ازدواج و شغل دو واژه بسیار متفاوت هستند که شاید در نگاه اول هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند ولی می‌توان گفت که شخصیت شغلی فرد، تاثیر زیادی در زمینه فردی که در آینده با او ازدواج خواهد کرد، دارد. براساس تحقیقات انجام شده توسط  بلومبرگ بیزینس (Bloomberg Business)، مشخص شده است که جایگاه و شخصیت شغلی شما می‌تواند در پیش بینی اینکه با چه کسی ازدواج خواهید کرد، کمک کند. بلومبرگ با بررسی داده‌های دفتر سرشماری ایالات متحده آمریکا، که ۳.۵ میلیون خانوار را پوشش می‌داد، نتایج جالبی را در زمینه ازدواج بر اساس شخصیت شغلی ارائه کرد، که نشان می‌دهد شغل فرد و در واقع شخصیت شغلی او، تاثیر بسزایی در زمینه ازدواج و انتخاب شریک زندگی او دارد.

شغل و جایگاه اجتماعی ناشی از آن، نقش عمده‌ای در روابط زندگی فردی دارد. نتایج تحقیقات دانشگاه کارولینای شمالی نشان می‌دهد که شغل فرد، جایگاه اجتماعی و درآمدی که به دست می‌آورد، فاکتورها مهمی در زمینه ازدواج افراد هستند.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

معیار شغل در ازدواج

در ادامه این مطلب از وبلاگ مالتینا، با بررسی شغل‌های مختلف و شانس ازدواج آن‌ها با گروه‌های شغلی دیگر، به شما می‌گوییم که بر اساس شغل خود با چه کسی ازدواج خواهید کرد و نگاه جامع و مفیدی به موضوع ازدواج بر اساس شخصیت شغلی می‌پردازیم.

راهنمای ازدواج بر اساس شغل 

معلمان، اساتید دانشگاه و افراد آکادمیک

براساس نتایج تحقیقات به دست آمده، معلمان و دبیران و کسانی که در زمینه خدمات آموزشی فعالیت دارند، سبک زندگی نسبتا استاندارد و منظمی را دارند و بیشتر با مدیران مجموعه‌های آموزشی، معلم‌ها، دبیران، پزشک‌ها و برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی، روانشناسان، آشپزها، نویسندگان و ویراستاران ازدواج می‌کنند.

آشپزها و سرآشپزها

آشپزها و سر آشپزها به احتمال زیاد با سایر افرادی که در زمینه آشپزی فعالیت دارند، صاحبان رستوران یا افرادی که در زمینه تهیه و تولید مواد غذایی فعالیت دارند، هنرمندان و معلمان ازدواج می‌کنند.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

شخصیت شناسی شغلی و تاثیر آن بر ازدواج

وکیل‌ها و افراد در زمینه فعالیت‌های حقوقی

وکلا، غالباً با سایر وکلا و قاضی‌ها، افسران پلیس، دستیاران اداری و صاحبان دفاتر حقوقی ازدواج خواهند کرد.

کارگران و افراد شاغل در بخش خدمات و تاسیسات

افرادی که در زمینه ارائه خدمات و تاسیسات مشغول به کار هستند، به احتمال زیاد با آرایشگران، خیاط‌ان و افرادی که در زمینه فروش و بازیابی فعالیت دارند، ازدواج می‌کنند.

پزشکان و جراحان

پزشکان و جراحان در اکثر موارد ازدواج با همکاران خود را ترجیح می‌دهند، چرا که شغل آن‌ها به گونه‌ای است که سختی‌ها و مشقت‌های خاص خودش را دارد و تنها کسی که در این زمینه فعالیت دارد، درک درستی از این موضوع دارد. به هر حال، پزشکان و جراحان به احتمال زیاد با افرادی که در زمینه شغلی خودشان فعالیت دارند، روانشناسان، معلمان، مدرسان دانشگاه و هنرمندان ازدواج خواهند کرد.

روانشناسان

روانشناسان به احتمال زیاد با افرادی که در حوزه شغلی خودشان فعالیت دارند، روانپزشکان، معلمان، هنرمندان و مشاوران در زمینه‌های مختلف، ازدواج می‌کنند.

