قلم نوری و تبلت گرافیکی را از کدام برند تهیه کنم؟بررسی و مقایسه + مشاوره خرید

قلم‌های نوری یا به عبارت دیگر دیجیتال پن‌ها، امروزه یکی از ابزار مهم در صنعت الکترونیک و طراحی‌های گرافیکی محسوب می‌شوند. به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که بسیاری از افراد و شرکت‌ها در کشورهای مختلف اقدام به تولید و عرضه این قلم‌های گرافیکی کرده‌اند. با این وجود تنها چند برند معروف وجود دارند که توانسته‌اند بازار این محصولات را از آن خود کنند و بیشترین فروش در بین برندهای تبلت های گرافیکی را داشته باشند. اگر با فردی که سابقه استفاده از این تبلت‌ های گرافیکی دارد گفتگو کنید به احتمال زیاد یکی از سه برند وکام، هویون یا ایکس پی پن را برای خرید به شما، توصیه خواهد کرد.

در این متن می‌خواهیم به بررسی و مقایسه برندهای تبلت ‌های گرافیکی بپردازیم و بیان ‌کنیم که هر یک از این برندها برای چه شرایطی مناسب هستند و کدامیک دارای مزایای بیشتری برای کاربر خواهند بود.

برندهای تبلت های گرافیکی

بررسی سه برند تبلت های گرافیکی

در هنگام خرید یک محصول همواره دو دیدگاه متفاوت وجود دارد. دیدگاه اول متعلق به کسانی است که معتقدند هرچه قیمت یک محصول بیشتر باشد، به همان نسبت کیفیت آن نیز بیشتر خواهد بود و شرکت سازنده کیفیت بهتری را برای محصولاتش عرضه خواهد کرد. هرچند این سخن تا حدودی صحیح است اما در هنگام انتخاب محصول تنها نباید به قیمت آن توجه‌ کرد و عوامل دیگری را هم باید در نظر گرفت.

دیدگاه دوم اما متعلق به کسانی است که بیشتر از قیمت محصول، میزان کارایی آن در شرایطی که آن‌ها دارند، برایشان مهم است. برای درک بهتر این مسئله شرایطی را در نظر بگیرید که فردی در شهری شلوغ زندگی می‌کند و برای رفتن به محل کار خود، یک ماشین اسپرت و مسابقه‌ای گران قیمت خریداری می‌کند.

خب در چنین شرایطی باید بگوئیم که اگرچه این ماشین امکانات بسیار زیادی دارد اما برای شرایطی که فرد در آن قرار دارد مناسب نیست و بسیاری از ویژگی‌های آن بدون استفاده خواهد بود.

در حقیقت بهترین محصول آن محصولی است که در شرایط و موقعیت فرد بیشترین کارایی را داشته‌ باشد. برندهای تبلت‌ های گرافیکی نیز چنین شرایطی دارند و در شرایط مختلف از نوع مختلفی از آن‌ها باید استفاده‌ شود. به همین دلیل هنگام خرید یک تبلت گرافیکی نباید صرفا به قیمت آن توجه ‌کرد و گران‌ترین تبلت موجود را خریداری ‌کرد، بلکه ابتدا باید برندهای معتبر را جستجو کرد و با بررسی ویژگی‌های هر کدام و سنجیدن شرایط خود، بهنرین گزینه را خریداری ‌کرد.

ما نیز معتقدیم دسته دوم دیدگاه منطقی‌تری نسبت به خرید تبلت ‌های گرافیکی دارند و در این نوشته می‌خواهیم با توجه به همین دیدگاه، معتبرترین برندهای تبلت ‌های گرافیکی را با یکدیگر مقایسه‌ کنیم.

برندهای تبلت های گرافیکی جدید

قبل از مقایسه انواع مختلف برندهای تبلت ‌های گرافیکی و قلم نوری، اجازه بدهید یک تعریف ساده از قلم نوری داشته باشیم: قلم نوری یک نوع ابزار الکترونیکی است که از آن به منظور ورود داده ها به کامپیوتر، گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ استفاده می‌کنیم. این قلم‌های الکترونیکی دارای کاربردهای مختلفی هستند و اگر بخواهیم تعدادی از کاربردهای آن را نام ببریم می‌توانیم به آموزش از راه دور، طراحی تصاویر گرافیکی، ورود اطلاعات در سیستم‌های اتوماسیون اداری، پردازش تصویر و … اشاره ‌کنیم. در هنگام خرید یک دیجیتال پن یا قلم نوری باید چندین عامل در نظر گرفته ‌شود. از جمله عواملی که در زمان خرید یک قلم نوری باید به آن توجه ‌کرد را می‌توانیم موارد زیر بیان‌ کنیم:

  • وضوح تصویر یا LPI
  • سرعت انتقال داده یا عدد RPS
  • میزان حساسیت به فشار
  • دامنۀ حرکتی قلم نوری
  • ویژگی‌های عملکردی خاص

با توجه به این عوامل می‌خواهیم معروف ترین برندهای تبلت ‌های گرافیکی موجود در بازار را معرفی و مقایسه‌کنیم. همان طور که پیشتر اشاره‌ کردیم سه برند ایکس پی پن، هویون و وکام شناخته شده ترین برندهای موجود در بازار ایران هستند و به همین دلیل می‌خواهیم تبلت‌ های گرافیکی و قلم‌های نوری تولید شده توسط این سه برند را مورد بررسی قرار دهیم.

برندهای تبلت‌ های گرافیکی و گوناگونی محصول

اولین گزینه‌ای که می‌خواهیم مورد بررسی قرار دهیم، گوناگونی محصولاتی است که برندهای تبلت‌ های گرافیکی عرضه می‌کنند. هر فرد با توجه به نیازهایی که دارد باید یک محصول خاص را انتخاب‌ کند. برای اینکه فرد بتواند یک گزینه مناسب را انتخاب ‌کند، ابتدا باید یک سری محدودیت‌ها برای خود در نظر بگیرد و با توجه به آن‌ها به جستجوی گزینه‌های مناسب برود و سپس گزینه‌های خود را با توجه به نیازهایی محدود و محدوتر کند، تا به گزینه مناسب و نهایی برسد.

تنوع محصولات هر برند اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا می‌تواند طیف بیشتری از نیازهای هر فرد را تامین‌ کند. برای مثال اگر یک فرد تازه‌کار قصد خرید یک تبلت گرافیکی را دارد بهتر است به سراغ گزینه‌های میان رده و متوسط از هر برند برود.

اما اگر فرد به دنبال یک تبلت گرافیکی برای تدریس آنلاین است بهترین گزینه این است که محصولات ارزان قیمت را خریداری ‌کند زیرا در تدریس آنلاین نیازی به گزینه‌های با حساسیت بالا و گران قیمت ندارد.

اگر بخواهیم بین سه برند معروف تبلت ‌های گرافیکی و قلم نوری مقایسه‌ای انجام بدهیم، می‌توانیم بگوئیم که دو برند وکام و هویون از تنوع محصول بیشتری برخوردار هستند و به شکل بهتری می‌توانند نیازهای افراد مختلف را برآورده کنند.

برند وکام به طور کلی دارای سه مدل مختلف با نام‌های بامبو، اینتوس و سینتیک است. نمونه مناسب مناسب کاربران عمومی، نمونه اینتوس مناسب کاربران نیمه حرفه‌ای و نمونه سینتیک مخصوص طراحان حرفه‌ای است.

همچنین برند هویون نیز در سه مدل مختلف با نام‌های کامواس، سری HS   و inspiry- H  تولید می‌شود. مدل H  از تبلت‌ های گرافیکی هویون مخصوص طراحان عمومی و تازه‌کار است،  نسخه HS  آن مخصوص طراحان عمومی و نیمه حرفه‌ای و محصولات نسخه کامواس نیز که به صفحه نمایشگر مجهز هستند، برای طراحان حرفه‌ای مناسب هستند.

به طور کلی انتخاب ما از نظر میزان تنوع محصول دو برند هویون و وکام است.

ویژگی‌های سخت افزاری

پیشتر به ویژگی‌هایی که در زمان انتخاب یک قلم نوری باید مورد توجه قرار بگیرد، اشاره ‌کردیم. ویژگی‌هایی مثل میزان حساسیت قلم به فشار وارد شده، سرعت انتقال اطلاعات و وضوح تصویر ایجاد شده از جمله ویژگی‌هایی است که در زمان انتخاب یک قلم نوری باید مورد توجه قرار بگیرد.

 هر برند تولید کننده تبلت ‌های گرافیکی و قلم نوری نیز با توجه به شناختی که از مشتریان خود دارند، ویژگی‌های خاصی را به محصولات تولید شده خود اضافه می‌کنند. برای مثال در قلم‌های نوری که در آن‌ها از نمایشگر استفاده شده ‌است معمولا چند دکمه میانبر تعبیه شده ‌است که باعث می‌شود کار کردن با آن راحت‌تر شود.

اگرچه ویژگی‌های سخت افزاری تنها عامل موثر در انتخاب و خرید یک تبلت گرافیکی و قلم نوری نیست اما یکی از مهم‌ترین فاکتور هایی است که در زمان خرید یا مقایسه برندهای تبلت ‌های گرافیکی و قلم نوری باید مورد توجه قرار بگیرد.

از نظر سخت افزاری برند وکام در سالیان گذشته و به عنوان اولین تولید کننده قلم‌های نوری و تبلت ‌های گرافیکی در این زمینه همواره بهترین عملکرد را داشته است. با این وجود در چند سال اخیر برند هویون نیز در زمینه ساخت افزاری پیشرفت خیلی خوبی داشته است و در حال حاضر یک رقیب سر سخت برای برند وکام در زمینه سخت افزاری محسوب می‌شوند. اگر چه برند ایکس پی پن هم عملکرد خوبی از نظر سخت افزاری دارد اما در مقایسه با دو برند دیگر در جایگاه سوم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ۲۰ تبلت طراحی و قلم های نوری با گرافیک بالا مخصوص حرفه ای ها

تبلت‌ های گرافیکی و کیفیت و پایداری محصولات

هنگامی که می‌خواهیم برندهای تبلت‌ های گرافیکی و قلم نوری را مورد مقایسه قرار دهیم علاوه بر اعداد و ارقام که روی جعبه هر محصول درج شده است باید به میزان کیفیت و پایداری هر محصول هم توجه ‌شود. برای بررسی و مقایسه برندهای مختلف از نظر کیفیت و پایداری محصول، بهترین روش توجه به نظرات کاربران و افراد متخصصی است که به شکلی استاندارد این مقایسه‌ها را انجام می‌دهند.

برند ایکس پی پن از نظر کیفیت و پایداری محصول نیز عملکرد خیلی خوبی از خود نشان نمی‌دهد. اگر شما یا یکی از نزدیکان شما از این برند استفاده‌ کرده باشید احتمالا این موضوع را خیلی زود متوجه شده‌اید. اما انتخاب بین دو برند دیگر یعنی وکام و هویون کار دشواری است و طرفداران این دو برند معتقدند که محصول آن‌ها از کیفیت و پایداری بیشتری برخوردار است.

برند وکام دارای قدمت بیشتری نسبت به برند هویون است و بیش از ۳۰ سال است که در زمینه تولید تبلت ‌های گرافیکی و قلم نوری فعال است و به همین دلیل طرفداران این برند معتقد هستند که این محصولات امتحان خود را پس داده‌اند. در مقابل اما برند هویون با عرضه محصولاتی بسیار قوی باعث‌ شده این بحث پیش بیاید که واقعا کدام برند در این زمینه عملکرد بهتری دارد. در زمینه کیفیت و پایداری محصولات قادر نیستیم یک حکم کلی صادر کنیم و باید بیان‌ کنیم که هر دو برند هویون و وکام در این زمینه نمره قبولی می‌گیرند.

برندهای تبلت های گرافیکی مدرن

برندهای تبلت‌ های گرافیکی و قیمت کالا

اگرچه قیمت محصول، مهم‌ترین فاکتور نیست اما قطعا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب یک تبلت گرافیکی و قلم نوری قیمت نهایی محصول است. گاهی اوقات بودجه فرد باعث می‌شود گزینه‌های فرد کاهش پیدا کند و نتواند محصول دلخواه خود را خریداری ‌کند.

قیمت محصول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در زمان انتخاب تبلت باید مورد توجه قرار بگیرد. گاهی اوقات بین دو محصول مشابه فرد می‌تواند با اندکی هزینه بیشتری محصولی با کیفیت بالاتر را خریداری ‌کند و تبلتی را خرید کند که کارایی بیشتری دارد.

