همه چیز درباره کروم کست گوگل (خرید و راهنمای استفاده از آن)

کروم کست گوگل
کروم کست گوگل عادی نسل سه

کروم کست عادی (chromecast):

این مدل، ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نوع کروم کست گوگل است. مدل‌های مختلفی از این نوع کرم کست مانند Chromecast 2 و Chromecast 3، بروزرسانی و به بازار عرضه شده است. با این حال حداکثر وضوح تصویر یا رزولوشن نمایش محتوای این مدل‌ها، 1080p یعنی Full HD است.

کروم کست نسل دو با حافظه رم با ظرفیت ذخیره سازی کمتر 256 مگابایت به بازارعرضه شد. این کروم کست قادر به نمایش فیلم های 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلم های 720p با سرعت 60 فریم در ثانیه بود. این محصول هم از باند 2.5 گیگاهرتز و هم از باند 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

کروم کست گوگل
کروم کست گوگل عادی نسل دو

خرید کروم کست گوگل عادی

ارتقاء اپلیکیشن‌های گوگل و سازگاری با طیف وسیعی از سیستم عامل‌ها و پلتفرم‌ها، راه اندازی ساده و کاربری راحت، تغییر در طراحی، قابلیت کنترل و پخش از طریق صدا بدون استفاده از دست، از ویژگی‌های ارتقا یافته در کروم کست گوگل نسل سو هستند.

کروم کست اولترا (Ultra Chrome cast):

این مدل در سال 2016، معرفی معرفی و ارائه شد، که یکسان با نسخه‌های قبلی کار می‌کند، اما توانایی پخش تصاویر با وضوح 4K را دارد و پردازنده قدرتمندتری روی آن تعبیه شده است. Chrome cast Ultra همچنین از اترنت و  اتصال Wi-Fi پشتیبانی کرده و قابلیت Google Stadia را به تلویزیون شما وارد می‌کند.

هر سه مدل کروم کست ذکر شده در بالا می‌توانند محتوای ویدئویی را با کیفیت 1080p را پخش کنند و از طریق ورودی HDMI مورد استفاده قرار گیرند. البته لازم به ذکر است که Chromecast Ultra دارای یک درگاه داخلی برای کابل اترنت است.

کروم کست گوگل
کروم کست اولترا

خرید کروم کست گوگل اولترا

کروم کست صدا (Chromecast Audio):

در سال 2015، گوگل نسخه پیشرفته‌تری از کروم کست را تحت عنوان Chromecast Audio رونمایی کرد. این کروم کست گوگل متفاوت از بقیه مدل‌ها است؛ زیرا به هر بلندگو با درگاه جک 3.5 میلی‌متری متصل می‌شود، نه به تلویزیون و می‌تواند از طریق بلندگوها و سایر تجهیزات پخش کننده فایل‌های صوتی و موسیقی، صدا را با کیفیت و وضوح بالا پخش کند.

این نسخه از کروم کست به طور گسترده در دسترس نیست، ولی با پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری در کنار قابلیت‌های RCA out و Optical Audio طیف نسبتاً کاملی را از خروجی‌های صوتی را پوشش می‌دهد و گزینه‌ای مناسب برای دوست‌داران موسیقی می‌باشد.

کروم کست گوگل
کروم کست صدا

برای استفاده از کروم کست گوگل، شما به یک تلویزیون HD که دارای پورت HDMI، اتصال اینترنت وای‌فای و یا به یک رایانه Windows، Mac یا Chromebook سازگار با جدیدترین نسخه مرورگر Chrome یا گوشی هوشمند اندرویدی نیاز خواهید داشت. کروم ‌کست به همراه خودش یک کابل USB و شارژر هم دارد. اگر تلویزیون شما درگاه USB نیز دارد، می‌توانید کابل را به آن وصل کنید. اگر تلویزیون شما این پورت را ندارد، بایستی از پریز برق استفاده نمایید.

کروم کست گوگل

ابتدا باید دستگاه را از طریق دَرگاه HDMI به تلویزیون وصل کنید. مطمئنا شما باید برق موردنیاز دستگاه را با کمک کابل USB تأمین کنید. می‌توان این کار را با پورت USB در تلویزیون یا یک آداپتور شارژ با اتصال USB انجام داد.

پس از ایجاد این اتصال، باید برنامه گوگل هوم (Google Home) را برای iOS یا Android بارگیری کنیم و با دنبال کردن دستورالعمل‌های لازم، عملیات جفت سازی و تنظیم دستگاه مبدا و کروم کست را تکمیل کنیم. گوگل هوم یک اپلیکیشن اختصاصی است که باید به منظور وصل کردن گوشی به تلویزیون در دستگاه مبدا نصب شود و همان برنامه‌ای است که شما برای کنترل سایر سخت افزارهای Google مانند Nest Hub و تنظیم ویژگی خانه هوشمند برای کنترل از طریق گوشی خود استفاده می‌کنید. برای دانلود گوگل هوم برای دستگاه‌های اندروید بر روی اینجا و برای iOS اینجا کلیک کنید.

