اجازه دهید این موضوع را این گونه شروع کنم: شروع کسب و کار بدون سرمایه اولیه امکان پذیر است. گاهی ممکن است شما ایده ای برای یک کسب و کار داشته باشید ولی پول و سرمایه اولیه را برای شروع آن نداشته باشید. اگر شما یک ایده عالی و موفقیت آمیز را برای شروع یک کسب و کار دارید، می توانید به راحتی کار خود را بدون داشتن هیچ گونه پول و سرمایه اولیه ای شروع کنید. شما به یک معجزه نیاز ندارید، اما باید گام های خاصی را برای شروع یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه بردارید.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 1

چگونه یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه را شروع کنید؟

افراد بسیاری هستند که شکایت می‌کنند که می‌خواهند یک کسب و کار را شروع کنند اما سرمایه کافی ندارند. اگر یک ایده عالی برای شروع یک حرفه دارید، فقدان پول و سرمایه نباید شما را متوقف کند.

شما ممکن است بپرسید “چه مدل هایی از کسب و کار بدون سرمایه اولیه وجود دارند؟”

در اینجا برخی از برندهایی که کار خود را بدون هیچ گونه سرمایه ای شروع کرده اند را برای شما بیان کرده ایم:

رستوران‌های زنجیره ای: در سال ۱۹۷۸، “جان مکی” و “رنه لاوسون” مقداری پول از دوستان و خانواده خود قرض گرفتند تا اولین فروشگاه خود را در “آستین تگزاس” باز کنند. بعد از اینکه این دو نفر مجبور شدند آپارتمان خود را تخلیه کنند، در همین فروشگاه‌شان زندگی نیز می‌کردند.

اپل، دیزنی، گوگل، هارلی دیویدسون، هیولت پاکارد، ماشین های لوتوس، ماتل، شرکت یانکی کندل، همه کار خود را در یک گاراژ آغاز کردند.

یک مثال خوب دیگر “نایک” است. موسسین این شرکت، فیلیپ نایت و بیل بومرمان، در ابتدا کفش‌ها را در صندوق عقب ماشین می‌چیدند و اقدام به فروش‌شان می‌کردند.

شرکت “دِل” هم بدون سرمایه اولیه شروع کرده است. مایکل دل در ابتدا کار خود را به عنوان یک ظرفشور آغاز کرد و در هر ساعت حدود ۲.۳۰ دلار دستمزد می گرفت. پس از مدتی او توانست لپتاپ های خود به بازار عرضه کند.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 2

شغل خود را ادامه بدهید

شروع یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه ممکن است خطرناک باشد. شما به هیچ عنوان نباید به توانایی مالی خانوادتان تکیه کنید. هرچه کمتر کار کنید به مراتب فشار عصبی کمتری را تحمل می کنید. هنگامی که کسب و کار خود را شروع می کنید، آماده نیستید که پرداخت های خود را به صورت نقدی پرداخت کنید. درست است که شما باید کار سخت‌تری انجام دهید، اما شما می‌توانید حساب‌های خود را زمانی که کسب و کارتان رشد کرد، پرداخت کنید. هنگامی که کسب و کار شما شروع به درآمد زایی کرد می‌توانید به توسعه و گسترش آن فکر کنید.

به انجام کارهایی که بلد هستید، بپردازید

احساسات و تجربیات خود را بررسی کنید. به جای تلاش برای شروع یک کسب و کار که خارج از توانایی های شماست، حرفه ای را آغاز کنید که در آن تخصص دارید. کار خود را بر اساس مهارت ها و دانش‌تان آغاز کنید. درست است که شما می‌توانید مهارت‌های جدید یاد بگیرید، اما برای این کار به زمان نیاز دارید. اگر می‌خواهید کسب و کاری را فورا شروع کنید، باید بر کاری که سال‌ها در آن تجربه دارید تمرکز کنید.

یادگیری مهارت های جدید به زمان و هزینه‌های زیادی نیاز دارد. شما ممکن است مجبور شوید دوره های تخصصی و مجوزهایی را دریافت کنید و از توصیه های مشاورین استفاده کنید. کار کردن در حوزه هایی که با آن آشنایی دارید، به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد.

همه کارها را خود انجام دهید

شروع کسب و کار بدون سرمایه اولیه به این معنی است که شما باید یاد بگیرید که تمامی فعالیت ها را خود انجام دهید و نقش یک مدیر و کارمند را هم زمان داشته باشید. از آنجا که شما بودجه ای برای استخدام افراد جدید ندارید، باید تمامی مسئولیت‌ها را خود بر عهده بگیرید. انجام تمامی کارها توسط خودتان باعث می‌شود درآمد بیشتری داشته باشید. این کار بسیار دشوار است، اما تنها راه ایجاد ذخایر نقدی در هنگام شروع کسب و کار بدون سرمایه اولیه است.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 3

ارائه یک سرویس

شما می توانید بدون داشتن سرمایه یک کسب و کار عالی را شروع کنید. شما می توانید یک کسب و کار خدماتی را به صورت عملی بدون داشتن هیچ گونه نقدینگی آغاز کنید. به جای پول، آنچه که شما نیاز دارید توانایی بازاریابی و جذب مشتری است. حتی اگر در نهایت بخواهید به تولید یک محصول بپردازید، داشتن یک کسب و کار خدماتی در ابتدا می تواند به شما کمک شایانی بکند. برای کسب درآمد رویایی خود، از کارهای خدماتی استفاده کنید. در اینجا نمونه ای از این کارها برای ایده گرفتن شما مطرح شده است:

شرکت ۳M به عنوان یک شرکت معدنی کار خود را شروع کرد و به فروش کاغذ پوستی و نوار چسب پرداخت.

مایکروسافت با پیاده سازی برنامه های توسعه نرم افزاری، شروع به کار کرد.

شرکت ۳۷signals قبل از ایجاد محصولاتی مانند Basecamp به عنوان طراح وب کار خود را آغاز کرد.

در اینجا بیش از ۱۲۶ کسب و کار خدماتی که امروز می توانید بدون هیچ پولی شروع کنید، برای شما بیان شده است. سعی کنید یکی از این کسب و کارهای بدون سرمایه اولیه را انتخاب کنید و کار خودتان را آغاز کنید:

  1. یک وبلاگ بسازید

شما می توانید با ساختن وبلاگ درآمد قابل توجهی به دست آورید. شما همچنین می توانید کسب و کار خود را به عنوان یک وبلاگ نویس حرفه ای آغاز کنید. برای راهنمایی گام به گام در مورد چگونگی شروع وبلاگ نویسی می‌توانید در اینترنت جست‌وجو کنید.

