گوشی‌های 5G و معرفی بهترین آن‌ها

جنگ گوشی‌های 5G آغاز شده است، بیایید ببینیم کدام گوشی‌های 5G در این میان طلایه‌دار هستند.  برخی گوشی‌های هوشمند 5G در سال 2019 و سال 2020 به بازار حکمرانی می‌کنند: دیدیم که برند‌های صاحب نامی مانند سامسونگ گلکسی S10 G5، هواوی میت X، شیائومی 5G می میکس 3، اوپو رنو 5G و ال جی V50 THINQ توانایی‌های 5G خود را به نمایش گذاشتند، تعداد زیادی دیگری نیز در راه‌اند.

بهترین گوشی‌های 5G معرفی شده و آن‌هایی که در راه‌اند

به یاد داشته باشید که مدیر شرکت کوالکوم، کریستیانو آمون، گفته است که “همه‌ی فروشنده‌های اندروید در حال حاضر مشغول به ساخت گوشی‌های 5G هستند”، به علاوه در CES 2019 و MWC 2019 شاهد خودنمایی تکنولوژی 5G بوده ایم، با وجود این شواهد مشخص است که تا پایان سال 2020 گوشی‌های 5G به خوبی جای خود را در بازار باز خواهند کرد.

نسل بعدی تکنولوژی اینترنت 5G برای گوشی‌های همراه نه تنها سرعتی بسیار بالاتر از 4G و 3G دارد، بلکه این توانایی را دارد تا نحوه‌ی استفاده‌ی روزانه از گوشی‌های هوشمند را در سراسر دنیا تغییر دهد. تکنولوژی 5g با پهنای باند بالایی که در اختیار دارد، دستگاه‌ها و گجت‌های بیشتری را آنلاین خواهند کرد(ماشین‌های بدون راننده و دیگر وسایل).

در این پست می‌خواهیم نگاهی به بهترین گوشی‌های 5G سال 2019 و 2020 بیاندازیم، سازندگانی مانند سامسونگ، سونی، وان پلاس و هواوی همین حالا عمیقا وارد ساخت این تکنولوژی شده‌اند، دیگر شرکت‌ها هم به زودی به آن‌ها خواهند پیوست.

قبل از این که به سراغ گوشی‌های طلایه دار 5G برویم، بیاید خیلی خلاصه توضیح دهیم که 5G دقیقا چیست…

تعریف  5G چیست؟

5G نسخه‌ی بعدی (4G LTE) است که خودش نسخه‌ی پیشرفته‌تر 3G بود (متوجه این الگو شدید؟). زمانی که زیرساخت‌ها برای گوشی‌ها و شبکه‌ها دارای قابلیت استفاده از 5G شدند، همه‌ی ما می‌توانیم از سرعت بالاتر آپلود و دانلود و بسیاری دیگر از مزایای 5G بهره مند شویم.

اتصال 5G در موبایل چه قدر سریع‌تر است؟ جواب این سوال بستگی به دستگاه، مکان و شبکه‌ی شما دارد، اما در دنیای واقعی و به طور روزانه می‌توان انتظار بهبودی 15 الی 50 درصدی را داشت. فرضا، در محیط آزمایشگاهی، 5G می‌تواند خیلی بیشتر از این‌ها 4G را بهبود دهد، پس جا برای پیشرفت وجود دارد: یک فیلم کاملا 4K را تصور کنید که در یک یا دو دقیقه دانلود می‌شود.

5G تنها از لحاظ سرعت برتری ندارد و تنها درباره‌ی تماشای فیلم‌های 4K در قطار و مترو و در راه برگشت به خانه نیست. بحث ظرفیت نیز هست، و توانایی دریافت سیگنال قوی‌تر در منطقه‌های شلوغ. به عبارت دیگر، در مکان‌های شلوغی مانند استادیم‌های ورزشی یا جشنواره‌های موسیقی، دیگر اتصال خود را از دست نخواهید داد.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد تکنولوژی 5G هستند حتما به مقاله ی  اینترنت 5g در مالتینا سری بزنید.

