سال ۲۰۲۰ یکی از عجیب‌ترین سال‌ها برای استودیوی فیلم‌سازی مارول محسوب می‌شود. سال گذشته را می‌توان اولین سال طی یک دهه‌ی اخیر دانست که در آن، استودیوی فیلم‌سازی مارول هیچ فیلمی برای اکران نداشت. اگرچه، سال ۲۰۲۰ را می‌توان آغاز فاز چهارم از دنیای سینمایی مارول دانست اما تاثیرات همه‌گیری ویروس کرونا، حرکت فیلم های مارول در حال ساخت را متوقف کرد. 

به عبارت دیگر، تاریخ اکران و فیلم های مارول در حال ساخت به دلیل تعطیلی سالن‌های سینما، قرنطینه سراسری و نگرانی‌های ایمنی به تعویق افتادند. با این وجود، این همه‌گیری نیز به پایان می‌رسد و فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با اکران فیلم بیوه سیاه در سالن‌های سینما و تئاتر آغاز خواهد شد. این فیلم قرار است پس از یک وقفه‌ی طولانی در جولای ۲۰۲۱ اکران شود. انتظار می‌رود که با اکران فیلم بیوه سیاه، استودیو فیلم‌سازی مارول بار دیگر سلطه‌ی خود بر جدول فروش باکس آفیس را بار دیگر از سر بگیرد. 

البته، افق فیلم های مارول در حال ساخت به همین جا محدود نمی‌شود. استودیوی فیلم‌سازی مارول قرار است شخصیت‌های جذاب دیگری را نیز به فهرست فیلم‌های خود اضافه کند از جمله تیغه با بازی ماشالا علی، شی هالک با بازی تاتیانا ماسلانی و در نهایت، ورود اولین خانواده‌ی مارول، چهار شگفت‌انگیز. 

 ما تمام فیلم های مارول و برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با آن را زیر نظر گرفته‌ایم. در این مقاله از مالتینا بلاگ، تمام فیلم های مارول در حال ساخت تا افق زمانی ۲۰۲۳ را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

دنیای سینمای مارول

تمام فیلم های مارول در فاز چهارم

در این بخش، تاریخ ساخت و اکران تمام پروژه‌های استودیوی فیلم‌سازی مارول آورده شده است. تمام فیلم های مارول که در این بخش معرفی خواهند شد، بیانگر فاز چهارم دنیای سینمایی مارول هستند. انتظار می‌رود که عاشقان تمام فیلم های مارول بار دیگر از فاز جدید این استودیو به وجد بیایند. 

سریال جدید لوکی – این سریال منتشر شده است

لوکی یکی از فیلم های مارول در حال ساخت به شمار می‌رود. تاریخ اکران آن، ۹ ژوئن سال ۲۰۲۱ اعلام شده است. تام هیدلستون بار دیگر به عنوان خدای شرارت و شاهزاده‌ی دروغ‌ها در مینی سریال دیزنی پلاس به ایفای نقش می‌پردازد. 

داستان این سریال، ادامه‌ی شخصیت لوکی است که با یک نسخه‌ی متفاوت از سنگ فضا از بازداشت در فیلم انتقام‌جویان: بازی نهایی فرار می‌کند. با توجه به عکس‌های منتشر شده از لوکی در نیویورک سال ۱۹۷۰ به نظر می‌رسد که این شخصیت جذاب مارول بالاخره می‌تواند سفر در زمان را تجربه کند. 

اوون ویلسون، سوفیا دی مارتینو و گوگو امبتا-را، تام هیدلستون را در ماجراجویی‌های دیوانه‌وارش همراهی می‌کنند. فیلمبرداری این سریال نیز همانند تمام فیلم های مارول و دیزنی پلاس دیگر متوقف شد. اما به نظر نمی‌رسد که وقفه‌ی دیگری در تاریخ اکران آن به وجود بیاید. 

کوین فایگی در دسامبر سال ۲۰۲۰ از این سریال به عنوان «راز و رمز قتل» نام برد که در می ۲۰۲۱ اکران خواهد شد. اما ماهیت این رمز و راز در ابتدا برای شخصیت داستان گیج‌کننده خواهد بود.

شخصیت لوکی خود را در سازمان رسیدگی به تناقضات زمانی می‌یابد و توسط شخصیت اوون ویلسون مورد بازخواست قرار می‌گیرد. در نهایت، کشف می‌شود که او دی بی کوپر واقعی است. پس از گفتگوهای بسیار زیادی در مورد تاریخ اکران سریال لوکی بین مارول و دیزنی پلاس، در نهایت می سال ۲۰۲۱  به ۷ ژوئن سال ۲۰۲۱ تغییر پیدا کرد.

