سرمایه‌گذاری و یا خرید و فروش بیت کوین می‌‌تواند پیچیده به نظر برسد، اما هنگامی‌‌ که آن را به مراحل مختلف تقسیم کنید، بسیار ساده‌تر می‌شود. برای اینکه بتوانید در خرید و فروش ارزهای دیجیتال وارد شوید لازم نیست برنامه‌نویسی با رایانه را بلد باشید. این راهنما برای شروع کار به شما کمک می‌‌کند، اما همیشه به یاد داشته باشید که خرید و فروش بیت کوین میزان بالایی ریسک سفته‌بازی به همراه دارد.

شما برای سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش بیت کوین باید مراحل زیر را طی نمایید. ما هر کدام را برایتان توضیح خواهیم داد.

  1. مرحله اول: یک کیف پول بیت کوین دریافت کنید
  2. مرحله دوم: به حساب بانکی وصل کنید
  3. مرحله سوم: تبادل بیت کوین
  4. مرحله چهارم: سفارش خود را تنظیم کنید

نکات مهم خرید و فروش بیت کوین

  • خرید و فروش بیت کوین هنوز هم شامل برخی موارد فنی و امنیتی است که سرمایه‌گذاران باید قبل از شروع از آن آگاه باشند.
  • سرمایه‌گذاران که می‌‌خواهند بیت کوین معامله کنند، نیاز به مکانی دارند به عنوان یک کیف پول دیجیتالی تا بتوانند آن‌ها را ذخیره کنند.
  • آن‌ها همچنین نیاز به خرید بیت کوین دارند که معمولاً با اتصال کیف پول به حساب بانکی یا کارت بانکی حاصل می‌‌شود.
  • سرمایه‌گذاران می‌‌توانند برای مبادله ارزهای سنتی، بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده به یک صرافی یا بازار آنلاین بپیوندند.

آشنایی با خرید و فروش بیت کوین

بیت کوین چیست

شاید به نظر سخت باشد که باور کنیم ارز دیجیتال می‌‌تواند هزاران دلار ارزش داشته باشد. اگرچه خطوط کد که هر بیت کوین را تشکیل می‌‌دهد به خودی خود بی‌ارزش است، اما بازارها برای هر بیت کوین هزاران دلار ارزش مشخص می‌‌کنند. بیت کوین‌ها کمیاب هستند و به دست آوردن آن‌ها به مرور زمان دشوارتر می‌‌شوند. نرخی که بیت کوین تعیین می‌‌کند تقریباً هر چهار سال نصف می‌شود. انتظار می‌‌رود که این نرخ دوباره در بعضی موارد در سال ۲۰۲۰ به نصف برسد. اگر تقاضای بیت کوین از نرخی که می‌‌توان آن را تولید کرد، فراتر رود، قیمت افزایش می‌‌یابد.
معاملات خرید و فروش بیت کوین با استفاده از یک فناوری ضبط عمومی به نام بلاکچین ذخیره می‌‌شود. هنگامی‌‌ که مصرف‌کنندگان با استفاده از دلار آمریکا خرید انجام می‌‌دهند، بانک‌ها و شرکت‌های کارت اعتباری صحت آن معاملات را تأیید می‌‌کنند. بیت کوین همین کارکرد را با هزینه کمتری انجام می‌‌دهد، بدون اینکه این موسسات از سیستمی به نام هشینگ استفاده کنند. هنگامی‌‌که یک نفر با استفاده از بیت کوین به دیگری پرداخت می‌‌کند، رایانه‌های موجود در بلاکچین بیت کوین صحت معاملات را بررسی کنند. برای افزودن معاملات جدید به بلاکچین، یک کامپیوتر باید یک مسئله پیچیده ریاضی به نام هش را حل کند. اولین رایانه‌ای که هش را حل می‌‌کند، معاملات را به‌طور دائم به عنوان یک بلوک در بلاکچین ذخیره می‌‌کند.
هنگامی‌‌که کامپیوترها با موفقیت یک بلوک به بلاکچین اضافه می‌‌کنند، از بیت کوین پاداش می‌‌گیرند. این فرآیند به عنوان استخراج بیت کوین شناخته می‌‌شود. شبیه به برنده شدن در قرعه‌کشی، حل هش‌ها بیشتر یک شانس است. با این وجود روش‌هایی برای افزایش شانس پیروزی شما در هر دو مسابقه وجود دارد.