این برنامه بطور خودکار کروم کست گوگل شما را پیدا می‌کند و از شما می‌خواهد آن را به همان شبکه Wi-Fi متصل به دستگاه مبدا خود متصل کنید. مهم است که کروم کست و دستگاه مبدا یا رایانه شما به یک شبکه Wi-Fi یکسان متصل باشند. در غیر این صورت، نمی‌توانید ارتباطی بین دستگاه مبدا و تلوزیون برقرار کنید و محتوی آن را بر روی نمایشگر تلوزیون مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید کروم کست را برای کار با رایانه یا PC تنظیم کنید. به سادگی مرورگر Chrome را روی رایانه نصب کنید و سپس برای تنظیم کروم کست از مرورگر گوگل کروم خود، روی اینجا کلیک کنید و گزینه افزودن به کروم را انتخاب کنید.

برای مشاهده انواع محتوا روی نمایشگر تلویزیون، کافیست که در صفحه اجرای ویدیو، روی آیکون کست (Cast) که شبیه به یک صفحه نمایش می‌باشد را انتخاب  و سپس در لیست ارائه شده، تلویزیون همگام‌سازی شده با قابلیت گوگل هوم (Google Home) را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل ساده، محتوای تصویری دلخواه شما، روی صفحه تلویزیون و بدون هیچ افت کیفیتی، نمایش داده شده و شما از طریق دستگاه مبدا، قادر به کنترل آن خواهید بود.

چند نکته مهم در ارتباط با استفاده از کروم کست

در حال حاضر، تنها مدلِ کروم کستی که از تلوزیون‌های 4K و HDR پشتیبانی می‌کند، کروم کست اولترا (Chromecast Ultra) است و قیمت آن کمی گران‌تر از کروم کست‌های معمولی است. اما اگر تلویزیون 4K ندارید، خرید این محصول کاربردی برای‌تان نخواهد داشت.

اگر می‌خواهید از Chromecast بهره وری کامل داشته باشید، باید  سرعت اتصال شما به اینترنت، حداقل  5 مگابیت باشد. علاوه بر این، اگر اینترنت شما پرسرعت است، اما موقعیت تلویزیون در اتاق باعث کاهش دریافت سیگنال‌های WiFi می‌شود، کارآمدی کروم کست کاهش خواهد یافت. البته خاموش کردن موقت سایر دستگاه‌هایی که از WiFi استفاده می‌کنند، می‌تواند باعث افزایش کارایی کروم کست شود.

خرید انواع کروم کست گوگل

قابلیت‌ها و عملکردهای متعدد کروم کست گوگل و قیمت مناسب آن، به شما امکان می‌دهد از این ابزار کوچک بیشتر بهره را ببرید. اگر به دنبال خرید یک دستگاه کروم کست گوگل با کیفیت و اصل هستید، می‌توانید از طریق لینک زیر، انواع مختلف از مدل‌های کروم کست‌ها را مشاهده و خریداری نمایید. با این کار خیال‌تان از بابت اصالت محصول و و کیفیت و دوام آن راحت خواهد بود.
کروم کست گوگل
خرید کروم کست گوگل اصل

سخن پایانی

اگر جزء‌ افرادی هستید که می‌خواهید محتوای بسیاری از برنامه‌ها، بازی‌های اندرویدی، انواع فیلم، موسیقی و… را روی صفحه نمایشگر بزرگی مانند تلویزیون مشاهده کنید، استفاده از کروم کست گوگل یک گزینه جذاب، مقرون به صرفه و راحت برای شماست. این فناوری نوین گوگل، به شما این امکان را می‌دهد که صفحه تلفن همراه هوشمند یا لپ تاپ خود را مستقیما روی نمایشگر تلویزیون خود به اشتراک بگذارید.

کروم کست گوگل
خرید کروم کست گوگل

شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مالتینا (واسط خریداران ایرانی و فروشگاه آمازون آمریکا)، می‌توانید محصولات معرفی شده در این مطلب و سایر محصولات دیجیتال اصل و با کیفیت را مشاهده و خریداری نمایید. تمامی محصولات ارائه شده در این فروشگاه با تضمین کیفیت و اصالت، به فروش می‌رسند.

همچنین در مالتینا می‌توانید براحتی از آمازون آمریکا (بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین دنیا)، خرید خود را از هر جای ایران و با کلیه کارت‌های عضو شبکه شتاب بانکی، انجام داده و بدون نیاز به کردیت کارت، ترخیص از گمرک و موارد مربوط به ارسال از امریکا، کالای سفارشی خود را ۲-۳ هفته بعد، درب منزل خود تحویل بگیرید.

اگر دیدگاه یا تجربه مفیدی در مورد خرید و استفاده از کرم کست گوگل دارید، لطفا در بخش نظرات این نوشته با ما و خوانندگان وبلاگ مالتینا به اشتراک بگذارید. هچنین پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از به روزترین اخبار و اطلاعات مربوط به فناوری و تکنولوژی‌های نوین در دنیای امروز، مطالب مفید و کاربردی بخش علم و تکنولوژی وبلاگ مالتینا را مطالعه نمایید.

در مالتینا بیشتر بخوانید: