نقد ، بررسی و خرید اپل واچ سری ۶ و سری SE در مالتینا

گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی در سال‌های گذشته از بازار خیلی خوبی برخوردار بوده‌اند اما رشد و پیشرفت تکنولوژی در چند سال اخیر باعث‌ شده یک دستگاه دیجیتال جدید و در ابعاد کوچک‌تر در بازار از رونق خوبی برخوردار شود، ساعت هوشمند. این بار هم غول تکنولوژی آمریکایی یعنی اپل در ارائه قایلیت های جدید جلودار بوده و توانسته سهم بزرگی از این بازار را مال خود کند. .در این نوشته می‌خواهیم به بررسی دو محصول این شرکت یعنی اپل واچ سری ۶  و SE  بپردازیم و تمام نکاتی که در مورد ویژگی‌های فنی آن و همچنین خرید آن باید بدانیم را بررسی‌ کنیم. شما نیز اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به ساعت‌های هوشمند اپل علاقه دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ساعت‌های هوشمند

 ساعت‌های هوشمند که ظاهری مانند ساعت‌های دیجیتالی دارند از کاربردهای بسیار زیادی بهره‌مند هستند و تقریبا تمامی کاربردهای یک گوشی هوشمند را دارند.

ارائه خدمات مختلف آن هم در یک اندازه کوچک و همچنین سبک و قابل پوشیدن باعث ‌شده بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی رو به ساخت این نوع از ساعت‌ها بیاورند.

نقد و بررسی اپل واچ سری ۶

نقطه قوت ساعت اپل سری ۶ صفحه نمایش روشن‌تر و همچنین وجود اپلیکیشن پایش اکسیژن خون است که باعث می‌شود این ساعت هوشمند تبدیل به یک ساعت متمایز شود. به صورت کلی برای معرفی نقاط قوت این سری از اپل واچ می‌توانیم موارد زیر نام ببریم:

  • اپلیکیشن اکسیژن خون یا SpO2
  • رنگ بندی‌های متنوع
  • صفحه نمایش روشن‌تر
  • شارژ پذیری سریع‌تر

این ساعت بسیار قدرتمند است و نقاط ضعف کمی برای آن وجود دارد. اما یکی از مواردی که می‌توانیم به عنوان نقطه ضعف این ساعت هوشمند اشاره کنیم این است که در این ساعت نیز مشابه نسخه‌های قبلی عمر ماندگاری باتری به بیش از ۱۸ ساعت نمی‌رسد.

در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌های کلی اپل واچ سری ۶ را بیان کنیم:

قیمت به دلار: ۳۹۹ دلار و ۴۹۹ دلار (نسخه ۳۹۹ دلاری فقط از ویژگی GPS  بهره مند است اما در نسخه ۴۹۹ دلاری از ویژگی GPS + cellular  ) استفاده شده است.

اندازه: ۴۰ میلیمتر و ۴۴ میلیمتر

میزان مقاومت در برابر آب: تا عمق ۵۰ متر

حافظه ذخیره سازی موسیقی: ۳۶ گیگابایت

سنسورها: ECG , SpO2 ,  ، سنجش ضربان قلب و آلتیمتر

اپل واچ سری ۶ بهترین ساعت هوشمند است که شما می‌توانید آن را خریداری کنید. این ساعت در ۶ اندازه مختلف قابل پوشش روی دست است و عملکرد بسیار عالی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

این ساعت نسبت به دیگر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار یک تجربه جدید را برای مخاطب رقم می‌زند و به همین دلیل است که امروزه با استقبال بسیار زیادی از طرف مخاطبان مواجه شده است. خب بیایید بررسی کنیم در این ساعت هوشمند چه چیز جدیدی ارائه شده است؟

علاوه بر سیستم پایش اکسیژن خون و صفحه نمایش روشنتر که پیش از این گفته شد سرعت چیپ‌های پردازنده نیز در این سری از اپل واچ بیشتر شده است.

