فیلتر آب مسافرتی وسیله ای برای نوشیدن آب از طبیعت با خیال راحت

آیا شما به دنبال بهترین فیلتر آب مسافرتی هستید؟ هنگامی‌ که می‌خواهید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید، مهم است که روی جزئیات تمرکز کنید و از راهنمایی های ما استفاده کنید. اگر شما به دنبال یک فیلتر آب مسافرتی هستید، نشان می‌دهد که می‌خواهید کیفیت آنچه که می‌خورید را بهبود ببخشید. اگر قصد دارید از آن در سفر‌های خود استفاده کنید، بدان معنی است که باید تلاش زیادی انجام دهید.

هنگامی ‌که شما از منابع آب نا آشنا استفاده می‌کنید، چه در خانه و چه در خارج از خانه، بهتر است اقداماتی را برای احتیاط بیشتر انجام دهید. در حالی که بسیاری از مکان‌ها دارای آب شیرین کاملا نوشیدنی هستند، امکان دارد شما را بیمار کنند. این موضوع به این دلیل است که کیفیت و محتوای آب از مکانی به مکان دیگر بسیار متفاوت است. این تفاوت به دلیل مواد تشکیل دهنده آب‌هاست که حاوی مواد معدنی مختلف از جمله نمک، فلزات و منابع مختلف است. مواد شیمیایی مختلف مانند فلوراید یا کلر نیز در بعضی آب‌ها وجود دارد. همه اینها باعث ایجاد تغییرات زیادی در ساختار عطر و طعم آب شیرین می‌شود. اما آنها همچنین می‌توانند معده شما را ناراحت کنند. نکته مهم این است که شما باید به ساختار آبی که می‌خورید بسیار توجه کنید.

بهترین فیلتر آب مسافرتی

ما از سال 2015 تاکنون تمام زمان خود را به سفر کردن گذرانده ایم. ما در این مدت متوجه شده‌ایم که چه آبی تمیز و سالم است. ما می‌دانیم که چگونه فیلتر آب مسافرتی مناسبی درست کنیم و این کار برای سفرها چه فایده‌ای دارد. بر خلاف بسیاری از پست‌هایی که درباره بطری‌های آب فیلتردار برای سفر خواندید، ما روش دیگری را در نظر می‌گیریم. پس از آزمایش و تحقیق کامل مشخص شد که تعدادی از فیلترهای آب مسافرتی عملکرد خوبی دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

این مدل‌ها نسبت به سایر بطری‌های مشابه قیمت پایین‌تر و بسیار مناسب‌تری دارند. بنابراین به جای فهرست کردن تمام مواردی که در بازار موجود است، ما به سادگی آن را به این موارد محدود می‌کنیم. ما 100٪ اطمینان داریم که شما نمی‌توانید فیلتر آب مسافرتی بهتری را نسبت به این موارد در بازار پیدا کنید.

فیلتر آب مسافرتی یا بطری آب فیلتردار مسافرتی: تفاوت در چیست؟

صدها فیلتر آب مسافرتی برای سفر در بازار وجود دارد. از این جهت ممکن است گیج شوید که کدام بطری برای شما بهتر است. اکثر بطری‌های تصفیه آب سفر طوری طراحی شده اند که به سادگی طعم و بوی آب را تغییر می‌دهند و باعث کاهش کلر می‌شوند.

این کار باعث می‌شود که شما مطمئن شوید آب موجود کاملا مناسب خوردن است. بنابراین اگر شما تحقیقات لازم را انجام داده باشید و انتظار چنین عملکردی را دارید باید یک فیلتر آب مسافرتی تهیه کنید. در چنین شرایطی یک بطری مانند LifeStraw برای شما کافی خواهد بود.

با این حال ممکن است شما به جایی بروید که آب آن استاندارد‌های لازم را نداشته باشد. به همین دلیل باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای برخورد با چنین شرایطی را داشته باشید. اگر شما می‌خواهید در طول سفر آرامش داشته باشید و دچار هیچ مشکلی نشوید بهتر است تمام تمهیدات لازم را از قبل برای خود مهیا کنید.

