زمانی که اسم سفر، گردش و کوله پشتی طبیعت‌گردی به میان می‌آید، خود را فرسنگ‌ها دور از تکنولوژی تصور می‌کنیم. اما در حقیقت زندگی امروزی و امکاناتی که دنیای مدرن در اختیار انسان‌ها قرار داده است؛ اجتناب از فناوری را ناممکن می‌سازد. اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر نیز از آن دسته امکاناتی هستند که قادر به نادیده گرفتن آن‌ها نیستیم.

این اپلیکیشن‌ها قادر به ایجاد سهولت بیشتر در سفرهای زمینی، هوایی، ریلی و دریایی هستند. هر شکلی از سفر، دور یا نزدیک و داخلی یا خارجی را در نظر بگیرید؛ اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر می‌توانند به شکلی حیرت‌انگیز به آن کیفیت بالاتری ببخشند.

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر

به همین علت در اینجا، بر آن شدیم تا از اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر، به ویژه سفرهای داخلی یاد کرده و آن‌ها را معرفی نماییم.

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر

اپلیکیشن‌های ضروری در سفر در بخش جاذبه‌های گردشگری:

اگر چه بیشتر ما قبل از سفر به هر نقطه‌ای از جهان، اطلاعات کاملی درباره آن از طریق جستجوی گوگل کسب می‌کنیم؛ اما نصب اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسان جاذبه‌های گردشگری نیز فوق العاده مفید خواهند بود.
این اپ‌ها به شما کمک می‌کنند تا در شهر مقصد، بهترین دیدنی‌ها و مراکز تفریحی را شناخته و بدون فوت وقت، حداکثر استفاده را از زمان خود داشته باشید.
از بهترین برنامه‌های سفر مربوط به جاذبه‌های گردشگری داخلی می‌توانیم اپلیکیشن‌های همگردی و سفرگردی را نام ببریم. هر دوی این برنامه‌ها، دارای فهرست کامل و بی نقصی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف کشور هستند. این اپلیکیشن‌ها، نزدیک‌ترین دیدنی‌ها در هر نقطه مکانی و جغرافیایی ایران را معرفی خواهند کرد.
برای گردشگری بیرون مرزها نیز می‌توانید به سراغ برنامه‌ای جامع چون TripAdvisor، Lonely Planet یا Roadtrippers بروید. این اپ‌ها با داشتن گنجینه‌ای از راهنمایی سفر در نقاط مختلف دنیا، همراهی عالی برای توریست‌های خوش ذوق و کنجکاو خواهند بود.

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر در بخش رستوران گردی

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌هایی که در هر سفر گردشگری دنبال می‌کنیم، رستوران گردی خواهد بود. پیدا کردن بهترین و ممتازترین رستوران‌ها، کافه‌ها و فست فودها در هر شهری؛ بسیار هیجان انگیز هستند.
اپلیکیشن‌هایی چون دانرو، بهترین جستجو را در میان رستوران‌های ایرانی و داخل کشور دارند. در میان رستوران‌یاب‌های خارجی نیز گزینه‌هایی چون Yelp یا Foursquare را فوق العاده خواهید یافت. امکان فیلتر کردن ویژگی‌های مورد نظر در خصوص رستوران و هدفمند کردن جستجو، در این اپلیکیشن‌ها بسیار عالی به نظر می‌رسند.

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر در بخش رستوران گردی

اپلیکیشن‌های ضروری در سفر در بخش خرید بلیط

اگر سفر شما در زمان تعطیلات باشد، پیدا کردن و خرید بلیط هواپیما یا قطار به چالشی بزرگ تبدیل خواهد شد. علی بابا در میان اپلیکیشن‌های ایرانی، بهترین انتخاب برای جستجو و خرید بلیط هواپیما یا قطار به نظر می‌رسد. همین طور اپلیکیشن تراولچی نیز با داشتن امکانات کاربری مناسب و اطلاعات کامل، همراه مسافران در خرید بلیط هواپیما به شمار می‌رود.

اپلیکیشن‌های ضروری در سفر در بخش خرید بلیط

اپلیکیشن‌های ضروری در سفر در بخش رزرو هتل و اقامتگاه

برای رزرو هتل و اقامتگاه در شهرهای مقصد، می‌توانید به سراغ اپلیکیشن‌هایی چون پین تا پین بروید. پین تا پین علاوه بر داشتن مجموعه‌ای کامل از هتل‌های پرستاره و کم ستاره، معمولا تخفیفات قابل توجهی نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. همین طور از طریق اپلیکیشن الی‌گشت می‌توانید بهترین قیمت‌ها را برای رزرو هتل‌ها در اختیار داشته باشید. (البته الی‌گشت در بخش خرید بلیط هواپیما و قطار نیز به شکل کامل موثری، فعال است.)

