10 بازیگر مرد جذاب سینمای ایران- جذاب ترین بازیگران مرد ایران چه کسانی هستند؟

جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی- پارسا پیروزفر

بسیاری از ما از دیدن فیلم یا سریال لذت می‌بریم. به خصوص اگر هنرپیشگان جذاب و معروفی در آن‌ها نقش‌آفرینی کنند. منظور از جذابیت صرفا چهره نیست، بلکه بیشتر بازیگران به دلیل کاراکتر یا نحوه بازی کردن خوب خود محبوبیت پیدا می کنند و در دید عموم جذاب به نظر می‌رسند. در ادامه با تعدادی از جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی بیشتر آشنا خواهید شد.

 

10) سینا مهراد-  آقازاده ای که ستاره شد

اولین نفر در لیست جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی سینا مهراد است. آقای سینا مهراد متولد 12 آذر 1370 در تهران است. سینا مهراد مجرد است و در زمینه سینما و تلویزیون فعالیت دارد. او برادر ساعد سهیلی و  فرزند کارگردان قدیمی سینما، سعید سهیلی است. او فامیلی مهراد را به عنوان نام هنری برای خود برگزیده است. او از کودکی عاشق هنرپیشگی بود و اولین بار در فیلمی با نام” مردی شبیه باران” بازی کرد. همچنین در “شب برهنه” که یکی از فیلم‌های پدرش بود، بازی کرد.او علاوه بر بازیگری دستیار کارگردان نیز بوده است. مهراد در فیلم گشت ارشاد به عنوان دستیار کارگردان پدرش فعالیت می‌کرد.

فعالیت‌های سینا مهراد

  • فیلم‌های سینمایی: کلاشینکف، شب برهنه، رفتن، گشت ارشاد، پنجشنبه آخر ماه، زار نیما
  • نمایش خانگی: آقازاده
  • مجموعه‌های تلویزیونی: سریال پدر، سایه‌بان، پرده نشین

10 مرد جذاب سینمای ایران- سینا مهراد

 

9) ساعد سهیلی -جوان و آینده دار

نفر دوم لیست جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی ساعد سهیلی است. ساعد سهیلی در 30 بهمن 1366 در مشهد به دنیا آمد. او 176 سانتی‌ متر قد دارد و متاهل است.

این هنرپیشه جذاب، در یک فستیوالی در فرانسه دعوت شده بود که همانجا با همسر خود خانم گلوریا هاردی آشنا می‌شوند و با یکدیگر ازدواج می‌کنند. پدر او سعید سهیلی، نویسنده و کارگردان سینما است که ساعد نیز به کمک او توانست به شغل بازیگری بپردازد.

او در سال 1389 برای بازی در فیلمی به نام” یا ماندن و رفتن” دعوت شد و در آن نقش ‌آفرینی کرد. ساعد سهیلی باری نقش افرینی در فیلم “گشت ارشاد” که توسط پدرش ساخته شده بود به شهرت رسید و در دسته جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی قرار گرفت. آقای سهیلی در فیلم‌های زیادی بازی کرده و بسیار هم نقش خود را زیبا و بی‌نظیر اجرا می‌کند. فیلم‌هایی همچون لاتاری، رخ دیوانه، کلاشینکف، چار چنگولی، نهنگ آبی و …. از جمله فیلم‌هایی است که او در آن ایفای نقش کرده است.

تعدادی از جوایز این هنرمند

  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر گشت 2 (1395)
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر گشت ارشاد (1390)

و بسیاری جوایز نفیس دیگر.

10 مرد جذاب سینمای ایران- ساعد سهیلی

8) بهرام رادان – هنرپیشه ای از نسل “چشم رنگی ها”

این هنرپیشه خوش قیافه متولد 8 اردیبهشت 1358 است. رادان 177سانتی ‌متر قد دارد، مجرد و فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است. بهرام رادان بازیگری را در سال 1378 در آموزشگاه هیوا آموخت و پس از آن در اولین فیلم خود “شور عشق” نقش‌آفرینی کرد.

