برند منصوری یک شرکت خودروسازی انگلیسی بوده که در سال ۱۹۸۹ توسط یک مهاجر ایرانی به نام کوروش منصوری در آلمان تاسیس شد. فعالیت‌های این شرکت خودروسازی بیشتر در زمینه تیونینگ و ساخت خودروهای لوکس سفارشی می‌باشد.

برند تیونینگ منصوری به عنوان یکی از برندهای معتبر در زمینه ساخت خودرو شهرتی جهانی دارد و صادرکننده انواع خودروهای کمیاب با  طراحی‌های خاص می‌باشد. کمپانی منصوری در بخش‌های دیگری از جمله تیونینگ روی سوپر ماشین‌ها، ماشین‌های شاسی بلند و موتورسیکلت‌های سفارشی نیز فعالیت می‌کند. این برند در حال حاضر طیف گسترده‌ای از ماشین‌های متفاوتی همچون استون مارتین، لامبورگینی، بی‌ام‌و، آئودی، فراری، مرسدس بنز، پورشه، بنتلی، رنجرو، مک‌لارن، رولز_رویس، مازراتی، بوگاتی و لوتوس کارز را به طور ثابت تولید می‌کند.

مقر فعلی شرکت منصوری در شهر برند آلمان می‌باشد و حدود ۲۰۰ کارمند در سرتاسر دنیا برای این برند کار می‌کنند که نشان دهنده داشتن یک شبکه فروش جهانی است. شرکت منصوری در سال ۲۰۱۲ با ارائه لامبورگینی اونتادور عنوان بهترین تیونر را از سوی نمایشگاه اتومبیل ژنو دریافت نمود.

با وبلاگ مالتینا همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در مورد این برند محبوب تیونینگ خودرو بدست آورید.

کوروش منصوری کیست

کوروش منصوری متولد سال ۱۳۳۹ در شهر چالوس می‌باشد. کوروش پس از اتمام دوران دبیرستان به کشور انگلستان رفت و در آنجا مشغول تحصیل شد. در اوایل سال ۱۹۸۹ بود که علاقه کوروش منصوری به صنعت خودروسازی باعث شد تا کمپانی شخصی خود را در شهر مونیخ ایجاد کند. او در این کمپانی به ساخت قطعات خودرو، تیونینگ و همکاری با شرکت‌های معتبر در زمینه خودروسازی پرداخت. این موضوع تا چندین سال دوام داشت تا اینکه کوروش اقدام به ساخت برند شخصی خود نمود و شروع کار با خودرو بنتلی همراه بود.

کوروش منصوری  شرکت منصوری

خوشبختانه برند منصوری گام‌های موفقیت را یکی پس از دیگری و به سرعت طی کرده و مدتی بعد به سراغ خودرو استن مارتین رفت تا این بار مهارت خود را در ساخت این خودرو به نمایش بگذارد. خودروهای بعدی که مورد توجه شرکت منصوری قرار داشتند، عبارت بودند از رولز رویس، فراری، SLR و در نهایت بوگاتی ویرون که شاهکار برند منصوری در صنعت خودروسازی بود.

تیونینگ به چه معناست؟

تیونینگ به معنای ارتقا دادن سیستم فنی و طراحی ظاهری خودرو نسبت به نسخه اصلی آن می‌باشد که به تبع آن قیمت خودروی جدید نیز افزایش می‌یابد. زمانی که صحبت از تیونینگ خودرویی به میان می‌آید منظور اصلی تغییرات صورت گرفته در شکل و ظاهر خودرو، تقویت موتور و سایر مشخصات فنی آن است و در نهایت شما یک خودروی جدید با ظاهری بهتر و قدرتی بالاتر مشاهده خواهید کرد.

فعالیت‌ های ابتدایی

فعالیت‌های ابتدایی برند منصوری بیشتر در زمینه تامین قطعات مختلف خودرو برای شرکت‌های فعال در زمینه تیونینگ و ارائه خدمات مهندسی بود. با گذشت زمان این برند در صدد توسعه فعالیت‌های خود برآمد و بدین منظور شرکت خود را شهر مونیخ انتقال داد تا کارش را در کشور آلمان گسترش بدهد. پس از انتقال شرکت به آلمان عمده تمرکز و فعالیت‌های این برند در زمینه تیونینگ و ساخت و توسعه خودرو با طراحی‌های خاص و منحصربه‌فرد از شرکت‌های مختلفی مانند فراری، بنتلی، استون مارتین و رولز_رویس بود.

