یک تغییر دوست داشتنی در صورت با قطره تغییر رنگ چشم iCOLOUR

قطره تغییر رنگ چشم چگونه رنگ چشم خود را تغییر دهیم

چگونه رنگ چشم خود را تغییر دهیم؟ رنگ چشم یکی از ویژگی‌های ظاهری افراد است که تاثیر فوق‌العاده زیادی در زیبایی دارد. رنگ‌ چشم‌های خاص مانند خاکستری یا سبز یا آبی اولین ویژگی صورت هستند که توجه هر کسی را به خود جلب می‌کنند. به همین علت هم این رنگ‌ها از رنگ قهوه‌ای یا مشکی محبوب‌تر هستند. این در حالی است که تقریبا 55 تا 79 درصد مردم دنیا چشمان قهوه‌ای دارند. حدود 8 تا 10 درصد چشم آبی هستند و تنها 2 درصد چشم سبز دارند. در این بین حدود 5 درصد چشم فندقی و 5 درصد چشم کهربایی دارند. رنگ چشم‌های خاکستری، قرمز یا بنفش نیز هر کدام حدود 1 درصد از این جامعه آماری را تشکیل می‌دهد. نظرتان چیست که شما هم به جمعیت چشم رنگی‌ها بپیوندید و یک ویژگی منحصر به فرد درصورت‌تان داشته باشید؟  آیا می‌دانید که با قطره تغییر رنگ چشم می‌توان حتی رنگ چشم را هم تغییر داد؟ با وبلاگ مالتینا همراه باشید. تا به شما بگوییم چگونه رنگ چشم خود را تغییر دهیم ؟

رنگ چشم به چه عواملی وابسته است؟

همانطور که در بالا دیدید، رنگ‌های متنوعی برای چشم وجود دارد. جدا از طیف‌های رنگی مختلف، غلظت و ترکیب رنگ هر چشم هم می‌تواند متفاوت و خاص باشد. رنگ چشم افراد به عوامل مختلفی مانند وراثت، محیط و شرایط آب‌و‌هوایی بستگی دارد. تابه‌حال پیش آماده است که دوست داشته باشید رنگ چشم‌تان تغییر کند؟ افراد زیادی هستند که از انواع لنزهای رنگی طبی یا غیر طبی استفاده می‌کنند تا رنگ چشم را موقتا تغییر دهند. اما امروزه روش‌های پیشرفته‌تری برای تغییر رنگ چشم ابداع شده است. برای اینکه با این روش‌ها آشنا شوید لازم است در ابتدا مروری بر ساختار چشم و چگونگی ایجاد هر کدام از رنگ‌ها در چشم داشته باشیم.

 

زیبایی چشم

چشم انسان مانند بسیاری از اندام‌ دیگر پیچیدگی خاص خود را دارد. حتی ایجاد رنگ چشم هم از قوانین فیزیکی جالبی پیروی می‌کند. قسمت رنگی چشم عنبیه است که از دو بخش اپیتلیوم (قسمت پشتی) و استروما (قسمت جلویی) تشکیل شده است. خود استروما هیچ رنگی ندارد. درواقع رنگ چشم حاصل ورود نور به این قسمت و بازتاب آن ایجاد می‌شود. به همین علت است که رنگ چشم سبز یا آبی در محیط باز یا بسته و با تغییر میزان نور، تغییر می‌کنند.

ساختار چشم و چگونگی ایجاد رنگ چشم

اپیتلیوم حاوی فیبرهای کلاژن بی‌رنگ و رنگدانه‌های ملانین است. مقدار هر کدام از این موارد می‌تواند روی رنگ چشم تاثیر بگذارد. درواقع این دو عامل اصلی‌ترین فاکتورها در تعیین رنگ چشم هستند. در چشم‌های قهوه‌ای مقدار ملانین در استروما بیشتر است. حجم بالای ملانین در استروما بخش زیادی از نور را جذب می‌کند. این روند باعث تیره‌تر شدن چشم می‌شود. در نتیجه این چشم‌ها مشکی یا قهوه‌ای دیده می‌شوند.

درون عنبیه افراد چشم سبز، ملانین زیادی وجود ندارد. همچنین هیچ ذخیره کلاژنی هم در این قسمت موجود نیست. نور وارد شده به چشم توسط سلول‌های رنگدانه‌دار جذب شده و ذرات درون استروما نور را مشابه اثر تیندال که نور آبی تولید می‌کند، پراکنده می‌کنند. در نهایت نور آبی با نور قهوه‌ای ملانین ترکیب شده و نور سبز ایجاد می‌شود

چشمان زیباتر

کسانی که چشم آبی دارند، هیچ سلول رنگدانه‌داری در استروما ندارند. ذخیره کلاژن هم در چشم آن‌ها بسیار کم است. خود استروما نیز همان‌طور که می‌دانید هیچ رنگی ندارد. نبود سلول رنگدانه‌دار و ذخیره کلاژن باعث می‌شود که در چشم فقط اثر تیندال ایجاد شود و چشم آبی دیده شود.