اپلیکیشن‌های ضروری در سفر در بخش رزرو هتل و اقامتگاه

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر در بخش مسیریابی و نقشه‌خوانی

نقشه خوانی و مسیریابی در طول سفر، به ویژه سفرهای زمینی و با اتومبیل شخصی؛ کاربرد زیادی پیدا می‌کنند. اپلیکیشن‌های نقشه خوان آنلاین نظیر ویز، گوگل مپس و … را می‌شناسیم. اما برای نقشه خوانی در حالت آفلاین و بدون دسترسی به اینترنت نیز، می‌توانید از اپلیکیشن هایی چون Maps.me استفاده نمایید. با دانلود نقشه مسیرها و شهرها در حالت آنلاین، خواهید توانست که در فرم آفلاین نیز از آن‌ها بهره مند شوید.

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر در بخش مسیریابی و نقشه‌خوانی

نکته: در صورتی که با خودروی شخصی خود به دل جاده‌ها زده و به این شکل زمینی سفر می‌کنید، حتما نسبت به نصب اپلیکیشن ۱۴۱ نیز اقدام نمایید. این اپلیکیشن که به وسیله مرکز مدیریت راه‌های کشور عرضه شده است، کلیه ترافیک‌های جاده‌ای و وضعیت مسیرها را نشان می‌دهد. به طور مثال اگر در مسیر پیش روی شما، تصادفی رخ داده و یا به دلیلی جاده مسدود شده باشد، از طریق اپ ۱۴۱؛ اطلاع پیدا خواهید کرد.

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر در بخش حمل و نقل

اما با گسترش سرویس‌های هوشمند حمل و نقل چون اسنپ در شهرهای مختلف کشور، با نصب این اپلیکیشن می‌توانید از سرویس ارزان قیمت آن برای رفت و آمدهای درون شهری و برون شهری بهره‌مند شوید.

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر در بخش حمل و نقل

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر در بخش مترجم همراه

اگر سفر شما داخلی باشد، به اپلیکیشن مترجم همراه، احتیاجی نخواهید داشت. اما این موضوع در سفرهای خارجی شکل دیگری به خود می‌گیرد. وقتی مقصد شما چه در سفرهای گردشگری و چه تجاری، یکی از کشورهای خارجی باشد؛ به اپلیکیش مترجم همراه نیاز خواهید داشت.
بهترین اپلیکیشن‌های مترجم همراه از جمله ویرا، توریست اپ و گوگل ترنسلیت، با امکان پشتیبانی از زبان فارسی هستند. مترجم ویرا با داشتن قابلیت ترجمه صوتی، بهترین همراه در سفرهای خارجی محسوب می‌شود. با دانلود و نصب این برنامه‌ها، مشکلات ناآگاهی نسبت به زبان کشور و شهر مقصد را مرتفع می سازید.

اپلیکیشن‌های ضروری برای سفر در بخش مترجم همراه

مزایای استفاده از اپلیکیشن‌های همراه سفر

با استفاده از اپلیکیشن‌های همراه سفر، اوقات خود را در شهر یا کشور مقصد با شیرینی و جذابیت و البته آسودگی بالاتری سپری خواهید کرد. این برنامه‎های مدرن، استرس‌های قرار گرفتن در شهری غریب را کاهش داده و برای مسافران احاطه کامل بر تمامی اطلاعات لازم فراهم می‌سازند.
به کمک برنامه‌هایی که در بالا ذکر کردیم و اپلیکیشن‌های مشابه، بالاترین میزان بهره‌وری را از مدت سفر خود ببرید. همین طور کمترین هدردهی وقت و هزینه را خواهید داشت. شما بهترین هتل‌ها را متناسب با انتظارات و بودجه خود رزرو کرده و می‌توانید رستوران مورد علاقه‌تان در نزدیک‌ترین نقطه، را بیابید.
در نهایت به کمک اپلیکیشن‌های ضروری در سفر، به توریست‌هایی حرفه‌ای و هوشمند تبدیل خواهید شد. شما در سفرهای خود چه اپلیکیشن‌هایی را ترجیح می‌دهید؟ از اپ‌های توریستی محبوب خود بگویید…