او در ابتدا به دلیل چهره جذاب و زیبایش در فیلم “شور عشق” معروف شد؛ اما کم کم فن بازیگری را آموخت و در فیلم‌های بسیاری بازی و جوایز زیادی نیز دریافت کرد. عبازی های زیبا و ماندگار او در کنار چهره زیبا بهرام را به عنوان  یکی از جذابترین بازیگران مرد ایرانی تبدیل کرده است.

او همچنین در عرضه مدلینگ هم فعالیت‌هایی داشته و اجناسی مانند چرم مشهد و لباس‌های مردانه را تبلیغ کرده است. حتما تا به حال عکس‌های مدلینگ او در بیلبوردهای شهرها به چشمتان خورده است.آقای رادان در فیلم‌های بسیاری نقش‌آفرینی کرده است که از جمله ان ها می‌توانیم به  شمعی در باد، سنتوری، چهار انگشتی، آتش بس 2، بی پولی و … اشاره کنیم.

برخی از جوایز او:

  • نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن خانه سینما برای فیلم آواز قو – 1381
  • برنده تندیس حافظ برای فیلم گاوخونی – 1383
  • نامزد تندیس حافظ برای فیلم سنتوری – 1389

و بسیاری دیگر…

10 مرد جذاب سینمای ایران- بهرام رادان

7) حامد بهداد – آقای خاص

 نفر بعدی در لیست جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی حامد بهداد است. او متولد 26 آبان 1356 در مشهد است. 176 سانتی‌ متر قد دارد، مجرد است و در زمینه کارگردانی، خوانندگی و بازیگری فعالیت می‌کند و دارای مدرک کارشناسی بازیگری تئاتر است.

این هنرمند با استعداد اولین بازی خود را در سال 1379 در فیلم بلندی به نام “آخر بازی” آغاز کرد و نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین هم شد. آقای بهداد همچنین در فیلم‌های کوتاه، سریال‌ها، مستندها و در زمینه خوانندگی نیز فعالیت کرده و همچنان ادامه می‌دهد. حامد بهداد نقش های ماندگار زیادی بازی کرده است و به ایفای نقش در کاراکتر های عصبی و غیر نرمال شهرت دارد.

برخی از فیلم‌های حامد بهداد:

  • هفت ماهگی
  • نیمه شب اتفاق افتاد
  • پرتقال خونی
  • بیداری
  • نارنجی‌پوش
  • سعادت آباد

برخی از کارهای تلویزیونی او:

  • کلا قرمزی
  • همسفر
  • کیمیا

تعدادی از جوایز و افتخارات حامد بهداد عبارت هستند از:

  • 1383 بوتیک، برنده شدن جایزه به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی به عنوان دومین بازیگر نقش مکمل مرد سال
  • 1397 مارموز، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد چهارمین دوره فستیوال سینه ایران تورنتو
  • 1397 خانه دختر، برنده تندیس بهترین بازیگر مرد هفتمین جشنواره فیلم های ایرانی استرالیا

10 مرد جذاب سینمای ایران- حامد بهداد

6) پارسا پیروزفر – جنتلمن و کم کار

این هنرمند معروف متولد 22 شهریور 1351 در تهران است. او لیسانس نقاشی دارد و در زمینه‌های مختلفی اعم از بازیگر سینما و تلویزیون، مدرس، بازیگر و کارگردان نمایش، نقاش، نمایشنامه نویس و مترجم به فعالیت می‌پردازد.

پارسا 176 سانتی ‌متر قد دارد در حال حاضر ازدواج نکرده و مجرد است. پیروزفر در سال‌های 1371 تا 1375 در شغل صداپیشگی مشغول بوده و در نمایشنامه‌های رادیویی و نمایش ویژه کودکان فعالیت کرده است. او اولین فعالیت بازیگری خود را در فیلم پری در نقش “شیخ سالک” آغاز کرد. در کنار هنر  بازیگری بی‌نظیر او، چهره زیبایش هم دلیلی بر قرار گرفتن نام او در بین اسامی جذابترین بازیگر مرد ایرانی شده است.

