امروزه زندگی حیوانات خانگی مانند پرندگان، موش، گربه و سگ به عنوان یک هم زیستی مسالمت آمیز با انسان مطرح شده است. همانطور که می‌دانید بشر از سالیان دور توانسته روابط محکمی در کنار حیوانات به وجود آورد. حیوانات نیاز به مراقبت و نگهداری دارند و بشر هم به همدمی می‌خواهد که در کنارش باشد. زندگی صنعتی بشر در قرن اخیر به شدت فاصله آدمیان را از یکدیگر وسعت داده و انزوای حاصل ما را به نگهداری از حیوانات دوستداشتنی خانگی شوق داده است. سگ از آن دسته حیواناتی است که طرفداران زیادی دارد اما شرایط نگهداری و تغذیه مناسب سگ ها نیاز به توجه بیشتری دارد. این مسئله باعث شد تا در وبلاگ مالتینا به بررسی آن پرداخته و مطالب خوبی را برایتان آماده کنیم.

اغلب افراد به دلیل سرگرمی و پر کردن اوقات خود از انواع نژاد سگ در خانه‌های خود نگهداری می کنند. فراموش نکنید که نگهداری سگ کار آسانی نیست و فرایندی چند مرحله‌ای به شمار می رود. شیوه استحمام خاص، بازی کردن، تفریح و تغذیه مناسب سگ ها از جمله مهمترین شرایط نگهداری از این موجود است. پس لطفا قبل از تصمیم گیری در این رابطه، موارد و نکات لازم برای نگهداری از سگ را مورد توجه قرار دهید.

خیلی از افراد علاقه دارند تا از حیوانات خانگی دوستداشتنی مانند سگ نگهداری کنند اما به خاطر نگرانی‌هایی که درباره مشکلات و شرایط خاص آن دارند، سمت این کار نمی روند. ما در این مطلب سعی کردیم تا موضوعاتی را بیان کرده و با کاهش مشغله های ذهنی شما راه نگهداری از سگ را نشان دهیم.

شرایط را برای نگهداری سگ بسنجید

ابتدا قبل از انتخاب نوع حیوان خانگی خود شرایط خود را مشخص کنید؛ اینکه کودک دارید و او چه واکنشی خواهد داشت، حساسیت خاصی نسبت به حیوانات برایتان وجود دارد، چه مقدار از زمان خود را در خانه هستید و از اینگونه سوالات. به هرحال همانطور که گفتیم باید اطلاعات خود را در مورد یکسری موارد مانند تغذیه مناسب سگ ها افزایش دهید تا در ادامه به مشکلی بر نخورید.

با این وجود موارد ذکر شده تنها معیارهای تاثیرگذار در انتخاب سگ نیستند و شاید شرایط خاصی را تجربه می‌کنید. به هر حال توصیه ما این می‌باشد که با اطلاعات کاملی نسبت به انجام این کار اقدام کنید. در چنین شرایطی احساس رضایت بیشتری خواهید داشت و موقعیت بهتری را تجربه می‌نمایید.

انتخاب سگ به عنوان حیوان خانگی

انتخاب سگ به عنوان حیوان خانگی

سگ از محبوب ترین جیوانات خانگی

سگ ها بیش از هر موجود دیگری در سراسر دنیا به عنوان حیوان خانگی شناخته می‌شوند و طرفداران زیادی دارد. این موجودات بسیار دوستداشتنی بوده و قدرت یادگیری بالایی دارند. همه ما سگ را به عنوان مظهری از وفداری می‌شناسیم که داستان‌ها و فیلم های مختللفی در مورد آن منتشر شده است. علاوه بر این به سبب قوه بازیگوشی خود، شادی به همراه می‌آورند و البته حس امنیت به شما خواهند بخشید. باید اضافه کنیم که نژادهای فراوانی برای این حیوانات ذکر شده و از نمونه‌های با جثه کوچک مثل مینیاتوری گرفته تا درشت اندام طبقه‌بندی می‌شوند.

