8 شامپو ضد شوره برتر جهان

شامپو ضد شوره
شامپو ضد شوره

بهترین شامپو ضد شوره برای درمان شوره سر آن هم در میان این همه شامپو کدام است؟
در این مقاله شما را با 8 تا از بهترین شامپوهای ضد شوره دنیا آشنا می کنیم. اما در ابتدا انواع شوره سر، عوامل ایحاد شوره سر و راهکار درمان شوره سر را توضیح میدهیم تا بتوانید شامپو ضد شوره مناسب خودتان را به راحتی انتخاب کنید و از ریزش مو جلوگیری کنید.

شوره سر چیست؟

نام دیگر شوره سر سبوره است شوره سر با پوست ریزی پوست سر آغاز میشود که همراه با خارش و گاهی اوقات قرمزی است. این پوسته ها اغلب اوقات سفید و گاهی اوقات زرد رنگ هستند که در لا به لای موها و روی شانه ها خود را نشان می دهند
شوره سر طی فرآیندی شکل می گیرد که ما در ادامه آن را شرح می دهیم:
در این فرآیند پوست سر به طور طبیعی لایه های قدیمی را از دست می دهد و لایه های جدید را جایگزین می کند، این فرآیند به طور طبیعی باید در 20 تا 30 روز انجام شود تا سلول های مرده از پوست خارج شوند، اما در بعضی از افراد این فرآیند بنا به دلایلی به شکل غیر عادی انجام می شود به گونه ای که تعداد سلول های مرده پوست سرشان افزایش یافته و همراه چربی و ترشحات دیگر پوست تشکیل شوره سر را می دهند.

انواع شوره سر:

  • شوره های خشک
  • شوره های چرب

شوره های خشک معمولا به رنگ سفید هستند و به آسانی از پوست سر جدا می شوند و اغلب کسانی که دارای موهای خشک هستند دچار این از شوره می شوند.
شوره های چرب اغلب متمایل به رنگ زرد هستند و به پوست سر می چسبند و قابل جدا شدن هم نیستند و باعث ریزش مو میشوند.

عوامل ایجاد شوره سر:

  • تغذیه نادرست
  • نگرانی و استرس
  • هوای مرطوب و گرم یا سرد و خشک
  • عدم تعادل هورمون ها
  • عفونت قارچی مالاسزیا
  • چربی بیش از حد پوست
    اما علت اصلی آن چربی بیش از حد پوست است. زیرا هنگامی که پوست سر چرب میشود کثیفی و آلودگی را به خود جذب میکند و پوست سر شروع به خارش می کند که نتیجه آن شوره است.

راهکار درمان شوره سر چیست ؟

طبق نتایج بدست آمده برای درمان شوره سر باید سراغ بهترین شامپوهای ضد شوره سر دنیا رفت که حاوی این ترکیبات باشند.
شامپوهای ضد شوره شامل چه ترکیباتی باید باشد؟

1-عنصر روی: عنصری است که تولید قارچ را به شدت کاهش می دهد.
2-سولفید سلنیوم: کاهش دهنده چربی طبیعی است که پوست سر تولید می کند.
3-قطران زغال سنگ: یک ضد قارچ طبیعی است.
4-کتوکونازول: یک ضد قارچ فوق العاده موثر است (میتوان گفت شامپوهایی که دارای Ketoconazole نباشند عملا ضد شوره نبوده و تاثیر خاصی ندارند)
5-اسید سالسیلیک: تنها راه رهایی از پوسته سر.
6-روغن درخت چای: این روغن به عنوان ضد قارچ،آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده شناخته می شود.
7-چای سبز: به گفته متخصصان آمریکایی چای سبز پتانسیل درمان شوره سر را دارد.

حال نوبت به آن رسیده که شما را با بهترین شامپوهای ضد شوره دنیا آشنا کنیم تا برای همیشه از شوره سر خود خلاص شوید.

قبل از خواندن ادامه نوشته، اگر تمایلی به استفاده از شامپو برای از بین بردن شوره سر خود ندارید، می‌توانید بهترین راه های درمان شوره سر به روش طبیعی را امتحان کنید.

