اغلب افراد فکر می‌کنند که اضافه کردن یک پست جدید و تولید محتوا در وردپرس کار راحتی است، اما این کار برای بسیاری از مبتدیان بسیار دشوار است. لازم به ذکر است که گاهی اوقات حتی کاربران باهوش نیز از پیدا کردن برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها در صفحه ویرایش پست شگفت زده می‌شوند. در این راهنمای ساده و ابتدایی، ما شما را با تمام ویژگی های اضافه کردن پست جدید و چگونگی استفاده از آن برای تولید محتوا در وردپرس، آشنا می کنیم.

پس اگر در حال تلاش برای تولید محتوا در وردپرس هستید یا می خواهید نحوه استفاده از ویژگی های وردپرس برای انتشار مطالب را یاد بگیرید، با مالتینا همراه باشید.

توجه: در این مطلب راجع به نصب وردپرس و پیکربندی افزونه‌ها یا نصب و طراحی و ترجمه قالب و مواردی از این دست صحبت نمی‌کنیم. این مطلب فقط برای آموزش تولید محتوا در وردپرس (بلاگ‌نویسی در وردپرس) برای افراد مبتدی نوشته شده است.

تولید محتوا در وردپرس

ما آموزش تولید محتوا در وردپرس را به سه قسمت تقسیم کردیم تا به شما کمک کنیم که به راحتی آنچه را که دنبالش هستید پیدا کنید:

  • تولید محتوا در وردپرس با استفاده از ویرایشگر پیش فرض؛
  • تولید محتوا در وردپرس با استفاده از ویرایشگر کلاسیک؛
  • نکات ضروری برای ایجاد پست های بهتر وبلاگ.

آماده اید؟ پس شروع کنیم.

تولید محتوا در وردپرس با استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ:

در دسامبر ۲۰۱۸ وردپرس یک ویرایشگر مدرن که گوتنبرگ نامیده می‌شود را معرفی کرد. این ابزار ممکن است تمیز و ساده به نظر برسد، اما اجازه ندهید که شما را فریب دهد!

همچنین این ابزار دارای ویژگی های بسیار قدرتمندی است که بسیار برای شما کارآمد خواهد بود. ما همه ویژگی‌های آن را توضیح خواهیم داد و به شما کمک می‌کنیم تا از پتانسیل واقعی این ابزار استفاده کنید.

اضافه کردن عنوان‌ها و تیترهای محتوا:

ویرایشگر وردپرس دارای قابلیت نوشتن و پاک کردن است. در بالای صفحه، عنوان پست خود را وارد کنید.

تولید محتوا در وردپرس

برای اضافه کردن محتوا، شما نیاز به اضافه کردن یک ستون دارید. گزینه اضافه کردن ستون‌ها بر روی صفحه وجود دارد که می‌توانید با کلیک بر روی آن، ستون‌ها را اضافه کنید.

تولید محتوا در وردپرس

اگر نمی خواهید از یک ماوس برای کلیک بر روی این گزینه استفاده کنید، می توانید با تایپ کردن و استفاده از میانبر صفحه کلید ستون‌ها را اضافه کنید. برا این کار می توانید از یک “بک اسلش” استفاده کنید تا ویرایشگر وردپرس پیشنهاد‌های خوبی را به شما ارائه دهد.

تولید محتوا در وردپرس

تمامی عناصر و محتوا در یک ستون قرار گرفته اند. تمام آیتم‌ها و ویژگی‌های رایج وردپرس از جمله پاراگراف، ستون‌ها، تصاویر، گالری، کدها، ویجت‌ها و غیره در اینجا قرار دارند.

برخی از پلاگین‌های وردپرس ممکن است دارای ویژگی‌های دیگری مانند فرم‌های تماس نیز باشند.

اضافه کردن تصاویر، فیلم‌ها و سایر ویژگی‌ها:

شما می‌توانید با استفاده از یک گزینه فقط تصاویر را اضافه کنید و سپس تصویری که می‌خواهید اضافه کنید را آپلود کنید یا از کتابخانه چندرسانه‌ای آن را انتخاب نمایید.

تولید محتوا در وردپرس 4

اگر می خواهید متن و تصویر را در کنار یکدیگر قرار دهید، می توانید از گزینه “رسانه و متن” استفاده کنید. این گزینه به شما کمک می‌کند متن را در اطراف تصویر در وردپرس قرار دهید.

تولید محتوا در وردپرس

همچنین وردپرس دارای گزینه‌ای است که می‌توانید با استفاده از آن تصاویر را به صورت شبکه در ردیف‌ها و ستون‌ها نمایش دهید.

نگران نباشید، گزینه گالری را انتخاب کنید و سپس تصاویر را از گالری وردپرس خود آپلود یا انتخاب کنید.

تولید محتوا در وردپرس

در حالی که گزینه گالری استفاده های زیادی دارد، ممکن است به گزینه‌های پیشرفته دیگری مانند آلبوم‌ها، مرتب سازی تصویر و غیره نیاز داشته باشید. در این حالت، ما توصیه می کنیم که از یکی دیگر از گزینه های وردپرس استفاده کنید تا امکانات بیشتری را در دسترس داشته باشید و بتوانید تولید محتوا در وردپرس را ساده‌تر انجام دهید.

می خواهید ویدیو را در محتوای خود جاسازی کنید؟

مشکلی نیست. ویرایشگر پیش فرض وردپرس دارای گزینه اضافه کردن ویدیو است که برای کاربران بسیار محبوب است.

تولید محتوا در وردپرس 7

همچنین می توانید URL ویدیو را فقط کپی و جای گذاری کنید و وردپرس به طور خودکار آن ویدیو را برای شما بارگذاری می‌کند.

