همه چیز درباره انرژی کندالینی + 12 نشانه بیداری کندالینی

اخیرا و در سرتاسر جهان مباحث مختلفی پیرامون این موضوع ایجاد شده که انرژی کندالینی چگونه انرژی است و نشانه‌های بیداری این انرژی چیست؟ آیا خطرناک است؟ از کجا باید بفهمیم انرژی کندالینی در ما بیدار شده ‌است؟ در صورتی که این حالت را تجربه می‌کنیم، چه کارهایی باید انجام دهیم؟

انرژی کندالینی چیست؟

یک تعریف ساده از انرژی کندالینی به شکل زیر است:

یک انرژی درونی و خدادادی است که درون تمام انسان‌ها به صورت نهفته وجود دارد و برای بهره‌بردن از آن باید با انجام روش‌هایی خاص، شرایط بیدارسازی این انرژی درونی را فراهم سازیم. برانگیخته ‌شدن انرژی کندالینی باعث ایجاد درک و بصیرت در فرد می‌شود. هنگامی که ما علائم کندالینی را تجربه می‌کنیم، انرژی ناشی از آن باعث ایجاد هوشیاری و بصیرت درون ما می‌شود و ما را آماده ایجاد تغییرات گسترده می‌کند.

 زمانی که کندالینی اتفاق می‌افتد ما می‌توانیم تبدیل به خود واقعی‌مان شویم و به آن سمتی حرکت کنیم که از روز ابتدای خلقت باید در آن حرکت می‌کرده‌ایم (یافتن مسیر واقعی زندگی). روح ما به این دلیل یک کالبد انسانی به خود گرفته و وارد این دنیا شده که به سمت یک هدف خاص حرکت کند و اگر ما قادر نیستیم این هدف را پیدا کنیم، کندالینی به ما کمک می‌کند مسیر و هدف واقعی زندگی را پیدا کنیم و جهت رسیدن به آن زندگی خود را تغییر دهیم.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند انرژی کندالینی یک انرژی خیالی است و در حقیقت چنین چیزی وجود ندارد و به نوعی آن را خرافه می‌دانند. اما باید بدانیم که انرژی کندالینی کاملا واقعی است و افرادی که تمرین‌هایی مانند تمرین‌های یوگا را انجام داده‌اند، به خوبی متوجه این موضوع هستند که انرژی‌های درونی بدن انسان تا چه حد قوی و تاثیر گذار هستند.

نشانه‌های برانگیختگی کندالینی

انرژی کندالینی دارای نشانه‌های بسیار زیادی است که در ادامه می‌خواهیم به تعدادی از این نشانه‌ها اشاره کنیم.

انرژی کندالینی باعث چه چیزی می‌شود؟

علائم فیزیکی، انرژیک و احساسی

 یکی از نشانه‌های کندالینی علائم احساسی و فیزیکی و انرژیک است. از جمله علائم احساسی می‌توانیم به اضطراب و افسردگی نام ببریم. از جمله علائم فیزیکی کندالینی ایجاد لرزش در بدن، عدم توانایی در دیدن اطراف، قادر نبودن به ایجاد تمرکز است.

عدم توانایی در خوابیدن از جمله نشانه‌های برانگیختگی کندالینی است. برخی از علائم مربوط به کندالینی برای فرد ناخوشایند است، دلیل آن هم این است که به خاطر مشکلات روحی و روانی، این انرژی توانایی جریان یافتن در بدن را پیدا نمی‌کند. اگر انرژی کندالینی بتواند به صورت آزادانه در بدن فرد جریان داشته باشد، مشکل خاصی برای فرد ایجاد نمی‌شود.

برای برخی افراد، این حالت به صورت تدریجی و گام به گام رخ می‌دهد در حالی که در برخی دیگر از افراد این فرایند به سرعت و سریع اتفاق می‌افتد. نکته مهم این است که در برابر این عواطف و احساسات مقاومت نکنید، برخی افراد برای فرار از این شرایط دست به انکار آن می‌زنند.

