نوستالژی ؛ بازگشت برندهای نوستالژیک به صحنه مد و استایل

نوستالژی

 نوستالژی ما را یاد تمام‌روزهای خاطره‌انگیز، شیطنت‌ها، اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها و در یک‌کلام کودکی‌مان می‌اندازد. وسایل، برندها و حتی فیلم و سریال‌ها بخشی مهمی از نوستالژی را تشکیل می‌دهند. مانند سریال دوستان (Friends) که یک نماد تمام‌عیار برای نوستالژی است. از سریال فرندز می‌توان به‌عنوان مرجع تصویری برندهای فشن و استایل‌های ترند در دهه نود میلادی نام برد.

اگر شما هم از دوست‌داران این مجموعه (دوستان)‌ باشید حتما می‌دانید که نمونه تمام‌عیاری از یک کار هنری موفق بود که توانست روی مخاطبان از هر نظر اثرگذار باشد. حتی لباس‌ها و سبک آزایش موهای ستارگان این مجموعه هم طوری بود که به عنوان مرجعی دوست‌داشتنی مورد استفاده بسیاری از افراد قرار گرفت. نوستالژی در زندگی همه ما نقشی پررنگ دارد. بوها و رایحه‌ها، رنگ‌ها و شکل‌ها می‌توانند ما را به گذشته‌ها پرتاب کنند و شیرینی تجربه‌های قدیم را مجددا در ذهن و قلب‌مان جاری کنند.

نوستالژی

در دنیای مد و فشن، بحث نوستالژی حتی هیجان‌انگیزتر و خاطره‌انگیزتر هم می‌شود. با گروه مد و پوشاک مالتینا همراه باشید؛ می‌خواهیم از نوستالژی مد و فشن بچه‌های دهه شصتی و هفتادی با شما صحبت کنیم.

نوستالژی در دنیای مد و فشن

نوستالژی - برد پیت

مد و استایل‌های قدیمی که شاید الان تنها خاطره آن‌ها را از زبان مادربزرگ‌هایمان می‌شنویم، بخشی از نوستالژی دنیای مد و پوشاک است. برای بسیاری از شما هم پیش‌آمده که مادر یا مادربزرگتان به عکس‌های جوانی‌اش نگاه کند و بگوید: «باورت می‌شود من این لباس رو می‌پوشیدم؟».

اما نوستالژی مد و فشن برای ما بچه‌های دهه شصتی و دهه هفتادی، کمی فرق می‌کند. ما احتمالا هرگز چنین احساسی را تجربه نخواهیم کرد. حداقل الان با توجه به بازگشت برندهای نوستالژیک موردعلاقه‌مان به دنیای مد و فشن، دل‌تنگی‌ را حس نمی‌کنیم.

نوستالژی؛ دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌ها در دنیای مد

نوستالژی - فشن

ما نسل خوشبختی هستیم که می‌توانیم برندهای همراه با نوستالژی کودکی‌مان را به‌عنوان یک بزرگ‌سال بپوشیم و همچنان استایلی مد روز داشته باشیم. شاید دلیل بازگشت برندهای نوستالژیک به صحنه مد و استایل هم بزرگ شدن ما باشد. حالا ما کودکان سال‌های ۶۰ و ۷۰ به فشن بلاگرها و اینفلوئنسرهای دنیای مد و فشن تبدیل‌شده‌ایم. در عصر حاضر این ما هستیم که استانداردهای مد روز را تعیین می‌کنیم. مد و استایل از چه چیزی الهام می‌گیرد؟ از هر آنچه می‌شناسید.

نکته جالب بازگشت برندهای نوستالژیک، بازگشت برندهای لباس ورزشی مثل چمپیون (champion)، آدیداس (Adidas)، جویکی (Jockey) و اسپریت (Esprit) است. دلیل این هم می‌تواند علاقه زیاد دهه شصتی و هفتادی‌ها به لباس‌های راحت و در کل خود راحتی باشد. اگر دوست دارید بیشتر با برندهای لباس ورزشی آشنا شوید، سری به مقاله معرفی ۲۰ برند برتر پوشاک ورزشی در جهان بزنید.

دلیل محبوبیت برندهای همراه با نوستالژی

نوستالژی - مدونا

دلیل عمده محبوبیت بسیاری از برندهای توام با نوستالژی، سلبریتی‌ها هستند. سلبریتی‌های زیادی از برندهای نوستالژیک در استایلشان استفاده می‌کنند و این بزرگ‌ترین تبلیغ برای این برندها است. سلبریتی‌ها علاوه بر پوشیدن برندهای نوستالژیک با بسیاری از آن‌ها همکاری تجاری هم دارند.

مجموعه فِنتی ایکس پوما (Fenty x Puma )نتیجه همکاری ریحانا (Rihanna) با برند پوما (Puma) است. ای‌سپ راکی (ASAP Rocky) رپر آمریکایی هم سلبریتی دیگری است که در دنیای مد و فشن وارد شده است. ایسپ راکی در بخش طراحی لباس با برند گس (GUESS) همکاری داشته است. البته نباید نقش مهم خانواده کارداشیان در بازگرداندن برندهای نوستالژیک را نادیده گرفت. مطمئنا کایلی جنر تنها کسی است که شجاعت استفاده از برند (وان داچ) Von Dutch را در عصر حاضر دارد.

در زیر فهرست ۱۳ برند نوستالژیک که به صحنه مد و استایل برگشته‌اند، را آورده‌ایم.

۱. کلوین کلاین (Calvin Klein)

نوستالژی - تبلیغ کندال جنر برای برند کلوین کلاین

بازگشت برند نوستالژیک کلوین کلاین، تهاجمی و پرحرارت است. روزی نیست که تبلیغ برند Calvin Kleinرا توسط مدل‌ها در اینستاگرام نبینیم.

۲. جوسی کوتور (juicy couture)

کایلی جنر اولین کسی بود که با پوشیدن ست ورزشی مشکی برند juicy couture، بازگشت این برند همراه با نوستالژی را رقم زد. بعد از این سلبریتی، فروشگاه اِربِن اوت‌فیترز (Urban Outfitters) با برند جویسی کوتور برای تولید مجموعه نسخه محدود شامل ست گرم‌کن مخمل، سرهمی، تاپ کوتاه  و … همکاری کرد.

۳. گس (GUESS)

برند نوستالژیک گس پس از چند همکاری با ایسپ راکی (ASAP Rocky)، با موفقیت به جایگاه اول محبوبیت در فرهنگ‌عامه بازگشته است.

۴. آدیداس (Adidas)

نوستالژی - برند آدیداس

آدیداس با موفقیت، استایل ورزشی را دوباره جزو جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ما کرده است. اسنیکرزهای کلاسیک بسیار محبوب آدیداس، نقش اصلی را در این موفقیت بازی می‌کنند. این روزها لوگوی برند همراه با نوستالژی آدیداس را روی همه‌چیز می‌بینیم. روی شلوار راحتی، شلوار یوگا، لباس‌ها و ست‌های مختلف ورزشی لوگوی آدیداس دیده می‌شود.

۵. گپ (GAP)

برند نوستالژیک گپ در طراحی مجموعه جدید، از بهترین‌ مدل‌ها و طرح‌هایش در دهه نود میلادی کمک گرفته است. نام این مجموعه بازنشر بایگانی است. به نظر طرح موفقیت‌آمیزی خواهد بود. چون احتمالا همه یک هودی نمادین گپ دیگر می‌خواهند.

۶. چمپیون (champion)

چمپیون یکی از قدیمی‌ترین برندهای دنیای مد و پوشاک است و تقریبا ۱۰۰ ساله شده است. در سال‌های گذشته چمپیون (champion) با برندهای وتمان (Vetements) و سوپریم (Supreme) همکاری داشته است. کایلی جنر هم در تبلیغ آن همکاری کرده است. چمیپون از مصادیق نوستالژی در دنیای فشن است.

۷. جوکی (Jockey)

نوستالژی - فشن

تبلیغات زیاد برند Jockey در اینستاگرام فروشگاه اربن اوت‌فیترز(Urban Outfitters)، شاید تلاشی از جانب این فروشگاه چندملیتی برای تبدیل برند نوستالژیک جوکی به کلوین کلاین جدید دنیای مد و فشن باشد.

۸. نایکی (Nike)

نایک همیشه به ویژه بین ورزشکاران محبوب بوده است. در سال‌های اخیر هم اسنیکرز کورتز نایکی (Nike Cortez sneakers) به‌سرعت از محبوبیت فراوانی برخوردار شده است. این محبوبیت بازگشتی هنرمندانه برای برند توام با نوستالژی نایکی به ارمغان آورد که زیبایی و ظرافت آن از چشم‌ها پنهان نمی‌ماند.

۹. وان داچ (Von Dutch)

کایلی جنر (Kylie Jenner) سلبریتی آمریکایی با تبلیغ این برند به محبوبیت وان داچ کمک زیادی می‌کند. این ‌یک واقعیت است که بیشتر نوجوانان از سبک استایل کایلی جنر پیروی می‌کنند. بنابراین وقتی به نظر کایلی جنر، دوباره برند وان داچ جذاب است، بیشتر نوجوانان هم همین فکر را می‌کنند. کایلی نقش مهمی در مبحث نوستالژی دارد. این‌طور نیست؟

۱۰. ریباک (Reebok)

نوستالژی - جی جی حدید و برند ریباک

برند ریباک سال‌هاست که جزو برندهای برتر دنیا به شمار می‌رود. اما همکاری اخیر ریباک با مدل برتر جهان یعنی جی جی حدید (Gigi Hadid)، یک راه مطمئن برای تضمین باقی ماندن این برند در دنیای مد و فشن در سال‌های آینده است.

۱۱. کی سوئیس (K-Swiss)

کی سوئیس برای بازگشت به صحنه مد و استایل، با مجموعه جدید خود به نام نسل کی (Generation-K Collection) وارد عمل شده است. این مجموعه پرداختی جدید روی طرح‌های کلاسیک قدیمی این برند همراه با نوستالژی است.

۱۲. بیرکن‌استاک(Birkenstock)

احتمالا تمام کسانی که می‌شناسید یک جفت برکن استاک داشته باشند. بنابراین می‌توان گفت مردم از بازگشت صندل‌های راحت و کلاسیک این برند همراه با نوستالژی هیجان‌زده و خوشحال هستند. جالب است بدانید صندل زنانه با جوراب دوباره به دنیای مد و فشن بازگشته است. نوستالژی یعنی همین. قبول دارید؟

۱۳. پوما (Puma)

نوستالژی - فشن

ریحانا (Rihanna) سهم بزرگی در بازگشت برند نوستالژیک پوما به دنیای مد و پوشاک دارد. احتمالا کایلی جنر (Kylie Jenner) و دِ ویکند (The Weeknd) خواننده کانادایی، نیز در این بازگشت نقش داشته‌اند.

نوستالژی و خاطرات

با مرور ۱۳ برند که نوستالژی خاصی دارند حتما خاطرات زیادی برایتان مرور شده است. شناخت ترندهای مد و فشن و آگاهی از استایل‌های روز، به شما در انتخاب راحت‌تر لباس و اکسسوری کمک شایانی می‌کند. دنیای مد و پوشاک هر لحظه در حال تحول و نوآوری است. برای داشتن استایلی شیک و جذاب، باید بدانید در دنیای مد و فشن چه می‌گذرد. دنبال کردن اخبار مدل‌ها و فشن بلاگرها، یکی از راه‌های به‌روز ماندن اطلاعاتتان در حوزه مد و فشن است. اگر دوست داشتید فشن بلاگرهای معروف دنیای مد را بشناسید و دنبال کنید، خواندن مقاله فشن بلاگرهای معروف به شما توصیه می‌شود.

با شناخت برندها و جایگاهشان در مد روز، خرید برایتان آسان‌تر می‌شود. دسترسی آسان به مجموعه‌ای کامل از برندهای روز دنیا، یکی دیگر از عوامل یک خرید راحت و لذت‌بخش است. فروشگاه مالتینا امکان خرید اینترنتی از برندهای برتر دنیا را برای شما فراهم می‌کند.

شما دوست داشتید امروز چه برندی دوباره ترند می‌شد؟ نوستالژی شما در دنیای مد و فشن چیست؟ خوشحال می‌شویم نظراتتان را در بخش ارسال دیدگاه با ما در میان گذارید.

منبع: bustle.com