بهترین کلاه شناهای حرفه ای مناسب شناگران حرفه ای

معرفی کلاه‌های شنای برتر 2019

برای حرفه‌ای شدن در شنا علاوه بر تسلط بر تکنیک‌های آن باید از تجهیزات حرفه‌ای نیز استفاده کرد. یکی از این تجهیزات کلاه شنا است. شناگرانی که موی بلند دارند از اینکه موی سرشان جلوی دیدشان را بگیرد آزرده می‌شوند. درحالی که می‌توان با استفاده از کلاه شنای مناسب این مشکل را به راحتی حل کرد! در این مقاله قصد داریم تا انواع کلاه شنا و کلاه‌های شنای برتر امسال را بررسی کنیم.

آشنایی با انواع کلاه شنا

کلاه شنا چه مزایایی دارد؟

فواید کلاه شنا را می‌توان در این چهار مورد خلاصه کرد:

  • جلوگیری از ریخته شدن مو روی صورت
  • بالا رفتن خاصیت هیدرودینامیک و سرعت
  • مراقبت از مو و پوست سر در برابر کلر و میکرب‌ها
  • جلوگیری از هدر رفتن حرارت سر

انواع کلاه‌های شنا کدامند؟

  • کلاه شنای سیلیکونی

سیلیکون رایج‌ترین ماده‌ی استفاده شده در کلاه‌های شنا است. سیلیکون به دوام بی‌نظیری که دارد مشهور است. علاوه بر این سیلیکون مو را نمی‌کشد و خاصیت کشسانی خود را از دست نمی‌دهد. به همین خاطر اکثر کلاه‌های شنای حرفه‌ای موجود در بازار از سیلیکون ساخته شده‌اند.به طور خلاصه این کلاه انتخابی بادوام و راحت برای هر شناگری است.

کلاه شنا برای حرفه‌ای شدن

  • کلاه شنای لاتکس

لاتکس در بین مواد پر کاربرد برای ساخت کلاه‌های شنا رتبه‌ی دوم را دارد. خیلی از شناگران کلاه‌های لاتکس را به کلاه‌های سیلیکونی ترجیح می‌دهند. لاتکس دوام کمتری نسبت به مواد دیگر دارد ولی نازک‌تر و سبک‌تر است که باعث می‌شود برای محیط‌های گرم مناسب شود. به علاوه کلاه‌های لاتکس ارزان‌تر از سایر کلاه‌های شنا هستند.

  • کلاه شنای پلاستیکی

پلاستیک از اولین موادی است که با آن کلاه‌های شنا ساخته شده است. این ماده از لاتکس کلفت‌تر و سنگین‌تر است. نمونه‌های پرطرفدار کلاه‌های پلاستیکی از جمله کلاه حبابی برای محیط‌های سرد بسیار مناسب است. بسیاری از کلاه‌های حبابی با بندهایی که دور چانه سفت می‌شوند عرضه می‌شوند تا از جابه‌جایی کلاه روی سر شناگر جلوگیری کنند.

  • کلاه شنای لیکرا/اسپاندکس

کلاه‌های از جنس اسپاندکس بدون شک راحت‌ترین کلاه‌های شنای موجود در بازار هستند. این ماده بادوام است و برای استفاده‌ی طولانی طراحی می‌شود. برای نگه‌داری از این کلاه‌ها باید بعد از هر بار استفاده آن‌ها را کلر زدایی کنید. در صورتی که کلرزدایی انجام نشود خاصیت کشسانی کلاه شما از بین خواهد رفت. تنها عیب کلاه‌های اسپاندکس این است که معمولا مقداری آب وارد آن‌ها می‌شود. کلاه‌های اسپاندکس بیشتر برای شناهای تفریحی استفاده می‌شوند.

  • نئوپرن

نئوپرن  (neoprene) همان ماده‌ای است که در ساخت لباس‌های غواصی استفاده می‌شود. کلاه‌های نئوپرن از هدر رفتن حرارت سر جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل شناگران آب‌های آزاد، استقامت و «ورزش سه‌گانه» از این نوع کلاه‌ها استفاده می‌کنند.

سه‌گانه کار ها از کلاه‌های شنای نئوپرن استفاده می‌کنند

بهترین کلاه‌های شنای 2020

انتخاب کلاه شنا کار راحتی نیست! برای همین در این بخش ۵ تا از بهترین کلاه‌های شنای سال 2020 را به شما معرفی می‌کنیم تا با آگاهی بیشتری بتوانید کلاه شنای مورد نظر خود را پیدا کنید.

1-Aegend Waterproof 

اگر به دنبال یک کلاه شنای سیلیکونی، فوق سبک و سازگار با پوست هستید؛ این کلاه همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید. این کلاه به قدری سبک است که هنگام شنا کردن اصلا متوجه آن نخواهید شد. طراحی ارگونومیک سه بعدی آن باعث می‌شود که به خوبی سر شما را در بر بگیرد و در عین‌حال هیچ فشاری بر روی سر شما وارد نکند. این به این معنی است که این کلاه آن‌قدر خاصیت کشسانی دارد که می‌تواند به راحتی کش بیاید و حالت خود را از دست ندهد.

کلاه Aegend طوری طراحی شده است که هم برای استفاده مردان و زنان، و هم برای موی بلند و کوتاه مناسب باشد. این کلاه با پوشش کامل گوش‌های شما باعث پیش‌گیری از ورود کلر به گوش و یا رشد باکتری در آن می‌شود. این ویژگی به شما امکان استفاده از هدفون ضد آب را نیز می‌دهد. تنها کاری که باید بکنید این است که آن را دور سر خود بکشید و مطمئن شوید که گوش‌هایتان پوشیده شده است.

ویژگی‌ها:

  • طراحی ارگونومیک سه بعدی
  • جیب‌های بزرگتر برای حفاظت از گوش‌ها
  • خاصیت کشسانی بالا و حفظ حالت

کلاه شنای Aegend

خرید از آمازون

2-Speedo Silicone Solid

طبق بازخوردهایی که راجع به کلاه‌های شنا داده شده است، این کلاه سیلیکونی آنقدر با کیفیت است که موی سرتان کاملا خشک خواهد ماند.  قابلیت ارتجاعی این کلاه آنقدر بالا است که پس از مدت‌ها استفاده هنوز نو باقی می‌ماند و از آنجایی که به صورت دست‌ساز ساخته شده است احساس خوبی روی سر می‌دهد.

برخی کلاه‌های شنا هنگام برداشتن کلاه از روی سر، موی سر را می‌کشند. ولی این کلاه اینطور نیست که خبر خوبی برای کسانی است که موهای بلندی دارند. فراموش نکنید که این کلاه سیلیکونی است و همانند همه‌ی کلاه‌های سیلیکونی از دوام بسیار بالایی برخوردار است.

 

ویژگی‌ها:

  • دست‌ساز
  • خاصیت کشسانی و راحتی بالا
  • بسیار بادوام و مقاوم در برابر پاره شدن
  • موی سر را نمی‌کشد.

کلاه شنای اسپیدو

خرید از آمازون

3-TYR La Vengadora

این کلاه به خاطر خاصیت هیدرودینامیک فوق‌العاده‌ای که دارد در لیست کلاه‌های شنای برتر قرار گرفته است. طراحی این کلاه باعث می‌شود که شناگر در آب احساس قدرتمند بودن بکند!

جنس داخل این کلاه طوری است که هیچ‌گاه از روی سَر، سُر نمی‌خورد. همچنین هنگامی که این کلاه را بپوشید متوجه خواهید شد که کلفتی آن، پاره‌ نشدن کلاه را تا مدت‌ها ضمانت خواهد کرد.

 

ویژگی‌ها:

  • مرغوب‌ترین مواد اولیه
  • دوام بالا
  • پوشش راحت

کلاه شنای tyr

خرید از آمازون

4-The Friendly Swede

این کلاه هم مانند کلاه‌های پیشین از جنس سیلیکون خالص است. اگر موی بلندی دارید این کلاه‌ها بهترین گزینه هستند. Swede کلاهی است که هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها همچنین برای بزرگسالان و کودکان طراحی شده است. شما به محض استفاده از این کلاه متوجه خواهید شد که پوشیدن و در آوردن آن چقدر آسان است!

جیب‌های ارگونومیک این کلاه از گوش‌های شما در برابر آسیب‌های احتمالی مراقبت می‌کنند. همچنین ساختار کلاه کاملا ضد چروک است که به شما کمک می‌کند مقاومت آب را به حداقل برسانید و با نهایت سرعت آب را بشکافید!

 

ویژگی‌ها:

  • 100٪ سیلیکونی
  • مناسب برای همه
  • جیب‌های ارگونومیک گوش
  • ضد چروک

کلاه شنای swede

خرید از آمازون

5-Finis Spandex Swim Cap

جنس این کلاه از اسپاندکس نرم است که موی شما را به عقب می‌کشد بدون آنکه مویتان حالتش را از دست بدهد یا بشکند. به محض اینکه این کلاه را امتحان کنید متوجه خاصیت ارتجاعی فوق‌العاده و همچنین راحتی آن خواهید شد.

به لطف اسپاندکس نرم به راحتی می‌توانید این کلاه را روی سر خود گذاشته یا از روی آن بردارید. این کلاه از بادوام‌ترین کلاه‌های اسپاندکس موجود در بازار است. تنها لازم است بعد از هر بار استفاده آن را با آب تمیز شست‌شو دهید تا خاصیت کشسانیش را از دست ندهد.

 

ویژگی‌ها:

  • اسپاندکس نرم
  • نگهداری مناسب از موی سر
  • لبه‌ی لاستیکی

کلاه شنای finis

خرید از آمازون

جمع بندی:

کلاه‌های معرفی شده خلاصه‌ای از کلاه‌های برتر شنای موجود در بازار بودند. همان‌طور که مشاهده کردید، اکثر کلاه‌های برتر بازار سیلیکونی هستند. ولی این به معنی بد بودن سایر کلاه‌های شنا نیست. توصیه ما به شما این است که اگر می‌خواهید در این ورزش حرفه‌ای شوید، کلاه شنای سیلیکونی حرفه‌ای تهیه کنید. البته همانطور که گفته شد در صورتی که می‌خواهید «ورزش سه گانه» کار کنید، کلاه شنای نئوپرن تهیه کنید. شما همچنین می‌توانید کلاه‌های شنای اصل دیگر را از طریق سایت مالتینا تهیه کنید.

 

مقالات پیشنهادی:

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024