بهترین اپلیکیشن طراحی دیجیتال را برای خلق آثار هنری پر زرق و برق در هر سیستم عامل پیدا کنید تا مخاطبین خود را شگفت زده نمایید. انتخاب ابزار نقاشی دیجیتال خوب تا حد زیادی گیج کننده خواهد بود، پس در این قضییه کاملا به شما حق خواهیم داد. برنامه‌های بسیار باکیفیت و متنوع زیادی برای انتخاب وجود دارد که البته باید برای بعضی از آنها هزینه پرداخت کنید. ما در مالتینا بلاگ لیستی را آماده کرده‌ایم که به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. تمام گزینه‌های محبوب را مورد بررسی قرار داده و گلچینی از آنها را خدمتتان ارائه خواهیم کرد تا دقیقا به مقصودتان برسید. اگر در پروژه‌های خود از تایپوگرافی هم استفاده می‌کنید، پس جمع‌آوری فونت های مختلف را در برنامه کاری خود قرار دهید.ما را در مالتینا بلاگ دنبال کنید!

برای انتخاب اپلیکیشن طراحی دیجیتال همواره باید دو مسئله را مدنظر داشته باشید؛ چه انتظاراتی از برنامه مورد نظر دارید و حاضرید چقدر هزینه بابت آن بپردازید؟ برخی از نرم افزارهای طراحی به صورت کامل برای نقاشی دیجیتال طراحی شده‌اند و حتی امکانات ویرایش عکس را هم در اختیار قرار می‌دهند اما مجموعه دیگری از آنها عملکرد متمرکزتری دارند و برای برخی کارهای خاص به کار می‌روند. بنابراین در گام اول هدف خود را مشخص کنید. اما در مورد قیمت، اپلیکیشن های طراحی هم به صورت رایگان عرضه می‌شوند و هم پولی. شاید هزینه‌ای برای اشتراک دائمی از شما دریافت شود یا به صورت ماهانه ملزم به پرداخت پول باشید. فرقی نمی‌کند از ویندوز، لینوکس یا مک استفاده می‌کنید برای تمام سیستم عامل مختلف، اپلیکیشن طراحی خوب وجود دارد. فقط کافیست گزینه‌های مارا مورد بررسی قرار دهید!

انواع اپلیکیشن های طراحی چه ویژگی هایی دارند؟

با انتخاب بهترین اپلیکیشن طراحی برای نقاشی دیجیتال حس رضایت بخشی برای کاربران خود ایجاد نمایید. گذشت زمان اجتناب ناپذیر است و نباید اشتباهات گذشته خود را تکرار کنید و جایی برای اجرای دستور برگشت به عقب وجود ندارد. فناوری در کنار شماست و امکانات زیادی را فراهم کرده تا بتوانید از هر ابزاری که در اختیار دارید به بهترین نحو استفاده نمایید، حتی با گوشی تلفن همراه. بنابراین هنرمندان و افراد خلاق باید هرچه سریعتر خود را با ابزار جدید وفق دهند و اجرای خوبی داشته باشند.

بهترین ابزار نقاشی دیجیتال

در ادامه لیستی از انواع اپلیکیشن طراحی دیجیتال را برایتان تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. بنابراین با توجه به نیاز خود باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که از هر جهت مناسب شما باشد. روند کارهای خود را دنبال کنید و سپس از لیست زیر انتخاب نمایید. برنامه ها طوری برنامه‌ریزی شده گلچین شده‌اند تا تمام حوزه‌ها را بپوشاند.