گوشی 5g

بهترین گوشی‌های 5G سال 2019 و 2020

1- سامسونگ گلکسی S10 5G

شرکت سامسونگ با گوشی سامسونگ گلکسی S10 5G وارد دنیای گوشی‌های 5G شده است، نسخه‌ی فوق سریع گوشی سامسونگ گلکسی S10 در ماه فوریه سال 2019 عرضه شد. این یک ارتقاء قابل توجه نسبت به S10 استاندارد است، با نمایشگری بزرگ‌تر، دوربینی بهتر و  5G.

این گوشی یک نمایشگر 6.7 اینچی QHD AMOLED، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. یک باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی نیز روی آن نصب شده است. در این گوشی نیز می‌توانید مانند دیگر گوشی‌های عضو خانواده‌ی S10 از شارژ بی سیم نیز استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی S10 5G در حال حاضر به آرامی در حال ورود به بازار است، اما انتظار قیمتی بالاتر از سامسونگ گلکسی S10 استاندارد را داشته باشید.

گوشی s10 5g
سامسونگ گلکسی S10 5G

مشاهده و خرید

2- وان پلاس 7 پرو 5G

وان پلاس همانطور که چند ماه پیش در کنگره‌ی دنیای موبایل شانگاهی قول داده بود، یک نسخه با قابلیت 5G از آخرین گوشی پرچم دار خود را ساخته است. وان پلاس 7 پرو 5G مشابه وان پلاس 7 پرو 4G است و همان طراحی، دوربین، نمایشگر و باتری را دارد، تنها تفاوت آن توانایی استفاده از شبکه‌ی پر سرعت 5G است. این روش بسیار متفاوتی نسبت به گلکسی S10 5G است، این گوشی یک دستگاه کاملا جدید با دوربین‌های بیشتر، باتری و نمایشگری بزرگ‌تر از S10 استاندارد بود.

دارندگان وان پلاس 7 پرو 5G از یک نمایشگر 6.67 اینچی با نسبت کشیدگی 19.5:9 و سرعت بازسازی 90Hz لذت خواهند برد. این گوشی از نمایشگر برند Fluid AMOLED استفاده می‌کند که می‌تواند با نمایش 90 فریم در ثانیه انیمیشن‌ها و عوض شدن صحنه‌ها را روی نمایشگر تمام صفحه روان‌تر نشان دهد. این نمایشگر همینطور از HDR10 و HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

وان پلاس 7 پرو یک حسگر اثر انگشت دارد که زیر نمایشگر جا گذاری شده است. این حسگر 36% از حسگر درون گوشی وان پلاس 6T بزرگ‌تر است و قابلیت بازکردن قفل سریع‌تر و دقیق‌تری دارد. طبق گفته‌ی وان پلاس، این اسکنر در 0.24 ثانیه قفل را باز می‌کند.

وان پلاس 7 پرو 5G در کنار نمایشگر AMOLED دارای یک آرایه دوربین سه گانه در عقب گوشی با توانایی عکس برداری در حالت‌های پرتره، آلترا واید و یا زوم اپتیکال 3x است. همینطور یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسل f/2.0 در یک کشوی کوچک که از قاب بدنه‌ی گوشی بیرون می‌آید قرار گرفته است. وان پلاس 7 پرو 5G از حافظه‌ی UFS 3.0 بهره مند است که سرعت کار سیستم عامل را فوق‌العاده افزایش می‌دهد و  از لود شدن PDF های سنگین برای اولین بار گرفته تا ذخیره‌ی عکس‌های گرفته شده با دوربین را انجام می‌دهد. همینطور یک تراشه‌ی پرچم دار اسنپ دراگون 855 درون قلب تپنده‌ی گوشی جا گرفته است، یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی به آن قدرت می‌بخشد و 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه هم درون گوشی تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ گوشی موبایل smart که در ۲۰۱۹ تحولی در دنیای موبایل ایجاد کردند

وان پلاس 7 پرو 5G
وان پلاس 7 پرو 5G

مشاهده و خرید

3- هواوی میت X

هواوی میت X شما را شگفت زده خواهد کرد. این گوشی تاشو که در MWC 2019 توسط هواوی رونمایی شد و دارای قابلیت 5G است. این گوشی فوق العاده شیک و زیبا سرعت سرسام آوری در آپلود و دانلود دارد.

