عشق قوی‌ترین پیوندی است که میان شما و همسرتان ایجاد می‌شود. با گذشت و با بی‌توجهی به رابطه خود، ممکن است احساس کنید که دیگر مانند روز اول رابطه خوبی با شوهرتان ندارید. هرچه رابطه شما و همسرتان در زندگی صمیمی‌تر باشد، مقاومت در برابر مشکلاتی که به طور جدی می‌توانند رابطه شما را تحت تاثیر قرار دهند آسان‌تر خواهد بود. اگر شما یک خانم مجرد هستید، حتما در بعضی از مواقع با خودتان فکر کرده‌اید که برای داشتن رابطه خوب با شوهرتان چه کارهایی باید انجام دهید یا ممکن است یک خانم مسن باشید که از جوانی زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اید اما، رابطه خوب با شوهرتان همیشه برای شما دور از دسترس و به نوعی فقط در رویا بوده است.

رابطه خوب با شوهر و نکات مهم

آداب ایجاد رابطه خوب با شوهر

خوب است بدانید که در زندگی مشترک مانند تمام روابط دیگر باید آدابی را رعایت کنیم. بنابراین نیاز است که رفتارهای خود را همیشه مورد سنجش قرار دهید حتی بسیار بیشتر از سایر روابط خود با دیگران باید با دقت رفتار کنید. بروز برخی رفتارها از سمت شما منجر می‌شود تا رابطه خوب و مطلوبتان با همسرتان به خطر بیفتد و در یک لحظه، زندگی روی ناخوش خود را به شما نشان دهد.
به همین دلیل تقویت و حفظ ارتباط مطلوب با همسرتان امری مهم است. شما همیشه باید تمام تلاش خود را کنید تا به عنوان یک همسر خوب بهترین رفتار را در جمع خصوصی خود و در میان جمع‌های خانوادگی و دوستانه داشته باشید.

رابطه خوب با شوهر و اصول کاربردی
مردان مانند زنان می‌خواهند نیازهایشان برآورده شود و خواسته‌های آن‌ها مورد توجه همسرشان قرار بگیرد. گاهی اوقات مواردی برای آن‌ها مهم است ممکن است برای شما اهمیت چندانی نداشته باشد. جالب است بدانید که مردان عادت ندارند خواسته‌های خود از همسرشان را به طور مستقیم و کاملا واضح به زبان بیاورند و اگر از چیزی ناراحت یا دلخور شوند هم، ممکن است آن را به راحتی بازگو نکنند.
بی‌توجهی شما به رفتارتان در مقابل خواسته‌های همسر، رابطه خوب با شوهرتان را از بین خواهد برد و باید بدانید که التیام و بهبود دوباره رابطه امری چندان آسان نخواهد بود. پس بهتر است قبل از ایجاد آسیب جدی در رابطه زناشویی خود مراقب رفتارهایتان باشید و توجه بیشتری را به خواسته‌های همسرتان اختصاص دهید.

۸ رفتاری که همسرتان را دلسرد می‌کند

در ادامه می‌خواهیم مواردی را که باعث ایجاد جدایی بین شما و نامطلوب شدن رابطه خوبتان با شوهرتان می‌شود را با هم بررسی کنیم و بهترین راهکار برای جلوگیری از آن را معرفی کنیم. لازم به ذکر است برخی از این موارد ممکن است از نظر شما ناچیز و کم اهمیت به نظر برسند، اما واقعا تأثیرات منفی بر روی رابطه خوب با شوهر شما خواهد داشت، پس لطفا به این موارد دقت کنید.