 این کاری اشتباه است زیرا از جریان یافتن انرژی در بخش‌های مختلف بدن جلوگیری می‌کند. شما باید یاد بگیرید که اگر دچار چنین شرایطی شدید، آن را پذیرا باشید و اجازه دهید منابع انرژی درون قسمت‌های مختلف بدن شما جریان پیدا کند. روی یک احساس خاص تمرکز نکنید بلکه به دنبال یافتن یک راه درمان باشید و اجازه ندهید، انرژی درونی بدن مسدود شده و توانایی جریان یافتن نداشته باشد. داروهایی که پزشکان تجویز می‌کنند معمولا کارایی چندانی ندارند و نمی‌توانند ریشه‌های اصلی عامل انسداد انرژی در قسمت‌های مختلف بدن را از بین ببرند. در ادامه در مورد علائم فیزیکی، انرژیک و احساسی بیشتر توضیح خواهیم داد و مثال‌هایی برای درک بهتر ارائه می‌دهیم.

انرژی کندالینی و دارو درمانی

1- احساس از دست دادن همه چیز 

 بخشی از فرایند بیداری کندالینی مشابه با بحران دوره میانسالی است به این معنی که شما کم کم احساس می‌کنید در حال از دست دادن همه چیز هستید و هیچ کاری برای بهبود شرایط نمی‌توانید انجام بدهید.

در این مرحله فرد تمام عادت‌های قدیمی مانند روابطی که دارد، ارتباطات فامیلی، رژیم غذایی و محیط کاری را به چالش می‌کشد و به خاطر اینکه نمی‌تواند یک دلیل قانع کننده برای آن‌ها پیدا کند، تمامی آن‌ها را بیهوده می پندارد.

 برخی افراد و به خاطر ترسی که درونشان ایجاد می‌شود، دست به مقاومت و انکار شرایط می‌زنند که این امر فقط باعث بدتر شدن شرایط می‌شود.

2- شجاعت و اشتیاق برای تجربه چیزهای جدید

 یکی دیگر از نشانه‌های انرژی کندالینی این است که شجاعت و اشتیاق زیادی درون فرد برای انجام کارهای جدید شکل می‌گیرد. برای مثال به تغییر رژیم غذایی، ترک روابطی که در آن‌ها قرار دارد و تغییر شغل تمایل پیدا می‌کند. تمامی این موارد صرفا تلاش‌هایی است که فرد برای پاسخگویی به نیازهایی که درونش ایجاد شده انجام می‌دهد.

در حقیقت زمانی که ما به این نتیجه می‌رسیم که برخی از کارها نتیجه نمی‌دهند، انگیزه ما برای تغییر دادن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

3- رخ دادن معجزه و حمایت ‌شدن از جاهای غیره منتظره

هنگامی که در اوج ناامیدی قرار داریم و روی به انجام کارهای جدید می‌آوریم، به صورت معجزه‌‌ وار از جاهایی حمایت می‌شویم که اصلا انتظار آن را نداریم. برای مثال با افرادی مناسب آشنا می‌شویم، کتاب‌هایی مفید می‌خوانیم، در گروه‌ های اجتماعی خوبی حاضر می‌شویم و در آن‌ها فعالیت می‌کنیم و به صورت کلی همه چیز در بهترین فرم ممکن پیش روی ما قرار می‌گیرد.

4- افزایش حساسیت به موضوعات خارجی مثل غذا، رسانه، مردم و مکان‌ها

هنگامی که شروع به ایجاد تغییرات مختلف می‌کنیم حساسیت ما نسبت به چیزهایی که قبلا توجه چندانی به آن‌ها نداشته‌ایم و به راحتی آن‌ها را تحمل می‌کردیم، افزایش پیدا می‌کند. برای مثال ممکن است با خود احساس کنیم فردی که با او در یک مکان زندگی می‌کنیم را نمی‌توانیم تحمل کنیم و باید به یک مکان جدید نقل مکان کنیم و به تنهایی در آن زندگی کنیم.

مثلا ممکن است به این نتیجه برسیم که دیگر نباید سریال‌های تلویزیونی خشمگین مشاهده کنیم و یا در جمع‌هایی حضور پیدا کنیم که افراد زیادی در آنجا حاضر هستند. در چنین شرایطی سیستم عصبی شما در حال تغییر است و توانایی این را دارد که انرژی بیشتری را کنترل کند و همین موضوع باعث افزایش میزان حساسیت می‌شود. به یاد داشته باشید که چنین علائمی نشانه ضعف نیست بلکه نشان دهنده هوشیاری و انرژی درونی شما است.