سگ ها می‌توانند آرام یا بازیگوش یا اینکه خیلی اهل ماجراجویی باشند، بنابراین با توجه به خلقیات خود به دنبال سگ مناسبی باشید. اگر شرایط مربوط به نگهداری و تغذیه مناسب سگ ها را بدانید، تجربه آسانی خواهید داشت. چراکه آنها حتی می‌توانند کارهای شما را انجام دهند، کافی است که آن را از سال‌های اول زندگی به خوبی آموزش دهید. اگر با این موجود بازی کنید موجبات لذت خود را فراهم خواهید کرد زیرا هم‌پای شما ادامه می‌دهند. به علاوه این موجود برای کودکان بسیار جذاب است و فرزندان شما کنار آن احساس امنیت می‌کند.

خانه برای نگهداری سگ می تواند گزینه مناسبی است؛ در صورتی که مراقبت‌های بهداشتی و واکسیناسیون، تغذیه، اسباب بازی و حس تعهد برای نگهدای این حیوان را داشته باشید. فراموش نکنید که این حیوان ارتباطات بسیار قوی به وجود می‌آورد و همدم خوبی به حساب می‌آید و عمری در حدود ۱۰ تا ۱۵ سال دارد.

تغذیه مناسب سگ ها و شرایط نگهداری آنها

دکتر گری ریچتر، یکی از دامپزشکان مجرب و ماهر آمریکایی می‌باشد که تحقیقات وسیعی درباره نحوه مراقبت از سگ‌ها و تغذیه مناسب‌شان انجام داده است. دکتر ریچتر نویسنده کتاب شگفت انگیز “راهنمای نهایی سلامت حیوانات خانگی” است که این کتاب عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال را بدست آورد. در این کتاب شما یاد می‌گیرید که به سگ خود در داشتن زندگی طولانی‌تر و بهتر کمک کنید. امروزه روش‌های زیادی جهت نگهداری از سگ‌ها وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید سلامت حیوانات خانگی خود را صرف نظر از سن آنها، حفظ نمائید.

تغذیه مناسب سگ ها و شرایط نگهداری

غذای سگ

دکتر گری ریچتر در دو بیمارستان مختلف دامپزشکی فعالیت داشته است، یکی بیمارستان دامپزشکی Montclair در اوکلند کالیفرنیا که یکی از ۱۰ بیمارستان برتر دامپزشکی در ایالات متحده می‌باشد و دیگری بیمارستانی تحت عنوان مراقبت جامع دامپزشکی است. راز موفقیت این دامپزشک آمریکایی، ترکیب مکتب فکری شرق و غرب و ایجاد یک روش جدید درمانی بوده و بر این باور است که هیچکسی مانند او نمی‌تواند با حیوانات ارتباط برقرار کند و در تامین سلامت آنها موثر باشد.

اگر سگ شما :

  • کم انرژی است
  • بدنش خارش دارد
  • اگر گوش آنها قرمز است
  • اگر نفس یا مدفوع آنها بوی خیلی بدی می دهد
  • اگر مفاصل آنها درد می کند یا …

این هشدارها را جدی بگیرید و نسبت به تامین سلامت سگ خود کوشا باشید.

  • وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، از تغذیه به عنوان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عامل یاد می‌شود.

امروزه بیشتر افرادی که دارای حیوانات خانگی مانند سگ هستند، از غذاهای خشک و کنسرو شده سگ که در فروشگاه‌ها وجود دارد، برای تغذیه آنها استفاده می‌کنند. این غذاها علاوه بر دارابودن مواد نگهدارنده از ویتامین، آنتی‌اکسیدان، پروبیوتیک و آنزیم‌های گوارشی کمی برخوردارند که صرفا نیازهای غذایی آن حیوان را تامین می‌کنند. برای مثال، امگا ۳ یکی از مواردی است که وجودش در غذاهای مصرفی انسان و حیواناتی از جمله سگ ضروری بوده اما در غذاهای کنسرو شده و خشک به مقادیر بسیار کم و ناچیز یافت می‌شود.