تولید محتوا در وردپرس 8

اگر از گزینه بارگذاری ویدیو برای آپلود فیلم ها به طور مستقیم از وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، حتما این کار را متوقف کنید زیرا وب‌سایت شما را کند می‌کند و حتی سرور میزبان وردپرس شما را خراب می‌کند و باعث مشکلات دیگری می‌شود.

در عوض، توصیه می‌کنیم ویدیوهای خود را در یک سرویس مانند یوتیوب یا آپارات آپلود کنید و سپس آن را در پست های وردپرس خود وارد نمایید.

برای اطلاعات بیشتر، می توانید به راهنماهای آپلود ویدئو در وردپرس، مراجعه کنید.

اضافه کردن دسته ها و برچسب ها

تولید محتوا در وردپرس بسیار آسان است و این ابزار به شما اجازه می‌دهد پست‌های خود را دسته‌بندی و طبقه‌بندی کنید. این طبقه‌بندی ها به شما کمک می کند مطالب خود را در بخش‌ها و موضوعات مختلف قرار دهید.

دسته‌ها و برچسب‌ها همچنین از طریق جست‌و‌جوگرها به کاربران کمک می‌کنند تا مطالب مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنند. گزینه طبقه‌بندی و دسته‌بندی مطالب در ستون سمت راست در تنظیمات اسناد قرار دارد.

تولید محتوا در وردپرس 9

افزودن تصویر برجسته

یک تصویر برجسته، تصویر اصلی است که نشان دهنده محتوای آن پست است. تصاویر برجسته به وضوح در وب‌سایت شما، در پست‌های ویژه، صفحات آرشیو وبلاگ و همچنین در صفحه اصلی اخبار، مجله و وب‌سایت ها نمایش داده می‌شوند.

تقریبا تمامی تم‌های وردپرس از قابلیت تصویر برجسته پشتیبانی می‌کنند. شما گزینه‌ی اضافه کردن یک تصویر برجسته به پست خود را در ستون سمت راست در قسمت تنظیمات اسناد خواهید یافت. تصویر اصلی و برجسته، تاثیر مهمی بر تولید محتوا در وردپرس می‌گذارد، سعی کنید این بخش را جدی بگیرید.

تولید محتوا در وردپرس 10

به سادگی بر روی گزینه “تنظیم تصویر برجسته” کلیک کنید و سپس تصویر را که می‌خواهید به عنوان تصویر برجسته مورد استفاده قرار دهید انتخاب کنید یا آپلود نمایید.

مهم این است که تصاویر برجسته را با تصاویر روی جلد که یک ویژگی جدید است اشتباه نگیرید.

اضافه کردن خلاصه مقاله

این گزینه در واقع ارائه دهنده خلاصه‌ای از یک پست وبلاگ یا مقاله است. بیشتر تم‌های وردپرس به طور خودکار می‌توانند گزیده‌ای از چند خط اول پست شما را نمایش دهند.

با این حال این گزیده ممکن است همیشه معنادار یا جذاب نباشد. در این صورت ممکن است بخوا

هید گزیده‌ای را به صورت دستی اضافه کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از گزینه‌ای که در زیر ستون تنظیمات سند در سمت راست قرار دارد انجام دهید.

تولید محتوا در وردپرس 11

تغییر Post URL Slug یا پیوندها

به طور پیش فرض، وردپرس برای پست های وبلاگ شما از SEO friendly URLs استفاده می‌کند. این ابزار به طور خودکار از عنوان پست شما برای permalink استفاده می‌کند.

با این حال، برخی از کاربران ممکن است بخواهند آن را تغییر دهند تا بیشتر مورد پسند باشد. دو راه برای انجام این کار وجود دارد.

شما می توانید بر روی عنوان پست کلیک کنید و سپس گزینه تغییر permalink را در بالای قسمت عنوان مشاهده خواهید کرد. همچنین شما می توانید آن را از قسمت Permalink در ستون تنظیمات سند تغییر دهید.

تولید محتوا در وردپرس 12

تغییر نویسنده

اگر شما یک سایت چندرسانه‌ای وردپرس را اجرا می کنید، می توانید نویسنده پست را تغییر دهید و آن را به یک نویسنده دیگر در وب‌سایت خود اختصاص دهید.

شما می‌توانید گزینه‌ی تغییر نویسنده را در قسمت Status and Visibility در ستون سمت راست پیدا کنید.

تولید محتوا در وردپرس 13

بستن یا باز گذاشتن کامنت‌ها

وردپرس همراه با یک سیستم نظرسنجی ساخته شده است که به کاربران امکان می‌دهد نظرات خود را در پست‌ها بیان کنند. شما می توانید امکان اظهار نظر را برای پست های منحصربفرد ببندید.

تولید محتوا در وردپرس 14

همچنین گزینه‌ای برای pingbacks و trackbacks خواهید دید. این گزینه به شما و سایر وبلاگ‌ها اجازه می دهد تا وقتی که به یک مقاله ارجاع می‌دهید، همه از آن مطلع شوند.

با این حال، بیشتر از آن برای اسپم‌ها استفاده می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم به طور کامل pingbacks  و  trackbacksرا غیرفعال کنید.

گزینه‌های اضافه شده توسط پلاگین‌های وردپرس

برخی پلاگین‌های وردپرس ممکن است گزینه‌های خود را در صفحه تولید محتوا در وردپرس اضافه کنند. بعضی از آنها به عنوان یک گزینه در دسترس هستند در حالی که بعضی دیگر به عنوان بخشی جداگانه در این صفحه دیده می‌شوند.

به عنوان مثال، پلاگین WPForms، بهترین فرم تماس وردپرسی را ایجاد می‌کند و یک گزینه برای وارد کردن فرم‌های تماس در پست‌ها به شما ارائه می‌دهد.

تولید محتوا در وردپرس 15

یکی دیگر از مثال های خوب پلاگین Yoast SEO است. در این مورد بخشی جداگانه در قسمتی که بعد از بخش، تولید محتوا در وردپرس است به نمایش در می آید. این افزونه برای تنظیمات SEO به کار می‌رود.

تولید محتوا در وردپرس 16

گزینه های انتشار

صفحه ویرایش پیش فرض وردپرس به دو ستون تقسیم شده است. ستون سمت چپ جایی است که به تولید محتوا در وردپرس می‌پردازید و در ستون سمت راست همه تنظیمات شامل گزینه‌های انتشار قرار گرفته است.

بیایید نگاهی به گزینه‌های انتشار در ستون سمت راست بیاندازیم.

تولید محتوا در وردپرس 17

  1. لینک پیش نویس اجازه می‌دهد تا به سرعت تغییرات انجام داده در پست وردپرس را ذخیره کنید. ویرایشگر همچنین به طور خودکار تغییرات شما را هنگام نوشتن ذخیره می‌کند.
  2. گزینه نمایش، پست شما را در یک تب جدید مرورگر باز می‌کند.
  3. هنگامی که شما ویرایش پست خود را انجام داده‌اید، می‌توانید بر روی دکمه انتشار کلیک کنید تا پست شما انتشار پیدا کند.
  4. وردپرس چند گزینه برای کنترل محتوا ارائه می‌دهد. گزینه پیش فرض «عمومی» است، اما با کلیک روی آن گزینه‌هایی برای ایجاد یک پست خصوصی یا رمز عبور ایجاد می‌شود.تولید محتوا در وردپرس 18
  5. وردپرس همچنین به شما اجازه می‌دهد تا انتشار یک پست را کنترل کنید. گزینه پیش فرض، انتشار بلافاصله را ارائه می‌دهد، اما شما می‌توانید پست‌های خود را در زمان‌های آینده و یا حتی گذشته منتشر کنید.تولید محتوا در وردپرس 19
  6. گزینه‌ای که کنار ‘Stick to front page’ قرار گرفته است، یک پست مهم یا برجسته ایجاد می‌کند. این گزینه باعث می‌شود که این محتوای خاص، در بالای پست های دیگر ظاهر شود.
  7. گزینه های بازبینی به شما این امکان را می‌دهند تا درباره پست خود تجدید نظر کنید. این ویژگی مخصوصا در وبلاگ‌هایی که چند نویسنده دارد بسیار مفید است، به این صورت که مشترکین فقط می‌توانند به تولید محتوا در وردپرس بپردازند و آن را ذخیره کنند و قادر به انتشار آنها نیستند.
  8. اگر می‌خواهید یک پست را حذف کنید، می‌توانید روی دکمه «انتقال به سطل زباله» کلیک کنید. وردپرس این پست را به سطل زباله ارسال می‌کند. پست های حذف شده تا ۳۰ روز در پوشه سطل زباله باقی می‌مانند. پس از آن، آنها برای همیشه حذف خواهند شد.

گزینه های ویرایش صفحه

وردپرس به شما اجازه می‌دهد که پنل‌های ویرایش را در صفحه نشان دهید یا آنها را حذف کنید. شما می‌توانید این کار را با کلیک کردن بر روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه انجام دهید و سپس بر روی مورد «گزینه‌ها» کلیک کنید.

تولید محتوا در وردپرس 20

سپس برای شما پنجره‌ای نمایش داده می‌شود که در آن می‌توانید پنل‌ها را چک کنید یا آنها را از دید خود حذف کنید.

تولید محتوا در وردپرس 21

سایر گزینه های ویرایش

گزینه‌های مختلف دیگری در صفحه تولید محتوا در وردپرس وجود دارد. اکثر آنها مربوط به ظاهر صفحه ویرایش پست است. بیایید آنها را کشف کنیم.

وقتی روی آیکون منوی سه نقطه کلیک می‌کنید در گوشه سمت راست بالای صفحه، گزینه هایی برای انتقال نوار ابزار به بالا، کنترل نور صفحه، حالت تمام صفحه، تغییرات ویرایشگر دیداری و ویرایشگر کد، مدیریت گزینه های بازبینی و میانبرهای صفحه کلید ظاهر می‌شوند.

تولید محتوا در وردپرس 22

در کنار آن، یک گزینه به شکل چرخ دنده خواهید دید. با کلیک بر روی آن می‌توانید ستون تنظیمات را مشاهده کنید و یا آن را ببندید.

تولید محتوا در وردپرس 23

در گوشه سمت چپ بالای صفحه، چند گزینه دیگر وجود دارد. اول، از سمت راست، گزینه navigation button را مشاهده خواهید کرد که به شما اجازه می دهد به سرعت به پست مورد نظر خود مراجعه کنید.

تولید محتوا در وردپرس 24

بعد، گزینه اطلاعات را خواهید دید. با کلیک بر روی آن، آمار مورد نیاز مانند تعداد کلمات، پاراگراف ها، عنوان‌ها و ستون‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

تولید محتوا در وردپرس 25

بعد از آن گزینه های Undo و Redo را می‌بینید، که به شما اجازه می‌دهند تغییراتی را که قبل از ذخیره یا انتشار انجام دادید را لغو کنید. این گزینه‌ها برای تولید محتوا در وردپرس بسیار ضروری هستند.

تولید محتوا در وردپرس 26

در نهایت، گزینه اضافه کردن ستون‌ها قرار دارد که به شما امکان می‌دهد ستون‌های مورد نظر را به به ویرایشگر پست اضافه کنید.

ویرایشگر پیش فرض وردپرس کاملا قدرتمند است. ما شما را تشویق می‌کنیم که در هنگام نوشتن پست‌های وبلاگ و بررسی تنظیمات مطالب شخصی از آن استفاده کنید. هر گزینه دارای تنظیمات مختلفی است و می‌توانید بسیاری از ترفندهای وردپرس را در آنجا کشف کنید.

تولید محتوا در وردپرس با استفاده از ویرایشگر کلاسیک:

اگر هنوز از ویرایشگر قدیمی کلاسیک جهت تولید محتوا در وردپرس استفاده می‌کنید، این بخش برای شما مناسب است.

ویرایشگر کلاسیک تا پایان سال ۲۰۲۱ پشتیبانی خواهد شد و اگر می‌خواهید در آخرین نسخه از وردپرس، از این ویرایشگر استفاده کنید لازم است یک افزونه مناسب برای بازگرداندن این ویرایشگر را نصب کنید.

عنوان و محتوا

در ویرایشگر کلاسیک، عنوان و محتوا قابل توجه ترین قسمت در صفحه افزودن پست جدید است. (به تصویر زیر نگاه کنید)

تولید محتوا در وردپرس 27

ممکن است با توجه به اینکه از ویرایشگر دیداری یا ویرایشگر متن استفاده می‌کنید، عملکرد آن کمی متفاوت باشد.

در هنگام نوشتن یک پست می‌توانید تصویر یا متن را تغییر دهید، اما ما تغییرات کامل را توصیه نمی‌کنیم زیرا ممکن است قالب بندی پست شما را از بین ببرد.

ویرایشگر تصویری یک ویرایشگر متنی مبتدی با گزینه‌های قالب‌بندی و یک طرح بصری زیبا برای محتوا است. از سوی دیگر، ویرایشگر متن یک ویرایشگر ساده است که شما واقعا می‌توانید HTML را مشاهده کنید یا خود آن را بنویسید.

قسمت اول متن در بالای صفحه جایی است که عنوان پست را اضافه می کنید. اگر شما از ساختار SEO Friendly URL استفاده می‌کنید، وردپرس به طور خودکار URL پست را بر اساس عنوان شما ایجاد می‌کند. شما می‌توانید URL را با کلیک روی گزینه ویرایش، تصحیح کنید.

قسمت محتوا جایی است که شما تولید محتوا در وردپرس را آغاز می‌کنید و می‌توانید از گزینه های قالب بندی نوار ابزار استفاده کنید یا از یکی از میانبرهای صفحه کلید موجود استفاده کنید تا فرایند نوشتن را سریعتر انجام دهید.

اگر از ویرایشگر تصویر استفاده می کنید، بهتر است نکاتی را برای تسلط بر ویرایش تصویری بدانید.

در قسمت پایین صفحه ویرایشگر محتوا، وردپرس تعداد کلمات پست شما را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید آمار دقیق تر کلمه‌ها را بدست آورید، می‌توانید از Word Stats که برای وردپرس طراحی شده است، استفاده کنید.

همانطور که می‌نویسید، وردپرس به طور خودکار پیش نویس پست شما را ذخیره می‌کند. این ذخیره خودکار به طور موقت در پایگاه داده وردپرس ذخیره می‌شود و هنگامی که اینترنت شما قطع می‌شود، محتوای شما حفظ می‌کند.

به محض این که پیش نویس خود را ذخیره کنید یا مطالب بیشتری بنویسید، وردپرس پیش نویس موقت ذخیره خودکار خود را پاکسازی می‌کند و آن را با مورد جدید جایگزین می‌کند. این فرآیند تضمین می‌کند که شما به دلیل عدم اتصال به اینترنت یا مشکلات سخت افزاری مطالب خود را از دست نمی‌دهید.

ویرایشگر پست، پیش‌نویس و وضعیت ذخیره خودکار در پایین صفحه کنار شمارش کلمه نشان داده می‌شود.

تصاویر و رسانه ها را اضافه کنید.

شما می‌تواند برای بهتر کردن تولید محتوا در وردپرس از تصاویر یا رسانه‌های دیگر استفاده کنید. به این منظور می‌توانید تصاویر خود را با زدن گزینه “افزودن پرونده چند رسانه‌ای” وارد وردپرس کنید. هنگامی که می‌خواهید یک تصویر یا هر رسانه دیگر خود را آپلود کنید، باید روی آن کلیک کنید. پس از فشردن این دکمه، آپلود کننده رسانه‌ها در یک پنجره جدید باز می‌شود.

تولید محتوا در وردپرس 28

به سادگی با کلیک بر روی گزینه فایل‌های انتخاب شده می‌توانید تصاویر و یا هر رسانه دیگری را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید گالری تصاویر و لیست پخش صوتی را از فایل‌های بارگذاری شده ایجاد کنید.

همچنین توجه کنید که وردپرس با برخی از ابزارهای ویرایش تصویر اولیه همراه است.

گزینه های انتشار:

صفحه تولید محتوا در وردپرس به دو ستون تقسیم شده است. قسمت سمت چپ حاوی عنوان پست و ویرایشگر محتوا است. در سمت راست بخش‌های کمکی قرار گرفته است.

در بالای بخش‌های کمکی سمت راست، گزینه ای با عنوان انتشار قرار دارد. این جایی است که شما می توانید تمامی موارد انتشار را مدیریت کنید.