هنگامی که شما بتوانید میزان بازدید از سایت خود را افزایش دهید، درآمدتان بسیار زیاد خواهد شد. شما می توانید با تبلیغات محصولات مختلف در سایت خود فروش آنها را افزایش دهید.

  1. عکاسی هوایی

آیا شما یک هواپیمای بدون سرنشین دارید؟ این می تواند فرصتی برای تبدیل آن به یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه شود. این خدمات به طور گسترده در بازار املاک و مستغلات و بسیاری از کسب و کارهای دیگر استفاده می‌شوند.

  1. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک راه عالی برای به دست آوردن یک درصد از فروش بدون نیاز به ایجاد یک محصول است.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 11

  1. تعمیرات لباس و خیاطی

ارائه خدمات تعمیرات لباس و خیاطی یک کسب و کار بزرگ است. اگر کار شما خوب باشد و قیمت مناسبی هم داشته باشید به راحتی می توانید با دیگران رقابت کنید و مشتری جذب کنید.

  1. خدمات حمل و نقل فرودگاه

افراد بسیاری که برای سفرهای خود از هواپیما استفاده می کنند، به این نوع خدمت احتیاج دارند.

  1. فروش مجدد در سایت آمازون

شما می توانید محصولات را در آمازون به فروش برسانید. اگر شما از پیدا کردن معاملات بزرگ و سود کردن لذت می‌برید، بازاریابی آمازون ممکن است کسب و کار بدون سرمایه اولیه خوبی برای شما باشد.

  1. بازسازی عتیقه جات

این کسب و کاری است که مشتریان مخصوص به خود را دارد و شما می‌توانید درآمد خوبی از آن به دست آورید.

  1. فروش آثار هنری

این کار به هیچ گونه سرمایه اولیه ای نیاز ندارد. شما فقط باید به دنبال مشتری برای آثار هنری مختلف بگردید.

  1. نگهداری از کودکان

نگهداری از کودکان فقط مختص افراد جوان نیست. خودتان را به عنوان همیار کودکان معرفی کنید تا مشتریان بالقوه ای به دست آورید.

  1. آشپزی

شما می توانید با استعدادی که در پختن غذاهای خوشمزه و متنوع دارید برای خود یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه و جانبی خوب را راه اندازی کنید.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 12

  1. خدمات تمیز کردن قایق

قایق‌ها یکی از بهترین سرگرمی افراد هستند. اما اکثر مردم ترجیح می‌دهند که شخص دیگری آن را برایشان تمیز کند.

  1. حسابداری

شما می‌توانید به دارندگان کسب و کارهای کوچک کمک کنید تا راحت تر به حساب های‌شان رسیدگی کنند.

  1. درست کردن نوشیدنی

شما می توانید نوشیدنی مخصوص خود را تولید و عرضه کنید. بسیاری از کارخانه های معروف در ابتدا کار خود را این گونه آغاز کردند.

  1. خرید و فروش دامنه اینترنتی

شما می توانید از این طریق برای خود یک کسب و کار خوب راه اندازی کنید و درآمد به دست آورید.

  1. مشاوره کسب و کار

اگر مهارت هایی دارید که به رشد یا مدیریت کسب و کار کمک می کنند، بازار کار بسیار خوبی برای شما وجود دارد. آیا شما حسابدار، استراتژیست، کارشناس بازاریابی و یا متخصص آی‌تی هستید؟ کسب و کارهایی وجود دارند که به خدمات شما نیاز دارند.

  1. ارائه اطلاعاتی درباره جزئیات خودرو

بسیاری از مردم مایل به پرداخت هزینه‌های بالاتر برای دانستن جزئیات خودروی خود هستند. این کسب و کاری است که در تعطیلات و آخر هفته‌ها بسیار رونق دارد.

  1. معامله خودرو

اگر می دانید چگونه می‌توانید یک معامله بزرگ انجام دهید و و از کار بر روی اتومبیل لذت ببرید، این مورد می تواند یک فرصت عالی برای تبدیل شدن شما به یک کارآفرین باشد.

  1. تمیز کردن فرش

شما می‌توانید این کسب و کار را با اجاره کردن تجهیزات مورد نیاز آغاز کنید.

  1. کترینگ

راه اندازی یک کترینگ نسبت به باز کردن رستوران نیاز به سرمایه بسیار کمتری دارد و برای شروع بسیار مناسب است.

  1. تعمیر تلفن همراه

بسیاری از مردم هنگام خراب شدن تلفن همراه‌شان ترجیح می‌دهند آن را تعمیر کنند، به جای اینکه یک تلفن نو بخرند. این خدمات می‌تواند یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه عالی ایجاد کند.

  1. مراقبت از کودکان

اگر شما علاقه مند به کودکان هستید، ممکن است برای شما یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه عالی باشد.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 13

  1. نصاب چراغ‌های جشن

اگر چه این یک کسب و کار فصلی است، اما برای شروع نیاز به سرمایه کم دارد.

  1. ویرایش مقاله برای دانشجویان

اگر شما قلم خوبی دارید، این یک کسب و کار عالی است. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما متوجه شده اند که شما یک ویرایشگر هستید و نمی‌خواهید این مقاله را برای آنها بنویسید.

  1. مشاوره تحصیلی

شما می توانید برای دانش آموزان مشاوره تحصیلی بدهید و به آنها کمک کنید تا در رشته مورد علاقه شان به تحصیل بپردازند و در عین حال کمترین هزینه را پرداخت کنند.

  1. فروش برای شرکت های دیگر

شرکت‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانید به عنوان فروشنده برای آنها کار کنید و کمیسیون خود را دریافت کنید. اگر شما با این شرکت‌ها مشارکت داشته باشید، می‌توانید به جای کمیسیون بخشی از سهام شرکت را دریافت کنید.

  1. آموزش استفاده از رایانه

شما می توانید اطلاعات خود در این زمینه را با استفاده از خدمات رایگان مانند اسکایپ و یا گوگل به دیگران ارائه دهید.

  1. پشتیبانی و تعمیر کامپیوتر

اکثر شرکت‌های کوچک نمی‌توانند یک کارشناس حرفه ای فناوری اطلاعات تمام وقت را استخدام کنند. اگر شما از کمک به افرادی که کامپیوترشان با مشکل مواجه شده است لذت می‌برید، می‌توانید این کار را آغاز کنید.

  1. نوشتن مطلب برای وبسایت ها

مطالب برجسته باعث تمایز وبسایت‌ها از یکدیگر می‌شوند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که بتوانند مطالب جالبی در سایت‌شان بارگذاری کنند.

  1. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا قلب SEO است. شرکت‌هایی که می‌خواهند رتبه در موتور جستجوی خود را بهبود ببخشند، مشتریان بالقوه شما هستند.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 14

  1. بخش پشتیبانی شرکت‌ها

شما می‌توانید به عنوان برون سپاری بخش پشتیبانی مشتریان شرکت‌ها را بر عهده بگیرید.

  1. کپی‌رایتر و مصحح

این کارها در دنیای اینترنت امروزی بسیار پرکاربرد هستند و شما می توانید درآمد خوبی از آنها کسب کنید.

  1. مشاور نرم افزار سفارشی

هنگامی که یک شرکت باید نرم افزار منحصر به فردی ایجاد کند، نیاز به یک مشاور نرم افزار سفارشی دارد.

  1. حسابداری

بسیاری از شرکت‌های کوچک، رسیدگی به حساب‌های خود را برون سپاری می‌کنند. شما می‌توانید خدمات حسابداری متنوعی مانند پیگیری جریان نقدی و گزارش هایی را ارائه دهید.

  1. مربی رقص

تمام آن چیزی که شما نیاز دارید آمادگی جسمانی و درک درستی از آهنگ‌ها است. دانستن بسیاری از سبک های رقص، یک مزیت است و این کار یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه خوب محسوب می‌شود.

  1. تجزیه و تحلیل داده ها

اگر شما این مهارت را دارید و می‌توانید داده های بزرگ را تجزیه و تحلیل کنید، می‌توانید درآمد خوبی را به عنوان یک مشاور تجزیه و تحلیل داده بدست آورید.

  1. خدمات کاهش بدهی

مهارت انجام تحقیقات می‌تواند به شما کمک کند که به مردم کمک کنید تا بدهی خود را کاهش دهند.

  1. اپلیکیشن های تلفن هوشمند را توسعه دهید

اگر بتوانید زبان برنامه نویسی مناسب را بیاموزید، می توانید خود یک اپلیکیشن تلفن همراه بنویسید و یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه فوق العاده را راهندازی کنید.

  1. دی‌جی

این کار می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد. شما باید به پخش موسیقی در مهمانی‌ها بپردازید. اگر شما شب‌ها و در تعطیلات کاری برای انجام دادن ندارید، این شغل می توانید برای‌تان بسیار مناسب باشد.

  1. نگهداری از سگ ها

این یک کار آسان برای دوستداران سگ است. برای انجام این شغل شما باید آمادگی جسمانی خوبی داشته باشید.

  1. راننده آژانس

شما می توانید فعالیت خود به عنوان یک راننده آژانس شروع کنید. همچنین با تکنولوژی های جدیدی مانند اسنپ می‌توانید کار خود را رونق بخشید.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 15

  1. فروش از طریق کلی‌فروشی ها

شما می‌توانید تخفیف های فروشگاه های مختلف را به اطلاع افراد برسانید و از این طریق کسب درآمد کنید.

  1. نوشتن کتاب الکترونیکی

نوشتن کتاب‌های الکترونیکی می‌تواند مبالغ هنگفتی را برای شما به ارمغان بیاورد. تمام آن چیزی که نیاز دارید توانایی نوشتن و مهارت‌های تحقیقاتی است.

  1. ویرایش مطالب

افراد بسیاری نیاز به این گونه خدمات دارند مانند دانشجویان و کسانی که در مطبوعات فعالیت می‌کنند.

  1. مراقبت از سالمندان

بسیاری از سالمندان نیاز به مراقبت دارند و باید به طور دائم بررسی شوند. اگر شما توانایی انجام این کار دارید، می توانید درآمد خوبی به دست آورید.

  1. جست‌وجو کننده راهکار

با دانش درست، شما می‌توانید پول زیادی را برای کمک به کسب و کار دیگران به دست آورید. تعداد زیادی کسب و کار در حال حاضر وجود دارند که در پی راهکارهایی برای مشکلات‌شان هستند. شما می‌توانید یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه را شروع کنید.

  1. فروش محصولات کشاورزی

شما می‌توانید محصولات کشاورزی را از کشاورزان خریداری کرده و در بازارهای محلی به فروش برسانید.

  1. مربی تناسب اندام

اگر شما فردی فعال هستید و دوست دارید همیشه خوش اندام باشید، می توانید کار خود را به عنوان یک مربی تناسب اندام آغاز کنید.

  1. ارائه خدمات به عنوان یک فریلنسر

شما می توانید تقریبا هر سرویسی را از طریق سایت های فریلنسینگ به فروش برسانید. این بستر می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد سریع باشد. سایت های زیادی در زمینه فریلنسینگ در ایران و خارج از ایران فعالیت می‌کنند که می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده آنها را پیدا کنید.

  1. ساخت مبلمان

شما می‌توانید به صورت سفارشی به ساخت مبلمان بپردازید.

  1. اجرا کننده ایده ها

بسیاری از افراد ایده‌های عالی برای شروع پروژه ها دارند، اما اعتماد به نفس لازم برای انجام این کار را ندارند. شما می‌توانید این ایده ها را اجرا کنید و پول زیادی به دست آورید. قطعا این کار یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه است که می‌تواند بسیار جذاب باشد.

  1. مشاور تبلیغات در گوگل

اگر می توانید یاد بگیرید که Google Adwords چگونه کار می‌کند، شرکت های زیادی شما را استخدام می‌کنند تا با آنها مشورت دهید و در زمینه تبلیغات به آنها کمک کنید.

  1. طراحی گرافیک

شما می‌توانید به عنوان یک طراح گرافیک به طراحی آرم و موارد دیگر برای شرکت‌ها بپردازید.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 16

  1. طراحی جواهرات

این یک ایده فوق العاده برای شروع یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه است که می تواند قدرت خلاقیت شما را به پول نقد تبدیل کند.

  1. دستیار

شما می‌توانید به عنوان یک دستیار در کارهای مختلف به فعالیت بپردازید و به دیگراد خدمات ارائه دهید.

  1. مشاور املاک

اگر شما دارای دانش و مدارک مناسب هستید، می‌توانید به عنوان یک مشاور املاک به صاحب خانه ها مشاوره دهید و آنها را نسبت به ارزش واقعی ملک‌شان آگاه کنید.

  1. خدمات بازرسی خانه

خریداران معمولا، قبل از خرید یک خانه، از خدمات یک بازرس استفاده می‌کنند که به آنها اطمینان می‌دهد این خانه مناسب آنها است و امکانات خوبی دارد.

  1. تمیز کردن خانه

این کار را تقریبا هر کسی می تواند انجام دهد. برخی از افراد عاشق این کار هستند و این کار را دوست دارند. خدمات نظافتی، کسب و کار بدون سرمایه اولیه ای است که می‌تواند بسیار رشد کند.

  1. نقاشی خانه

هر کسی می‌تواند یک خانه را تزئین کند، اما بسیاری از مردم بیش از حد مشغله دارند که خودشان این کار را انجام دهند. شما می توانید از این طریق درآمد خوبی به دست آورید و مشتریان خوشحال زیادی داشته باشید.

  1. مراقبت از خانه دیگران

این کار یکی از ساده ترین مشاغل در جهان است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که هنگامی که افراد به مسافرت می‌روند در خانه شان بمانید و از آن مراقبت کنید. قطعا این کار نیاز به مهارت خاصی ندارد و می‌تواند یک درآمد مازاد برای شما ایجاد کند.

  1. نصب بیلبورد

این یکی دیگر از کارهای آسان برای اجرای است. بیلبوردهای بسیاری در سطح شهر قرار دارد که به تبلیغ محصولات مختلف می‌پردازد و قطعا به افرادی نیاز هست که بتوانند آنها را نصب و تعویض کنند.

  1. بازاریابی از طریق اینستاگرام

شما می‌توانید به صورت رایگان یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کنید. اگر اطلاعات لازم درباره بازیابی را دارید می توانید این کار را به آسانی انجام دهید و به مشتریان زیادی دسترسی داشته باشید.

  1. طراح داخلی

اگر شما دانش لازم را در این زمینه دارید و فردی خوش سلیقه هستید می‌توانید به طراحی خانه دیگران بپردازید و در ازای آن پول دریافت کنید. این کار یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه است که در اکثر نقاط جهان مشتری دارد.

  1. مشاوره سرمایه گذاری

در صورت داشتن اعتبار مناسب، می‌توانید درآمد خوبی را به عنوان مشاور سرمایه گذاری به دست آورید. شما می توانید به دیگران کمک کنید تا به جای پول نقد از کارت های اعتباری خود استفاده کنند و آموزش‌های دیگری نیز به آنها بدهید.

  1. بهینه سازی صفحه فرود وب‌سایت

هر وب‌سایت نیاز به یک صفحه فرود دارد. بسیاری از کسب و کارها برای دریافت صفحه فرود حاظرند پول زیادی بپردازند. شاید شما درباره صفحه فرود چیزی ندانید که توصیه می‌کنیم اگر در زمینه بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت کار می‌کنید، حتما به این موضوع مسلط شوید. این کار می‌تواند ارزش افزوده خوبی برای شما ایجاد کند.

  1. محوطه سازی

اگر شما علاقه مند به انجام کارهای خارج از منزل هستید، محوطه سازی می تواند یک کسب و کار عالی باشد.

  1. خدمات ماساژ درمانی

در این دنیای مدرن و استرس زا، افراد حاظرند پول زیادی را برای ماساژ درمانی بپردازند. ماساژ یکی از کسب و کارهای بدون سرمایه اولیه و پرطرفدار است.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 17

  1. مدرس مدیتیشن

مدیتیشن راه دیگری برای فرار از استرس دنیای مدرن است. آموزش مدیتیشن به دیگران می‌تواند برای شما یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه فراهم کند.

  1. تعمیر موبایل در محل

اگر شما وسیله نقلیه مناسبی دارید، می توانید به تعمیر موبایل در محل بپردازید و سود بسیار زیادی از این کار بدست آورید.

  1. آرایشگر مو

اگر شما با استایل های مختلف مو آشنایی دارید، می توانید به ارائه این خدمت در خانه های مردم بپردازید و کسب و کاری را ایجاد کنید که نیاز به سرمایه اولیه ندارد.

  1. میکاپ آرتیست

بسیاری از مردم حاظرند برای آرایش صورت‌شان قبل از مراسم های مهم پول قابل توجهی به شما بدهند.

  1. خدمات خشکشویی

شما می‌توانید در ازای دریافت پول به افرادی که وقت کافی برای انجام این کار را ندارند، کمک کنید.

  1. مکانیکی سیار

اگر شما با تعمیرات خودرو آشنایی دارید، مکانیکی سیار می‌تواند یک ایده عالی برای کسب درآمد باشد. این کسب و کار قطعا کار قابل توجهی هست و می‌تواند خدمات خیلی خوبی را به مشتریان ارائه دهد.

  1. فعالیت به عنوان یک مدل

برای فعالیت در این عرصه لازم نیست که شما حتما به صورت حرفه ای فعالیت کنید. معمولا برندهای مدرن و عکاسان نیاز به مدل برای موقعیت های مختلف دارند.

  1. خدمات باربری

فعالیت های سنگین نیاز به نیروی فیزیکی فراوان دارد. مردم بسیاری حاظرند به شما پول بدهند تا این کارها را برایشان انجام دهید.

  1. مربی موسیقی

هر گونه توانایی‌ موسیقایی می‌تواند وسیله ای برای آموزش به دیگران باشد و به نحوی ابزاری برای ایجاد یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه است.

  1. Niche marketing

شما می توانید به ساخت وبسایت بپردازید و همچنین در سایت خود به تبلیغات مشغول شوید.

  1. دفتر اسناد رسمی

در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید، ارائه خدماتی با عنوان یک دفتر اسناد رسمی می‌تواند یک ایده کسب و کار بسیار ارزشمند باشد.

  1. خدمات نظافتی

تمیز کردن ادارات نیازی به شرایط ویژه ای ندارد، فقط کمی کار دشواری است. این نوع خدمت برای شب ها و تعطیلات بسیار مناسب است و جزء کسب و کارهایی محسوب می‌شود که نیاز به سرمایه اولیه نیست.

  1. مشاوره دوستیابی آنلاین

دوستیابی آنلاین این روزها بسیار مورد بحث است. کمک به دیگران در پیدا کردن شریک زندگی‌شان می‌تواند یک طرح کسب و کار بزرگ باشد.

  1. خبرنگار آنلاین

شما می‌توانید خدمات خود را به عنوان خبرنگار آنلاین از هر نقطه از جهان ارائه دهید.

  1. بستن قراردادهای کاری به صورت آنلاین

امروزه بسیاری از شرکت‌ها به طور آنلاین به دنبال قرارداد کاری هستند. این کار می‌تواند یک ایده کسب و کار بسیار سودآور باشد.

  1. آموزش آنلاین

اگر هر گونه مهارتی دارید، می‌توانید با آموزش سایرین به صورت آنلاین، به یک کسب و کار تبدیلش کنید. امروزه آموزش آنلاین پتانسیل خیلی خوبی برای رشد دارد و قطعا می‌تواند برای شما یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه را پدید آورد.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 18

  1. آشپز شخصی

مهارت های آشپزی همیشه تقاضای بالایی دارد. برخی از افراد به دنبال استخدام آشپز شخصی برای خود هستند.

  1. مربی شخصی تناسب اندام

افراد فعال می‌توانند از این ایده استفاده کنند و کسب و کار خود را راه بیاندازند.

  1. ساخت پادکست

با ایجاد پادکست، می‌توانید هر گونه علاقه یا سرگرمی را به یک کسب و کار تبدیل کنید. اگر نمی‌دانید پادکست چیست قطعا در این مورد تحقیق کنید و کسب و کار خودتان را شروع کنید.

  1. مشاورین طراحی

اگر شما ایده‌های خوبی برای طراحی دارید، می‌توانید در ازای دریافت دستمزد این کار را برای دیگران انجام دهید.

  1. توزیع کننده محصولات

هر شرکت نیاز به فردی دارد تا محصولاتش را به دست مشتریان برساند. توزیع یک صنعت بزرگ است که شما می توانید به آسانی وارد آن شوید.

  1. ویرایش متون

تا زمانی که شما درک خوبی از املا و دستور زبان داشته باشید، می توانید به ویرایش انواع متون بپردازید و به دیگران کمک کنید تا متن‌های بدون نقصی داشته باشند.

  1. مراقبت از حیوانات خانگی

صاحبان حیوانات خانگی حاضر به پرداخت هزینه های فراوانی هستند تا مطمئن شوند که به خوبی از حیوانات‌شان نگهداری می شود.

  1. تمیز کردن استخر

بیشتر کسانی که استخر دارند در فصولی که نمی شود از آن استفاده کرد به فکر تمیز کردنش نیستند. اما هنگامی که آب و هوا مساعد باشد بازار کار این نوع خدمت نیز خوب می‌شود و شما می توانید پول خوبی از این راه به دست آورید.

  1. عکاسی پرتره

اگر دوربین دارید و می‌دانید که چگونه از آن استفاده کنید، می‌توانید پول زیادی از این کار به دست آورید.

  1. شست‌وشوی اتومبیل

برای انجام این کار شما نیازی به وسیله خاصی ندارید و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

  1. عکسبرداری از محصولات

شرکت‌ها به عکاسانی احتیاج دارند تا از محصولات‌شان عکسبرداری کنند و آنها را به صورتی جذاب نمایش دهند. همه چیزهایی که برای این ایده کسب و کار نیاز دارید یک دوربین است.

  1. برنامه ریز حرفه ای

افراد پر مشغله کسانی را استخدام می‌کنند تا کارهای روزانه‌شان را برنامه ریزی کنند و آنها را در این امر راهنمایی کنند.

  1. برنامه نویس

اگر مهارت های مناسب داشته باشید، برنامه نویسی صنعت بسیار سودآوری است که هر لحظه در جهان در حال گسترش است. برنامه نویس‌ها حتی می‌توانند دورکاری انجام دهند و وقت‌شان را بهینه مصرف کنند.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 19

  1. انتشار کتاب‌های الکترونیکی

برای انتشار کتاب‌های الکترونیکی شما حتی نیازی به مهارت‌های نوشتن ندارید. شما می‌توانید به راحتی با جست‌وجوی ساده در اینترنت سود زیادی به دست آورید.

  1. خرید وب سایت موجود

خرید یک وب سایت موجود می‌تواند راه سریع برای کسب درآمد از طریق اینترنت باشد.

  1. فروش املاک

املاک و مستغلات یک صنعت بزرگ است. شما می‌توانید با فروش خانه های دیگران کمیسیون خود را دریافت کنید و درآمد قابل توجهی داشته باشید.

  1. اجاره اتاق

اگر شما تمایل به اجاره اتاق خود دارید، اجاره آن از طریق سایت‌های گردشگری می تواند راهی فوق العاده آسان برای کسب درآمد باشد. خیلی از مسافرین علاقه مندند با ارزانترین قیمت، اقامت خوبی داشته باشند. در حال حاضر سایت‌هایی هستند که می‌توانید خدمات خود را در آنها ثبت کنید و فوری به کسب درآمد بپردازید.

  1. اجاره دادن ماشین

این یکی دیگر از تلاش های کوچک برای کسب درآمد است. هنگامی که ماشین شما در حال استفاده نیست، آن را به دیگران قرض دهید.

  1. تمیز کردن خانه های مسکونی

با اینکه این کار کمی حرفه ای و سخت است اما هر کسی می‌تواند از پس انجام آن برآید.

  1. خدمات پاکسازی اتومبیل

صاحبان اتومبیل‌ها یا ماشین‌ بزرگ به دیگران پول می‌دهند تا مطمئن شوند که وسیله نقلیه آنها تمیز است.

  1. فروش کالای تولیدی

خیلی از وبسایت‌ها هستند که شما می‌توانید اطلاعات کالای خود را در آنها قرار دهید و اجازه دهید تا مردم را به فروش انواع محصولات شما بپردازند. این یک ایده کسب و کار بزرگ برای نشان دادن هنر شماست.

  1. خدمات خرید

افراد بسیاری حاظرند به دیگران پول بپردازند تا خریدهای‌شان را انجام دهند. به این صورت دیگر نیازی نیست خودشان از خانه خارج شوند و در پولشان صرفه‌جویی می‌کنند.

  1. مشاور بازاریابی کسب و کارهای کوچک

اگر شما تجربه ای در زمینه بازاریابی داشته باشید می‌توانید به کسب و کارهای کوچک در این زمینه خدمات مشاوره ای ارائه دهید.

  1. مشاور بازاریابی رسانه های اجتماعی

افراد با آگاهی خوب از سایت های مانند فیس‌بوک و توییتر می‌توانند به تبلیغ کسب و کارهای موفق دیگران بپردازند و در ازای آن پول دریافت کنند.