کوین فایگی همچنین در تابستان ۲۰۱۹ بیان کرد که در این سریال، ماجراجویی‌هایی شکل خواهد گرفت که می‌توان عواقب آن را در فیلم‌های دیگر مارول یعنی دکتر استرنج در چند جهان دیوانگی و سریال واندا ویژن دید. 

بیوه سیاه – این فیلم منتشر شده است

بیوه سیاه یکی دیگر از فیلم های مارول در حال ساخت، در ژانویه‌ی سال ۲۰۰۸ توسط ژاک شفر نوشته شد و با پیگیری‌های سریع استودیو فیلم‌سازی مارول در جولای سال ۲۰۱۸ توسط کیت شورتلند کارگردانی شد. در این فیلم، دیوید هاربر در نقش الکسیس – نگهبان سرخ، فلورانس پاگ در نقش یلنا، او تی فاگبنلی در نقش میسون و راشل ویز در نقش ملینا ظاهر می‌شوند. 

پس از فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ناتاشا رومانوف (با بازی اسکارلت جوهانسون) بار دیگر به بلوک اتحادیه جماهیر شوروی بازمی‌گردد تا به برخی از مشکلات حل نشده‌ی خود رسیدگی کند و با خانواده‌ی جاسوسی خود دیدار نماید. 

آنچه که ما از این فیلم بر اساس گفته‌های شورتلند می‌دانیم، این است که ناتاشا بازنشسته می‌شود و کارها را به یلنا می‌سپارد. گفته می‌شود که این آخرین نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسون در دنیای سینمایی مارول است. 

به گفته‌ی شورتلند، قرار است که داستان جدیدی با قهرمان زن در دنیای مارول ساخته شود. دیزنی در ۱۷ مارس اعلام کرد که تاریخ اکران فیلم به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق می‌افتد. در نهایت، در ۳ آوریل، تاریخ جدیدی برای اکران اعلام شد و آن ۶ نوامبر  ۲۰۲۰ بود. 

در ۲۳ سپتامبر، دیزنی بار دیگر تاریخ اکران را جابه‌جا کرد و آن را به ۷ می ۲۰۲۱ تغییر داد که دقیقاً یک سال از تاریخ اعلام شده‌ی قبلی فاصله داشت. 

فلش‌بک‌هایی از تمرینات ناتاشا در فیلم انتقام‌جویان: عصر التران به ایده‌های کشف شده در سریال تلویزیونی کوتاه مارول به نام مامور کارتر مارول بازمی‌گردد؛ سریالی که همگی ما از شخصیت کوتاه ادوین جارویس در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی به یاد داریم. در این فیلم، مامور مخفی آموزش دیده‌ی شوروی به منظور حذف پگی کارتر (هیلی آتول) تعیین شده است. به نظر می‌رسد که یلنا پس از ترک ناتاشا از دنیای سینمایی مارول به عنوان بیوه سیاه ادامه خواهد داد. 

در مالتینا بخوانید : ۱۰ فیلم برتر۲۰۱۹ که بیشترین بازدید را داشتند

فیلم ۲۰۲۱ شانگ شی و افسانه‌ی ۱۰ حلقه

در مارس ۲۰۱۹، دستین دنیل کورتون به عنوان کارگردان یکی از فیلم های مارول در حال ساخت مبتنی بر کتاب مصور دهه‌ی ۱۹۷۰ به نام دست‌های شانگ شی: استاد کونگ فو انتخاب شد. در این کتاب مصور، شانگ شی، فرزند فو مانچو افسانه‌ای است. شانگ شی با کشف واقعیت در مورد پدرش سعی می‌کند تا از هنرهای رزمی خود علیه پدرش استفاده کند. 

اما با در نظر گرفتن این موضوع که شانگ شی یکی از معدود شخصیت‌هایی است که به شرکت والت دیزنی تعلق ندارد، طرفداران حدس می‌زنند که پدر شانگ شی، ماندارین واقعی در فیلم مرد آهنی ۳ باشد. 

مارول در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که سیمو لیو در نقش شانگ شی و تونی لیانگ در نقش مانداریان واقعی ظاهر می‌شوند. در حالی که دیزنی به فکر متوقف کردن فیلم های مارول در حال ساخت بود، تست کرونای کورتون مثبت شد و خود را در ۱۲ مارس ۲۰۲۰ قرنطینه کرد. روز بعد از منفی شدن تست کرونای او، تولید به طور کامل متوقف شد. 