گاهی ممکن است آبی طعم و بوی معمولی داشته باشد ولی شما نیاز دارید آن را تصفیه کنید. برای این کار باید یک فیلتر آب مسافرتی همراه خود داشته باشید. بطری‌های تصفیه آب تقریبا کاری مشابه با بطری‌های فیلتردار انجام می‌دهند. بطری‌های آب فیلتردار طعم و بوی بد آب را تغییر داده و باعث کاهش کلر موجود در آب می‌شوند. اما بطری‌های تصفیه آب کارهای بیشتری انجام می‌دهند.

فیلترهای آب مسافرتی تمام آلودگی‌های پنهان آب را از بین می‌برند. این آلودگی‌های می‌تواند شامل باکتری‌ها، پروتوپوزها، انگل‌ها و ویروس‌ها باشد. این موضوع بدان معنی است که شما می‌توانید تقریبا از هر منبع آبی بدون نگرانی در مورد سالم بودن آن استفاده کنید. هنگامی‌ که شما سفر خود را آغاز می‌کنید با انجام این کار می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و پول بیشتری را پس انداز کنید.

دلایل استفاده از فیلتر آب مسافرتی

فیلتر آب مسافرتی 1

1- آب آشامیدنی سالم برای شما فراهم می‌کند

اولین و واضح ترین دلیل برای استفاده از یک فیلتر آب مسافرتی، اطمینان از مصرف آب سالم است. اما شما باید مطمئن شوید که بطری که انتخاب می‌کنید در طول کل سفر پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

برای مثال اگر شما قصد طبیعت گردی دارید رودخانه‌ها یا دریاچه‌ها یک گزینه فوق العاده برای ارائه آب به شما هستند. اما شما نمی‌توانید مطمئن باشید که این آب‌ها برای نوشیدن مناسب است یا خیر. صرف نظر از طعم و بوی نامطبوع، این آب‌ها ممکن است شامل انواع آلودگی‌هایی باشد که به بدن شما آسیب وارد می‌کند.

در بسیاری از کشورها ممکن است استانداردهای آب شیرین با آنچه که در کشور شما وجود دارد متفاوت باشد و این آب‌ها با بدن‌تان سازگاری نداشته باشند. مردم محلی ممکن است از این آب‌ها استفاده کنند و هیچ مشکلی برایشان به وجود نیاید ولی این بدان معنی نیست که این آب‌ها با بدن شما نیز سازگاری دارند.

بیشتر بخوانید : [۱۰ آب طعم داری] که که گرمای داغ تابستان را از بدن شما می گیرد!

2- کاهش ضایعات پلاستیکی

دومین دلیل مهم برای استفاده از یک فیلتر آب مسافرتی، کمک به کاهش ضایعات پلاستیکی است. بطری‌های آب پلاستیکی یکی از بزرگترین دلایل ایجاد بحران پلاستیک جهانی هستند. هنگامی‌ که مسافرت می‌کنید، استفاده از آب‌های بسته بندی شده اغلب تنها گزینه امن شماست. ولی یکی دیگر از گزینه‌های مناسب می‌تواند استفاده از این گونه بطری‌ها باشد. با انجام این کار شما در حال کمک به جلوگیری از بحران زیست محیطی هستید که به وسیله بطری‌های پلاستیکی رها شده در طبیعت به سرعت در حال شکل گیری است.

کاهش آلودگی با فیلتر آب

3- آب‌های بسته بندی شده نیز ممکن است از منابع آب نامطمئن پر شده باشند.

یکی دیگر از حقایق ترسناک در مورد آب‌ها بسته بندی شده این است که ممکن است دقیقا همان چیزی نباشد که درباره آن گفته می‌شود. سومین دلیل بزرگ برای استفاده از یک فیلتر آب مسافرتی، این است که ممکن است افراد بی وجدان آب‌های بسته بندی شده را از منابع آب ناشناس و نامطمئن پر کنند. این مورد نه تنها باعث هدر رفتن پول شما می‌شود، بلکه می‌تواند شما را بسیار بیمار کند.

بهترین بطری‌های تصفیه آب برای سفر

اگر شما به دنبال یک فیلتر آب مسافرتی برای سفر هستید گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. ولی اگر شما به دنبال یک بطری تصفیه آب هستید گزینه‌هایتان کمی ‌محدودتر می‌شوند. اکثر این بطری‌ها یا به صورت دستی این کار را انجام می‌دهند و یا نیاز به باتری دارند. شما باید سعی کنید نوع بطری خود را متناسب با سفری که می‌خواهید انجام دهید انتخاب کنید.

به همین دلیل، در حال حاضر تنها دو مدل وجود دارد که به عنوان بهترین فیلتر آب مسافرتی برای سفر شناخته می‌شود. این بدان معنا نیست که شما گزینه‌های بسیاری در اختیار نخواهید داشت و انتخاب‌تان محدود می‌شود. اما این دو مورد بهترین و راحت ترین مواردی هستند که ما برای سفر روزمره استفاده می‌کنیم.

فیلتر آب مسافرتی Water-to-Go

فیلتر آب مسافرتی 3

مشاهده و خرید

این نوع از بطری‌ها به طور کلی بهترین انتخاب برای فیلتر آب مسافرتی هستند. ما بیش از دو سال است که از این نوع استفاده می‌کنیم و واقعا عاشق آن هستیم. در حقیقت ما در هر مکانی که هستیم و در مسافرت داخلی و یا خارجی آن را همراه خود می‌بریم. ویژگی که باعث تمایز این بطری‌ها می‌شود چیست؟ آنها کامل‌ترین تکنولوژی موجود را دارند، به این معنی که همه چیز را فیلتر می‌کنند.

فیلترهای Water-to-Go

فیلترهای این نوع از بطری بسیار شگفت انگیز و جالب توجه عمل می‌کنند. آنها با استفاده از فناوری ناسا ساخته شده و از تکنیک‌های فیلتر سازی منحصر به فرد استفاده می‌کنند.

مشخصات فنی این نوع فیلترها کمی‌ فراتر از اطلاعات من است اما نکته مهم این است که آنها 99.9٪ آلاینده‌های میکروبیولوژیکی شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها، میکروب‌های بیماری زا، پروتئوزا، فلزات سنگین و مواد شیمیایی مضر را فیلتر می‌کنند. برای مشاهده لیست تمام مواردی که این نوع بطری‌ها فیلتر می‌کنند می‌توانید به سایت سازنده مراجعه کنید.

طول عمر و میزان مدت استفاده

فیلتر آب مسافرتی Water-to-Go برای استفاده بسیار ساده است و بر خلاف اکثر تصفیه کننده‌های آب، هیچ مکانیسم خاصی ندارد و از باطری استفاده نمی‌کند. همه چیزهایی که باید برای استفاده از آنها انجام دهید این است که فیلتر را با خیساندن در آب به مدت 15 دقیقه فعال کنید.

پس از آن شما می‌توانید به سادگی از بطری مانند یک بطری عادی نوشیدنی استفاده کنید. سرعت فیلتر کردن آن ممکن است نسبت به سایر بطری‌ها کمی ‌کمتر باشد ولی این موضوع اصلا مسئله مهم و قابل توجهی نیست.

فیلترها به مدت سه ماه یا تصفیه 200 لیتر آب عمر می‌کنند. اما بر خلاف سایر فیلترهای آب مسافرتی، همچنان عناصر خطرناک و بیماری زا را از آب حذف می‌کنند.

نکته بسیار مهمی‌که درباره این بطری‌ها وجود دارد این است که کربن را که باعث تغییر طعم و بو می‌شود از آب حذف می‌کنند. بنابراین گاهی شما می‌توانید بیشتر از سه ماه از این فیلترها استفاده کنید، اگرچه این کار خیلی توصیه نمی‌شود.

برای جایگزینی فیلتر، به سادگی آن را باز کنید و پیچ آن را بچرخانید. سپس پوشش بیرونی را دربیاورید و فیلتر داخلی که زیست تخریب پذیر است را تعویض کنید.

نحوه طراحی

فیلتر آب مسافرتی 4

این بطری‌ها در دو اندازه 50CL یا 75CL و رنگ‌های مختلف موجود است. برای مسافرت، من به شما سایز بزرگ این بطری‌ها که ظرفیت 75CL را دارد را پیشنهاد می‌کنم. این پیشنهاد به شما امکان می‌دهد بتوانید آب بیشتری ذخیره کنید و در مکان‌هایی که دسترسی به آب ندارید برایتان بسیار مفید خواهد بود.

این بطری‌ها به راحتی در جیب کناری کوله پشتی‌ها جای می‌گیرد و حمل آن بسیار آسان است. طراحی ارگونومیک این بطری‌ها حمل و نوشیدن آب را بسیار آسان می‌کند.

طول عمر

این بطری‌ها از پیلاستیک‌ها بادوام ساخته شده و بسیار مناسب است. ما بیش از دو سال در مکان‌های مختلف مانند کوه، جنگل و دریا از این بطری‌ها استفاده کرده ایم. ما بسیار از این بطری‌ها استفاده کردیم و هیچ گونه مشکلی برایشان پیش نیامد و همچنان نیز قابل استفاده هستند.

نحوه تمیز کردن این مدل فیلتر آب مسافرتی

بطری‌های 75CL حتی قابل شست و شو در ماشین ظرفشویی نیز هستند، اگرچه به صورت دستی نیز می‌توانید آنها را به راحتی تمیز کنید. آنها یک دریچه بزرگ دارند که با باز کردن آن می‌توانید بطری را به راحتی تمیز کنید.

شما می‌توانید با چرخاندن دریچه فیلتر را بردارید و آن را بشویید. بهتر است فیلتر را به طور مرتب تمیز کنید چرا که باکتری‌ها از طریق دهان، محیط اطراف و غیره می‌تواند در آنجا جمع شوند.

گاهی اوقات فیلترها با شست و شوی ساده تمیز نمی‌شوند و باید آنها را با مواد شوینده خاصی بشویید. به هر حال در طول مدتی که ما از این بطری‌ها استفاده می‌کردیم هیچ گونه مشکلی برایمان پیش نیامد و ما بسیار راضی بودیم.

نقاط ضعف

فیلتر آب مسافرتی 5

مشاهده و خرید

با اینکه این بطری‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و ما مطمئن هستیم که آب را کاملا فیلتر می‌کنند ولی دارای یک سری محدودیت‌های جزئی نیز هستند.

فیلتر آب مسافرتی Water-to-Go به نحوی طراحی شده است که آب به راحتی از آن خارج نمی‌شود و سرعت آن کمی‌ کند است. بنابراین نوشیدن آب با این شرایط کمی ‌مشکل می‌شود.

چرا این موضوع بسیار اهمیت دارد؟ مثلا اگر شما نیاز به آب برای کارهای دیگر مانند غذا پختن دارید ممکن است کمی‌ دچار مشکل شوید. به هر حال شاید این مورد خیلی اهمیت نداشته باشد و افراد زیادی به آن توجه نکنند.

یکی دیگر از مشکلات جزئی فیلتر آب مسافرتی Water-to-Go این است که اگر بطری ثابت نگه داشته نشود ممکن است نشتی کند. این مسئله ممکن است هنگامی که شما بطری را در کوله پشتی قرار می‌دهید برایتان دردسر ساز شود. یعنی ممکن است وسایل شما خیس شود، پس باید بسیار مراقب باشید.

این یک مشکل بسیار مهم است اما ما راه‌هایی را برای کنار آمدن با آن پیدا کرده ایم.

یک بطری ایده آل برای استفاده روزانه

فیلتر آب مسافرتی Water-to-Go برای استفاده‌های روزانه بسیار ایده آل است. این یک فناوری  است که شما می‌توانید با استفاده از آن آب‌ها را تصفیه کنید و با خیال راحت آب را بنوشید. این بطری‌ها نیازی به هیچ گونه باتری ندارند. این بدان معنی است که تصفیه آب‌هایی که شما مطمئن نیستید که سالم باشند فقط چند ثانیه زمان می‌برد.

فیلتر آب مسافرتی GRAYL Ultralight

فیلتر آب مسافرتی 6

مشاهده و خرید

بطری GRAYL Ultralight یک گزینه عالی برای تصفیه آب در طول سفر است. این مورد مانند بطری‌های آب فیلتردار است فقط چند تفاوت اصلی دارد. تکنولوژی تصفیه آب شبیه به بطری Water-to-Go است، اما راه کار آن کاملا متفاوت است. این مورد مانند یک دستگاه قهوه ساز عمل می‌کند و شما باید آب را داخل فیلتر آن بریزید.

جزئیات فیلتر آب مسافرتی GRAYL

همانند بطری Water-to-Go، فیلتر GRAYL 99.9٪ از آلاینده‌ها را حذف می‌کند. این آلودگی‌های شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها، میکروب‌های بیماری زا، پروتئوزا، فلزات سنگین و مواد شیمیایی مضر هستند.

فیلترهای GRAYL همچنین دارای 3 مکانیزم هستند که من معتقدم اساسا یک تکنولوژی مشابه Water-to-Go است. حتی اگر آنها کمی ‌متفاوت باشند، در نهایت دقیقا همین کار را انجام می‌دهند. آنها هر چیز مضری را از آب حذف می‌کنند و باعث تغییر طعم آب می‌شوند.

نحوه استفاده و طول عمر

فیلتر آب مسافرتی 7

استفاده از GRAYL بسیار ساده است، اما نیاز به کمی ‌روغن گریس دارد. ابتدا درب را باز کنید، فیلتر را بیرون بکشید و سپس مخزنش را تا جایی که مشخص کرده، پر کنید. بعد دوباره فیلتر را سر جایش قرار دهید و روی آن آب بریزید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که آن را روی کف دست خود قرار دهید و این کار را انجام دهید. شما باید مطمئن باشید که این کار را روی یک سطح صاف انجام می‌دهید.

می‌توانید برای این کار فیلتر را کمی ‌بیشتر باز کنید. علاوه بر این باید مطمئن شوید که پس از انجام این کار فیلتر را محکم می‌بندید. هنگامی‌که فیلتر در قسمت پایینی قرار می‌گیرد آب شما فیلتر و تمیز می‌شود و آماده برای نوشیدن است. این فرآیند در حدود 15 ثانیه طول می‌کشد.

فیلترهای GRAYL می‌توانند 150 لیتر آب را فیلتر کنند و این مقدار کمی ‌کمتر از Water-to-Go است، اما بر خلاف Water-to-Go، آنها باید سریعا جایگزین شوند. دلیل این امر این است که پس از اتمام فیلتر، مکانیسم دشوارتر می‌شود. زمان فشردن مکانیسم فیلتر بطری تا حدود 30 ثانیه طول می‌کشد.

نحوه طراحی

GRAYL در حال حاضر تنها در یک اندازه و در حدود 50CL آب عرضه می‌شود. این مقدار کمی ‌کمتر از نیم لیتر است. شما می‌توانید با استفاده از این بطری آب را تصفیه کنید و سپس آب تمیز و قابل نوشیدن را در بطری‌های دیگر نگه داری کنید.

این فیلتر آب مسافرتی در 4 رنگ مختلف عرضه شده است. اندازه آن بسیار مناسب است و به راحتی در جیب بقل کوله پشتی جای می‌گیرد. همچنین یک حلقه پلاستیکی روی درب آن قرار دارد که می‌توانید بطری را به کوله پشتی خود آویزان کنید.

طول عمر

Grayl از پلاستیک محکمی‌ که ترکیبی از پلی پروپیلن، سیلیکون و پلاستیک ABS است، ساخته شده است. این ترکیب باعث می‌شود آن بسیار با دوام در برابر ضربه باشد.

نحوه تمیز کردن

فیلتر آب مسافرتی 8

تمیز کردن GRAYL بسیار ساده است اما شما باید برای این کار تمام قطعات را از هم جدا کنید. اکثر قطعات آن به راحتی در ماشین ظرفشویی قابل شست و شوست. سایر قطعات را نیز می‌توانید با آب و صابون بشویید.

نقاط ضعف

فیلتر آب مسافرتی GRAYL یکی از بهترین بطری‌های تصفیه آب است اما دارای دو شکال عمده است. مهم‌ترین آن این است که سرعت تصفیه آبش کمی‌کند است و ایراد دوم ظرفیت محدود آن است.

موارد استفاده

این فیلتر آب مسافرتی برای زمان‌هایی که شما از آب استفاده‌های گوناگون می‌کنید بسیار مناسب است. برای مثال، اگر شما به کمپینگ یا پیاده روی می‌روید و برای پخت و پز به آب سالم نیاز دارید، GRAYL ایده آل است.

ما در این مقاله در مورد فیلتر آب مسافرتی به طور جامع صحبت کردیم و دو نمونه از آنها را برای شما ذکر کردیم. اگر می‌خواهید به مسافرت بروید حتما یکی از این تجهیزات را خریداری کنید و برای سلامتی خود ارزش قائل شوید. شما می‌توانید این محصولات را به راحتی از فروشگاه بزرگ مالتینا خریداری کنید.

بیشتر بخوانید :   معرفی بهترین کوله پشتی های طبیعت‌گردی دنیا

 

منبع: The Best Water Bottle With Filter for Travel 2019

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024