زمانی که گوشی را می‌بندید، پشت و روی گوشی دارای نمایشگر خواهد بود؛ زمانی که آن را باز می‌کنید یا نمایشگری 8 اینچی مواجه می‌شوید که در آن قادر به انجام چند کار به طور هم‌زمان خواهید بود. برآمدگی گوشه به شما در نگه داشتن دستگاه در حالت تبلت کمک می‌کند.

در زیر پوسته‌ی دستگاه یک پردازنده‌ی Kirin 980،8  گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه و البته تراشه‌ی Balong  5000 multi-mode 5G قرار دارد. باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی به خوبی نیاز شما را برطرف می‌کند. اما این گوشی برایتان پرخرج خواهد بود.

 گوشی huawei mate x 5g
هواوی میت X

4- اوپو رنو 5G

اوپو ادعا دارد که توانسته است ارتباط موفقی بین یک گوشی 5G و یک شبکه‌ی 5G به وجود بیاورد.

یک نسخه‌ی جدید از گوشی‌های 5G، اوپو است. این سازنده‌ی چینی اخیرا یک گوشی جدید، پرچم دار و با توانایی اتصال 5G، اوپو رنو، را معرفی کرده است. رنو 5G یک نمایشگر تمام صفحه‌ی 6.6 انچی OLED، یک باتری بزرگ 4065 میلی آمپر ساعتی، دوربین با زوم 10X بدون افت کیفیت و یک مودم 5G دارد. این گوشی از دوربین سلفی کشوی wizzy نیز پشتیبانی می‌کند. به طور کلی اوپو رنو 5G شبیه یک گوشی 5G واقعی به نظر می‌رسد.

گوشی oppo reno 5g
اوپو رنو 5G

مشاهده و خرید

5- LG V50 THINQ 5G

LG V50 THINQ 5G ممکن است جذابیت فوق‌العاده‌ی هواوی میت X را نداشته باشد، اما در نوع خودش یک گوشی 5G قوی است و حتی قابلیت تاشو بودن دارد، یعنی به نحوی این طور است، به دلیل وجود نمایشگر اضافه‌ای که می‌توانید به آن اضافه کنید. این گوشی در کنار LG G8 ThinQ در MWC 2019 در بارسلونا معرفی شد و دارای پردازشگر اسنپ دراگون 855، نمایشگر 6.4 اینچی QHD+ OLED و سیستم سه گانه لنز دوربین در پشت گوشی است. این ویژگی‌های سخت افزاری، بسیار خوب هستند اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچم دار  هستید.

LG V50 THINQ 5G

6- شیائومی می میکس 3

گوشی 5G شیائومی می میکس 3 در اواخر اکتبر تایید شد، و بعد از کنفرانس MWC 2019 می‌دانیم که قرار است از ماه می 2019 موجود شود و در کنار دیگر گوشی‌های 5G که در لیست انتظار برای عرضه قرار دارند جای بگیرد.

در کنار قابلیت 5G، شیائومی می مکس 3 دستگاه قوی به نظر می‌رسد. نمایشگر این گوشی قابلیت کشویی مغناطیسی داشته و دارای یک پنل 6.39 اینچی OLED قرار گرفته در یک طراحی بدون قاب است (نسبت نمایشگر به بدنه 93.4%). در بخش سخت افزاری گوشی دارای یک رم 10 گیگابایتی، 256 مگابایت حافظه و یک سیستم دوربین دو گانه (24 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل) است.

