پیشنهاد فیلم| معرفی و بررسی ده فیلم برتر کلینت ایستوود

معرفی ده فیلم برتر کلینت ایستوود

کلینت ایستوود، بازیگر، کارگردان، تهیه کننده‌ وهمچنین آهنگساز امریکایی است که در سال 1930 به دنیا آمد. او درسن 89 سلگی همچنان به فعالیت های هنری مشغول است.
کلینت ایستوود در مدت فعالیت نسبتا طولانی‌‌‌ خود آثار زیادی را خلق کرده است. در بین این آثار برخی نسبت به بقیه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.  وی صاحب یک کمپانی فیلم سازی بوده که تهیه کنندگی بیشتر فیلم های او را برعهده دارد. استوود در 90 سالگی هم هنوز یک بازیگر توانا است. در زیر به معرفی ده فیلم برتر از آثار او که به زعم صاحب نظران جزء برترین آثار او است می‌پردازیم. کلینت ایستوود در فیلم های ذیل در نقش کارگردان، تهیه کننده یا بازیگر ظاهر شده است. کارنامه درخشان او انتخاب را برای ما سخت می کند. فیلم های زیر گلچینی از آثار ایستوود است.

 

1- A Fistful of Dollars | 1964  یک مشت دلار

 

 

 

 

فیلم یک مشت دلار، معرفی ده فیلم برتر کلینت ایستوود

اولین گزینه از آثار برتر کلینت ایستوود، اولین کار وی یعنی فیلم یک مشت دلار است. این فیلم به کارگردانی سرجیو لئونه، کارگردان ایتالیایی ساخته شده است. او دنیای جدیدی از فیلم وسترن را در این اثر به نمایش می گذارد.کابویی ساکت و خونسرد با چشم‌هایی بی تفاوت این نوید را می دهد، که دنیای فیلم های وسترن وارد مسیر تازه‌ای شده است.
فیلم با ورود کابویی مرموز و منزوی به رستوران دهکده شروع می شود. او با هوشمندی زیاد،دو خانواده‌ی خلافکار دهکده را روبروی هم قرار می دهد. واکنش‌هایی که آن‌ها در طی درگیر‌ی انجام می دهند در نهایت به نفع کابوی تنهای قصه تمام می‌شود. موفقیت این اثر باعث شد که سرجیو لئونه به فکر ساخت سه‌گانه دلار بیافتاد. این فیلم در امریکا ساخته نشده بود. اما در ایالات متحده با استقبال خوبی مواجه شد.

2- The Good, The Bad And The Uglyخوب، بد، زشت

فیلم خوب، بد، زشت، معرفی ده فیلم برترکلینت ایستوود

دومین اثر برتر در کارنامه‌ی کلینت ایستوود، خوب، بد، زشت معروف آخرین ضلع سه‌گانه‌ی دلار است. در این فیلم با یک مثلث رقابت روبرو هستیم. سربازی نیمه جان گنج هنگفتی را در قبری مجهول در گورستانی قدیمی مدفون می‌کند. کلینت ایستوود همان خوب داستان است. اما یک خوب خاکستری او به روش خود خوب است.
در کنار او توکو وجود دارد. توکو بد قصه است و زشت ماجرا انیجل آیز است. هرسه در کنار هم برای دست یابی به گنج معهود می جنگند. همان طور که قبلا اشاره کردیم، کلینت ایستوود یک تیپ متفاوت از قهرمانان وسترن را ارائه کرده‌است. در این فیلم هم دنباله‌رو همان روند است. فیلم خوب، بد، زشت پس از سالها هنوز جذابیت های خود را حفظ کرده است. فیلم برای مخاطبین با گذشت سالهای متماددی جذابیت دارد.

3– Dirty Harry  هری کثیف

 

فیلم هری کثیف، معرفی ده فیلم برترکلینت ایستوود

 

سومین برگ از آثار کلینت ایستوود هری کثیف است. این فیلم در سال 1971 و پس از موفقیت های سه‌گانه دلار ساخته شده است. فیلم هری کثیف در ژانر جنایی ساخته شده است.
ماجرای پلیسی کثیف را نشان می دهد، که گاهی اوقات از دور زدن قانون هم ابایی ندارد. تمرکز این پلیس جذاب بر روی دستگیری قاتلی دیوانه است. این‌بار هم ایستوود در نقش خود خوش می درخشد، هر کثیف در چند نسخه‌ی دیگر هم تکرار می شود.