۱- فتوشاپ Photoshop

فتوشاپ هنوز هم به دلایل زیادی بهترین اپلیکیشن طراحی به حساب می‌آید. فتوشاپ یک پادشاه بی چون و چرا در این اقلیم است زیرا تمام ابزار نقاشی دیجیتال را در دل خود جای داده و رقبا را به چالش می‌کشد. این برنامه در تمام سال‌های عرضه خود قویترین بوده و بروزرسانی‌های اخیر آن باعث شده تا به جایگاهش هیچ خللی وارد نشود. شما می‌توانید ماژول‌های مختلفی به آن اضافه کنید و از آن برای حرفه خود استفاده مفیدتری داشته باشید. بدون شک این اپلیکیشن طراحی غول ویرایش عکس محسوب می‌شود و هنوز برنامه‌ای نتوانسته گوی رقابت را از آن برباید. همچنین برنامه مکملی برای سیستم عامل ios ارائه نموده که در دستگاه‌های iPad فوق العاده عمل می‌کند و استفاده از این غول ویرایش عکس و نقاشی دیجیتال را لذت بخش می‌نماید. از آنجا که فتوشاپ مجموعه‌ی Adobe Creative Cloud را داراست، به راحتی می‌توان داده‌های خود را به اشتراک گذاشت.

بهترین ابزار نقاشی دیجیتال فتوشاپ

فتوشاپ

همچنین با قراردادن انواع پروژه و نقاشی دیجیتال خود در این فضا، با هر دستگاه یا سیستم عاملی قادر به دسترسی به آن خواهید بود. یک کتابخانه چشمگیر از افزونه های مختلف نیز در دسترس شماست تا قابلیت‌های بیشتری در اختیار شما قرار گیرد. یکی از محصولات کاربردی فتوشاپ به عنوان اپلیکیشن طراحی دیجیتال Adobe Photoshop Sketch است که طرفداران زیادی هم دارد. ما در این زمینه به صورت تخصصی به معرفی سه ماژول Adobe در مالتینا بلاگ پرداخته‌ایم.

ادوبی فتوشاپ اسکچ Adobe Photoshop Sketch

این برنامه نقاشی دیجیتال اصطلاحا امتحان خود را پس داده و کاربران زیادی دارد. رابط کاربری جذاب آن مانند سایر محصولات Adobe ساده اما با کارایی بالا طراحی شده است. صفحه قلم در سمت چپ و حداقل ابزار کاربردی در سمت راست، یک بوم دیجیتالی بزرگ را روبرویتان قرار می دهد. شما می توانید اجزای مختلفی را به نقاشی دیجیتال خود اضافه کنید و این امکان فراهم شده تا به بهترین نحو امور را پیش ببرید.

ادوبی فتوشاپ اسکچ Adobe Photoshop Sketch

ادوبی فتوشاپ اسکچ

نکات مثبت و منفی

  • از آنجایی که توسط Adobe طراحی شده به راحتی با Illustrator سازگار می‌شود.
  • به عنوان اپلیکیشن طراحی دیجیتال منابع و پشتیبانی خوبی ارائه می دهد.
  • برای استفاده از آن باید اصول طراحی را به خوبی بشناسید.
  • جهت انیمیشن سازی باید از برنامه‌های جانبی کمک بگیرید.

این اپلیکیشن طراحی دیجیتال برای iPad و دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل آندروید رایگان است که دارای Adobe ID هستند. همچنین افراد مبتدی تا حرفه‌ای از آن می‌توانند به خوبی استفاده نمایند.

ادوبی ایلوستریتور دراو Adobe Illustrator Draw

ادوبی ایلوستریتور دراو Adobe Illustrator Draw

ادوبی ایلوستریتور دراو

این ابزار نقاشی دیجیتال بیشتر به کار طراحان گرافیک می‌آید و سازگاری خوبی با سایر اپلیکیشن‌های Adobe دارد. شما می‌توانید به راحتی پروژه به اتمام رسیده خود از روی iPad در Adobe Illustrator Draw را در سیستم عامل ویندوز Illustrator باز نمایید. این ابزار طراحی دیجیتال به مانند برادر خود یعنی Adobe Photoshop Sketch رویکرد ساده‌ای در پیش گرفته با این حال امکانات خوبی را عرضه می‌کند. البته برای کسانی که اطول طراحی را نمی‌شناسند، استفاده از آن کمی چالش برانگیز خواهد بود. همچنین پلتفرم آموزش قوی و مشارکت جامعه برای همه کاربران و سطح مهارت مختلف تعبیه گردیده است. به راحتی از وکتورهای مختلف استفاده کنید و عکس‌ها را با لایه‌های طراحی ادغام نمایید.