انتخاب تغذیه مناسب سگ

یکی از نکات آزاردهنده درباره مواد غذایی موجود در فروشگاه‌ها این است که تصاویر روی بسته‌بندی مواد غذایی بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسند، در حالیکه واقعیت برعکس این قضیه می‌باشد. کارخانه‌هایی که مواد غذایی مورد نیاز سگ‌ها را تولید می‌کنند،  مواد سالم در دسترس خود را در دمای فوق العاده بالا تهیه می‌کنند که در طول این فرآیند تمامی مواد مغذی آن از بین می‌رود. در نهایت شما غذایی را برای سگ خود خریداری کرده‌اید که همه‌ی مواد خوب آن از بین رفته و دارای مواد نگهدارنده و مضر است و مدت زمانی طولانی را در قفسه فروشگاه‌ها سپری کرده‌اند.

گلیکوزیشن‌هایی که در غذای سگ وجود دارد در نتیجه پختن غذا در دمای بالا ایجاد می‌شوند و باعث بروز آلرژی ، نفخ شکم ، مشکل در بوی دهان، خارش ، ناراحتی در مفاصل آنها ، مشکل در گردش خون در هنگام پیر شدن و حتی سرطان می‌شود. مایایلارد ماده شیمیایی خطرساز دیگری است غذای سگ را قهوه‌ای رنگ می کند و مقدار این مایایلاردهای  سمی در غذای سگ‌ها تا ۱۲۲ برابر بیشتر از چیزی است که یک انسان به صورت روزانه آن را مصرف می‌کند. بروز بیماری‌های مختلف در سگ‌ها ناشی از وجود مواد مضری است که در غذایشان وجود دارد.

دکتر گری ریچتر درباره تغییر مهم زندگی‌اش چنین می‌گوید:

در سال ۱۹۹۶ من دانشجوی جوان دامپزشکی بودم و پرونده‌ی اسبی به نام اسلای روبرو شدم. این اسب بدلیل مشکلات گوارشی وحشتناکی که داشت، نمی‌توانست غذا بخورد. اعضای هیئت علمی آن بیمارستان از تمامی روش‌های ممکن جهت درمان این حیوان استفاده کرده بودند که متاسفانه هیچکدام نتیجه بخش نبود. در همان زمان یک دامپزشک طب سنتی چینی با استفاده از شیوه‌های سنتی چینی به مداوای اسلای پرداخت.

این پزشک چینی، پس از تجزیه و تحلیل دهان ، مدفوع و … به بیماری‌اش پی برد و با ترکیب برخی گیاهان دارویی، معجونی برای اسلای تهیه نمود. این اسب بدلیل غذا نخوردن قدرت بلع خود را از دست داده بود و به همین دلیل دکتر و گری با همکاری یکدیگر لوله‌ای را به آرامی داخل بینی Sly قرار دادند تا از آن طریق دارو وارد معده‌اش بشود. این کار به مدت سه روز انجام شد و از روز چهارم به بعد پیشرفت‌هایی در سلامت اسلای قابل مشاهده بود. این حیوان دوباره شروع به غذا خوردن کرد و روز به روز وضعیت جسمانی‌اش بهتر شد. با گذشت یک هفته، اسلای سلامت کامل خود را بدست آورد و به خانه‌اش بازگشت.

بهترین راه برای بهبود تغذیه سگ چیست؟

بهبود تغذیه سگ

تنوع غذای سگ

بسیاری از افرادی بیش از یک سگ دارند از غذاهای خشک و کنسروی استفاده می‌کنند، چرا که این کار بسیار راحت و کم هزینه است.

وجود  مشکلاتی در رژیم غذایی خام دکتر گری ریچتر را ترغیب کرد تا فکری به حال این وضعیت نماید. از همین رو، آنها اقدام به ساخت پودری حاوی ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی، امگا۳، پلی ساکاریدها، تقویت کننده سیستم ایمنی و سایر مواد موردنیاز بدن سگ نمودند و برای ساخت این پودر ابتدا از ده ماده مفید و مغذی استفاده کردند که بعدها این تعداد به ۲۰ و ۴۰ مورد ارتقا یافت. این پودر که به آن “Nutra Thrive” می‌گویند، ترکیبی از ۴۰ مکمل مختلف در یک پودر است.