پرستاران و بهیاران

پرستاران و بهیاران اغلب با سایر پرستاران، پزشکان، جراحان و افرادی که در کادر درمان مشغول به فعالیت هستند و دارندگان مشاغل آزاد، آتش‌نشانان، مهندسان کامپیوتر و خلبانان ازدواج می‌کنند.

مهندسان عمران و معماری

مهندسین عمران و معماری به احتمال زیاد با آرایشگران، مهندسان کامپیوتر، ارائه دهندگان خدمات مراقبت شخصی، معماران، معلمان، دستیاران اداری، هنرمندان و بازیگران و مدیران شرکت‌های ساخت و ساز ازدواج می‌کنند.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

شخصیت شغلی و ازدواج

مهندسان کامپیوتر و افراد فعال در بخش آی تی

افرادی که در زمینه فعالیت‌های مرتبط با سیستم های رایانه‌ای و اطلاعاتی فعالیت دارند، با معماران، پرستاران، معلمان و ارائه دهندگان خدمات آموزشی، مدیر‌عاملان شرکت و سازمان‌ها، دستیاران اداری، حسابداران و افرادی که در حوزه امور مالی و سرمایه گذاری یا بیمه فعالیت دارند و طراحان گرافیک ازدواج می‌کنند.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

شخصیت شغلی و ازدواج

مدیر عاملان سازمان‌ها و شرکت‌ها

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، مدیر عاملان سازمان‌ها احتمالاً با دبیران و معلمان، کارمندان و دستیاران اداری، مهندسان کامپیوتر، افرادی که در حوزه مدیریت، معاونت و سرمایه گذاری فعالیت دارند، ازدواج خواهند کرد.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

تاثير شغل در ازدواج

کارمندان بانک و حسابداران

کارمندان بانک و حسابداران، اغلب با افرادی که در حوزه شغلی خودشان فعالیت دارند، افراد مشغول به کار در حوزه امور مالی و سرمایه گذاری، مهندسان و معلمان ازدواج می‌کنند.

فروشندگان، مدیران فروش و بازاریابان

به احتمال زیاد با متخصصان امور تجاری، دستیاران اداری، مدیرعاملان شرکت‌ها، تحلیلگران مالی و بازارهای سرمایه و افرادی که در حوزه بیمه فعالیت دارند، فعالیت می‌کنند.

خلبان‌ها و مهمانداران پرواز

خلبانان هواپیما و مهندسان، مهمانداران پرواز به احتمال زیاد با افرادی که در حوزه شغلی خود فعالیت دارند و  پرستاران، معلمان و کارمندان و دستیاران اداری ازدواج می‌کنند.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

شخصیت شغلی و ازدواج

هنرمندان و بازیگران

هنرمندان زن به احتمال زیاد با افرادی که در زمینه ‌کارهای هنری و فیلم و تئاتر فعالیت دارند، طراحان صحنه یا لباس، معلمان، مشاوران، روانشناسان و معماران ازدواج می‌کنند.

نوازندگان موسیقی و خوانندگان

موسیقیدانان و خوانندگان به احتمال زیاد باافرادی که صنعت هنر و موسیقی فعالیت دارند، هنرمندان، بازیگران، روانشناسان و طراحان صحنه و لباس ازدواج می‌کنند.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

شخصیت شغلی و ازدواج

رانندگان و کسانی که در زمینه حمل و نقل فعالیت دارند

افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، با دستیاران اداری، آرایشگران، ارائه دهندگان خدمات عمومی برای افراد جامعه، فروشندگان، ارائه دهندگان خدمات پستی ازدواج خواهند می‌کنند.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

تاثير شغل در ازدواج

افسران پلیس

افسران پلیس به احتمال زیاد با افرادی که در حوزه ادارات پلیس، وکلا، قاضیان، افرادی که در زمینه فعالیت‌های حقوقی فعالیت دارند و معلمان ازدواج خواهند کرد.