تولید محتوا در وردپرس 29

  1. گزینه پیش‌نویس ذخیره، پیش‌نویس پست یا صفحه‌ای که در آن کار می‌کنید را ذخیره می‌کند. وردپرس همچنین پست‌های شما را به صورت خودکار ذخیره می‌کند.
  2. گزینه پیش نمایش یک پیش نمایش از پست شما را نشان می‌دهد. شما می‌توانید از آن استفاده کنید تا ببینید که پست شما پس از انتشار چگونه خواهد بود.
  3. شما می‌توانید یک وضعیت ثابت برای پست خود تنظیم کنید. وردپرس به طور خودکار وضعیت پست را برای پیش‌نویس‌ها و پست‌های منتشر شده مدیریت می‌کند. به جز افزودن وضعیت سفارشی، لازم نیست نگران این گزینه باشید.
  4. روی گزینه پیوندها کلیک کنید. اولین گزینه تحت نظر شما اجازه خواهد داد که پست خود را در صفحه اول وبلاگ قرار دهید. پست‌های مهم در وردپرس مانند محتوای برجسته هستند که در بالای همه پست‌های دیگر نمایش داده می‌شود.
  5. گزینه بعدی به شما اجازه می‌دهد که برای یک پست در وردپرس رمز عبور محافظ تعیین کنید.
  6. گزینه سوم، گزینه خصوصی بودن است. این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا به صورت خصوصی یک پست را در سایت وردپرسی خود منتشر کنید. پست‌های خصوصی برای کاربرانی که دارای امتیازات ویرایش در سایت شما هستند، قابل مشاهده خواهند بود.
  7. بر روی لینک ویرایش در کنار گزینه انتشار کلیک کنید. سپس وردپرس گزینه‌های زمان و تاریخ را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید از این گزینه برای برنامه‌ریزی پست‌ها و یا ایجاد پست روزانه در وردپرس استفاده کنید.
  8. گزینه انتقال به سطل زباله اجازه می‌دهد تا یک پست وردپرس را حذف کنید. پست‌های حذف شده در سطل زباله باقی می‌مانند و شما می‌توانید آنها را تا ۳۰ روز بازگردانید.
  9. در نهایت، دکمه انتشار باعث می‌شود پست وردپرس شما منتشر شود. به یاد داشته باشید اگر شما برای یک پست برنامه‌ریزی کردید، آن پست در تاریخ و زمان برنامه‌ریزی شده در سایت شما نشان داده می‌شود.

دسته‌بندی و طبقه‌بندی پست‌ها

شما می‌توانید پست‌های خود را بر اساس دسته‌ها و طبقه‌های مختلف مرتب کنید. گزینه طبقه بندی معمولا در ستون سمت راست قرار گرفته است.

تولید محتوا در وردپرس 30

این گزینه به شما کمک می‌ کنند مطالب خود را در فرمت معنی دار و مطابق با مرورگر سازماندهی کنید.

نه تنها به کاربران کمک می‌کند به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند، بلکه باعث افزایش جست و جو برای سایت شما نیز می‌شود. برای آشنایی بیشتر می‌توانید، در مورد تفاوت بین دسته‌ها و طبقه‌ها، جست و جو کنید و اطلاعات جدیدی بدست آورید.

تصاویر برجسته

اکثر تم‌های وردپرس از تصاویر برجسته یا پست‌های عکس دار برای مقالات پشتیبانی می‌کنند. معمولا، این گزینه در آخرین ستون سمت راست در صفحه ویرایش پست شما قرار دارد.

تولید محتوا در وردپرس 31

به سادگی با کلیک بر روی لینک مجموعه تصویر برجسته کلیک کنید و آن را در پست خود آپلود کنید. شما می‌توانید تصویری از آپلودهای قبلی خود را انتخاب کنید یا تصویر جدیدی را از رایانه خود بارگیری کنید.

سایر گزینه‌ها

بعضی از گزینه‌ها در صفحه ویرایش پست به طور پیش فرض پنهان هستند تا شما گیج نشوید و راحت‌تر از آنها اسفاده کنید. این گزینه‌ها معمولا توسط مبتدیان استفاده نمی‌شوند. با این حال، ممکن است به آنها نیاز داشته باشید.

به سادگی روی دکمه تنظیمات صفحه در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. سپس یک منو با چک‌باکس‌هایی را در کنار سایر گزینه‌ها مشاهده می‌کنید.

تولید محتوا در وردپرس 32

همانطور که می‌بینید برخی از گزینه‌ها قبلا بررسی شده اند. برای دیدن سایر گزینه‌ها شما می‌توانید با کلیک بر روی هر کدام از چک‌باکس‌ها این گزینه‌ها را در صفحه ویرایش پست خود ظاهر کنید.

بیایید نگاهی به برخی از این گزینه‌ها و آنچه آنها انجام می‌دهند، بیاندازیم.

گزیده‌ها و خلاصه

این گزینه پس از قسمت اصلی ویرایش پست قرار گرفته است. شما می‌توانید از این کادر برای اضافه کردن یک خلاصه برای پست خود استفاده کنید.

تولید محتوا در وردپرس 33

در حالت ایده آل، شما باید خلاصه یا گزیده‌ای برای پست‌های خود در صفحه اول و آرشیو سایت خود داشته باشید. محتوای کامل تنها در صفحه اختصاصی پست باید نمایش داده شود.

پیگیری ارسال‌ها

این گزینه اجازه می‌دهد تا شما به سایر وبلاگ‌ها که به محتوای شما مرتبط هستند، دسترسی داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با این گزینه می‌توانید آموزش هایی راجع به trackbacks و pingbacks در وردپرس را دنبال کنید.

تولید محتوا در وردپرس 34

اگر صاحبان وبلاگ های دیگر وردپرسی هستید، نیازی به ارسال trackbacks نیست. سایت وردپرس شما به طور خودکار آنها را به عنوان یک ping هنگام ارسال پست در نظر می‌گیرد.

ویژگی های Trackback توسط اسپم‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد که بسیاری از صاحبان سایت به راحتی آنها را غیرفعال می‌کنند.

موضوعات سفارشی

این گزینه یک رابط کاربری است که گزینه های ویرایش پست سفارشی شما را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید از آن برای وارد کردن اطلاعات سفارشی در پست‌های خود استفاده کنید.

تولید محتوا در وردپرس 35

بحث و گفت و گو

در حالی که بیان نظرات یک راه عالی برای جذب مخاطبان شما هستند، گاهی ممکن است بخواهید نظرات مربوط به یک پست خاص را غیرفعال کنید و دسترسی به آن را محدود کنید.

گزینه بحث و گفت و گو در ابزار‌های زیر ویرایشگر پست قرار گرفته است.

تولید محتوا در وردپرس 36

از آنجا که برخی از وبلاگ‌ها دوست ندارند دیگران درباره پست‌های‌شان نظر دهند، شما نیز می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید و امکان نظر دادن را ببندید.

هنگامی که سایت شما محبوب شود، ممکن است نظرات تقلبی درباره آن داده شود.

گزینه Slug

Slug یک عنوان است که می‌تواند برای آدرس پست استفاده شود.

وردپرس به صورت خودکار یک آدرس ایجاد می‌کند و آن را به عنوان آدرس پست درست در زیر عنوان پست نشان می‌دهد. شما می‌توانید با کلیک کردن بر روی لینک ویرایش زیر عنوان پست، نشانی اینترنتی Slug را ویرایش کنید.

شما همچنین می توانید گزینه Slug از گزینه هایی که در تنظیمات موجود هستند را فعال کنید و پست خود را در آنجا ویرایش کنید.

تولید محتوا در وردپرس 37

نویسنده

وردپرس به شما به عنوان نویسنده پست اجازه بررسی آن را می‌دهد. با این حال، گاهی ممکن است بخواهید کاربر دیگری را در سایت وردپرسی خود به عنوان نویسنده انتخاب کنید. فعال کردن این گزینه، این امکان را به شما می‌دهد که نویسنده محتوا را ویرایش کنید.

تولید محتوا در وردپرس 38

گزینه‌های اضافه شده توسط افزونه‌های وردپرس

تاکنون ما تنها تنظیمات تولید محتوا پیش فرض وردپرس را توضیح دادیم. بسیاری از افزونه‌های وردپرس وجود دارد که شما می‌توانید آنها را به صفحه تولید محتوا در وردپرس اضافه کنید.

به عنوان مثال، افزونه Yoast WordPress SEO قابل اضافه شدن در پنل تنظیمات است.

تولید محتوا در وردپرس 39

نکات مهم و ضروری برای ایجاد پست های بهتر وبلاگ

وردپرس محبوب‌ترین پلت فرم وبلاگ نویسی است چرا که با مجموعه‌ای از ابزارهای مناسب به ایجاد محتوای جدید کمک می‌کند.با این حال، بسیاری از ابزار و راهنمایی‌های دیگر وجود دارد که شما می‌توانید از آنها برای بهبود محتوای وبلاگ خود استفاده کنید.اطمینان حاصل کنید که به طور منظم پست‌های وبلاگ را منتشر می‌کنید. شما می‌توانید یک برنامه‌ریزی مناسب برای این کار داشته باشید.ما توصیه می کنیم که با ۱ یا ۲ پست در هفته شروع کنید و سپس کار خود را افزایش دهید.اغلب کاربران جدید به دنبال پیدا کردن ایده هایی نو برای وبلاگ خود هستند و همه روزه به دنبال ایده می‌گردند.شما همچنین باید یاد بگیرید که چگونه پست های خود را ارتقا دهید و آنها را هر روزه بهتر کنید.

چگونه یک لیست در وردپرس ایجاد کنیم؟

برای تولید محتوا در وردپرس شما به دو ویرایشگر متنی و دیداری دسترسی دارید. برای بسیاری از کاربران، این موضوع جدید و تازه است. من درباره این موضوع توضیح مختصری می‌دهم و کسانی که اطلاعات بیشتری نیاز دارند می‌توانند به دنبال مطالب تخصصی‌تر باشند. شما می‌توانید دو ویرایشگر مورد نظر را با عناوین متنی و دیداری در صفحه تولید محتوا در وردپرس پیدا کنید.

تولید محتوا در وردپرس 40

البته به این نکته توجه کنید که در نسخه جدید وردپرس یک ویرایشگر تصویری جدید به نام گوتنبرگ ارائه شده است که البته مورد صحبت ما نیست. ما تا زمانی که این ویرایشگر جدید به طور کامل عرضه شود از ویرایشگر کلاسیک استفاده خواهیم کرد.

ویرایشگر دیداری یک ویرایشگر طراحی مانند ورد است که شما می‌توانید محتوای خود را بدون نیاز به دانش خاصی ویرایش کنید.

در حالیکه توسعه دهندگان وردپرس همچنان بر روی ویرایشگر دیداری در حال کار هستند، ممکن است نتوانند محتوای خود را روی سایت اصلی ببینید و از آن استفاده کنند. در اینگونه مواقع شما می‌توانید از گزینه پیش نمایش استفاده کنید. این گزینه به شما اجازه می‌دهد قبل از انتشار مطلب پیش نمایش پست را مشاهده کنید.

همچنین که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید،‌ بخش تولید محتوا در وردپرس مانند یک صفح وُرد عمل می‌کند.

تولید محتوا در وردپرس 41

مراحل ایجاد یک لیست در ویرایشگر دیداری:

  1. مکان نما یا موس خود را در قسمت متنی که می خواهید لیست را شروع کنید قرار دهید.
  2. بر روی گزینه شماره‌ها یا طبقه‌بندی ها در نوار ابزار وردپرس کلیک کنید.تولید محتوا در وردپرس 42
  3. اولین مورد لیست خود را تایپ کنید. پس از آن دکمه اینتر را بزنید تا به خط بعدی بروید. این کار را تا تمام شدن لیست‌تان ادامه دهید.
  4. دکمه اینتر را روی صفحه کلید خود دو بار فشار دهید و یا گزینه “لیست نشانه‌دار” را انتخاب کنید تا لیست‌تان را ببندید.تولید محتوا در وردپرس 43

مکان نما را به سمت چپ صفحه ببرید.

با کلیک کردن در لیست، مکان نما را دوباره بر روی آن قرار دهید. به قسمت پایینی که متن را در آن وارد کردید نگاه کنید و املای درست برخی کلمات را که در آن نوشته شده، چک نمایید. مکان نما خود را در بالا یا پایین لیست قرار دهید. علاوه بر این شما می‌توانید به پاراگراف‌بندی متن خود بپردازید.

