باور کنید که مد و فشن، راه‌کارهای ایده‌آلی برای جذاب‌تر شدن، جوان‌تر به نظر رسیدن و زیبایی‌تان در آستین دارد. کافی‌ است به آن اعتماد کنید و از ترفندهایش به نفع خودتان بهره ببرید. ظاهر جذاب و ایده‌آل، لزوما داشتن قدی بلند یا اندامی فوق‌متناسب نیست. ظاهر جذاب، ظاهری است که به استایل و سبک پوشش و آرایش آن توجه شده است. کسانی که می‌دانند چه لباسی بپوشند، چطور مدل موها و آرایش‌شان را مدیریت کنند و در هر جمع و موقعیتی چطور به نظر برسند، در مسیر درستی در دنیای مُد قرار دارند. گاهی‌اوقات، تغییر نکاتی ساده در استایل، می‌تواند مانع از پیر به نظر رسیدن شود و ظاهرتان را از این رو به آن رو کند.

پیر به نظر رسیدن و خطاهای استایل و پوشش:

پیر به نظر رسیدن - جنیفر آنیستون

قبول دارید که داشتن ظاهری دلخواه باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود؟ منظور از ظاهری دلخواه، این است که وقتی جلوی آینه ظاهر می‌شوید، خودتان از خودتان راضی باشید و لذت ببرید. منظور به هیچ‌عنوان، تبدیل کردن صورت و اندام‌تان به کلیشه‌های رایجی که دوست دارند همه افراد به ویژه زن‌ها را شبیه به هم کنند نیست. از عمل‌های عجیب و غریب زیبایی و جوان‌سازی هم حرف نمی‌زنیم. ما فقط می‌خواهیم به شما نشان بدهیم که توجه به استایل و کشیدن خط قرمز دور برخی نکات باعث می‌شود تا جوان‌تر و جذاب‌تر شوید و خودتان بیشتر از هر کس از ظاهرتان لذت ببرید.

پیر به نظر رسیدن و خطاهای رایج در لباس

پیر به نظر رسیدن - خطاهای استایل

گاهی‌اوقات، انجام ندادن بعضی کارها به اندازه انجام دادن و عملی کردن برخی کارهای دیگر حائز اهمیت است. پس با ما همراه باشید تا از دنیای مد و پوشاک، فشن و مدل مو و… برای‌تان بگوییم و به شما نشان بدهیم که اگر بعضی از اقدامات را در سبک و استایل ظاهری‌تان کنار بگذارید، مانع از پیر به نظر رسیدن خود می‌شوید و راضی‌تر خواهید بود. در این صورت در جلسات کاری، مهمانی‌ها و حتی روزهایی که در خانه می‌گذرانید، حس و حال بهتری خواهید داشت. با گروه مد و پوشاک مالتینا همراه باشید تا از خطاهای رایج استایل و سبک پوشش که شما را پیرتر نشان می‌دهد، آگاه شوید:

۱. مشکی آری؛ اما نه از سر تا پا

پیر به نظر رسیدن - استایل مناسب سن

لباس مشکی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مجالس رسمی است و حتی در شرایط دیگر و موقعیت‌های غیررسمی هم بر تن و اندام‌تان می‌نشیند و ریسکی در انتخاب آن وجود ندارد. اما اگر از فرق سر تا نوک پا را مشکی بپوشید، احتمال پیر به نظر رسیدن شما، بیش از پیش خواهد شد. پس همیشه سعی کنید که با اضافه کردن اندکی رنگ و شادابی به استایل مشکی‌تان، آن را جذاب و جوانانه‌تر کنید.

دنیای رنگ‌ها، آن‌قدر متنوع است که برای این کار، اصلا دچار مشکل نخواهید شد و قطعا انتخاب‌های گوناگونی پیش روی‌تان است. مثلا از اکسسوری‌های رنگی و روشن استفاده کنید یا آرایشی براق و روشن داشته باشید. اگر موهای‌تان را هم مشکی پرکلاغی کرده‌اید و تمام تیپ‌تان مملو از رنگ مشکی است، حداقل سه- چهار سالی پیرتر جلوه خواهید کرد. این همه رنگ در طبیعت وجود دارد که می‌توان از آنها الهام گرفت. پس سر تا پا مشکی پوشیدن را کنار بگذارید، دوست عزیز!

۲. لباس‌ها بدون مدل و گشاد؛ پنهان شدن از چشم دنیا

پیر به نظر رسیدن - لباس بدون مدل و گشاد

کسانی که لباس‌های گشاد و بدون مدل می‌پوشند، انگار از چشم دنیا فراری هستند. حتی اگر اندام‌تان در وضعیت ایده‌آلی نباشد و کاملا متناسب به نظر نرسد باز هم مشکلی نیست. باید تلاش کنید تا لباس‌هایی به تن کنید که انحنای کمر و برجستگی‌های دیگر بدن‌تان را به خوبی نشان می‌دهند. لباس‌های گشاد، کاملا راسته و بدون شکل و برش‌های خاص باعث پیر به نظر رسیدن می‌شوند. پس آنها را کنار بگذارید.

۳. دامن‌های بلند؛‌ خیلی خیلی بلند

پیر به نظر رسیدن - استایل جوانانه

بعضی از خانم‌ها معتقدند که پوشیدن دامن کوتاه برای سن و سال‌شان مناسب نیست. اول باید بگوییم که سن، واقعا یک عدد است و نباید به دلیلی برای محدود شدن‌تان در ابعاد مختلف زندگی بدل شود. از آن که بگذریم، دامن‌های بلند تا زیر پا، شما را پیر نشان می‌دهند. حتی کسانی که دوست ندارند، دامن کوتاه بپوشند و فکر می‌کنند این کار برای سن‌شان نامناسب است هم از پیر به نظر رسیدن ،خوشش‌شان نمی‌آید.

پس بهتر است، دامن‌های خیلی بلند را هم کنار بگذارید و به سراغ دامن‌های میدی یا به عبارت دقیق‌تر، دامن‌هایی با قد متوسط بروید. این دامن‌ها را با انواع کفش‌ها بپوشید و جوان‌تر به نظر برسید. البته یادتان باشد که دامن بلند هم در بعضی فصول و موقعیت‌ها عالی خواهد بود. مثلا کنار دریا یا در روزهای گرم تابستان، پوشیدن دامن ماکسی و صندل، ایده خوبی خواهد بود اما نه همیشه و در همه مهمانی‌ها و اوقات.

۴. لباس زیر نامناسب؛ خطای استراتژیک

پیر به نظر رسیدن - لباس زیر مناسب

لباس زیر مناسب هم یکی از مواردی است که می‌تواند مانع از پیر به نظر رسیدن شود. یادتان باشد که سوتینی که حدود ۴ تا ۵ سال پیش خریده‌اید، احتمالا دیگر مناسب بدن‌تان نیست. تغییرات هورمونی و وزن بدن و…، شکل و حالت سینه‌ها را عوض می‌کند. پس باید یادتان باشد که هر سال، لباس زیر مناسب اندام‌تان را بخرید و به لباس‌هایی که سال‌ها پیش خریده‌اید، اکتفا نکنید.

در اثر گذر زمان، بند لباس‌های زیر شُل و خراب می‌شوند، کِش‌های موجود در آن یا به طور کلی شکل و حالت‌شان عوض می‌شود و دیگر گزینه خوبی برای بهتر نشان دادن اندام‌تان نخواهند بود.

لباسی که اندام را خوب نشان نمی‌دهد و باعث از بین رفتن جلوه لباس‌های رویی می‌شود باید سریعا کنار گذاشته شود. چون احتمال اینکه پیرتر به نظر برسید، زیاد می‌شود. همیشه به دنبال لباس زیر باکیفیت باشید و آن را سالانه عوض کنید. یادتان باشد که نیمی از جلوه لباس‌های رویی‌تان وابسته به شکیل بودن لباس زیر است.

۵. شلوارهای تنگ و چسبان؛ فدا کردن زیبایی و پیر به نظر رسیدن

پیر به نظر رسیدن - شلوار جین تنگ

شلوارهای بسیار تنگ و چسبانی که در انگلیسی به اسکینی(skinny) معروف هستند هم باعث پیر به نظر رسیدن می‌شوند. البته دلیل این نیست که تنگ یا گشاد بودن لباس‌ها، سن و سال دارد. خیر! اما نکاتی درباره شلوارهای تنگ و چسبان وجود دارد که موجبات افزایش سن ظاهری را فراهم می‌آورد. برای مثال، بیشتر افراد، اندامی متناسب و بدون چربی ندارند.

به همین خاطر، زمانی‌که یک شلوار چسبان می‌پوشید، چربی‌های ناحیه شکم و کمر در بخش بالای شلوار تجمع می‌کنند و ظاهری ناخوشایند به وجود می‌آورند. ضمن اینکه تمام خط و خطوط پاها هم به خوبی به نمایش گذاشته می‌شود. چاق‌تر جلوه کردن باعث پیر به نظر رسیدن می‌شود. پس شلوارهای تنگ و چسبان نپوشید.

۶. عینک‌های بزرگ و سنگین؛ نقاب کهنسالی

پیر به نظر رسیدن - عینک مناسب چهره

بعضی از افراد برای پنهان کردن چین و چروک‌های اطراف چشم‌ها از عینک‌هایی با قاب حجیم و بزرگ استفاده می‌کنند. این کار بسیار اشتباه است. زیرا قاب‌های بزرگ و حجیم، روی صورت سایه‌هایی به وجود می‌آورد که صورت را پیرتر جلوه می‌دهد.

به جای استفاده از این مدل عینک‌ به سراغ گزینه مناسب چهره‌تان بروید و عینک مناسب برای خود خریداری کنید. مطمئن باشید که ایجاد یک تغییر ساده، مثلا استفاده از یک عینک هماهنگ با چهره، شما را از پیر به نظر رسیدن ، فرسنگ‌ها دور خواهد کرد.

۷. پوشاندن گردن؛ پنهان‌کاریِ دردسرساز

پیر به نظر رسیدن - رفع چروک گردن

بیشتر خانم‌ها با افزایش سن، دل‌نگران چروک‌هایی هستند که در گردن‌شان ظاهر می‌شود. متأسفانه، گردن از جمله نخستین بخش‌هایی از بدن است که شروع به چروک شدن می‌کند. خب، طبیعی است و تقریبا هیچ‌کس دوست ندارد که زیبایی و صافی پوستش به مرور زمان تغییر کند اما چاره چیست؟ باید با تمام ویژگی‌های سنی خود کنار آمد و تغییرات را به گرمی در آغوش کشید.

پوشاندن گردن با دستمال گردن یا استفاده از لباس‌های یقه اسکی اصلا فکر خوبی نیست و باعث پیر به نظر رسیدن می‌شود. این کار نشان می‌دهد که در حال پنهان‌کاری هستید و احتمالا زیر نقاب گردن‌تان، پوستی پیر دارید. این کار را نکنید. حتی اگر چروک دارید باز هم به سراغ لباس‌هایی با یقه مناسب اندام‌تان بروید و بدانید که اعتماد به نفسی که از پوشیدن لباس دلخواه‌تان در شما جاری می‌شود، بسیار ارزشمندتر از پوشاندن تعدادی چروک روی گردن  است.

پیر به نظر رسیدن و خطاهای رایج در آرایش مو

پیر به نظر رسیدن - استایل موی جوانانه

آرایش موها هم در پیر به نظر رسیدن بسیار مهم است. اگر مدل مناسبی انتخاب نکنید حتی ۱۰ سال از خودتان پیرتر به نظر خواهید رسید. بعضی از افراد، فکر می‌کنند که با بالا رفتن سن باید موهای‌شان را کوتاه کنند و دور مدل‌های مختلف را خط بکشند. چنین ایده‌ای اشتباه و نادرست است. به مدل موی جذاب ستارگان سینما نگاه کنید، علایق‌تان را در نظر بگیرید و یادتان باشد، راه‌کارهایی آرایشی برای مو وجود دارد که سن و سال‌تان را کمتر از چیزی که هست نشان می‌دهد. پس با آنها آشنا شوید و حداقل یک دهه به عقب بازگردید و جوان‌تر شوید:

۱. چتری صاف و پُر؛ پوشاندن چروک‌ها

پیر به نظر رسیدن - مدل موی چتری

بعضی از افراد با داشتن چتری پُر و صاف به دنبال پوشاندن چروک‌های روی پیشانی خود هستند. اما این کار یک خطای بزرگ است و باعث می‌شود که حس پنهان‌کاری برای پوشاندن یک ایراد و نقص در ظاهرتان به وجود بیاید. واقعیت این است که برای پوشاندن چین و چروک‌های پیشانی باید به دنبال راه‌کارها و محصولات مراقبتی پوست باشید. فراموش نکنید، در نظر گرفتن شکل چهره و صورت و تیپ و استایل‌تان برای مدل دادن به موها از هر چیز دیگری مهم‌تر است. اگر مدل موی جذاب و مناسبی برای خود انتخاب کنید دیگر لازم نیست دل‌نگران چروک‌های روی پیشانی باشید. به جای چتری‌های صاف و پُر به سراغ مدل‌های کج و اریب بروید و شیک‌تر و جوان‌تر به نظر برسید.

۲. موهای بلند؛‌ خداحافظی با قیچی

پیر به نظر رسیدن - مدل موی کوتاه

موهای بلند و بدون خرد شدن و حالتی خاص هم باعث پیر به نظر رسیدن می‌شوند. بهتر است از آرایشگرتان بخواهید که متناسب با شکل سر و حجم موها، مدلی را برای‌تان پیاده‌سازی کند که دارای رشته‌های موی خرد شده است و صورت‌تان را شاداب‌تر نشان می‌دهد. موهای یک‌دست بلند و دراز، شما را پیر نشان می‌دهد و جوانی و طراوت را از آن دور می‌کند. پس بهتر است، موهای‌تان را خرد کنید و به آن مدل بدهید.

۳. موهای خشک و صاف؛ یکنواختی و دوری از تنوع

پیر به نظر رسیدن - مدل موی شیک

پیر به نظر رسیدن برای هیچ‌کس خوشایند نیست اما استفاده از ترفندهایی برای جوان‌تر جلوه کردن و خوش‌استایل بودن برای همه مقدور است. پس با افزایش سن، استفاده از موس‌ها و نرم‌کننده‌های مو و فرآورده‌های دیگری را که باعث شادابی و محافظت از مو هستند، کنار نگذارید و فراموش نکنید. موهای صاف و خشک، سن را بیشتر از آنچه هست، نشان می‌دهند.

۴. رنگ تیره مو؛ بازگشت به مشکی

پیر به نظر رسیدن - رنگ موی خوب

انتخاب رنگ موی تیره هم کار اشتباهی است و به پیر به نظر رسیدن کمک می‌کند. مثلا اگر موها را یکدست به رنگ مشکی پرکلاغی دربیاورید، دچار اشتباهی به شدت مهلک در آرایش مو و استایل شده‌اید. برای کاهش سن و جوان‌تر به نظر رسیدن از چند طیف رنگی در موها استفاده کنید. برای مثال، های‌لایتی که متناسب با رنگ پوست و موی اصلی‌تان باشد، گزینه‌ای به شدت جذاب خواهد بود.

۵. اتوی مو و سشوار؛ خشکی و بی‌حالتی مو

پیر به نظر رسیدن - اتوی مو

برای داشتن موهایی براق و سالم، وقت بگذارید. از محصولات مراقبتی مو استفاده کنید. اجازه ندهید که استفاده بیش از حد از سشوار یا اتوی مو و وسایل دیگر حالت دادن به موهای سر باعث شود که موها، خشک و بی‌حالت شوند. زمانی که طراوت و رطوبت طبیعی موجود در موها از بین می‌رود، سن‌تان بیشتر به نظر خواهد رسید. پس با هیدراته کردن بدن یعنی آب‌رسانی به آن، استفاده از مواد غذایی مناسب و پرهیز از وسایل خشک کردن و حالت دادن به مو، موهایی نرم و خوش‌حالت داشته باشید و جوان‌تر به نظر برسید.

در آخر

یادتان باشد که سن یک عدد است. این جمله کلیشه‌ای به نظر می‌رسد ولی حقیقت دارد. هیچ‌گاه خود را به خاطر سن و سال‌تان محدود نکنید و به دنبال ترفندهای اشتباهی نباشید که شما را پیرتر نشان می‌دهند. آزادانه زندگی کنید و با رسیدگی به تیپ و استایل‌تان، تنوع و شادابی را به لحظات خود دعوت نمایید. برای اینکه پیر به نظر رسیدن را دور بزنید و تیپی شاداب‌تر داشته باشید، نکاتی را که در این مقاله مطرح شد، جدی بگیرید. می‌توانید به فروشگاه بزرگ مالتینا هم سری بزنید و از انواع مدل‌های متنوع لباس موجود در آن در کنار محصولات بهداشتی و آرایشی متعددی که برای مراقبت از مو و پوست و… دارد، کمک بگیرید.

منبع: gracefulstory.comو rd.com