آشنایی با انواع گل ها | 51 مدل گل به همراه تصاویر گل‌ ها

آیا می‌دانستید بیش از 400000 گونه گیاهی در سراسر جهان وجود دارد؟ تعداد آن‌ها حتی بیشتر از تعداد پرندگان، پروانه‌ها و گونه‌های زنبور عسل است. بسیاری از گل‌ها به طور طبیعی در جنگل‌ها، علفزارها، بیابان‌ها و… رشد می‌کنند. بسیاری از افراد از اسم گل ها برای نام‌گذاری فرزندان خود استفاده می‌کنند. چگونه می‌توانیم گل مناسب و مورد نیاز خود را انتخاب کنیم؟ انتخاب گل مورد نیاز در بین صدها هزار نوع گوناگون امری دشوار به نظر می‌رسد. بنابراین، ما برای راحت‌تر شدن این امر در زیر به توصیف تعدادی از گونه‌های گل به همراه اسم گل‌ ها، تصاویر گل‌ ها و کاربرد آن‌ها پرداخته‌ایم تا به شما در انتخاب گزینه مورد نیازتان کمک کنیم.

فهرست مطالب
  1. گل آچیلا (Achillea)

این گیاه قدش به 3 فوت می‌رسد. موارد مصرف دارویی این گیاه عبارت است از:

  • از بین بردن تب با افزایش تعریق
  • درمان خونریزی و به عنوان ضماد

2. تصاویر گل‌ ها آفتابگردان (Sunflower)

یکی از اسم گل‌ ها که بسیار شنیده‌ایم و به وفور دیده‌ایم تصاویر گل‌ ها آفتابگردان است. گل آفتابگردان گیاهی یک ساله و دارای شکوفه‌ای بزرگ و همانند گل مروارید است. این گل‌ها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند (زرد، قرمز، نارنجی، قهوه‌ای)، اما معمولا آن‌ها زرد روشن و دارای مراکز قهوه‌ای هستند که به صورت گل‌های سنگین و پر از دانه در می‌آیند. برای این گل خاک باید از نظر مواد مغذی غنی از مواد آلی یا کود کمپوست شده باشد.

این گل به دلیل داشتن ساقه‌های بلند و رنگ زرد خود بسیار معروف است. البته رنگ‌های دیگری هم از این گل وجود دارند از قبیل: نارنجی و قرمز. این گل نماد غرور، عشق آمیخته با احترام و زندگی طولانی و شاد است. گل آفتابگردان در باغچه‌ می‌تواند نمای زیبایی ایجاد کند. همچنین از این گل می‌توانید در خانه، برای دست گل عروس یا در مراسم‌هایی مانند: سالگرد ازدواج، جشن تولد و عروسی استفاده کنید.

3. گل آلاله (Ranunculus)

یکی از محبوب‌ترین گل‌ها، گل آلاله است. این گل لطیف به محافظت بیشتری در برابر دمای سرما احتیاج دارد، اما اگر آن‌ها را با دقت نگهداری کنیم، در سراسر نیمه دوم بهار می‌‌توانید این گیاه خود را در پاییز یا اواخر زمستان یا اوایل بهار بکارید. به طور معمول حدود 90 روز پس از کاشت شروع به گل دهی می‌کند. بنه‌های کاشته شده در پاییز در اوایل بهار شکوفا می‌شوند و به مدت شش تا هفت هفته به طور مداوم شکوفه دارند.