نکات مثبت و منفی

  • از آنجا که در خانواده Adobe قرار می‌گیرد به راحتی با Illustrator یا Photoshop متصل می‌شوند.
  • وکتور گرافیکی با قلم موهای مختلف قابل تنظیم است و با Adobe Capture سازگار می‌باشد.
  • برای مبتدیان گزینه خوبی به حساب می‌آید.
  • به راحتی نرم افزار کراش می‌کند.
  • فضای ذخیره‌سازی محدودی دارد که با پرداخت پول و خرید فضای بیشتر قابل حل است.

این برنامه روی دو پلتفرم آندروید و ios قابل اجراست و با Adobe ID کلیه امکانات آن به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین گزینه خوبی برای مبتدیان است.

ادوبی فرسکو Adobe Fresco

این برنامه ابزارهای براش Brush متنوعی روی صفحه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، همچنین گرافیک پر زرق و برق و جلوه‌های ترکیبی و متفاوتی دارد. Adobe Fresco خروجی لازم برای کار بیشتر روی طرحتان در فتوشاپ فراهیم می‌کند، البته که با رویکردی ساده دسترسی لازم برای موارد مورد نیازتان را فراهم می‌کند. پس اگر طراح یا تصویرگیر هستید، بدون نگرانی خاصی ایده‌های خود را پیاده نمایید. اگر کوتاه می‌پرسید که این برنامه چه کاری می‌کند؟ باید خدمتتان عرض کنیم که با اپلیکیشن طراحی دیجیتال خیلی خیلی ساده است که برای نقاشی دیجیتال گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید.

ادوبی فرسکو Adobe Fresco

ادوبی فرسکو

نکات مثبت و منفی

  • براش‌های بسیار خوب و متنوعی در دسترس قرار دارد.
  • فایل‌ها با ادوبی فتوشاپ قابل ویرایش هستند.
  • نمی‌توان به طرح، متنی اضافه کرد.
  • گزینه canvas ندارد.
  • نسخه رایگان آن فقط ۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی می‌دهد.

این برنامه برای تمام دستگاه‌های موبایل آندروید و ios قابل استفاده است و برای مبتدیان گزینه مناسبی به حساب می آید. البته برای استفاده از تمام امکانت حتما یک Adobe ID تهیه نمایید.

۲- افینیتی فوتو Affinity Photo

با اینکه ما از فتوشاپ به صورت رایگان استفاده می‌کنیم اما این نرم افزار در سراسر دنیا پولی بوده و اتفاقا برنامه بسیار گرانی هم به حساب می‌آید. تا همین اواخر هیچ برنامه مشابه‌ای وجود نداشت تا با امکانات نزدیک به فتوشاپ به کاربران خدمات بدهد اما با عرضه Affinity Photo تقریبا نگرانی کاربران در این مورد رفع شد. نکته مهم اینکه این برنامه بسیار ارزان‌تر بوده و جایگزین مناسبی به حساب می‌آید. اگر این برنامه از نظر امکانات به صورت کامل در سطح فتوشاپ نیست (به خصوص در قسمت ابزارها)، اما اگر با آن کار کنید کتوجه خواهید شد که اکثر پارامترهای لازم برای یک اپلیکیشن طراحی دیجیتال را دارد.

افینیتی فوتو Affinity Photo

افینیتی فوتو

Affinity Photo به صورت کامل با فایل‌های PSD سازگار است و تقریبا همه جلوه‌ها، فیلترها و براش‌های لازم برای نقاشی دیجیتال را در اختیارتان قرار می‌دهد. از همه مهمتر، هزینه کامل آن تقریبا برابر هزینه یک ماه اشتراک CC All Apps است. تمام سیستم عامل‌های IOS، مک و ویندوز از این نرم افزار پشتیبانی می‌کنند و ارزش خرید خوبی دارد. سازگاری با فتوشاپ و عملکرد چشمگیر آن از جمله مهمترین نکات مثبت افینیتی فوتو است. علیرغم اینکه از تمامی ویژگی‌های پیشرفته فتوشاپ بهره نمی‌برد.

