اقدام آمازون برای مبارزه با فروش کالاهای تقلبی با افزودن قابلیت حذف به پنل برندها

مبارزه آمازون با محصولات تقلبی تحت پروژه صفر

افزودن قابلیت حذف کالاهای تقلبی به پنل برندها توسط آمازون

محصولات تقلبی و مشکلات شایع ناشی از تولید و فروش این محصولات، در سال‌های اخیر به یکی از بزرگترین نگرانی ها برای بازارهای آنلاین جهانی تبدیل شده‌ و آمازون هم از این مسأله مستثنی نیست. 

اپل، در ماه اکتبر سال 2016 شکایتی مبتنی بر فروخته شدن لوازم جانبی همچون شارژر و کابل‌های جعلی با برند خود در آمازون ارائه کرد. همچنین در ماه ژانویه همان سال، برند معروف Birkenstock که در تولید کفش‌های صندل فعالیت دارد، به علت عدم نظارت آمازون بر روی فروش محصولات جعلی این برند، به همکاری با آمازون برای فروش محصولات خود در این سایت پایان داد.

آمازون در بیانیه ای اعلام کرده است که:

تولید کنندگان چینی که هر روز بیشتر به این پلتفرم علاقه نشان می دهند، در تولید و ارائه محصولات تقلبی به بازار سهم بزرگی دارند و همچنین دلال‌های فرصت‌طلبی که از آمازون به عنوان یک بازار برای دلالی خود استفاده می کنند، باعث ایجاد اختلاف بین برندهای واقعی و آمازون می‌شوند و به اعتبار این شرکت در چشم مشتریان آسیب می رسانند. به همین دلیل آمازون برای مقابله با جعل و تقلب و حمایت از برندهایی که کالاهای اصیل و باکیفیت تولید می‌کنند، اقدامات جدی را اتخاذ خواهد کرد.

Smiley face

روش آمازون برای مقابله با فروش کالاهای تقلبی

افزایش فروشندگان کالاهای تقلبی و نمایندگی های فروشی که در بازار ظاهر می شوند و پس از فروش محصولات تقلبی ناپدید می شوند منجر به افزایش شکایات برندها و مشتریان در مورد فروش محصولات تقلبی گردیده و آمازون را به سمت ایجاد سیاست‌هایی برای مقابله با این مسئله مهم سوق داده است.

آمازون، در روز پنج شنبه 27 ماه فوریه 2019، از یک رویکرد سه جانبه به نام Project Zero برای مقابله با فروش کالاهای جعلی، رونمایی کرد که شامل سه اقدام است:

  • اولا آمازون به فروشندگان امکان دسترسی به یک ابزار را می دهد که می توانند از طریق آن لیست محصولات جعلی را از پنل برند خود حذف کنند.
  • دوم، سیستم های حفاظتی خودکار شرکت آمازون، به طور مداوم بیش از 5 میلیارد محصول را در سایت اسکن کرده و محصولات مشکوک از نظر اصالت را حذف خواهد کرد.
  • و سوم، معرفی یک ابزار جدید به نام “کد سریال محصول” که کدهای منحصر به فرد را برای تک‌تک محصولات تولید می‌کند و آمازون از این طریق می تواند صحت محصول را هنگامی که آن را در انبارهای خود اسکن می‌کند، تایید نماید.

Project Zero یک حرکت بی سابقه از طرف آمازون است که برای تاکید بر کیفیت و اصالت کالاها و ایجاد نقش فعال تر در زمینه مشتری مداری و احترام به اعتماد مشتری و در مبارزه با  کالاهای تقلبی، راه اندازی شده است.

آمازون تست های خودکار اجرای این فرآیند را انجام داده است و اطلاعاتی از مارک ها، مانند آرم ها و علامت های تجاری را برای شناسایی کالاهای جعلی، مورد استفاده قرار می دهد. این ابزار در حال حاضر تنها به صورت دعوت نامه برای برخی برند ها ارسال شده است، اما آمازون قصد دارد آن را برای دیگر برند ها نیز گسترش دهد.

Vera Bradley و Thunderworks و Kenu برخی از برندهایی هستند که در پروژه صفر آمازون شرکت دارند.

مبارزه آمازون با محصولات تقلبی تحت پروژه صفر

Project Zero توانایی بی سابقه ای برای کنترل و حذف لیست کالاهای تقلبی از فروشگاه آمازون را فراهم می کند و به صورت فعال و موثر از وقوع تقلب های احتمالی در آینده جلوگیری می کند.

امید است شیوه نوین آمازون در زمینه مبارزه با محصولات تقلبی، موثر واقع شده و زمینه ساز ایجاد روش های بهتر در عرصه تجارت باشد.

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024