بهترین کار این است که با توجه به سرمایه موجود بهترین گزینه انتخاب ‌شود. اگر بخواهیم بین سه برند وکام، هویون و ایکس پی پن از نظر قیمت محصول مقایسه انجام بدهیم، باید بیان کنیم که محصولات وکام از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

برند وکام سال‌های زیادی است که در بازار تبلت ‌های گرافیکی و قلم نوری فعالیت می‌کند و به همین دلیل محصولات خود را در یک بازه قیمتی خاص عرضه می‌کند و همواره مشتریان مخصوص خود را دارد.

اما دو برند دیگر یعنی هویون و ایکس پی پن چون از نظر اعتبار برند در جایگاه پایین‌تری قرار دارند در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند با عرضه محصولات با کیفیت در بازه قیمتی پایین بتوانند نظر کاربران را به سمت خود جلب ‌کنند. هدف آنها از این کار افزایش رقابت پذیری با برند وکام بوده است.

به طور کلی اگر محصولات هویون و ایکس پی پن را با نسخه‌های مشابه از برند وکام مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم، متوجه خواهیم ‌شد که محصولات وکام از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

مشاهده و خرید سه برند محبوب تبلت های گرافیکی:

در این بخش امکان مشاهده و خرید این سه برند معروف تبلت های گرافیکی از بزرگترین فروشگاه جهان یعنی آمازون فراهم شده است.

تبلت های گرافیکی برند هویون (huion)

برای مشاهده و اطلاع از مشخصات تبلت های گرافیکی huion و همینطور قیمت آنها در آمریکا و ایران می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

Huion 8 Black Graphic USB Pen H610 Tablet Pro - ExpressKey | Shopee Indonesia

 

تبلت های گرافیکی برند ایکس پی پن (XP-PEN)

برای مشاهده و اطلاع از مشخصات تبلت های گرافیکی XP-PEN و همینطور قیمت آنها در آمریکا و ایران می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

Wacom Cintiq - Wacom Cintiq 16 Vs 22, HD Png Download - kindpng

 

تبلت های گرافیکی برند وکام (wacom)

برای مشاهده و اطلاع از مشخصات تبلت های گرافیکی wacom و همینطور قیمت آنها در آمریکا و ایران می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

سخن پایانی

در زمان انتخاب و خرید یک تبلت گرافیکی و قلم نوری مهم است که فرد نسبت به برندهای مختلف و معتبر موجود در بازار یک شناخت کلی داشته باشد. معروف‌ترین برندهای تبلت ‌های گرافیکی و قلم نوری در ایران سه برند هویون، وکام و ایکس پی پن است.

با جستجو در بازار می‌توانیم محصولات مختلف هر یک از این سه برند را تهیه کنیم. اما برای اینکه بتوانیم بین این سه برند، گزینه مناسب‌تری را انتخاب ‌کنیم باید به فاکتورهایی مانند ویژگی‌های سخت افزاری، کیفیت تولید و پایداری محصول، قیمت محصولات و … توجه کنیم.

با توجه به مطالبی که در این نوشته بیان‌ کردیم، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که برند ایکس پی پن از نظر کیفیت ساخت و پایداری محصول دارای عملکرد ضعیفی است اما دو برند دیگر یعنی وکام و هویون جزو بهترین گزینه‌هایی هستند که در بازار وجود دارند و از نظر کیفیت ساخت و پایداری محصول عملکرد قابل قبولی دارند.

از نظر قیمت نیز می‌توانیم بیان‌ کنیم که برند وکام از آنجا که نخستین برند وارد شده در زمینه تولید تبلت ‌های گرافیکی و قلم نوری است از نظر اعتبار برند در جایگاه بالایی قرار دارد و به همین دلیل محصولاتش را در یک بازه قیمتی خاص عرضه می‌کند و مشتریان ثابت خود را دارد.

در مقابل محصولات مشابه هویون نسبت به نسخه وکام از قیمت پایین‌تری برخوردار است و دلیل این موضوع هم به سیاست‌های شرکت بر می‌گردد که تلاش می‌کند انحصار وکام در بازار تبلت‌ های گرافیکی و قلم نوری را بشکند و بتواند نظر مشتریان را به سمت محصولات خود جلب ‌کند.

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024