4- عزیز(دختر) میلیون دلاری Million Dollar Baby

 

فیلم عزیز میلیون دلاری، معرفی ده فیلم برترکلینت ایستوود

 

 

یکی دیگر از آثار برتر کلینت ایستوود عزیز میلیون دلاری است. این فیلم در سال 2004 ساخته شده است. به غیر از بازیگری ایستوود در مقام کارگردان این فیلم هم است.
ماجرا از جایی شروع می‌شود که مگی فیتز جرالد(هیلاری سوانک) قصد دارد، در مسابقات بوکس جهانی قهرمان شود. این کار فقط از عهده‌ی فرانکی(کلینت ایستوود) برمی‌آید، او در این‌جا نقش مربی کله‌شق را به نمایش می‌گذارد. در ابتدا از قبول مگی سرباز می‌زند.
پادر‌میانی دوست فرانکی(مورگان فریمن) باعث می‌شود که او را بپذیرد،

مگی به خواسته‌ی خود می‌رسد. در جایی که به زعم تماشاگران فیلم‌های درام- ورزشی باید به یک پایان خوش برسد. اما در زمانی که مگی مسابقه را برنده شده‌است، اتفاق اصلی فیلم روی می دهد. مگی توسط رقیب خود مجروح می‌شود.
ادامه‌ی فیلم تلاش های مذبوحانه‌ی مگی برای پایان زندگی است. پس از نمایش فیلم دست اندر‌کاران آن توسط انجمن های حمایت از معلولین مورد حمله قرار گرفتند. آن‌ها عقیده داشتند، فیلم تشویق اتانازی برای معلولان بوده‌است. اما این اثر در جای خود بسیار درخشان است، به جا اسن جزء آثار برتر کلینت ایستوود به حساب آید.

5- فیلم پرچم های پدران ما و نامه هایی از ایوجیما

 

نامه های از ایوجیما، معرفی ده فیلم برترکلینت ایستوود

در آثار برتر کلینت ایستوود، دو فیلم موقوف‌المعانی وجود‌دارد. فیلم پرچم‌های پدران ما و نامه‌های ایوجیما هیچ‌کدام را نمی توان بدون دیگری معرفی کرد.

در پرچم‌های پدران‌ ما دسته‌ای از سربازان بی تجربه قصد می‌کنند، با دست زدن به عملی متهور‌انه قهرمان بشوند. عکسی از این ماجرا وجود‌دارد که صورت هیچ‌یک از سربازان مشخص نیست. بعد از گرفتن عکس اتفاقاتی می افتد که منجر به کشته شدن دو سرباز می‌شود. ایستوود با مهارت فیلم را به سمت اندیشه‌های نژاد‌پرستانه می‌کشاند.
در واقع فیلم پرچم‌های پدران ما نبرد ایوجیما را از دید مردم امریکا به نمایش می‌گذارد.
فیلم نامه‌هایی از ایوجیما که به زبان ژاپنی است، دیدگاه مردم ژاپن را نسبت به نبرد ایوجیما نشان می‌دهد.
در این فیلم شاهد نبرد و تلاش ژاپنی‌ها دربرابر ارتش امریکا هستیم.
اگر کلینت ایستوود تنها این دو فیلم را در کارنامه‌ی آثار خود داشت باز هم یک کارگردان موفق بود. در رتبه بندی آثار برتر کلینت ایستوود این دو فیلم شاید جایگاه نخست را داشته باشند.

6- Unforgiven  نابخشوده

 

فیلم نابخشوده، معرفی ده فیلم برترکلینت ایستوود

 

یکی دیگر از معرفی آثار برتر کلینت ایستوود، فیلم نابخشوده است. نابخشوده یکی دیگر از وسترن‌های محبوب کلینت ایستوود است.
زنی معلوم الحال توسط دو گاو‌چران مورد حمله قرار می‌گیرد. صورت زن آسیب می‌بیند و تا آخر عمر از ریخت می‌افتد.

دوستان زن فکر می‌کنند درحق او بی‌عدالتی شده‌است. چون کلانتر تنها دو مرد ضارب را جریمه کرده‌است و از مجازات معمول سرباز زده‌است.
داستان اجحاف به علت موقعیت اجتماعی، دوستان زن جایز‌ه‌ای هزار دلاری برای انتقام از دو گاو‌چران در نظر می‌گیرند. ادامه ماجرا تلاش برای دستگیری دو ضارب و کشمکش های بین آن ها است.

7-  گرین تورینو Gran Torino

 

فیلم گرین تورینو،معرفی ده فیلم برترکلینت ایستوود

 

معرفی یکی دیگر ازده فیلم برتر کلینت ایستوود، فیلم گرین تورینو در مورد زندگی والت کوالسکی افسر کهنه‌کاری است، که در جنگ بین دو کره شرکت داشته‌است. اتفاقاتی که در این جنگ افتاده‌است، باعث شده او به فردی نژاد پرست تبدیل شود.
در فیلم شاهد این هستیم که محله‌ی زندگی کوالسکی دستخوش تغییراتی می‌شود. او با رشد مهاجرین در محله‌ی زندگی خود مواجه می‌شود. کلینت ایستوود در نقش یک نژاد‌پرست بی‌منطق بسیار درخشان ظاهر می‌شود. او با بازی در این نقش نشان می‌دهد بازیگری همه فن حریف است. این فیلم یکی از بهترین آثار کلینت ایستوود است.

8- پل های مدیسن کانتی

 

فیلم پل های مدیسن کانتی، معرفی ده فیلم برترکلینت ایستوود

یکی دیگر از آثار برتر کلینت ایستوود، پل‌های مدیسن کانتی است. این فیلم با بازی بی‌نظیر کلینت ایستوود و مریل استریپ است.
موضوع فیلم پل‌های مدیسین کانتی یک تابو است. زنی متاهل که در میان‌سالی احساس پوچی می کند. او در ادامه با مردی عکاس آشنا می‌شود.
این عشق ممنوع مدت کوتاهی دارد. در چهار روز غیبت همسر و فرزندان زن، این عشق ممنوع پا می‌گیرد.

مخاطب در عین این‌که می داند قهرمانان ماجرا عملی ناشایست یا به عبارتی گناه را انجام می‌دهند، اما از همراهی با آن‌ها لذت می‌برند.
کلینت ایستوود متفاوت‌تر از همیشه در پل‌های مدیسین کانتی ظاهر شده‌است. یک عکاس با احساسات رقیق که قلب زنی تنها را میرباید. در طول فیلم ضربان قلب مخاطب همراه دو قهرمان بالا میرود.  ویژگی جالب فیلم همدلی بی نظیر بیننده با قهرمان زن داستان و شریک شدن در اشک و لبخند او است.
پلهای مدیسین کانتی یک تابو‌‌ی تکرار نا‌شدنی است. شمار آثار برتر در کارنامه کلینت ایستوود زیاد است.

9- فرار از الکاتراز Escape from Alcatraz

 فیلم فرار از الکاتراز ، ده فیلم برترکلینت ایستوود

یک نمونه منحصر به فرد در کارنامه آثار کلینت ایستوود، فیلم فرار از زندان الکاترازاست. که در سال 1979 به کار گردانی دان سیگل ساخته شده است.
کلینت ایستوود در هیئت یک زندانی شورشی ظاهر می‌شود. او که بارها قصد فرار از زندان اتلانتا را داشته است، به زندان الکاتراز منتقل می شود.

رییس زندان از امنیت حوزه‌ی استحفاظی خود اطمینان دارد. درگیریهای مکرر او باعث می‌شود که به بندD منتقل شود. در آنجا با عده‌ای زندانی همفکر خودش آشنا می‌شود. اتفاقات جالب و پشت سرهم باعث می‌شود، حوصله‌ی مخاطب سر نرود.

10- رودخانه مرموز Mystic River

 

فیلم رودخانه مرموز ده فیلم برتر کلینت ایستوود

 

یکی دیگر ازفیلم های برتر در کارنامه‌ی کلینت ایستوود، رودخانه‌ی میستیک یا مرموز است. این فیلم که نظر منتقدان زیادی را به خود جلب کرد. برخلاف اندیشه‌های وطن پرستانه‌ی امریکایی ایستوود است.
او در فیلم رودخانه‌ی مرموز، زخم چرکی که در بدنه‌ی آرمان‌شهر‌‌های آمریکایی است، را جراحی کرده‌است. ماجرای سه دوست که یکی از آن‌ها ربوده شده و مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد.
زندگی دیو بویل با بازی تیم رابینز دستخوش اتفاقات سهمگینی می‌شود. او به شدت افسرده و ضربه‌ی روانی شدیدی را متحمل شده است. در جریان فیلم می‌بینیم که او متهم به قتل دختر دوست، خود که یک خرده مافیا است می‌شود.

او به شکل ماهرانه‌ای در فیلم رودخانه‌ی مرموز، قربانیان این اتفاقات را مورد بررسی قرار می‌دهد. به شکل ظریفی به جامعه‌ی امریکایی در این رابطه طعنه می‌زند.
بازی فوق العاده‌ی شان پن و تیم رابینز، دو جایزه‌ی اسکار برای کلینت ایستوود کارگردان به ارمغان می آورد. به جرات باید گفت، این فیلم یکی از برترین آثار کلینت ایستوود است.

به نظر شما جای کدام فیلم در این لیست خالی است؟

مطالب مرتبط به این مقاله:

ده کارگردان برتر تاریخ سینما

بیست کاراکتر برتر سینمای اکشن

منبع

https://www.thetoptens.com/

https://thestacker.com

https://www.top10films.co.uk/

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024