10 چیز که بهتر است همیشه دست دوم آن‌ها را بخرید

هنگامی که بودجه و درآمد شما محدود است، متوجه خواهید شد که می‌توانید برخی از اجناس را به صورت دست دوم خریداری کنید تا در هزینه‌های خود صرفه‌ جویی نمایید. خرید محصولات دست دوم می‌تواند روش بسیار مناسبی برای کاهش هزینه‌ها باشد. در چنین مواقعی شما متوجه خواهید شد که اجناس بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید دست دوم آن‌ها را تهیه کنید و نیازی نیست که آن‌ها را نو بخرید. این ده کالایی که در ادامه بیان خواهیم کرد را شما می‌توانید با کیفیت خیلی خوب اما به صورت دست دوم خریداری کنید.

خرید محصولات دست دوم مثل لباس و جواهرات

لباس‌های برند

خب، شما می‌توانید برای لباس‌های با کیفیت از برندهای معروف استفاده کنید. اما اگر سطح درآمد شما پایین است، واقعاً ممکن است خرید تمامی اجناس به صورت نو امری منطقی به نظر نرسد. خوشبختانه، فروشگاه‌های محلی و سایت‌های آنلاین وجود دارد که می‌توانید لباس‌های تقریباً نو را با هزینه بسیار کمتر خریداری کنید. برای خرید محصولات دست دوم به دنبال فروشگاه‌های محلی که این کالاها را عرضه می‌کنند، باشید.

خرید محصولات دست دوم مثل طلا و جواهرات

کسانی که سعی می کنند جواهرات خود را به فروشگاه‌های جواهر فروشی بفروشند باید این نکته را بدانند که به هیچ عنوان هزینه واقعی آن جواهرات را دریافت نمی‌کنند و این موضوع اصلا خوب و منصفانه نیست.

یک خبر عالی در این زمینه برای شما وجود دارد. سعی کنید جواهرات خود را به جای فروشگاه‌ها به افراد و مصرف‌کنندگان نهایی که به دنبال این خرید محصولات دست دوم هستند، بفروشید. آن‌ها می‌توانند پول بسیار بیشتری به شما بپردازند.

البته خریداران این قبیل محصولات باید دقت ویژه ای در هنگام خرید داشته باشند تا از تقلبی یا سرقتی نبودن جواهرات خریده شده مطمئن شوند.

لباس کودک

هر پدر و مادری می‌خواهد بهترین لباس را برای بچه‌های خود بخرد، اما بچه‌ها، به ویژه نوزادان، با سرعت بسیار زیادی رشد می‌کنند و لباس‌هایشان برای آن‌ها کوچک می‌شود. در حقیقت، بیشتر والدین در نهایت لباس‌هایی خواهند داشت که کودکان آن‌ها یک یا دو بار بیشتر آن‌ها را نپوشیده‌اند. این بدان معنا است که شما می‌توانید با صرف یک چهارم هزینه واقعی لباس‌های جدید، لباس‌های دست دوم با کیفیت مطلوب برای کودکان خود خریداری کنید. در فروشگاه‌های محلی به دنبال این محصولات باشید. با این روش افراد می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه ‌جویی ‌کنند.

خریدهای عمده

مبلمان

خرید مبلمان دست دوم به معنای خرید یک کالای زشت یا خراب نیست. بسیاری از اوقات افراد بلافاصله بعد از خرید مبلمان ممکن است خانه خود را عوض کنند و نتوانند از آن کالا استفاده نمایند. فروشگاه‌های بسیاری زیادی وجود دارند که مبلمان و میزهای دست دوم اما با کیفیت قابل قبول را به فروش می‌رسانند.

با این کار شما می‌توانید مبالغ بسیار زیادی پس انداز کنید. خرید مبلمان خانه به صورت دست دوم امری طبیعی و رایج است.

خرید محصولات دست دوم مثل ماشین

یکی از مهم‌ترین موارد در این لیست اتومبیل است. اگر در حال خرید ماشین جدید هستید، نکته‌های بسیار زیادی درباره خرید محصولات دست دوم وجود دارد که باید بدانید. نکته اصلی این است که هنگام خرید ماشین دست دوم، مبالغ بسیار زیادی پس انداز می‌کنید. سایت‌های مختلف را به منظور یک خرید مطلوب مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. از یک فرد مورد اعتماد و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید. به یاد داشته باشید اگر به دنبال یک معامله خوب هستید بهتر است مستقیما از فروشنده خرید کنید نه از یک واسطه.