حفره سگ سالم دارای نظمی خاص است و اگر سگ شما از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نباشد، این حفره‌ها دچار مشکل می‌شوند و بوی بدی ایجاد می‌کنند. درمان این بیماری نیازمند مصرف پروبیوتیک‌ها بوده و سه نوع اسید آمینواسید در این پودر وجود دارد که در درمان این بیماری موثر است. این پودر همچنان دارای آنزیم های گوارشی جهت هضم بهتر غذا، عدم ابتلا به نفخ ، جلوگیری از بروز یبوست یا اسهال و رفع بوی بد دهان می‌باشد. crominex موجود در این پودر با پشتیبانی از عملکرد مفصل و افزایش تحرک، به سگ‌هایی که از ناراحتی مفاصل رنج می‌برند، کمک می‌کند. کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون و حفظ سلامت مغز از دیگر مزایای مصرف “Nutra Thrive” کمک می کند.

آیا درباره قارچ طول عمر چیزی شنیده‌اید؟

قارچ طول عمر معروف به ریشی قرن‌هاست که به دلیل فواید بالایی که دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اخیراً یک تن از مطالعات بالینی غربی ، قدرت شگفت انگیز این قارچ‌ها در افزایش ایمنی و طول عمر سگ‌ها را تأیید کرده است. مصرف این قارچ‌ها علاوه بر افزایش سلامتی و بهبود سیستم ایمنی سگ، شما را از رفتن به دفتر دامپزشکی باز می‌دارد. قارچ‌های طول عمر در از بین بردن ناراحتی مفاصل ، تنگی نفس و حتی حساسیت‌های کوتاه مدت موثر است.

Nutra Thrive در فروشگاه‌ها موجود نیست و برای خرید این ۴۰ ماده باید به صورت آنلاین اقدام کنید. اما اگر بخواهید این ۴۰ ماده را جداگانه بخرید، صدها دلار در ماه هزینه خواهید کرد. از همین رو ما روشی آسان تر را برای شما ایجاد کرده‌ایم که به واسطه آن می‌توانید Nutra Thrive را با هزینه‌ای کمتر بدست بیاورید. بنابراین این فرمول علاوه بر مقرون به صرفه بودن بسیار هم آسان است.

خوشبختانه محصولات متنوع و زیادی در این زمینه توسط فروشگاه مالتینا ارائه شده که به سادگی قابل تهیه است. در صورتی که خواستار مشاهده انواع غذای مناسب سگ هستید، از طریق لینک زیر محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در پایان

اگر شما یک رژیم ۱۰۰% خام را برای سگ خود در نظر بگیرید، به راحتی می‌توانید گوشت را از رژیم غذایی این حیوان حذف کنید. این روش بدلیل پرهزینه بودن مختص افرادی است که یک سگ در خانه دارند و به سلامت و وضعیت جسمی آن اهمیت زیادی می‌دهند. برای افرادی که سگ دارند مسئله تغذیه اهمیت فراوانی دارد، اگرچه بسیاری از غذاهایی مانند گوشت، مرغ، جگر و ماهی بعنوان منبع پروتئین، برنج و سیب زمینی بعنوان کربوهیدرات، هویج و سبزیجات بعنوان منابع ویتامینی استفاده می کنند اما بحث سلامت اهمیت بیشتری دارد. بنابراین توصیه می کنیم در هر شرایطی به مسئله تغذیه مناسب سگ توجه ویژه‌ای نمایید.

برخی از مواد غذایی جزو دسته ممنوعه برای حیوان خانگی شما قرار دارند که احتمال صدمه زدن را بالا می‌برند. امیدواریم که مطلب فوق به شما در تصمیمگیری بهتر در این مسئله کمک کرده باشد تا زندگی سالمی برای خود و حیوان خانگیتان فراهم نمایید. پیشنهاد می کنیم با جستجویی کوتاه در وبلاگ مالتینا از سایر مطالب ما در زمینه‌های مختلف استفاده کنید. بخش اطلاعات عمومی موضوعات دسته‌بندی شده‌ای را در مورد مباحث مختلف مطرح کرده که خواندن آنها خالی از لطف نیست!

مطلب فوق را از طریق رسانه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک گذاشته و بر محبوبیت ما بیافزایید. در پایان سوالات و پیشنهادات خود را در مورد موضوعات منتشر شده از طریق درج کامنت در بخش نظرات به گوش ما برسانید.