در حالی که بازی‌های ویدئویی بیشتر به خاطر داستان و گیم پلی‌شان مورد استقبال بازیکنان قرار می‌گیرند، اما موسیقی متن آن‌ها نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در جذب مخاطبین به بازی‌ها داشته باشد. با توجه به اینکه صنعت بازی سازی روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است، شرکت‌های توسعه دهنده نیز به فکر ارائه بهترین موسیقی متن برای بازی‌های خود شده‌اند و حتی در مراسم بزرگی چون The Game Awards نیز جایزه‌ای به برترین موسیقی متن بازی‌های ویدئویی اختصاص داده شده است. در این مقاله با وبلاگ مالتینا همراه باشید تا شما را با ۱۰ آلبوم از برترین آلبوم‌های موسیقی متن بازی‌های ویدئویی آشنا کنیم.

 

 

God of War

موسیقی متن خدای جنگ

بازی خدای جنگ یا God of War را می‌توان یک بازی تمام عیار دانست. این بازی نه تنها گیم پلی و داستانی قوی دارد بلکه در ساخت موسیقی دلپذیر نیز سنگ تمام گذاشته است. موسیقی این بازی توسط «بیر مک کرِری» (Bear McCreary) ساخته شده و استفاده از ساز‌های منطقه اسکاندیناوی به خوبی فضا و تم افسانه‌های شمال یا نورس را در بازی ایجاد می‌کند. این بازی توانست در جدیدترین مراسم Game Awards عنوان برترین بازی ویدئویی را به خود اختصاص دهد که بدون شک موسیقی متن این بازی یکی از عوامل تاثیرگذار در کسب این عنوان به شمار می‌رود. در طول بازی به خوبی می‌توان هماهنگی موسیقی را با صحنه‌های مختلف بازی احساس کرد و همین امر سبب می‌شود تا صحنه‌های بازی به مراتب جذاب‌تر خلق شود. در صورتی که به این بازی علاقه دارید می‌توانید آلبوم موسیقی این بازی را دانلود کنید.

Read Dead Redemption 2

موسیقی متن red dead redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2 نیز از جمله عناوینی جنجالی سال ۲۰۱۸ بود که پس از هشت سال از عرضه نسخه اول توسط شرکت راک استار منتشر شد. این بازی در هنگام انتشار توانست طرفداران زیادی به خود جذب کند و بدون شک بسیاری از بازیکنان موسیقی متن زیبای این بازی را که تمی وسترن دارد و توسط «وودی جکسون» ساخته شده است به خوبی به یاد خواهند داشت. آلبوم موسیقی این بازی شامل ۶۶ قطعه است که پس از انتشار بازی عرضه شد. اگر از طرفداران این بازی هستید حتما آلبوم موسیقی این بازی را نیز دانلود کنید تا خاطره‌ شیرین خود از بازی را هیچ گاه فراموش نکنید.

Battlefield V

موسیقی متن battlefield v

شرکت EA نیز در سال ۲۰۱۸ همانند سال‌های گذشته نسخه‌ای جدید از سری بازی‌های بتلفیلد را منتشر کرد. بازی Battlefield V همانند عنوان قبلی شامل داستان‌هایی تاثیرگذار و متفاوت از جنگ جهانی است. داستان‌هایی از مردمانی که در این جنگ شرکت کرده و یا به نوعی درگیر آن بودند. موسیقی متن بازی نیز در هرچه بیشتر تاثیرگذار بودن صحنه‌های نبرد درون بازی موفق عمل کرده و یکی از برترین موسیقی‌های تاثیرگذار در بازی‌های ویدئویی به شمار می‌رود. آلبوم موسیقی این بازی توسط «جوآن سودرویست» (Johan Söderqvist) و «پاتریک اندرن» (Patrik Andrén) ساخته شده و داشتن آن به تمامی طرفداران این سری بازی‌ها توصیه می‌شود.

A Plague Tale: Innocence

موسیقی متن a plague tale

بازی A Plague Tale Innocence از جمله بازی‌هایی جدیدی است که در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت Focus Home Interactive منتشر شد. داستانی گیرا به همراه گیم پلی سرگرم کننده سبب شد تا بازی به سرعت به محبوبیت برسد. اما بدون شک نمی‌توان از زیبایی بی‌حد موسیقی متن آن که توسط آهنگساز فرانسوی «اولیور دریویره» (Olivier Deriviere) گذشت کرد. موسیقی این بازی به حدی زیبا است که به صحنه‌های احساسی و هیجان انگیز بازی رنگ و بویی دیگر می‌بخشد. دانلود این موسیقی و همچنین تجربه این بازی به تمامی طرفداران بازی‌های ماجراجویی و اکشن شدیداً توصیه می‌شود.

Journey

موسیقی متن بازی journey

شاید پیش از گوش دادن به موسیقی متن بازی Journey باور به اینکه ویلن سل بتواند بر روح و روان شنونده تاثیری شگرف داشته باشد سخت بود اما «آستین وینتوری» در ساخت آلبوم موسیقی این بازی چنان غوغای کرده که گویی شنونده وارد ماجرایی پر از احساس شده است. موسیقی این بازی برای اولین بار نامزد جایزه معتبر گرمی شد. بازی با داشتن گیم پلی جذاب سبب شد تا بسیاری به این بازی روی آورند و موسیقی این بازی نیز توانست این مخاطبین را مجذوب خود کند. موسیقی متن این بازی ماجراجویی‌ها و زیبایی‌های موجود در بازی را به خوبی به تصویر می‌کشد. گوش دادن به موسیقی دل انگیز این بازی را از دست ندهید.

Bastion

موسیقی متن بازی bastion

مدتی است که از انتشار بازی Bastion می‌گذرد اما این بازی همچنان یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های مستقلی است که تاکنون ساخته شده است. گیم پلی نبردها، نمای ایزومتریک و روایتی نو از جمله نقاط قوت این بازی به شمار می‌روند. البته در کنار همه این عوامل، موسیقی متن بازی که ساخته «درن کورب» است نیز در موفق بودن بازی بی‌تاثیر نیست. در این آلبوم با فضای موسیقی‌های غربی مواجه خواهید شد. موسیقی شامل گیتار و نوازنده‌ای تنها و خسته که از غم‌هایش می‌خواند. بنابراین اگر از موسیقی کانتری لذت می‌برید موسیقی این بازی نیز از جمله آلبوم‌هایی است که به شدت توصیه می‌شود.

Transistor

موسیقی متن transistor

سال‌ها پس از عرضه بازی Bastion، توسعه دهندگان بازی Transistor را عرضه کردند. بازی اکشن که در آینده رخ داده و از بسیاری از جهات شبیه بازی Bastion است. در کنار فضای عملی تخیلی بازی، موسیقی بازی که این نیز ساخته «درن کورب» است خود نمایی می‌کند. استفاده از سازهای کوبه‌ای و موسیقی تکنو سبب می‌شود در طول بازی بازیکنان به حرکت به سمت جلو ترغیب شوند. شرکت توسعه دهنده این بازی‌ها، شرکت Supergiant Games نشان داده است که در هماهنگی موسیقی و بازی بسیار تجربه داشته و می‌توانند به خوبی مخاطب را جذب خود کنند. موسیقی متن بازی Transistor نیز با وجود تفاوت عمده با بازی Bastion بسیار جذاب ساخته شده است که گوش دادن به آن نیز توصیه می‌شود.

The Elder Scrolls V: Skyrim

موسیقی متن skyrim

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim از جمله بازی‌های جهان باز است که با ترکیب ژانر اکشن و نقش آفرینی از زمان عرضه توانسته‌ است مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. در کنار گیم پلی و داستان جذاب بازی، موسیقی بازی نیز به چشم می‌خورد که به منحصر به فرد بودن بازی می‌افزاید. بازی با مموسیقی با همکاری ارکستری بزرگ شروع می‌شود که نظیر آن را حتی در فیلم‌های برتر هالیوودی نیز نمی‌توان پیدا کرد. موسیقی متن بازی ساخته «جرمی سوله» (Jeremy Soule) که به بازیکنان روحیه‌ای حماسی می‌دهد. اگر از طرفداران سری بازی‌های Elder Scrolls هستید گوش دادن به این موسیقی شدیدا توصیه می‌شود.

Halo 3

موسیقی متن halo 3

موسیقی متن بازی Halo 3 نیز حاصل کار مشترک «مارتی او دانل» (Marty O’Donnell) و «مایکل سالواتوری» است. سری بازی‌های Halo بدون شک یکی از به یادماندنی‌ترین بازی‌های انحصاری مایکروسافت است که توانسته تاکنون طرفداران زیادی را به خود جلب کند و موسیقی نسخه سوم این بازی نیز به طور قطع موسیقی بازی یادآور صحنه‌های اکشن و حماسی از ماجراجویی‌های مستر چیف است. اگر شما نیز از طرفداران این سری بازی‌ها هستید پس تجربه موسیقی آن را از دست ندهید.

Final Fantasy VII

موسیقی متن final fantasy vii

سری بازی‌های Final Fantasy نیز از زمان عرضه اولین نسخه تاکنون طرفداران زیادی داشته و هرکدام یکی از نسخه‌های آن را دوست دارند. این گوناگونی سلیقه در انتخاب بهترین موسیقی متن نیز صادق است اما اگر قرار باشد تا یک موسیقی را به عنوان برترین موسیقی متن بازی‌های Final Fantasy انتخاب کرد آن نسخه هشتم آن خواهد بود. در این نسخه آهنگساز آن «نوبوئو اوماتسو» (Nobuo Uematsu) مشخصاً به دنبال خلق اثری سینمایی بوده است و این را می‌توان از قطعه آغازین این بازی که همانند موسیقی متن جنگ ستارگان است متوجه شد. حتی می‌توان گفت که موسیقی این بازی از موسیقی جنگ ستارگان نیز خارق العاده‌تر ساخته شده است و شما را به فضایی ماجراجویی و عملی تخیلی می‌برد که هیچ‌گاه تجربه نکرده‌اید. هر قطعه از این آلبوم خود یک شاهکار هنری محسوب می‌شود که ترکیبی از موسیقی کلاسیک و مدرن است. بنابراین تجربه گوش دادن به این موسیقی را هرگز از دست ندهید.

خب این بود از معرفی ۱۰ موسیقی متن برتر بازی‌های ویدئویی. نظر شما در رابطه با آلبوم‌های فوق چیست؟ شما کدام یک از موسیقی‌های فوق را پسندیدید؟ برای مطالعه مطالب بیشت می‌توانید به حوزه بازی و سرگرمی مراجعه کنید.