خرید محصولات دست دوم مانند تجهیزات ورزشی

اگر برای اولین بار یک رشته ورزشی را انتخاب می‌کنید، خرید یک تمامی وسایل نو مربوط به آن رشته ورزشی امری منطقی به نظر نمی‌رسد. هنگامی که شما یا فرزندتان در حال انجام یک ورزش جدید هستید، بهتر است ابتدا وسایل دست دوم را از یک فروشگاه لوازم ورزشی تهیه کنید. شما می‌توانید توپ و راکت بدمینتون و راکت تنیس و … را با هزینه کمتری به شکل دست دوم خریداری کنید. بهتر است این موضوع را قبول کنید که خرید تمامی تجهیزات ورزشی به صورت نو کاری غیر عاقلانه است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با پاتیناژ و خرید تجهیزات مورد نیاز هاکی روی یخ

ابزارها و خرید محصولات دست دوم

برای ابزارهایی که در آن‌ها قطعات متحرک استفاده نشده است و یا برقی نیستند، بهتر است خرید به شکل دست دوم را در الویت قرار دهید. بیایید بپذیریم که چکش فقط یک چکش است و خرید یک عدد چکش جدید هزینه بسیار بیشتری نسبت به یک چکش دست دوم دارد. شما به راحتی در بازارهای دست دوم فروشی می‌توانید چکش دست دوم تهیه کنید، پس خرید چکش نو امری منطقی نیست.  انبر، اره، پیچ گوشتی و آچار نیز به همین ترتیب است.

کالاهایی که دارای موتور برقی هستند ممکن است فرسوده شوند، بنابراین شاید خرید به صورت دست دوم خیلی عاقلانه نباشد. ما نیز خرید ابزارآلات برقی را به صورت دست دوم توصیه نمی‌کنیم.

وسایل آموزشی

کتب درسی و غیر درسی

اگر شما قصد ندارید کتب‌های خود را به نمایش بگذارید و از آن‌ها به عنوان دکوری استفاده کنید، نیازی به پرداخت هزینه بسیار بالا برای آن‌ها نخواهید داشت و می‌توانید خرید محصولات دست دوم را در این زمینه نیز تجربه کنید.

فروشگاه‌های کتاب‌های دست دوم در سراسر کشور کتاب‌ها را با تخفیف 50٪ یا بیشتر می‌فروشند. علاوه بر این، آمازون و سایت های دیگر شما را به انبوه فروشندگانی متصل می‌کنند که کتاب‌های دست دوم را در شرایط خوب و با کیفیت قابل قبول ارائه می‌دهند.

حتی اگر درآمد بالایی دارید، بهتر است پول خود را صرف خرید کتاب‌های درسی جدید نکنید. در هر ترم، دانشجویان باید کتب درسی مورد نیاز دانشگاه خود را تهیه کنند. برای خرید محصولات دست دوم به وبسایت‌های مربوطه مراجعه کنید.

خرید محصولات کمک آموزشی مانند نرم‌افزارها

برای خرید محصولات کمک آموزشی مانند نرم افزارها بهتر است آن‌ها را به صورت دست دوم تهیه کنید. افراد بسیار زیادی ممکن است نرم افزار خاصی را برای امور درسی و یا تحلیل مسائل آماری خریداری کرده‌ باشند. اگر شما به این نرم افزارها احتیاج دارید بهتر است آن‌ها را به صورت دست دوم تهیه نمایید. به این ترتیب پول بیشتری را ذخیره خواهید کرد.

در فروشگاه‌های لوازم التحریر و کتابفروشی‌ها و یا به صورت آنلاین می‌توانید این نوع نرم افزارها را پیدا کنید. اگر خوش شانس باشید، حتی ممکن است در یک فروشگاه محلی نزدیک خانه خود نرم افزار مورد نیاز خود را پیدا کنید. هنگام خرید آنلاین مراقب باشید، زیرا باید به فروشنده اعتماد داشته باشید تا نسخه‌های غیر قانونی را به فروش نرساند.

آلات موسیقی

اگر کودک شما برای گروه موسیقی به یک ساز موسیقی احتیاج دارد یا اگر تصمیم گرفته‌اید که دروس موسیقی ویولن را بگذرانید، می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها یک ساز دست دوم با کیفیت عالی پیدا کنید. بچه‌ها معمولاً فقط یک یا دو سال از یک ساز استفاده می‌کنند، این بدان معنا است که سازهای دست دوم زیاد است و به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. با جستجو در فروشگاه‌های محلی شما می توانید گزینه مناسب خود را بیابید.

بیشتر بخوانید: ساز کالیمبا چیست و از کجا باید خرید؟

سخن پایانی

شاید شما فکر کنید که خرید محصولات دست دوم کار خوبی نباشد. فقط کافی است این کار را یک بار امتحان کنید تا از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید.

از کتاب و لوازم کمک آموزشی گرفته تا کمربند و وسایل دیگر شما باید هزینه بسیار زیادی را برای خرید بپردازید. هنگامی که شما می‌توانید این کالاها را با قیمت بسیار کمتر تهیه کنید چه دلیلی دارد این کار را انجام ندهید؟ با این روش در طول یک سال شما به میزان زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

تا به حال اجناس دست دوم خریده‌اید؟ چه وسایل دست دومی را خریداری کرده‌اید و از آن لذت برده‌اید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید تا سایر افرادی که این مطلب را مطالعه می‌کنند با آن‌ها نیز آشنا شوند.

منبع:

moneycrashers

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024