مالتینا با استفاده از تحقیقات به عمل آمده 8 مورد از بهترین شامپوهای ضد شوره دنیا که مورد تایید پزشکان آمریکا و سازمان عذا و دارو آمریکاFDA میباشند و بیش از 99 درصد مصرف کنندگان ابراز رضایت داشته اند را به شما معرفی میکند.
همچنین با امکان خرید از آمازون که مالتینا برای شما فراهم کرده است میتوانید شامپوهای زیر را به صورت مستقیم از کمپانی های اصلی خریداری کنید.

شامپو ضدشوره

1 – شامپو ضد شوره نیزورال Nizoral Anti-Dandruff Shampoo

 nizoral بهترین شامپو ضد شوره برای رفع شوره و ریزش مو

شامپو ضد شوره نیزورال Nizoral Anti-Dandruff Shampoo

می توان ادعا کرد نیزورال موثرترین شامپو ضد شوره در جهان می باشد عنصر اصلی تشکیل دهنده این شامپو یکی از قوی ترین اجزاء تشکیل دهنده شامپوهای ضد ریزش مو یعنی کتوکونازول 1% است. با توجه به ترکیبات موثر این شامپو برای درمان شوره سر، طول دوره استفاده 8 هفته و در هر هفته 2 بار توصیه شده است اما نتایج آن پس از اولین استفاده هم قابل لمس است. یکی از مزایای این شامپو این است که نیازی به قطع استفاده از شامپو های روزانه خودتان نیست و می توانید در کنار آنها از شامپو نیزورال استفاده کنید. جالب است بدانید که شامپو نیزورال تاثیر بسیار خوبی روی ریزش مو دارد و در بسیاری از مواقع علاوه بر درمان شوره سر، برای درمان ریزش مو هم تجویز میشود.

 

2- شامپو ضد شوره مپل هالیستیک Maple holistics sage shampoo

بهترین شامپو ضد شوره ارگانیک و گیاهیشامپو ضد شوره مپل هالیستیک Maple holistic sage shampoo

متشکل از گل مریم، روغن درخت چای، عصاره هسته هلو، روغن جوجوبا و رزماری میباشد. شامپو Maple holistics برای افرادی که ترجیح میدهند محصولات کاملا گیاهی استفاده کنند گزینه مناسبی است. نحوه عملکرد شامپو فوق به این صورت است که با حذف سلول های مرده از روی پوست سر، چرخه بازسازی سلول ها را تقویت کرده و پس از یک دوره استفاده موجب درمان شوره سر میشود. پوست سر شما را تحریک نمیکند و تمامی باکتری های که موجب شوره سر میشوند را از بین میرد.

 

3- شامپو ضد شوره هد اند شولدرز  Head and Shoulders

شامپو ضد شوره Head and Shoulders یک شامپو عالی است.

شامپو ضد شوره هد اند شولدرز  Head and Shoulders

وقتی شوره سر شروع به ریختن روی شانه و لباس تان می کند قطعا باید به سراغ همین شامپو بروید.
این شامپو طیف خوبی از ویژگی های گوناگون برای افراد مختلف با پوست سر خشک یا چرب دارد.
کمپانی Head and Shoulders مدعی است که قوی ترین شامپو ضد شوره بدون نسخه را در اختیارتان قرار می دهد.
به عنوان تجربه شخصی استفاده از این شامپو باید بگویم که در مقابله با شوره سر بسیار عالی عمل می کند و زیبایی و جلوه   خوبی هم به موها می دهد.

شامپو ضدشوره

4- شامپو ضد شوره T / Sal Neutrogena

بهترین شامپو شوره سر بدون سولفات

شامپو ضد شوره T / Sal Neutrogena

اگر به دنبال شامپو بدون سولفات برای درمان شوره سر هستید این گزینه مناسب شماست
از مهم ترین مواد تشکیل دهنده این شامپو اسید سالیسیلیک است.
این اسید پوست سر را تجزیه می کند تا دیگر مواد شامپو بتوانند در پوست سر نفوذ کرده و آن را درمان کنند. این شامپو از طرف متخصصان پوست توصیه می شود و از آنجایی که فومولاسیون ملایمی دارد از تحریک شدن پوست سرتان جلوگیری می کند.

 

5- شامپوی ضد شوره مردانه با عصاره روغن درخت چای Krieger+sohne

شامپوی ضد شوره مردانه با عصاره روغن درخت چای Krieger+sohne

شامپو ضد شوره با عصاره روغن درخت چای

ضد شوره سر، تقویت کننده مو و ضد ریزش محصول برند  Krieger+sohne
زمانی که برای اولین بار این شامپو را دریافت می کنید ، سریعا شروع به استفاده از آن کنید. در همان مرحله اول متوجه رایحه درخت چای و تقویت کنندگی آن خواهید شد. این شامپو موهای شما را تمیز و درخشان کرده و شما حس مثبتی از آن دریافت خواهید کرد.
نحوه استفاده.
ابتدا موهای خود را خیس کرده و با کمی شامپو موهای خود و بخصوص منطقه ریزش را بخوبی و آرامی با حرکات دایروی ماساژ دهید.
سپس به طور کامل موهای خود را آبکشی نمایید.
در صورت تمایل می توانید مراحل بالا را یکبار دیگر تکرار کنید.
سپس می توانید برای نتیجه ای بهتر از حالت دهنده هممین برند یعنی Krieger+shone استفاده کنید.

 

6- شامپوی ضد شوره  selsun Blue

شامپو ضد شوره  selsun Blueاین محصول ترکیبی بوده و موهای شما را سالم و زیبا نشان می دهد. آنها را نرم می کند لذا شما می توانید موهای خود را به راحتی حالت دهید. این محصول حاوی 1% سولفید سلنیوم است. شامپو ضد شروه Selsun Blue ترجیح برتر پزشکان بوده و موهای شما را خوش حالت نموده و سالم نگاه داشته و درمانی برای شوره سر شما است.

مواد تشکیل دهنده:
1% سولفید سلنیوم برای شوره زدایی سر.
آب، آمونیاک لوریل سولفات، دیستیار فتالیک اسید آمید، آمونیوم لوریت سولفات، کلرید سدیم، کوکامید MEA، دی متیکون، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز، DMDM هیدانوتیون، عطر، اسید سیتریک، سدیم سیترات (309-084)

7- شامپو ضد شوره و خنک کننده پوست سر داو Dove Anti Dandurff Shampoo

شامپو ضد شوره و خنک کننده پوست سر داو:شامپو ضد شوره و خنک کننده پوست سر داو Dove Anti Dandurff Shampoo

شامپو مراقبتی مردانه 2 در 1 داو به طور خاص برای آقایانی طراحی شده است که دچار شوره سر یا ریزش مو هستند.
این شامپو برای درمان شوره سر و کمک به سلامت و شادابی مو مفید است.

 

 

 

 

8- شامپو ضد شوره هد اند شولدرز  کلاسیک Head and Shoulders

شامپو ضد شوره Head and Shoulders یک شامپو عالی است.

این شامپو امروزه توانسته به یکی از پرفروش ترین شامپوهای ضد شوره جهان تبدیل شود. ماده فعال یا موثر در شامپوهای ضد شوره این برند «زینک» است که سطح رضایت از اثربخشی آن را بالا برده است. به علاوه شامپوهای برند هد اند شولدرز صرفا یک شامپوی ضد شوره معمولی نیستند و هر کدام از شامپوهای ضد شوره آن دارای خواصی مانند حجم دهندگی، تقویت استحکام، صاف کردن، ضد ریزش مو، تسکین التهاب و خارش پوست سر و غیره نیز می باشند.

 

 

شوره سر در کودکان

آیا کودک شما در پوست سر خود احساس خارش می کند؟ و یا اینکه اغلب پوست سر کودک شما دچار قرمزی می شود؟ اگر فرزندان شما از خارش پوست سر شکایت دارند، احتمال دارد که از شوره سر رنج می برند. شوره سر یا همان درماتیت سائبورییک در کودکان، نوعی بیماری شایع پوستی است که روی پوست سر آنها تأثیر می گذارد، از این رو لازم است که در سریع ترین زمان ممکن درمان شود. شوره سر در کودکان هم به اندازه بزرگسالان شایع است و موجب آزار و اذیت آنان خواهد شد. شوره سر مشکلی ناخوشایند برای کودکان شما است که تنها با رعایت نکات بهداشتی به صورت کامل درمان نخواهد شد.

شوره سر در کودکان موجب پوسته پوسته شدن پوست سر و گاهی ایجاد قرمزی و خارش در پوست سر کودکان می شود که اگر به درستی درمان نشود، موجب ریزش موهای سر فرزندان دلبندتان می شود. وجود شوره سر در کودکان گاهی موجب وضعیت شرم آور و خجالت زده و یا ایجاد استرس می شود. این حالت ها در کودکان به صورت جدی عواقب روحی برای فرزندانتان به دنبال خوهد داشت. ایجاد شوره سر در کودکان برخی مواقع به دلیل عدم رعایت بهداشت اتفاق می افتد که به سادگی با استفاده از انواع شامپوهای ضد شوره، درمان خواهد شد.

بهترین شامپوهای ضد شوره برای کودکان

همان طور که گفته شد در بسیاری از موارد شوره سر با استفاده از شامپوهای ضد شوره مخصوص کودکان درمان خواهد شد. استفاده از این نوع شامپوها موجب کاهش چربی و همچنین کاهش تولید سلول های مرده می شود. بسیاری از انواع مدل شامپوهای ضد شوره در برندهای مختلف تولید شده اند. در هنگام انتخاب شامپو برای کودک دلبندتان لازم است حتما مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید تا مناسب ترین و بهترین نوع شامپو را انتخاب کنید.

والدین برای سلامت فرزندانشان، همواره بهترین ها را می خواهند. استفاده از بهترین محصولات مراقبتی و بهداشتی یکی از راه های حفظ سلامتی و پاکیزگی فرزندان است. پوست و موی نوزادان و کودکان، به دلیل لطافت و نرمی به مراقبت بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل لازم است از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی مواد شیمیایی نباشد. در ادامه 3 مورد از بهترین شامپوهای ضد شوره مخصوص کودکان را معرفی می کنیم که مورد تایید پزشکان آمریکا و سازمان غذا و دارو است.

شامپوی ضد شوره مخصوص کودکان HONEYDEW

HONEYDEW یکی از بهترین شامپوهای ضد شوره سر مخصوص بچه ها است که از مواد طبیعی تولید شده تا بتواند به خوبی پوست کودک شما را از دانه های شوره محافظت کند. همچنین می توان گفت که این شامپو بسیار ملایم و لطیف است و از موهای آسیب دیده و خشک محافظت می کند و برای انواع موهای صاف و مجعد مناسب و ایده آل است. این مدل شامپو از روغن جوجوبا، عصاره درخت چای و اسانس سنبل هندی و همچنین مواد مغزی و مناسب کودکان تولید شده که به داشتن موها و پوست سر سالم کمک می کند. این مدل شامپو بدون سولفات و پارابن تولید شده که ضد آلرژی است.

 

شامپو ضد شوره سولفور 8 (Sulfur8) مخصوص کودکان

Amazon.com : Sulfur8 Kids Medicated Anti Dandruff Shampoo, 7.5 Ounce : Childrens Hair Shampoos : Beauty

شامپوی ضد شوره کودک Sulphur8 برای کمک به درمان شوره سر کودک شما در سنین بین 2 تا 12 سال بسیار مناسب و ایده آل است. اگر در مورد شوره سر کودکان خود نگران هستید، شامپوی ضد شوره سر Sulphur8 که حاوی یک فرمولاسیون مفید است، گزینه مناسبی برای شما است. این مدل شامپوی ضد شوره کودکان با کف بسیار موهای کودک شما را تمیز و درخشان می کند. از شامپوی Sulfur8 می توانید به صورت روزانه استفاده کنید.

 

 

شامپوی دارویی ضد شوره کودکان Dr. Eddie’s Happy Cappy

شامپوی دارویی Dr. Eddie’s Happy Cappy مخصوص کودکان طراحی شده که درمان مناسبی برای شوره سر کودکان است. با خرید این شامپو به سادگی می توان پوسته پوسته شدن و قرمزی و خارش پوست سر کودکان در هر سنی را درمان کرد. علاوه بر شوره سر، این مدل شامپو قرمزی پشت گوش، زیر بغل و … را نیز از بین خواهد برد. همچنین از این مدل شامپو می توانید برای از بین بردن شوره ابرو نیز استفاده کنید. در کنار رفع شوره، قرمزی و همچنین خارش سر و پوست، استفاده از این مدل شامپو، پوست و مو را هم نرم و لطیف خواهد کرد.

 

 

 

برای مشاهده و خرید شامپو ضد شوره کلیک کنید.

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024