شیائومی می میکس 3
شیائومی می میکس 3

مشاهده و خرید

7- سامسونگ گلکسی نوت 10

در حالی که سامسونگ به طور رسمی تایید نکرده است که گلکسی نوت 10 قرار است یک گوشی 5G باشد، مدیر شبکه‌ی وریزون آمریکا، هانس وستبرگ، این کار را کرده است، ایشان اخیرا در یک اعلانیه فصلی برای سرمایه گذاران اعلام کرده‌اند که “نوت و گلکسی امسال هر دو دارای قابلیت 5G خواهند بود.”

این خبر اصلا تعجب آور نیست، بسیاری از افراد انتظار این را داشتند که نوت جدید سامسونگ قابلیت پشتیبانی از 5G را داشته باشد، اما هنوز هم این خبر بسیار مسرت بخش است، زیرا بعد از گلکسی S10 5G باز هم می‌توانیم انتظار یک گوشی 5G دیگر از این سازنده‌ی اهل کره‌ی جنوبی داشته باشیم، گوشی که قابلیت اتصال به چنین سرعت سرسام آوری را دارد.

نوت 10 5G همین حالا بسیار پر قدرت به نظر می‌رسد، این گوشی به تکنولوژی جدید و فوق سریع UFS 3.0، رم بالا و سیستم دوربین گران قیمت مجهز است و شاید حتی یک طراحی بدون دکمه هم داشته باشد. باید حتما پیگیر اخبار این گوشی باشیم.

نوت 10 5g

مشاهده و خرید

8- موتو z3 از گوشی‌های 5G

این جا یک سری توضیحات لازم است: موتو Z3 قابلیت اتصال به 5G را دارد، اما تنها به شرطی که 5G Moto Mod را برای آن تهیه کنید و در یک وریزون در آمریکا باشد و در منطقه‌ای باشید که از 5G پشتیبانی صورت می‌گیرد. اگر همه‌ی شرایط را با هم داشته باشید می‌توانید به انقلاب 5G بپیوندید!

Z3 سال گذشته عرضه شد. این گوشی دارای نمایشگر خوبی با اندازه ی 6.01 اینچ، یک پردازشگر اسنپ دراگون 835 و 6 گیگابایت رم است. Z3 توانمند‌ترین گوشی دنیا نیست، اما اگر قابلیت 5G به آن اضافه شود می‌تواند به لیست ما اضافه شود.

گوشی moto z3 5g

مشاهده و خرید

بهترین گوشی‌های 5G که هنوز در سال 2019 و 2020 منتظرشان هستیم

کوالکوم حضور فعالی با گوشی‌های 5G در CES 2019 داشت. این لیست گوشی‌های 5G است که قرار است به زودی عرضه شوند، گلچینی از میان همه‌ی گوشی‌های هوشمندی که منتظرشان هستیم. ما در این لیست ویژگی‌های سخت افزاری، قیمت و زمان عرضه این گوشی‌های 5G را بررسی کردیم تا دید متخصصانه‌ای نسبت به آن چه باید در سال  2020 منتظرش باشید به شما بدهیم.

1- هواوی میت 30 از گوشی‌های 5G

هواوی میت X  به طور رسمی رونمایی شده است. اما سایر گوشی‌های پرچم دار هواوی در سال 2020 چطور؟ آن‌هایی که ما واقعا توانایی خریدشان را خواهیم داشت؟

حالا که هواوی P30 پرو وارد بازار شده است و می‌دانیم که قابلیت اتصال به 5G را ندارد. باید منتظر سری میت باشیم تا به این اتصال فوق سریع دست پیدا کنیم، با توجه به این که گوشی‌های سری میت 20 در سال 2018 چقدر خوب بودند، سطح انتظاراتمان از این گوشی‌های جدید نیز بالا است.

گوشی huawei mate 30 5g

2- آنر 5G فون از گوشی‌های 5G

زمانی که رئیس شرکتی مانند جرج ژائو خودش به شخصه تایید کند که شرکت قرار است  یک گوشی 5G عرضه کند، قطعا تمام شرکت تلاش خود را خواهد کرد تا این اتفاق رخ دهد.

قطعا ژائو به نقشه‌ی 5G آنر اطمینان دارد که اعلام کرده است این شرکت چینی اولین کسی خواهد بود که گوشی 5G اش را روانه‌ی بازار خواهد کرد. او با این حرف عرصه را بر رقیبان تنگ کرد. این اتفاق نیفتاد، اما ما شجاعتشان را تحسین می‌کنیم.

honor 5g phone گوشی

3- سونی اکسپریا 2 از گوشی‌های 5G

یکی از گوشی‌های 5g سونی است. سونی گوشی پرچم دار خود اکسپریا 1 را در MWC 2019 به نمایش گذاشته است، اما این گوشی بدون توانایی اتصال 5G عرضه شده است. اما به نظر ما قطعا یک گوشی اکسپریا با قابلیت استفاده از این تکنولوژی فوق سریع امسال عرضه خواهد شد.

” نوآوری در گوشی‌های هوشمند همیشه اصلی‌ترین فلسفه ی طراحی برای مهندسان سونی بوده است.” این حرف را سونی در سخنرانی اخیرش به عنوان یکی از اولین‌ها در تاریخ تکنولوژی گوشی‌های هوشمند زده است.

این شرکت این حرف‌ها را مدت زمان کوتاهی بعد از این که وان پلاس و هواوی تایید کردند که در حال کار روی گوشی‌های 5G هستند به میان آورد. اتفاقی بوده است؟ ما که این طور فکر نمی‌کنیم.

گوشی sony xperia 2 5g

4- آیفون جدید (2019)

آیفون XS و XS مکس 4G بودند، اما آیا ممکن است گوشی پرچم دار جدید اپل در سال آینده به تکنولوژی سریع 5G مجهز شده باشد؟

حالا که هیجانمان درباره‌ی آیفون XS، آیفون XS مکس و آیفون XR فروکش کرده است، وقت آن رسیده است که به برنامه‌ی اپل برای سال 2020 توجه کنیم،زیرا ممکن است حاوی یک گوشی 5G باشد.

باید گفته شود که اپل سازنده‌ای نیست که تکنولوژی‌های جدید را برای اولین بار تولید کند (به عنوان مثال حتی آیفون X دارای LTE-Advanced نبود)، بنابراین ممکن است استراتژی باشد که برای دستگاه‌های 5G اش در نظر می‌گیرد، یعنی یک سال دیرتر چنین گوشی را عرضه کند، زمانی که بازار تا حدی به ثبات رسیده است.

اما با این وجود، با توجه به این که آیفون امسال نیاز به نوسازی اساسی بعد از عرضه‌ی گوشی‌های تکراری XS و XS مکس دارد، صبر کردن برای عرضه‌ی یک گوشی 5G تا سال 2020 ریسک بالایی ندارد؟ همه‌ی سازنده‌های برتر اندروید یک گوشی 5G برای سال 2020 آماده کرده‌اند، پس اپل هم مجبور است برای ماندن در رقابت تکانی به خودش بدهد. باید منتظر بمانیم و ببینیم!

آیفون 2019

مشاهده و خرید

ممکن است تا 2-3 سال گوشی‌های 5G جدید ارزان نشوند

ما منتظر هستیم تا شبکه‌ها بهبود پیدا کنند تا بتوانیم از این تکنولوژی استفاده کنیم. حالا تعداد قابل توجهی از گوشی 5G موجود هستند و اگر خوش شانس باشید و در منطقه‌ای زندگی کنید که دارای زیرساخت‌های لازم برای استفاده از نسل جدید این تکنولوژی باشد. می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همینطور نقطه‌ی مشترک همه‌ی این گوشی‌ها قیمتشان است.

در حال حاضر می‌توانید گوشی‌های پرچم دار 5G را با قیمتی بالا و پوشش محدودی از 5G خریداری کنید و عملا نمی‌توانید بیشترین استفاده‌ی ممکن را از آن‌ها ببرید (آن‌ها به خوبی روی شبکه ی 4G کار می‌کنند)، اما بسیاری از مشتریان به دلیل قیمت بالای این دستگاه‌ها توان خریدشان را ندارند.

