با پیشرفت فناوری و رشد فضای مجازی صنعت بازی نیز در سال‌های اخیر دچار تغییر و تحول شده است. امکان ندارد به بازی‌های ویدئویی علاقه‌مند بوده و اطلاعی از سرویس‌های اشتراکی یا Subscription services نداشته باشید.

بازی آنلاین

شرکت‌های تولید کننده بازی به فکر جیب کاربران خود هستند و با ارائه بسترهایی امکان خرید بازی‌ها را به صورت دیجیتالی برای تمامی کاربران فراهم کرده‌اند. با استفاده از این بسترهای مجازی می‌توانید بازی‌های محبوب خود در پلتفرم‌های مختلف را تا ۵۰ درصد پایین‌تر از نسخه‌های فیزیکی آن‌ها تهیه کنید.

اگر از آن دسته افرادی که به جمع آوری کلکسیون علاقه‌مند هستند نیستید، بنابراین در ادامه همراه مالتینا باشید تا ۱۰ سرویس اشتراکی برتر بازی برای پلتفرمهای مختلف در سال ۲۰۱۹ را به شما معرفی کنیم.

۱. EA & Origin Access

سرویس اشتراکی بازی

حق اشتراک: ۴.۹۹ دلار در ماه

پلتفرم: ایکس باکس وان و کامپیوتر

بسترهای سرویس اشتراکی شرکت الکترونیک آرتز با یکدیگر تفاوتی ندارند و تنها تفاوت آن‌ها در این است که EA Access برای ایکس باکس وان و Origin برای کامپیوتر ارائه شده است. در این سرویس‌ها می‌توانید بازی‌های شرکت EA را به همراه امتیازات متنوع بازی کنید. با اضافه کردن بازی‌ها به قسمت EA Vault، بازی‌ها به دایرکتوری شما اضافه می‌شوند و می‌توانید هر زمان که دوست داشتید آن‌ها را اجرا کنید.

یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند این سرویس را جز بهترین سرویس‌های اشتراکی قرار دهد، امکان دسترسی زودهنگام تا ۱۰ ساعت به بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز است. البته اگر نسخه پیشرفته ۱۵ دلاری این سرویس را خریداری کنید می‌توانید به بازی‌ها به صورت نامحدود دسترسی داشته باشید.

۲. Utomik

سرویس اشتراک بازی

حق اشتراک: ۵.۹۹ دلار در ماه

پلتفرم: کامپیوتر

شاید کمتر اسم این سرویس اشتراکی را شنیده باشید اما باید گفت که این سرویس با دارا بودن بیش از ۷۰۰ بازی حرفی برای گفتن دارد. این سرویس همچنین بازی‌های ناسازگار با کامپیوترهای امروزی را شامل می‌شود که می‌توانید از طریق آن به انجام این نوع بازی‌ها نیز بپردازید. هر ماه نزدیک به ۲۰ عنوان به این سرویس اضافه می‌شود و می‌توانید از بین بازی‌های شرکت‌های مختلف نظیر Disney، THQ Nordic، SEGA و … بازی‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و بازی کنید.

۳. Jump

سرویس اشتراکی بازی

حق اشتراک: ۴.۹۹ دلار در ماه

پلتفرم: کامپیوتر

شاید بتوان گفت که سرویس اشتراکی Jump سکو پرتابی برای توسعه دهندگان بازی‌های مستقل باشد. در این سرویس می‌توانید بازی‌های مستقل بسیاری را از استودیوهای کوچک پیدا کنید. در Jump می‌توانید بدون نگرانی از هرگونه لگ به انجام بازی بپردازید. همچنین اگر به بازی‌های واقعیت مجازی علاقه داشته باشید، این سرویس از هدست‌های واقعیت مجازی نظیر Oculus Rift پشتیبانی می‌کند. ذخیره‌سازی اطلاعات نیز بر روی فضای ابری انجام می‌شود تا اگر دستگاه خود را عوض کردید نگران از دست رفتن اطلاعاتان نباشید.