نرم افزارwatchos7  اپل واچ سری ۶ ارتقا یافته است و باعث‌ شده مخاطب بتواند از ابزارها و اپلیکیشن‌های جدیدی استفاده کند که از جمله می‌توانیم به اپلیکیشن اپل واچ اسلیپ ترکینگ که برای نظارت بر میزان خواب کاربر طراحی شده ‌است، اشاره کرد.

در این نسخه کاربر می‌تواند از بندهای مختلف و همچنین طراحی‌های مختلف استفاده‌ کند یعنی این ساعت در طرح‌های  مختلفی طراحی شده است. در مقایسه با نسخه‌های قبلی مانند اپل واچ سری ۴ و دیگر نسخه‌های قدیمی، در ساعت اپل سری ۶ هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری شاهد پیشرفت و ارتقا هستیم.

یکی از دیگر نقاط قوت این ساعت هوشمند را می‌توانیم قیمت آن بیان کنیم. کمپانی اپل برای این ساعت فوق ‌العاده قیمت چندان زیادی را در نظر نگرفته است و کاربران برای خرید ساعت اپل سری ۶ تنها باید ۳۹۹ دلار هزینه کنند.

 البته در نسخه ۳۹۹ دلاری فقط از ویژگی GPS  استفاده شده است در حالی که در نسخه ۴۹۹ دلاری از ویژگی GPS + Cellular  استفاده شده است. ساعت اپل سری ۶ در دو اندازه مختلف عرضه می‌شود. نسخه ۴۰ میلیمتری آن حداقل ۳۹۹ دلار و نسخه ۴۴ میلیمتری آن حداقل ۴۲۹ دلار قیمت دارد.

 یکی از چیزهایی که در مورد این ساعت هوشمند باید به آن توجه ‌کرد و پیش از خرید اپل واچ سری ۶ حتما باید مد نظر قرار داد این است که بنا به سیاست‌های جدید کمپانی اپل، به همراه این محصول شارژر آن به کاربر ارائه نمی‌شود و فرد باید آن را به صورت جداگانه خریداری نماید.

بیشتر بخوانید: بررسی محصولات جدید اپل رونمایی شده در سپتامبر ۲۰۲۰

حال اجازه دهید نگاهی دقیق تر به ویژگی های جدید عضو تازه وارد خانواده اپل بیانداریم.

سیستم پایش و نظارت بر اکسیژن خون یا همان SpO2  

 سنسورهای اکسیژن خون این توانایی را دارند که سطح اکسیژن خون را اندازه گیری کنند. در  ساعت اپل سری ۶ از سیستمی استفاده می‌شود که به کاربر اجازه می‌دهد تنها طی ۱۵ ثانیه از میزان اکسیژن خون خود آگاهی یابد.

بنابر ادعای سازندگان این ساعت هوشمند، نتایج حاصله توسط ساعت اپل سری ۶ بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد صحیح است و می‌توان به نتایج آن اعتماد کامل داشت. اگر سطح اکسیژن خون از حد نرمال پایین‌تر باشد، نشان‌ دهنده وجود بیماری‌هایی خاص در بدن فرد است و برای پیشگیری و درمان باید به پزشک متخصص مراجعه ‌شود.

سیستم بررسی میزان خواب

 به لطف وجود watchOS 7 beta  کاربر می‌تواند نظارت خوبی بر میزان خواب خود داشته باشد. با استفاده از اپل واچ سری ۶ کاربر می‌تواند برای خواب خود یک سری اهداف مشخص تعیین ‌کند و سپس با استفاده از این ساعت هوشمند میزان دستیابی به آن را مورد بررسی قرار دهد.

 با استفاده از این ویژگی می‌توان ساعت خواب را تنظیم کرد. میزان خواب توصیه شده برای افراد عادی ۷ ساعت در طول شبانه روز است و با استفاده از اپل واچ سری ۶ قادر هستید که این میزان خواب را در طی شبانه روز برای خود فراهم کنید. این ساعت هر شب زمان خواب را به شما یادآوری می‌کند و باعث می‌شود فرد بیش از حد بیدار نماند.

