رزرو آنلاین هتل با هر سفر گردشگری داخلی یا خارجی در ارتباط مستقیم قرار دارد. به واقع برای آن که سفری هیجان انگیز و فراموش نشدنی را تجربه کنید، باید در انتخاب و ررزو هتل یا هاستل، توجه و دقت کافی به خرج دهید.

از خاطر نبرید که انتخاب نادرست در خصوص محل اقامت، می‌تواند کل سفر را به کام شما تلخ کرده و جذابیت‌های آن را کاهش دهد. برای ترتیب دادن یک سفر رویایی و بی‌نظیر؛ کافی‌ست که مقدمات سفر خود را با خرید کوله پشتی، بستن چمدان‌ها، انتخاب هتلی مناسب و رزرو پرواز آغاز کرده و قدم در راه اکتشاف مکان‌های جدید بگذارید.

فاکتورهای مهم حین رزرو آنلاین هتل

هر مسافری فارغ از این که سفری تفریحی پیش رو داشته باشد، یا به دلایل تجاری و … به مقصد خود رهسپار شود؛ فاکتورهایی را برای انتخاب هتل دارد. در حقیقت این فاکتورها تعیین کننده خواهند بود. وب سایت‌های رزرو هتل خارجی یا داخلی، با معرفی کلیه المان‌ها و امکانات هتل‌های مختلف، این امکان را به مسافران می‌دهند تا محل اقامتی مطابق نیازها و انتظارات خود، بیابند.

وب سایت های رزرو آنلاین هتل

در زمان جستجو برای رزرو یک هتل به فاکتورهای زیر توجه خواهید داشت:

منطقه جغرافیایی

منطقه جغرافیایی هتل از جهات زیادی اهمیت دارد. ممکن است شما بخواهید در مرکز شهر اقامت داشته و یا این که به مراکز خرید نزدیک باشید. نزدیکی به ایستگاه مترو یا اتوبوس و فاصله هتل از جاذبه‌های گردشگری نیز در جای خود اهمیت دارد.

تعداد اتاق‌ها و سوئیت‌ها

تعداد اتاق‌ها و سوئیت‌ها و به طور کلی وسعت هتلی که برای اقامت انتخاب می‌کنید، فاکتور بااهمیت بعدی به حساب می‌آید. ممکن است شما به دنبال محل اقامتی کم رفت و آمد و دنج باشید؛ در این صورت باید به سراغ هتل‌های دورافتاده و کوچک بروید. در غیر این صورت هتل‌های بزرگ با تعداد اتاق‌های زیاد، برایتان جذاب خواهند بود.

امکانات تفریحی

امکانات تفریحی هتل شامل استخر، سونا، زمین بازی، تنیس، بیلیارد، باشگاه ورزشی، کتابخانه و … را در هتل‌های مختلف جستجو کرده و بر حسب انتظارات و البته بودجه خود؛ به انتخاب و رزرو می‌پردازید.

برخی از هتل‌ها فاقد امکانات تفریحی زیادی هستند، اما اقامتی آسوده و راحت در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند. این چیزی‌ست که در وب سایت‌های مرجع و معتبر رزرو هتل، نسبت به آن آگاهی پیدا خواهید کرد.

هنگام رزرو هتل باید به چه مواردی توجه کنیم؟

تجهیزات رفاهی

تجهیزات رفاهی موجود در فضای عمومی هتل و اتاق‌ها و سوئیت‌های آن، بسیار اهمیت دارد. شما ممکن است نسبت به امکانات تفریحی و سرگرمی سختگیر نبوده و از کنار آن‌ها راحت عبور کنید؛ اما تجهیزات رفاهی را نمی‌توان ساده از قلم انداخت.

وجود سیستم تهویه مطبوع، وای فای رایگان، رستوران و کافه، صرافی و دیگر خدمات برای گذراندن اقامتی راحت و بی‌دردسر ضروری به نظر می‌رسد. این اطلاعات را نیز در وب سایت‌های معتبر رزرو هتل، خواهید یافت.

قیمت

قیمت نیز در رزرو هتل اهمیت بسیار زیادی دارد. شما به حتم بودجه خاصی برای انتخاب هتل محل اقامت خود انتخاب کرده‌اید. معمولا وب سایت‌های رزرو هتل، تخفیفاتی برای هتل‌های مختلف ارائه داده و با کمی دقت و هوشمندی، می‌توانید از این تخفیفات بهره‌مند شوید. به علاوه در وب سایت‌های رزرو هتل، امکان مقایسه قیمت‌ها و امکانات به شکلی ساده فراهم است.

