۸ مدل کفش زنانه که هر بانویی باید در کمد خود داشته باشد

کفش زنانه

انتخاب کفش مناسب یکی از بخش‌های مهم سِت کردن لباس برای خانم‌ها است. یک کفش زیبا ، لباس شما را کامل می‌کند و تاثیر زیادی در ظاهر نهایی‌تان دارد. همه خانم‌ها عاشق خرید کردن هستند. مخصوصا اگر وقت خرید کفش زنانه باشد. اما همیشه هنگام آماده شدن یک سوال ذهن‌مان را درگیر میکند. چه کفشی مناسب لباسی است که می‌پوشیم؟ برای اینکه تصمیم درستی بگیرید باید دنیای مد و پوشاک را خوب بشناسید.

هرسال انواع کفش‌های زنانه در طرح‌ها و مدل‌های جدید روانه بازار می‌شوند. بنابراین از میان همه آن‌ها، انتخاب کفشی که هماهنگی مطلوبی با لباس‌تان داشته باشد، کار دشواری به نظر می‌رسد.

کفش زنانه_کفش مجلسی

قطعا همه زنان دوست دارند برای هر لباس کفش مخصوص داشته باشند. اما بیشتر مواقع نه زمان کافی برای خرید کردن دارند و نه می‌توانند از پس هزینه هنگفت آن برآیند.  پس بهتر است به سراغ گزینه‌‌هایی بروید که بتوانید آنها را با چندین لباس مختلف آن را بپوشید. در دنیای متنوع و پر زرق و برق مد، یافتن چنین کفشی کمی سردرگم‌کننده به نظر می‌رسد. ما در این مقاله هشت مدل کفش زنانه را  معرفی کرده‌ایم که حتما باید در کمدتان داشته باشید. این کفش‌ها را می‌توانید به راحتی با انواع لباس‌ها در تیپ‌های مختلف استفاده کنید. با چنین انتخاب‌هایی دیگر تکراری یا کسل کننده به نظر نمی‌رسید. این کفش‌ها با تعداد بی‌شماری از لباس‌های شما هماهنگی خواهند داشت.

۱. کفش‌ پاشنه‌بلند ساده مشکی

کفش زنانه_کفش مجلسی

سالهاست که کفش‌های پاشنه‌بلند طوری در دل خانم‌ها خود را جا کرده‌اند که هیچ چیزی نمی‌تواند این علاقه شدید را از بین ببرد. همه ما شاهد زیبایی و ظرافتی هستیم که این کفش‌ها برای آن‌ها به وجود می‌آورند. پاشنه‌بلندها بیشتر از لباس‌های دیگر (مخصوصا در مهمانی‌ها)، جلب توجه می‌کنند.

در بیشتر مواقع داشتن یک جفت کفش پاشنه‌بلند ساده و مشکی ، شما را از دغدغه ترکیب لباس و کفش نجات خواهد داد. چنین کفشی را به راحتی می‌توانید با انواع پیراهن‌ها، دامن، شلوار و لباس‌های دیگر بپوشید. این کفش برای انواع مهمانی‌های شبانه و عصرانه، دورهمی‌ها و حتی محل کار و خیابان مناسب است. معمولا برای مهمانی‌ها، پاشنه‌بلندهای مشکی از جنس مخملی، ساتن و جیر مناسب هستند. برای محل کار، خرید و یا گردش، بهتر است یک جفت کفش ساده با پاشنه‌ای کوتاه‌تر و چرمی  انتخاب کنید. بهتر است همیشه کفشی بپوشید که در عین زیبایی، راحت و در اندازه مناسب باشد.

۲. کفش پاشنه‌بلند رنگ بدن (Nude tones)

کفش زنانه_کفش مجلسی

 کفش‌های رنگ بدن را می‌توان با لباس‌های مختلف پوشید. یک جفت کفش رنگ بدن تهیه کنید. این کفش‌ها، ظاهری ساده ایجاد می‌کنند. چنین کفشی را می‌توانید ده‌ها بار بپوشید. کفش‌های رنگ بدن، با هر رنگ و طرحی هماهنگ هستند. ضمنا بسیار شیک، ظریف و مدرن به نظر می‌رسند و پاهایتان را کشیده‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهند.

برای انتخاب چنین کفش زنانه‌ای، بهتر است بیشتر به سراغ مدل‌های ساده و کلاسیک بروید. این مدل‌ها هرگز محبوبیت خود را از دست نمی‌دهند به طوری که همیشه قابل استفاده هستند. برند کفش معروف دنیا، کریستین لوبوتن (Christian Louboutin)، دارای مجموعه بسیار جذابی از کفش‌های زنانه رنگ بدن است. در این کلکسیون انواع طیف‌های رنگی و مناسب برای هر رنگ پوستی را پیدا می‌کنید.

۳. کفش تخت ساده و روزانه

کفش زنانه_کفش راحتی

 یک جفت کفش زنانه تخت و ساده بخرید. این مدل‌ها بهترین گزینه برای ترکیب با لباس‌های روزانه هستند. آن‌ها در کنار جین‌ها، شلوارهای پارچه‌ای و حتی در کنار دامن‌ها، زیبا و متناسب به نظر می‌رسند. چند جفت کفش تخت ساده باید در کمد هر خانمی پیدا شود.
برای ایجاد تنوع می‌توانید کفش‌های رنگارنگ یا طرح‌دار انتخاب کنید. اما در هر صورت یک کفش تخت و ساده به رنگ مشکی ، در بیشتر مواقع شما را نجات خواهد داد.

۴. کفش نیم‌پاشنه ساده مشکی یا کرمی

کفش زنانه_کفش راحتی

اگر فکر می‌کنید پاشنه‌بلندها برای برخی از موقعیت‌ها، خیلی مجلسی یا اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند، نیم‌پاشنه‌ها را جایگزین کنید. کفش‌های نیم‌پاشنه هم زیبایی و ظرافت پاشنه‌بلندها را القا می‌کنند، هم بسیار راحت‌ هستند. برای مناسبت‌هایی مانند قرار کاری یا قرار دوستانه، گردش و خرید، نیم‌پاشنه‌ها گزینه خوبی هستند. کفش‌های نیم‌پاشنه با بسیاری از لباس‌هایتان ترکیبی شیک و به‌روز ایجاد می‌کنند. به خصوص رنگ‌ مشکی که برای کارهای روزانه و مناسبت‌های رسمی مانند سرکار، مناسب است.

۵. اسنیکرهای راحتی (sneakers)

کفش زنانه_کفش اسپورت

همان‌ طور که می‌دانید، امروز دیگر اسنیکرها یا کفش‌های اسپورت فقط برای ورزش کردن استفاده نمی‌شوند. شما با داشتن حداقل یک جفت اسنیکر، به راحتی می‌توانید چندین استایل شیک ایجاد کنید. اگر خیلی طرفدار کفش‌های اسپورت نیستید و نمی‌خواهید برای آنها هزینه زیادی صرف کنید، یک جفت اسنیکر سفید ساده تهیه کنید. چنین کفشی با انواع لباس‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف هماهنگ خواهد بود. یک جفت کفش اسپورت تک‌رنگ و ساده را می‌توانید با شلوارهای جین‌، شلوارهای کتان و پیراهن‌ها بپوشید.

بیشتر بخوانید : آیا بهترین برندهای چرم ایرانی را می‌شناسید؟

۶. کفش پاشنه بلند متالیک (نقره‌ای یا طلایی براق)

کفش زنانه_کفش مجلسی

همانطور که گفته شد، کفش‌های پاشنه‌بلند مشکی در دسته کفش‌هایی هستند که با بسیاری از لباس‌ها هماهنگی دارند. اما ممکن است این کفش‌ها در برخی مناسبت‌ها و در کنار برخی لباس‌ها ظاهری تیره و کسل‌کننده ایجاد کنند. اگر به بن بست خورده‌اید و نمی‌دانید لباس‌تان را با چه رنگ کفشی بپوشید، به سراغ پاشنه‌بلندهای متالیک بروید.

کفش‌های متالیک نیز مانند کفش‌های مشکی یا رنگ بدن، در بسیاری از مواقع شما را نجات خواهند داد. این کفش‌ها در کنار سایر رنگ‌ها، از جمله سیاه و سفید یا رنگی، ترکیب بسیار شیکی ایجاد می‌کنند. هر زنی باید حداقل یک جفت کفش زنانه متالیک در کمد خود داشته باشد.

۷. پوتین یا نیم‌پوتین‌های پاشنه‌دار ساده و روزانه

کفش زنانه_پوتین زنانه

مهم نیست چه قدر، اما کمی پاشنه، همیشه اعتماد به نفس یک زن را بالا می‌برد. کافی است یک کفش زنانه بلند انتخاب کنید تا کشیده‌تر و لاغرتر به برسید. مخصوصا اگر به دنبال نیم‌پوتین برای فصل پاییز و زمستان می‌گردید، بهتر است به بلند بودن آن توجه کنید.

برای داشتن احساس راحتی و همچنین ظاهری شیک و زنانه، نیم‌پوتین‌های پاشنه‌دار گزینه ایده‌آلی هستند. این کفش‌ها با لباس‌های راحت و روزانه و همچنین لباس‌های مجلسی، ترکیب مناسبی ایجاد می‌کنند. اما فراموش نکنید که راحتی شما همیشه در اولویت قرار دارد. پس در انتخاب پوتین‌ها و نیم‌پوتین‌های زمستانی به دنبال پاشنه‌های خیلی بلند نروید. این کفش‌ها هم راحتی شما را سلب می‌کنند و هم خطرناک هستند.

۸. پوتین بلند

کفش زنانه_پوتین زنانه

پوتین‌های بلند محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کفش‌ زنانه در فصل‌های سرد سال هستند. بسته به مدل پوتینی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را با هرنوع لباسی بپوشید و استایل مورد علاقه‌تان را خلق کنید. پوتین‌های بلند هم با انواع شلوارها و هم دامن‌ها زیبا دیده می‌شوند. خوشبختانه با هر استایلی می‌توانید از پوتین‌های بلند استفاده کنید. پس بهتر است حداقل یک پوتین بلند برای خودتان بخرید و به خوبی از آن در کمدتان نگهداری کنید.

موارد گفته شده جز پرکاربردترین کفش‌های زنانه هستند که با بیشتر لباس‌ها در انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف هماهنگی ایجاد می‌کنند. با داشتن این کفش‌ها می‌توانید چندین تیپ و استایل مختلف را به شکلی جذاب و متنوع به تن کنید. فقط کافی است کمی خلاقیت داشته باشید و بدانید چه لباسی در کنار چه کفشی خوب به نظر می‌رسد. آگاهی از دنیای مد و پوشاک و سر زدن به فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه اینترنتی مالتینا هم خالی از لطف نیست.

منبع: liveabout.com