‌اسیستنت‌ های دیجیتال ‌می‌توانند با استفاده از دستورات کاربران و دسترسی به مکان‌‌یاب GPS کارهای مختلفی را از جانب افراد انجام دهند. با وجود اختراع شدن تکنولوژی‌های جدید، ‌اسیستنت‌ های دیجیتال این روز‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این ‌اسیستنت‌ های دیجیتال همینطور ‌می‌توانند  به اطلاعات آنلاین مانند وضعیت آب و هوا، قیمت سهام، وضعیت ترافیک، برنامه روزانه، اخبار و غیره دسترسی داشته باشند و این اطلاعات را به نحوی واضح، خلاصه و جالب به کاربران ارائه دهند.

امروزه، با پیشرفت سریع تکنولوژی، بیشتر ‌اسیستنت‌ های دیجیتال ‌می‌توانند تقویم رویداد‌ها را برنامه‌ریزی کنند، ایمیل‌ها را مدیریت کنند، لیست انجام کار‌ها را بسازند و فعالیت‌های مفید بسیار دیگری را انجام دهند. بعضی از ‌اسیستنت‌ های دیجیتال ‌می‌توانند بر اساس دستورات صوتی کارهایی را انجام دهند. در این مقاله ۱۰ مورد از محبوب‌‌‌ترین ‌اسیستنت‌ های دیجیتال موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱۰ مورد از محبوب‌‌‌ترین ‌اسیستنت‌ های دیجیتال موجود در بازار

۱- دستیار صوتی Siri

Siri‌‌ یک اسیستنت دیجیتال هوشمند است که توسط اپل ساخته شده است و به کاربران اجازه ‌می‌دهد پیام ارسال کنند، برنامه روزانه خود را مشخص کنند، تماس بگیرند، موسیقی و ویدیو پخش کنند و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهند. این اسیستنت دیجیتال هوشمند با استفاده از فرمان صوتی فعال شده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ در iOS 5 در گوشی‌های آیفون قرار گرفت و حالا امروزه در پلتفرم‌های مختلفی در دسترس است.

اسیستنت دیجیتال سیری

۲- دستیار صوتی Google Now 

Google Now اسیستنت هوشمند گوگل است که در همه دستگاه‌های اندرویدی در دسترس است. این اسیستنت برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ عرضه شد و برای برنامه‌ریزی قرار‌های ملاقات، ارسال پیام‌های متنی، جستجوی مسیر و غیره به کار ‌می‌رود. در آخرین نسخه اندروید،‌‌‌‌ یک ویژگی جدید به این اسیستنت اضافه شده است که Google Now Tap نام داشته و حالا برای آخرین مدل‌های گوشی‌های اندرویدی موجود است.

۳- اسیستنت‌ Cortana

کورتانا اولین اسیستنت دیجیتال ساخته شده توسط مایکروسافت است که به همراه آغاز به کار ویندوز فون ۸.۱ در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. کورتانا علاوه بر شوخ طبعی و قابلیت گفتن جوک‌های بانمک، همینطور ‌می‌تواند برای ساخت ‌‌یادآوری؛ پیدا کردن فایل‌ها در گوشی، بررسی ارسال بسته‌ها و غیره به کار برود.

اسیستنت های دیجیتال

۴- دستیار صوتی Facebook M

Facebook M‌‌‌‌ یکی از جدیدترین ‌اسیستنت‌ های دیجیتال ساخته شده توسط فیسبوک است که به آرا‌می ‌در حال ترکیب شدن با پیام‌رسان فیسبوک است. این اسیستنت در حال حاضر تنها در دسترس تعداد محدودی از کاربران قرار دارد، اما به زودی در دسترس همه جامعه فیسبوک قرار خواهد گرفت. این دستیار برای مشخص کردن برنامه تعطیلات، پیدا کردن رستوران‌ها، خرید بلیط و خرید آنلاین وسایل به روشی بسیار راحت قابل استفاده خواهد بود.

۵- Blackberry Assistant

این اسیستنت دیجیتال هوشمند توسط  Blackberry Limited‌‌یا RIM ساخته شده است و به کاربران اجازه ‌می‌دهد فعالیت‌های مختلفی را براساس فرمان‌های صوتی انجام دهند. دستیار بلک بری به شما اجازه ‌می‌دهد از او سوال بپرسید و سپس پاسخ را روی نمایشگر نشان ‌می‌دهد.

۶- اسیستنت‌ Braina

برینا‌‌‌‌ یکی از جدید‌‌‌ترین ‌اسیستنت‌ های دیجیتال است و برای استفاده در سیستم عامل ویندوز دسکتاپ ساخته شده است. این اسیستنت توسط Brainasoft ساخته شده است و به کاربران کمک ‌می‌کند با فرمان‌های صوتی کارهای خود را انجام دهند. این اسیستنت با شناسایی صوتی کار کرده و از‌‌‌‌ یک رابط کاربری زبان طبیعی استفاده ‌می‌کند.

۷- اسیستنت‌ Teneo

این اسیستنت دیجیتال توسط Artificial Solutions ساخته شده است و به کسب و کارها کمک ‌می‌کند تا اپلیکیشن‌های زبان طبیعی بسازند که ‌می‌تواند خدمات بهتر و شخصی‌سازی شده‌تری برای مشتریانشان فراهم کند.

۸- Speaktoit Assistant

Speaktoit‌‌‌‌ یکی از به روزترین ‌اسیستنت‌ های دیجیتال است که به کاربران کمک ‌می‌کند کارهای مختلفی از جمله تعیین کردن ‌‌یادآور، پاسخ دادن به پرسش‌ها،‌‌ یادآوری رویداد‌های مهم و غیره را انجام دهند. این اسیستنت همینطور قابلیت‌‌ یادگیری مکان‌های مورد علاقه شما و شخصی سازی خدمات براساس سلیقه شما را دارد.

۹- اسیستنت‌  Hound

Hound‌‌‌‌ یک اسیستنت دیجیتال مفید و هوشمند است که نتایج سریع و با جزئیات جست و جو در مورد وضعیت هوا، ارسال پیام‌های متنی، تماس، پیدا کردن‌‌‌‌ یک هتل مناسب، مسیریابی، چک کردن قیمت سهام و غیره را برای شما انجام ‌می‌دهد. این اسیستنت همینطور برای پخش موسیقی و بازی کردن نیز قابل استفاده است.

۱۰- دستیار صوتی Amazon Alexa 

الکسا‌‌‌‌ یکی از محبوب‌‌‌ترین ‌اسیستنت‌ های دیجیتال هوشمند است که توسط آمازون ساخته شده است. این دستگاه به کاربران اجازه ‌می‌دهد تا با استفاده از فرمان‌های صوتی موسیقی پخش کنند، زنگ هشدار را تنظیم کنند،‌‌‌‌ یک لیست از کارهایی که ‌می‌خواهند انجام دهند بسازند، پادکست گوش دهند، به اطلاعات وضعیت آب و هوا دسترسی داشته باشند و حتی از وبسایت آمازون خرید کنند. این اسیستنت همینطور برای کنترل وسایل هوشمند نیز قابل استفاده است.

الکسا

کلام آخر: محبوب‌‌‌ترین ‌اسیستنت‌ های دیجیتال هوشمند

‌اسیستنت‌ های دیجیتال با پیشرفت تکنولوژی در حال محبوب‌تر شدن هستند. مردم ‌می‌توانند از این ‌اسیستنت‌ ها برای کار‌های مختلفی استفاده کرده و به نتایج سریعی دست پیدا کنند. در این مقاله از مالتینا بلاگ، ۱۰ مورد از برترین و محبوب‌‌‌ترین ‌اسیستنت‌ های دیجیتال موجود در بازار را به شما معرفی کردیم. این مقاله را ‌می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی زیر با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع:‌ flatworldsolutions.com