۳- کورل پینتر Corel Painter 2021

آخرین نسخه Corel Painter پیشرفت زیادی کرده و امکانات گسترده‌ای را به خصوص برای کاربران اپل فراهم کرده است. در macOS Catalina پشتیبانی Sidecar وجود دارد و این امکان را فراهم کرده تا صفحه Mac خود را روی iPad بندازید و با مداد Apple به نقاشی دیجیتال بپردازید. همینطور در دستگاه MacBook Pro قابلیت Touch Bar وجود دارد و می‌توان از توانایی مالتی تاچ استفاده کرد. سایر ویژگی‌های نوین شامل سبک‌های هنری مبتنی بر هوش مصنوعی، کردش زنگ برای طرح‌های روغنی، رنگ آمیزی کلون، افزایش کنترل لایه و عملکرد بهینه نیز به شما ارائه می‌شود. این اپلیکیشن طراحی دیجیتال برای طیف وسیعی از سبک‌ها مناسب است و برای ایجاد طرح‌های زیبا و ماندگار بسیار  مناسب است. بیش از ۹۰۰ ابزار وجود دارد و گزینه‌های سفارشی سازی متنوعی را در دل خود جای داده است.

کورل پینتر Corel Painter 2021

کورل پینتر

البته تمام این خصوصیات هزینه دارد و قیمت جهانی آن حدود ۴۲۹ دلار است؛ متعجب شدید! حالا قدر فتوشاپ رایگانتان را بیشتر بدانید. این نرم افزار برای دو پلتفرم ویندوز و مک عرضه شده و رابط کاربری ساده از مهمترین ویژگی‌های آن است. البته که گران بودن آن ویژگی منفی بزرگی به حساب می‌آید.

۴- ربله Rebelle 4

این اپلیکیشن طراحی در دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شد و برخی از ایرادات Rebelle را رفع نموده و به خوبی ارتقا یافته است. این نرم افزار به عنوان یک ابزار نقاشی دیجیتال توصیفی عمل کرده و از نحوه رفتار رنگ در دنیای واقعی تقلید می‌کند. حدود ۱۷۰ ویژگی جدید به این نسخه اضافه شده و حتی می‌توان براش‌های مورد علاقه را به اشترک گذاشت و یا حتی بارگیری کرد. همچنین فهرست طولانی از ویژگی‌های لایه، ابزار و بوم جدید از جمله ترکیب رنگ طبیعی RYB، گروه‌های لایه، مدیریت رنگ و حتی بیشتر وجود دارد. به طور خلاصه ما تحت تاثیر این نرم افزار عالی و مقرون به صرفه قرار گرفته‌ایم و در مالتینا بلاگ به آن پرداخته‌ایم.

ربله Rebelle 4

ربله ۴

این اپلیکیشن طراحی دیجیتال برای هر دو سیستم عامل ویندوز و مک با قیمت ۸۹.۹۹ دلار عرضه شده است. اگر آن را بخرید، بسیاری از ویژگی‌های جدید تجربه واقعی نقاشی دیجیتال را با امکانات متنوع تچربه خواهید کرد.

۵- پروکریت Procreate

در نگاه اول این برنامه برای افرادی که تجربه استفاده از اپلیکیشن طزاحی دیجیتال ندارد، کمی دلهره‌آور است. در حالی که آزمایشات ما روی نرم افزار Procreate نشان داده که تمام ابزار و دکمه‌های موردنیازتان به صورت بهینه در اختیار قرار گرفته و استفاده از آن تا حد زیادی باعث پیشرفت شما خواهد شد. همچنین جامعه Procreate Community نیز برای استفاده از تجارب سایر کاربران طراحی شده است. بسیاری از هنرمندان ماهر برای حمایت از شما در این محیط وجود دارند. پیشنهاد می‌کنیم حتما از ویژگی انیمیشن آن استفاده کنید تا به نقاشی دیجیتال خود جلوه زنده‌ای بدهید. این اپلیکیشن طراحی دیجیتال به صورت مخصوص برای کاربران iPad طراحی شده اما از آنجایی که قابلیت خوبی در ادغام با سایر نرم افزارهای مختلف دارد، مجاب شدیم تا در لیست بهترین ابزار نقاشی دیجیتال از آن نام ببریم.