انرژی کندالینی و تاثیرات آن

5- آگاهی یافتن از انرژی‌های درونی، بصیرت و حقیقت درونی

 هنگامی که انرژی کندالینی درون ما جریان پیدا می‌کند نه تنها نسبت به محیط اطراف خود آگاهی و حساسیت بیشتری پیدا می‌کنیم بلکه نسبت به اندیشه، احساسات و انرژی‌های درونی خود نیز حساسیت و آگاهی بیشتر و کامل‌تری پیدا می‌کنیم.

در چنین شرایطی ما ارتباط بهتری با روح خود پیدا می‌کنیم و در حقیقت روح خود را به عنوان یک معلم درونی تصور می‌کنیم. آنچه که اطرافیان درباره ما می‌گویند و تصور می‌کنند اهمیت کمتری برای ما پیدا می‌کند زیرا به این نتیجه می‌رسیم که عقاید و باورهای درونی ما بسیار شفاف‌تر و واضح‌تر هستند و درک بهتری نسبت به خود دست پیدا می‌کنیم. در چنین شرایطی تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که شرایط روحی خود را بهبود ببخشیم.

در این مرحله ما تبدیل به درمانگر خود می‌شویم زیرا متوجه می‌شویم که در لحظه فعلی به چه چیزی نیاز داریم و چه چیزی حال ما را بهتر می‌کند، در نتیجه به دنبال یافتن یک روش مناسب برای بهبود شرایط خود بر می‌آییم.

برای مثال بسیار از افراد در این شرایط روی به تمرینات یوگا و مدیتیشن می‌آورند. در طول روز ما به مدت زمانی نیاز داریم که روی ذهن و انرژی درونی خود کار کنیم و فرصتی به خود دهیم که به شخصیت اصلی و خود حقیقی‌مان پی ببریم. بسیار مهم است ما رو به فعالیت‌هایی بیاوریم که باعث می‌شود بتوانیم به خود حقیقی‌مان پی ببریم.

6- احترام گذاشتن

 هنگامی که انرژی کندالینی درون بدن جریان پیدا می‌کند و ما این سفر معنوی را آغاز می‌کنیم، بسیار مهم است که نسبت به تغییرات درونی خود آگاهی پیدا کنیم. این بیداری درونی زمانی که اتفاق می‌افتد به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی روزها همراه شما است. مانند یک پروژه یا سرگرمی نیست که به دلخواه خود بخشی از زمان روزانه را به آن تخصیص دهید. هنگامی که این بیداری درونی شما شکل می‌گیرد باید نسبت به آن توجه، کنجکاوی، محبت و حمایت داشته باشید. مهم‌تر از همه چیز این است که به این حالت خود احترام بگذارید.

این انرژی بسیار قدرتمند است و وجود آن به شما کمک می‌کند از نظر درونی خود را تغییر دهید، به یگانگی وجود خود پی ببرید، خودتان را بهتر بشناسید، درک بهتری نسبت به مفهوم خدا و تمام جهان هستی پیدا کنید. اما اگر هنگام ایجاد چنین شرایطی رفتار معقولی از خود نشان ندهید، انرژی کندالینی نه تنها کمکی به تعالی شما نمی‌کند بلکه باعث بدتر شدن زندگی شما نیز می‌شود.

انرژی کندالینی چگونه عمل می‌کند؟

هدف ما از مطرح کردن این صحبت ایجاد حس ترس درون شما نیست. در این شرایط هیچ جایی برای ترسیدن وجود ندارد بلکه شما باید تمام ترس‌های خود را از بین ببرید. هدف ما از گفتن این صحبت تقویت انگیزه درونی شما است. هدف ما این است که شما به خود و همچنین به بیداری کندالینی احترام بگذارید.

کندالینی را می‌توانیم مشابه مار توصیف کنیم و برای این تشابه نیز می‌توانیم دلایل زیادی بیان کنیم. برای مثال شما هر چقدر هم که انسان شجاع و نترسید باشید، هنگامی که در حیات وحش با یک مار سمی روبرو می‌شوید، برای نزدیک ‌شدن به آن با دقت زیادی عمل می‌کنید و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید که توسط آن مار سمی گزیده نشوید. با اینکه شما از شجاعت بسیار زیادی برخوردار هستید اما در چنین شرایطی باید دقت زیادی به خرج دهید، زیرا ممکن است گزیده شوید و این باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. این حالت ترسیدن نیست، بلکه احترام گذاشتن به شرایطی است که درون آن قرار دارید.

در مورد انرژی کندالینی نیز شرایط به همین منوال است. شما نباید از کندالینی بترسید. کندالینی نوعی انرژی است که به صورت ذاتی و طبیعی درون همه انسان‌ها وجود دارد. هدف کندالینی حمایت کردن از شما است، هدف این است که یک تولد تازه به شما داده شود. اما شما نیز باید به آن احترام بگذارید.

7- تسلیم‌ شدن در انرژی کندالینی 

 در فلسفه غربی و در زمان ایجاد مشکلات سخت و دشوار، ایده‌های مختلفی پیرامون تسلیم‌ شدن وجود دارد. برای مثال گفته می‌شود که در برابر شرایط دشوار ناامید نشوید یا هرگز شکست را قبول نکنید و یا اینکه هیچ وقت تسلیم نشوید. به همین دلیل ممکن است برخی از افراد تصور کنند، تسلیم‌ شدن به نوعی نشانه ضعف است. این ایده‌ها و دیدگاه‌ها به صورت کلی در کندالینی به چالش کشیده می‌شوند.

تسلیم‌ شدن همان کاری است که یک کرم ابریشم در زمان وارد شدن به پیله انجام می‌دهد. کرم ابریشم می‌داند که با وارد شدن به این پیله، فرایندی روی وی ایجاد می‌شود که در نهایت باعث تبدیل او به پروانه می‌شود. به همین دلیل وارد آن می‌شود و به آرامی درون آن قرار می‌گیرد و منتظر می‌ماند تا تبدیل به چیزی بهتر و برتر شود.

باید بدانید که در زمان بیداری کندالینی شما نیز مشابه یک کرم ابریشم هستید که وارد پیله می‌شوید، درون پیله تغییر حالت می‌دهید و در نهایت با شکستن پیله تبدیل با یک موجود تکامل یافته‌ و برتر می‌شوید.

این تکامل زمان‌بر و پر از چالش است اما همواره باید به این نکته توجه داشته باشید که یک نیروی الهی از شما حمایت می‌کند، همیشه همراه شما است و هیچ زمانی باعث ناامیدی شما نمی‌شود.

گاهی اوقات شما این حمایت الهی را فراموش می‌کنید و تلاش می‌کنید که در برابر شرایط مقاومت‌ کنید و یا اینکه نوعی ترس درون شما ایجاد می‌شود، اگرچه این شرایط نیز به معنای آخر دنیا نیست اما باعث می‌شود که فضا برای شما دشوارتر شود.

شما نباید اجازه دهید خواسته‌‌های نفسانی کنترل امور را در دست بگیرد. معنای تسلیم‌ شدن نیز همین است. خواسته‌های درونی قادر به تغییر دادن خود نیستند. برای تغییر آن ها شما نیاز به یک انرژی بزرگتر دارید. این انرژی، همان انرژی کندالینی است.

انرژی کندالینی و یوگا

هنگامی که شما وارد مرحله بیداری کندالینی می‌شوید، مانند این است که روی یک قایق رودخانه خروشان شناور شده‌اید. این رودخانه شما را به سمت هدف و مقصد مخصوص شما حرکت می‌دهد و در این فرایند از آنجا که شما کاملا شناور هستید و اختیاری از خود  ندارید، اهمیتی ندارد که چه کاری انجام می‌دهید یا به چه چیزی فکر می‌کنید.  در طول این حرکت می‌توانید جیغ بکشید، مشت خود رو به جریان آب بکوبید و یا حتی تلاش کنید که بر خلاف جریان، شنا کنید. در هر صورت شما نمی‌توانید بر نیروی رودخانه غلبه کنید و ناچار هستید تسلیم آن شوید. در هر صورت این رودخانه شما را به هدفی که تعیین ‌شده می‌رساند و این دقیقا مفهوم سرنوشت است.

بنابراین زمانی که انرژی کندالینی درون شما جریان پیدا کند، مقدر می‌شود که به سمت مقصد خود حرکت کنید، با توجه به رویکردی که شما اتخاذ می‌کنید، رسیدن به مقصود می‌تواند بسیار راحت و ساده یا سخت و دشوار باشد. با همین دلیل به جای مبارزه و عدم پذیرش شرایط، بهتر است تسلیم شوید، آرامش خود را حفظ کنید و روی این جریان شناور شوید تا شما را با مقصود نهایی برساند.

8- توانایی گوش دادن 

 انرژی کندالینی باعث تغییر خلق و خوی شما می‌شود. یکی از این تغییرات ایجاد تواضع و فروتنی در شما است. بسیار مهم است که ما از تواضع کافی برای گوش دادن به راهنمایی‌های درونی که در فرایند بیداری کندالینی به ما الهام می‌شود، برخوردار باشیم.

همچنین بسیار مهم است که از تواضع کافی برای گوش دادن به افرادی که در این مسیر از شما جلو هستند، باشید. به صورت کلی بسیار مهم است که ما توانایی و ظرفیت استفاده از راهنمایی‌هایی به جز خواسته‌های نفسانی خود داشته باشیم. منبع این راهنمایی‌ها می‌تواند درونی باشد و یا ممکن است منابعی خارجی این راهنمایی‌ها را در اختیار ما قرار دهند.

هنگامی که این راهنمایی‌ها را دریافت می‌کنیم باید به چند نکته دقت داشته باشیم: این راهنمایی‌ها هیچ گاه باعث آسیب دیدن شما یا اطرافیان‌تان نمی شود و این راهنمایی‌ها باعث ایجاد احساسی خوب درون قلب شما می‌شوند.

9- صحبت کردن با انرژی زیاد

یکی دیگر از نشانه‌های انرژی کندالینی این است که شما می‌توانید با ندای درونی خود صحبت کنید. کندالینی یک هوشیاری نامحدود است. کندالینی خدای درون شما است. می‌تواند ندای درونی شما را بشنود و به شما پاسخ دهد. به راحتی می‌توانید با انرژی درونی خود صحبت کنید و از آن بخواهید شما را راهنمایی کند و بگوید که چه کاری باید انجام بدهید، شما می‌توانید با این بیداری درونی ارتباط برقرار کنید و در حقیقت باید ارتباط برقرار کنید. برای دریافت بهترین نتیجه باید با کندالینی همکاری کنید. کلید موفقیت، برقراری ارتباط با بیداری کندالینی است.

10- تفکر عمیق در انرژی کندالینی

 تفکر عمیق باعث ایجاد نوعی آگاهی در انسان می‌شود و به او در رسیدن به مقصود نهایی کمک می‌کند. در هنگام ایجاد بیداری کندالینی، تفکر عمیق باعث ایجاد نوعی حس آرامش در انسان می‌شود و از نشانه‌های آزاد شدن انرژی کندالینی ایجاد تمایل برای مدیتیشن و تفکر عمیق است.

گاهی اوقات تغییر و تحولات احساسی درون بدن فرد باعث می‌شود روابطش با اطرافیان دچار مشکل شود، مدیتیشن به فرد کمک می‌کند که در هر شرایط احساسی بتواند روابطش را با اطرافیان حفظ کند. در مدیتیشن فرد این فرصت را پیدا می‌کند که فضایی برای احساس کردن، تفکر کردن و بیان آنچه که درونش می‌گذرد، ایجاد کند.

به بیانی دیگر، مدیتیشن نوعی جراحی روحی و درونی است که باعث می‌شود فرد به حد کمال خود برسد.

انرژی کندالینی چیست؟

بیشتر بخوانید: آیا شخصیت شما میانگین پنج فرد نزدیک شما هست یا خیر؟

11- افزایش مهربانی، تمایل به خدمت کردن و شناخت یگانگی

 هر چه ما شناخت بیشتری نسبت به خود پیدا کنیم، میزان درک و شناخت ما از جهان اطراف نیز بیشتر می‌شود. افزایش شناخت باعث می‌شود انرژی بدن از چاکرا (مرکز نیروی روحی و روانی در بدن انسان) عبور می‌کند و وارد قلب می‌شود. هر چه نسبت به خود علاقه و اشتیاق بیشتری داشته باشیم نسبت به دیگران نیز اشتیاق بیشتری پیدا می‌کنیم. از آنجا که قلب ما به خاطر جریان یافتن انرژی کندالینی حساسیت بیشتری پیدا کرده است، رنج و عذاب دیگران باعث افزایش رنج و عذاب درون ما می‌شود. همین امر باعث می‌شود ما به صورت طبیعی تمایل داشته باشیم که به آن ها کمک کنیم و مشکل آن ها را برطرف کنیم.

از طریق تجربه، دانسته‌های مد تبدیل به دانایی می‌شود و ما تمایل داریم که از این دانایی خود در راه کمک به دیگران استفاده کنیم.

هنگامی که ما احساس آرامش درونی بیشتری داشته باشیم، احساس ارتباط و نزدیکی بیشتری به مادر زمین (mother earth) که از بدن تمام ما حمایت می‌کند و درون ما زندگی می‌کند، ایجاد می شود. در این حالت ما نمی‌توانیم نسبت با ناعدالتی هایی که در محیط اطراف خود می‌بینیم ساکت باشیم و هیچ واکنشی از خود نشان ندهیم.

12- انرژی کندالینی و احساس داشتن هدف و مقصد

 یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های بیداری کندالینی و جریان یافتن انرژی کندالینی درون بدن، رشد احساس داشتن هدف در زندگی است. در کندالینی از هدف هر فرد با نام سرنوشت یاد می‌شود. هنگامی که موفق شدیم روی خودمان کار کنیم و گذشته را اصلاح کنیم و توانستیم از ابزاری مناسب برای دریافتن انرژی درون بدن استفاده کنیم و به طور کلی زمانی که توانستیم یک ارتباط خوب با قلب و روح خود برقرار کنیم، آماده حرکت به سمت سرنوشت خود هستیم.

پس از یافتن هدف اصلی ممکن است یک معلم یوگا شوید، به یک نویسنده تبدیل شوید و یا حتی یک هنرمند ماهر شوید. همچنین ممکن است یک موسسه خیریه راه اندازی کنید و یا ممکن است عضو یکی از این سازمان‌های خیریه شوید.

به صورت کلی وقتی ما به سمت سرنوشت خود حرکت می‌کنیم، احساس هدفمند بودن، انگیزه و انرژی داریم، نه تنها برای رسیدن به هدف خود انگیزه داریم بلکه تمایل داریم به دیگران هم در این مسیر کمک کنیم. مطمئن باشید در  چنین مسیری تمام جهان هستی به کمک شما می‌آید و فرصت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تجارب خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

هدف از بیدار سازی کندالینی برانگیختن قدرت‌های ماورا طبیعی نیست بلکه هدف این است که شما به فردی تبدیل شوید که همواره آرزویش را داشته‌اید. هدف این است که شما یک زندگی کمال گرایانه داشته باشید.

کتاب‌های مفید در زمینه کندالینی

اگر قصد آشنایی بیشتر با انرژی کندالینی، خواص، ویژگی‌ها و نحوه بیدار سازی آن را دارید، کتاب‌های مختلفی در حوزه کندالینی نوشته شده‌ است. از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌ها به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

طلوع کندالینی

در جستجوی انرژی هوشیار کننده (Kundalini Rising: Exploring the Energy of Awakening)

کندالینی و چاکراها

تکامل چرخه زندگی (Kundalini and the Chakras: Evolution in This Lifetime: A Practical Guide)

افعی نور

جنبش کندالینی زمین و طلوع نور زن (Serpent of Light: Beyond 2012: The Movement of the Earth’s Kundalini and the Rise of the Female Light)

تجربه کندالینی

روان پریشی یا تعالی (The Kundalini Experience: Psychosis or Transcendence)

کندالینی برای مبتدی‌ها

کندالینی را در درون خود بیدار کنید تا به طور طبیعی بدن شما را بهبود بخشد (Kundalini For Beginners: Awaken Your Kundalini Within To Heal Your Body Naturally)

خرید برترین کتاب‌های بیداری کندالینی

سخن پایانی

انرژی کندالینی یک انرژی ذاتی است که به صورت طبیعی درون همه ما وجود دارد. فعال ‌شدن و بیدار شدن این انرژی فرایندی است که ممکن است برای هر فرد رخ بدهد. این برانگیختگی انرژی باعث می‌شود فرد با ماهیت زندگی و چیستی خود و جهان هستی آشنایی بیشتری پیدا کند و درک بهتری نسبت به شرایط داشته باشد. ظهور این بیداری، با نشانه‌های مختلفی همراه است و ما تلاش‌کردیم در این متن تعدادی از مهم‌ترین نشانه‌های آن را بیان کنیم.

آیا شما یا یکی از اطرافیان‌تان چنین شرایطی را تجربه کرده‌اید؟ انرژی کندالینی در زندگی شما چه تاثیری گذاشته است؟ به نظر شما مهم‌ترین نشانه انرژی کندالینی چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منابع:

thoughtcatalog

verywellmind

karaleah

gaia

medium

kundaliniguide

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024