ماندگاری باتری اپل واچ سری ۶

همانند سری‌های اپل واچ ۵ و ۴ و ۳ در این نسخه نیز عمر و ماندگاری باتری ۱۸ ساعت است و از این نظر پیشرفتی نداشته است. البته مطابق انتظار، زمانی که شما از ویژگی GPS  استفاده می‌کنید میزان ماندگاری باتری این مقدار نیست و در مدت زمان کمتری شارژ آن خالی می‌شود. بسیار مهم است که در این زمینه نیز شاهد پیشرفت باشیم اما در این نسخه همچنان باید با همان ۱۸ ساعت کنار بیاییم. اما نقطه امیدبخش در مورد باتری اپل واچ سری ۶ این است که برای فول شارژ شدن آن تنها به ۹۰ دقیقه زمان نیاز است و ما شاهد یک فست شارژ واقعی در این ساعت ها هستیم. در حالی که در دیگر نسخه‌ها مانند اپل واچ سری ۵ به حدود ۲ ساعت زمان نیاز است.

جمع بندی نقد و بررسی و خرید اپل واچ سری ۶

به صورت کلی تفاوت چندانی بین اپل واچ سری ۶ و ۵ وجود ندارد اما وجود ویژگی بررسی میزان اکسیژن خون بسیار ویژگی ارزشمندی است مخصوصا در زمان فعلی که باید به میزان بیشتری افراد از میزان سلامت خود آگاه باشند. امروزه رقابت در زمینه ساعت‌های هوشمند بسیار جدی شده است. اگر بخواهیم دو نسخه دیگر را به عنوان جایگزین یا محصولات مشابه ساعت اپل سری ۶ نام ببریم باید به سامسونگ گالکسی واچ ۳ و فیبیت سنس اشاره‌ کنیم.

بیشتر بخوانید: خرید اپل واچ ؛ مقایسه اپل واچ‌های سری پنج، چهار و سه

نقد و بررسی اپل واچ سری SE

اگر شما طرفدار ساعت‌های هوشمند اپل واچ هستید اما خرید ساعت اپل سری ۶ برای شما مقرون به صرفه نیست، توصیه ما این است که به فکر خرید اپل واچ سری SE  باشید که یک نسخه ارزان قیمت‌تر از سری ۶ ساعت‌های هوشمند اپل است.

 این ساعت تمامی ویژگی‌های اپل واچ سری ۶ به جز سنسور اکسیژن خون و ECG  را دارد. پیش از شروع نقد و بررسی اپل واچ سری SE  ویژگی‌های کلی این ساعت هوشمند را بیان می‌کنیم:

  • استفاده از چیپ S5
  • سنسور چشمی ضربان قلب
  • اندازه ۴۰ و ۴۴ میلیمتری
  • قیمت تنها ۲۷۹ دلاری

دو نسخه LTE  و non-LTE

پس از آن که در سپتامبر ۲۰۲۰ اپل واچ سری ۶ معرفی‌ شد، یک نسخه ارزان قیمت‌تر یعنی اپل واچ سری SE  نیز به بازار معرفی‌ شد. برای کسانی که می‌خواهند یک ساعت هوشمند ارزان قیمت‌تر و کاربردی داشته باشند، این نسخه گزینه مناسبی محسوب می‌شود. از نظر طراحی و ویژگی‌ها، اپل واچ سری SE  ترکیبی از سری ۴ و ۵ و ۶ است.

 این ساعت هوشمند در دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلیمتری عرضه می‌شود و ظاهری کوچک‌تر و نازک‌تر در مقایسه با اپل واچ سری ۴ دارد.

تمامی مدل‌های اپل واچ SE  از جنس آلومینیوم هستند و نمی‌توان آن‌ها را با بدنه‌ای از جنس تیتانیوم استیل ضد زنگ خریداری کرد. نقره‌ای، طلایی و خاکستری رنگ هایی است که این ساعت در بازار عرضه شده است. همچنین می‌توان نوارهای این ساعت را با آرم مخصوص نایکی خریداری کرد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت به کار رفته در این سری از اپل واچ میزان مقاومت آن در برابر نفوذ آب است که مشابه با اپل واچ سری ۶ است و تا ۵۰ متر در برابر آب مقاوم است.

اگر چه در اپل واچ سری SE  بر خلاف سری ۶ از ویژگی‌هایی مثل اندازه گیری فشار خون و همچنین ECG  خبری نیست اما خبر خوب این است که دیگر ویژگی‌ها مانند سنسور سنجش ضربان قلب، ژیروسکوپ، شتاب سنج وجود دارد که در نتیجه می‌توان از ویژگی‌هایی مانند گام‌های برداشته‌ شده، کالری‌های سوزانده ‌شده، میزان پله‌های بالا رفته و همچنین ضربان قلب آگاهی یافت به علاوه می‌توان ساعت خواب را تنظیم‌ کرد، تماس‌های اضطراری برقرار کرد، با استفاده از قطب نما جهت یابی کرد و همچنین با استفاده از ویژگی آشکار گر صوتی می‌توان از حضور در تجمعات و مکان‌های پر سر و صدا خودداری کرد.

در نسخه اپل واچ سری ۶ از چیپ s6  استفاده شده در حالی که در سری اپل واچ SE  از نسخه S5  استفاده شده است. اگرچه سرعت این چیپ نسبت به چیپ s6  کمتر است اما سرعت آن دو برابر بیشتر از چیپ‌های به کار رفته در سری سه است که نسخه قبلی و ارزان قیمت‌تر این ساعت‌های هوشمند است.

مشابه با اپل واچ سری ۶ ماندگاری باتری در سری SE  نیز همان ۱۸ ساعت است با این تفاوت که سری ۶ برای فول شارژ شدن تنها به یک و نیم ساعت زمان نیاز دارد در حالی که برای فول شارژ شدن نسخه SE  به دو ساعت و نیم زمان نیاز است.

مشابه با ساعت اپل سری ۶ در سری SE  نیز از بلوتوث نسخه ۵ و یک چیپ وایرلس W3  استفاده شده است اما بر خلاف اپل واچ سری ۶ در اپل واچ سری SE  خبری از واید بند U1 ultra  نیست. در نسخه SE  تنها از شبکه‌های وای فای ۲.۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌شود در حالی که در نسخه ۶ از وای فای با شبکه‌های ۲.۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌شود.

با تمام این اوصاف برای خرید نسخه SE  به هزینه کمتری نیاز است. برای خرید اپل واچ سری SE  با پرداخت ۲۷۹ دلار می‌توان نسخه ۴۰ میلیمتری و با پرداخت ۳۰۹ دلار می‌توان نسخه ۴۴ میلیمتری را خریداری‌ کرد.

جمع بندی نقد و بررسی و خرید اپل واچ سری SE   

اگر به دنبال خرید یک ساعت هوشمند ارزان قیمت و جدید هستید، نسخه SE  گزینه مناسبی است. این محصول جدید کمپانی اپل از نظر ویژگی تقریبا مشابه اپل واچ سری ۶ است با این تفاوت که از ویژگی‌های اکسیژن خون و ECG  در نسخه SE خبری نیست.

جمع بندی نهایی

ساعت اپل سری ۶ و اپل واچ سری SE  دو ساعت هوشمند جدید کمپانی اپل هستند که در سپتامبر ۲۰۲۰ معرفی و به بازار عرضه شدند. این دو محصول تقریبا ویژگی‌های یکسانی دارند و تنها در چند مورد با یکدیگر تفاوت دارند.اگر شما جزو آن دسته از طرفداران اپل واچ هستید که به سلامت خود خیلی اهمیت می‌دهید و همچنین از نظر مالی محدودیتی ندارید، اپل واچ سری ۶ گزینه‌ای مناسب برای شما محسوب می‌شود اما اگر به دنبال خرید یک گزینه مقرون به صرفه‌تر هستید و همچنین ویژگی سنجش سطح اکسیژن خون اهمیت زیادی برایتان ندارد، خرید اپل واچ سری SE  را به شما توصیه می‌کنیم.

منابع:

macrumors

tomsguide

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024