چشم‌های خاکستری هم گونه نادری هستند. در استروما چشم خاکستری هیچ ملانینی وجود ندارد. در مقابل ذخیره کلاژن بیشتری در استروما موجود است. ذخیره کلاژن باعث می‌شود که در اثر تیندال پراکندگی ایجاد شود و رنگ آبی به‌خوبی دیده نشود. به‌این‌ترتیب رنگ چشم خاکستری به نظر می‌رسد.

چگونه رنگ چشم خود را تغییر دهیم

در پاسخ به این سوال که چگونه رنگ چشم خود را تغییر دهیم باید گفت که تغییر رنگ چشم پدیده‌ای است که از صدها سال پیش مورد توجه و علاقه بشر بوده است. همانطور که افرد دوست دارند سایر اعضای صورت‌شان مانند بینی‌ گونه‌ پوست و غیره را تغییر داده و زیباتر کنند، ممکن است بخواهند رنگ چشمشان هم به رنگ دیگری تغییر کند. حتی برخی از بیماری‌ها می‌توانند باعث تغییر رنگ یا ایجاد اختلاف در رنگ هر کدام از چشم‌ها شوند. اگر فرد بخواهد این وضعیت را اصلاح کند، می‌تواند از این روش‌ها کمک بگیرد. جالب است بدانید که حتی در سال‌های دور هم با روش‌های ابتدایی مانند چکاندن آب و عسل در چشم، افراد سعی می‌کردند رنگ چشم‌شان را تغییر دهند.

در سال‌های اخیر هم روش‌ها و متدهای خاصی مانند لیزر درمانی ابداع شده است که می‌تواند رنگ چشم را تغییر دهد. همانطور که گفتیم ملانین موجود در عنبیه نقش زیادی در تعیین رنگ چشم دارد. به‌این‌ترتیب با حذف مقداری از آن می‌تواند رنگ چشم را عوض کرد. روش‌های مذکور هم با نظر به همین واقعیت، هدف خود را عملی می‌کنند.

تاثیرات قطره‌ی تغییر رنگ چشم

تغییر رنگ چشم با لیزر

برای تغییر رنگ چشم با لیزر یک پرتوی نوری به هدف نفوذ به عنبیه، به چشم تابانده می‌شود. لایه‌ای که نور را دریافت می‌کند طی چند هفته پوسته ریزی کرده و به عبارتی بخشی از ملانین موجود در آن از بین می‌رود. این روند باعث‌ می‌شود که چشم نور بیشتری را از عنبیه بازتاب کند و چشم آبی به نظر برسد.

این کار تنها 5 ثانیه برای هر چشم زمان می‌برد. و بعد از چند هفته هم اثر خود را نشان می‌دهد. استفاده از لیزر برای تغییر رنگ چشم هنوز در ایالات‌متحده تایید نشده است. اما افراد زیادی این روش را برای تغییر رنگ چشم خود استفاده می‌کنند. استفاده از لیزر برای تغییر رنگ چشم ضرری برای بینایی ندارد و باعث کوری نمی‌شود اما عوارض جانبی آن هنوز به‌درستی بررسی نشده‌اند.

تغیر رنگ چشم با ایمپلنت‌های مصنوعی

روش دیگری که برای تغییر رنگ چشم استفاده می‌شود این است که عنبیه را با ایمپلنت‌های مصنوعی تعویض کنند. در این روش عنبیه به‌طور کامل از چشم خارج می‌شود و ایمپلنت‌های مصنوعی با مقادیر مشخص ملانین و رنگ مشخص و موردنظر فرد جایگزین می‌شوند. این روش هم تنها 15 دقیقه برای هر چشم زمان می‌برد.

این متد هم عوارض خاص خود را دارد. مواردی مانند زخم، عفونت و حتی کوری تدریجی ممکن است دامن‌گیر کسانی شود که این روش را انتخاب می‌کنند.

تغییر رنگ چشم با قطره‌

روش دیگری که برای تغییر رنگ چشم کاربرد دارد استفاده از قطره‌ تغییر رنگ چشم است. این قطره‌ها معمولا در دوره‌های مشخص مصرف می‌شوند تا اثر خود را نشان دهند. در بین تمام شیوه‌های تغییر رنگ چشم این مورد ریسک کمتری داشته و ایمن‌تر است. حتی به گفته خود کمپانی تولیدکننده قطره‌ها می‌توانند به بینایی فرد هم کمک کنند.