بهترین وب سایت‌های رزرو آنلاین هتل

بهترین وب سایت‌های رزرو هتل شامل وب سایت‌های رزرو هتل خارجی و ایرانی به قرار زیر هستند.

۱-وب سایت Booking.com

وب سایت Booking.com،مشهورترین و معتبرترین وب سایت رزرو هتل به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی از هتل‌های مختلف در شهرها و کشورهای گوناگون جهان بیابید، Booking.com بهترین و کامل‌ترین جزئیات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

به علاوه در این وب سایت، نظرات و تجربیات کاربرانی که تجربه اقامت در هتل‌ها را داشته‌اند، با دیگر خوانندگان به اشتراک گذاشته می‌شود.

تصاویر کامل، آدرس و نقشه جغرافیایی دقیق، فاصله از جاذبه های گردشگری و مکان‌های مهم، قیمت رزرو و … همگی در این وب سایت قرار داده شده‌اند. به علاوه شما مراحل رزرو هتل مورد نظر خود را به راحتی از طریق این وب سایت انجام می‌دهید.

وب سایت Booking.com

۲-وب سایت Hotels.com

وب سایت Hotels.com نیز یکی از غول‌های رزرو آنلاین هتل به حساب می‌آید. شما به راحتی در بخش جستجوی هتل این وب سایت می‌توانید نام شهر مقصد یا هتل خاصی را وارد کرده و با تعیین تاریخ ورود و خروج، کلیه اطلاعات رزرو را به دست بیاورید.

به خاطر داشته باشید که قیمت‎ها در زمان‌های مختلف سال، متفاوت خواهند بود و Hotels.com این قیمت‌ها را متناسب با زمان اقامت؛ به شما ارائه خواهد داد. در فضای این وب سایت گاه و بیگاه تخفیفاتی نیز برای رزروهای هتل‌های خاصی ارائه می‌شود. اگر به موقع عمل کرده و مرتبا این بخش تخفیفات را رصد کنید، شاید موفق به رزرو هتل با تخفیف چشمگیری شوید.

وب سایت hotels.com

۳-وب سایت Expedia.com

این وب سایت را باید یکی از معتبرترین و مجهزترین وب سایت‌های رزرو هتل خارجی بدانیم. در این وب سایت گستره قابل توجهی از هاستل‌ها گرفته تا هتل‌های یک تا پنج ستاره جای داشته و برای رزرو عرضه شده اند. امکانات خود Expedia.com نیز قابل توجه است. نوار امکانات Expedia، نه تنها امکان رزرو هتل، بلکه خرید بلیط، کرایه خودرو، تورهای گردشگری و غیره را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد. اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در خصوص مقصد گردشگری خود هستید و یا می‌خواهید درباره جشنواره‌های مختلف آن آگاهی یابید، در Expedia چنین چیزهایی را خواهید یافت.

وب سایت expedia

۴-وب سایت airbnb.com از بهترین وب سایت‌های رزرو هتل آنلاین

این وب سایت نیز مجموعه کاملی از هتل‌های مختلف را در خود جای داده است. به علاوه امکان اقامت در خانه افرادی که مایل به اجاره دادن بخشی از محل زندگی خود با قیمتی ارزان‌تر به مسافران هستند، نیز از طریق Airbnb.com میسر می‌گردد.

بدیهی‌ست که اجاره چنین فضاهایی، بارها ارزان‌تر از اقامت در هتل خواهد بود. اگر شما توقع خیلی زیادی از محل اقامت خود در مقصد گردشگری‌تان نداشته و یا ترجیح می‌دهید که هزینه کمتری برای رزرو بپردازید، چنین اقامت‌های خانگی و صمیمانه را عالی خواهید یافت. به علاوه اقامت در خانه‌های این چنینی، به شما فرصت می‌دهد تا از نزدیک با فرهنگ و سنن مردم شهر مقصد خود، ارتباط برقرار کرده و با آن آشنا شوید.

در این وب سایت نیز می‌توانید با مطالعه نظرات دیگر کاربران که پیش از شما در هتل یا خانه خاصی اقامت داشته‌اند، از چند و چون آن مطلع شوید. به این طریق قادر به دریافت نقاط قوت ضعف اقامتگاه‌های مختلف خواهید شد و انتخابی هوشمندانه‌تر انجام می‌دهید.

وب سایت airbnb

۵-وب سایت lastminute.com

وب سایت lastminute.com فضایی شاد و سرزنده داشته و برای کشف بهترین محل اقامت، عالی به نظر می‌رسد. کافی‌ست کمی ماوس خود را حرکت داده و در این وب سایت، به دنبال بهترین‌ها در مقصد گردشگری‌تان باشید. به جز هتل‌های مختلف، تفریحات و مراکز گردشگری مقصد سفر خود را نیز در Lastminute می‌یابید. همین طور امکان اجاره اتومبیل، خرید بلیط هواپیما و بلیط کنسرت و اطلاع از فستیوال‌های مختلف نیز در این وب سایت قرار داده شده است.

در حقیقت می‌توان گفت که Lastminute همه چیز را برای شروع کردن و پایان دادن به یک سفر ایده آل، مهیا ساخته است و همراه مناسبی برای هر مسافری خواهد بود.

وب سایت lastminute

۶-وب سایت jabama.com از بهترین وب سایت‎های رزرو آنلاین هتل

وب سایت ایرانی Jabama.com برای رزرو هتل‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است. البته هتل‌های خارجی موجود در این وب سایت، آن قدرها جامع نیستند؛ اما می‌توان گفت که نیازهای مسافران ایرانی را به خوبی تأمین می‌کنند. در بخش هتل‌های ایرانی، مجموعه کاملی را در جاباما خواهید یافت. به علاوه در این وب سایت امکان رزرو ویلا نیز وجود دارد. در این وب سایت اطلاعات کامل و جامع در خصوص هتل‌ها ارائه شده و تصاویر بسیار واضحی نیز اضافه گشته است. در این وب سایت نیز می‌توانید با کمی هوشمندی و موقعیت سنجی، از تخفیفات ویژه بهره مند شوید.

وب سایت jabama

۷-وب سایت iranhotelonline.com

وب سایت رزرو هتل ایرانی Iranhotelonline.com کلیه هتل‌های داخلی را در مجموعه خود جای داده است. به علاوه اقامتگاه‌های بوم گردی را نیز در این وب سایت خواهید یافت. در iranhotelonline.com، گارانتی بهترین نرخ رزرو وجود دارد و کارمزد کنسلی از مشتری دریافت نخواهد شد.

در این وب سایت می‌توانید نظرات دیگر مسافران که پیش از این در هتل‌ها اقامت داشته‌اند را مطالعه کرده و نسبت به هتلی که قصد رزرو آن را دارید، اطلاعات ملموس‌تری به دست بیاورید. البته خود وب سایت نیز اطلاعات کاملی از شرایط و امکانات رفاهی هتل‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین تصاویر زنده و کاملا واقعی از ساختمان هتل و بخش‌های داخلی آن، را در این وب سایت مشاهده خواهید کرد.

وب سایت iranhotelonline

۸-وب سایت hotelyar.com از بهترین وب سایت‌های رزرو هتل آنلاین

وب سایت hotelyar از معتبرترین و خوشنام ترین وب سایت های ایرانی‌ست که در زمینه رزرو هتل فعالیت می‌کند. hotelyar دارای گارانتی بهترین قیمت برای رزرو هتل‌ها بوده و در کنسلی هتل نیز هیچ کارمزدی دریافت نخواهد کرد. اگر به دنبال رزرو هتل با تخفیف‌های فصلی و ویژه باشید، هتل یار از بهترین‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

وب سایت hotelyar

 

بهترین وب سایت رزرو آنلاین هتل

همان طور که مشاهده می‌کنید، وب سایت‌های رزرو هتل داخلی و خارجی متعددی وجود دارند که شاید در اینجا به همه آن‌ها نپرداخته باشیم. اما بهترین وب سایت رزرو هتل برای شما از میان این وب سایت‌های تراز اول، همانی‌ست که از کار کردن در فضای آن لذت بیشتری برده و راحتی افزون‌تری دارید.

در صورتی که تجربه رزرو آنلاین هتل از وب سایتی دارید، می‌توانید مزایا و معایب آن را در بخش نظریات با ما و خوانندگان مالتینا به اشتراک بگذارید.