شاید برای اولین بار که ایده شبکه‌های اجتماعی به ذهن توسعه‌دهندگان آن خطور کرد، انتظار چنین استقبالی را از سوی مردم نداشتند. شبکه اجتماعی توییتر حدود ۴ سال پیش امکان آپلود ویدیوهای حداکثر ۳۰ ثانیه ای را برای کاربران خود فراهم نمود. همزمان با این اقدام فکر یافتن راهی برای دانلود از توییتر در ذهن بسیاری از استفاده‌کنندگان آن جرقه زد. اما امروز و در وبلاگ مالتینا اطلاعاتی را جمع آوری نموده‌ایم و را‌ه‌هایی را برای حل این مشکل با شما به اشتراک گذاشته‌ایم!

در همین زمان بود که انتشار ویدیو در میان کاربران توییتر محبوبیت ویژه ای یافت. با این حال توییتر به خاطر حفظ رعایت حقوق آپلودکنندگان ویدیو و تصویر اجازه دانلود فایل‌های رسانه‌ای را از کاربران خود سلب نمود. این قوانین سختگیرانه کاربران را با محدودیت‌هایی برای دانلود از توییتر روبرو کرده است.

اگر شما خواننده عزیز از کاربران پای ثابت این شبکه اجتماعی محبوب هستید، حتما تا به حال دانلود ویدیو مورد علاقه‌تان شما را با دردسرهایی مواجه کرده است. بنابراین اگر دعوت ما را پذیرفته و تا پایان خواننده این مطلب باشید، رازهایی را برای دانلود از توییتر با شما در میان خواهیم گذاشت!

همانطور که می دانید، توییتر به صورت پیش فرض راهی را برای دانلود رسانه‌های به اشتراک گذاری شده توسط کاربرانش پیشنهاد نکرده است. بنابراین باید دست به اقداماتی خارج از چارچوب این شبکه اجتماعی محبوب بزنیم و فایل‌های رسانه‌ای محبوب خود را برای همیشه ذخیره نماییم.

امروزه شبکه‌های اجتماعی نقشی انکارناپذیر در زندگی بشر با فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف ایفا می‌کنند. همچنین نفوذ و اثر گذاری آن‌ها به حدی رسیده که به جزئی ثابت از زندگی مردم تبدیل شده‌اند. در ادامه با مقدمه‌ای کوتاه در مورد شبکه‌های اجتماعی محبوب به استقبال اصل مطلب خواهیم رفت.

شبکه اجتماعی چیست؟

اساس زندگی بشر از همان روزهای نخستین بر اساس روابط شکل گرفته بود و با رشد جوامع رنگ و بوی پیچیده تری به خود گرفت. با اینکه امروزه دنیای روابط انسان‌ها شبکه‌‌های در هم تنیده‌ای تشکیل داده است، هنوز تعریف کاملی از معنای صحیح شبکه اجتماعی وجود ندارد.

شبکه اجتماعی از افراد مختلفی تشکیل شده که بر اساس موضوعات مورد علاقه‌شان به هم گره خورده اند. علایق مشترک و روابطی مانند دوستی، خویشاوندی، تبادل مالی، باورهای مشترک، دانش، هنر و غیره بهانه‌هایی را برای کنار هم بودن به ما داده‌اند.

بررسی شبکه‌های اجتماعی مختلف و تحلیل آمار مربوط به آن‌ها، نشان می‌دهد که اصلی‌ترین پارامتر در هر شبکه‌ای روابط جاری در آن است. البته که اکنون نقش شبکه‌های اجتماعی ‌فراتر از این رفته و کاربران پویش‌های اجتماعی مختلفی را راه می‌اندازند. از مثبت‌ترین اثرات آن که همین اواخر هم سر صدای زیادی به پا کرد، ماجرای عقد جنجالی دختر خردسال با جوانی ۲۲ ساله بود که با ورود دستگاه قضایی باطل اعلام شد.

بالاخره شبکه اجتماعی مجموعه‌ای ازگردهمایی‌های مجازی را به وجود آورده و ارتباطات را سهل نموده است. وجود این شبکه‌ها روند پیشرفت و تحقق دهکده جهانی را بهبود بخشیده و سرعت آن را افزایش داده‌ است.

مختصری در مورد شبکه های اجتماعی تا پیدایش توییتر

هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی با معرفی ویژگی منحصر به فردی پا به عرصه رقابت گذاشتند و کم کم نقش خود را در ثبت خاطرتمان ایفا کردند. حتی شبکه‌های جدیدتر با پایان دادن عمر شبکه‌های قدیمی‌ به صورت جذاب‌تری لحظه‌های شادی و غم ما را در خود جای دادند. ویژگی‌های جذاب و منحصر به فرد هر شبکه باعث ماندگاری و محبوبیت آن‌ها در میان مردم شده است.