پروکریت Procreate

پروکریت

این برنامه بیشتر از آنکه فکر می‌کنید به کارتان خواهد آمد و ابزارهای دقیق رنگ، نوشتار، لایه‌ها، ماسک و حالات ترکیبی را برایتان فراهم می‌کند. برای ایجاد یک طرح نقاشی دیجیتال زیبا و هنری حتما به چنین ابزاری نیاز پیدا خواهید کرد. شما می‌توانید این برنامه را با قیمت مناسب ۹.۹۹ دلار تهیه کنید.

نکات مثبت و منفی

  • اول اینکه با یکبار خرید، دیگر نیاز به شارژ ماهانه ندارید.
  • آموزش‌های مفید زیادی در این رابطه وجود دارد.
  • ابزار متحرک سازی به آسانی قابل استفاده است.
  • براش‌های زیادی در دسترس قرار نمی‌دهد.
  • بدون بردار یا در اصطلاح بدون وکتور است.

۶- کلیپ استدیو پینت پرو Clip Studio Paint Pro

Clip Studio Paint Pro به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزاری برای هنر مانگا و ایجاد کمیک است. اگر به دنبال احساس طبیعی و سنتی در قالب یک اپلیکیشن طراحی دیجیتال هستید، این برنامه بسیار گزینه خوبی به نظر می‌آید. همچنین برای هرچه واقعی‌تر کردن نقاشی دیجیتال خود می‌توانید از ابزار قلم پیشرفته آن بهره ببرید. این ابزار قلم در هر دو نسخه PRO و EX عرضه می‌شود و ۳۰ روز به شما مهلت می‌دهد تا به صورت رایگان از آن استفاده نمایید. برای شروع توصیه می‌کنیم حتما از ویدیو‌های آموزشی مربوط به آن استفاده نمایید.

کلیپ استدیو پینت پرو Clip Studio Paint Pro

کلیپ استدیو پینت پرو

Clip Studio Paint Pro با تمام سیستم عامل‌های آندروید، آی او اس، مک، ویندوز و کروم بوک سازگار است و تنها با هزینه ۴۹.۹۹ قابل خریداری است.

۷- آرت ویور Artweaver 7

اپلیکیشن طراحی دیجیتال Artweaver 7 از براش‌های از پیش تنظیم شده تشکیل شده تا در کمترین زمان ممکن نسبت به اتمام شاهکار نقاشی دیجیتال خود اقدام نمایید. شما می‌توانید از قلم موهای مختاف به همان حالتی که وجود دارند، استفاده نمایید یا حتی آنها را طبق سلیقه خود سفارشی سازی و ذخیره کنید. رابط کاربری آسان آن نیز بسیار قابل تنظیم بوده، اگرچه که به صورت پیشفرض نیز عالی به نظر می‌رسد.

آرت ویور Artweaver 7

آرت ویور

Artweaver 7 یک ابزار نقاشی دیجیتال کامل است که در دو نسخه برای کاربران طراحی شده است: Artweaver Free و Artweaver Plus. برای انتخاب حتما به ویژگی‌ها و امکانات مورد نیاز خود نیم نگاهی داشته باشبد تا بهترین انتخاب را در مورد اپلیکیشن طراحی دیجیتال داشته باشید. این نرم افزار فقط برای ویندوز طراحی شده و متاسفانه برای سایر پلتفرم‌های معمول حاضر نیست، همچنین برای نسخه حرفه‌ای آن باید مبلغ ۴۱.۱۶ دلار هزینه کنید.

نکات مثبت و منفی

  • رنگ‌هاب آن بسیار واقعی به نظر می‌رسد.
  • برای طراحان دیجیتال گزینه خیلی خوبی است.
  • برای بوم‌های بزرگ کمی آهسته عمل می‌کند.

۸- آرتریج ArtRage 6

ArtRage همیشه مورد علاقه طراحان نقاشی دیجیتال و تصویرگران حاذق بوده است. یک سطح عمیق واقع گرایی برای بافت و رنگ‌های که به غایت باورکردنی به نظر می‌رسند و کار با آن بسیار سرگرم کننده است. اگرچه ArtRage عمدتا بر رسانه‌های طبیعی و نقاشی متمرکز است اما به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده که هنرمندان دیجیتالی معتقد به فتوشاپ هم آن را یک اپلیکیشن طراحی دیجیتال مناسب می‌دانند. با ArtRage می‌توان هرکاری انجام داد که انتظارش را برای نقاشی دیجیتال می‌کشید. براش را شخصی‌سازی کنید، ظاهر بوم را تغییر دهید و سایر موارد که اختیارش در دست شماست. البته باید قیمت ۷۹ دلاری آن را نیز در نظر داشته باشید، همچنین فقط برای کاربران مک و ویندوز در دسترس است.

آرتریج ArtRage 6

آرتریج ۶

نکات مثبت و منفی

  • رابط کاربری منعطفی دارد.
  • انتخاب‌های زیادی برای استفاده از قلم مو دارید.
  • نسخه رایگان آن موجود است.
  • در پایداری و اجرا کمی مشکل دارد.

۹- کریتا Krita

به نظر می‌رسد که Krita یکی از انواع اپلیکیشن طراحی دیجیتال بوده که کمتر مورد توجه قرار گرفته، با اینکه به صورت رایگان و سورس باز در اختیار طراحان قرار دارد. این ابزار نقاشی دیجیتال از سال ۲۰۰۴ در دسترس عموم قرار دارد و رابط کاربری بصری و قابل تنظیمی ارائه می‌دهد، به گونه‌ای که می‌توان در آن داکرز و پانل‌های عرضه شده را به صورت دلخواه شخصی‌سازی نمود.

اپلیکیشن طراحی دیجیتال کریتا Krita

کریتا

ابزار کریتا بیش از ۱۰۰ قلم مو حرفه‌ای منحصر به فرد ارائه می‌دهد که در نوع خودش شگفت‌انگیز است. همچنین می‌توانید طرح خود را ایجاد کنید و با سایرین به اشتراک بگذارید. این ابزار رایگان نقاشی دیجیتال برای انواع پلتفرم ویندوز، مک و لینوکس در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نکات مثبت و منفی

  • رابط بصری جذابی دارد.
  • قابلیت سفارشی سازی منعطفی دارد.
  • پشتیبانی قدرتمندی ارائه نمی‌دهد.

۱۰ – اینسپایر پرو Inspire Pro

Inspire Pro مقدمه خوبی برای ورود شما به دنیای طراحی دیجیتال است. پیمایش ساده با طراحی آسان شما را بدون دغدغه سمت ایده‌هایتان سوق می‌دهد و در هرچه بهتر ارائه دادن طرحتان یاری می‌رساند. زمان بارگیری سریع وجه تمایز آن است که آن را در زمره انواع بهترین اپلیکیشن طراحی دیجیتال در اپ استور قرار می‌دهد. تمرکز این ابزار بر طراحی و نقاشی بوده و امکان دستیابی به اصول اولیه طراحی دیجیتال را فراهم می‌کند.

اینسپایر پرو Inspire Pro

اینسپایر پرو

نکات مثبت و منفی

  • برای یادگیری آن کار سختی پیش رو ندارید.
  • منتظر ایرادات احتمالی باشید، زیرا خیلی جدید است.
  • همه چیز در یک لایه اتفاق می ‌افتد.
  • کمی تا کاربرپسند شدن فاصله دارد.

بهترین اپلیکیشن طراحی دیجیتال برای حرفه ای ها

در ادامه مالتینا بلاگ چندین نرم افزار را معرفی می‌کند که سطح پیشرفته‌تری دارند و امکانات گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند. روند یادگیری این ابزار کمی پیچیده‌تر به نظر می‌رسد اما اگر به انواع اپلیکیشن طراحی دیجیتال برای افراد حرفه‌ای تسلط پیدا کنید، آینده درخشانی را رقم خواهید زد. ما این دو ابزار نقاشی دیجیتال را بر اساس امتیازات کسب شده از سوی آنها انتخاب نمودیم.

۱۱- اتودسک اسکچبوک Autodesk Sketchbook

اگر با نقشه‌های فنی و جزئیات دقیق سروکار دارید، این برنامه کاربردی را برای یادگیری انتخاب کنید. Autodesk Sketchbook قابلیت اسکن برای کشیدن نقشه‌ها به محیط دیجیتال را دارا می‌باشد. بسیاری از طراحان حوزه صنعت، معماران و مشاغل این گروه با استفاده از ابزار مفید اتودسک اسکچبوک ایده‌های خود را پیاده سازی کرده و به راحتی آن را در مجموعه Autodesk ویرایش و اصلاح می‌نمایند. اگر خیلی خلاصه بگوییم، این برنامه برای طراحان صنعتی گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید. لایسنس این نرم افزار ۸۵ دلار است و برای اجرای آن به پلتفرم‌های آندروید و iOS نیاز پیدا می‌کنید.

بهترین اپلیکیشن طراحی دیجیتال

اتودسک اسکچبوک

نکات مثبت و منفی

  • به راحتی با دوربین طرح را اسکن نموده و با زمینه شفاف وارد برنامه کنید.
  • می‌توان از صفر تا صد یک پروژه را بدون نیاز به هیچ ابزار نقاشی دیجیتال دیگری انجام داد.
  • از طریق شناسه Autodesk با دستگاه‌های دیگر ادغام می‌گردد.
  • کاربران زیادی از شما پشتیبانی خوهند کرد.
  • پروسه یادگیری کار با آن سخت است.

۱۲- افینیتی دیزاینر Affinity Designer

Affinity Designer یک پلتفرم طراحی قابل قیاس با خانواده Adobe است. این اپلیکیشن طراحی دیجیتال آنچنان قدرتمند است که تقریبا هیچ محدودیتی برای اجرای ایده‌هایتان ندارد. این ابزار در کنار جامعه رو به رشد خلاق، یک کتابخانه عظیم شامل آموزش‌های متنوع است که حسابی شما را به هیجان خواهد آورد. قابلیت‌های حرفه‌ای این ابزار باعث شده تا استقبال خوبی از آن صورت گیرد و جای تعجب ندارد اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن طراحی دیجیتال باشید، سراغ افینیتی دیزاینر بروید. این نرم افزار برای آندروید، iOS و ویندوز طراحی شده و هزینه فعالسازی آن برای هر گونه دستگاه حدود ۷۰ دلار است.

افینیتی دیزاینر Affinity Designer

افینیتی دیزاینر

نکات مثبت و منفی

  • طرح بندی آن به photoshop و Illustrator بسیار نزدیک است.
  • به شما امکان می‌دهد تا تابلوی هنری پیشرفته‌ای داشته باشید.
  • دکمه‌های میانبری برای راحتی کار شما تعبیه گردیده است.
  • با گزینه‌های زیادی برای ایجاد طرح روبرو هستید.
  • هم برای دسکتاپ و هم گوشی طراحی شده است.
  • تعداد لایه‌ها به صورت نامحدود در اختیارتان قرار می‌گیرد.
  • روند یادگیری آن پیچیده می‌باشد.
  • از آنجایی که به تازگی عرضه شده، منتظر برخی اشکالات باشید.

امیدواریم که مطلب ۱۲ نرم افزار و اپلیکیشن طراحی دیجیتال از مبتدی تا پیشرفته مورد توجه شما قرار گرفته باشد، مالتینا بلاگ موضوعات مختلفی را در دل خود جای داده که هر کدام خواندنی می‌باشند. بخش اطلاعات عمومی پر شده از موضوعات متنوع که به افزایش دانش شما در زمینه های مختلف کمک می‌کند. با اشتراک گذاری این مطلب در رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را از این موضوع جذاب آگاه کنید. در پایان نظرات خود را با درج کامنت در مورد مسائل مطرح شده با ما در میان بگذارید.

منابع

۹۹designs

creativebloq

مطالب پیشنهادی

۲۰ تبلت طراحی و قلم های نوری با گرافیک بالا مخصوص حرفه ای ها

نقاشی و کاربرد آن در آثار معروف دنیای طراحی لباس

چگونه و با چه دستگاهی تصویرسازی دیجیتال و طراحی کاراکتر انجام دهیم

بهترین نرم ‌افزارهای طراحی گرافیک دیجیتال