۱- تاثیر تجربیات ناموفق گذشته در زندگی مشترک

عده زیادی از خانم‌ها به دلیل داشتن تجربیات ناخوشایند از رابطه قبلی خود، در زندگی مشترک رفتار خوبی با شوهرشان ندارند. آن‌ها معتقد هستند که اهمیت ندادن و توجه نکردن به خواسته‌های شوهرشان باعث می‌شود همسرشان همواره به دنبال محبت آن‌ها باشد. به عبارتی دیگر می‌توان گفت آن‌ها یک رابطه خوب با شوهر را به معنای تشنه نگه داشتن مرد به محبت و توجه قلمداد می‌کنند. اگر شما نیز چنین تصوراتی دارید باید بدانید که این رفتار و عقیده، بدترین ظلمی است که می‌توانید در حق زندگی مشترک خود کنید و نه تنها عواقب مطلوبی نخواهد داشت بلکه، موجب سردی رابطه و در نهایت از هم پاشیدن آن می‌شود.
رابطه خوب با شوهرتان تنها زمانی ایجاد می‌شود که شما به هیچ عنوان به اتفاق‌های بد و ناخوشایند رابطه قبلی فکر نکنید زیرا، چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است را چه خوب و چه بد، باید فراموش کرد. ضمنا همواره توجه داشته باشید که هیچ مردی شبیه مرد دیگری نیست و بد بودن خصوصیات یکی از آن‌ها، دلیل بد بودن مطلق همه مردان نخواهد بود.

رابطه خوب با شوهر و گذشته تلخ

۲- زمان کافی نذاشتن برای رابطه خود

بله، شوهرتان می‌فهمد که شما شاغل هستید و اهداف رویا پردازی‌های متعددی در ذهن دارید. اغلب اوقات همسرتان خستگی شما را درک می‌کند و می‌داند که گاهی وقت و انرژی لازم برای گذراندن وقت زیادی با او ندارید. اما این به آن معنی نیست که شما حق دارید او و رابطه خود را کاملا نادیده بگیرید. شما به عنوان یک خانم وظیفه دارید برای ایجاد یک رابطه خوب با شوهرتان وقت کافی اختصاص دهید و به خواسته و علایق او احترام بگذارید.
اگر مشکل یا بحثی در زندگی مشترک شما به وجود آمد، نباید تمام زندگی شما تحت تاثیر آن مشکل قرار بگیرد و تنها گذاشتن شوهرتان ایده مناسبی نخواهد بود. رها کردن یکدیگر بعد از دعوا، بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید زیرا، با صحبت نکردن درباره مشکل و پیدا کردن راه حل، آن بحث و چالش به تدریج بر رابطه شما اثر منفی خواهد گذاشت. دور کردن آن، به راحتی امکان پذیر نخواهد بود. سعی کنید همیشه بعد از به وجود آمدن بحث در زندگی، حتی اگر شما هم مقصر نیستید برای داشتن رابطه خوب با شوهرتان، خودتان قدم اول را بردارید و گفتگو با همسرتان را آغاز کنید تا او هم با الگو گرفتن از شما، این رفتار را برای بحث‌های احتمالی آینده در پیش بگیرد. با این روش دیگر دعوا یا بحث نمی‌تواند مدت زیادی بین شما فاصله بیندازد زیرا شما با گفتگو صحیح و آرام به نتیجه منطقی خواهید رسید.

۳- قضاوت کردن زیاد

همیشه به یاد داشته باشید شوهرتان را برای هر کاری که انجام می‌دهد قضاوت نکنید یا رفتار و اعمال او را زیر سوال نبرید. لازم به ذکر است که مردان دوست ندارند به صورت مداوم مورد قضاوت قرار بگیرد. همسر شما در زندگی مشترک همانند دوستی است که شما باید، با تمام نقص‌ها و مشکلات رفتاری‌اش او را بپذیرید زیرا پیش از ازدواج حداقل با نیمی از رفتارهای او به صورت کامل آشنا شده‌اید و آن‌ها پذیرفته‌اید. قضاوت‌های بیجا را کنار بگذارید و به همسرتان فضای کافی برای انجام کارهایش بدون ترس از مورد سرزنش قرار گرفتن را بدهید. سرزنش کردن و قضاوت کردن رابطه خوب با شوهرتان را به طور کامل از بین خواهد برد. انتقاد باید همیشه سازنده باشد و روش درست بیان آن، نحوه‌ای است که به احساسات فرد مقابل شما آسیبی وارد نکند.

رابطه خوب با شوهر و قضاوت زودهنگام

بیشتر بخوانید: تقویت عشق و چگونگی افزایش عشق در روابط خود با همسرتان

۴- حمایت نکردن از جاه طلبی‌های او 

هر مردی باید احساس حمایت کند. تمام افراد در طول زندگی خود اهداف و بلند پروازی‌هایی را دارد. هنگامی که شوهر شما بلند پروازی‌هایش را با شما در میان می‌گذارد، ممکن است از نظر شما مسخره باشد و شروع کنید به نصیحت کردن او و بیان اینکه اهدافش مناسب نیستند. این کار موجب می‌شود تا رابطه خوب با شوهرتان به تدریج از بین برود زیرا، با دیدن واکنش شما همسرتان تصمیم می‌گیرد که دیگر تحت هیچ شرایطی، اهداف بلند پروازانه خود را با شما در میان نگذارد و با این تصمیم، شوهرتان از شما دور خواهد شد و به سختی می‌تواند دوباره به شما اعتماد کند. صمیمیت در زندگی مشترک به این معنا است که هیچگاه اهداف یکدیگر را مسخره نکنید و احساسات طرف مقابلتان را ارزشمند بدانید. شوهر شما باید این احساس را داشته باشد که، تحت هر شرایطی شما پشت او هستید و از تمام تصمیمات او حمایت می‌کنید.

رابطه خوب با شوهر و گفتگو

۵- تنبلی و بی حوصله بودن زیاد

نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مرد شما مانند مادرتان تمام کارهای شما را انجام دهد و هیچگاه از تنبلی در انجام کارهایتان گلایه نداشته باشد. اولین نکته‌ای که باید در زندگی بسیار به آن توجه کنید این است که شوهرتان از اینکه در خانه حضور فعالی داشته باشید لذت می‌برد. اگر شما در انجام کارهای خانه بی حوصله و تنبل باشید پس، نباید انتظار رفتار خوبی از جانب شوهرتان را داشته باشید. زیرا، هیچ مردی از زندگی با تنبل‌ترین زن جهان لذت نخواهد برد. پس لطفا تا حد ممکن تنبلی را کنار بگذارید و برای انجام کارهای خانه دست به کار شوید. با این روش رابطه خوب با شوهرتان را حفظ خواهید کرد و می‌توانید برای بهتر شدن آن تلاش کنید.

۶- اهمیت ندادن به زیبایی خود در منزل 

شوهر شما در نگاه اول جذب زیبایی ظاهرتان شده است، عنصری که در پایداری عشق و علاقه نقش بسیار مهمی دارد. برای یک رابطه خوب با شوهرتان همیشه تلاش کنید تا در نظر او مانند همان روز اول زیبا و جذاب به نظر برسید. اگر شما در خانه با ظاهری ژولیده و نامناسب حضور داشته باشید نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت. بسیاری از خانم‌ها عقیده دارند که راحتی در منزل حق مسلم آن‌ها است. اگرچه ما منکر این حق مسلم نیستیم اما به شما توصیه می‌کنیم اگر آداب و رسوم شیک بودن را کنار می‌گذارید، همیشه باید مراقب باشید تا بیش از اندازه به بهانه راحت بودن در منزل ظاهری نامناسب و نه چندان زیبا نداشته باشید. ظاهر ژولیده شما باعث می‌شود شوهرتان از شما دوری کند و در منزل، رابطه سردی بین شما برقرار می‌شود که از بین بردن آن در بعضی از موارد غیر ممکن خواهد بود و در نهایت کار به سردی رابطه و جدایی زوجین می‌رسد. همواره ظاهر زیبا و شیک بودن خود را در خانه هم مانند زمانی که در اجتماع حاضر می‌شوید حفظ کنید و حتی به آن بیشتر اهمیت دهید زیرا، تسخیر قلب همسرتان از تمام افراد دیگر در زندگی مهم‌تر است.

رابطه خوب با شوهر و توجه به ظاهر

بیشتر بخوانید: تصمیم ازدواج | ازدواج کردن یا نکردن؟ مساله این است

۷- ولخرجی کردن زیاد

زندگی مشترک سرشار از چالش‌های بزرگ و کوچک مالی است. برای موفق شدن در این چالش‌ها تنها باید امور مالی خود را مدیریت کنید و میزان هزینه‌ها را به حداقل برسانید. حال، انجام دادن و رعایت کردن همین اصل بسیار کوچک برای بسیاری از خانم‌ها دشوار و تقریبا غیرممکن است. اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که هر ماه باید بودجه زیادی به خرید وسایلی که چندان به آن نیازی ندارید اختصاص دهید، باید به شما بگویم که در راه نادرستی قدم گذاشته‌اید و رفته رفته باید شاید کاهش کیفیت رابطه خوب با شوهرتان باشید.
مشکلات مالی بسیار بیشتر از مشکلات دیگر در ذهن مردان جای می‌گیرند و دغدغه آفرین هستند. پس شما به عنوان یک همسر خوب، باید همواره سعی کنید تا جای ممکن مشکلات مالی را به حداقل برسانید یا آن‌ها را به بهترین نحو مدیریت کنید.
بی‌توجه بودن شما به مشکلات مالی و در نظر نگرفتن هزینه‌ها، شوهرتان را دلسرد می‌کند و شرایطی ایجاد می‌شود که در نهایت خراب شدن رابطه خوب با شوهرتان را در پی دارد. سعی کنید لیستی از تمام هزینه‌های ماهانه خود در زندگی روزمره تعیین کنید و اگر با مشکلی روبرو شدید با همسرتان مشورت کنید تا بتوانید بخشی از هزینه‌های آن ماه را کاهش دهید. همچنین بهتر است از خریدهای اضافی و وسایلی که به‌ آن‌ها احتیاجی ندارید خودداری کنید تا در هر ماه بتوانید مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنید و در مواقعی که نیاز دارید از آن استفاده کنید.

۸- صحبت نکردن  از احساسات خود

ممکن است فکر کنید حرف زدن از احساسات خود کار درستی نیست یا ممکن است از ابراز عشق و علاقه خود خجالت بکشید. کلمات قدرتمند‌ترین ابزاری هستند که می‌توانید در برخورد با شخصی از آن‌ها استفاده کنید. ابراز نکردن احساست و عشق به همسرتان موجب می‌شود که او هر روز بیشتر از روز قبل از شما فاصله بگیرد و زندگی مشترک شما در احساس غریبگی و یکنواختی غرق شود. هرگز تصور نکنید که بیان احساسات به همسرتان، شما را در نظر او فردی وابسته نشان می‌دهد.
با این کار شما می‌توانید یک رابطه خوب با شوهرتان ایجاد کنید و هر روز به او یادآوری کنید که در میان تمام زنان دنیا، تنها شما هستید که به او عشق می‌ورزید و او را از صمیم قلب خود دوست می‌دارید. همسرتان هم با این روش می‌آموزد که از احساسات خود با شما سخن بگوید و عشق خود را هر روز ابراز کند و باید بدانید که این موضوع، به بهتر شدن زندگی مشترک شما بسیار کمک خواهد کرد.

رابطه خوب با شوهر و بیان احساسات

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم چند رفتار نادرست در مقابل شوهرتان را بررسی کنیم. بهترین راه برای داشتن یک رابطه خوب با شوهرتان صحبت کردن درباره مشکلات و احساساتتان است. اگر همیشه مشکلات را نادیده بگیرید آن‌ها کل زندگی شما را در بر خواهند گرفت. در نتیجه شما و همسرتان میان انبوهی از مشکلات غرق خواهید شد و راه نجاتی هم باقی نخواهد ماند.
همواره از کلمات محبت آمیز و جملات عاشقانه برای گفتگو با یکدیگر استفاده کنید تا تمام عشق و علاقه خود را به یکدیگر نشان دهید. زیرا، با این روش دیگر هیچ جایی برای ورود شخص دیگری میان شما باقی نخواهد ماند. همیشه سعی کنید در تمام موارد برای شوهر خود بهترین همسر باشید تا احساس کمبودی توسط او در زندگی حس نشود. مشکلات مالی خود را جدی بگیرید زیرا بزرگترین عاملی که می‌تواند زندگی مشترک را دچار اختلال کند مشکلات مالی است. آن را مدیریت کنید تا جای نگرانی باقی نماند. در نهایت با رعایت تمام موارد ذکر شده، شما می‌توانید یک رابطه خوب با شوهرتان داشته باشید و از زندگی مشترک خود بسیار لذت را ببرید.

منابع:

relrules