رمزها و کدهای پنهان در گوشی‌های موبایل| سلامت گوشی خود را خودتان چک کنید

گوشی‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین وسایل ساخت بشر است که نقش زیادی روی تسهیل امور مختلف زندگی داشته است. در سال‌های اخیر و به علت رشد و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی شاهد تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند بسیار زیادی بوده‌ایم. برندهای بسیار زیادی در صنعت ساخت موبایل‌های هوشمند فعالیت دارند که هر کدام از آن‌ها محصولات منحصر به فرد خود را ساخته و به بازار عرضه می‌کنند. دو سیستم عامل اندروید و آی او اس تقریبا سیستم عامل تمامی گوشی‌های موجود در بازار ایران را تشکیل می دهند و ما قصد داریم در این مطلب شما را با کد مخفی این سیستم عامل‌ها آشنا کنیم.

فهرست مطالب

کد مخفی گوشی

در کنار ویژگی‌های شگفت انگیز مخصوص هر گوشی، برای هر گوشی هوشمند و هر برندی یکسری کدهای مخفی وجود دارد که با وارد کردن آن‌ها می‌توانیم به سرعت یکسری ویژگی‌های گوشی خود را چک ‌کنیم. بررسی میزان سلامت قسمت‌های مختلف گوشی یا اطمینان از اصالت گوشی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این کدهای مخفی است.

 

پیشنهاد مالتینا: خرید شارژر گوشی اصلی از آمازون با تخفیف

برخی از این کدها عمومی هستند و برای تمام گوشی‌ها و برندهای مختلف قابلیت کاربرد دارند و برخی کدها نیز مخصوص یک سیستم عامل خاص یا یک برند خاص از گوشی‌های هوشمند هستند. در این نوشته می‌خواهیم کد‌های پنهان اندروید و کدهای پنهان آیفون را مورد بررسی قرار دهیم. کدهای مخفی بی‌شمار هستند و در این مطلب ما تنها به چند نمونه از آن‌ها که اهمیت بیشتری دارند، اشاره خواهیم داشت.

کد پنهان گوشی‌های هوشمند

 – کدهای مخفی آیفون

کد پنهان شبکه گوشی:

Field test: *3001#12345#*

اگر یک گوشی هوشمند آیفون دارید، با وارد کردن این کد می‌توانید اطلاعات فنی بسیار زیادی درباره شبکه گوشی خود به دست آورید. با استفاده از این کد همچنین می‌توانید از شرایط سیگنال شبکه خود نیز اطلاع کسب کنید. وضعیت سیگنال را می‌توان از طریق میله‌هایی که بالای صفحه نمایش داده می‌شود کنترل کرد اما با استفاده از این کد می‌توانید از وضعیت دقیق شبکه گوشی همراه خود مطلع شوید.

کد پنهان بررسی مرکز پیام:

SMS service Centre: *#5005*7672#

هر پیامکی که شما از طریق گوشی هوشمند خود ارسال می‌کنید، ابتدا به یک سرور مرجع که با نام SMS center number نیز شناخته می‌شود، منتقل می‌شود و سپس از طریق این مرجع به شماره تلفنی که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود. اگر در زمینه ارسال پیامک با مشکل مواجه شدید از این کد استفاده‌ کنید تا بتوانید SMS center را مورد بررسی قرار دهید. با وارد کردن این کد و لمس کردن دکمه تماس به راحتی می‌توانید این کار را انجام بدهید.

کد مخفی انتظار تماس

 فعال ‌کردن:

Call waiting Activate: *43#

 غیر فعال کردن:

Call waiting Deactivate: #43#

بررسی وضعیت (فعال است یا فعال نیست):

Call waiting status: *#43#

با استفاده از این کد پنهان آیفون به راحتی می‌توانید وضعیت گوشی برای انتظار تماس را مورد بررسی و تغییر قرار دهید. اگر نتوانستید در قسمت تنظیمات گوشی آیفون خود گزینه انتظار تماس را پیدا کنید، کافی است این کد را شماره‌ گیری کنید.

کد مخفی محدودیت تماس:

call barring activate: *33*pin#

غیر فعال کردن:

call barring Deactivate: #33*pin#  

بررسی وضعیت (فعال است یا غیر فعال است):

call barring Status: *#33#

ویژگی call barring به دارنده یک گوشی آیفون اجازه می‌دهد تمامی تماس‌های ورودی و خروجی به گوشی هوشمند خود را بلاک کند. منظور از واژه pin در اینجا همان پین سیم کارت است که روی جلد سیم کارت شما نوشته شده ‌است. همچنین در مسیر زیر می‌توانید آن را فعال کنید:

 iphone settings / phone / SIM PI

کد پنهان انتقال مکالکه

 بررسی وضعیت و فعال کردن یا غیر فعال کردن

Call forwarding status: *#21#

 

دایورت کردن تماس‌ها به یک شماره خاص:

Call forwarding: *21 mobile number#

شرایطی را تصور کنید که با استفاده از گوشی آیفون خود در یک کلاس آنلاین شرکت کرده‌اید و یا در حال انجام یک بازی آنلاین هستید و نمی‌خواهید تماس‌های ورودی شما باعث قطع این ارتباط شود. در چنین شرایطی استفاده از این کد، سودمند است.

 ویژگی call forwarding به شما اجازه می‌دهد تماس‌های خود را به یک شماره همراه دیگر و یا حتی به یک صندوق صوتی هدایت کنید.

کد مخفی و پنهان انواع گوشی

کد های مخفی اندروید

کد مخفی IMEI:

IMEI Code: *#06#

این کد پنهان یک کد عمومی محسوب می‌شود و فارغ از نوع سیستم عامل و برند گوشی هوشمند می‌توان از این کد مخفی استفاده کرد. با استفاده از این کد می‌توانید شماره IMEI ( شماره اهراز هویت بین المللی گوشی هوشمند) که برای هر گوشی هوشمند منحصر به فرد است را مشاهده کنید. این شماره کاملا خصوصی است و نباید آن را در اختیار افراد دیگر قرار بدهید.

کد پنهان SAR (نرخ جذب گوشی):

Check SAR: *#07#

این کد پنهان نیز یک کد عمومی محسوب می‌شود و با استفاده از آن روی تمام گوشی‌های هوشمند می‌توان اطلاعات مفیدی پیرامون نرخ جذب مخصوص گوشی (میزان جذب انرژی رادیویی توسط بدن انسان، زمانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنید) به دست آورد.

کد مخفی ریست کردن:

Factory data reset :#*#7780#*#*

این یک کد عمومی برای تمامی گوشی‌های اندروید است و علاوه بر گوشی شیائومی می‌توان روی سامسونگ و هواوی و دیگر گوشی‌های اندرویدی نیز استفاده ‌کرد. با وارد کردن این کد، گوشی اندرویدی شما به صورت کامل ریست می‌شود. با وارد کردن این کد پنهان تمامی اطلاعات و داده‌ها مانند تصاویر، اپلیکیشن‌ها، تنظیمات اعمال ‌شده و غیره پاک می‌شود.

کد مخفی گوشی و تبلت

– کدهای پنهان گوشی‌ سامسونگ

کد مخفی جامع سامسونگ:

General Test Mode: *#0#

یک کد مخفی جالب و بسیار کاربردی که مخصوص گوشی‌های هوشمند سامسونگ است. با استفاده از این کد پنهان شما می‌توانید اطلاعاتی مفید پیرامون سخت افزار، صفحه نمایش و دیگر قسمت‌های مختلف گوشی سامسونگ خود به دست بیاورید.

بسیاری از مراکز تعمیر تخصصی گوشی هوشمند، برای تست سخت افزاری یک گوشی سامسونگ از این کد پنهان استفاده می‌کنند. با استفاده از این کد مخفی می‌توان دوربین، لرزش یا وایبریشن، رنگ، تاچ اسکرین یا لمس گوشی، بلندگوها و دیگر سنسورهای تعبیه‌ شده در گوشی سامسونگ را مورد بررسی قرار داد.

کد مخفی نرم افزار:

Software Version:  *#1111#

با استفاده از این کد پنهان می‌توانید متوجه شوید که نسخه نرم افزار نصب شده روی گوشی هوشمند شما چیست.

کد مخفی سخت افزار:

Hardware Version: *#2222#

با استفاده از این کد پنهان می‌توانید متوجه شوید که نسخه سخت افزار نصب شده روی گوشی هوشمند شما چیست.

کد مخفی بررسی سنسورهای گوشی سامسونگ:

Quick Test Menu: *#7353#

این کد پنهان نیز یک کد جامع دیگر برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ محسوب می‌شود که به صاحب گوشی اجازه می‌دهد سنسورهای مختلف به کار رفته در گوشی مانند صدا، دوربین، بلوتوث، وایبریشن و بسیاری سنسورهای دیگر را مورد بررسی قرار دهد.

کد مخفی باتری:

Battery status: *#0228#

این کد پنهان گوشی سامسونگ به شما اجازه می‌دهد شرایط مختلف باتری مانند میزان شارژ فعلی، ولتاژ، دما و غیره را مورد بررسی قرار دهید.

کد مخفی سخت افزار دوربین گوشی:

Camera Firmware Menu: *#7412365*

با استفاده از این کد پنهان می‌توانید اطلاعاتی مفید پیرامون سخت افزار به کار رفته در گوشی سامسونگ خود به دست بیاورید.

کد مخفی پیشرفته سخت افزار دوربین گوشی:

Camera : *#34971539#

این کد پنهان نیز مربوط به سخت افزار دوربین گوشی است، اما اطلاعات بیشتر و مفیدتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کد به شما اجازه می‌دهد سخت افزار دوربین گوشی خود را بروزرسانی کنید. اما توصیه ما این است که با استفاده از این کد مخفی، سخت افزار دوربین گوشی خود را بروزرسانی نکنید زیرا ممکن است اثری منفی روی کارایی دوربین گوشی شما بگذارد.

کد پنهان تنظیمات یو اس بی:

USB: *#0808#

با استفاده از این کد مخفی می‌توانید تنظیمات مربوط به USB گوشی سامسونگ خود را تغییر دهید. اگر هیچ درکی نسبت به اطلاعات نمایش داده شده ندارید بهتر است هیچ تغییری روی آن اعمال نکنید.

کد پنهان CSC: 

Display/change CSC code: *#272*IMEI#

با استفاده از این کد پنهان می‌توانید کد CSC مربوط به گوشی سامسونگ خود را مشاهده و در صورت نیاز تغییر دهید. اگر هیچ درکی نسبت به این کد ندارید بهتر است آن را بدون تغییر رها کنید. همان طور که پیشتر بیان کردیم IMEI یا همان کد اهراز هویت بین المللی گوشی را با استفاده از کد *#06# می‌توانید به دست بیاورید.

کد مخفی ضروری

– کدهای پنهان گوشی‌های LG

کد مخفی اطلاعات صفحه نمایش:

Display information: *#*#4636#*#*

با وارد کردن این کد مخفی روی یک گوشی هوشمند LG می‌توانید اطلاعاتی مختلف در مورد صفحه نمایش مانند باتری موبایل، داده‌های آماری مصرف شبکه همراه و اطلاعات مفید دیگری را دریافت کنید.

کد مخفی Ram دستگاه:

 

Ram version: *#*#3264#*#*

با واردکردن این کد پنهان روی یک گوشی هوشمند LG می‌توانید نسخه Ram به کار رفته در گوشی همراه خود را مشاهده کنید.

کد پنهان دوربین:

camera information : *#*#34971539#*#*

با وارد کردن این کد مخفی روی یک گوشی هوشمند LG اطلاعاتی مفید و جامع در مورد دوربین گوشی ارائه می‌شود.

کد مخفی سخت افزار و نرم افزار:

Software & Hardware Info: *#12580*369#

با وارد کردن این کد پنهان روی یک گوشی هوشمند LG می‌توانید به اطلاعاتی مفید و کامل درباره نرم افزار و سخت افزار  به کار رفته در گوشی هوشمند خود دسترسی داشته باشید.

– کد های پنهان گوشی هواوی

کد مخفی آدرس بلوتوث:

Bluetooth address: *#*#232337#*#

 اگر یک گوشی هوشمند هواوی دارید با وارد کردن این کد مخفی می‌توانید آدرس بلوتوث گوشی هوشمند خود را مشاهده کنید.

کد پنهان تست LCD:

LCD Test : *#*#0*#*#*

با وارد کردن این کد مخفی روی یک گوشی هوشمند هواوی می‌توانید LCD دستگاه را مورد تست و بررسی قرار دهید و اگر عیب و ایرادی درون آن وجود داشته باشد، به شما نمایش داده می‌شود.

کد مخفی فرمت کردن گوشی هواوی:

Format code: *2767*3855#

گاهی اوقات گوشی هواوی شما شرایطی پیدا می‌کند که تصمیم به فرمت کردن آن می‌گیرید. اگرچه از طریق مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی هم می‌توانید این کار را انجام ‌دهید. اما یک راه سریع فرمت کردن گوشی هوشمند هواوی وارد کردن این کد پنهان است.

کد محفی هواوی

کد مخفی بک آپ گرفتن:

Backup code: *#*#273283*255*663282*#*#*

یکی از مواردی که در زمان فرمت کردن یا تعویض گوشی هواوی باید انجام بدهید بک آپ گرفتن از فایل‌ها و رسانه‌های موجود در گوشی همراه است. برای انجام این کار کافی است این کد پنهان را درون گوشی هواوی خود وارد کنید.

– کد های پنهان گوشی شیائومی

کد مخفی تست کیفیت :

QC test: *#*#64663#*#*

با وارد کردن این کد پنهان درون گوشی شیائومی می‌توانید وضعیت نرم افزارهای مختلف گوشی را مورد بررسی قرار دهید. با استفاده از این کد مخفی می‌توانید دوربین اصلی، دوربین جلو، تاچ پنل، LCD، میزان روشنایی و بسیاری از قسمت‌های دیگر گوشی را تست کنید.

کد پنهان خدمات گوگل پلی:

Google Play services: *#*#426#*#* 

با استفاده از این کد پنهان روی یک گوشی شیائومی می‌توانید اطلاعات مختلفی در مورد گوگل پلی مانند آیدی دستگاه، آخرین پینگ، محدودیت‌های اتصال، نوع شبکه، ID شبکه و غیره را به دست آورید.

کد مخفی اطلاعات تقویم: 

Calendar code : *#*#225#*#*

با وارد کردن این کد پنهان روی یک گوشی هوشمند شیائومی می‌توانید اطلاعات مفیدی از تقویم کشور خود مانند تعطیلی‌های رسمی و سالروز تولدها و اطلاعاتی دیگر را مشاهده کنید.

منابع:

androidprotips

askvg

beebom

 

...خرید کالای اصل از آمازون با کد تخفیف اختصاصی برای شما! از دست ندید
MAGMA2024