مزایا و خطرات دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر خانگی

رفع موهای زائد یکی از دغدغه‌های بانوان و گاهی اوقات آقایان است که در گذشته به روش‌های دردآور و موقتی انجام می‌پذیرفت. اما خوشبختانه اکنون با استفاده از روش‌های نوین و دستگاه لیزر موهای زائد می‌توان به راحتی این موها را از ریشه حذف کرده و پس از مدتی، به طور کلی شاهد عدم رشد دوباره آن‌ها شد. لیزر موهای زائد جزء خدمات مراکز لیزر است، اما با خرید یک دستگاه لیزر خانگی نیز می‌توانید به راحتی در منزل کلیه موهای زائد را ریشه‌کن کرده و نیازی به مراجعه به این مراکز نداشته باشید.

در ادامه با وبلاگ مالتینا همراه باشید.

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

اگر از روش‌های دردناک و با نتایج کوتاه مدت حذف موهای زائد خسته شده‌اید، دستگاه لیزر موهای زائد خانگی بهترین گزینه برای شما خواهد بود. به کمک این دستگاه می‌توانید موهای زائد صورت، پا، کمر، آرنج، بیکینی و … را به راحتی از بین ببرید.

دقت داشته باشید که هر آن قدر تار موهای زائد تیره‌تر و ضخیم‌تر بوده و پوست روشن‌تر باشد، اثربخشی لیزر بالاتر خواهد بود.

دستگاه لیزر خانگی
دستگاه لیزر خانگی دارای مزایای بسیار و معایب محدود است.

مزایای استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

یکدستی و درخشانی پوست

با استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد، پوست شما یکدست و درخشان دیده شده و تمامی رنگدانه‌هایی که بابت ریشه موهای زائد زیر لایه پوست، دیده می‌شدند، از بین خواهند رفت.

حذف کامل موهای زائد از ریشه

روش‌های قدیمی چون شیو کردن، بند انداختن و غیره، قادر به حذف کامل موهای زائد از ریشه نیستند، اما با لیزر کردن موهای زائد، کلیه موها از ریشه حذف شده و تمیزی و یکدستی پوست نیز از این جهت حاصل می‌شود.

رشد دیرهنگام مجدد موها

با استفاده از دستگاه لیزر خانگی یا لیزرهای کلینیکی، تاخیر زیادی در رشد مجدد موها دیده می‌شود. به این شکل با هر بار لیزر کردن، مدت زمان قابل توجهی (از 30 روز تا 45 روز)، رشد دوباره موها را شاهد نیستید و در هر بار لیزر این مدت افزایش می‌یابد.

ریشه کن کردن تدریجی موهای زائد

به تدریج پس از چندین بار لیزر کردن در موعدهای مشخص (عموما پس از 6 مرتبه)، با حذف دائم موهای زائد روبرو خواهید بود.

دستگاه لیزر موهای زائد
برای لیزر موهای زائد، می‌توان از دستگاه‌های لیزر خانگی با عملکردی مطمئن بهره برد.

دستگاه Remington iLIGHT فوق العاده صورت و بدن Remington

این دستگاه لیزر خانگی عملکرد قوی دارد و میزان تابش اشعه آن کاملا تنظیم شده است و حین استفاده نیز هرگز از تنظیم در رده خود خارج نمی‌شود. میزان رضایت مشتریان این محصول بسیار بالا بوده و هیچ گونه نارضایتی از عملکرد گزارش نشده است.

سیستم Remington iLIGHT فوق العاده صورت و بدن Remington

خطرات استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

قرمز شدن و التهاب پوست

در صورتی که پوست شما دارای حساسیت زیادی باشد، ممکن است پس از انجام لیزر، دانه‌های قرمز و التهاب را بر آن تجربه کنید. از این روی معمولا کرم‌های مخصوص پیش از انجام لیزر و پس از آن برای کاهش التهابات توصیه می‌شود. ساده‌ترین کرمی که برای این منظور می‌توانید به کار ببرید، کرم زینک اکساید است. به کار بردن زینک اکساید پس از انجام لیزر، باعث می‌شود که پوست شما قرمز و ملتهب نشود.

زخم شدن پوست

در درجات آسیب وارده سنگین‌تر، ممکن است پوست شما (به ویژه پوست صورت)، پس از انجام لیزر، زخم شود. البته این موضوع به صورت نادر اتفاق می‌افتد و در صورت استفاده از کرم‌ها، ریسک آن به صفر نزدیک خواهد شد.

تغییر رنگ پوست

برخی افراد ممکن است تغییر رنگ جزئی را در محل لیزر شده مشاهده کنند که در دو حالت روشن‌تر شدن پوست یا تیره‌تر شدن آن خود را نشان می‌دهد.

عفونت‌های پوستی

این مورد نیز بسیار نادر بوده، اما در صورتی که شاهد هر گونه عفونت پوستی پس از انجام لیزر بودید، باید حتما به پزشک مراجعه داشته باشید.

دستگاه لیزر موهای زائد
استفاده صحیح از دستگاه لیزر موهای زائد

نحوه استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

برای استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد، باید مراحل زیر را جهت آمادگی در نظر داشته باشید:

  1. از شش هفته قبل موهای زائد خود را از ریشه نکنده و تنها شیو نمایید.
  2. از شش هفته قبل، حتما از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. این به دلیل آن است که لیزر می‌تواند باعث لک شدن پوست شما شده و باید از حدود یک ماه قبل مراقبت های ضدآفتاب را به عمل آورید.
  3. همین طور لیزر نباید روی پوست ملتهب یا دارای زخم و جوش انجام شود.

دستگاه لیزر Beamia Upgraded IPL

این دستگاه لیزر به راحتی در دست جای گرفته و می‌توانید به کمک حالت ارگونومیک خاص آن، تمامی بخش‌های بدن خود را که دارای موهای زائد هستند، لیزر نمایید. به علاوه همراه آن یک عینک محافظ نیز قرار داده شده است که حین انجام لیزر باید حتما به چشم بزنید.

Beamia Upgraded IPL

مراقبت‌های پس از انجام لیزر

مراقبت‌های پس از انجام لیزر، شامل موارد زیر می‌شود:

  1. استفاده از ضدآفتاب تا حداقل شش هفته پس از انجام لیزر
  2. استفاده از کرم های ضدالتهاب
  3. اجتناب از شستشوی محل لیزر شده برای چند ساعت
  4. استفاده از شوینده‌های ملایم تا یک روز

دستگاه لیزر Yundoo Hair Removal

این دستگاه لیزر دارای عملکرد حرفه‌ای بوده و صفحه نمایش روی آن نیز میزان شات باقی مانده لیزر را نشان می‌دهد. عینک محافظ همراه و یک تیغ بابت شیو کردن پیش از شروع لیزر نیز دستگاه لیزر خانگی Yundoo Hair Removal را همراهی می‌کنند. برای استفاده از این دستگاه لیزر باید پیشتر آن را به وسیله منبع تغذیه یا آداپتور، شارژ نمایید.

Yundoo Hair Removal

خرید دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

برای خرید دستگاه لیزر موهای زائد، محصولات زیر را پیشنهاد می‌دهیم:

دستگاه لیزر خانگی Braun Silk·expert Pro 3 PL3111

این محصول از برند مشهور براون دارای سری کاملا حرفه‌ای بوده و نوع لیزر آن، لیزر IPL است. لیزر IPL قدرت بسیار قابل توجهی در حذف موهای زائد و جلوگیری از رشد دوباره آن‌ها دارد و براون در این محصول خانگی، قدرت دستگاه‌های لیزر کلینیکی را ایجاد کرده است.

Braun Silk·expert Pro 3 PL3111

دستگاه لیزر موهای زائد DEESS

دستگاه لیزر موهای زائد DEESS می‌تواند در حذف موهای زائد موفق ظاهر شود. بیشترین کارایی این دستگاه برای پوست های روشن با موهای تیره است و اگر پوست تیره‌ای داشته باشید، نباید حساب چندانی روی مدل DEESS باز کنید. این محصول به همراه یک عینک محافظ عرضه شده است.

سخن پایانی

شما برای خرید یک دستگاه لیزر به چه اصول و نکاتی پرداخته و چه فاکتورهایی را برای انتخاب، مد نظر قرار می‌دهید؟ ایده‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان وبلاگ در میان بگذارید.

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024