شروع حرفه‌ ای فعالیت‌ های شرکت منصوری

شرکت منصوری پس از تاسیس کارخانه خود، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات لازم برای تیونینگ خودروهای سفارشی نمود. اولین محصول کمپانی منصوری در سال ۲۰۰۴ میلادی رونمایی شد که یک خودرو استون مارتین DB9 تیونینگ شده توسط همین برند بود که فروش چندان خوبی نداشت. پس از گذشت یک سال از ارائه اولین محصول، دومین خودروی تیونینگ شده این شرکت که باز هم از برند استون مارتین بود، در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد . کاهش وزن، افزایش قدرت موتور و تغییراتی که در زمینه طراحی داخلی و خارجی خودرو ایجاد شده بود باعث شد تا این خودرو با قیمت ۷۰۰ هزار دلار به فروش برسد. این خودرو یک استون مارتین ونکوئیچ به رنگ مشکی براق بود که از ترکیب دو رنگ زرد و طلایی در طراحی آن استفاده شده است. مدتی پس از رونمایی استون مارتین ونگکوئیچ برند منصوری سفارشی از همین خودرو به رنگ سفید را دریافت کرد.

پیشرفت ‎‌های روزافزون شرکت منصوری

 در ماه نوامبر ۲۰۰۷ بوده که کمپانی منصوری شرکت پورشه_تیونینگ را خریداری کرد که در واقع یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سوئیسی راین اسپید بود. به مدد این اتفاق برند منصوری توسعه و فروش قطعات تیونینگ خودروهایی مانند پورشه، رنجرو و بی‌ام‌و را در دست گرفت. رشد و پیشرفت برند منصوری ادامه‌دار بود و پس از گذشت چند سال تلاش و فعالیت‌های مداوم تیونینگ خودروهایی مثل مرسدس بنز، لامبورگینی، فراری و آئودی نیز به فهرست این برند اضافه شد. راه اندازی خط تولید خودروهای سفارشی و لوکس باعث شد تا شرکت منصوری توجه و تمرکز خود را بر روی تولید و توسعه خودروهای اسپرت قرار دهد و نامی معتبر در میان سایر برندهای خودروسازی از خود به جای بگذارد.

نقطه قوت فعالیت‌ های برند تیونینگ منصوری

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقاط قوت منصوری عدم وابستگی‌ آن به سایر شرکت‌ها و برندهای خودروسازی می‌باشد. قطعات مختلفی که در زمینه تولید خودرو توسط این کمپانی استفاده می‌شود، به صورت انحصاری و در خود مجموعه منصوری تولید شده که این قطعات عبارتند از فیبر کربن، پلی اورتان، پلاستیک، چرم و چوب. این شرکت دارای یک دپارتمان مجزا برای تولید رینگ‌های آلومینیومی با فیبر کربنی است که این موضوع بیانگر استقلال این برند در ساخت رینگ خودرو و عدم وابستگی به سایر کمپانی‌ها می‌باشد.

برند منصوری

کمپانی بزرگ خودروسازی منصوری که امروزه یه یک امپراطوری بزگ در صنعت خودروسازی تبدیل شده است، جزو معدود کمپانی‌هایی می‌باشد که دارای تکنولوژی و دستگاه ساخت فیبر کربن است. این شرکت دارای سالن رنگ مدرن مدل‌های رولز_رویس بوده که رنگ‌آمیزی ماشین‌های فانتوم کمپانی رولز_رویس را انجام می‌دهد. وجود تکنولوژی و توانمندی طراحی و تولید پلت فرم در کمپانی منصوری این برند را به یکی از بهترین Facelift کننده‌های خودرو در دنیا تبدیل کرده است.

استفاده از لوگوی منصوری در خودروها

محصولات تولید شده توسط برند منصوری به درصد بالایی از کیفیت و استاندارد رسیده است و موفق شده تا نام خود را در میان معدود غول‌های تیونینگ جهان مطرح کند. همین موضوع باعث شده تا این برند از تولیدکنندگان اصلی اجازه دخل و تصرف در نماد تجاری را دریافت نماید. استفاده کوروش منصوری از لوگوی شخصی‌اش نشانگر خاص بودن و متفاوت‌بودن محصولاتش است.

پورشه ماکان تنها پورشه برند منصوری در ایران

پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷ یکی از محصولات شرکت منصوری بوده که پس از قانون منع واردات بالای ۲۵۰۰ سی‌سی وارد ایران شد. تغییراتی که برند منصوری روی این خودرو اعمال کرده باعث شده تا قیمت آن به نسبت نسخه اصلی گران‌تر باشد. . پورشه ماکان دارای ۲۵۲ اسب بخار، ۴ سیلندر و حجم موتور ۲ لیتری توسط شرکت معین موتور وارد ایران شده است که قیمت آن حدود ۸۵۰ میلیون می‌باشد. تغییرات ظاهری خودرو مانند ساخت اجزای کیت بدنه خودرو از فیبر کربن سبک، استفاده از آلیاژهای سبک در ساخت چرخ‌ها، کاهش وزن خودرو و افزایش سرعت و شتاب، گلگیر عضلانی در قسمت جلو خودرو، ارتفاع نسبتا کوتاه و سقف و فرم متورم گلگیر عقب و چراغ‌های کشیده در قسمت پشت خودرو باعث شده تا ماشین حالت اسپرت‌ و زیبایی داشته باشد.