۴. Humble Bundle

سرویس اشتراکی بازی

حق اشتراک: ۱۲ دلار در ماه

پلتفرم: کامپیوتر

سرویس اشتراکی Humble یکی از سرویس‌هایی است که رقابت با آن سخت است. تنها در ازای مبلغی ناچیز در هر ماه، می‌توانید به آخرین بازی‌ها و در کنار آن به کلکسیونی از بازی‌های مستقل دسترسی داشته باشید. همچنین با پرداخت زودتر از موعد می‌توانید دسترسی زودهنگام به بازی‌ها داشته باشید. اما شاید یکی از نکات منفی این سرویس برتری برخی ماه‌ها نسبت به ماه‌های دیگر در اضافه شدن بازی‌ها داشته باشد.

۵. Xbox Games Pass

xbox game pass

حق اشتراک: ۹.۹۹ دلار در ماه

پلتفرم: ایکس باکس وان

همانطور که از اسم آن مشخص است این سرویس، مجوزی برای دسترسی به بازی‌های کنسول ایکس باکس است. برخلاف سرویس شرکت الکترونیک آرتز، این سرویس تعداد بازی‌های بیشتری را برای کاربران خود در دسترس قرار می‌دهد. در Xbox Game Pass همچنین کاربران به بازی‌های کنسول ایکس باکس ۳۶۰ با فناروی Backward Compatibility دسترسی دارند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این سرویس اشتراکی عدم نیاز به اینترنت در هنگام بازی کردن است. بازیکنان می‌توانند از قبل، بازی‌ها را در کتابخانه خود دانلود کرده و بعدها بدون نیاز به اینترنت به انجام آن‌ها بپردازند.

دایرکتوری بازی‌ها در Xbox Game Pass معمولا ماه به ماه با عرضه بازی‌های جدید غنی‌تر شده و بازی‌های قدیمی از این سرویس حذف می‌شوند، اگرچه می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را در این سرویس با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های این سرویس شرکت مایکروسافت این است که بازی‌های انحصاری این کنسول را می‌توانید در روز عرضه در این بخش به راحتی بازی کنید.

۶. Xbox Live Gold

سرویس اشتراکی بازی

حق اشتراک: ۹.۹۹ دلار در ماه

پلتفرم: ایکس باکس وان

این سرویس تا حدی شبیه به سرویس Xbox Game Pass است اما با این تفاوت که برای اجرا بازی‌های آنلاین و چند نفره این کنسول ارائه شده است. اگر حق عضویت این سرویس ایکس باکس را نیز خریداری کنید می‌توانید هر ماه به تعداد زیادی بازی رایگان دسترسی داشته باشید. در Xbox Live Gold نیز می‌توانید بازی‌ها را به صورت رایگان به دایرکتوری خود اضافه کنید و هر زمان که علاقه داشتید می‌توانید به انجام آن‌ها بپردازید. در این سرویس نیز کاربران می‌توانند به بازی‌های ایکس باکس ۳۶۰ دسترسی داشته باشند.

۷. Playstation Now

سرویس اشتراکی بازی

حق اشتراک: ۱۹.۹۹ دلار در ماه

پلتفرم: پلی استیشن ۴

سرویس اشتراکی Playstation Now شرکت سونی بر خلاف ایکس باکس وان بر روی یک فضای ابری اجرا شده و بیش از ۶۰۰ بازی پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۳ را به کاربرانش ارائه می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ارائه چنین سرویسی بر روی فضای ابری این است که کاربران می‌توانند بلافاصله به بازی‌ها دسترسی داشته باشند و دیگر نیازی نیست تا بازی‌ها را ابتدا دانلود و سپس آن‌ها را اجرا کنند. البته برای اینکه بتوانید به راحتی بازی‌های این سرویس را اجرا کنید باید اینترنتی با سرعت حداقل ۵ مگابیت بر ثانیه داشته باشید. البته به تازگی شرکت سونی امکان دانلود بازی‌ها را برای برخی بازی‌ها در این سرویس قرار داده است. در حال حاضر تعداد این بازی‌های به ۲۵۰ عدد می‌رسد.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد Playstation Now این است که اگر تمایلی به پرداخت حق اشتراک نداشته باشید می‌توانید بازی‌ها را به مدت محدودی اجاره کنید. بنابراین اگر تنها به یکسری بازی‌های خاص علاقه دارید این ویژگی یکی از نکات مثبت این سرویس برای شما خواهد بود.

۸. Playstation Plus

پلی استیشن پلاس

حق اشتراک: ۹.۹۹ دلار در ماه

پلتفرم: پلی استیشن ۴

این سرویس نیز مانند سرویس Xbox Live Gold امکان اجرا بازی‌های آنلاین و چند نفره پلی استیشن ۴ را به کاربران می‌دهد. همچنین در کنار آن، کاربران می‌توانند از تخفیف بر روی بازی‌های فروشگاه پلی استیشن نیز استفاده کنند. در ماه نیز چندین بازی رایگان برای Playstation Now توسط شرکت سونی معرفی می‌شود که کاربران می‌توانند آن‌ها را دانلود کرده و به صورت نامحدود در اختیار داشته باشند. در ابتدا سونی بازی‌های پلی استیشن ۳ و کنسول ویتا را برای این بخش معرفی می‌کرد اما حال در هر ماه دو بازی از پلی استیشن ۴ نیز برای این سرویس معرفی می‌شوند.

۹. Nintendo Switch Online

نینتندو سوییچ آنلاین

حق اشتراک: ۳.۹۹ دلار در ماه

پلتفرم: نینتندو سوییچ

از ماه سپتامبر ۲۰۱۸، شرکت نینتندو سرویس اشتراکی Nintendo Switch Online را به کاربران کنسول سوییچ معرفی کرد. در این سرویس کاربران برای بازی‌های آنلاینی که شرکت نینتندو در تولید آن‌ها سهم داشته است باید حق اشتراک بپردازند اما بازی‌هایی چون فورتنایت که محصول شرکت دیگری است در این بخش رایگان هستند. یکی از ویژگی‌های مهم در رابطه با این سرویس قیمت ارزان آن نسبت به سایر سرویس‌های مشابه است. این سرویس همچنین قابلیت ذخیره بازی‌ها را در کنار ارائه بازی‌های کنسول NES برای کاربران خود به ارمغان آورده است.

۱۰. Gamestore

سرویس اشتراک بازی

حق اشتراک: ۹.۹۹ دلار در ماه

پلتفرم: اندروید

اگر زمان کافی یا سیستم مورد نیاز برای اجرا بازی‌های ویدئویی را ندارید شاید این سرویس همان چیزی باشد که به دنبالش هستید. این سرویس برخلاف سرویس‌های معرفی شده در بالا، مخصوص گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. در این سرویس اشتراکی می‌توانید به بیش از ۴۰۰ بازی موبایل نظیر Rayman Jungle یا Call of Duty Black Ops Mobile دسترسی داشته باشید. هر ماه بازی‌های زیادی به این سرویس اضافه می‌شوند و به تازگی بازی‌های شرکت بندای نامکو به کتابخانه این سرویس اضافه شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های این سرویس اشتراکی این است که در این پلتفرم خبری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای، آگهی و برنامه‌های مخرب نیست و کاربران می‌توانند با خیالی آسوده به انجام بازی‌های مورد علاقه خود بپردازند. همچنین در Gamestore می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را به صورت آفلاین بازی کنید.

اگر از مقاله فوق لذت بردید می‌توانید سایر مقالات مالتینا در حوزه بازی و سرگرمی را نیز مطالعه نمایید.

منبع: techadvisor