فروشگاه‌های خرید اینترنتی آمریکایی را چقدر می‌شناسید؟ معرفی 12 فروشگاه اینترنتی

با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های خرید نیز تغییرات محسوسی داشتند. اندک افرادی در حال حاضر هستند که حداقل یک خرید اینترنتی نداشته باشند. انواع فروشگاه اینترنتی در حوزه‌های مختلفی در حال فعالیت هستند. آنچه که در گذشته با مراجعه حضوری خریداری می‌کردید، امروز می‌توان در اینترنت یافت. از لوازم الکترونیکی گرفته تا مصالح ساختمان و صنایع دستی و…. گسترش روز افزون خرید اینترنتی، باعث رقابت و پیشرفت محصولات این فروشگاه‌ها شده است. در ادامه به برخی از این فروشگاه‌ها در سطح جهانی و به طور خاص در ایالات متحده اشاره می‌کنیم.

12- فروشگاه اینترنتی مبلمان و لوازم منزل، wayfair

فروشگاه  wayfair که در ابتدا CSN Stores نام داشت، از جمله فروشگاه‌هایی است که هیچ گونه فعالیتی در خارج از فضای مجازی ندارد. در عین حال اما اکثر درآمد آن، مربوط به خرده فروشی و خریدار‌های عادی است.
جالب‌ترین نکته در رابطه با این فروشگاه، ارائه خدمتی جالب برای استفاده و انتخاب راحت‌تر است. این اپ، امکان سه بعدی کردن وسایل و مشاهده مجازی وسیله در خانه را برای خریدار فراهم می‌کند. به این وسیله افراد می‌توانند از هماهنگی محصول مدنظر با مکان و سایر اجزا اطمینان یافته و سپس اقدام به خرید نمایند. شرکت ویفر نخستین ارائه دهنده این خدمت بود که باعث جذب مشتریان فراوانی شد. استفاده از این امکان بسیار ساده است. اما جالب است بدانید برای ارائه این ویژگی، به بیش از 150 عکس از هر محصول شرکت مورد نیاز بوده است.

11- فروشگاه مد و پوشاک maycys

فروشگاه maycys (عمدتا به صورت Macy’s شناخته می‌شود) از جمله فروشگاه‌های خرده فروشی انواع لباس، مد و پوشاک در آمریکا است. نکته‌ای که این وبسایت را از سایرین متمایز کرده است، تخفیفات هیجان‌انگیز آن در برخی از اوقات سال است. به طوری که سابقه چند بار از کار افتادن و به اصطلاح داون شدن را در روز جمعه سیاه داشته است. این فروشگاه اینترنتی، علاوه بر فروش آنلاین، فروشگاه‌های فیزیکی بزرگ و پر طرفداری نیز دارد. تبلیغات مفهومی و جالب این فروشگاه، از جمله نکاتی است که باعث جذب مشتریان شده است. اگر مایل به آشنایی بیشتر با این فروشگاه هستید پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را بخوانید:

فروشگاه زنجیره ای میسیز (Macy’s)آمریکا را می شناسید؟

فروشگاه اینترنتی میسیز

10- فروشگاه خرده فروشی، target

فروشگاه target، از بزرگترین فروشگاه‌های خرده فروشی در ایالات متحده محسوب می‌شود که شعبه اصلی آن در مینیاپولیس، مینه‌سوتا قرار دارد. این فروشگاه بخش خاصی را شامل نمی‌شود و احتمالا هر آنچه شما نیاز دارید، در این فروشگاه یافت خواهد شد. ارسال رایگان کالا با حداقل خرید معین و ضمانت عودت 60 روزه کالا، از جمله خدمات این وبسایت است.
این وبسایت، این شعار را برای به سرانجام رساندن هدف خود، انتخاب کرده است: با ارائه ارزش برجسته ، نوآوری مداوم و تجربه کاربری استثنایی با تحقق مداوم انتظارات افراد، تارگت را به مقصد خرید مد نظر کاربر تبدیل کنیم. کمتر بپردازید.

9- فروشگاه bestbuy

فروشگاه bestbuy واقع در مینه ‌سوتا آمریکاست. این فروشگاه، توسط ریچارد شولز ( Richard M. Schulze ) و جیمز ویلر( James Wheeler ) راه‌اندازی شد. نام ابتدایی آن Sound of Music بود و محوریت محصولات، لوازم صوتی بودند.این وبسایت، از جمله فروشگاه‌های معتبر در آمریکا محسوب می‌شود. عمده محصولات این فروشگاه اینترنتیبر روی محور لوازم الکترونیکی و سرگرمی‌قرار دارد. در این وبسایت، می‌توان انواع محصولات اصل را با یکدیگر مقایسه و به راحتی از آنها خریداری کنید. وبسایت، ارائه خدمات در دو کشور آمریکا و کانادا خدمات خود را ارائه می‌کند. در نظر گرفتن هدایا برای مشتریان ثابت و پرداخت آسان، دو ویژگی هستند که این وبسایت را محبوب کرده است.

8- فروشگاه اینترنتی خرده فروشی، kohl’s

فروشگاه kohl’s نیز جزو چند خرده فروشی آنلاین شناخته شده در سراسر جهان شناخته می‌شود . همواره، مشتریان خاص خود را داشته است. راه‌اندازی این فروشگاه، توسط مهاجر لهستانی، سال 1962 در آمریکا انجام شد و رفته رفته به جایگاهی رسید که امروز از آن به عنوان 10 فروشگاه خرده فروشی برتر جهان یاد می‌شود. خرید آسان و ارسال سریع، از جمله ویژگی‌های این فروشگاه محسوب می‌شود. عمده تمرکز این فروشگاه اینترنتی در ابتدا، بر روی پوشاک و لوازم خانه بوده است اما آیتم‌های متنوعی پوشاک و… را می‌توان در این وبسایت یافت و خریداری کرد.

7- فروشگاه اینترنتی ورزش، سلامتی و سرگرمی ‌new egg

فروشگاه new egg در سال 2001 و با هدف ساده‌سازی فعالیت خریدار و فروشنه و افزایش تعامل ایجاد شد. عمده تمرکز این فروشگاه بر روی محصولات ورزش و سرگرمی، بازی‌ها، تکنولوژی‌های نوین و از این قبیل وسایل است. اگرچه که مانند تمام فروشگاه‌های آنلاین خرده فروشی، دسته‌های دیگر نیز قابل مشاهده هستند. شاید نام این فروشگاه به نظر شما نیز جالب باشد. نامگذاری این فروشگاه با نام نیو اگ، به دلیل شباهت آن با تخم مرغ بود! در گذشته تخم مرغ، به عنوان یک پتانسیل بالا در تولیدات محسوب میشد و به همین خاطر، این نام برای وبسایت انتخاب شد. هم اکنون دفتر مرکزی این فروشگاه، در کالیفرنیا واقع شده است. از ویژگی‌های کاربرپسند این فروشگاه، جزئیات بالای محصولات موجود در آن است.

6- فروشگاه صنایع دستی و آنتیک، etsy

سایت و فروشگاه etsy، از جمله جالب‌ترین سایت‌های دنیا محسوب می‌شود. در این سایت، شما میتوانید هنرهای خود را به ارزش واقعی یک وسیله دست ساز، به فروش برسانید. در این وبسایت، هرآنچه که افراد، با دست‌های خودشان تولید می‌کنند، برای همگان به فروش گذاشته می‌شود. در کنار این صنایع دستی، وسایل آنتیک کارخانه‌ها و موجود دربازار نیز به یافت می‌شود.

شعار این فروشگاه این است که: چیزهایی را کشف کنید که در هیچ جای دیگر نخواهید یافت. و در حقیقت هم فلسفه وجودی این وبسایت، یافتن وسایل منحصر به فرد است. چیزی که در سایر فروشگاه‌ها به سختی یافت می‌شود. از لوازم خانگی گرفته تا وسایل الکترونیکی منحصر به فرد، اسباب بازی‌های کلکسیونی و یا اشیا عتیقه. تعاملات مستقیم خریدار و فروشنده و ارائه فیدبک، باعث ارتقا سطح کیفیت محصولات در این وبسایت گشته است.

5- فروشگاه اینترنتی the home depot

وبسایت the home depot نیز از جمله خرده فروشی‌های آمریکا است. با این تفاوت که محوریت این وبسایت، بر روی ابزارآلات و لوازم ساختمانی قرار دارد. این شرکت چند ملیتی بوده و در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا،مکزیک، کلمبیا و… فعالیت دارد اما شعبه مرکزی آن در ایالت جورجیا واقع شده است.

وبسایت the home depot نیز مانند بسیاری دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی، در فضای فیزیکی نیز شعب متعدد با نام Big Box Store در این کشورها دارد. این فروشگاه در حال حاضر به عنوان برترین فروشگاه ابزارآلات ساختمانی در ایالات متحده شناخته می‌شود. با استفاده از این فروشگاه اینترنتی، می‌توان انواع مصالح ساختمانی، وسایل چمن، باغ و … را به راحتی خریداری کرد.

فروشگاه اینترنتی

4- فروشگاه اینترنتی virginmegastore

شروع به کار فروشگاه virginmegastore در انگلستان بود. اما بعد از محبوبیت، در کشور‌های مختلفی از جمله آمریکا، شعب متعددی را افتتاح کردند. موسس این فروشگاه، فردی ماجراجو بود و در زمینه‌های مختلف فعالیت کرده است. اکنون محور محصولات این فروشگاه، لوازم الکترونک، کنسول‌های بازی متعدد، گجت‌های گوناگون و از این قبیل وسایل هستند.
این فروشگاه نیز شعبب فراوان فیزیکی در سراسر کشور رارد. اگرچه که همه آنها تحت مالکیت خود شرکت نیست اما به عنوان زیر مجموعه‌ای از virginmegastore درحال فعالیت هستند.

3- سوپرمارکت آنلاین، walmart

خرید کالاهای سوپرمارکتی، به صورت آنلاین، هنوز آنقدر رایج نشده است. اما وبسایت wallmart، از پیشگامان ارائه این محصولات به صورت آنلاین است. اما امروزه در کنار ارائه محصولات سوپرمارکتی، به خرده فروشی در همه دسته‌ها پرداخته است. فروشگاه اینترنتی والمارت، همانند بسیاری دیگر از فروشگاه‌های آنلاین، فعالیت خود را با فروش آنلاین آغاز نکرد. این فروشگاه، در فضای فیزیکی گسترده‌تر بوده و با بیش از 11000 شعبه در بیش از 25 کشور جهان، سهم بزرگی از این بازار را به خود اختصاص داده و از سال 2011 با ورود به فضای آنلاین، توانسته کسب و کار خود را به اندازه یک جهان گسترش دهد. این وبسایت، پس از یک سال از ورود خود به دنیای فروش اینترنتی در سال 2012 توانست جزو سه شرکت بزرگ جهان قرار گیرد. ارائه ژایین‌ترین قیمت به کاربر، از مهمترین اهداف این فروشگاه بوده است.

2- سایت حراجی ebay

احتمالا شما با اصطلاح مزایده، برای اجناس آشنا هستید. مبنا و پایه وبسایتebay، مزایده اجناس است. شاید تصور کنید به مزایده گذاشتن جنس، ممکن است با پیشنهادات قیمتی بالایی مواجه شود. در حالی که غالبا اینطور نیست. افراد قطعا پیشنهاد قیمتی بالاتر از ارزش واقعی جنس، برای جنسی که در بازار رایج است ارائه نمی‌دهند پرا که هیچ کس خرید گرانتر را دوست ندارد. در مقابل برای فروش کالاهای قیمتی و نایاب، میتوان قیمت‌های عجیب و باورنکردنی را مد نظر داشت. این وبسایت در سال 1995 توسط پیر امیدیار، دورگه ایرانی آمریکایی تاسیس شد و اکنون، از معتبر‌ترین وبسایت‌های خرید و فروش مستقیم کالا محسوب می‌شود.

1- بزرگترین فروشگاه اینترنتی، amazon

فروشگاه آمازون، در حال حاضر بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان شناخته می‌شود. کمتر کسی پیدا می‌شود که نام وبسایت آمازون را نشنیده باشد. شروع به کار این فروشگاه بزرگ، تنها با فروش کتاب بود و با همین هدف بنا شد. جف بزوس، موسس آمازون، این نام را بر روی کسب و کار خود قرار داد چراکه اعتقاد داشت، آمازون همانند نامش، عجیب غریب و متفاوت است! اکنون این فروشگاه اینترنتی، به درآمدزا‌ترین فروشگاه تبدیل و موسس آن جزو ثروتمند‌ترین افراد جهان شناخته می‌شود. اعتقاد بر این است که سه سرویس نوین آمازون، الکسا، imdb یا بانک اطلاعاتی بزرگ فیلم و سریال و فروش فضای ابری، توانسته این شرکت را به اوج خود برساند. سیستم خدمات گسترده و پشتیبانی مداوم، باعث ارائه خدمات پیوسته و بدون توقف این شرکت بوده که از ریزش کاربر جلوگیری کرده است. خرید از آمازون، اکنون در ایران نیز امکان پذیر است.

فروشگاه اینترنتی آمازون

کلام آخر

فروشگاه اینترنتی، جزو نخستین گام‌های ورود به دنیای دیجیتال محسوب می‌شوند. اکنون دیگر نیازی نیست برای خرید اقلام ضروری و غیر ضروری، خارج از خانه را جستجو کنیم. این کار باعث صرفه جویی در وقت شده و امکان مقایسه قیمت‌ها با چند کلیک در خانه، باعث صرفه جویی در هزینه.

اگرچه که خرید از سایت‌های غیر ایرانی برای ما کمی‌مشکل است، اما غیر ممکن نیست و می‌توان در روزهای تخفیفات، از آنها استفاده کرد. حضور فروشگاه‌های اینترنتی، باعث رقابت بین برند‌ها و فروشگاه‌ها، چه آنلاین و چه آفلاین، و در پی آن ارتقا کیفیت خدمات و محصولات نیز شده است. کافیست تنها یک بار لذت خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را تجربه کنید!
اگر این مطلب برای شما مفید بود به اشتراک بگذارید.