محفظه بار پورشه ماکان ۵۰۰ لیتر است که در صورت تا کردن صندلی‌های ردیف دوم به ۱۵۰۰ لیتر می‌رسد. از جمله تجهیزات ایمنی به کاربرده شده در این خوردو می‌توان به اتو هلد، رادار بین خطوط، ESP، رادار فاصله جلو، حالت ECO، ترمز دستی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، دکمه اسپرت، استارتر بدون کلید، اگزوز اسپرت، رادار نقطه کور، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و عقب، سقف پاناروما، کیسه هوا، فرمان الکتریکی، نمایشگر لمسی، نویگیشن، دستگاه تهویه هوا و … را نام برد

تیونینگ بوگاتی ویرون توسط برند منصوری

برند منصوری

شاهکار واقعی برند منصوری در صنعت خودروسازی تیونینگ بوگاتی ویرون بود که به عنوان سریع‌ترین خودروی خیابانی شناخته می‌شود. قدرت این خودرو بیشتر از ۱۰۰۰ اسب بخار است و انتخاب این خودرو برای تیونینگ ریسک بسیار بالایی دارد ولی کوروش منصوری با هوشیاری و ریسک پذیری بسیار این کار را انجام داد. او با اضافه کردن ۸۵ تا ۹۰ اسب بخار به این خودرو و انجام چند تغییر دیگر این خودرو را ارتقا داد که خوشبختانه موفقیت‌آمیز بود. امروزه نیز به مدد همین اتفاق برند منصوری یکی از نام‌های آشنا در صنعت خودروسازی به شمار می‌رود.

تیونینگ رولز-رویس فانتوم توسط برند منصوری

خودرو رولز_رویس فانتوم یک خودرو لوکس و مجلل بوده که بیشتر افراد ثروتمند از آن استفاده می‌کنند و برند منصوری اقدام به تیونینگ‌ این خودرو نمود. قرار دادن سپرهای بزرگ در قسمت جلو ماشین، بزرگ کردن رینگ‌ها، رکاب‌های حاشیه‌ای و کم کردن ارتفاع خودرو از جمله تغییراتی است که در ظاهر خودرو ایجاد شده است. از چرم‌هایی با کیفیت بالا برای دوخت داخل کابین استفاده شده است. این شرکت قدرت موتور این خودرو را که در ابتدا ۷۱۲ بوده را در قسمت خروجی به ۶۰۳ اسب بخار و ۹۵۰ نیوتن بر متر گشتاور ارتقا داد. این خودرو در حالت عادی دارای ۵۶۲ اسب بخار و ۹۰۰ نیوتن بر متر می‌باشد.

رولزرویس فانتوم منصوری

محصولات منصوری از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶

اولین محصول کوروش منصوری در سال ۲۰۰۵ ارائه شد که یک خودرو استون مارتین ونکوئیچ S بود و با قیمت ۷۰۰ هزار دلار به فروش رسید. در سال ۲۰۰۷ این برند یک خودرو رولز_رویس فانتوم که ۵۰ اسب بخار به آن اضافه شده بود را با قیمت یک میلیون دلار فروخت. سال ۲۰۰۸ سال پرکاری برای برند تیونینگ منصوری بود و کوروش منصوری و تیمش در این سال محصولات مختلفی مانند مرسدس بنزRenovatio SLR، فراری ۵۹۹، بنتلی کانتیننتال لمان و رولز رویس فانتوم را ارائه نمودند که بهترین محصول، فراری ۵۹۹ بود. سال ۲۰۰۹ با شهرت و محبوبیت بسیاری برای این برند همراه بود. اولین تجربه کوروش منصوری در زمینه خودروهای شاسی بلند، یک پورشه کاین چاپستر بود. پس از آن این برند با انتخاب جسورانه بوگاتی ویرون نام خود را در میان بهترین تیونرهای دنیا مطرح کرد.

برند منصوری

در سال ۲۰۱۰ کوروش منصوری همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داد و به تیونینگ خودروهایی مانند مازراتی گرن‌توریزمو، رولز_رویس گوست، پورشه پانامرا، رنجرو اسپرت و استین مارتین DB9 پرداخت. در سال ۲۰۱۱ محصولات مختلفی از جمله بی‌ام‌و X5، X6، مرسدس بنز SLS و… از برند منصوری ارائه شد. در سال ۲۰۱۵ تمرکز کوروش منصوری روی خودروی هوراکان بود و در کنار آن خودروی بنتلی کانتیننتال GT این برند توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. در این بین می‌توان به دیگر محصولات برند منصوری مانند مرسدس بنز، فراری ۴۵۸ اسپیاله و پورشه کاین که در همان سال وارد بازار شد، اشاره کرد. در سال ۲۰۱۶ کوروش منصوری برای اولین بار اقدام به تیونینگ خودروهای الکترونیکی کرد و خودرو تسلا مدل S اولین تجربه او در این زمینه به حساب می‌آید.

همکاری برند منصوری با سایر شرکت‌ های خودروسازی

برند منصوری در زمینه خودروسازی با شرکت‌های مختلفی مانند دانلوپ، میشلن، ریکاردو و گلاسوریت همکاری داشته و از آنها کمک می‌گیرد. در میان این شرکت‌ها برند منصوری صرف برای شرکت ریکاردو قطعه می‌سازد. سایر شرکت‌ها نیز به عنوان شرکای تجاری_تکنولوژی برند منصوری فعالیت می‌کنند که این برند برخی از وسایل و لوازم جهت بهینه سازی خودروهایش را از این شرکت‌ها خریداری می‌کند. برای مثال شرکت میشلن سفارشی از کوروش منصوری در جهت ساخت یک تایر را دریافت می‌کند که قادر به تحمل وزن خودرو و قدرت موتور خودروهای تیونینگ شده این برند باشد.

نمایندگی‌ های رسمی برند تیونینگ منصوری

نمایندگی‌های رسمی این برند در شهرهای مختلفی از جمله اوزاکا، سئول، بورلی هیلز، سنگاپور و ابوظبی وجود دارد و شما با مراجعه به این نمایندگی‌ها می‌توانید خودرو موردعلاقه خود را سفارش دهید. در این شرکت خودروها متناسب با سلیقه و رضایت مشتری با بهترین قطعات و بالاترین کیفیت تولید می‌شوند که این خود عامل مهمی در جذب مشتری و قرارگیری برند منصوری در میان برترین برند‌های خودروسازی در دنیا است. از جمله مشتریان مشهور و سرشناس این برند می‌توان به پسر امیر امارات و پسر ۱۴ ساله رومان آبراموویچ مدیر روسی باشگاه فوتبال چلسی اشاره کرد.

خودروهای گردشگری گاریا

برند منصوری به تازگی اقدام به ساخت خودروهای گلف کارت ۲ سرنشینه کرده است که این خودروها قابلیت تردد در در جاده‌های عمومی اروپا و آمریکا را دارند. از جمله ویژگی‌های خاص این خودروها می‌توان به کیفیت بالا در ساخت بدنه و صندلی‌ها و موتور برقی که در کاهش آلودگی هوا موثر است، اشاره نمود. این خودروهای کوچک سرعتی بالغ بر ۶۰ کیلومتر در ساعت دارند و برای طبیعت گردی در املاک شخصی و محیط‌های وسیع مناسب‌اند.

سایر فعالیت‌ های برند تیونینگ منصوری

کمپانی منصوری نه تنها در زمینه ساخت خودروهای لوکس و سفارشی تبحر خاصی دارد، بلکه در بخش‌های مختلفی از جمله تولید مبلمان، جت اسکی، خودروهای گلف و برخی از لوازم شخصی مانند کفش، لباس، کیف، عینک، چمدان، دستبند، جا سیگاری و کلاه کاسکت نیز فعالیت دارد. تلاش‌های روزافزوان این برند در جهت تولید و توسعه خودرو و لوازم خانگی لوکس این شرکت را به یکی از برندهای جهانی تبدیل کرده که با قدرت پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کند.

دنیای خودرو همیشه از جذابیت های فوق العاده‌ای برای ما برخوردار بوده و مطالب آن هیجان انگیز است. کوروش منصوری از معدود ایرانیانی است که توانسته رویای خود رد زمینه خودرو را خارج از کشور پیگیری کند و امروزه تبدیل به یکی از برندهای مطرح در این زمینه شده است. شما با گشت و گذاری کوتاه در وبلاگ مالتینا به مباحث بیشتری دست پیدا کنید.

اگر شما هم به زیبای خودروی خود اهمیت می‌دهید حتماسری به بخش لوازم تزئینی خودرو در مالتینا بزنید!

غیر ممکن است که دوستانی داشته باشید که خودروهای تیونینگ جزو علاقه‌مندی های آنها نباشد، بنابراین مطلب فوق را در رسانه اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و آن ها را از وجود شرکت منصوری آگاه کنید. در پایان موضوعات دلخواه خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان گذاشته و ایده های خود را کامنت کنید.

مطالب پیشنهادی:

شرکت Volvo چگونه موفق به ساخت امن‌ترین خودروهای جهان شده است؟

فناوری خودروهای خودران، انقلابی در صنعت خودروسازی

راهنمای تصویری استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه