مدیریت زمان

زمان یکی از ارزشمند ترین دارایی‌های بشر است که نه می‌تواند آن را بخرد و نه می‌تواند از آن جلو بزند، کسانی که به زمان خود اهمیت می‎‌دهند و برای آن ارزش قائل هستند بهتر می‌توانند کار‌های خود و حتی دیگران را مدیریت کنند و در نهایت به موفقیت برسند. برنامه‌های مختلفی برای مدیریت زمان وجود دارند که با استفاده صحیح و مدام از آنها  خواهید توانست در حرفه خود موفق باشید. انتخاب یک برنامه مدیریت زمان مناسب برای رسیدن به موفقیت اهمیت بالایی دارد، چرا که اگر قصد انجام کاری را داشته باشید ولی از ابزار مناسب استفاده نکنید بدون شک به نتیجه مطلوب نخواهید رسید و یا در آن کار درجا خواهید زد. در این مقاله سعی شده تا بهترین و کاربردی ترین برنامه‌های مدیریت زمان را به شما معرفی کنیم تا کمتر دچار اتلاف وقت شده و در انجام کار‌های خود به موفقیت برسید.

مدیریت زمان با Toggl

toggl یک برنامه زمان‌بندی همه فن حریف است که می‌توانید در گوشی‌های تلفن همراه (اندروید وآی او اس) و یا در سیستم عامل‌های مختلف ( لینوکس، ویندوز، مک)  از آن بهره ببرید. با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود تا برنامه زمانی مشخص کنید، زمان مورد نیاز برای هر کار را محاسبه کنید و همچنین کارهای تیم و مشتری‌های خود را مدیریت کرده و در صورت نیاز آنها را به تیم خود دعوت کنید. کاربرانی که اشتراک ماهیانه یا سالیانه toggl را تهیه می‌کنند امکانات و جزئیات بیشتری را در اختیار دارند و به آنها پیشنهاد‌های مفیدی می‌دهد تا بهتر بتوانند زمان خود را مدیریت کنند.

مدیریت زمان

با استفاده از toggl می‌توانید:

  • رصد کنید که چه کسانی بیشتر بر روی چه کارهایی وقت بیشتری گذاشته‌اند.
  • کار‌های روزانه، هفتگی و یا سالانه خود را بازبینی کرده تا بهتر بتوانید از زمان خود استفاده کنید.
  • همه موارد را همه جا ردگیری کنید. (بر روی گوشی و یا دسکتاپ کامپیوتر خود)

 

جابجایی سریع بین اکانت هایتان با shift

شیفت یک برنامه مدیریت زمان به‌صرفه است که با استفاده از آن خواهید توانست بین اکانت های مختلف خود جابجا بشوید و دیگر دردسر وارد کردن نام کاربری و پسورد خود را نداشته باشید. با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود تا اکانت‌های مختلف ایمیل خود را فقط با چند کلیک بررسی کرده و برای خود زمان بخرید. ناگفته نماند این برنامه مدیریت زمان همکاری خوبی با برنامه‌ی مدیریت پروژه یعنی Trello دارد که این ویژگی محبوبیت برنامه shift را دوچندان می‌کند. shift دارای نسخه دسکتاپ است و از آن می‌تواند در ویندوز، مک و لینوکس استفاده کرد.

مدیریت زمان

با استفاده از برنامه مدیریت زمان shift خواهید توانست:

  • سریع تر ایمیل‌های خود را چک کنید.
  • راحت تر بین برنامه‌های مختلف جابجا شوید.

 

با RescueTime تمرکزتان را بالا ببرید

در RescueTime خواهید توانست برنامه‌های آنلاینی را که در طول روز از آنها استفاده کرده‌اید رصد کرده و به  بررسی آنها بپردازید. اگر از آن دسته از افراد هستید که راحت حواستان پرت می‌شود و یا نمی‌توانید بر روی کار و هدف خود تمرکز داشته باشید، RescueTime به عنوان یک نیروی امدادی خواهد توانست به داد شما برسد و آماری از سایت‌هایی که بیشترین وقت خود را در آن‌ها تلف کرده‌اید به شما بدهد. همچنین کاربرانی که اشتراک ماهیانه یا سالیانه این برنامه را خریداری می‌کنند قابلیتی توسط برنامه در اختیارشان گذاشته خواهد شد تا از ورودشان به بعضی از سایت‌ها جلوگیری شود که در نهایت منجر خواهد شد تا کاربر بر روی اهداف اصلی تمرکز بیشتر داشته باشد.

مدیریت زمان

با استفاده از RescueTime می‌توانید:

  • نسخه اپلیکیشن (android, IOS) و نسخه دسکتاپ(ویندوز،مک،لینوکس) را در اختیار داشته باشید.
  • روز و زمان خود را مدیریت کنید.
  • از اتلاف وقت جلوگیری کرده و بر روی اهداف اصلی خود متمرکز بشوید.

 

کارهایتان را با Trello مدیریت کنید

ترلو یک برنامه تحت وب برای مدیریت پروژه و تقسیم کار است که این امکان را به افراد گروه می‌دهد تا کار‌های مختلف را به اجزا کوچکتر تقسیم کرده تا راحت تر بتوانند آنها را انجام بدهند. در ترلو با ۳ بخش مهم سر و کار خواهید داشت: بردها، لیست‌ها و کارت‌های مختلف. هر برد از لیست‌های جداگانه تشکیل شده است که درون هر لیست هم کارت‌های مخصوص به آن (لیست‌) تعریف شده است. افراد مختلف گروه می‌توانند در رابطه با یک موضوع خاص درون هر کارت به بیان نظرات خود بپردازند، فایلی را به آن کارت اضافه کنند و یا زمان مشخصی را برای انجام آن کار تعیین کنند. با اینکه ترلو یک برنامه مدیریت پروژه تحت وب است ولی همچنان می‌توان از آن در اپلیکیشن موبایل (ای‌او‌اس، اندروید) و یا دسکتاپ (مک، ویندوز) استفاده کرد.

اگر می خواهید ترلو را بهتر بشناسید توصیه می کنیم حتما این مطلب را هم ببینید :

آموزش کامل ترلو (Trello) برای مدیریت وظایف و پروژه ها

 

مدیریت زمان

با استفاده از Trello می‌توانید:

  • پروژه‌های بزرگ را به کار‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.
  • پروژه‌های خود را سفارشی سازی کرده و هر کاری را بر اساس اولویت انجام بدهید.

 

مدیریت حرفه ای کارهایتان با MyLifeOrganized

اگر به کار و حرفه خود اهمیت می‌دهید و به دنبال برنامه‌ای فراتر از چک کردن کار‌های روزمره می‌گردید MyLifeOrganized می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در این برنامه مدیریت زمان خواهید توانست کارهای مهم‌تر را در اولویت قرار بدهید، برایشان ستاره گذاری کنید و کارهای بزرگ و پیچیده خود را به کارهای کوچک‌تر تقسیم کنید. با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود موقعیت‌های مکانی مختلف را روی نقشه علامت گذاری کنید تا برنامه بر اساس مکانی که در آن قرار دارید به شما کارهایتان را یادآوری کند.

مدیریت زمان

با استفاده از برنامه مدیریت زمان MyLifeOrganized خواهید توانست:

  • در محیطی با گراقیک مطلوب به تقسیم کارهای خود بپردازید.
  • نسخه اپلیکیشن (android, IOS) و نسخه دسکتاپ(ویندوز) را در اختیار داشته باشید.

 

یادداشت برداری با نرم افزار محبوب Evernote

Evernote مناسب افرادی است که مدام در حال یادداشت برداری هستند و یا هر از گاهی ایده ‌های مختلفی به ذهنشان می‌رسد و به ابزاری نیاز دارند تا آنها را در جایی یاداشت کنند. Evernote  این امکان را به شما می‌دهد تا سخنرانی‌های مهم را ضبط کرده و به آن متن و یا عکس دلخواه اضافه کنید و در زمان مناسب از آنها استفاده کنید.

مدیریت زمان

با استفاده از Evernote می‌توانید:

  • مقالات و یادداشت‌های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
  • به جای یادداشت برداری گفت و گو را ضبط کرده و در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

 

تمرکز با طعم موسیقی با Focus@will

focus@will ذهن شما را بر روی کارتان متمرکز می‌کند و برای این کار از روش بسیار جالبی استفاده می‌کند. در ابتدای کار برنامه از شما سوال‌های متفاوتی می‌پرسد و با توجه به جواب‌های شما قطعاتی از موسیقی در سبک‌های مختلف را در اختیارتان می‌گذارد تا به آنها گوش داده، لذت برده و تمرکزتان را دو چندان کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. شما قادر خواهید بود تا ۲ هفته از این برنامه به صورت رایگان استفاده کنید و در صورتی که از آن لذت بردید اقدام به خرید اشتراک ماهیانه و یا سالیانه آن کنید.

مدیریت زمان

با استفاده از focus@will می‌توانید:

  • اپلیکیشن ای‌او‌اس، اندروید و نسخه دسکتاپ(مک) را در اختیار داشته باشد و بدون وقفه به موسیقی گوش کنید.
  • به موسیقی که با شخصیت شما همخوانی دارد گوش بدهید و تمرکزتان را در کار بالا ببرید.

 

مدیریت زمان مناسب با Pocket

گاهی برایتان پیش آمده که مطلبی و یا ویدیویی برایتان جالب بشد ولی زمان مناسب برای خواندن و یا تماشای آن را نداشته باشید؟ با استفاده ار برنامه pocket می‌توانید محتوای سایت‌های مختلف را نشانه گذاری کنید تا در فرصت مناسب و با خیال راحت به مطالعه و یا تماشای آنها بپردازید. همچنین توسط برنامه pocket قادر خواهید بود تا صفحات مختلف وب را بررسی کرده و مطالبی که از نظرتان جالب هستند را در یک برنامه گلچین کنید. pocket قابل اجرا بر روی سیستم عمل‌های اندروید، ‌ای‌او‌اس، مک و ویندوز است. علاوه بر اینکه این برنامه را می‌توان به صورت بسته‌های جداگانه (extension) بر روی مرورگرهای مختلف نصب و از آن استفاده کرد.

مدیریت زمان

با استفاده از pocket می‌توانید:

  • مطالب مختلف را ذخیره کرده و در فرصت مناسب از آن‌ها استفاده کنید.
  • زمان خود را مدیریت کرده و از آن بهینه استفاده کنید.

 

Todoist ساده اما کاربردی

اگر به دنبال یک برنامه مدیریت زمان ساده ولی کاربردی می‌گردید Todoist می‌تواند در برنامه ریزی برای انجام کارها به شما کمک چشمگیری کند. با استفاده از تقویم برنامه می‌توانید برای کار‌های مختلف هفتگی و یا ماهانه خود برنامه‌ریزی کرده و به انجام آنها بپردازید. از کد‌های رنگی، برای مشخص کردن اولویت کار‌های مختلف استفاده کنید و با برنامه‌ریزی دقیق کارهای مختلف را یکی پس از دیگری انجام داده و سراغ کار‌های بعدی خود بروید.

برنامه مدیریت زمان

با استفاده از برنامه مدیریت زمان Todoist خواهید توانست:

نسخه اپلیکیشن (ای‌او‌اس و اندروید) دسکتاپ (مک،ویندوز) را در اختیار داشته باشد.

از بسته جداگانه (extension) برای نصب بر روی مرورگر‌های مختلف استفاه کنید.

قالب‌های مختلف را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

با Harvest قدر زمان را بهتر خواهید دانست

harvest به شما این امکان را می‌دهد تا به زمان به عنوان یک منبع محدود و تمام شدنی نگاه کرده و از آن بهینه استفاده کنید. در این برنامه خواهید توانست مدت زمان مشخصی را برای هر کار تعیین کرده تا با توجه به آن کارهایتان را تنظیم و نسبت به انجام آنها اقدام کنید. همچنین با استفاده از قابلیت نمایش گزارش کارکرد این امکان برای شما فراهم است تا محاسبه کنید که بر روی هر کار چقدر زمان گذاشته‌اید. برنامه مدیریت زمان harvest به خوبی با ابزارهایی مانند Asana, Trello و GitHub ارتباط برقرار می‌کند.

مدیریت زمان

با استفاده از harvest می‌توانید:

  • برای پروژه‌های خود وقت تعیین کنید تا بهتر بتوانید آنها را انجام دهید.
  • زمان تحویل پروژه و بودجه آن را محاسبه کنید تا بهتر بتوانید برای قبول و یا رد کردن آن تصمیم بگیرید.

 

سخن پایانی

کسانی که در کار خود به موفقیت رسیده‌اند بدون شک قدر لحظات خود را دانسته و از آن به درستی استفاده کرده‌اند. حتی در چنین موقعیتی هم اگر فرد یا تیم مدیریت زمان را در دستور کار خود قرار ندهد، بدون شک در آینده نه‌چندان دور دچار مشکل خواهد شد. نظر شما در رابطه با استفاده درست و بهینه از زمان چیست؟ موفقیت را با سعی و تلاش به دست می‌آورید و یا به شانس اعتقاد بیشتری دارید؟

منبع shopify