اگر علاقمند به تماشای فیلم هستید، مطمئنا هنرمندی این بازیگر را در بسیاری از فیلم‌ها مانند شکاف، مست عشق، اینجا بدون من، شبانه‌ روز و … دیده‌اید. آقای پیروزفر در تئاتر، سریال و فیلم‌های کوتاه‌ نیز بازی کرده است. سریال‌هایی همچون: در چشم باد، نتیجه تلاش او در کسب جوایز متعدد بوده است.

10 مرد جذاب سینمای ایران- پارسا پیروزفر

5) شهاب حسینی- اعتبار سینمای ایران

نفر بغدی در لیست جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی یکی از سوپراستار های سینمای ایران است. سید شهاب الدین حسینی در 14 بهمن 1352 در تهران متولد شده و اصالتی تنکابنی دارد. او به دلیل اینکه تمایل داشت به کانادا مهاجرت کند تحصیلات خود را که در زمینه کارشناسی روانشناسی بود نصفه و نیمه رها کرد. خانواده او 6 نفر جمعیت دارد و شهاب فرزند اول است.

شهاب 180 سانتی‌ متر قد دارد، متاهل و دارای دو فرزند پسر است. این مرد محبوب، ابتدا کار خود را با گویندگی آغاز کرد و سپس مجری تلویزیون شد و پس از آن نیز به ایفای نقش در سریال‌ها و فیلم‌ها پرداخت. اولین نقش افرینی او در سریال معروف پس از باران بود که با نقش‌آفرینی عالی خود باعث شد تا نام او در زمره هنرپیشگان به نام و جذاب سینمای ایران قرار بگیرد. پس از آن آقای حسینی در اولین فیلم خود به نام رخساره به کارگردانی امیر قویدل بازی کرد.

شهاب حسینی در زمینه موسیقی، خوانندگی و کارگردانی نیز فعالیت می‌کند. از جمله فیلم‌هایی که به دست او کارگردانی شده‌اند عبارتند از از: ساکن طبقه وسط، فیلم کوتاه بیا با من. حسینی جوایز بسیار زیادی از جمله نخل طلای جشنواره فیلم کن را دریافت کرده که معتبرترین جایزه دریافت شده توسط یک بازیگر ایرانی است.

برخی از فیلم‌هایی که این بازیگر در آن ایفای نقش داشته است:

  • مست عشق
  • آفریقا
  • جدایی نادر از سیمین
  • برف روی شیروانی داغ
  • شمعی در باد

و بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های محبوب دیگری مانند: شهرزاد.

 

10 مرد جذاب سینمای ایران- شهاب حسینی

بیشتر بخوانید: ۱۵ بازیگر معروف هالیوود که سر فیلمبرداری از نقش خود عزل شدند

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ایرانی اخیر که باید ببینید

4) هوتن شکیبا – مردی از جنس هنر

هوتن شکیبا در 24 خرداد سال 1363 در سنندج متولد شد. او 173 سانتی ‌متر قد دارد، مجرد و دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری است.

او از کودکی علاقه بسیاری به بازیگری داشت؛ اما با اینکه پدر او مخالف این کار بود با دیدن علاقه زیاد او به این حرفه اجازه داد که هوتن علاقه‌اش را دنبال کند. هوتن نیز همانند سایر بازیگران ابتدا در تئاتر مشغول به فعالیت شد. اولین بازی او در تئاتری به نام “ویالون‌هایتان را کوک کنید” بود که از پس آن جایزه بهترین بازیگر نقش اول را نیز از آن خود کرد. پس از آن او در اولین فیلم بلند خود به کارگردانی کاوه سجاد حسینی به نام ” شب بیرون” بازی کرد. پس از آن در سریال لیسانسه‌ها خود را در دل مردم جا کرد و بیشتر شناخته شد.