تحلیلگران مالی و بازارهای سرمایه

تحلیلگران بازارهای سرمایه، اغلب با مدیران مالی شرکت‌ها، مهندسان کامپیوتر، حسابداران، کارمندان بانک و افرادی که در زمینه فروش و بازاریابی فعالیت دارند، ازدواج خواهند کرد.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

تاثير شغل در ازدواج

آرایشگران

آرایشگران به احتمال زیاد با ارائه دهندگان خدمات زیبایی و مراقبت‌های شخصی، طراحان لباس، خیاطان فروشندگان و افرادی که در زمینه فروش و بازاریابی فعالیت دارند، ازدواج می‌کنند.

ویراستاران

سردبیران تحریریه مجلات و ویراستاران، به احتمال زیاد با نویسندگان، هنرمندان، معلمان، ناشران کتاب و مدیران نشریات و مجلات ازدواج می‌کنند.

آتش‌نشانان

بر اساس تحقیقات انجام شده، آتش‌نشانان به احتمال زیاد با پرستاران و کارکنان بخش اورژانس ازدواج می‌کنند.

مکانیک و خدمات تعمیرات خودرو

افرادی که در این حوزه شغلی فعالیت دارند، به احتمال زیاد با فروشندگان، افرادی که زمینه صنایع دستی فعالیت دارند و ارائه دهندگان خدمات عمومی روزمره مورد نیاز افراد، ازدواج می‌کنند.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

تاثير شغل در ازدواج

کارمندان پست و کسانی که در زمینه ارائه خدمات پستی فعالیت دارند

ارائه دهندگان خدمات پستی و دستیارانی که در این حوزه شغلی فعالیت دارند، به احتمال زیاد با دبیران، دستیاران اداری و کسانی که در زمینه حمل و نقل فعالیت دارند، ازدواج می‌کنند. 

خیاطان و طراحان لباس

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، افرادی که در زمینه دوخت و طراحی لباس فعالیت دارند، به احتمال زیاد با هنرمندان، بازیگران، کارمندان و دستیاران اداری ازدواج می‌کنند.

کلام آخر

اهمیت جایگاه شغلی و تاثیر آن بر روابط فردی، بر کسی پوشیده نیست؛ ولی به یاد داشته باشید که وجود احساس عشق و محبت دو انسان به یکدیگر، می‌تواند فارغ از هر جایگاه شغلی یا اجتماعی رخ دهد و مادامی که دو فرد با تفاوت‌های‌شان کنار بیایند و همدیگر را همانطور که هستند، بپذیرند و احترام و محبت نسبت به یکدیگر را عنصر اساسی رابطه خود قرار دهند، ازدواجِ موفق و زندگی خوبی خواهند داشت.

ازدواج بر اساس شخصیت شغلی

معیار شغل در ازدواج

به یاد داشته باشید که تمام موارد ذکر شده در این مطلب، صرفا بر اساس نتایج کلی حاصل از یک سری تحقیقات بوده و نمی‌توان این نتایج را به همه افراد و با شرایط متفاوت تعمیم داد و با قطعیت کامل در مورد ازدواج بر اساس شخصیت شغلی اظهار نظر کرد.

در نهایت، اگر دیدگاه یا تجربه مفیدی در مورد رابطه میان ازدواج و موقیعت شغلی و ازدواج بر اساس شخصیت شغلی دارید، خواهشمندیم در بخش نظرات این نوشته با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید. همچنین برای بهره گیری و مطالعه سایر مطالب مفید و کاربری در زمینه روابط سالم و نحوه مدیریت صحیح روابط، می‌توانید به بخش سبک زندگی وبلاگ مالتینا مراجعه نمایید.

 منابع: urbo.com، cnbc.com، independent.co.uk

در مالتینا بیشتر بخوانید:

ازدواج با شغل ؛ آیا شما با کار خود ازدواج کرده‌اید؟ نشانه‌ها و راهکارهای حفظ تعادل

سازهای مختلف درباره شخصیت شما چه می گویند؟

رابطه دوستی و چگونگی هدایت آن به سمت ازدواج و ارائه نکات کاربردی

ازدواج با عشق یا منطق، کدام مناسب شماست؟