هاوربرد چیست ؟ در هنگام خرید آن باید به چه نکاتی دقت کرد؟

سال ها است که جابجایی فقط با یک حرکت و بدون هیچ سیستم کنترل دستی، آرزوی بشر بوده و تنها در فیلم های تخیلی جای داشته. اما امروزه ابزاری را مشاهده میکنیم که مورد استقبال جوانان و افراد مشهور است. افرادی که سوار بر “هاوربرد” شده اند و یک وسیله حمل و نقل ساده را در اختیار دارند و به راحتی به هر جا که بخواهند می توانند بروند. اسکوترهای هاوربرد “Hoverboard” یک وسیله جابجایی شخصی است. این شی شامل دو چرخ موتوری است که با یک جفت پد متحرک، به یک دیگر متصل شده اند و شخص بر روی آن سوار می شود. راننده‌ی آن می تواند با کمک گرفتن از نیروی گشتاور، آن را در راستای جلو یا عقب کنترل کند و چرخش پد را تغییر دهد.

کلیاتی در خصوص هاوربرد ها

تاریخچه هاوربرد

در سال 2013، نخستین اسکوتر هاوربرد توسط یک تاجر آمریکایی به نام شین چان “Shane Chan” پیشنهاد داده شد. در همان زمان مقاله ای با عنوان “هوشمند S1” توسط فردی به نام دیوید پیرس “David Pierce” به شرکت چینی “چی رباتیک” ارائه داده شد. در همان سال این دستگاه حق ثبت اختراع را دریافت کرد و تولید هاوربرد در چین آغاز شد. در سال 2014 به خاطر گرم شدن بیش از حد باطری ها، برخی از این دستگاه ها آتش گرفتند.
هاوربرد پیش تر به نام هاورترکس “Hover trax” نامیده شده بود. چی رباتیک، شرکت رباتیک چینی، اولین مدل “هوشمند S1” را در آگوست 2014، در نمایشگاه کانتون به نمایش گذاشت.

این دستگاه جای کفش های اسکیت چهار چرخ را گرفت و در مدت زمان کوتاهی از  محبوبیت بسیار زیادی در کشورهای غربی برخوردار شد. در ابتدا، بسیاری از خوانندگان مشهور مانند جاستین بیبر، جیمی فاکس و کریس براون از هاوربرد حمایت کردند.
تا سال 2015، منطقه ی شنژن چین به مکانی برای ساخت هاوربرد تبدیل شد. جدا از این محبوبیت هاوربرد ها، چندین مدل و طرح دیگر نیز توسط چن “Chan “ در رابطه با حقوق ثبت اختراع در چین مطرح شد.
پس از آن، مارک کوبن اعلام کرد که امتیاز هاوربرد را از چن “Chan ” گرفته است و به خاطر نقص های موجود در محصولات چن، این عمل صورت گرفته است. اما در سال 2016، شرکت هایی از چین و ایالات متحده آمریکا تولید هاوربرد را تا 50000 قطعه رساندند و بهینه سازی کردند.

اسم هاوربرد

جالب است بدانید که چگونه هاوربرد این نام را به خود اختصاص داده است. اصطلاح هاوربرد برای وسیله ی اسکوتر برقی استفاده می شود. هاور به معنای شناور می باشد. اما درواقع این وسیله شناور نیست در هر صورت اسم تجاری هاوربرد در سال 1996 به ثبت رسید.
اولین اصلاح برای هاوربرد “اسکیت برد” بود. مانند دستگاهی که در رمان علمی تخیلی جوزف در سال 1967 وجود داشت.
اسم تجاری هاوربرد به عنوان “اسکوتر چرخ دار” شناخته شد. به علاوه، در سپتامبر، “Marty MC Fly” یک نام جدید برای هاوربرد به عنوان: “اسکوتر خود تعادل برقی” برای آن گذاشتند.

اسم هاوربرد

چه کسی هاوربرد را اختراع کرد؟

شین چان “Shane Chan”، پنجاه و نه ساله، کسی بود که هاوربرد را اختراع کرد. او در چین بدنیا آمد و سپس در سال 1986 به ایالات متحده آمریکا رفت. قبل از راه اندازی کسب و کار خود از هاوربرد، تا سال 2011 او به عنوان طراح وسایل علمی، در واشنگتن مشغول به کار بود. سپس کار جدیدش را با هاوربرد آغاز کرد.
در سال 2010، چان حلقه زیرین پا را طراحی کرد و بعدها بر روی هاورترکس کار کرد. او در حال حاضر بر روی هاوربرد کار میکند. در حقیقت او یک طراح است و شرکت های تجاری دیگر بر روی وسیله ی طراحی شده  وی کار می کنند. همانطور که می دانیم مدل های بهینه سازی شده ی مختلفی از هاوربرد در بازار موجود است. جالب است که هر هفت اختراع چان توسط شرکت ها کپی شد.

پس از چندسال، می توان سیل عظیمی از هاوبرد ها را در بازار دید. افراد مشهور عکس های خود را به همراه هاوربرد در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و مردم عادی نیز از آن به عنوان وسیله ی سرگرمی استفاده می کنند.

هدف چان برای هاوربرد به عنوان وسیله ای خانگی بود. به علاوه، او فکر می کرد که اگر مردم بتوانند پاهایشان را در دو قسمت بگذارند و برانند، بسیار امن تر از اسکیت برد می تواند باشد.

مخترع هاوربرد

ویژگی های هاوربرد

در هنگام خرید هاوربرد، باید به چندین ویژگی توجه کنید تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه شما را با مهم ترین و اساسی ترین ویژگی های یک هاوربرد آشنا می کنیم:

اندازه

در حقیقت اندازه واقعی هاوربرد باید به شکلی باشد که پیش از حد باریک یا پهن نباشد. بهترین هاوربرد برای شما، باید به نحوی باشد که وقتی بر روی آن ایستاده اید شما را در حالت طبیعی بدنتان نگه دارد. بعلاوه، احساس راحتی را به شما القا کند.

 وزن

وزن این اسکوتر ها با توجه به نوع باطری و جنسی که برای ساخت آن استفاده می شود، متفاوت است. مهم است که هاوربردی که خریداری می کنید سبک وزن باشد و این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اسکوتر مورد نظر باید به راحتی قابل حمل و جابجایی باشد.

سرعت

به طور کلی، سرعت هاوربرد باید حدود 8-10 کیلومتر بر ساعت باشد. با این حال، این نکته حائز اهمیت است که داشتن سرعت حدود یک مایل در ساعت حین رانندگی به شما تجربه متفاوتی را نسبت به سرعت یک مایل بر ساعت بر این وسیله سواری می دهد. مهم است که در هنگام خرید، داشتن سرعت بالا را مورد توجه قرار دهید. هرچه هاوربرد سریعتر باشد، سرگرم کننده تر و هیجان انگیز تر است.

قدرت در شیب

قدرت در شیب به عوامل مختلفی بستگی دارد و به شکل های متفاوتی اندازه گیری می شود. در حقیقت، میزان کشش موتور که سواره می تواند به راحتی از شیب ها بالا برود را قدرت شیب می نامند. نیاز است تا این اطلاعات را برای استفاده از این وسیله داشته باشید تا هنگام راندن، سوار و پیاده شدن از آن دچار مشکل نشوید.

میزان چرخش

در کنار اندازه گیری میزان قدرت موتور اسکوتر در شیب، باید بدانید که به چه میزانی می تواند بچرخد و زاویه گیری کند.
در هاوربرد، هرچه میزان چرخش، بیشتر و با قدرت بالاتر باشد، راحت تر میتوانید تعادل خود را حفظ کنید. در تمام هاوربرد ها یک چرخش صفر درجه – چرخشی که توسط مادون قرمز کنترل شده و برای تعادل بدن بر روی آن بکار می رود- نیز وجود دارد که در انواع آن موجود است. اگر این ویژگی برای هاوربرد شما نیز صادق بود، نیازی به نگرانی نیست.

عمر باطری

شما باید از اینکه چقدر زمان می برد تا باطری هاوربرد شارژ شود اطلاعات کافی داشته باشید. باید باطری این دستگاه بهترین باشد. زیرا تنها با شارژ کردن کار می کند و نباید نگران کم شدن باطری اسکوتر خود باشید.

بیشترین وزن قابل تحمل

می توانید از حداکثر وزنی که اسکوترتان می تواند متحمل شود، اطلاعات کسب کنید. به طور کلی، دوام و ماندگاری هاوربرد به ظرفیت آن برای حمل شخص بستگی دارد. برخی از شرکت ها با ساختن اسکوتر برقی با قطعاتی ارزان و کم کیفیت تر، باعث شکستن اسکوتر ها زیر فشار برخی وزن ها می شوند.

قیمت

آخرین، اما اساسی ترین ویژگی برای یک هاوربرد، قیمت آن است. در واقع، قیمت از مهمترین شاخص های تصمیم شما برای خرید این نوع اسکوتر است. قیمت این دستگاه نسبت به کاربرد و لذتی که به همراه دارد، خیلی گران نیست. قیمت هاوربرد ها از 100 تا 1000 دلار متغیر است.

هاوربرد

جمع بندی

در آخر، هاوربردها را میتوان یکی از بهترین وسیله های حمل و نقل بدون آلودگی و کم زحمت در نسل جدید خواند. این دستگاه در کنار هیجانی که برای شما به ارمغان می آورد، می تواند جای دوچرخه یا حتی اتومبیل شخصی را برای شما پر کند.
با در نظر گرفتن این ویژگی ها که باید در یک هاوربرد خوب جویای آن ها باشید، می توانید یک خرید مطمئن و رضایت بخش را تجربه کنید و از این وسیله جالب در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

اگر این مطلب برایتان مفید بود پیشنهاد می کنیم دیگر مطالب وبلاگ مالتینا را نیز دنبال کنید.

منبع: hoverboardhub