تولید محتوا در وردپرس 44

ویرایشگری که برای ویرایش متون در وردپرس استفاده می شود، ویرایشگر متنی نام دارد و با زبان HTML کار می‌کند. شما ممکن است در بعضی از کتاب‌ها و آموزش‌ها نام این زبان را شنیده باشید. ویرایشگر متنی این امکان را به کاربر می‌دهد تا متون خود را به صورت HTML وارد نماید یا کاربر بتواند تنظیمات تخصصی‌تر را روی محتوا خود با این زبان اعمال کند.

مراحل ایجاد یک لیست در ویرایشگر متنی:

  1. مکان نما خود را در قسمت متنی که می‌خواهید لیست خود را شروع کنید قرار دهید.
  2. اگر شما به اندازه کافی با HTML آشنایی دارید، می توانید شروع به تایپ در این قسمت نمایید. ولی اگر اطلاع کافی از HTML ندارید، می‌توانید از گزینه های زیر استفاده کنید:

بر روی گزینه ایجاد لیست کلیک کنید. توجه کنید که OL فهرست مرتب شده‌ای از اعداد می‌سازد و UL فهرست نامحدودی ارائه می‌کند.

تولید محتوا در وردپرس 45

برای اضافه کردن اولین مورد لیست، بر روی Li کلیک کنید و سپس تایپ نمایید. Li یک سطر از لیست شما را تشکیل می‌دهد. هر سطر از لیست با یک تگ Li بسته و باز می‌شود.

تولید محتوا در وردپرس 46

برای رفتن به یک ردیف جدید بر روی گزینه Li در انتهای لیست کلیک کنید و سپس اینتر را فشار دهید.

تولید محتوا در وردپرس 47

برای تایپ مورد بعدی لیست بر روی Li کلیک نمایید و متن مورد نظر خود را تایپ کنید.

برای رفتن به یک ردیف جدید بر روی گزینه Li در انتهای لیست کلیک کنید و سپس اینتر را فشار دهید.

این کار را دوباره تکرار کنید.

هنگامی که لیست‌تان تمام شد و خواستید آن را ببندید بر روی گزینه OL یا UL کلیک کنید.

تولید محتوا در وردپرس 48

گزینه‌ها و اعداد برای لیست های اساسی به صورت بصری در قسمت متن پست ظاهر نمی‌شوند. برای مشاهده آنها از تغییر دادن ویرایشگر به حالت دیداری بپرهیزید. به راحتی می‌توانید با پیش نویش کار خود را در بخش دیداری ببینید و پیش نمایش پست‌تان را آماده کنید.

معمولا اکثر افراد برای ایجاد لیست از HTML در پست‌های خود استفاده می‌کنند. “لیست‌های نشانه‌دار” ممکن است دارای علامت های مربع، دایره و یا علامت های مختلف با رنگ‌ها و اندازه‌های متفاوت باشد. آنها ممکن است نشان دهنده تصاویر گرافیکی نیز باشند. با این حال، لیست‌های شماره گذاری شده فقط اعداد معمولی هستند، نه انواع مختلفی از اعداد مانند اعداد رومی.

هنگامی که لیست مورد نظر خود را مشاهده می‌کنید، فرمت و فاصله موجود از متن‌های دیگر را احساس خواهید کرد. هنگامی که شما از موارد سفارشی و تم های وردپرس استفاده می‌کنید، ممکن است فرصتی برای تغییر ظاهر لیست‌ها در سایت خود داشته باشید، بنابراین به این جزئیات طراحی توجه کنید. راه های بسیاری برای ایجاد لیست ها در وردپرس وجود دارد. این فقط اولین گام برای ایجاد لیست هاست.

نحوه هماهنگ کردن تصاویر در وردپرس

استفاده از تصاویر در سایت‌ها باعث می‌شود مطالب جذاب‌تر باشد. اما چگونه تصاویر را در پست های وردپرس با در نظر گرفتن شرایط دلخواه قرار دهیم؟ این مقاله چگونگی انجام این کار را به شما نشان می‌دهد.هنگامی که شما یک تصویر را در متن خود آپلود کرده اید، می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید.

روی تصویری که به محتوای خود اضافه کرده اید کلیک کنید. نوار ابزاری ظاهر خواهد شد که شامل گزینه های تغییر تنظیمات برای این تصویر است.

تولید محتوا در وردپرس 49

هنگامی که یک تصویر به تازگی اضافه شده است، هیچ گونه تنظیماتی برای آن وجود ندارد.

اگر شما عکس دیگری را انتخاب کنید، می توانید دوباره روی همین گزینه کلیک کنید و به تغییر تنظیمات بپردازید.

تولید محتوا در وردپرس 50

راست چین

برای قرار گرفتن تصویر در سمت راست صفحه روی گزینه راست چین کلیک کنید. در این صورت متنی که در کنار تصویر قرار گرفته، به صورت خودکار به سمت چپ صفحه انتقال داده می‌شود.

تولید محتوا در وردپرس 51

قرار گرفتن تصویر در مرکز صفحه

برای تنظیم تصویر در مرکز، روی گزینه “وسط چین” کلیک کنید. در این حالت متنی که در کنار تصویر قرار دارد به صورت خودکار به بالا و پایین تصویر منتقل می‌شود.

تولید محتوا در وردپرس 52

چپ چین

اگر می خواهید تصویرتان در سمت چپ صفحه قرار گیرد، بر روی گزینه چپ چین کلیک کنید. در این حالت نیز متن کنار تصویر به صورت خودکار به سمت راست منتقل می‌شود.

تولید محتوا در وردپرس 53

چگونه می توان در وردپرس یک متن را پاراگراف‌بندی کرد؟

آیا می خواهید متن خود را در وردپرس پاراگراف‌بندی کنید؟ در حالی که بیشتر متن شما در سمت راست قرار دارد، گاهی ممکن است بخواهید برای جلب توجه بیشتر یک پاراگراف را در قسمت چپ صفحه قرار دهید. در این مقاله، ما به شما نشان می دهیم که چگونه به راحتی این کار را انجام دهید.

روش ۱: با استفاده از گزینه های “برجسته کردن متن” در ویرایشگر دیداری

به طور پیش فرض، بیشتر تم های وردپرس پاراگراف ها را بر اساس نوع زبان انتخابی در سمت چپ یا راست قرار می‌دهند.

اگر بخواهید یک پاراگراف را جا به جا کنید، می توانید با کلیک روی گزینه “برجسته کردن متن” که در تصویر زیر نیز نمایش داده شده است، این کار را به صورت دستی انجام دهید. این کار یک فاصله را در سمت چپ پاراگراف اضافه می‌کند.

تولید محتوا در وردپرس 54

در صورتی که می خواهید بیش از یک پاراگراف را جا به جا کنید، باید پاراگراف ها را انتخاب کنید و بر گزینه “برجسته کردن متن” کلیک نمایید.

برای افزایش فاصله، می توانید چندین بار بر روی “افزایش فاصله” کلیک کنید. به عنوان مثال اگر شما دو بار کلیک کنید، فاصله موجود دو برابر می‌شود.

همچنین می توانید فاصله را با کلیک کردن بر روی “کاهش فاصله” کاهش دهید.

روش ۲: با استفاده از ویرایشگر متنی

استفاده از گزینه های “برجسته کردن متن” در ویرایشگر دیداری، ساده ترین راه برای حذف پاراگراف ها در وردپرس است. با این وجود، این مورد اجازه نمی‌دهد که شما میزان فاصله ای را که می خواهید اضافه کنید، کنترل نمایید.

کاربران پیشرفته‌تر می‌توانند به ویرایشگر متنی متصل شوند و فاصله را به صورت دستی اضافه کنند. همه کاری که شما باید انجام دهید این است که متن را بنویسید و سپس CSS درون متن را به متن پاراگراف مانند این اضافه نمایید:

<p style=”padding-left:25px;”>

پاراگرافی که مد نظر دارید . . .

</p>

تولید محتوا در وردپرس 55

این روش به شما اجازه می‌دهد تا فاصله ای را که می‌خواهید اضافه کنید را کنترل نمایید. اگر شما نیازی به پاراگراف های اضافی ندارید، این روش بهترین کار ممکن است. با این حال، اگر شما می‌خواهید پاراگرافی اضافه کنید، این یک راه حل ایده آل نیست.

روش ۳: تغییر خط اول پاراگراف

صفحات وب از فاصله پاراگراف سنتی استفاده شده توسط پردازشگرهای حروفچینی که تنها خط اول پاراگراف را در بر می‌گیرد، استفاده نمی‌کنند.

حتی در وردپرس، زمانی که یک پاراگراف را می‌خواهید تمام کنید، فاصله به تمام خطوط پاراگراف اضافه می‌شود.

تولید محتوا در وردپرس 56

بعضی از وبسایت‌ها مانند اخبار، مجلات یا مجلات ادبی ممکن است بخواهند فاصله بیشتری را اضافه کنند. در این مورد، شما باید CSS سفارشی را به موضوع خود اضافه کنید.

برای اولین بار شما نیاز به استفاده از موارد سفارشی برای راه اندازی این نوع از موارد خاص دارید. اکنون بر روی موارد سفارشی اضافه کردن  CSSکلیک کنید.

تولید محتوا در وردپرس 57

این گزینه به شما یک نوار ابزار در سمت چپ نشان می‌دهد که می توانید CSS سفارشی خود را اضافه کنید. شما باید این کد CSS را وارد نمایید.

  • custom-indent {
  • text-indent:60px;

این کد CSS به سادگی به مرورگرها می‌گوید که اگر یک پاراگراف دارای کلاس custom-indent است، ۶۰ پیکسل تورفتگی به این پاراگراف اضافه کن.

شما هم اکنون می توانید یک پست را در وردپرس ویرایش کنید و به ویرایشگر متنی بروید. بعد، پاراگراف خود را در داخل تگ <p class = “custom-indent”> و </ p> قرار دهید:

<p class=”custom-indent”>

پاراگراف مورد نظر شما . . .

</p>

پس از انجام این کار، می‌توانید پست خود را پیش نمایش دهید و ببینید که فقط اولین خط پاراگراف دارای فاصله است.

تولید محتوا در وردپرس 58

اگر فقط بخواهید چند پاراگراف را کنار بگذارید، این روش به درستی کار خواهد کرد. با این حال، اگر می خواهید این سبک را به تمام پاراگراف ها در سایت خود اضافه کنید، فقط باید CSS سفارشی را اینگونه تغییر دهید:

  1. article p {
  2. text-indent:60px;

این کد CSS به طور خودکار اولین خط از تمام پاراگراف ها را فاصله می‌دهد و به صورت تورفته نمایش می‌دهد. البته برای تنظیمات بیشتر باید به زبان CSS تسلط پیدا کنید و ابزارهای آن را بشناسید که از حدود این مقاله خارج است.

در این زمینه مطالب بی‌شماری در اینترنت وجود دارد که می‌توانید آنها را بخوانید و از آنها استفاده کنید.

ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید که چگونه به تولید محتوا در وردپرس بپردازید. همچنین ممکن است بخواهید که اطلاعات بیشتری را راجع به تولید محتوا در وردپرس بخوانید که توصیه می‌کنیم حتما جست‌و‌جوهایی را در اینترنت انجام دهید و دانش خود را افزایش دهید.

در ضمن می‌توانید سوالات خود درباره تولید محتوا در وردپرس را در بخش نظرات این نوشته از من بپرسید.

 

مقالات پیشنهادی: