راهنمای خرید پاوربانک خورشیدی [پاوربانک خورشیدی تسلا و سامسونگ]

پاوربانک خورشیدی

استفاده از وسایل الکترونیکی شخصی در فضای باز روز به روز در حال افزایش است، همین مسئله باعث شده راه حل‌هایی برای ساخت منابع انرژی قابل حمل به منظور شارژ مجدد این دستگاه‌ها خارج از منزل به وجود بیاید. پاوربانک خورشیدی یا solar power bank یکی از همین منابع انرژی است که در اولویت قرار دارد و به راحتی قابل حمل است.

راهنمای خرید پاوربانک خورشیدی به شما کمک می‌کند از بین پاوربانک‌های خورشیدی موجود در بازار آنچه را که مطابق با نیاز شماست پیدا کنید. در این مقاله در خصوص پاوربانک خورشیدی تسلا، پاوربانک خورشیدی سامسونگ و بهترین پاوربانک خورشیدی توضیحاتی داده شده است.

راهنمای خرید اینترنتی پاوربانک خورشیدی

چندین منبع برای شارژ باتری‌ها وجود دارد، که به کمک آن‌ها شما می‌توانید وسایل الکترونیکی خودتان را مستقیما شارژ کنید.

رایج‌ترین این منابع به ترتیب قوی‌ترین تا ضعیف‌ترین عبارتند از:

  • برق شهری یا AC power
  • شارژر خودرو یا 12V DC
  • شارژر USB که قابلیت اتصال به انواع درگاه‌های انرژی مثل:برق شهری، خودرو، کامپیوتر و حتی باتری‌های سوختی را دارد.
  • پنل‌های خورشیدی
  • پنل‌های تبدیل کننده حرکت جنبشی به الکتریسیته
  • سلول‌های سوخت هیدروژنی

پنل خورشیدی یکی از رایج‌ترین منابع انرژی پاک است. اگر برای تامین انرژی ذخیره شده در باتری لوازم الکترونیکی خود نیاز به یک باتری قابل حمل دارید، پاوربانک خورشیدی می‌تواند بهترین گزینه برای این کار باشد. با پاوربانک خورشیدی به راحتی می‌توانید لوازم خود را در مسافرت و یا طبیعت گردی بدون محدودیت شارژ کنید.

معایب پاوربانک خورشیدی

  1. مبلغی که در ابتدا برای خرید پاوربانک خورشیدی پرداخت می‌کنید نسبتا بالا است.
  2. به یک فضای باز برای استفاده از آن نیاز دارید.
  3. هنگام شب نیاز به یک منبع انرژی جداگانه پیدا می‌کنید.
  4. پنل‌هایی که مستقیما به برق شهری متصل می‌شوند قیمت بالاتری هم دارند.
  5. بسته به موقعیت جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید اندازه پنل خورشیدی شما هم باید متفاوت باشد.
  6. در روزهای ابری برق زیادی نمی‌توان ذخیره کرد.
  7. در فصل‌های سرد سال به مراتب میزان کمتری انرژی را در اختیار شما قرار میدهد.

با این وجود هر روز پنل‌های خورشیدی بیشتری روی زمین مستقر می‌شوند. بیایید این قدرت عظیم را مهار کنیم و در راه مفید آن را مورد استفاده قرار دهیم.

 

پاوربانک خورشیدی چگونه کار می‌کند؟

نور خورشید نقش حیاتی در این سیستم ایفا می‌کند. داخل یک پاوربانک خورشیدی به طور معمول ما دو پنل خورشیدی 6 ولتی داریم که بطور مستقیم به باتری این سیستم متصل است و از آن برای ذخیره انرژی بدست آمده از خورشید استفاده می‌شود.

باتری این پاوربانک هم معمولا یک باتری 12 ولتی است که خود آن از سه عدد باتری 4 ولتی تشکیل شده است.

عملکرد پاوربانک خورشیدی

 سپس باتری توسط مدار و پورت USB به شارژر گوشی موبایل یا تبلت متصل می‌شود. دو مدار مرتبط با هم وجود دارند که یکی از آن‌ها پنل‌های خورشیدی و باتری و دیگری باتری و تلفن همراه را به یک‌دیگر متصل کرده‌اند، و هر دو مدار توسط یک میکروکنترلر کنترل می‌شوند.

میکروکنترلر در واقع مغز این دستگاه است و کل مدار را چک می‌کند، سپس اجازه عبور مقدار معینی از جریان الکتریکی را از یک طرف به طرف دیگر می‌دهد. ما به هر دلیلی ممکن است نوسان ولتاژ داشته باشیم،

در این مواقع میکروکنترلر به مدارهای مرتبط سیگنالی می‌فرستد، و آن مدارها برای حفظ ایمنی ترانزیستورها و مقاومت‌های الکتریکی جریان برق را قطع می‌کنند. در بعضی مدل‌ها چراغ‌های LED در کنار درگاه شارژر وجود دارد که نوسان برق را نشان می‌دهند.

دریافت انرژی از خورشید

وقتی پنل‌های خورشیدی باز هستند نور خورشید روی آن‌ها می‌تابد و انرژی خورشیدی را توسط سلول‌های فتوولتائیک (Photovoltaic) به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. اگر ولتاژ دریافتی مناسب و برابر با مقدار تنظیم شده‌ توسط میکروکنترلر به باتری باشد، این مدار جریان 12 ولتی را از طریق مدار‌های مرتبط به باتری منتقل می‌کند.

زمانی که باتری بطور کامل شارژ شود، 4 LED متصل به باتری از طریق میکروکنترلر همزمان روشن خواهند شد، سپس ما می‌توانیم تلفن همراهمان را به آن متصل کنیم.

راهنمای خرید پاوربانک خورشیدی بر اساس ظرفیت

پاوربانک خورشیدی  10000

شاید Bear Two 10000 در مقایسه با بقیه پاوربانک‌های خورشیدی ظرفیت کمتری داشته باشد، اما نیاز شما را کاملا برطرف می‌کند و با اینکه قیمت بسیار مناسبی دارد اما از لحاظ امکانات از هم نسل‌های خود کم نمی‌آورد و یک انتخاب مقرون به‌صرفه به حساب می‌آید.

راهنمای خرید پاوربانک خورشیدی

پاوربانک خورشیدی 20000

این پاور بانک با ظرفیت نسبتا مناسب خود توسط 20 پنل خورشیدی و یا برق شهری قابل شارژ شدن است، همچنین حالت چشمک زن چراغ‌های LED آن قابلیت درخواست کمک به وسیله علائم مورس را دارند.

خرید پاوربانک خورشیدی

 

پاوربانک خورشیدی  30000

یک solar power bank پرقدرت که با پنل‌های خورشیدی فشرده خود می‌تواند زیر نور خورشید به خوبی تغذیه شود و سازگار با محیط زیست است.

ضد ضربه، ضد آب و ضد گردو خاک بودن را هم می‌توان به ویژگی‌های این محصول بی‌نظیر اضافه کرد تا دیگر جای شکی برای خرید آن وجود نداشته باشد.

Solar Chargers 30,000mAh

لینک خرید

پاوربانک خورشیدی 50000

این پاوربانک خورشیدی جزو پر قدرت‌ترین پاوربانک‌ها است و با داشتن آن می‌توانید با خیال راحت مدت‌های طولانی به گشت و گذار در طبیعت بپردازید. قیمت پاوربانک خورشیدی 50000 میلی آمپر از 550 هزار تومان شروع می‌شود. برای مشاهده مدل‌های مختلف این پاوربانک به لینک زیر مراجعه کنید.

پاور بانک خورشیدی solar power bank 50000mah

بهترین پاوربانک خورشیدی

در این بخش قصد معرفی بهترین پاوربانک‌های خورشیدی موجود در دنیا را داریم.

مدل Qi 10,000 mAh

یکی از جدیدترین پاور بانک‌های موجود از که با ظرفیت 10,000 mAh خود برای استفاده در مسافرت و گردش در طبیعت مناسب است.

Qi با جدیدترین مدل‌های تلفن همراه هم سازگاری دارد (iPhone XR / XR MAX /X /8 /8plus, Samsung Galaxy S9/ S9 plus, S8/S8 plus   و اکثر دستگاه‌های موجود در بازار).

Qi علاوه بر نور خورشید توسط پورت USB و برق شهری هم شارژ می‌شود. با این حال پیشنهاد ما این است که این دستگاه را در مواقع ضروری با نور خورشید و در بیشتر مواقع با برق شهری شارژ کنید. تولید انرژی متراکم با نور خورشید به دلیل یکنواخت نبودن میزان تابش آفتاب دشوار است.

مدت زمان شارژ شدن پاوربانک خورشیدی Qi با یک آداپتور 5 ولتی یا 2 آمپری حدود 6 ساعت طول می‌کشد. با این مقدار ظرفیت به راحتی می‌توانید گوشی تلفن خود را 2 تا 3 بار شارژ کنید، پس انتخاب خوبی برای مواقع ضروری به حساب می‌آید.

این دستگاه همچنین قادر است به صورت وایرلس و از طریق شارژ مغناطیسی تلفن همراه شما را شارژ کند که یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید.

این پاور بانک اورجینال از با کیفیت ترین مواد ساخته شده که در برابر حرارت آتش هم مقاوم است، نوع باتری Qi لیتیومی است و در برابر گرد و خاک، شوک و ضربه مقاومت بالایی دارد. همچنین از پورت‌های USB و USB Type-C هم پشتیبانی می‌کند. دو عدد لامپ LED هم دارد که هنگام شب شما را از حمل چراغ قوه بی‌نیاز می‌کند.

نکته قابل توجه این است که از پورت Type-C باید برای شارژ خود پاوربانک خورشیدی استفاده کنید و گوشی موبایلتان را به آن وصل نکنید.

بهترین پاوربانک خورشیدی

راهنمای خرید بر اساس برند

پاور بانک خورشیدی tesla

پاوربانک خورشیدی تسلا با باتری لیتیومی 8000 میلی آمپری و پنل‌های متراکم خورشیدی می‌تواند به خوبی انرژی مورد نیاز شما را تامین کند.

به‌منظور خرید این محصول می‌توانید به وبسایت مالتینا مراجعه فرمایید.

پاوربانک خورشیدی Tesla

 

پاور بانک خورشیدی aukey

پاوربانک خورشیدی AUKEY

این پاور بانک جزو کالاهای لوکس بشمار می‌رود و علت آن هم قیمت بالایی است که aukey 12000 به خود اختصاص داده است.

قیمت این کالا در سایت آمازون 665.33 دلار است!.

 

پاوربانک خورشیدی سامسونگ

پاوربانک خورشیدی سامسونگ

پاوربانک خورشیدی سامسونگ es500  با ظرفیت 5000 میلی آمپری خود نیاز نسبی شما را برای شارژ گوشی موبایلتان در خارج از منزل برطرف می‌سازد، و جای بسیار کمی را هم اشغال می‌کند.

قیمت پاوربانک خورشیدی سامسونگ در بازار با توجه به نوسان قیمت دلار متفاوت است. بهتر است هر زمان که تصمبم به خرید این محصول گرفتید از قیمت آن جویا شوید.

پاور بانک خورشیدی grde

 grde solar power bank

یک پاور بانک خورشیدی میان رده که با 6 عدد LED شما را در تاریکی شب یاری خواهد کرد و در طول روز هم به کمک شما می‌آید تا لوازم الکترونیکی خودتان را شارژ کنید.

اگر به دنیال خرید پاوربانک خورشیدی با ظرفیت 15000 میلی آمپر هستید این مدل یک گزینه مناسب به حساب می‌آید.

پاور بانک خورشیدی solio

پاور بانک خورشیدی solio

solio  علاوه بر جذابیت ظاهری که به‌همراه دارد با 3 پنل خورشیدی می‌تواند سرعت و قدرت شارژ بالایی را در اختیار شما قرار دهد.

مدل  Yelomin 20,000 mAh

کیفیت بسیار بالای این محصول که از مواد ABS + PC + Silicon  ساخته شده باعث می‌شود آن را از باران، گردوخاک و ضربه محافظت کند.

سیستم ایمنی هوشمند Yelomin باعث می‌شود که تغییر ولتاژ به مدار آن آسیبی نرساند. 2 عدد لامپ LED بکار رفته در Yelomin کارایی آن را در مسافرت، گردش، برپایی کمپ و یا موارد اورژانسی بالا می‌برد.

این پاوربانک خورشیدی با دستگا‌ه‌های بسیاری مثل: iPhone, Samsung, HTC, Nexus, Go-pro camera تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های USB خور سازگاری دارد. یک پاور بانک خورشیدی مناسب مانند Yelomin می‌تواند روز لذت‌بخشی را برای شما در طول سفر رقم بزند.

Yelomin دو پورت USB   دارد که به شما اجازه می‌دهد دو عدد گوشی موبایل یا تبلت را بطور همزمان و با سرعت شارژ کنید.

5 عدد لامپ آبی کوچک به عنوان نشانگر دارد که میزان شارژ باقی مانده در پاور بانک را به شما نشان می‌دهند. این مدل هم علاوه بر نور خورشید با برق شهری شارژ می‌شود.

راهنمای خرید پاوربانک خورشیدی

پاوربانک‌ خورشیدی ADDTOP

ADDTOP یکی دیگر از پاوربانک‌های خورشیدی محبوب است که مدت زمان زیادی شما را بی‌نیاز از برق شهری می‌کند.

این مدل می‌تواند iPhone 6  را حدودا 6 بار ، Samsung S6 را 7 بار و iPad Air را هم 3 بار فول شارژ کند.

4 پنل خورشیدی متحرک: این پاوربانک خورشیدی در اندازه قابل حمل با دست طراحی و ساخته شده، که وقتی تا خورده کمی بزرگتر از iPhone X بنظر می‌رسد. وقتی پنل‌های آن را باز کنید می‌تواند بیشتر از بقیه‌ی پاوربانک‌های خورشیدی برای شما انرژی تولید کند.

قابلیت فست شارژ یا شارژ سریع: با کمک این قابلیت دو پورت USB در ADDTOP می‌توانند به‌طور همزمان دو عدد گوشی یا تبلت را شارژ کنند.

همچنین با کمک ابزار Auto-stop وقتی که تلفن شما کاملا شارژ شده باشد ADDTOP از عبور جریان برق در دستگاه جلوگیری کرده و مانع داغ شدن گوشی می‌شود.

لامپ‌های LED بکار رفته در ADDTOP کارایی مناسبی در تاریکی دارند و برای مسافرت و کمپ‌های شبانه و یا مواقع ضروری کارآمد هستند، پس نیازی به حمل چراغ قوه نخواهید داشت.

پاوربانک خورشیدی 25000

مدل Dizual 5000 mAh

این پاور بانک از مواد سازگار با اکولوژی، سیلیکون و مواد ABS + PC ساخته شده است.

استحکام مواد بکار رفته در این محصول باعث شده تا در برابر آب باران، ضربه و شوک‌های احتمالی مقاومت بالایی داشته باشد.

یک جای قلاب برایDizual تعبیه شده که به کمک آن می‌توانید در طول سفر و یا پیاده روی آن را از کوله پشتی خود آویزان کنید تا هم شارژ شود و هم اینکه نگران گم شدن پاوربانک خودتان نباشید.

پورت‌های USB این دستگاه هم به خوبی با لایه‌ای پلاستیکی پوشیده شده‌اند تا آن‌ها را از آب دور نگه دارند، و برای شارژ تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر وسایل ایمن باشد.

تکنولوژی دوست‌دار محیط زیست این دستگاه می‌تواند خود را در مدت 30 ساعت زیر تابش مستقیم خورشید برای استفاده‌های اورژانسی شارژ کند. بنابراین توصیه‌ می‌شود که برای شارژ آن از برق شهری استفاده کنید که مدت شارژ آن فقط 6 ساعت خواهد بود.

پاوربانک خورشیدی مدل Dizual solar charger 5000 mAh

 

امیدواریم با کمک راهنمای خرید پاوربانک خورشیدی توانسته باشید پاوربانک مناسب خود را پیدا کرده باشید.

 

مقالات پیشنهادی:

برترین پاوربانک های ۲۰۱۹ در دنیا 

شارژر وایرلس چیست؟ و چرا عمر باتری گوشی را افزایش می دهد؟

 

منابع: pubs.sciepub، batteryledbulb، rei.com

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024