخص دیگری نخواهید شنید.

تمام روابط، آینه شما و تمام انسان‌ها، معلم‌ شما در مسیر زندگی هستند

 اگر به این باور برسید که تمام افراد زندگی‌تان انتخاب خودتان هستند، چه تغییری در زندگی‌تان حاصل می‌شود، چه تغییری در روابط‌تان می‌دهید؟

هر دوست، دشمن، هر کس که قلب ما را می‌شکند، هر یک از اعضای خانواده یا هر یک از شرکای کاری، همه و همه بنا بر دلایلی در زندگی ما حضور دارند؛ تا ما را یاری دهند انسان متعالی‌تری شویم.

ممکن است در ظاهر متوجه این حقیقت نشویم. ممکن است به اشتباه بیندیشیم آن‌ها ما را اذیت می‌کنند، موانع و مشکلات می‌تراشند و ما را به مرز جنون می‌کشند. به هر حال حضور آن‌ها به قصد آزار و اذیت ما نیست. آن‌ها معلمين ما هستند و می‌خواهند درس‌های مورد نیازمان در مسیر زندگی را به ما بیاموزند.

باربارا دی آنجلیس

روابط و انسان‌ها

هدف از روابط و حضور انسان‌های مختلف در زندگی از نگاه باربارا دی آنجلیس

تمام روابط، آینه شما و تمام انسان‌ها، معلم شما هستند. هدف از روابط انسانی، کمک به ما برای تبدیل شدن به موجودات بهتر و متعالی‌تر است. هدف از روابط انسانی نمایاندن نقاط ضعف ما به خودمان می‌باشد .با دریافتن این نقاط ضعف و درک و رفع آن‌ها، می‌توانیم در برطرف کردن آن‌ها بکوشیم

باربارا دی آنجلیس

روابط و انسان ها از نگاه باربارا دی آنجلیس

شما صاحب لحظه حال هستید

همین حالا که مشغول مطالعه این مطلب هستید، نه در آینده هستید و نه در گذشته. شما در لحظه حال زندگی می‌کنید و می‌توانید مطابق میل خود، به این لحظه معنا ببخشید. شما می‌توانید از همین لحظه، یک لحظه دردناک، یک لحظه پرارزش و یا یک لحظه شاد و خاطر‌انگیز بسازید.

باربارا دی آنجلیس

زندگی در لحظه حال

زمان حال تنها در دست شماست. قطعا تمام حوادثی که در زندگی اتفاق می‌افتند، همیشه دست ما نیستند. ما نمی‌توانیم مردم یا شرایط را تحت کنترل درآوریم، اما می‌توانیم واکنش خود را نسبت به آن‌ها را کنترل کنیم. چگونگی عکس العمل شما نسبت به مردم و شرایط، دست خود شماست. ممکن است قادر به کنترل وقایعی که برایتان اتفاق می‌افتند، نباشید، ولی می‌توانید آنچه که درون‌تان اتفاق می‌افتد، را کنترل کنید.

کلام آخر

تمام رازهای ذکر شده در این مطلب بر پایه حقیقت استوار هستند. این اصول و اسرار، راه‌های موثری هستند که در هر لحظه می‌توانند شما را از جهان بیرون، به دنیای درون خودتان و از ترس به آزادی برسانند. دانستن چگونگی ورود به دنیای امن درونی خود، به شما ایمان و امنیتی می‌دهد که هیچ عاملی در جهان بیرون، قادر به انجام آن نیست.

امیدوارم  هنگامی که احساس خوبی ندارید، از این رازها بهره بجویید و از ضعف و ناتوانی به قدرت، از یأس و ناامیدی به اعتماد و امید و از نگرانی به آرامش برسید و  برای کسب قدرت، اراده، شجاعت و خلق دنیایی که خواستار آن هستید، تلاش کنید و روز به روز شادتر و موفق‌تر شوید.

شما می‌توانید آثار باربارا دی آنجلیس و سایر کتب معروف در زمینه روانشناسی موفقیت را از فروشگاه مالتینا خریداری نموده و با امکان ارسال پستی رایگان به سراسر کشور، محصول مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرید. برای مشاهده و خریداری آثار باربارا دی آنجلیس از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

اگر تجربه یا دیدگاه مفیدی درباره بهره‌گیری از سخنان یا آثار باربارا دی آنجلیس دارید، خواهشمندیم در بخش نظرات این نوشته، با ما و خوانندگان این مطلب در میان بگذارید. همچنین برای خواندن مطالب جذاب و متنوع دیگر به سایر بخش‌های وبلاگ مالتینا مراجعه کنید.

منابع: wiseoldsayings.com، brainyquote.com، awakenthegreatnesswithin.com

در مالتینا بیشتر بخوانید:

جملات فلسفی و عمیقی که شما را به موفقیت و شادی تشویق می کند

ماندگارترین مجموعه جملات زیبا، آموزنده و انگیزشی از افراد مشهور و موفق جهان

سال نو| نکاتی برای داشتن یک سال نو عالی