  1. راه اندازی یک حساب کاربری در یوتیوب

شما می توانید این حساب را برای هر موضوعی ایجاد کنید و به طور بالقوه مخاطبان جهانی را با فیلم‌های خود جذب کنید.

  1. فروش عکس های خود

شما می‌توانید عکس‌های زیبای خود را به دیگران بفروشید و پول خوبی به دست آورید.

  1. انجام کارهای مالیاتی

پرداخت مالیات می‌تواند پیچیده باشد. اگر شما می‌دانید چگونه این کار را انجام دهید، دیگران به شما پول می دهند تا این کار را برایشان انجام دهید.

  1. آموزش انگلیسی از راه دور

انگلیسی در حال حاضر زبان بین المللی کسب و کار است. افراد مختلف در سراسر جهان برای یادگیری آنلاین انگلیسی حاظر به پرداخت پول هستند. این کار قطعا یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه است.

  1. آموزش کار‌های دستی و کوچک

اگر شما می‌دانید که کاری را چگونه انجام دهید، دیگران حاظرند به شما پول بدهند تا آن کار را یادشان بدهید. در حاضر سایت‌هایی وجود دارند که به شما آموزش های کوچکی می‌دهند و کسب درآمد می‌کنند.

  1. راهنمای تور

راهنمایی گردشگرانی که منطقه زندگی شما می‌آیند می‌تواند یک روش سرگرم کننده و سودآور برای به اشتراک گذاشتن دانش محلی شما باشد. این کار می‌تواند یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه برای شما ایجاد کند که بسیار جذاب نیز هست.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 20

  1. مترجم

اگر توانایی صحبت کردن به چند زبان را دارید، کسب و کار ترجمه می تواند روشی عالی برای شما باشد.

  1. جمع کردن زباله ها

جمع کردن زباله ها یک کار کثیف است، اما همچنین می تواند یک ایده کسب و کار بسیار سودآور باشد.

  1. ارائه خدمات مشاوره برای مسافرت

شما می توانید به دیگران کمک کنید تا بر اساس بودجه‌شان مقصد خود را انتخاب کنند. خیلی از مسافران اطلاعات لازم در مورد سفر ندارند و قطعا این کسب و کار می‌تواند خدمات خوبی به آنها ارائه دهد.

  1. ویدئوگرافی

با یک دوربین فیلمبرداری و یک داستان مناسب، می‌توانید یک کسب و کار خوب برای خود راه بیاندازید.

  1. دستیار مجازی

برخی از افراد نیاز به دستیار مجازی برای انجام انواع وظایف از راه دور دارند. خیلی از شرکت‌ها دستیاران مجازی را استخدام می‌کنند تا در برخی کارها آنها را کمک کنند.

  1. دوبلور

اگر شما توانایی صحبت کردن به لهجه های مختلف را دارید می توانید از این راه کسب درآمد نمایید.

  1. طراح وب سایت

طراحی وبسایت یک کار رو به رشد و البته یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه است. اگر مهارت های لازم را داشته باشید، طراحی وب یک راه عالی برای کسب درآمد است.

  1. عکاسی عروسی

هر کسی دوست دارد بهترین روز زندگی خود را ثبت کنید. این کار بسیار سودآور است و همچنین قابل توسعه و پیشرفت است.

  1. مشاوره کاهش وزن

کمک به دیگران برای کاهش وزن یک ایده کسب و کار خوب و مؤثر است. قطعا افراد زیادی وجود دارند که حاضرند در مورد کاهش وزن بیشتر بدانند و راهکار های خوبی دریافت کنند.

  1. تمیز کردن پنجره‌ها

شما تنها با داشتن یک نردبان و سایل شوینده می توانید این خدمت را ارئه دهید و پول خوبی به دست آورید.

  1. مشاور وب سایت وردپرس

اگر شما روش کار با محبوب‌ترین پلتفرم وبلاگ نویسی در جهان را می‌دانید، به عنوان یک مشاور وب سایت وردپرس می توانید درآمد خوبی به دست آورید. وردپرس در حاضر هر روز در حال گسترش است و افراد زیادی در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند.

  1. نوشتن داستان

شما می‌توانید تبدیل به یک داستان نویس موفق شوید. افراد زیادی هستند که داستان های خودشان را در اینترنت می‌فروشند و سودهای کلانی به دست می‌‌آورند.

  1. تهیه کارت ویزیت برای انواع کسب و کارها

کارت ویزیت یکی از ضروریات هر کسب و کاری است. قطعا اغلب کسب و کار به دنبال افرادی می‌گردند که یک کارت ویزیت فوق العاده را طراحی کند.

  1. مربی یوگا

شما می توانید کلاس های یوگا را به صورت فردی و یا گروهی ارائه دهید. یوگا یک ورزش جمعی و البته پرطرفدار است که می‌تواند به یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه خوب تبدیل شود.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 21

کسب و کار خود را عمومی کنید

شروع کسب و کار بدون سرمایه اولیه به این معنی است که شما باید سخت کار کنید تا درآمد به دست آورید. کسب و کار خود را مخفی نگه ندارید. شما باید با مردم درباره کار خود صحبت کنید. با دوستان و اعضای خانواده خود تماس بگیرید و کارتان را برایشان توضیح دهید. عمومی کردن کارتان به چند روش به شما کمک خواهد کرد. برای شروع، انرژی بیشتری به شما می‌دهد. مهمتر از همه، ممکن است به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری به دست آورید. افرادی که با شما در ارتباط هستند می‌توانند اطلاعات مناسبی را از کارتان در اختیار دیگران قرار دهند.

از دیگران کمک بخواهید

ممکن است فکر کنید که “من می‌خواهم یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه را شروع کنم، اما نمی دانم چه کاری باید بکنم”؛ هیچکس نمی‌تواند به تنهایی موفق شود. به ویژه اگر شما بخواهید کار خود را بدون داشتن هیچ گونه سرمایه ای آغاز کنید. از صاحبان کسب و کارهای کوچک مشورت بگیرید. بسیاری از آنها نیز کار خود را با سرمایه اندک و یا حتی بدون هیچ سرمایه ای آغاز کردند.

کمک گرفتن از دیگران می تواند به چند روش به شما کمک کند.

بعضی از افراد در ارتباط با شما ممکن است کارآفرین باشند که می‌توانند راهنمایی‌ها و مشاوره‌های اساسی در این زمینه به شما بدهند.

