در مورد اختلاف بین مرد و زن، مباحث گوناگونی مطرح است. ممکن است آقایان واقعاً اهل مریخ نباشند، اما از بسیاری جهات، بدن آن‌ها به اندازه کافی و قابل توجهی با بدن زنان متفاوت است. بدن آقایان قادر به انجام چیزهای واقعاً قابل توجه است که با مطالعه آن، دوباره آفریدگار را ستایش خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاه به سیستم بدن آقایان انداخته و تفاوت‌ها و چگونگی‌های آن را دنبال کنیم.

در حالی که ممکن است اختلافات بیولوژیکی زیادی بین زن و مرد وجود داشته باشد، بدن آقایان یک چیز خارق العاده و مرموز و پر از شگفتی است. مردان همچنین برخی از شباهت های خاص با زنان دارند که احتمالاً بیشتر مردم چیزی درباره آن‌ها نمی‌دانند. حتی بسیاری از مردان نیز به احتمال زیاد از بسیاری از این واقعیت‌های بسیار شگفت آور در مورد بدن خود بی‌خبر هستند.

رخدادهای طبیعی بدن آقایان

۱- بدن آقایان نیز قدرت شیردهی دارد

اگر فکر می‌کنید که شیردهی فقط مختص حوزه زنان است، ما شما را مقصر نمی‌دانیم، اما باید بگوییم که به طور مطلق این طور نیست. اگر چه شیردهی باید با بارداری و تولد نوزاد همراه باشد، اما در شرایطی خاص آقایان نیز قدرت شیردهی دارند. اگر چه این یک اتفاق معمول و رایج نیست، اما ثابت شده است که هر مردی می‌تواند شیردهی را از طریق تحریک نوک پستان تجربه کند. جک نیومن، متخصص تغذیه با شیر مادر این موضوع را بسیار پیچیده، اما امکان پذیر توصیف می‌کند.

به گفته نیومن، شیردهی در مردان فقط از طریق یک جهش هورمونی ممکن است رخ دهد که احتمالاً ناشی از تومور هیپوفیز یا به عنوان یک اثر جانبی دارو رخ می‌دهد. چنین شرایطی می‌تواند باعث افزایش تولید پرولاکتین، هورمون مورد نیاز برای تولید شیر گردد. این فقط جنس‌های مذکر انسانی نیستند که می‌توانند شیرده شوند، بلکه جنس‌های مذکر دیگر گونه های پستانداران نیز در شرایط مشابه قدرت شیردهی را دارند. اگرچه این  واقعیت جالب یعنی شیردهی حیوانات مذکر تا به حال تنها به طور طبیعی در بین خفاش‌های دایاک در جنوب شرقی آسیا رخ دیده شده است.

رخدادهای طبیعی و عجیب بدن آقایان

آقایان نیز می توانند تحت شرایطی شیردهی را تجربه کنند.

۲- آن‌ها می‌توانند به عفونت‌های قارچی مبتلا شوند

عفونت‌های قارچی چیزی است که ما معمولاً فقط در زنان متصور هستیم. متأسفانه، مردان نیز می‌توانند به عفونت‌های قارچی مبتلا شوند و به همان اندازه که این عفونت‌ها برای خانم‌ها ناخوشایند است، برای آقایان نیز آزاردهنده خواهد بود. یک روش معمول که مردان می‌توانند به عفونت‌های قارچی مبتلا ‌شوند، برقراری رابطه جنسی با شخصی است که عفونت دارد. همین طور عدم رعایت بهداشت به اندازه کافی نیز زمینه‌ساز چنین عفونت‌هایی خواهد شد.

در مردان، عفونت‌های قارچی نیز می‌تواند به وضعیت ناراحت کننده‌ای به نام بالانیتز منجر شود، که باعث می‌شود سر آلت تناسلی آن‌ها بسیار ملتهب گردد. علائم این بیماری شامل تجمع ماده سفید در بدنه آلت تناسلی مرد و نیز احساس خارش یا سوزش است. بالانیتز در مردانی که ختنه نشده‌اند یا اضافه وزن دارند و افرادی که از نظر سلامتی و ایمنی بدن مشکلاتی مانند دیابت یا HIV مثبت دارند، بیشتر دیده می‌شود. استفاده از آنتی بیوتیک‌ها برای مدت طولانی همچنین می‌تواند شانس ابتلا به بالانیتز را افزایش دهد.

رخدادهای طبیعی و عجیب بدن آقایان

مردان نیز عفونت های قارچی را به شکلی مشابه بانوان، تجربه می کنند.

۳- پدران نیز می‌توانند به افسردگی پس از زایمان دچار شوند

بارداری و زایمان برای هر کسی دشوار است، اما برای برخی از خانم‌ها عواقب بسیار حادی را با خود یدک می‌کشد که پس از به دنیا آمدن نوزاد، حتی سخت‌تر می‌شود. افسردگی پس از زایمان می‌تواند چندین هفته یا بیشتر طول بکشد و ممکن است با احساس اضطراب، هراس، از دست دادن علاقه به فعالیت‌ها، کاهش اشتها و کناره‌گیری از خانواده و دوستان مشخص شود. از هر هفت مادر یکی افسردگی پس از زایمان را تجربه م‌کند، اما جالب است بدانید که مردان نیز از این بیماری رنج می‌برند. این بیماری در پدران جوان، افرادی که درگیر مشکلات مالی هستند و افرادی که سابقه افسردگی دارند، شایع‌تر است. علائم آنها می‌تواند یکسان با زنان باشد و در مردان نیز به این حالت افسردگی پس از زایمان پدر گفته می‌شود.

طبق گزارشی در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا ۱۰ درصد از مردان افسردگی پس از زایمان را در دوران پس از زایمان همسر خود تجربه می‌کنند که این معضل می‌تواند در سه ماهه اول بارداری شریک زندگی شروع شود. این افسردگی حتی ممکن است شش ماه پس از تولد نیز ادامه یابد. تعداد مردانی که از افسردگی پس از زایمان پدر رنج می‌برند، در سه تا شش ماه پس از تولد نوزاد به ۲۶ درصد افزایش می‌یابد.

رخدادهای طبیعی و عجیب بدن آقایان

پدران، به ویژه پدران جوان افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند.

همین طور بخوانید: آیا بهترین آشپز های دنیا آقایان هستند؟

۴- مردان در شناسایی رنگ‌ها چندان خوب نیستند

اگر شوهرتان نمی‌تواند در انتخاب رنگ‌های دکوراسیون اتاق نشیمن مشارکت زیادی داشته باشد، چندان دلخور نباشید، این می‌تواند یک دلیل علمی داشته باشد. زن و مرد در واقع رنگ‌ها را متفاوت می‌بینند. یک مطالعه به رهبری آبراموف، استاد روانشناسی در کالج بروکلین، نشان داد که زنان بهتر قادر به تفکیک سایه‌های مختلف رنگ‌ها، به ویژه در توناژ سبز و زرد هستند. تیم تحقیقاتی آبراموف در زمینه زیست شناسی تفاوت‌های جنسی به این نتیجه رسید: “در اکثر مردان برای دیدن طیف مرئی، طول موج کمی طولانی‌تر لازم است تا بتوانند همان رنگ را مانند زنان دیده و شدت آن را تجربه کنند.”

رنگ‌های گرمتر دارای طول موج‌های طولانی‌تری هستند، به این معنی که یک زن با دیدن یک پرتقال، رنگ پرتقالی را مشاهده می‌کند، در حالی که مردان بیشتر رنگ مایل به قرمز را مشاهده خواهند کرد. البته نباید این را به منزله یک خبر بد برای آقایان تلقی کنیم. آن‌ها ممکن است مانند زنان رنگ‌ها را نبینند، اما در خصوص مسیریابی فوق العاده هستند.

رخدادهای طبیعی و عجیب بدن آقایان

آقایان در تشخیص شدت رنگ ها، از خانم ها ضعیف تر هستند.

۵- مردان نسبت به پیری مقاوم‌تر هستند

به طور متوسط، زنان نسبت به مردان امید به زندگی طولانی‌تری دارند. در حالی که ممکن است به نظر برسد که مردان شانس کمتری در این زمینه دارند، طبیعت آن‌ها را با ظاهری جوان‌تر آراسته است. از آن جا که مردان سطح تستسترون بالاتری دارند، پوست آن‌ها تقریبا ۲۵ درصد ضخیم‌تر از پوست خانم‌ها است. همچنین آن‌ها دارای چگالی کلاژن بیشتری هستند و به علاوه به دلیل تعریق بیشتر، پوستی مرطوب‌تر نیز دارند. مردان خیلی دیرتر از زنان کلاژن‌های پوست خود را از دست می‌دهند. (زنان حدود ۵ سال پس از یائسگی به سرعت کسر کلاژن‌های پوست خود را تجربه می‌کنند.)

این بدان معنی است که پوست مرد به اندازه پوست زن علائم پیری را نشان نمی‌دهد. البته این موضوع به میزان نگهداری و رسیدگی و شرایط زندگی نیز بستگی خواهد داشت. ممکن است مردان از این مزیت به صورت طبیعی برخوردار باشند، اما زنان نیز در جبران از محصولاتی استفاده می‌کنند که پوست آن‌ها را در برابر آفتاب محافظت کرده و روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

رخدادهای طبیعی و عجیب بدن آقایان

پوست مردان دیرتر از زنان پیر و شکسته به نظر خواهد رسید.

۶- ابتلا به سلولیت در بدن آقایان کمتر است

مردان نه تنها از پوستی مقاوم‌تر در برابر بالا رفتن سن و پیری برخوردار هستند، بلکه احتمالا ابتلا به سلولیت نیز در آن‌ها کمتر است. بسیاری از خانم‌ها با تجمع چربی در زیر پوست خود، به سلولیت مبتلا شده و از بابت آن آزرده هستند. هر کسی می‌تواند سلولیت را تجربه کند، اما مردان نسبت به زنان کمتر مستعد آن هستند. در مقایسه با فقط ۱۰ درصد از مردان ، ۹۰ درصد از زنان سلولیت دارند.

برای این چند دلیل وجود دارد: کاهش استروژن در سنین بالاتر باعث کاهش گردش خون می‌شود که منجر به کاهش تولید کلاژن گشته و این به نوبه خود منجر به سلولیت خواهد شد. جالب است بدانید که حتی افراد لاغر نیز می‌توانند سلولیت پوستی داشته باشند، اما در افرادی که چربی بدن بیشتری دارند، احتمال بروز آن بیشتر است. از آن جا که زنان غالبا چربی بدن بیشتری نسبت به مردان دارند، احتمال ابتلا به سلولیت در آن‌ها بیشتر است. مردان همچنین نوارهای ضخیم‌تری در محل اتصال پوست و ماهیچه دارند و این باعث می‌شود که به طور کلی سلولیت کمتر در آن‌ها تشکیل شود.

رخدادهای طبیعی و عجیب بدن آقایان

در بدن مردان سلولیت کمتری نسبت به بانوان دیده می شود.

۷- سیب آدم در مردان و تحول حنجره پس از سن بلوغ دیده می‌شود

احتمالاً می‌دانید که مردان سیب آدم دارند، اما آیا می‌دانید سیب آدم واقعاً چه می‌کند؟ وقتی صدای پسران در دوران بلوغ عمیق‌تر و یا به تعبیری دو رگه می‌شود، به این دلیل است که حنجره آن‌ها در حال گسترش است. حنجره به همان اندازه که بزرگ می‌شود، بر روی گلو فشار می‌آورد و باعث ایجاد برآمدگی می‌شود که ما آن را سیب آدم می‌نامیم. سیب برجسته مشهوری که به سیب آدم معروف است، به باز شدن تارهای صوتی منجر می‌شود.

دلیل این که زنان معمولاً سیب آدم ندارند، به همین دلیل است که آن‌ها معمولا صدایی بلندتر از مردان ندارند. حنجره‌های آن‌ها معمولا به اندازه‌ای بزرگ نمی‌شود تا سیب آدم شکل بگیرد. با این حال، برخی از خانم‌ها نیز وجود دارند که رشد حنجره بیشتر از حد متوسط ​​را تجربه می‌کنند و با گذشت بلوغ، سیب آدم را در گلوی آن‌ها نیز رشد می‌کند.

رخدادهای طبیعی و عجیب بدن آقایان

مردان پس از سن بلوغ، سیب آدم را در گلوی خود خواهند داشت.

۸- در بدن آقایان مغز بزرگتری وجود دارد

خب، تصور نکنید که این به معنای آن است که آقایان از ضریب هوشی بالاتری برخوردار هستند. مغز انسان یک چیز مرموز است. برای قرن‌ها تصور می‌شد که مردان جنس برتر و باهوش‌‌تر از همتایان زن خود هستند، اما تجربه ثابت کرد که این به هیچ وجه صحیح نیست. هنوز اختلافات عمده‌ای بین مغز زن و مرد وجود دارد. البته، آقایان از حجم بیشتری مغز نسبت به زنان برخوردار هستد، اما این بدان معنا نیست که آنها جنس باهوش‌تر هستند. اتفاقا معمولا زنان در تست‌های هوش، با نمرات بالاتری ظاهر می‌شوند.

اما در نهایت تحقیقات ثابت کرده است که زن و مرد تفاوتی در هوش به لحاظ بنیادین ندارند و تنها در بخش‌هایی از کنترل مغز، برتری‌هایی یا بهتر بگوییم تفاوت‌هایی نسبت به هم نشان می‌دهند. زنان به طور متوسط در توانایی نوشتن، درک مطلب، درک هماهنگی حرکتی خوب و حافظه بلند مدت از مردان بهتر عمل می‌کنند. از طرف دیگر، مردان در بازیابی اطلاعات از حافظه خود بهتر هستند و همچنین مهارت‌های بینایی بیشتری دارند.

رخدادهای طبیعی و عجیب بدن آقایان

مردان مغز بزرگتری نسبت به زنان دارند، اما لزوما باهوش تر نیستند.

از دست ندهید: اختلالات روانی| سندروم دیوژن یا سندروم مسی چیست؟

۹- برخی از آن‌ها سندرم مرد تحریک پذیر را تجربه می‌کنند

قاعدگی در طول تاریخی به عنوان یک نفرین مختص زنان تلقی شده است. در حالی که مردان قاعدگی ندارند، اما بسیاری از آن‌ها دوران ناخوشایند مشابهی را تجربه می‌کنند. ممکن است آقایان مجبور نباشند با تامپون و پد در دوران قاعدگی استفاده کنند، اما بسیاری از آن‌ها آنچه را که سندرم مرد تحریک پذیر نامیده می‌شود، تجربه کرده و بابت آن در آزار هستند. مطالعات نشان داده است که بسیاری از مردان یک بار در ماه، چون زنان سندرم تحریک پذیر داشته و از علائم آن رنج می‌برند که از جمله نوسانات خلقی، عدم تمرکز و ناراحتی جسمی هستند.

در یک نظرسنجی انجام شده؛ مشخص شد که حداقل یک چهارم از مردان این علائم را تجربه می‌کنند. البته از آن جایی که سایرین چنین چیزی را در مورد آقایان ندانسته و به نوعی عدم رسمیت بابت آن وجود دارد، درک متقابلی در این زمینه نیست و شاید مردان از این بابت بیشتر در عذاب باشند.

همچنین بخوانید : IMS یا پریود در مردان چیست و نشانه‌های آن کدام است؟

رخدادهای طبیعی و عجیب بدن آقایان

مردان نیز چیزی شبیه به قاعدگی زنان را بدون خونریزی و با علائمی دردناک تجربه می کنند.

سخن پایانی

شما چه چیزهای دیگری از بدن آقایان می‌دانید که در بالا به آن‌ها اشاره نشده و خاص و متفاوت باشد؟ بدن آقایان چه تفاوت‌های خاصی با بدن بانوان دارد و چطور این تفاوت‌ها، این دو جنس بشر را که مخلوق یک پروردگار هستند، متمایز می‌سازد؟ نظرات و دانسته‌های خود را در بخش نظریات وبلاگ مالتینا با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: thelist