4. تصاویر گل‌ ها آلسترومیا (Alstroemeria)

احتمالا در تصاویر گل‌ ها دیده‌اید که چقدر گل‌های گیاه آلسترومریا آنقدر جالب و متنوع هستند. بسیاری از افراد اغلب آن‌ها را به گل‌های ارکیده تشبیه می‌کنند. تنوع گسترده‌ای که در ترکیب رنگ‌ها وجود دارد، همیشه می‌توانید یک هر رنگ از آلسترومیا را برای رفع نیازهای خود پیدا کنید. آلسترومریا به آسانی رشد می‌کند. ریشه‌های آلسترومریا را غده‌هایی تشکیل می‌دهند که نوعی توانایی ذخیره‌سازی دارند. این غده‌ها به گیاهان اجازه می‌دهند مواد مغذی و آب را برای زمان مورد نیاز ذخیره کنند. این توانایی موجب می‌شود تا گیاهان بهتر با خشکسالی و سایر دوره‌های تنش‌زا کنار بیایند.

5. تصاویر گل‌ ها آماریلیس (Amaryllis belladonna)

گل آماریلیس گیاهی شگفت‌انگیز است که در پاییز و زمستان انبوهی از برگ‌های پررنگ و پرانتزی شکل تولید می‌کند. شاخه و برگ‌های زیبا در اوایل تابستان از بین می‌روند و ساقه‌های برهنه پس از حدود شش هفته ظاهر می‌شوند. به همین دلیل است که گیاه اغلب به عنوان “بانوی برهنه” شناخته می‌شود. این گل در شرایط جوی دارای تابستان‌های گرم و خشک بهترین رشد را خواهد داشت. اگر در آب و هوای سرد زمستانی زندگی می‌کنید، پیازها را درست در زیر سطح خاک قرار دهید. اگر در آب و هوایی زندگی می‌کنید که دمای هوا بیش از 15 درجه فارنهایت (-9 درجه سانتیگراد) است، پیازها را کاملا داخل خاک بکارید.

6. گل آنتوریوم (Anthurium)

در تصاویر گل‌ ها همیشه شاهد شکوه گیاهان آنتوریوم بوده‌ایم. این گل می‌توانند نور غیر مستقیم را تحمل کنند، اگر گل‌های آنتوریوم در نور کم رشد کنند رشد کمتری و در عین حال گل کمتری نیز دارند. این گیاهان نمی‌توانند نور مستقیم را تحمل کنند، زیرا باعث می‌شود برگ‌هایش بسوزد. آن‌ها در نور شدید و غیرمستقیم بهترین رشد را دارند. گیاه آنتوریوم خود را به طور منظم آبیاری کنید، اما بیش از حد آب ندهید.

آنتوریوم خود را فقط در صورت خشک شدن خاک، آبیاری کنید. مقدار زیاد آب می‌تواند باعث از بین رفتن ریشه شود. اگر اجازه دهید گیاه در گلدان خیلی خشک شود، رشد آن کند می‌شود و مرطوب شدن مجدد ریشه دشوار است. گل آنتوریوم قرمز نماد عشق و آنتوریوم سفید نماد معصومیت و رنگ صورتی آن نماد دلسوزی است.

گل آنتوریوم به شکل قلب است. این گل در رنگ‌های مختلف زرد، سفید، قرمز، صورتی، آبی، بنفش هستند. گلبرگ‌های پهن و باز شده این گل آن را به نماد مهمان‌نوازی و خون گرمی تبدیل کرده است. همچنین رنگ سفید این گل نماد معصومیت، رنگ قرمز نشان‌دهنده عشق، رنگ صورتی سمبل اشتیاق و دلسوزی است. به دلیل زیبابی، تنوع و طول عمر آن می‌توان از آن باکس گل، سبد گل، دسته گل و حتی ماشین عروس استفاده کرد.

7. تصاویر گل‌ ها آنمون (Anemone)

این گل به راحتی قابل رشد است و به سرعت تکثیر می‌شود. گل آنمون برای رشد به نگهداری زیادی احتیاج ندارد. در فرهنگ غربی این گل نماد عشق است. در فرهنگ‌های چینی و مصری گل آنمون به دلیل رنگش نماد بیماری محسوب می‌شد.

این نوع از گل دارای 120 گونه است. رایج ترین نوع آن در آمریکای شمالی به رنگ‌های سفید، صورتی یا بنفش وجود دارد. هر رنگ از گل آنمون نماد مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال: رنگ قرمز و صورتی آن نماد رابطه اتمام یافته با معشوق و رنگ سفید آن نماد فوت و مرگ است. در زیر چند عدد از تصاویر گل‌ ها آنمون را مشاهده می‌کنید.

8. تصاویر گل‌ ها آهار (Zinnias)

این گل یک گیاه یک ساله است. محبوب‌ترین گونه زینیا Zinnia elegans است که برای تولید تعداد زیادی از انواع منحصر به فرد پرورش داده شده است. سه گل اصلی گل زینیا وجود دارد: تکی، نیمه یا دوتایی. تمایز بین این اشکال بستگی به تعداد ردیف‌های گلبرگ و اینکه آیا مرکز گل قابل مشاهده است یا نه دارد.

گیاه آهار به راحتی قابل رشد است و می‌توانید آن ها را در رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، بنفش و صورتی مشاهده کنید. گل زینیا را معمولا به ;sd می‌دهند که مدت زیادی غایب بوده‌اند. همچنین نماد خداحhفظی با شخصی که برای شما مهم است. از نمادهای دیگر گل می‌توان به نماد محبت، بزرگداشت , یادبود و عشق به کسی که دیگر کنار شما نیست اشاره کرد.

اسم گل ها

9. تصاویر گل‌ ها ابری (Ageratum)

گل ابری یک گیاه کلاسیک برای هر باغچه است. این گل از اواخر بهار شروع به شکوفه دادن می‌کنند و تا اوایل زمستان گل دارد. این گل بسیار سمی است بنابراین باید به شدت مراقب کودکان خود در برابر این گیاه باشید.

10. تصاویر گل‌ ها ادریسی (Hydrangea)

این گل در بهار و تابستان ظاهر می‌شود. پاییز و به دنبال آن اوایل بهار بهترین فصل برای کاشت است. بهترین زمان روز برای کاشت صبح زود یا اواخر بعدازظهر است. رنگ صورتی این گل به ویژه در آسیا، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

اسم گل ها

11. تصاویر گل‌ ها ارغوان یا یهودا (Judas)

ارغوان درختی است که در طول دوره گل دهی جلوه چشمگیری دارد، اما خارج از مصارف زینتی مصارف بسیار زیاد دیگری دارد. این گیاه در زیستگاه‌های طبیعی خود، که معمولا چمنزارها هستند، نیز ممکن است به صورت بوته‌ای ظاهر شود. آیا می‌دانید  چه داستانی در دل خود دارد؟ از آنجا که گل‌ها و هسته‌های بذر می‌توانند مستقیما از تنه آویزان شوند و به گونه‌ای یادآور روش احتمالی خودکشی یهودا است.

اسم گل ها

12. تصاویر گل‌ ها ارکیده (Orchid)

این گل از 27800 گونه تشکیل شده است. یک گونه به اسم گل ها Phalaenopsis در بسیاری از باغچه‌ها، باغ‌ها و گلدان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارکیده دارای رنگ‌های متنوعی از جمله بنفش، صورتی، نارنجی، قرمز، زرد و سفید است. آیا می‌دانستید سمبل باروری و ظرافت را انواع گل ارکیده می دانند. این گل دارای نماد های مختلفی دیگری نیز هستند:

  • رنگ بنفش: تحسین
  • رنگ صورتی: شادی و زنانگی
  • رنگ  نارنجی: غرور، شوق و شجاعت
  • رنگ سفید: خلوص و احترام
  • رنگ زرد: دوستی

ارکیده‌ها پس از دریافت نیازهای اساسی مانند نور، دما و رطوبت به مراقبت کمی نیاز دارند. ارکیده‌ها به آب کافی احتیاج دارند اما باید اجازه داده شود که در فواصل آبیاری مقداری خاکشان خشک شود. یکی از راه‌های بررسی آب آن‌ها فرو بردن انگشت خود در حدود یک اینچ (2.5 سانتی متر) در خاک است. اگر خشک است، کمی آب به آن بدهید. ارکیده ارتباطات زیادی با ارزش‌های نمادین دارد. به عنوان مثال، گل ملی ونزوئلا، کلمبیا، سنگاپور، هندوراس، گواتمالا و پاناما است.

تصاویر گل‌ ها ارکیده را در ادامه خواهید دید.

اسم گل ها

13. گل استر (Aster)

این گل انواع مختلفی از رنگ‌‌های صورتی، آبی و بنفش را دارد. آسترها همچنین زنبورها و پروانه‌ها را جذب می‌کنند و منبع مهم شهد در اواخر فصل برای گرده افشان‌ها هستند.

اسم گل ها

14. گل بابونه (Matricaria)

بابونه یک گونه گیاه دارویی معروف از خانواده Asteraceae است که اغلب به عنوان “ستاره در میان گونه‌های دارویی” نامیده می‌شود. امروزه این گیاه دارویی بسیار مورد علاقه است و در طب سنتی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که بابونه منبع غنی از محصولات طبیعی است، جزئیات مربوط به مواد تشکیل دهنده شیمیایی روغن‌های اساسی و همچنین خواص دارویی در محصولات دارویی بابونه گنجانده شده است.

15. برگ انجیری (Monstera deliciosa)

این گیاه به طور طبیعی در جنگل‌های گرمسیری رشد می‌کند که طول آن تا 20 متر هم می‌رسد و دارای یک رنگ آن هم به رنگ سبز است. برگ انجیری نماد افتخار، احترام و طول عمر هست. می‌توانید از آن در منزل استفاده کنید. همچنین هدیه‌ای مناسب برای اشخاصی است که بیشینه‌ی پرافتخاری دارند.

اسم گل ها

16. بنفشه

بنفشه یا Viola تیره‌ای از گیاهان بهاره از خانواده Violaceae است. حدود 400 الی 500 گونه از گل بنفشه در جهان وجود دارد. برخی از اسم گل‌ ها نشان ‌دهنده نوع رنگشان نیز هست. مثل گل بنفشه که غالبا به رنگ بنفش است اما رنگ‌های چشمگیر دیگری از قبیل رنگ زرد، سفید، قرمز، نارنجی نیز دارد. این گل نماد عشق است. بنابراین، می‌توانید عشق خود را با گل بنفشه به فرد مورد علاقه‌تان نشان دهید. همچنین این گل تزئینی زیبا برای باغچه‌ها، گلدان‌های منزل‌ یا محل کارتان مناسب خواهد بود. در زیر تصاویر گل‌ ها بنفشه را مشاهده می‌کنید.

17. تصاویر گل‌ ها بوقناق یا خار مغیلان (Eryngium)

بسته به نوع آنها می‌توانند از 30 (1 فوت) تا 150 سانتی متر (5 فوت) طول داشته باشند. بوقناق نمادی از استقلال و جذابیت است. این گیاه مصارف دارویی زیادی دارد. همچنین  استفاده از آن در باغچه‌های خود مابین گیاهان دیگر نمای زیبایی ایجاد خواهد کرد.

18. بومادران

اسم گل ها اصلی این گیاه آشیل است و ساقه‌های آن ارتفاع 25 الی 60 سانتی‌متر می‌رسد. رنگ‌های آن زرد، سفید، قرمز، صورتی و گل‌های خوشه مانند با عطر تند دارد. این گل نماد شفا، بخشش و سلامتی است. بسیاری از مردم از آن برای هدیه دادن به افراد بیمار استفاده می‌کنند. تصاویر گل‌ ها بومادران را در زیر مشاهده کرده و از آن لذت ببرید.

19. گل پروتیا (Protea)

این گل از قدیمی‌ترین گیاهان گلدار در نظر گرفته می‌شود. عرض برخی از آن‌ها می‌تواند به 12 اینچ (30.5 سانتی متر) برسد. برگ‌ها به صورت مارپیچ دور ساقه چیده شده، معمولا سفت است و ممکن است گرد، بیضی، پارویی یا سوزنی شکل باشد. آن‌ها به رنگ سبز روشن تا سبز تیره، سبز آبی یا خاکستری دیده می‌شوند.

20. گل تاج خروس (Celosia cristata)

این گل‌ها گرما را دوست دارند و تا حدی مقاوم در برابر خشکسالی هستند. نهال را می‌توان در داخل خانه پرورش داد. کسانی که در مناطق گرم زندگی می‌کنند ممکن است بتوانند بذرهای ریز را مستقیما در خاک باغچه نیز بکارند.

21. گل جینجر (Ginger)

زنجبیل گیاهی است که گل زیبایی دارد و از جنوب شرقی آسیا منشا گرفته است. این گل یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین و درمانی‌ترین ادویه‌های روی کره زمین محسوب می‌شود. زنجبیل را می‌توان به صورت تازه، خشک و یا پودر شده در روغن یا آب استفاده کرد.

22. گل داوودی (Chrysanthemum)

گل داودی یکی از اعضای خانواده Compositae است و در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های خاص موجود است. با وجود بیش از 100 نوع گل داوودی در ایالات متحده، انجمن گل داوودی ملی دارای یک سیستم طبقه بندی برای 13 مدل مختلف بر اساس شکل گل است. در بعضی از کشورهای اروپا (به عنوان مثال، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، مجارستان، کرواسی) گل داوودی نماد مرگ است و فقط برای مراسم تشییع جنازه یا روی قبر استفاده می‌شود. به همین ترتیب، در کشور چین یا ژاپن و آسیای شرق گل داودی سفید را نمادی از ناملایمات یا غم می‌دانند.

23. گل دکمه‌ای (Globe amaranth)

این گیاه از 6 تا 12 اینچ یا 15 تا 30 سانتی متر رشد می‌کند و ارتفاع می‌گیرد. رنگ شامل صورتی، زرد و سفید است. به هیچ عنوان نباید روی برگ‌های این گیاه آب بریزید. اگر درست از این گیاه مراقبت کنید طول عمر گل‌های آن بیشتر خواهد شد.

اسم گل ها

24. تصاویر گل‌ ها رز (rose)

در حدود 100 گونه درختچه چند ساله از خانواده گل رز وجود دارد. گل‌های رز بومی مناطق معتدل نیمکره شمالی هستند. اکثر گونه‌های گل رز بومی آسیا هستند، تعداد کمتری بومی آمریکای شمالی و تعداد کمی از آن‌ها اروپایی و شمال غربی آفریقا هستند. به دنبال مسیحی شدن امپراتوری روم، گل رز به عنوان نماد مریم مقدس شناخته شد.

اسم گل ها

25. زنبق (Iris)

در حدود 300 گونه زنبق وجود دارد. بیشتر این گونه‌ها در اوایل تابستان گل می‌دهند. زنبق‌ها پروانه‌ها و مرغ مگس خوار را به خود جلب می‌کنند. گل زنبق یکی از گل‌هایی است که به عنوان گل تولد در ماه فوریه ذکر شده است. در مسیحیت، این گل نشان دهنده بانوی غم و اندوه است زیرا برگ‌های تیز آن مانند شمشیر است.

26. گل ژربرا (Gerbera)

منشا این گل از آفریقای جنوبی است و در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی از جمله صورتی، زرد، نارنجی و سفید وجود دارد و اندازه گل آن‌ها از 2 تا 5 اینچ 5-13 سانتی متر عرض دارد. گل‌های ژربرا به بیماری‌های قارچی حساس هستند. اسپری‌های ضد قارچی به طور کلی از پوسیدگی جلوگیری نمی‌کنند، بنابراین کاشت و آبیاری صحیح برای مراقبت از گل اهمیت بسیار دارد.