توییتر که طرفداران خاصی در میان مردم پیدا کرده، از سال ۲۰۰۶ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. جالب اینکه بدانید این شبکه به محفلی برای اظهار نظرهای جنجالی سیاستمداران سراسر دنیا تبدیل شده و مسئولان کشوری در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما به صورت عام، مردم عادی جهت دنبال کردن اخبار روز و اظهار نظراتشان، آن را برگزیده‌اند. امکان دانلود از توییتر به صورت معمول در این شبکه فراهم نشده و کاربران را به صرافت انداخته است.

شبکه‌های اجتماعی نیز به مانند بسیاری دیگر از دستاوردهای بشری فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه نموده‌اند و اکنون به نقطه‌ی اوج خود رسیده‌اند. اما پروژه‌ها همیشه موفقیت آمیز نیستند و گاه شکست‌ها پلی به سوی موفقیت می‌سازند. در ادامه به شما نشان خواهیم داد که شبکه‌های اجتماعی چگونه شکل گرفته و به محبوبیت کنونی دست پیدا کرده‌اند.

اولین بار ایده شبکه اجتماعی و فراهم شدن بستری برای ارتباط افراد با یکدیگر در وب سایت SixDegrees در سال ۱۹۹۷ کلید خورد و در ادامه بوسیله فیسبوک به شهرتی عجیب در سراسر دنیا رسید. بعد از مدتی رسانه‌های زیادی اعم از یاهو و تلگرام جای خود را در میان مردم باز کردند تا همین اواخر که اینستاگرام به شهرت بسیاری در میان رسیده است.

وقایع و اتفاقیه با توییتر

اما ایده جک روسی کمی متفاوت تر از سایر شبکه‌های اجتماعی بود و توانست طرفداران خاصی را به سمت خود جذب کند. ایده نوشتن اتفاقات آن هم فقط در ۱۴۰ کاراکتر اخبار را مفیدتر و سریع‌تر به اطلاع کاربران می‌رساند. البته که بعد از مدتی این مقدار به ۲۸۰ کاراکتر افزایش یافت. به هرحال توییتر روز به روز میان مردم و سیاستمداران محبوب‌تر شد و امروزه ما را درگیر مسائلی مانند دانلود از توییتر نموده است.

مقدمه ای بر دانلود از توییتر

تا اینجای مطلب موضوع دانلود از توییتر بهانه‌ای شد تا اندکی در مورد شبکه‌های اجتماعی مختلف و اهمیت آن‌ها در زندگی انسان صحبت کنیم. اما در ادامه به شما شیوه‌های مختلفی را در مورد ذخیره فیلم در توییتر آموزش خواهیم داد. توییتر روی دستگاه‌های مختلفی اجرا می شود و از این حیث سازگاری خوبی دارد. بنابراین به صورت جداگانه به هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت.

امروزه هرکس با لمس یک دکمه قادر به فیلمبرداری و آپلود آن در توییتر می‌باشد. اگر شما از کاربران پروپا قرص این شبکه اجتماعی باشید، حتما چنین حالتی را تجربه کرده‌اید.

اما بسیاری از این فیلم‌ها و تصاویر به اشتراک گذاری شده ارزش بیش از یک بار دیده شدن را دارند. در چنین حالتی نیاز به دانلود و ذخیره‌سازی آن‌‌ها موضوعی با اهمیت جلوه می‌کند.

با توجه به محدودیت در دانلود از توییتر برای مشاهده ویدیوهای محبوب خود دچار مشکل خواهید بود، چراکه برای هربار مشاهده باید حجم مشخصی از دیتای اینترنت خود را صرف کنید. در چنین موقعیتی باید هزینه زیادی را صرف این مسئله کنیم و متحمل پرداخت پول بیشتری برای خرید حجم اینترنت خواهیم شد. اما برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد و با انجام چند ترفند ساده قادر به دانلود از توییتر خواهید بود. بنابراین جهت رفع مشکل خود ادامه مطلب را از وبلاگ مالتینا دنبال نمایید!

آموزش دانلود از توییتر در ویندوز

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که هنوز از کامپیوترهای دسکتاپ جهت سر زدن به شبکه اجتماعی توییتر استفاده می‌کنید، باید ویدیو خود را از طریق ترفند زیر در ویندوز ذخیره نمایید.

در اولین گام باید آدرس اینترنتی یا همان URL ویدیو دلخواه خود را کپی کنید. برای بدست آوردن URL ویدیو آنچنان راه سختی را در پیش ندارید. فقط کافیست تا روی ویدیوی مورد نظر خود کلیک راست نمایید و مطابق تصویر زیر روی Copy Video Address کلیک نمایید.

دانلود از توییتر

چندین وب سایت آنلاین جهت دانلود از توییتر وجود دارد که به شما اجازه دریافت ویدیوهای دلخواه را می‌دهد. البته تمامی سایت‌های معرفی شده در گوگل آنچنان قابل اعتماد نیستند و امکان ذخیره‌سازی فیلم را  برای شما فراهم نمی‌کنند. می‌توان از محبوب‌ترین وب سایت‌های ایجاد شده برای دانلود از توییتر به twittervideodownloader.com و downloadtwittervideo.com اشاره نمود که به صورت آنلاین در حال سرویس‌دهی هستند. توصیه ما در وبلاگ مالتینا استفاده از این دو سایت است.

حال ادامه آموزش دانلود از توییتر را از سایت twittervideodownloder.com دنبال می کنیم.

در ادامه بعد از کپی آدرس ویدیوی دلخواه خود وارد آدرس سایت مذکور شوید. در ادامه مطابق با تصویر زیر لینک را در آدرس بار تعبیه شده وارد نمایید:

دانلود از توییتر

در این مرحله به روی دکمه Download بزنید تا صفحه ای جدید حاوی لینک دانلود فیلم با ابعاد مختلف برایتان باز شود. تصویر زیر به خوبی گویای این مسئله می باشد:

دانلود از توییتر

شما به راحتی با کلیک به روی دکمه Download Video قادر به ذخیره‌سازی فیلم مورد نظر خود خواهید بود. همچنین برای دسترسی سریع‌تر دکمه‌ای با نام Download  Another Video تعبیه شده که با فشردن آن شما را به صفحه اصلی برده و می توان ویدیوی بعدی خود را زودتر دریافت کرد.

دانلود از توییتر با استفاده از نرم افزار در آندروید

بسیاری از کاربران نرم افزار توییتر را روی گوشی خود نصب کرده‌اند و از آنجا به مدیریت صفحه خود می‌پردازند. در چنین حالتی برای دانلود از توییتر و ذخیره ویدیوهای مورد علاقه‌شان نیاز به نصب نرم افزار اضافی دارند. اگر از گوشی‌های آندرویدی استفاده می کنید، باید به گوگل پلی Google Play مراجعه نموده و برنامه Download+ را نصب و اجرا نمایید.

دانلود از توییتر

سپس به برنامه توییتر بروید و ویدیو درخواستی خود را پیدا کنید. حال برای دانلود ویدیو، گیف و غیره آیکون اشتراک گذاری را لمس کنید.

دانلود از توییتر

در پنجره‌ی باز شده، گزینه‌هایی به شما نمایش داده می‌شود، بنابراین برای دانلود از توییتر به روی برنامه Download+ بزنید.

دانلود از توییتر

بعد از این اقدام، ویدیو به صورت اتوماتیک شروع به دانلود شدن می‌نماید و می‌توان آن را برای همیشه درون گوشی نگه داشت. این قسمت از آموزش دانلود فیلم از توییتر به صورت اختصاصی برای کاربران آندروید آماده شده است.

دانلود از توییتر برای آیفون

اما کاربران IOS در این زمینه دچار مشکل خواهند بود، چراکه کمپانی Apple از آی او اس ۱۱ به بعد امکان ذخیره‌سازی هیچگونه فایلی را درون گوشی آیفون نمی‌دهد. در حقیقت برای افزایش امنیت و آلوده نشدن گوشی به بدافزارها چنین اقدامی از سوی شرکت اپل صورت گرفت. در چنین حالتی شما باید از روش دانلود از توییتر در ویندوز برای ذخیره‌سازی ویدیوهای دلخواه خود استفاده کنید.

البته باید اضافه کنم که برخی از ربات‌های تلگرام چنین قابلیتی دارند و با استفاده از آن‌ها می توان به رفع چنین مشکلی در آیفون پرداخت. ربات تلگرامی به نام Twitter Video Downloader می‌تواند به شما در دانلود از توییتر کمک کند. کار با این ربات بسیار آسان است و پس از شروع کار ربات، لینک مربوط به فایل اشتراک‌گذاری شده را در آن وارد کنید. در نهایت ربات مذکور، ویدیو را برای شما آماده می‌کند و به راحتی می‌توان آن را ذخیره نمود. آدرس ربات تلگرامی جهت دانلود از توییتر در زیر آورده شده است:

https://t.me/TwitterDownloaderBot

در صورت علاقه‌مندی به مسائل روز دنیا به بخش های مختلف وبلاگ مالتینا سر بزنید چراکه موضوعات مختلفی را برای شما آماده کرده ایم. مباحثی این چنین دربخش علمی و فناوری مطرح شده‌اند و با جستجویی کوتاه در این بخش می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

همچنین اشتراک گذاری مطالب محبوب در شبکه‌های اجتماعی دوستانتان را از علایق شما باخبر می‌کند. بخش نظرات برای درج دیدگاه‌های شما تعبیه شده است و می‌تواند به ما در گردآوری مطالب مورد علاقه شما کمک کند.

 مطالب پیشنهادی:

آشنایی کامل با شماره مجازی و ۱۴ اپلیکیشن ساخت آن برای اندروید و iOS

جامع ترین آموزش اینستاگرام و نکات مربوط به آن

آموزش تصویری حذف اکانت اینستاگرام بصورت گام به گام

دانلود از فیسبوک ؛ روش های آسان و آموزش تصویری