10 بازی در ژانر زامبی که باید پیش از مرگ بازی کنید

بازی های زامبی

بازی های کامپیوتری یکی از اصلی ترین سرگرمی های بسیاری از جوانان و نوجوانان می باشد. بازی های جنگی، ورزشی یا استراتژیک از جمله انواع ژانر های بازی می باشد. یکی از ژانر های مورد علاقه به خصوص برای افرادی که به دنبال هیجان هستند، بازی هایی با ژانر زامبی یا همان موجودات ناشناخته می باشد. این سبک از بازی ها از سال ها پیش مورد توجه بازی سازان قرار گرفته بود که در راس آن کمپانی کپکام (Capcom) قرار دارد. این کمپانی پس از سال ها تلاش و تحقیق توانست یک بازی جذاب با محوریت زامبی به نام رزیدنت اویل (Resident evil) را طراحی کند. هیجان، ترس و تلاش برای زنده ماندن از جمله خصوصیاتی است که در اکثر بازی ها در ژانر زامبی قابل مشاهده می باشد. در این مقاله به تعدادی از بازی های محبوب در این ژانر اشاره می شود. در ادامه همراه وبلاگ مالتینا باشید.

بازی Telltale games: The walking dead

بازی زامبی walking dead

یکی از محبوب ترین بازی ها در ژانر زامبی بازی Telltale games: the walking dead است. این بازی به واسطه روایت بسیار دوست داشتنی و جذابش یکی از محبوب ترین بازی ها با سبک زامبی می باشد. این بازی به واسطه گرافیک و گیم پلی فوق العاده بهترین بازی سال شده و از سایت متاکریتیک نمره قابل قبول 92 از 100 را دریافت کرده است. موسیقی متن این بازی یکی دیگر از قسمت های شاهکار این بازی می باشد. از جمله دلایل جذابیت این روایت و داستان رابطه بسیار جذاب بین دو شخصیت اصلی این بازی یعنی لی و کلمنتاین می باشد. تقابل این دو شخصیت در لحظات سخت و نفس گیر بازی هیجانی فوق العاده به بازیکنان می دهد. هر چند فصل های بعدی از این روایت ساخته شد اما به جذابیت و درخشندگی این بازی نبود. تجربه این بازی را حتما به عاشقان ژانر زامبی پیشنهاد می کنم.

تریلر آخرین قسمت بازی The Walking Dead:Final Season

بازی Red dead redemption: Undead nightmare

بازی زامبی Red dead redemption

یکی از بازی های متفاوت در ژانر زامبی که توسط کمپانی راک استار ساخته شده است، بازی Red dead redemption: Undead nightmare است. شما در این بازی نقش پدر خانواده ای را دارید که در طی اتفاقی تمامی خانواده خود را مبتلا به به ویروس زامبی ها می بیند و تلاش می کند برای درمان آن ها داروی مورد نظر را یافت کند. روند بازی به صورتی است که پس از این اتفاق شخصیت اول فیلم برای در جهت نجات خانواده باید با زامبی ها بجنگد. گرافیک مناسب و طراحی خوب این بازی از جمله خصوصیات آن می باشد. همچنین تغییر نماد های شهر و استفاده از نماد هایی با موضوعیت زامبی از جمله دیگر ویژگی های این بازی هستند.

تریلر بازی Red dead redemption: Undead nightmare

بازی Resident Evil

بسیاری از گیمر ها اسم زامبی را از بازی Resident evil می شناسند. این بازی که اولین نسخه آن در سال 1994 ارائه گردیده است یکی از نمونه های موفق در طراحی بازی با این سبک می باشد. شما در این بازی در نقش اصلی به نام کریس یا جیل هستید و باید از داخل ساختمانی متروکه و قدیمی گذر کنید. در مسیر عبور از این ساختمان باید با موجودات عجیب و غریبی مبارزه کنید. در روند ادامه بازی شما با یکسری اسراری روبه رو خواهید شد که به جذابیت بازی کمک می کند.

تریلر بازی Resident Evil

بازی State of Decay

بازی زامبی

بازی State of decay یکی از بازی هایی است که در ژانر ترکیبی اکشن و ترسناک قرار دارد. این بازی توسط کمپانی Microsoft studios منتشر شده است. در ابتدا تنها نسخه ایکس باکس این بازی ارائه گردید که با توجه به استقبال مخاطبان از این بازی نسخه پی سی یا همان کامپیوتر شخصی آن نیز ارائه شد. در این بازی شما باید تمام تمرکز خود را برای زنده ماندن و نجات یافتن از بین هزاران زامبی بکار بگیرید. این بازی مورد توجه بسیاری از منتقدان و بازی سازان قرار گرفته است.

تریلر بازی State of decay

بازی Left 4 dead 2

بازی زامبی left 4 dead 2

Left 4 dead یک بازی دو نسخه ای می‌باشد که در مدت زمان یک سال هر دو نسخه آن منتشر شد. در این بازی که از جمله بازی های منحصر به فرد در ژانر زامبی می باشد، شما به همراه سه دوست خود باید در مقابل ارتش زامبی ها ایستادگی کنید. گرافیک بالا و گیم پلی مناسب از جمله خصوصیات این بازی است که تا به امروز طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است.

تریلر بازی Left 4 Dead 2

بازی Dead island

بازی زامبی dead island

بازی Dead island یکی دیگر از بازی های با سبک اکشن و ترس است که در سال 2016 میلادی ارائه شده است. این بازی توسط کمپانی Techland طراحی شده و توسط کمپانی Deep silver منتشر شده است. شرایط طراحی و روایت این بازی از جمله نقاط قوت آن می‌باشد. همچنین فروش مناسب و استقبال بازیکنان از این بازی نشان از جذابیت این بازی دارد.

تریلر بازی Dead island

بازی Dead Rising

بازی زامبی dead rising

یکی از مشهور ترین نام ها در ژانر زامبی ها، نام Dead rising است. با استفاده از این نام تعداد زیادی فیلم سینمایی، بازی کامپیوتری و بازی گوشی همراه ساخته شده است. این نشان از استقبال و توجه مخاطبان به این نوع از طراحی ها دارد. این بازی از جمله سرگرم کننده ترین بازی ها در ژانر زامبی است که شما طبق معمول باید از تمام نهارت های خود کمک گرفته و با زامبی ها مبارزه کنید. نکته جالب در این بازی امکان استفاده از تمامی وسایل اطراف خود برای مبارزه با زامبی ها است. یعنی شما می توانید از هر وسیله ای یک سلاح برای دفاع از خود درست کنید. تجربه این بازی را حتما به شما پیشنهاد می کنم.

تریلر بازی Dead rising

بازی Dying Light

بازی زامبی dying light

یکی از بازی های منحصر به فرد در ژانر زامبی که در سال 2015 میلادی توسط سازندگان اولیه Dead island ارائه شد، Dying light می باشد. در این بازی شما در نقش کارل کرین هستید و تلاش می کنید تا در شهری که پر از زامبی می باشد به دنبال درمان بیماری بروید. در ابتدای این بازی شما در کشور ترکیه هستید و در طی تحقیقاتی به دنبال روشی برای درمان بیماری که افراد به شکل زامبی در می آورد هستید. از جمله خصوصیات این بازی ترکیب ژانر اکشن و ترسناک در کنار یکدیگر است که می تواند جلوه ای جذاب از این سبک بازی ها را به نمایش بگذارد. ترکیب این بازی با ورزش پارکور از جمله خصوصیات دیگر این بازی است.

تریلر بازی Dying light

بخش زامبی بازی Call of duty: Black ops 3

بخش زامبی black ops 3

بیشتر گیمر ها تجربه بازی ندای وظیفه یا همان call of duty را داشته‌اند و از گیم پلی و گرافیک فوق العاده آن لذت برده اند. اما تفاوت این بازی با سایر نسخه‌های call of duty در افرادی است که با آن ها می‌جنگید. در این بازی شما به تنهایی یا به همراه دوستانتان باید در مقابل هجوم زامبی ها مقاومت کنید. در صورت زنده ماندن شما به ندرت پیش روی کرده و به سخت ترین مرحله بازی می رسید. بسیاری از منتقدان علت فروش فوق العاده این بازی را وجود این ویژگی در نسخه call of duty می‌دانند. ویژگی های طراحی این بازی کاملا در سطح سایر قسمت های بازی call of duty می‌باشد.

تریلر بخش زامبی بازی Call of Duty: Black Ops 3

بازی Sniper Elite: Nazi zombie army

بازی زامبی sniper elite

در این بازی که از جمله بازی های متصل به بازی Sniper elite است باید از شر زامبی های ارتش نازی خلاص شوید. این بازی تیراندازی از جمله بازی های جذاب به خصوص برای کسانی که عاشق اسلحه و تیر اندازی هستند می باشد. شما در این بازی باید با لشگری از زامبی ها مبارزه کرده و پس از آن فرمانده ارتش آن ها که هیتلر می باشد را از بین ببرید. وجود نشانه های مختلف از زامبی ها در محیط بازی از خصوصیات این بازی جذاب می باشد. این بازی توسط شرکت Rebellion developments ارائه گردیده است. تجربه این بازی می تواند برای گیمر های تازه نفس مناسب باشد.

تریلر بازی Sniper Elite: Nazi zombie army

خب حال نوبت به شما می‌رسد. شما کدام یک از بازی‌های فوق را تجربه کردید یا فکر می‌کنید جای کدام یکی دیگر از بازی‌های این ژانر در این لیست خالی است؟ اگر از این سری مقالات لذت بردید می‌توانید برای مطالعه بیشتر به بخش بازی و سرگرمی مراجعه کنید.

منبع: TheGamer