شما می‌توانید یک سرمایه گذار پیدا کنید. راه اندازی یک کسب و کار با یک سرمایه گذار درست، شانس موفقیت شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

یک دوست، اعضای خانواده یا همکاران می‌توانند مهارت هایی را که ندارید، به شما یاد دهند.

شما ممکن است یک محل کار خوب برای خود پیدا کنید.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 4

با دیگران به تبادل بپردازید

هنگامی که یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه را شروع می کنید، تبادل با دیگران می تواند بسیار سودآور باشد. شما ممکن است به مهارت هایی احتیاج داشته باشید، اما توانایی مالی لازم برای یادگیری آنها را ندارید. تبادل با دیگران در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

پیوستن به یک گروه کارشناس ارشد

پیوستن و یا شروع کار با یک گروه متخصص می‌تواند در طولانی مدت برای شما سودآور باشد. این به شما فرصتی برای یادگیری از دیگر کارآفرینان می‌دهد. به جای پرداخت یک متخصص یا یک مشاور برای مشاوره، شما با دیگر کارآفرینان تعامل خواهید کرد و از آنها چیز یاد خواهید گرفت.

گرچه بسیاری از این گروه های متخصص هزینه دارند ولی شما می‌توانید این کار را به صورت رایگان انجام دهید. به افرادی که در مرحله مشابه شما در کسب و کار بدون سرمایه اولیه هستند، نگاه کنید. شما می‌توانید از افراد علاقه مندی مثل خودتان کمک بگیرید و کار خود را آغاز کنید. با استفاده از این استراتژی، به تنهایی تنوع زیادی در گروه ایجاد خواهید کرد و شرایط برای همه جالب‌تر می‌شود.

علاوه براین شما می‌توانید یک گروه مجازی ایجاد کنید و از مهارت همه افراد در سراسر جهان استفاده نمایید. شما می توانید برای این کار از اسکایپ یا Google Hangout کمک بگیرید.

در اینجا برخی از مزایای گروه های مجازی برایتان بیان شده است:

شما از افرادی با اهداف مشابه حمایت می کنید. کارآفرینان مختلف در مکان های متفاوت می‌توانند از تجربیات یکدیگر بهره مند شوند.

از کسانی که برخی از چالش های کسب و کار یکسان یا مشابه با شما را داشته اند، می‌توانید چیزهای بسیاری یاد بگیرید.

شما می توانید با دیدگاه های مختلف آشنا شوید.

هنگامی که شما بخشی از یک گروه همفکر هستید، شبکه شما به صورت غریزی رشد می کند.

شما می توانید در مواجه با مشکلات احتمالی از دیگران کمک بخواهید.

همکاران شما می‌توانند در انجام وظایف به شما کمک کنند.

هر چیزی را که اختراع می کنید، مجوز آن را نیز دریافت کنید.

اگر مخترع هستید، می توانید مجوز ثبت اختراع خود را به یک شرکت بدهید. در این صورت در تمامی معاملات آن شرکت شما درصدی سهیم می‌شوید. بهترین راه برای مجوز اختراع شما این است که به دنبال تولیدکنندگان باشید. از لحاظ فنی، این حق اختراع برای شما محسوب می‌شود.

شما می‌توانید با تهیه یک لیست از تولید کنندگان شروع کنید. به دنبال کسانی باشید که در حال حاضر برای محصولات خود برنامه ریزی کرده اند. یک یا دو تولید کننده کافی نیست، شما باید حداقل ۲۵ تولید کننده بالقوه را شناسایی کنید. پیدا کردن تولیدکنندگان می‌تواند به شما فرصتی برای شروع یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه را بدهد.

شما می‌توانید تولید کنندگان را با نگاه کردن به بسته بندی محصول، تحقیقات آنلاین و بازدید از نمایشگاه‌های تجاری پیدا کنید. کتابخانه ها منابع عالی برای شناسایی تولید کنندگان هستند.

درباره اختراع خود یک پیام کوتاه به تولید کنندگان بدهید. یک سری اطلاعات به آنها بدهید اما دقت داشته باشید که تمامی داده‌ها را در اختیارشان نگذارید.

شبکه لینکدین نیز می‌تواند یک منبع عالی برای پیدا کردن مخاطب مناسب باشد.

قبل از انجام مذاکرات از یک وکیل آگاه کمک بگیرید. در نهایت، توافقنامه صدور مجوز باید شامل جزئیات مربوط به پیش پرداخت‌ها، مقررات منحصر به فرد، درصد و مسائل مربوط به نقض قرارداد باشد. شما بدون کمک گرفتن از یک وکیل حرفه ای نمی‌توانید چنین قراردادی را ببندید.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 5

مشارکت با یک کارآفرین

بسیاری از کسب و کارها به وسیله کارآفرینان شروع می‌شوند که به سرعت توسعه می‌یابند. اکثر کارآفرینان دوست دارند که با افراد سرمایه‌دار همکاری کنند، اما هنوز راه هایی برای مشارکت شما با آنها وجود دارد.

شما می‌توانید یک کسب و کار پیدا کنید که صاحب آن در حال بازنشستگی است. صاحب کسب و کار ممکن است بخواهد حرفه خود را بفروشد، اما واقعیت این است که اکثر شرکت ها هرگز فروخته نخواهند شد.

شایع ترین دلایل اینکه بنگاه ها به فروش نمی رسند عبارتند از:

قیمت آنها واقعی نیست.

در زمانی که آنها برای فروش گذاشته شده اند، مشتریان‌شان کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر موفقیت شرکت به دلیل صاحبانش است. خریداران بالقوه می‌ترسند که پس از تغییر مالکیت، موفقیت شرکت دیگر ادامه نداشته باشد.

گزینه دیگر این است که یک کسب و کار را پیدا کنید که در آن به اندازه کافی به کارآفرین بها داده نشود.

یک سرمایه گذار خوب پیدا کنید

بسیاری از کسب و کارهای موفق توسط دو یا چند سرمایه گذار آغاز شده است. با دو سرمایه گذار شما نیز شانس موفقیت خود را بهبود می بخشید.

به افراد اطراف خود بگویید که به دنبال یک سرمایه گذار هستید.

شما می توانید برای پیدا کردن افراد مناسب از روش های زیر استفاده کنید:

خانواده و دوستان خانوادگی؛

همکلاسی های دبیرستان و دانشگاه؛

همکاران گذشته؛

استارت آپ های محلی؛

ملاقات های کاری؛

شرکت‌هایی که شما در گذشته در آنها کار می‌کردید؛

همکاری با یک مشتری.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 6

پرداخت سریع یا پیش پرداخت

هنگامی که شما کار خود را بدون سرمایه یا با سرمایه اندک شروع می‌کنید، پرداخت سریع بسیار مهم می شود. هیچ چیز به جریان نقدی شما کمک نمی کند تا از پرداخت جریمه جلوگیری کنید.

شما می توانید از روش های زیر برای پرداخت سریع استفاده کنید:

درخواست حداقل ۵۰٪ پرداخت اولیه؛

افزایش انگیزه برای پرداخت زود هنگام؛

اگر مشتریان شما محلی هستند، به صورت شخصی محصولات را به آنها ارائه دهید؛

فاکتورها را حداقل یک بار در هفته ارسال کنید. از مشتریان خود بپرسید که با کارت اعتباری یا انتقال بانکی الکترونیکی پرداخت می کنند.

پرداخت خودکار را تنظیم کنید.

از کراودفاندینگ یا سرمایه‌گذاری جمعی استفاده کنید

در زمانی که ۹۸ درصد از طرح های تجاری توسط سرمایه گذاران معتبر رد می شوند، کراودفاندینگ یک جایگزین عالی برای کارآفرینان ارائه می دهد. کراودفاندینگ مستلزم تلاش و تعهد فراوان است، اما یک گزینه عالی است، مخصوصا برای کسب و کارهای مصرف کننده محصول. نکته مهم در مورد کراودفاندینگ این است که به شما امکان دسترسی به سرمایه را می‌دهد که توسط جمع تهیه شده است.

کراودفاندینگ می‌تواند به کسب و کار شما به چندین روش کمک کند:

رایگان است؛

کراودفاندینگ ریسک مالی شما را کاهش می دهد؛

دسترسی سریع به سرمایه؛

شما قادر به پیش فروش می‌شوید؛

کراودفاندینگ آسان تر از سرمایه گذاری مستقیم است؛

این موضوع را اثبات می‌کند که اگر شما نمی‌توانید درآمد کسب کنید به این معنی است که ایده‌تان به اندازه کافی خوب نیست؛

کمپین تبلیغاتی شما می تواند یک ابزار بازاریابی باشد؛

سرمایه گذاران شما می توانند به بهبود محصول کمک کنند؛

سایت‌های زیادی در جهان در زمینه کراودفاندینگ کار می‌کنند و در کشور خومان هم، موسسه حامی‌جو این کار را انجام می‌دهد. اگر تا به حال در مورد کراودفاندینگ اطلاعاتی نداشته اید حتما پیشنهاد می‌کنم که در این مورد مطالعه کنید.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 7

تجارت خود را به صورت رایگان تبلیغ کنید

اگر شما مایل به کار در این زمینه هستید، راه های متعددی وجود دارد که می توانید کسب و کار بدون سرمایه اولیه خود را به صورت رایگان تبلیغ کنید. مهمترین بخش دریافت تبلیغات رایگان این است که نیاز به ارزش سهام دارد.

در اینجا برخی از رایج ترین گزینه های تبلیغاتی رایگان بیان شده است:

ارسال به وبلاگ های مختلف. شما یک لینک رایگان به سایت خود خواهید داشت.

ایجاد مشارکت های استراتژیک با کسب و کارهایی که مشتریان شما را هدف قرار می دهند. این کار شما را قادر می سازد تا کسب و کار یکدیگر را ارتقا دهید.

یک وب سایت وردپرس رایگان ایجاد کنید.

کسب و کار خود را به Google Local ارسال کنید.

فهرست شرکت خود را در دایرکتورهای اطلاعات رایگان قرار دهید.

مشاوره رایگان یا مقدماتی ارائه دهید.

برای جذب حامیان مالی و پرداخت هزینه، رویدادهای مختلف برگزار کنید.

یک صفحه فن فیس بوک ایجاد کنید.

در انجمن های مختلف شرکت نمایید.

از بازایابی شبکه ای استفاده کنید.

از دوستان و اعضای خانواده کمک بگیرید.

برقراری ارتباط و ترویج کسب و کار خود را از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین، Pinterest و مانند آن.

ایمیل هنوز یکی از موثرترین کانال های بازاریابی است.

یک کتاب یا یک گزارش بنویسید و از یک آیتم هدیه تبلیغاتی استفاده کنید.

در مورد وبلاگ های خود نظر دیگران را بپرسید.

استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO).

به صورت رایگان برنامه آیفون یا آندروید را توسعه دهید و نام تجاری خود را در آن وارد کنید.

انتشار اخبار مطبوعاتی.

در آگهی های تجاری خود نام تجاری، نشانی اینترنتی و شماره تلفن خود را ذکر کنید.

لیست بالا ممکن است در ابتدا غیر منتظره به نظر برسد، اما قابل اجرا است. قدم به قدم کار را پیش ببرید و سیستماتیک باشید.

کسب و کار بدون سرمایه اولیه 8

از برنامه های کسب درآمد سریع بپرهیزید

موارد بیشماری از این برنامه ها وجود دارد که آنلاین و آفلاین هستند. آنها به شما قول می دهند که در زمان اندک پول زیادی برایتان به دست آورند. اینکه شما بخواهید یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه را شروع کنید، امکان پذیر است اما اینکه بخواهید کاری را بدون تلاش، تفکر استراتژیک و صبر شروع کنید، غیر ممکن است.

به هیچ عنوان نباید داستان هایی را که درباره موفقیت یک شبه اسطوره‌ها بیان می شود را باور کنید.

در اینجا داستان های واقعی از موفقیت افراد بیان شده است که هیچ کدامشان یک شبه نیست:

میلتون هرشی قبل از راه اندازی شرکت هرشی، ۳ بار با شکست مواجه شده بود.

بیل گیتس ۶ سال طول کشید تا اولین قراردادش را با IBM ببندد.

استیو جابز ۲۰ سال طول کشید تا در زمینه شغلی اش به یک میلیاردر تبدیل شود.

Biz Stones، ۸ سال طول کشید تا این ایده را برای توییتر فراهم کند.

استیو مارتین و جیم کری به مدت ده سال در کارهایشان با شکست مواجه می شدند.

هیچ چیز مانند ایده های غلط باعث عدم موفقیت افراد نمی‌شود. اکثر شرکت‌ها قبل از اینکه موفق شوند سالها تلاش کرده اند. در این مقاله سعی کردیم به شما این ایده را بدهیم که می توانید یک کسب و کار بدون سرمایه اولیه را شروع کنید. حالا نوبت شماست که دست به کار شوید.