اسم گل ها

27. گل سنبل (Hyacinth)

گل سنبل در قرن شانزدهم میلادی به اروپا وارد شد و تولید کنندگان گل را برانگیخت تا بیش از 2000 رقم تا قرن هجدهم تولید کنند و امروزه حدود 60 نوع برای کشت تجاری وجود دارد. سنبل بهتر است در اوایل پاییز کاشته شود و به آرامی رشد می‌کند. از گل سنبل در سفره هفت سین برای جشن سال نو ایرانی، نوروز استفاده می‌شود.

28. گل شاه پسند (Verbena)

این گل بیش از 250 گونه گیاه چند ساله و یک ساله دارد. گونه‌های خاص فقط توسط باغبانان بسیار حرفه‌ای امکان رشد دارند. در اوایل دوران مسیحی، افسانه‌های عامیانه اظهار داشتند که این گل بعد از به صلیب کشیدن مسیح برای التیام زخم‌های او استفاده شده در نتیجه آن را “گیاه مقدس” می‌نامند.

29. گل شب‌بو (Stock)

این گل نه تنها ظاهر جالبی دارد بلکه دارای معنی نمادین قابل توجهی برای بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر جهان است. نمادین بودن گل به قرن‌ها پیش در انگلستان برمی‌گردد که از آن به عنوان نوعی ارز برای خرید قطعه زمین استفاده می‌شد. این گونه گل از نظر تنوع کاملا غنی است و در مناطق گرم‌تر بهتر رشد می‌کند.

30. گل شقایق (Poppy)

گل شقایق یک گیاه گل‌دار از خانواده Papaveraceae است. این گل گیاهانی علفی هستند که اغلب به دلیل گل‌های رنگارنگ خود پرورش می‌یابند. همچنین دانه‌های خوراکی تولید می‌کند.

31. تصاویر گل‌ ها عروس (Gypsophila)

این گل یک گیاه معمولی در اروپای شرقی است که در مناطقی در غرب سیبری نیز رشد می‌کند. برای داشتن این گیاه شما باید یک زمین کاملا شنی تهیه کنید که می‌تواند حاوی سنگ‌های کوچک سنگریزه‌ای نیز باشد.

32. گل فریزیا (Freesia)

این گل مدتها است که به دلیل رایحه مست کننده، عمر طولانی و مجموعه‌ای جذاب از رنگ‌ها، مورد علاقه افراد بسیار زیادی واقع شده است. علت محبوبیت این گل قیمت ارزان و عمر طولانی آن است. فریزیا علاوه بر اینکه یک گیاه آپارتمانی محسوب می‌شود در فضای باز نیز به راحتی قابل رشد است.

تصاویر گل‌ ها

33. گل فلوکس (Phlox)

 این گیاهان هنگام شکوفایی گل‌های رنگارنگ و ستاره‌ای زیادی دارند. به طور کلی این گل به یک مکان کاشت با خاک غنی، مرطوب، زهکشی خوب نیاز دارد.

34. گل کوکب (Dahlia)

گل کوکب تیره‌ای از گیاهان غده‌ای است که از خانواده Asteraceae هستند. آن‌ها در مناطق سردسیر آمریکای شمالی به عنوان یک گیاه چند ساله در نظر گرفته می‌شوند. گل کوکب در آب و هوای مرطوب و معتدل رشد بهتری خواهد داشت.

تصاویر گل‌ ها

35. تصاویر گل‌ ها گلایل (Gladiolus)

این گیاهان زیبا و گل‌دار که معمولا به اسم گل ها خوشحال نامیده می‌شوند، در انبوهی از رنگ‌ها در دسترس هستند و قد آن‌ها بین 2 تا 5 فوت است. اندازه شکوفه‌های آن‌ها نیز متفاوت است. گل گلایل معمولا نماد غم است چرا که بیشتر در مراسمات عزاداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

36. گل لادن (Nasturtium)

گل لادن یک گل آسان برای پرورش است! شکوفه‌های پررنگ و برگ‌های خوراکی گل‌ها و هسته‌های دانه‌ای آن‌ها را به عنوان یک گل سرگرم کننده مخصوص برای کاشت برای بچه‌ها تبدیل کرده است.