حالا که شما را با گوشی‌های 5G آشنا کردیم، می‌دانید که با چنین پوشش محدودی استفاده‌ی کامل از خدمات پر سرعت این تکنولوژی چندان ساده نیست، اما به نظر می‌رسد این تنها کاربران نیستند که می‌خواهند مدتی دست نگه دارند.

TechRadar مصاحبه‌ای با مدیر سامسونگ، دی جی کو چندی پیش داشت. وی ذکر کرد که انتظار دارند مصرف کنندگان در دو یا سه سال آینده به استفاده از 5G رو بیاورند، زمانی که پوشش شبکه‌ها بهتر شود و گوشی‌های 5G میان رده روانه‌ی بازار شوند.

شایعات زیادی وجود دارند که سامسونگ قصد معرفی حداقل یک گوشی 5G در سال‌های آینده را دارد، اما به نظر می‌رسد این گوشی یک از نسخه‌های گلکسی نوت 10 باشد که احتمالا قیمتی حتی بالاتر از S10 5G خواهد داشت و قطعا بسیاری از مردم قدرت خرید آن را نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی ۵ برند معروف گوشی های هوشمند کمتر شناخته شده در‌‌‌‌‌ایران

گوشی‌های هوشمند کاهش یافته‌اند؟

گسترش سریع 5G با معرفی گوشی‌های 5G با قیمت‌های مناسب‌تر ممکن خواهد شد و در حالی که مشخص نیست که آیا سامسونگ قصدی برای تولید این گوشی‌ها در سال آینده دارد یا خیر، کو بیان میکند که دیدگاه مثبتی نسبت به وضعیت فعلی 5G دارد.

” در 80 روز من یک میلیون دستگاه S10 5G (در کره) فروختم… این نشانه‌ی خوبی از توسعه‌ی 5G است.”

اما در سال‌های آینده ممکن است مشتاق خرید یک گوشی هوشمند 5G نباشید، بلکه به دنبال یک دستگاه هوشمند 5G باشید.

“زمانی که دوران 5G و اینترنت اشیاء به وجود بیاید و سریعا گسترش پیدا کند، ما باید به چیزی فراتر از یک گوشی هوشمند فکر کنیم.” کو توضیح داد: “ما باید به فکر دستگاه‌های هوشمند باشیم. گوشی‌های هوشمند ممکن است کاهش پیدا کنند، اما دستگاه‌های جدید ظهور خواهند کرد.”

این سخنان توسط سرپرست بخش طراحی سامسونگ، کانگ یون جه، نیز بیان شده اند. او گفته است” در آینده، مردم ممکن است دیگر گوشی‌هایشان را به همراه خود حمل نکنند زیرا روش‌های دیگری برای برقرای ارتباط سریع به وجود می‌آیند و ممکن است نخواهند هر کجا که می‌روند نمایشگری بزرگ را با خود حمل کنند. 5G تاثیر قابل توجهی روی طراحی دستگاه‌های قابل حمل خواهد داشت.”

گوشی‌های 5g

این که این “دستگاه‌های هوشمند” چه خواهند بود هنوز مشخص نشده است، اما سامسونگ همین حالا دستگاه‌های قابل حمل دیگری مانند تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، دستبندهای سلامتی، هدفون‌های earbud و یک دوربین 360 درجه دارد که همه‌ی آن‌ها می‌توانند از اتصال 5G بهره مند شده و انواع مختلفی از روش‌های ارتباطی را پدید بیاورند.

و در حالی که ما ممکن است تا سال آینده شاهد تولید گوشی‌های ارزان قیمت 5G نباشیم، کو ما را با این جمله هیجان انگیز تنها می گذارد، “سال آینده سال درخشانی برای 5G خواهد بود”، پس باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ چه برنامه‌ای برای سال 2021 دارد.

منبع:

Best 5G phones

New 5G phones

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024