خرید مک مینی ؛ همه چیز درباره مقرون به صرفه ترین کامپیوتر اپل

مک مینی اپل
در مورد مک مینی اپل بدانید، این که اصلا چی هست، تا نحوه تنظیم و تعداد زیادی از مطالب مختلف که می‌توانید از آن استفاده کنید و از رایانه معمولی خارج است را کشف کنید.

مک مینی اپل طراحی منحصر به فردی دارد و ممکن است شما را نسبت به محتویات درونی کنجکاو کند. اگر شما هم یکی از مشتریان جدید مک مینی هستید و خیلی دوست دارید تا ببینید این دستگاه کوچک به چه صورت کار می‌کند، این مطلب را مطالعه نمایید. با خواندن این مقاله به هر چیز مهمی که در مورد مک مینی اپل نیاز دارید پی خواهید برد و اطلاعات بیشتر می توانید به خرید مک مینی بپردازید. شما متوجه می‌شوید که این دستگاه چه کاری انجام می‌دهد؟ چگونه تنظیم می‌شود؟ چه طور باید از آن استفاده کرد؟ و بدون کامپیوتر چگونه کار می‌کند؟ 

 

مقدمه در مورد مک مینی شامل نحوه تنظیم و استفاده از آن

آشنایی با مک مینی و طرز کار آن

اپل محصولات زیادی تولید می کند، از گوشی های موبایل تا اپل واچ و … ، مک مینی اپل یک کامپیوتر خیلی کوچک است. فرق این دستگاه با کامپیوتر، فروش این وسیله بدون کی‌بورد، موس و نمایشگر می‌باشد. اپل یک پیام تبلیغاتی هم در این باره ارائه می‌دهد.«نمایشگر، موس و صفحه کلیدتان را بیاورید!»

کاربرد اختصاصی مک مینی اپل

بیشترین استفاده از این دستگاه برای روشن کردن دستگاه دوم است. بنابراین شما هم می توانید در خرید انعطاف بیشتری داشته باشید. می‎ توانید موس، صفحه کلید و نمایشگر قدیمی‌تان را با مک مینی جفت کنید و لازم نیست تا یک نمایشگر جدید خریداری نمایید. البته، اگر هم دوست دارید می‌توانید آنها را به صورت جداگانه در کنار مک مینی بخرید.

مک مینی همزمان با تغییر آی‌پاد یعنی از سال 2005 میلادی فعالیت کرد. از آن سال تا الان، بارها طراحی و طرز کار این وسیله دستخوش تغییر شده است. در سال 2018 میلادی، نوین‌ترین مک مینی با فرکانس 3.6 گیگاهرتز در دو نسخه متفاوت عرضه شد. مک مینی 3.6 گیگاهرتزی از پردازشگر Core i3 استفاده می‌کرد و قیمت آن در حدود 799 دلار بود و مک مینی 3 گیگاهرتزی از پردازشگر Core i5 استفاده می‌کرد و بهایی معادل حدود 1099 دلار داشت.

ویژگی‌ های مک مینی اپل

 

سرعت پردازنده 3.6 گیگاهرتز (Core i3)
3 گیگاهرتز (Core i5)
نوع پردازنده 3.6 گیگاهرتز Core i3 (8100 B)
3 گیگاهرتز Core i5 (8500 B)
پردازنده گرافیکی  اینتل UHD گرافیک 630
سیستم عامل مک OS
فضای ذخیره‌سازی 125 GB، 256 _ GB
رم در حالت استاندارد 8 گیگابایت و ماکسیمم 64 گیگابایت
سایز ابعاد 3.6 در 19.7 در 19.7 سانتیمتر مکعب
وزن 1.3 کیلوگرم
ارتباطات  وای‌فای، بلوتوث، اترنت، جک هدفون
پورت‌های موجود  2USB 3.1
4 تاندربولت 3
HDMI 2
منبع تغذیه کابل اتصال پاور

 

کاربرد مک مینی

  • نمایش یک ارائه و به اشتراک گذاری محتوا
  • گوش دادن به موسیقی از طریق یک برنامه مثل اسپاتیفای
  • به اشتراک گذاشتن نمایشگر تلویزیون
  • دستیابی به ایمیل
  • گیمینگ

 

مک مینی چیست و چه کاری انجام می دهد

امتیازات ویژه مک مینی

در زیر به بعضی از امتیازات اصلی مک مینی اشاره شده است:

  • نسبت به سایر مک‌های عرضه شده، قیمتی مقرون به صرفه‌تر دارد.
  • به صورت پیش‌فرض برنامه‌های خوبی چونFaceTime ، iBooks ، Maps ، iTunes و Mailدارد.
  • به دلیل برخورداری از گذرگاه‌های متنوع، پیش از آن‌که یک سخت افزار رسانه‌ای باشد شبیه به یک کامپیوتر شخصی است.
  • طبق ادعای اپل در پردازنده‌های نسل چهارم اینتل، قابلیت هم‌گام سازی یا سینک با کامپیوترهایی وجود دارد که دو برابر مک مینی هستند!
  • قابلیت اتصال از طریق وای‌فای و بلوتوث
  • نصب آسان موس، نمایشگر و صفحه کلید
  • کاربرد خانگی به دلیل اندازه مناسب

مشخصات مک مینی

چگونگی راه اندازی مک مینی اپل 

پس از خرید مک مینی و زمانی که آن را از جعبه خارج کردید، تا زمانی که آماده استفاده از این دستگاه هستید، نکات کوچکی را باید رعایت کنید. پس برای آگاهی از نحوه راه‌اندازی بهتر است پاسخ سوالاتی که به احتمال در ذهن دارید را مطالعه فرمایید.

برای اتصال از چه نمایشگری باید استفاده کنیم؟

 مک مینی تنها به یک دسکتاپ یا صفحه تلویزیون احتیاج دارد تا راه‌اندازی شود.

چگونه به نمایشگر متصل شویم؟

با توجه به نوع نمایشگر، به یک مبدل نیاز دارید.

آیا نیازی به Wi-Fi هست؟

بله، برای راه اندازی برخی ویژگی های مک مینی به اتصال وای‌فای نیاز دارید.

چگونه می توان با مک مینی کار کرد؟

احتمالاً به صفحه کلید، ماوس یا دسته ریموت اپل، نیاز خواهید داشت.

مراحل راه اندازی مک مینی

اگر نسبت به راه‌ اندازی مک‌ مینی و خرید لوازم جانبی آن تصمیم گرفتید، بهتر است با نحوه نصب آشنا شوید.

۱- اتصال پاور

آداپتور برق را به مک مینی و پریز وصل کنید و دکمه مربوط به روشن یا خاموش شدن در پشت را فشار دهید.

۲- اتصال به تلویزیون یا مانیتور

پس از خرید مک مینی، آن را به تلویزیون یا دسکتاپ خود متصل کنید. مک مینی به طور پیش فرض همراه با یک  آداپتور HDMI به DVI برای اتصال به پورت DVI ارایه می شود تا بتوانید به نمایشگر اپل وصل شوید. در صورتی که می‌خواهید به  تلویزیون متصل شوید، شاید لازم باشد تا یک آداپتور مینی بخرید که دارای پورت نمایش به VGA است. با داشتن مبدل VGA می‌توانید مک مینی خود را به مانیتور، پروژکتور یا LCD استاندارد آنالوگی متصل کنید که از اتصال کابل VGA استفاده می‌کند.

۳- به Wi-Fi متصل شوید.

پس از روشن شدن دستگاه، از راهنمای نصب کمک بگیرید تا با چند کار ساده، به وای فای متصل شوید.

۴- با شناسه Apple خود وارد سیستم شوید.

 به  فروشگاه اپ استور بروید و به اکانت ابری خود متصل شوید. می‌توایند به ایمیل، عکس‌ها، تقویم و برنامه‌های دیگر نیز متصل شوید.

۵- از مک مینی‌تان استفاده کنید!

حالا با استفاده از کامپیوتر شخصی یا صفحه تلویزیون به عنوان رایانه، از طریق دسکتاپ برای جستجوی برنامه‌ها، باز کردن صفحات وب و چیزهای دیگر استفاده کنید.

مشاهده و خرید

استفاده از مک مینی خود را شروع کنید.

بیشترین کاربرد مک مینی

اگر می‌خواهید بیشترین بهره‌وری را از دستگاه مک مینی خود ببرید، ایده‌های زیر را دنبال کنید تا از دستگاهتان به خوبی استفاده کنید:

  • از طریق تلویزیون به برنامه‌ها دسترسی پیدا کنید.

مک مینی یک روش عالی برای در دست گرفتن کارهایی است که بر روی تلفن یا لپتاپ یا از طریق صفحه تلویزیون انجام می‌دهید. (به اشتراک‌گذاری عکس‌ها در یک روم، باز کردن نامه یا دسترسی به اسناد) 

  • استفاده از نمایشگر به جای رایانه!

مک مینی سبک و قابل حمل است و خیلی راحت به دسکتاپ متصل می‌شود. در این صورت، یک کامپیوتر قدرتمند خواهید داشت. با این کار می‌توانید از هرجایی کار کنید یا در هر مکانی که مانیتور و Wi-Fi  دارد، فروشگاه خود را راه‌اندازی کنید.

  • علامت‌های دیجیتال را با مک مینی تنظیم کنید.

مک مینی یک روش عالی برای تبدیل صفحه به یک علامت دیجیتال است. پس، از قبل برنامه‌ریزی کرده و محتوای نمایشی خود را در صفحه دیجیتال خود تنظیم کنید. (مانند فیدهای رسانه‌های اجتماعی، ارائه‌ها، به روزرسانی‌های سفر، فیدهای خبری و …) 

  • یک مرکز تماشاخانه ایجاد کنید.

با خرید مک مینی و نمایشگر یا دسکتاپ قادر به ایجاد یک مرکز تماشاخانه هستید. این کار به شما امکاناتی مثل تماشای فیلم، گشت و گذار در اینترنت و یا گوش دادن به موسیقی می‌دهد. از طریق برنامه‌های آنلاین مانند نتفلیکس یا فیلم‌هایی که در iTunes خریداری کرده‌اید، فیلم‌هایتان را برای پخش در هر صفحه دلخواهی تنظیم کنید و یا از برنامه‌های موسیقی موجود در اپ استور اپل یا سافاری برای آنلاین شدن استفاده کنید.

  • مشاهده و به اشتراک گذاری عکس‌ها

مک مینی دارای یک اسلات کارت SDXC است. پس می‌توانید کارت حافظه را به راحتی از دوربین خارج کرده و در اسلات قرار دهید تا عکس‌ها را بر روی مانیتور مشاهده کنید و یا از صفحه تلویزیون خود با روم به اشتراک بگذارید.

پاسخ‌های دندان شکن به سوالات مک مینی

پاسخ‌های دندان‌شکن به سوالات مک مینی

آیا قادر هستید تا از هر مانیتوری به همراه مک مینی استفاده کنید؟

مک مینی مانیتور ندارد، اما می‌تواند توسط یکی از پورت‌های پشت دستگاه، متصل شود. با استفاده از یک آداپتور مناسب، می‌توانید مک مینی را به هر صفحه کامپیوتر که دارای پورت VGA است، متصل کنید. مک مینی دارای آداپتور مبدل HDMI به DVI است. توجه داشته باشید که تنها مانیتورهای اپل از DVI استفاده می‌کنند، پس برای استفاده از یک مانیتور معمولی احتمالا به یک کانکتور HDMI به VGA یا مینی دیسپلی به VGA نیاز دارید!

چگونه مک مینی را روشن کنید؟

خیلی راحت، تنها کافی است تا دکمه خاموش روشن در جعبه کوچک مک را فشار دهید.

پس از خرید مک مینی، آیا قادر به استفاده از هر صفحه کلیدی با مک مینی خود هستید؟

بیشتر صفحه کلیدها و ماوس‌ها را می‌توانید از طریق پورت USB استفاده کنید. برای استفاده از دستگاه‌های بلوتوث نیز دانگل USB را با کمک پورت USB به مک مینی متصل کنید.

نظر شما چیست ؟

شما در مورد خرمک مینی چه فکر می کنید؟ آیا آن را دستگاه ارزشمند می دانید یا ترفندی جدید برای خالی کردن جیب مشتریان ! نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش نظرات بپرسید تا جوابشان را دریافت کنید.

منبع:  screen.cloud

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024