37. گل لاله (Tulips)

لاله‌های وحشی بومی مناطق خشک آسیای میانه هستند. گونه‌های اصلی طیف رنگی محدودی از قرمز و زرد هستند. اگر در مناطق معتدل زمستانی زندگی کنید، حتی اوایل زمستان (دسامبر) نیز می‌توانید از زیبایی این گل استفاده کنید. جشن سال نو ایرانی یا نوروز، با قدمت بیش از 3000 سال، در اوایل بهار است و از لاله‌ها به عنوان تزئین در طول جشن استفاده می‌شود. لاله نماد ملی شهادت در ایران است. در مسیحیت، لاله نماد شور، اعتقاد و عشق هستند. لاله‌های سفید نشان دهنده بخشش است در حالی که لاله‌های بنفش نشان دهنده سلطنت هستند.

تصاویر گل‌ ها

38. تصاویر گل‌ ها لوپن (Lupine)

این گیاه جزو گیاهان گلدار است که شامل رنگ‌های بسیار متنوعی می‌شود. این گل با رشد سریع به صورت یک ساله و چند ساله در دسترس شما خواهد بود. گل لوپن گیاه بومی تگزاس و ایالات متحده است.

39. گل لیسیانتوس (Lisianthus)

گل لیسیانتوس یک گل چند ساله در منطقه گرم است که اغلب به صورت یک ساله رشد می‌کند. این گیاه بهتر است از اواخر تابستان از طریق بذر کاشته شود. گیاهان لیسیانتوس معمولا در رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش و کرم وجود دارد، اما ممکن است گاهی گیاهان گل دار زرد یا قرمز را نیز مشاهده کنید. شاخه و برگ گل سبز تیره است و شما را یاد نیزه خواهد انداخت.

40. تصاویر گل‌ ها لیلیوم (Lilies)

بهترین زمان کاشت این گل اوایل تابستان است. آن‌ها مادامی که در خاک خوب زهکشی شده نباشند، پرورش پیدا نمی‌کنند. آن‌ها عطر و بوی زیادی ندارند ولی به دلیل رنگ‌های جذابشان بسیار محبوب هستند.

تصاویر گل‌ ها

41. تصاویر گل‌ ها محمدی (Damask rose)

گل محمدی درختچه‌ای برگریز است که 2.2 متر یا 7 فوت 3 اینچ ارتفاع دارد و ساقه‌های آن پر از تیغ است. برای قرن‌ها، این گل نمادی از زیبایی و عشق بوده است. از عطر این گل به عنوان گلاب استفاده می‌شود.

42. گل مروارید (Bellis)

گونه‌های گل مروارید غالبا چند ساله هستند و از 5-20 سانتی متر یا 2-8 اینچ ارتفاع دارند. آن‌ها ساقه‌های ایستاده دارند و اکثر گونه‌ها دارای برگ هستند. در ادامه تصاویر گل ها مروارید را خواهید دید.

43. گل مریم (Tuberose)

این گل در آب و هوای معتدل می‌تواند در تمام طول سال به خوبی گل دهد. گل مریم دارای پیازی است که به راحتی رشد می‌کند و تکثیر می‌شود و قابلیت تقسیم پذیری آن دشوار نیست. آن‌ها گل‌های زیبا و بلندی تولید می‌کنند که بسیار معطر هستند.

اسم گل ها

44. گل میخک (Dianthus)

به این گل گیاه دیانتوس نیز گفته می‌شود و دارای گل‌های کوچک و معمولا بین 6 تا 18 اینچ یا 15-46 سانتی متر است. گل‌های آنتوس اغلب به رنگ‌های صورتی، قرمز و سفید هستند. در سال 2002 پس از نظرسنجی موسسه خیریه حفاظت از گیاهان وحشی Plantlife به عنوان گل شهرستان سامرست انتخاب شد. این گل همچنین گل رسمی هیراتسوکا، کاناگاوا، ژاپن است. تصاویر گل‌ ها میخک را ببینید و لذت ببرید.

45. گل نرگس (Daffodil)

گل نرگس یک گیاه چند ساله مقاوم است که در بیشتر مناطق آمریکای شمالی رشد می‌کند. گل نرگس سنتی ممکن است زرد یا سفید باشد، با شش گلبرگ و تاج مرکزی به شکل شیپور، اما امروزه تنوع بسیار زیادی دارد. گل نرگس گل ملی ولز است. همچنین نماد سال جدید یا نوروز در فرهنگ ایرانی است. در غرب گل نرگس به عنوان نمادی از پوچی، در شرق به عنوان نماد ثروت و خوش بختی است در حالی که در ادبیات فارسی، گل نرگس نمادی از چشم زیبا است.

46. نوئل (Spruce)

نوعی درخت مخروطی همیشه سبز و از خانواده کاج‌ها است. برگ نوئل به عنوان گیاهی زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برگ نماد مهربانی، صلح، زندگی و امید، مقاومت و قدرت، شادی، دوستی، حفاظت و شجاعت است. کاج نوئل به وفور در جنگل‌ها، باغ‌ها و پارک‌ها دیده خواهد شد و بسیاری از مردم در سراسر دنیا با تزئیین آن سال نو را جشن می‌گیرند.

47. تصاویر گل‌ ها هلیکونیا (Heliconia)

هلیکونیا از جمله گیاهانی است که ممکن است در طبیعت تا 15 فوت یا 4.6 متر به رشد خود ادامه دهد. برگ‌ها به رنگ سبز براق، بیضی و به صورت پارویی است. هلیکونیا پناهگاه طیف متنوعی از حشرات درون برگ‌ها و گیاهان گل دار پر از آب آن‌ها است. حشرات ساکن برگ‌ها غالبا از سطوح داخلی برگ تغذیه می‌کنند. تصاویر گل‌ ها هلیکونیا بسیار زیا هستند.

تصاویر گل‌ ها

49. تصاویر گل‌ ها همیشه بهار (Calendula officinalis)

گل همیشه بهار سالانه با سرعت متوسط 0.6 متر یا 2 فوت در 0.5 متر یا 1 فوت که معادل  8 اینچ است، رشد می‌کند. گل همیشه بهار خوراکی است. آن‌ها اغلب برای افزودن رنگ به سالادها استفاده می‌شوند یا به عنوان تزیین و به جای زعفران به غذاها اضافه می‌شوند. برگ‌ها خوراکی هستند اما اغلب خوش طعم نیستند.

اسم گل ها

50. تصاویر گل‌ ها یاسمن (Stephanotis)

این گل یک گیاه تابستانه است و قادر به تشکیل ساقه‌های چوبی و رشد تا 20 فوت یا 6 متر است. دمای کمتر از 15 درجه سانتیگراد برای این گیاه مناسب نیست.

تصاویر گل‌ ها

51. گل یخ (Chimonanthus)

گل یخ که به گل کوهستان نیز معروف است. این اسم گل ها برای بوته‌ای با گل‌هایی با رایحه‌های بسیار زیبا است که در اواسط زمستان ظاهر می‌شود. یک درختچه نسبتا کند رشد است، برای یک باغ با اندازه متوسط مناسب است، زیرا حداکثر ارتفاع آن 4 متر است و به حدود 2.5 متر گسترش می‌یابد. این گل به دلیل استقامت در زمستان‌های شدید در فرهنگ چین بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. تصاویر گل‌ ها یخ نظرتان را جلب خواهد کرد.

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024