در اوایل آوریل، گفته شد که تاریخ اکران به می سال ۲۰۲۱ موکول خواهد شد. در سپتامبر، تاریخ اکران مجدداً از ۷ می ۲۰۲۱ به ۹ جولای همین سال تغییر یافت. سپس، این تاریخ اکران به یکی دیگر از فیلم های مارول در حال ساخت یعنی بیوه سیاه داده شد. شانگ شی قرار است که در ۳ سپتامبر ۲۰۲۱ اکران عمومی شود. 

ده حلقه یک لیگ جنایی است که در سراسر جهان فعالیت دارد. این لیگ به شانگ شی یک رقیب خوب می‌دهد که رد پای او را می‌توان در سایر فیلم‌های مارول دید. به علاوه، ۱۰ حلقه‌ای که ماندارین بر انگشتانش می‌زند، از کتاب‌های مصور گرفته شده‌اند. و نقش مهمی را در تمام فیلم های مارول فاز ۴ ایفا خواهند کرد. 

فیلم جاودانگان (Eternal) محصول ۲۰۲۱

در آوریل ۲۰۱۸، استودیو فیلم‌سازی مارول، فیلمی بر اساس داستان کتاب مصور جاودانگان را معرفی کرد. بر اساس شخصیت‌ها و موقعیت‌های به تصویر کشیده شده‌ی جک کیربی، جاودانگان در واقع نژادی از انسان‌های شگفت‌انگیز است که توسط سلستیال‌ها مهندسی شده‌اند و از انرژی عظیم کیهانی استفاده می‌کنند. 

داستان فیلم بر روی یکی از انسان‌های جاودانه به نام سرسی (جما چان) با قدرت پرواز، جاودانگی و دستکاری مولکولی است. دیزنی پس از مشخص شدن تاریخ اکران فیلم بیوه سیاه، اکران فیلم جاودانگان را به تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۱ موکول کرد. در اواخر ماه می، تیزر جاودانگان منتشر شد. 

دیگر بازیگران تایید شده‌ی این فیلم از سری فیلم های مارول در حال ساخت عبارتند از ریچارد مدن در نقش ایکاریس، کامالی نانجیانی در نقش کینگولورن روید لاف در نقش ماکاری، برایان تری هنری در نقش فاستوس، سلما هایک در نقش آجاک، لیا مک‌هیو در نقش اسپرایت، دان لی در نقش گیلگمش، آنجلینا جولی در نقش تینا و دین وایتمن در نقش شوالیه سیاه. 

از آنجایی که جاودانگان و سلستیال‌ها قدیمی و قوی هستند، تقریباً با همه برخورد می‌کنند. زمانی که کری متوجه‌ی جاودانگان می‌شود، سعی می‌کند تا با کپی کردن آزمایش سلستیال‌ها، انسان‌های دستکاری شده‌ای بر روی زمین بسازد. در جهان ۶۱۶ مارول، تانوس خود به خاطر استعمار تایتان در گذشته‌ی دور به جاودانگان مرتبط می‌شود. همچنین، سلستیال‌ها را قبلاً در سری فیلم‌های نگهبانان کهکشان نیز دیده‌ایم. 

در مالتینا بخوانید :دانلود ۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما جهان

فیلم سینمایی جدید مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

پس از تابستان ۲۰۱۹، مرد عنکبوتی مجدداً در یکی دیگر از فیلم های مارول در حال ساخت با ونوم (بازی تام هاردی) نقش‌آفرینی می‌کند. سونی پیکچرز و استودیو والت دیزنی موافقت کردند که سومین فیلم مرد عنکبوتی را با بازی تام هالند بسازند. 

در حالی که جزئیات نهایی توافق جدید این دو استودیو هنوز مشخص نیست، می‌دانیم که مرد عنکبوتی بار دیگر فیلم دیگری از دنیای مارول بازمی‌گردد. سومین فیلم از سری فیلم‌های مرد عنکبوتی قرار بود که در جولای ۲۰۲۱ اکران شود. با این وجود، تاریخ اکران آن به ماه دسامبر موکول شد. 

در اکتبر ۲۰۲۰، بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج به جمع بازیگران پیوست. اگرچه، دکتر استرنج به عنوان نقش مربی ظاهر می‌شود اما حضورش باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی در مورد بازگشت مردهای عنکبوتی دیگر از سری فیلم‌های قبلی شده است. 

اضافه شدن جیمی فاکس که مجدداً در نقش الکترو ظاهر می‌شود نیز بر این گمانه‌زنی‌ها دامن می‌زند. طرفداران، الکترو را به عنوان شخصیت شرور مرد عنکبوتی ۲ به یاد دارند. و در حالی که شایعات منتشر شده در دسامبر ۲۰۲۰ حاکی از بازگشت اندرو گارفیلد و توبی مک‌گوآیر هستند، آلفرد مولینا قرار است به عنوان دکتر اختاپوس از مرد عنکبوتی ۲ نقش‌آفرینی کند. 

مارول و سونی در فوریه ۲۰۲۱، فهرست بازیگران اصلی فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را منتشر کرد که عبارت است از تام هالند، زندیا و جیکوب باتالون. در آوریل، مولینا نقش خود در فیلم را تایید کرد و گفت که داستان دکتر اختاپوس از لحظات پایانی مرد عنکبوتی ۲ آغاز می‌شود. 

دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی

کارگردان اسکات دریکسون در دسامبر سال ۲۰۱۸ قرارداد بازگشتش را امضا کرد اما به دلیل اختلاف نظر در ژانویه ۲۰۱۹ از تیم تولید کنار کشید. جایگزین او، سام ریمی از فیلم مرد عنکبوتی و کلبه وحشت است. بندیکت کامبربچ بار دیگر در نقش دکتر استرنج بازمی‌گردد و الیزابت اولسن در نقش جادوگر اسکارلت به او ملحق می‌شود. 

دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی

ریمی به عنوان کارگردان فیلم‌های ترسناک بیان می‌کند که تغییراتی در فیلمنامه ایجاد شده و مایکل والدرون، نویسنده‌ی سریال لوکی، در ایجاد تغییرات نقش داشته است. موردو (چیوِیتِل اِجیوفور)، راشل مک‌آدامز و بندیکت وانگ بار دیگر به فیلم بازمی‌گردند. 

تاریخ اکران این فیلم که اکنون در آغاز فرآیند تولید است، مارس سال ۲۰۲۲ تعیین شده است. این تاخیر به دلیل تغییراتی است که برنامه‌ی زمانی مارول رخ داده است. این فیلم به طول مستقیم ایده‌ی سایر فیلم های مارول در حال ساخت از جمله واندا ویژن، لوکی و قسمت سوم مرد عنکبوتی را دنبال می‌کند. حتی ممکن است تهدید واقعی پنهان در چند جهانی را نشان دهد. 

سینمایی تور: عشق و رعد محصول ۲۰۲۱

کمی پیش از کمیک-کان ۲۰۱۹، تایکا وایتیتی، کارگردان تور: راگناروک خبر از بازگشت به سری فیلم‌های تور داد. کریس همسورث نیز به عنوان اودینسون سرگردان و نه لزوماً تور به این فیلم بازمی‌گردد. در یک اقدام شگفت‌انگیز، گفته شده است که ناتالی پورتمن نیز به عنوان خدای رعد به مجموعه بازمی‌گردد. 

علاوه بر این، تسا تامسون به عنوان والکردی، ملکه‌ی آسگارد جدید به ایفای نقش می‌پردازد. همچنین، انتظار می‌رود که لوکی نیز با بازی تام هیدلستون به مجموعه اضافه شود. تاکنون، اضافه شدن کریستین بیل به مجموعه نیز تایید شده است. گفته میشود که شخصیت منفی داستان بر عهده‌ی او خواهد بود. 

بر اساس گفته‌های ون دیزل، صداپیشه شخصیت گروت، برخی از اعضای فیلم نگهبانان کهکشان که در فیلم انتقام‌جویان با یکدیگر همراه شدند نیز در فیلم جدید مارول نقش‌آوفرینی خواهند کرد. اخیرا، در ژوئن ۲۰۲۱، کریس همسورث، عکسی از خود و تایکا وایتیتی سر صحنه منتشر کرد و خبر از پایان فیلمبرداری این فیلم داد. 

بیشتر ببینید : بهترین و پرمخاطب‌ترین سریال های خارجی ۲۰۲۰ – به همراه تریلر

تمام فیلم های مارول در فاز پنجم

کوین فایگی در طول کمیک-کان ۲۰۱۹ از چندین استراتژی دنیای سینمای مارول در فاز پنجم پرده‌برداری کرد. فاز پنجم فیلم‌های دنیای سینمایی مارول با اکران فیلم تور: عشق و رعد آغاز خواهد شد. فیلم‌های زیر قرار است در فاز پنجم اکران شوند.

