اگر شما هم در بازار به دنبال بهترین گوشی‌های اندروید سال ۲۰۲۰ می‌گردید حتما می‌دانید که گزینه‌های موجود بی شمار هستند. ما در وبلاگ مالتینا بهترین گوشی‌های هوشمند را در تمامی اندازه‌ها، شکل‌ها و قیمت‌ها بررسی و امتحان کرده‌ایم. تا به اینجای کار گوشی Galaxy S10 Plus سامسونگ به لطف طراحی بخش کناری آن، عملکرد فوق‌سرعتی و عمر طولانی باطری خود پیشروی این عرصه است اما از آنجایی که نمی‌توان تنها یک دستگاه را یافت که تمام مزایا را داشته باشد و برای تمام افراد نیز کارامد باشد، در اینجا به بررسی چند مورد دیگر از بهترین گوشی‌های اندروید سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم که در میان آن‌ها گوشی‌های ارزان قیمت‌تر هم موجود هستند.

 

Samsung Galaxy S10 Plus (بهترین گوشی موجود در لیست)

اندازه: ۶.۴ اینچ

نسخه‌ی اندروید: ۹ Pie + OneUI

پردازشگر: Snapdragon 855 (US) / Exynos 9820 (WW)

دوربین: ۱۲MP، ۱۶MP و ۱۲MP (دوربین پشت)؛ ۱۰MP و ۱۲MP (دوربین جلو)

رم/حافظه: ۸, ۱۲GB/128 GB, 512 GB, 1TB

گوشی Galaxy S10 Plus با وجود عملکرد عالی خود و خلاقیت خیره‌کننده‌ای که در آن به کار رفته است در صدر رده‌بندی بهترین گوشی‌های اندروید سال ۲۰۲۰ قرار دارد. این گوشی در دوربین پشتی خود دارای یک لنز سه‌گانه است و همچنین با دارای بودن قابلیت هوش مصنوعی عکسبرداری را فوق العاده حرفه‌ای خواهد کرد. همچنین این گوشی با داشتن باطری ۴ mAh قابلیت نگهداری شارژ بسیاری دارد که این موضوع سبب شده است از لحاظ دوام باطری بهترین گوشی باشد که در چند سال اخیر به برسی آن پرداخته‌ایم.

گوشی Galaxy S10 Plus با دارا بودن صفحه نمایش اینفینیتی O، دوربین‌های بخش جلویی گوشی را بدون ایجاد هیچگونه شکافی در اطراف آن‌ها در یک بخش دایروی قرار می‌دهد که ظاهری زیبا و بی‌نقص را به گوشی ‌می‌بخشد. همچنین در زیر بخش نمایشگر یک حسگر اثر انگشت ultrasonic وجود دارد که به سرعت قفل گوشی شما را باز می‌کند. همچنین این گوشی دارای قابلیت انتقال شارژ wireless است. این بدین معناست که می‌توانید سایر گوشی‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را در پشت گوشی Galaxy S10 Plus قرار دهید تا شارژ منتقل شود.

OnePlus 7T

اندازه: ۶.۵۵ اینچ

نسخه‌ی اندروید: ۱۰ + Oxygen OS

پردازشگر: Snapdragon 855+

دوربین: ۴۸ MP، ۱۶MP و ۱۲MP (دوربین پشت)، ۱۶MP (دوربین جلو)

رم/ حافظه: ۸ GB/ 12GB

گوشی OnePlus 7T یکی دیگر از بهترین گوشی‌های اندروید سال ۲۰۲۰ است که می‌توان به آن اشاره کرد. این گوشی گرچه در مقایسه با مورد اول لیست ما دوام باطری فوق‌العاده‌ای ندارد اما باید گفت که به سرعت شارژ می‌شود و قیمت آن نسبت به سایر گوشی‌های اندروید برای اغلب مردم مناسب‌تر است. باید گفت که این گوشی از لحاظ نرم‌افزاری عالی است و از در ساخت آن از مواد بسیار باکیفیت استفاده شده است.

Google Pixel 3a

اندازه: ۵.۶ اینچ

نسخه‌ی اندروید: ۹ Pie

پردازشگر: Snapdragon 670

دوربین: ۱۲ MP (دوربین پشت)، ۸ MP (دوربین جلو)

رم/ حافظه: ۴ GB/ 64 GB

هم اکنون قسمت گوشی‌های اندروید به سرعت در حال افزیش است اما در این میان Pixel 3a Google با داشتن دوربین فوق‌العاده‌ی خود که تجربه‌ای فوق‌العاده در عکاسی را برای شما رقم می زند با چند صد دلار هزینه‌ی کمتر در اختیار شماست. گوشی Pixel 3a از تک دوربین ۱۲  مگاپیکسلی خود استفاده می‌کند و از امکانات عکاسی هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد.

از آنجایی که قیمت این گوشی مناسب است باید دانست که برخی از کاستی‌ها نیز در آن وجود دارد. برای مثال این گوشی از پلی کربنات ساخته شده است و در آن از شیشه و فلز استفاده نشده است و همچنین پردازشگر آن به اندازه‌ی پردازشگر Snapdragon 855 که در بهترین گوشی‌های اندروید امروز به کار می‌رود، قدرتمند نیست. اما باید گفت که عملکرد این گوشی خوب است و دوام باطری آن بالا است و در دوام آن در تست باتری ما حدود ۱۲ ساعت بود. گوشی‌های دیگر زیباتر به نظر می‌رسند و امکانات بیشتری دارند اما قیمت مناسب Pixel 3a نسبت به امکانات آن سبب شد تا در میان لیست بهترین گوشی‌های اندروید سال ۲۰۲۰ ما قرار گیرد.

Samsung Galaxy Note 10 Plus

اندازه صفحه: ۸.۶ اینچ

نسخه‌ی اندروید: ۹ Pie + OneUI

پردازشگر: Snapdragon 855 (US)/Exynos 9825 (WW)

دوربین: ۱۲ MP، ۱۲ MP و ۱۶ MP و زمان پرواز (دوربین پشت)، ۱۰ MP (دوربین جلو)

رم/ حافظه: ۱۲ BG/ 256, 512 GB

این گوشی با دارا بودن صفحه‌ی نمایش وسیع و بی‌نقص، باطری قابل شارژ با سرعت بسیار بالا و همچنین استفاده از بهترین و قدرتمندترین پردازشگر بازار به یکی از بهترین انتخاب‌های طرفداران فبلت تبدیل شده است. صفحه‌ی ۶.۸ اینچی این گوشی ممکن است در ظاهر شباهت‌های بسیاری با خانواده‌ی Galaxy S10 داشته باشد اما استفاده از آن متفاوت است چون از قلم لمسی S Pen بهره می‌برد. این گوشی قادر است تا نوشته‌های موجود را به سرعت به ورد یا PDF تبدیل کند. این گوشی از عملکرد فوق‌العاده‌ای برخودار است اما بهره بردن از حرکات غیرلمسی آن می‌تواند پیچیده باشد. همچنین با وجود تمام مزایای این فبلت باید گفت که دوربین آن به خوبی دوربین‌ گوشی‌های Pixel 3a  و Huawei P30 Pro نیست.

Google Pixel 4 XL

اندازه: ۶.۴ اینچ

نسخه‌ی اندروید: Android 10

پردازشگر: Snapdragon 855

دوربین: ۱۲ MP/ 16 MP  (دوربین پشت)؛ ۸ MP (دوربین جلو)

رم/ حافظه: ۶ GB/64 , 128 GB

جدیدترین گوشی‌های فلگ‌ شیپ گوگل به لطف دوربین‌های خود به پیشرفت خود ادامه می دهند. هر دو گوشی Pixel 4 و Pixel 4 XL یک لنز برای عکاسی از راه دور دارند که در کنار دوربین پشتی قرار دارد و زوم اپتیکی را دو برابر می‌کند. اما باید بدانید که Google تنها از لحاظ سخت‌افزاری به پشتیبانی این دوربین نپرداخته است و با نرم‌افزار به روز رسانی شده‌ی دوربین امکان این را خواهید داشت که نور و سایه‌های روی عکس را تنظیم کنید و حتی با استفاده از حالت شب عکس‌های خوبی از مناظر شبانه تهیه کنید. اما باید بدانید که دوربین تنها نقطه‌ی قوت این گوشی نیست.

گوگل در این گوشی قابلیت بازی و حرکت نرم‌تر صفحه را نیز بهبود بخشید است. همچنین باز کردن قفل گشی با استاده از حالت صورت در این گوشی از touch ID اپل سریع‌تر عمل می‌کند. ما فکر می‌کنیم که Pixel 4 XL با قیمت ۸۹۹ دلار از دو گوشی دیگر گوگل که اخیرا به بازار آمده است بهتر است. علت این موضوع تنها به خاطر صفحه‌ی بزرگ تر این گوشی نیست بلکه به علت دوام بهتر باطری آن نسبت به Pixel 4 799 دلاری است. از میان نقاط ضعف این گوشی می‌توان به صفحه‌ی آن که کمی کم نور است اشاره کرد.

 

همچنین بخوانید : آخرین شایعات از گوشی آیفون ۱۲ و تغییرات پیش بینی شده در آن

Samsung Galaxy S10e

اندازه: ۵.۸ اینچ

نسخه‌ی اندروید: ۹ Pie + OneUI

پردازشگر: Snapdragon 855 9 (US)/Exynos 9820 (WW)

دوربین: ۱۲ MP  و ۱۶ MP (دوربین پشت)، ۱۰ MP (دوربین جلو)

رم/ حافظه: ۶, ۸ GB/128, 256 GB

آیا قابلیت صفحه‌ی اینفینیتی O، نمای تمام صفحه، عملکرد قدرتمند Snapdragon 855 و دوربین‌های عالی Galaxy S10 را دوست دارید اما این امکانات را باهزینه‌‌ی کمتری می‌خواهید؟ ما به شما گوشی Galaxy S10e که با داشتن قیمت ۷۴۹ دلار یکی از بهترین گوشی‌های اندروید سال ۲۰۲۰ است را پیشنهاد می‌کنیم.

این گوشی یکی از نسخه‌های کوچک‌تر فلگ شیپ‌های سامسونگ ۲۰۱۹ است و بسیاری از قابلیت‌های موجود در انواع بزرگ‌تر گوشی‌های سامسونگ را دارد. برای مثال گوشی Samsung Galaxy S10e دارای قابلیت انتقال شارژ wireless است. شما برای تهیه‌ی این گوشی نسب به گوشی‌های گران‌تری همچون S10  یا S10 Plus حداقل ۱۵۰ دلار کمتر هزینه می‌کنید و به همین جهت از قابلیت‌هایی همچون لنز سه‌گانه‌ی دوربین پشتی و حسگر اثر انگشت ultrasonic بهره نخواهید برد. اگر به دنبال یک گوشی کوچک با قابلیت‌های بالا هستید، این بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

OnePlus 7 Pro

اندازه: ۶.۶۷ اینچ

نسخه‌ی اندروید: ۹ Pie + Oxygen OS

پردازشگر: Snapdragon 855

دوربین: ۴۸ MP، ۱۶ MP و ۸ MP (دوربین پشت)، ۱۶ MP (دوربین جلو)

رم/ حافظه: ۶, ۸ , ۱۲ GB/128 ، ۲۵۶ GB

زمانی که در بهار امسال این گوشی در بازار مورد ملاحظه قرار گرفت اندکی غافلگیر شدیم اما بعدا با مشاهده‌ی صفحه نمایش OLED، طراحی نسبتا بدون نقص، لنز سه‌گانه‌ی دوربین پشت و سلفی‌های باکیفیت آن متوجه شدیم که واقعا شایسته‌ی این جایگاه بوده است. قیمت این گوشی از ۶۶۹ دلار آغاز می‌شود و تقریبا هر آنچه در یک فلگ شیپ امروزی به آن نیاز است را دارا است و به همین جهت در لیست بهترین گوشی‌های اندروید سال ۲۰۲۰ ما قرار گرفته است.

این گوشی دارای پردازشگر فوق‌العاده‌ی Snapdragon 855 و باطری ۴۰۰۰-mAh است. دوربین اصلی و پشتی این گوشی که ۴۸ مگاپیکسلی است به شما امکان گرفتن عکس‌ها فوق‌العاده ای را در نور کم شب می‌دهد چراکه دارای تکنولوژی Nightscape است. شما می‌توانید این ویژگی‌ها و امکانات را در گوشی OnePus 7T که ارزان‌تر است نیز بیابید اما در این صورت صفحه‌ی نمایش و دوربین pop-up گوشی ۷ Pro را در اختیار نخواهید داشت.

LG G8X ThinQ Dual Screen

اندازه: ۶.۴ اینچ

نسخه‌ی اندروید: ۹ Pie + LG UX

دوربین: ۱۲ MP  و ۱۳ MP (دوربین پشت)، ۳۲ MP (دوربین جلو)

رم / حافظه: ۶ GB / 128 GB

این گوشی دارای باطری بادوام، عملکرد عالی و حتی جک هدفون داخلی است. همچنین این گوشی دارای نمایشگر دوگانه است که باعث می‌شود دو نمایشگر داشته باشید و بتوانید دو اپلیکیشن را به صورت همزمان و در کنار یکدیگر اجرا کنید. به علاوه این گوشی فارغ از اینکه در چه شغل و حرفه‌ای فعالیت می‌کنید، برای تمام شغل‌ها مناسب است. یکی از اشکالات این گوشی این است که دوربین چندان خوبی ندارد و صفحه‌ی OLED 6.4 اینچی آن به قدر کافی پرنور نیست و در نتیجه استفاده از آن در فضای باز که نور زیادی وجود دارد کمی مشکل ایجاد می‌کند.

این گوشی تاشو است و قیمت مناسبی دارد و برای تهیه‌ی آن باید تنها ۶۹۹ دلار هزینه کنید. اگر با چند نقص جزئی این گوشی که ذکر کردیم مشکلی ندارید، باید بدانید که این بهترین گوشی تاشویی است که می‌توانید با این قیمت تهیه کنید. برای تهیه‌ی گوشی‌های تاشوی بهتر که دارای نقص‌های مذکور نباشند باید مبلغی حدود ۲۰۰۰ دلار را هزینه کنید.

Samsung Galaxy A50

اندازه: ۶.۴ اینچ

نسخه‌ی اندروید: ۹ Pie + OneUI

پردازشگر: Exynos 9610

دوربین: ۲۵ MP , 8 MP  و ۵ MP (دوربین پشت)، ۲۵ MP (دوربین جلو)

رم/ حافظه: ۴ GB/ 64 GB

اگرچه قیمت گوشی Galaxy A50 از نیمی از قیمت Galaxy S10e نیز پایین‌تر است اما همچنان دارای سیستم دوربین با لنز سه‌گانه و صفحه‌ی نمایش ۶.۴ اینچی AMOLED و عملکرد قابل قبولی است. این گوشی ۵۰ دلار از Pixel 3a کمپانی گوگل ارزان‌تر است و یک جایگزین خوب برای آن محسوب می‌شود؛ خصوصا الان که سامسونگ فروش این گوشی را آزاد کرده است. بنابراین اگر کیفیت بسیار بالای دوربین Pixel، دوام بیشتر باطری آن و پشتیبانی نرم‌افزاری بهتر آن برایتان چندان اهمیتی ندارد می‌توانید از گوشی ارزان Galaxy A50 استفاده کنید. این گوشی اگرچه قیمت پایینی دارد و کمی ارزان قیمت به نظر می‌رسد اما جزء بهترین گوشی‌های اندروید سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

Moto G7 Power

اندازه: ۶.۲ اینچ

نسخه‌ی اندروید: ۹ Pie

پردازشگر: Snapdragon 632

دوربین: ۱۲ MP (دوربین پشت)، ۸ MP (دوربین جلو)

رم/ حافظه: ۳ GB / 32 GB

گوشی Moto G7 Power زیباترین و جذاب‌ترین گوشی هوشمند جهان نیست اما زمانی که به مدت ۱۵ ساعت و نیم بدون نیاز به شارژ کردن این گوشی از آن استفاده کنید، متوجه می‌شوید که چنین دوام فوق‌العاده‌ای برای باطری مهم‌تر از طراحی جذاب و چشمگیر است. در واقع این گوشی یک انتخاب با قیمت مناسب است که از طریق Snapdragon 632 عملکردی خوب را دارا است. همچنین این تلفن هوشمند دارای نرم‌افزارهای اندرویدی است که استفاده از آن‌ها آسان است. اگرچه مدل G7 رم پایین‌ترین نسبت به مدل‌های پیشرفته‌تر دارد اما از مدل‌ها گران‌تر به هیچ وجه کم سرعت‌تر نیست. همچنین این گوشی بر روی تمام شبکه‌ها کار می‌کند. از میان نقاط ضعف این گوشی می‌توان به طراحی ساده و صفحه نمایش کم مقاومت آن اشاره کرد. همچنین Moto G7 Power برای انجام بازی چندان مناسب و عالی نیست.

Samsung Galaxy S20 Ultra

یکی از گوشی‌های تازه عرضه شده به بازار از طرف شرکت سامسونگ، گلگسی S20 اولتراست که می‌خواهیم اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم. قطعا ۱۴۰۰ دلار (نزدیک به ۲۸ میلیون تومان) برای یک گوشی بسیار گران است اما باید بدانید که این سری از گوشی‌های سامسونگ عملکرد و قابلیت‌های منحصر به فردی دارد. این مدل بزرگ‌ترین صفحه نمایش، بزرگ‌ترین دوربین و کارآمدترین باتری را بین مدل‌های دیگر داراست و عملکرد آن با سایر مدل‌ها قابل قیاس نیست.

حال به ویژگی‌های اصلی آن می‌پردازیم: گوشی بسیار بزرگی با ابعاد ۱۶۶.۹ در ۷۶ در ۸.۸ میلی‌متر با جرمی حدود ۲۲۰ گرم است و از نوت ۱۰ پلاس نیز بزرگ‌تر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر است. عموما رنگ‌های موجود از این مدل، رنگ‌های خاکستری، مشکی و آبی است. دو طرف آن از جنس شیشه (گوریلا گلس ۶) بوده و فریمی آلومینیومی دارد. نکته جالب توجه این است که باتری آن غیرقابل تعویض و با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است.

قابلیت ضد آبی دارد و برای نیم ساعت در ارتفاع ۱.۵ متری از سطح آب سالم خواهد ماند. سیستم عامل آن اندروید ۱۰ بوده و پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای دارد. در نسخه‌های مختلف حافظه داخلی آن ۱۲۸، ۲۶۵ و ۵۱۲ گیگابایتی است. این گوشی در دو مدل تک سیم‌کارت و دو سیم‌کارت عرضه می‌شود و مدل ۵G آن نیز موجود است. دوربین اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی دارد و می‌توان عکس‌های بسیار با کیفیتی را با آن گرفت.

حال اگر آن را خریداری کنید و از شما سوال کنند که آیا از این سری از گوشی‌های سامسونگ راضی هستید،‌ جوابی بجز بله نخواهید داشت. و از لحاظ بسیاری از مشتریان تنها عیب گوشی‌های سامسونگ S20 Ultra قیمت بالای آن است که معادل خرید یک لپ‌تاپ ایده‌آل است.

 

منبع:

tomsguide

 

همچنین در مالتیما بخوانید :

رونمایی گوشی سامسونگ گلکسی S20 ، S20 پلاس و S20 اولترا

معرفی ۵ برند معروف گوشی های هوشمند کمتر شناخته شده در‌‌‌‌‌ایران

۱۰ گوشی موبایل smart که در ۲۰۱۹ تحولی در دنیای موبایل ایجاد کردند