لازم به ذکر است بگوییم که او در مجموعه ” کلاه قرمزی”، صداپیشگی عروسک “دیبی” را نیز انجام می‌دهد. آقای شکیبا در فیلم‌ها، نمایش‌ و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری نقش بازی کرده است که از جمله ان ها می توان به فیلم های شبی که ماه کامل شد، طبقه حساس، مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی (صداپیشگی دیبی)، لیسانسه‌ها و تله اشاره کرد.

برخی از نمایش‌های این هنرمند عبارت هستند از:

  • ویولن هایتان را کوک کنید (1387)
  • رمولوس کبیر (1388)
  • قصه سیبی که پرواز کرد (1389)
  • زوج ناجور (1390)
  • اسکلیگ و بچه های پرواز (1391)

و بسیاری دیگر….

برخی از جوایز:

  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر
  • اخذ لوح تقدیر بهترین بازیگر مرد در بخش مسابقه تئاتر ایران سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش صد در صد

 

3) نوید محمدزاده – خالق نقش های ماندگار

نوید محمدزاده متولد 17 فروردین 1365 و آخرین فرزند یک خانواده پرجمعیت است. او 11 خواهر و برادر دارد. او همچنین خواهرزاده و برادرزاده های زیادی دارد.

وی مدرک فوق دیپلم خود را گرفت و پس از آن در کلاس‌های بازیگری هنر هفت، هنر بازیگری را آموخت. نوید در ابتدا علاقه بسیاری به فوتبالیست شدن داشت؛ اما پس از دیدن یک فیلم نظرش عوض شد و به شدت به بازیگری علاقمند شد.

این هنرمند 166 سانتی‌متر قد دارد و به تازگی با خانم فرشته حسینی که هر دو در سریال قورباغه در نقش خواهر و برادر بازی می‌کردند، ازدواج کرده است. آقای محمدزاده از سال 82 به هنر بازیگری روی آورد. او تا سال 86 فعالیت بازیگری خاصی نداشت تا در نهایت در یک فیلم که در میان ابرها نام داشت در نقش مکمل مرد بازی کرد که توانست جوایزی هم دریافت کند.

آقای محمدزاده از پرطرفدارترین بازیگران سینمای ایران است. می‌توان به قطعیت گفت که او یکی از بهترین و جذاب ترین بازیگران حال حاضر سینمای ایران است و نقش های ماندگار زیادی بازی کرده است. این هنرپیشه معروف همانند بسیاری از هنرمندان دیگر در تئاتر نیز ایفای نقش داشته و جوایز نفیس بسیاری را دریافت کرده است. محمدزاده در فیلم‌هایی همچون ابد و یک روز، بدون تاریخ، بدون امضا، مغزهای کوچک زنگ زده، عصبانی نیستم و… به ایفای نقش پرداخته است.

برخی از تئاترهای نوید محمدزاده:

  • در سال 1387، پسران آفتاب
  • در سال 1388، ماه در مرداب
  • در سال 1390، نورگیر
  • در سال 139، ایستاده ها سر سوراخ سوپ خوری

و بسیاری از تئاترهای دیگر…

10 مرد جذاب سینمای ایران- نوید محمدزاده

2) هومن سیدی- مرد هزار چهره

هومن سیدی متولد 8 آذر 1359 است و در رشت به دنیا آمده است. او دیپلم گرافیک از کلاس‌های انجمن سینمای جوان رشت را دارد و در ابتدا کار خود را با ساخت چند فیلم کوتاه آغاز کرد. سیدی پس از مدتی در کلاس های بازیگری با تدریس پزویز پرستویی شرکت کرد.

او نقش های مختلف از جمله کاراکتر های کمدی و همچنین جدی را به خوبی اجرا می کند و همچنین به خوبی در نقش خود غرق شده و جزییات زیادی را به تصویر می کشد. تمتم این ها در کنار هم از جمله دلایلی هستند که این هنرمند را به یکی جذابترین بازیگران مرد ایرانی تبدیل کرده است.

آقای هومن سیدی 168 سانتی‌متر قد دارد، فرزند دوم خانواده است و 2 بار ازدواج کرده است؛ اولین همسر او، سرکار خانم آزاده صمدی بود که در نهایت در سال 1392 از یکدیگر جدا شدند و  پس از آن با خانم دینا اصلانی ازدواج کردند کردند که ثمره این رابطه یک فرزند دختر است.

او فیلم‌های بلند و کوتاه متعددی را کارگردانی و نقش‌آفرینی کرده است. از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم‌های کوتاه 35 متری سطح آب و دندان آبی اشاره کرد که منجر به دریافت جوایزی هم شدند. او همچنین فیلم‌های بلندی مانند آفریقا (اولین فیلم بلند هومن سیدی)، مغزهای کوچک زنگ زده، سیزده و غیره را کارگردانی کرده است.

این هنرمند با استعداد در فیلم‌های بسیاری نیز بازی کرده و همیشه به بهترین حالت ممکن مانند در نقش‌هایش حاضر شده است. فیلم‌هایی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است عبارتند از: بوفالو، طلا، چهارشنبه‌ سوری، یک تکه نان، خط ویژه و بسیاری دیگر.

این بازیگر محبوب و معروف برای بسیاری از فیلم‌ها و نقش‌آفرینی‌ها و کارگردانی‌های خود جوایز سیمرغ، بهترین فیلم، تندیس حافظ و غیره را از آن خود کرده است.

 

10 مرد جذاب سینمای ایران- هومن سیدی

بیشتر بخوانید: محبوب ترین فیلم های ۲۰۲۱ – آنها که آمده اند و آنها که می آیند + تریلر

1) امیر جدیدی- سوپراستار جدید سینمای ایران

یکی از افرادی که در لیست جذابترین بازیگر مرد ایرانی قرار دارد، امیر جدیدی است. او در تاریخ 31 خرداد 1363 در تهران به دنیا آمد. امیر فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی صنایع است و مدرک کارشناسی ارشد MBA دارد.

اجدیدی از 26 سالگی وارد عرصه بازیگری شد. او قبل از اینکه در این شغل مشغول به کار شود، به صورت کاملا حرفه‌ای ورزش تنیس را دنبال می‌کرد و حتی از او برای ورود به تیم ملی نیز دعوت به عمل آمد.

بازیگر شدن او با آشنایی‌اش با هومن سیدی در همین ورزش تنیس شروع شد. او مربی هومن سیدی بود که در نهایت به پیشنهاد این کارگردان ابتدا در تئاتر فعالیت کرد و سپس در اولین فیلم خود یعنی “آفریقا” نقش‌آفرینی کرد.

این بازیگر جوان و جذاب ایرانی در فیلم‌‌های بسیاری بازی کرده است. رخ دیوانه، عرق سرد، قانون مورفی و پدیده از جمله فیلم هایی است که جدیدی در ان ها به ایفای نقش پرداخته است.

او در طول مدت بازیگری خود جوایز مختلفی از جمله سیمرغ، تندیس بهترین بازیگر مرد نقش اول و مکمل و … دریافت کرده است. آقای  امیر جدیدی 180 سانتی‌ متر قد دارد، در حال حاضر او مجرد است و در اوقات فراغت خود به ورزش و بدنسازی می‌پردازد.

 

جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی- امیر جدیدی

نظر شما چیست؟

از اینکه در این مقاله نیز با ما همراه بودید از شما ممنونیم. برای ما نظرات خود را بنویسید تا بدانیم به نظر شما چه هنرمندانی را در زمره جذاب ترین بازیگران مرد ایرانی قرار می‌گیرد؟ همچنین از اینکه دلیل آن را بدانیم خوشحال خواهیم شد. چه فیلم‌هایی نزد شما خاطره انگیز شده است؟ حضور چه بازیگرانی با ایفای نقششان در فیلم مورد نظرتان به جذابیت و خاطره انگیز شدن فیلم افزوده است؟