سریال جدید شی هالک

بر اساس گفته‌ی کوین فایگی، بروس بار دیگر تنها هالک دنیای سینمای مارول نخواهد بود. با توجه به علاقه‌ی طرفداران به شی هالک، خواهرزاده‌ی بروس بنر ، جنیفر والترز به عنوان شی هالک در فیلم های در حال ساخت مارول ظاهر خواهد شد. تاکنون تایید شده است که مارک بوفالو و تیم روت به ترتیب در شخصیت‌های هالک و بیزاری در سریال ۱۰ قسمتی شی هالک به ایفای نقش خواهند پرداخت. 

پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه 

علیرغم مرگ دردناک چادویک بوزمن در ۲۸ آگوست ۲۰۲۰، ساخت پلنگ سیاه ۲ برنامه‌ریزی شده است. به نظر می‌رسد که این خبر ناگوار و تغییرات در هنرپیشه‌ها، روند تولید فیلم را تنها چند ماه به تاخیر انداخته است. 

فیلمبرداری در جولای ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و قرار است شوری لتیتیا رایت نقش بیشتری را در فیلم ایفا کند. همچنین گفته می‌شود که شوری برای به دست آوردن عنوان پلنگ سیاه بعدی تلاش می‌کند. به گفته‌ی فایگی، به احترام چادویک قرار نیست کسی نقش او به عنوان تچالا را بازی کند. تاکنون تاریخ اکران این فیلم، سال ۲۰۲۳ تعیین شد که ممکن است به دلیل تاخیر در فیلمبرداری تغییر پیدا کند. 

پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه

فیلم کاپیتان مارول ۲ محصول ۲۰۲۱

استودیو مارول در ژانویه ۲۰۲۰، نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی سریال واندا ویژن، مگان مک دانل را برای نوشتن پیش‌نویس یکی دیگر از فیلم های مارول در حال ساخت یعنی کاپیتان مارول دو استخدام کرد. 

بری لارسون در نقش کارول به این فیلم باز خواهد گشت و به دلیل اهمیت شخصیت‌های فیوری و تالوس، انتظار می‌رود که ساموئل ال جکسون و بن مندلسون نیز نقش‌آفرینی کنند. تاریخ اکران کاپیتان مارول ۲ هنوز مشخص نشده است. 

در مالتینا بخوانید:معرفی و بررسی مجموعه فیلم های انتقام جویان

فیلم نگهبانان کهکشان ۳

سرنوشت نگهبانان کهکشان در انتهای فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی مشخص شد. انتظار می‌رود که پیتر کویل (کریس پرت) در فیلم نگهبانان کهکشان ۳ به دنبال گامورا (زوئی سالدانا) بگردد در حالی که راکت همچنان سعی می‌کند که بر غیبت ادیسون فائق آید. 

تاریخ اکران نگهبانان کهکشان ۳ در سال ۲۰۲۳ تعیین شده است. همچنین همزمان با فیلمبرداری قسمت سوم از این سری فیلم های مارول در حال ساخت، نگهبانان کهکشان ویژه تعطیلات نیز فیلمبرداری خواهد شد و در تعطیلات همان سال اکران می‌شود. 

فیلم چهار شگفت‌انگیز – شاید سال ۲۰۲۴

کوین فایگی در جریان کمیک-کان ۲۰۱۹ بیان کرد که چهار شگفت‌انگیز و جهش‌یافته‌ها به دنیای سینمایی مارول باز می‌گردند. انتظار می‌رود که هر دو فیلم با یکدیگر ادغام و در فاز پنجم دنیای سینمای مارول اکران شوند. انتظار می‌رود که اکران فیلم جدید چهار شگفت‌انگیز زودتر از سال ۲۰۲۴ صورت نگیرد. 

فیلم جدید کاپیتان آمریکا ۴

بلافاصله پس از قسمت پایانی سریال فالکون و سرباز زمستان، نوشتن قسمت چهارم کاپیتان آمریکا آغاز شد. احتمالا در این بخش، سم ویلسون به عنوان کاپیتان آمریکا در دنیایی که همچنان از بلیپ در حال بهبود است، ظاهر می‌شود.  

کاپیتان آمریکا 4

فیلم بلید 

کوین فایگی اعلام کرده است که ماهرشالا علی در نسخه‌ی دنیای سینمای مارول از بلید ایفای نقش خواهد کرد. انتظار می‌رود که این فیلم در فاز پنجم دنیای سینمای مارول اکران شود اما اطلاعات دقیقی از آن در دسترس نیست. با این وجود، انتظار می رود که پروژه زودتر از سال ۲۰۲۳ اکران نشود. 

لینک منبع: editorial.rottentomatoes.com