قطره‌ی تغییر رنگ چشم چگونه رنگ چشم خود را تغییر دهیم

قطره‌ی تغییر رنگ چشم iCOLOUR

قطره تغییر رنگ چشم داخل چشم چکانده می‌شوند و وارد لایه عنبیه چشم می‌گردند. این قطره‌ها در عنبیه آنزیم‌های مسئول تولید ملانین را مهار می‌کنند و باعث می‌شوند مقدار ملانین در چشم کمتر و کمتر شود. به‌این‌ترتیب رنگ چشم به رنگ‌های مشخصی تغییر می‌کند. نکته جالبی که در خصوص این قطره‌ها وجود دارد این است که طیف‌های رنگی مشخصی دارند. به عبارتی می‌توانید از بین رنگ‌های مختلف مانند عسلی، سبز، آبی، قهوه‌ای و غیره رنگ موردنظرتان را انتخاب کرده و قطره مخصوص آن را مصرف کنید.

قطره تغییر رنگ چشم iCOLOUR روی نژادها و رنگ چشم‌های مختلف تست شده است و اثر خود را نشان داده است. این قطره‌ها روی 95 درصد از کیس‌های آزمایشی اثر موفقیت‌آمیزی داشته و توانسته‌است نتایج رضایت‌بخشی به دنبال داشته باشد. باوجود این قطره‌ها شما از لنزهای خشک و سفت و موقت بی‌نیاز می‌شوید و می‌توانید رنگ چشم‌ها را تنها با چکاندن چند قطره در چشم تغییر دهید.

رنگ‌بندی قطره‌ی تغییر رنگ چشم iCOLOUR

قطره تغییر رنگ چشم iCOLOUR شامل 16  طیف رنگ مختلف خاکستری سیر، آبی، فندقی، نقره‌ای، یاقوت کبود، سبز روشن، فیروزه‌ای، قهوه‌ای روشن، کهربایی، آبی روشن، سبز تیره،  آبی تیره، آبی، خاکستری، سبز می‌باشد. این طیف گسترده گزینه‌های متعددی را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‎‌دهد. برای انتخاب رنگ قطره‌های چشم کافی است به منوی سمت راست صفحه در سایت مراجعه کنید. همچنین در این لینک مجموعه‌ای از قطره‌های تغییر رنگ به چشم می‌خورد.

چگونه رنگ چشم خود را تغییر دهیم

قطره تغییر رنگ چشم iCOLOUR چگونه کار می‌کنند

عنصر فعال و موجود در این قطره‌ها به‌عنوان یک مسدود‌کننده طبیعی و ایمن برای ملانین عمل کرده و بدون اینکه آسیبی به چشم برساند، مقدار ملانین موجود در عنبیه را کاهش می‌دهد. این عنصر در انواع لوسیون‌ها و کرم‌ها به‌عنوان روشن‌کننده پوست کاربرد دارد. قطره تغییر رنگ چشم iCOLOUR به‌مرور تولید ملانین در چشم را کاهش داده و باعث تغییر رنگ چشم می‌شود. قطره تغییر رنگ چشم iCOLOUR دارای طیف متنوعی است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند یک رنگ منحصر به فرد را ایجاد کنند. دلیل این تفاوت هم وجود مقادیر متفاوت آنزیم مسدودکننده ملانین در هر کدام از قطره‌هاست.

ترکیبات: آب استریل، گلیسیرین، سدیم، بوریک اسید، N-استیل گلوکوزامین، بی کربنات پتاسیم، بنزیل الکل ، کربوکسی متیل سلولز

بدون محدودیت، بدون نگرانی

این قطره برای همه افراد با هر سن و هر نژادی قابل استفاده است. کمپانی تولیدکننده این قطره تغییر رنگ چشم مدعی است که چکاندن این قطره‌ها حتی به بینایی شما هم کمک می‌کند. همچنین شما می‌توانید همزمان در دوره درمان و استفاده از قطره‌ها از انواع لنز، عینک طبی و عینک‌های آفتابی هم استفاده کنید. حتی کسانی که عمل لیزر چشم را انجام داده‌اند هم می‌توانند از این قطره‌ها استفاده کنند.

طریقه استفاده

از این قطره‌های iCOLOUR باید یک بار در روز استفاده شود. می‌توانید این کار را صبح بعد از بیدار شدن و یا شب قبل از خواب انجام دهید. دوره‌های مصرف این قطره‌ها معمولا یک ماه است و نتیجه آن نیز شش تا دوازده ماه بعد پدیدار می‌شود. رنگ چشم نیز برای چندین سال دوام خواهد داشت. شما با استفاده مداوم از این قطره‌ها می‌توانید رنگ چشم موردنظرتان را برای مدت بیشتری ثابت نگه دارید.

برای خرید قطره تغییر رنگ چشم به لینک زیر مراجعه کنید

قطره تغییر رنگ چشم

خرید

شاید مطالعه این مقالات هم برایتان جالب باشد.

معرفی روش‌های موثر کاهش چروک‌های دور چشم

برندهای برتر لنز رنگی که مورد تایید متخصصان چشم است را می شناسید؟

کرم دور چشم کلینیک موثرترین کرم جوان سازی و ضدپیری در دنیا ساخت آمریکا

 

منبع: buzzfeednews ، healthline

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024