اطلاعات لازم برای خرید و فروش بیت کوین

ملزومات قبل از شروع خرید و فروش بیت کوین

چیزهایی که یک سرمایه‌گذار متقاضی بیت کوین به آن نیاز دارد. کیف پول دیجیتالی، اسناد شناسایی شخصی، اتصال ایمن به اینترنت، روش پرداخت و یک حساب کاربری در ارز مبادله رمزنگاری است. روش‌های معتبر پرداخت با استفاده از این مسیر شامل حساب‌های بانکی، کارت‌های بدهی و کارت‌های اعتباری است. همچنین دریافت بیت کوین در دستگاه‌های خودپرداز تخصصی و از طریق مبادلات P2P (مبادلاتی که دو نفر برای خرید یا فروش ارز دیجیتال مستقیماً با هم ارتباط داشته باشند) امکان‌پذیر است. با این حال، توجه داشته باشید که دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۰به طور فزاینده‌ای به شناسه‌های دولتی احتیاج داشتند.

حفظ حریم خصوصی و امنیت موضوعات مهمی برای سرمایه‌گذاران بیت کوین است. هر کس می‌‌تواند تاریخچه معاملات انجام شده در بلاکچین مربوط به شما را مشاهده کند؛ اما درحالی‌که معاملات به‌صورت عمومی ‌‌روی بلاکچین ضبط می‌‌شوند، شناسایی اطلاعات کاربر ممکن نیست. در بلاکچین بیت کوین، فقط کلید عمومی‌‌ کاربر در کنار یک معامله ظاهر می‌‌شود و معاملات را محرمانه می‌‌کند اما ناشناس نیست.
محققان بین‌المللی و FBI ادعا کرده‌اند که می‌‌توانند معاملات انجام شده در بلاکچین بیت کوین را به سایر حساب‌های آنلاین کاربر از جمله کیف پول دیجیتالی آن‌ها ردیابی کنند. این نتیجه مستقیمی‌‌ از سیاست‌های مبارزه با پول‌شویی است. این مورد نباید سرمایه‌گذاران را نگران کند زیرا بیت کوین در ایالات متحده و سایر کشورهای توسعه یافته قانونی است.

کیف پول برای خرید و فروش بیت کوین

مرحله اول: یک کیف پول بیت کوین دریافت کنید

اولین چیزی که برای خرید و فروش بیت کوین کار لازم است یک کیف پول برای ذخیره بیت کوین است. بیت کوین‌ها سکه‌های فیزیکی نیستند و باید در کیف پول‌های دیجیتال ذخیره شوند. وقتی نوبت به انتخاب کیف پول بیت کوین می‌‌رسد، گزینه‌هایی زیادی پیش روی شما وجود دارد. در حال حاضر، لویی ویتون و گوچی کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در دنیای رمز ارز هستند. کیف پول نرم‌افزاری یک برنامه‌ در تلفن همراه است که با حساب بانکی سنتی شما متصل می‌‌شوند. این کیف پول‌ها امکان دسترسی سریع و آسان به بیت کوین را دارند، اما اشکال آنها این است که پول شما در اختیار یک شرکت ثالث است. اگرچه کیف پول‌های نرم‌افزاری پیشرو قابل‌اعتماد هستند، اما شرکت‌های محبوب شخص ثالث در گذشته از بین رفته‌اند یا هک شده‌اند.

Coinbase محبوب‌ترین کیف پول نرم‌افزاری است که در ایالات متحده فعالیت می‌کند. بخشی از محبوبیت آن، به دلیل وجود وب‌سایت و برنامه تلفن همراه است. این کیف پول ۹۸٪ ارزهای مشتری را برای امنیت بیشتر به‌ صورت آفلاین ذخیره می‌‌کند. برای مبتدیان، Coinbase بهترین و آسان‌ترین ابزار برای شروع است زیرا مستقیما به یک بیت کوین متصل می‌شود و روند خرید و فروش بیت کوین را ساده‌تر می‌‌کند.
بسیاری از کیف پول‌های دیگر بیت کوین نیز در دسترس هستند. Blockchain.com یکی دیگر از کیف پول‌های برتر است که به صرافی بیت کوین متصل می‌شود. مایکل یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موبایل است اما استفاده از آن کمی سخت‌تر است. کیف پول Blockchain یک کیف پول محبوب موبایل است، درحالی‌که Electrum یک انتخاب عالی برای کاربران دسکتاپ است.
کیف پول‌های سخت‌افزاری کمی‌‌قدیمی‌‌تر هستند اما به دلیل اینکه آفلاین نگه داشته می‌‌شوند، امنیت بیشتری دارند. Trezor و Ledger دو تولیدکننده برجسته کیف پول سخت‌افزاری هستند. این کیف پول‌ها کلید خصوصی کاربر را در دستگاه سخت‌افزاری فیزیکی مشابه فلش مموری ذخیره می‌‌کنند، این امر مانع از دسترسی هکرها به یک کلید خصوصی کاربر از طریق اتصال اینترنت می‌‌شود.

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال | معرفی و خرید کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس اصل

باز کردن حساب برای خرید و فروش بیت کوین

مرحله دوم یک حساب بانکی باز کنید

برای خرید و فروش بیت کوین، باید کیف پول خود را به یک حساب بانکی یا کارت اعتباری متصل کنید.
با پیوند یک حساب بانکی به کیف پول خود، می‌‌توانید بیت کوین را خریداری کرده و بفروشید و آن پول را مستقیماً به حساب خود واریز کنید.
معاملات انجام شده با استفاده از حساب بانکی برای پردازش Coinbase ممکن است چهار تا پنج روز طول بکشد.
از طرف دیگر کارت‌های اعتباری به شما امکان می‌‌دهند که بیت کوین را به صورت فوری بخرید.

مرحله سوم به بورس بیت کوین بپیوندید

خرید و فروش بیت کوین در بازارهای آنلاین انجام می‌شود که در آن می‌‌توانید بیت کوین را با ارزهای سنتی معامله کنید. دقیقا مانند زمانی که می‌‌خواهید به‌ صورت آنلاین خرید انجام دهید، گزینه‌هایی مانند. eBay، Amazon، Etsy و Alibaba وجود دارد که میلیون‌ها خرده‌فروش خصوصی برای فروش محصولات خود از این وب‌سایت‌ها استفاده می‌‌کنند. خرید و فروش بیت کوین نیز مانند آن‌هاست.
صرافی‌ها در اعتبار، قابلیت اطمینان، امنیت، هزینه‌های پردازش، نرخ ارز و ارزهای رمز پایه برای تجارت متفاوت هستند.
حتی وقتی دو صرافی با ارزهای رمزنگاری یکسان تجارت می‌‌کنند، معمولا خدماتشان کمی‌‌ متفاوت است.

بهترین قیمت در خرید و فروش بیت کوین

بهترین قیمت برای خرید در پول نقد: همتا به همتا است

اگر کیف پول دارید، اما به حساب بانکی وصل نشده است، می‌‌توانید با استفاده از وجه نقد از طریق مبادله همتا به همتا، به خرید و فروش بیت کوین بپردازید. برخلاف کیف پول‌های بیت کوین معمولی، مبادلات همتا به همتا به طور مشابه با کریگستستر برای رمز ارز کار می‌‌کنند. آن‌ها به خریداران و فروشندگان در همان مناطق اجازه می‌‌دهند یکدیگر را پیدا کنند و برای تجارت بیت کوین به صورت نقدی ملاقات کنند. در مبادلات همتا به همتا، لازم است به یاد داشته باشید که در حال تجارت ارز با ارزش بالا با افراد غریبه‌ای هستید که قبلا هرگز ملاقات نکرده‌اید. اگر تصمیم دارید بیت کوین را از این طریق مبادله کنید، توصیه می‌‌کنیم با خریداران و فروشندگان در مکان عمومی ملاقات کنید.

مرحله چهارم: سفارش خود را تنظیم کنید

در این قسمت از مبادله شما مراحل خرید را طی می‌‌کنید.

اکنون برای اولین بار آماده خرید و فروش بیت کوین هستید. این را باید در نظر داشته باشید که اگرچه یک بیت کوین چندین هزار دلار قیمت دارد، اما بیت کوین را می‌‌توان تا هشت نقطه اعشار تقسیم کرد. کوچک‌ترین واحد بیت کوین به عنوان ساتوشی شناخته شده است. حتی اگر قیمت اسکیت بیت کوین باشد، باز هم قادر خواهید بود برای کسری کوچک یک سنت ساتوشی بخرید.
منبع: investopedia.com

 

سایر مطالب مرتبط در مالتینا :

روش های خرید اینترنتی با بیت کوین

بیت کوین چگونه به ارز دیجیتال اول جهان تبدیل شد ؟

روش های استخراج و ذخیره سازی بیت کوین